Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

soebhanallah!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: soebhanallah!!
    Geplaatst op: 22 mei 2005 om 08:31
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen, broeders en zusters klik op www.al-yaqeen.com en klik daar boven op DE GELOOFSGETUIGENIS VAN EEN CHRISTEN la ilaahaa ilaa laah hoor hoe een man uit Soedan zich bekeerd naar de waarheid het is in het arabisch maar je kan het volgen in het nederlands het is echt mashallah en ontroerend ALLAH MA NESSAR EL ISLAM!! ALLAH MA NESSAR EL ISLAM!! ALLAH MA NESSAR EL ISLAM!! assalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ya igwan fie allah
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:57
assalama alaykoum mashallah broeder hoe een christen huilend de shahada doet en zich bekeerd en amien voor je doeaa inshallah zal Allah de islam zegevieren
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:15

asalaamo3alaikom  broeder ik zou dat graag willen horen maar waar staat die 

ik heb op  gedrukt maar weet niet waar die staat  gayeerinsachalaah  mujahid.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:20
asalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ya oegtie el Moejaheeda kijk boven bij al yaqeen daar zie je verschillende berichten langskomen wacht tot je de getuigenis van een christen ziet en klik dan erop het is echt de moeite waard vooral als je arabisch verstaat gair inshallah
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:35

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabaraktoho

 

maschalaah lailaahilalaah mohamedrasoeloelaah  allahoakbar  alhamdoelilaah

jazakalaah ogjeer agie mujaheed  dat je diet met ons wilde delen jozitaljana. wallahi ik heb trannen in mijn ogen      

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:46
echt zomooi tehoren  lailahilalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 17:31
bismillah irahman irahiem wallahie ik ben blij oegtie dat je het beluisterd ik heb hem net laten horen aan 2 broeders en wallahie een algerijnse broeder en een antiliaanse broeder begon te huilen je kan niks anders zeggen dan soebhanallah!!Allah ma nasser el islam!!! wal moeslimien Allahoe ma jahed sofof el moeslimien
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 08:41
aamiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin yarab    jazakoalaahogyeer broeder
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 13:36

Asalaam alaikoum,

Allahoe Akbar, Allahoe Akbar, Allahoe Akbar La illaha Ila Allah.

Djazakoelahi Ghairan broeder Abou Bakr voor deze topic.

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 16:01
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen assalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe Allahoe ma gaferlana wa rahamna anta moulana wa nasserna hella koum el kaferien rabbina latoe wagitna ina sina ow agtana rabbina wala menataqatenabeh wa hefoe hena wa rehemna Allah ma saleh hela sedina Mohammed wa hella allehi wa ahsahabe azmehen Allah Akbar Allah Akbar Allah Akbar el houmdillah hella nehmeti el islam el houmdillah hella nehmeti el islam Helleha nehja wa helleha na moet wa fie sabilliha nu jahed wa helleha en ka Allah!!deze doeaa komt van onze moslimbroeders en zusters in 1991 in Algeije toen ze in Algerije een islamitische staat wouden stichten ze liepen allemaal onder de islamitische vlag en in de koran in hun hand deze prachtige doeaa roepen, broeders en zusters assalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 16:09
maschalaah jazakalaahoogyeer mooie
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 16:13

Sallaam ahleikom

 

Masallah broeder wanneer die de getuigenis doet wow masallah zo masallah gevoel komt door me lichaam langs me tranen willen me ogen uit echt masallah echt je voelt het gewoon masallaahhhhhhhh

 

wasallaam

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 16:19
Salaam Aleikum,

Djazakoelahi Ghairan broeder. Hele mooie topic. Prachtige teksten.

Even offtopic overigens, broeder "blackshadow" hoe gingen de examens vandaag? Inshallah is het goed gegaan en hebben de doea�s bijgedragen bij het leren.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 11:34
Op deze site http://answering-islam.org.uk/Testimonies/
staan ook een heleboel ontroerende bekeringsverhalen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 11:45
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 11:59
bismillah irahman irahiem assalama alaykoum wahrahmatoe allhie wabarakatoe ya igwan fie allah we moeten doeaa maken voor onze zuster Wafa Constantine dat Allah haar zal beschermen!! en zij inshallah zal stand houden in haar geloof
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 13:07
Asalaam Alaikoum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,
De link van het audio bestand (geloofsgetuigenis van een christen)
 
http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/fragmenten/Nasrrany.ram

Vertaling van het audiobestand:

De Christenen doen dezer dagen hard hun best om hun godsdienst ijverig uit te dragen. Dit gebeurt zo opvallend snel dat zelfs de moslims verhandelingen opgestuurd krijgen waarin wordt beweerd dat cIesaa (vrede zij met hem) god is.

....Alle Lof zij Allah, de Waarheid is overduidelijk en helder. Je ziet hen deze aantrekkelijk gedrukte verhandelingen onder de moslims verspreiden om daarmee hun valse godsdienst te verduidelijken. Ondanks het feit dat het hier gaat om de valsheid moeten zij hier bedankt voor worden. Het verduidelijken is erg belangrijk. Wellicht zal dit jullie namelijk helpen om je meer in te spannen om naar deze godsdienst van ons uit te nodigen.

