Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Kheir in Sha a Allah

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raihan85 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kheir in Sha a Allah
    Geplaatst op: 06 mei 2005 om 15:18

Bismi Allahi Rahmani Rahiem,

Beste zuters&broeders,

Ik ga insha a allah eind dit jaar trouwen. De persoon die mijn man wordt insha a allah is een complete vreemde voor mij. Heb hem niet gekend(geen relatie voor het huwlijk) Eigenlijk ken ik hem nog steeds niet we hebben elkaar twee maal gezien en daarnaast hebben we wel heel vaak telefonische contact. Bijna dagelijks om eerlijk te zijn...

Nou zit ik met een onderwerp dat mij super vaak bezighoudt. Mijn huwelijksnacht..In mijn ogen is het zo vreselijk. Ik ken hem niet. ik heb er altijd bedekt bij gelopen. van top tot teen en het idee dat ik me bloot zal moeten geven gaat er bij  niet in.

Ik ben bang dat ik me te veel ga schamen. Ik wil me helemaal niet voor hem schamen. Ik vind hem super leuk. De keren dat we samen waren was het zo moeilijk om afstandelijk te doen. Het is hamdulillah wel gelukt, omdat we het allebei wilden.

Weet iemand iets wat ik kan doen? Kunnen jullie mij vertellen wat ik kan verwachten?? Is het echt zo pijnlijk als er wordt gezegd??

Alvast bedankt,

Ma3a salama

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 18:00

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ik weet echt bij Allah niet wat je hiermee aanmoet ahaha. Ik denk zelf dat de schaamte erger zal zijn dan de pijn. Pijn is wel om te overzien, maar om je in een keer zo bloot te moeten geven lijkt me veel erger. Ik ben zelf ook benieuwd naar het antwoord.

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raihan85 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 06:44

hahaa

nou dank je wel je hebt het me heel makkelijk gemaakt..Geloof het of geloof het niet af en toe lig ik er gewoon wakker van. Hoe kan ik mezelf nou BLOOT gaan geven..

Kheir insha a allah, ik hoop dat hij geduldig zal zijn

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 07:21

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh zuster,

Gair inschallah, zo erg zal het toch niet zijn. Moge Alllah Ta3la jouw en je echtgenoot zegenen en jullie in een gelukkige eenheid samenvoegen Ameen inschallah.

Ik geef je een link over het huwelijk waarin staat hoe je te gedragen tijdens je huwelijksnacht. Dus je bidt samen twee rakaat je zegt een bepaalde doe3a voor het hebben van gemeenschap:

(Ik kan de link nu niet zo snel vinden maar heb hem ergens opgeslagen en zodra ik het gevonden heb zal ik hem inschallah plaatsten)

Ik denk dat je gewoon met je aanstaande man moet bespreken hoe moeilijk het voor je is en hij zal er inschallah wel begrip voor hebben. Feit is wel dat als jullie eenmaal getrouwd zijn hij een ma7ram van jou is een geen vreemde, er zijn mensen die getrouwd zijn zonder dat ze elkaar uberhaupt hebben gesproken dus het kan ook anders maar gair inschallah zuster maak je niet druk, tawaakoel 3la Allah, bepreek het met je man als het zover is en het komt allemaal wel goed inschallah. Die link hou je nog tegoed van mij en ik wens je een gezegend en liefdevol huwelijk. Allahoema Ameen

En doe uiteraard veel doe3a dat je huwelijk zal slagen want al het succes komt van Allah swt Gair inschallah!

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raihan85 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 07:28
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh zuster,

Gair inschallah, zo erg zal het toch niet zijn. Moge Alllah Ta3la jouw en je echtgenoot zegenen en jullie in een gelukkige eenheid samenvoegen Ameen inschallah.

Ik geef je een link over het huwelijk waarin staat hoe je te gedragen tijdens je huwelijksnacht. Dus je bidt samen twee rakaat je zegt een bepaalde doe3a voor het hebben van gemeenschap:

(Ik kan de link nu niet zo snel vinden maar heb hem ergens opgeslagen en zodra ik het gevonden heb zal ik hem inschallah plaatsten)

Ik denk dat je gewoon met je aanstaande man moet bespreken hoe moeilijk het voor je is en hij zal er inschallah wel begrip voor hebben. Feit is wel dat als jullie eenmaal getrouwd zijn hij een ma7ram van jou is een geen vreemde, er zijn mensen die getrouwd zijn zonder dat ze elkaar uberhaupt hebben gesproken dus het kan ook anders maar gair inschallah zuster maak je niet druk, tawaakoel 3la Allah, bepreek het met je man als het zover is en het komt allemaal wel goed inschallah. Die link hou je nog tegoed van mij en ik wens je een gezegend en liefdevol huwelijk. Allahoema Ameen

En doe uiteraard veel doe3a dat je huwelijk zal slagen want al het succes komt van Allah swt Gair inschallah!

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh

 

 

Zajaki allaho gairan.. Ik ben zeer benieuwd naar die link.. Hoop dat je hem snel zal vinden..

Ma3a salama

Terug naar boven
tunesie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tunesie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 13:45

insa allah zal allah jullie rab jullie leiden naar het juiste pad....

Maar best intreassant om te weten da je 2 rakaats moet doen voor je gemeenschap pleegd...!

 

Wa salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 14:37
In eerste instantie geplaatst door tunesie

insa allah zal allah jullie rab jullie leiden naar het juiste pad....

Maar best intreassant om te weten da je 2 rakaats moet doen voor je gemeenschap pleegd...!

 

Wa salaam

Wat is een rakaat?
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door tunesie

insa allah zal allah jullie rab jullie leiden naar het juiste pad....

Maar best intreassant om te weten da je 2 rakaats moet doen voor je gemeenschap pleegd...!

 

Wa salaam

Wat is een rakaat?

2 rakaat = een gebed. 1 rakaat is een buiging, knielt en weer opstaat. Dan begint de volgende rakat.

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:14
Volgens mij is hij neit echt een vreemde voor je aangezien jullie vaak telefonisch contact hebben.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:33

Jah dat wist ik ook niet dat dat moest, ik dacht alleen bismillah en a'oedhoe billahi minna sjaytanir radjiem. Weer iets geleerd alhamdulillah.

Hoi Ruud,

Ik zal je even een bekrompen les geven over hoe het bidden een beetje in z'n werk gaat.

Je hebt op 1 dag 5 gebeden : * Fadjr 2 rakaat ( ochtendgebed ) * Dhur 4 rakaat ( middaggebed ) * Asr 4 rakaat( namiddaggebed ) * Maghreb 3 rakaat ( zonsonderganggebed ) * Isha 4 rakaat ( nachtgebed )

De rakaat die ik erbij geschreven heb zijn de verplichte gebeden, je hebt ook soennahgebeden ( Dus wat de profeet saws bidde ) en ook nog vrijwillige gebeden, maar die zijn dus niet verplicht dus daar ga ik even niet verder op in.

Voordat je gaat bidden moet de wudu verricht worden, als je dit niet doet is je gebed ook niet geldig en kun je net zo goed niet bidden. Wudu bestaat uit wassen van de handen, mond, neus, gezicht, armen, hoofd, oren, en voeten, en dit moet gedaan worden als je bijv. naar het toilet bent geweest of gemeenschap hebt gehad.

 

 

Okay ff pauze, het is nu 00.31 en ik moet op, en ik merk nu dat als ik het goed wil doen dat ik dan nog wel even bezig ben ahaha. Dus of iemand is zo lief om het even voor me af te maken, of ik zal het morgen zelf voor je doen, tenzij je aan mij laat weten dat dat helemaal niet hoeft, en dat je alleen maar even wilde weten wat een rakaat is. Nou, een rakaat is gewoon een deel van het gebed wat elke keer terug komt. Je reciteert soerat, prijst Allah swt, en buigt, en knielt voor Hem.

Groetjes Khadidja

                                              

      

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:34
Ik was zoveel aan het typen dat Sjonny me gauw ff voor was  Maar goed, als je het interessant vind wil ik je nog steeds wel een wat uitgebreidere uitleg geven over het gebed als je dat leuk vind. Moet je maar even laten weten. Ik ga echt pitten nu.
Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raihan85 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 08:54

In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Volgens mij is hij neit echt een vreemde voor je aangezien jullie vaak telefonisch contact hebben.

 

Nou, weet je door de telefoon is het anders dan kletsen over de dagelijks dingen. ALs we bij elkaar zijn dan zijn we stil en we weten niet wat we tegen elkaar moeten zeggen enz.. HEt ergste van alles is dat hij zich ook heel erg schaamt en heel stil is..

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 09:01

maar das dan toch mooi, ben je niet de enigste met dat probleem en kun je gewoon rustig aan doen toch...

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raihan85 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 09:02
In eerste instantie geplaatst door tarah

maar das dan toch mooi, ben je niet de enigste met dat probleem en kun je gewoon rustig aan doen toch...

 

 

Makkelijker gezegd dan gedaan vrees ik

Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raihan85 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 09:43
In eerste instantie geplaatst door Asmaatoen

Salaamoe aleikoem,

Haha SobhanAllah Raihan, ik ga inshaAllah ook eind dit jaar trouwen en ik heb dat aspect "huwelijksnacht" nu even uit mn gedachten gewist. Wat wel helpt is informatie zoeken over wat de Islam hierover zegt want het geeft je een gerust gevoel. Inderdaad net als zuster Ammatoel Aziz al zei: eerst 2 rak�at bidden en ik geoof dat de man dan nog een doe3a kan doen en verder is het vertrouwen op Allah. en weet je, ik denk altijd zo: hoeveel miljarden mensen zijn ons voorgegaan en die hebben het overleefd dus het lukt ons ook vast wel hihi.
Vooral de eerdere generaties die kenden hun aanstaande man vaak ook niet/ nauwelijks.

Gair inshaAllah. Ik wens je in ieder geval een gezegend huwelijk

Asmaa

AMien ook jou wens ik insha a allah een gezegend huwelijk.. bedankt voor je advie

 

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 11:46
In eerste instantie geplaatst door tunesie

insa allah zal allah jullie rab jullie leiden naar het juiste pad....

Maar best intreassant om te weten da je 2 rakaats moet doen voor je gemeenschap pleegd...!

 

Wa salaam

In de Naam van Allah, Meest Barmhartige de Meest Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh,

Even voor alle duidelijkheid zusters ( en broeders) De 2 rakaat bidt je samen met je man in de huwelijksnacht.

Op het gezag van  Aboe Saied Mawla Aloe Asayad die zei: ik trouwde terwijl ik een slaaf was. Ik nodigde een aantal van de metgezellen van de profeet ( Allah's vrede en genade zij met hem) uit, onder hen waren Ibn Masoed, Aboe Dhar en Hoedhaifa (ra) Toen het gebed werd opgeroepen, staptte Aboe Dharr naar voren terwijl de anderen tegen hem zeiden: "nee! Hij zei: Is dat zo? En zij zeiden "Ja Vervolgens stapte ik naar voren en leidde het gebed hoewel ik een slaaf ( in bezit) was. Zij onderwezen mij en zeiden: Wanneer jouw vrouw tot jouw komt, bidt 2 rakaat. Vraag daarna Allah voor het goede van datgene dat naar jouw is gekomen en zoek toevlucht tot Hem van z'n slechtheid. Dan is het aan jou en jouw vrouw. (Ibn Abie Shaibah & Abdur-Razzaaq)

De doe3a voor het hebben van gemeenschap is Bismillah, allahoema djannibnaa ash-shaitaan, wa djannibie ash-shaitaana maa razaqtanaa. ( In de Naam van Allah, O Allah laat ons wegblijven van de duivel en houd de duivel weg van datgene dat U osn kunt schenken(nageslacht) Hierover zei de profeet (Allah's Vrede en Genade zij met hem): Daarna, als Allah bepaalt dat zij een kind zullen hebben, zal de duivel nooit in staat kunnen zijn dat te schaden. Dit kun je terugvinden in Boecharie.

( Etiqette van het huwelijk door sheikh Al-Albaani (rh)

Ik mail je morgen inschallah het gehele stuk want heb hem opgeslagen op mijn werkmail. Gair inschallah en Moge Allah Ta3la onze fouten en tekortkomingen vergeven Ameen.

FiAmanillah, wasalamoe3leikoem wara7matu Alalh wa Barakatuh.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 02:52

In de Naam van Allah, Meest Barmhartige de Meest Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh,

Hier de link en sma7lie dat je er zo lang op heb moeten wachten, Gair InschAllah.

  http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/hethuwelijk/eti quettehuwelijk.pdf

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 17:08

Assalaam alaykoum zuster,

Het advies dat ooit een dierbare zuster mij meegaf, wil ik graag delen met de zusters:

Op je Walima (inshaAllah een van de mooiste en gezegende dag van je leven) moet je tijd geven aan jezelf. Reserveer al is het maar een kwartier tijd voor jezelf. Jij en Allah Ta'ala alleen. Bid en richt je oprecht tot Allah Ta'ala. Het moment dat je de Koran openslaat op je Walima en je bent alleen en je richt je helemaal tot Allah Ta'ala zul je inshaAllah een mooi moment ervaren die je je hele leven zult gaan koesteren.

Het volgende: voor de zusters onder ons....veel bruiden bidden hun gebeden niet op tijd....verwisselen van jurken gaat voor. Immers the show must go on....

Ben je ervan bewust dat je Salaat koste wat kost voorrang verdient. De jurken zullen je niet baten...enkel en alleen je goede daden.

Moge Allah Ta'ala je huwelijk zegenen.

Je zuster

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 01:28

In eerste instantie geplaatst door tarah

maar das dan toch mooi, ben je niet de enigste met dat probleem en kun je gewoon rustig aan doen toch...

En doodmoe na een huwelijksdag helpt zeker niet bij de eerste keer. Je kunt dus ook heel goed de eerste keer gemeenschap uitstellen naar een tijdstip waarbij jullie beide uitgerust zijn. Dat is ook veel beter voor tegen de stress e.d.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 16:54

Hoi Eelke,

Het is in de Islam ook niet verplicht om gelijk de eerste nacht gemeenschap te hebben. Als je elkaar maar koestert en alleen hetgeen wat waar men naar verlangt. Dat kan dus ook een knuffel zijn...iedereen mag daar verder een eigen invulling aan geven.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 01:19

De stukje hierboven wekken wel die suggestie:

Ik geef je een link over het huwelijk waarin staat hoe je te gedragen tijdens je huwelijksnacht. Dus je bidt samen twee rakaat je zegt een bepaalde doe3a voor het hebben van gemeenschap.

Vandaar mijn opmerking.

Groet, groet Eelk

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 02:02

Hoi Eelke,

dat is omdat het nou eenmaal het meest gebruikelijk is om tijdens de huwelijksnacht voor het eerst gemeenschap te hebben, niet alleen bij moslims natuurlijk maar bij iedereen die niet aan "seks voor het huwelijk" doet. Om nu overal "als... maar... of... met uitzondering van... " etc. bij te zetten, hoewel politiek correct, is ondoenlijk. Lees een beetje meer tussen de regels door.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 02:06

Mee eens, maar aangezien we het hier hebben over "problemen" tijdens de huwelijksnacht leek het me wel verstandig om het toch nog even te melden. Vooral niets overhaasten en alles doen in je eigen tempo.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 14:33

assalem aleykoem

lieve lieve oegtie je hoeft �CHT niet gelijk met de ''ontmaagdings" procedure te beginnen hoor, het beste kan je aan hem vragen/ voorstellen dat je het bvb over een week of 2 weken of van mij appart een maand doet, vertel hem daarbij dat je je gewoon eerst op je gemak wilt voellen.

mijn man en vele mannen van mijn vriendinnen hebben dat ook zo gedaan en vonden dat helemaal geen bezwaar.

ja het kan wel pijn doen, dat is bij eenieder verschillend, maar daarom is het juist belangrijk dat je ontspannen bent.

vertel hem dit gewoon en hij zal het best begrijpen inshaAllah.

ps. pm me ff terug als je nog andere info wilt. en weet het is niet verplicht de huwelijks nacht gelijk te doen.

assalemaleykoem amina-kathelijne

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.