Wij hebben jullie verzocht om slechts een half uur van jullie tijd te geven om op te trekken met de jongeren en hen uit te nodigen naar de Islam. Bij Allah, hebben jullie deze taak uitgevoerd? Heeft Allah jullie in staat gesteld om een half uur per dag op te trekken met deze arme wankelende jongeren om zodoende uitnodigers te zijn naar Allah?
Bij Allah, O mijn broeders, als wij niet uitnodigen (naar de Islam), dan zullen wij zelf uitgenodigd worden (naar de valsheid). Kies maar ��n van de twee. Of je kiest het verkrijgen van de eer van het uitnodigen naar de Islam, of jullie zullen uitgenodigd worden door niet-moslims. Kies voor de zachtmoedigheid van het geloof, van de Eenheid van Allah.
Vorige week stond ik te praten met een christen over een aantal gewichtige zaken. Alvorens met hem in discussie te gaan heb ik hem op een nette wijze ontvangen om zodoende zijn hart toegankelijk te maken voor datgene wat ik hem wilde vertellen. ...Het heeft niet meer dan zeven minuten geduurd voordat hij getuigde dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah. ...Slechts zeven minuten, werkelijk de mensen zijn verstoken van het goede. Wat een arme mensen!
Wie is de Messias, moge Allah's vrede en zegeningen met hem zijn? De Messias behoort tot de meest vooraanstaande Boodschappers. Een Boodschapper van Allah en Zijn Woord en een ziel die geschapen is door Allah en in hem is geblazen, zoals deze in Adam en in ons allen is geblazen. Allah heeft hem ge�erd met de Profeetschap. Toen hij op deze wereld kwam, waren zijn eerste woorden (interpretatie van de betekenis):
"Waarlijk, ik ben een Dienaar van Allah. Hij heeft mij de Schrift gegeven en mij tot een Profeet gemaakt." (Soerat Mariam: 29)

Ik zei: "Broeder." Het is namelijk toegestaan om dit te zeggen om iemands hart ontvankelijk te maken voor het geloof. "Denk toch eens diep na? cIesaa pleegde, zoals jullie zelf zeggen, het gebed te verrichten. Is het gebruikelijk dat een god bidt? Dat hij bidt en zijn Heer aanroept? Is het gebruikelijk dat een god zou zeggen: "O Heer, U hoort mij, waar ik ook ben."

Voor wie pleegde hij het gebed dan te verrichten?" Ook staat er in hun Boek dat Iblies naar hem kwam om hem te beproeven toen hij zich had afgezonderd in de bergen, zoals vermeld staat in de Bijbel. Hij droeg hem op om ��n keer voor hem te buigen in ruil voor alle rijkdommen. Hierop zij cIesaa: "Ga weg, O vervloekte. Het staat geschreven dat jij slechts voor de Heer mag buigen en enkel de Heer mag aanbidden."

De Messias is een boodschapper van Allah. Als cIesaa god zou zijn en de wereld heeft geschapen, zou dat dan betekenen dat hij ook zijn moeder geschapen heeft, waarna zij hem vervolgens op deze wereld had gebracht? Is dit logisch? Wie was dan degene die de wereld bestuurde toen god in de buik van zijn moeder verbleef? Beiden pleegden zij te eten, te drinken, zich te wassen en deden zij hun behoeften.

Bij Allah deze paar woorden, deze luttele minuten waren voldoende voor deze christen om te realiseren dat cIesaa slechts een Boodschapper van Allah is en dat er geen god is, behalve Allah. En alle lof zij Allah, Ik breng jullie de blijde tijding dat er vanavond een man in ons midden is wiens hart door Allah is verlicht. Dit is de eerste keer dat hij het huis van Allah binnentreedt om te verklaren dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah..

Kom graag naar voren en wees welkom broeder om je te bekering hier tussen je broeders bekend te maken. Het verheugt ons dat wij weer een broeder mogen verwelkomen op de Weg van Tawhied.
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 13:07
Vervolg

Viervijfde deel van deze aardbol erkent de eenheid van Allah niet en de moslims zijn nog steeds aan slapen . Terwijl er nog steeds mensen zijn die koeien aanbidden slapen de moslims nog steeds (de slaap der rechtvaardigen), . O Allah, accepteer ons berouw en laat ons inspannen om uit te nodigen naar U.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte shaytaan.

"Zeg: ,,Alle lof zij Allah en vrede voor Zijn dienaren en degenen die Hij verkoos." Is Allah beter, of wat zij (Hem) aan deelgenoten toekennen? Of wie heeft de hemelen en de aarde geschapen en voor jullie water uit de hemel neergezonden, waarmee Wij prachtige tuinen doen groeien? Jullie zijn niet in staat om haar bomen te doen groeien. Is er een god naast Allah? Neen, zij behoren tot een volk dat afwijkt (van de Waarheid). Of wie heeft de aarde als een verblijfplaats gemaakt en daardoor rivieren getrokken en daarop stevige bergen geplaatst en een scheiding tussen de twee zee�n gemaakt? Is er een god naast Allah? Maar de meeste van hen weten het niet. Of wie heeft de in nood verkerende verhoort, wanneer hij Hem aanroept, en het onheil heeft weggenomen en de ene generatie de andere deed opvolgen op aarde? Is er een god naast Allah? Jullie laten je slechts weinig vermanen! Of wie heeft jullie geleid in de duisternissen op het land en op de zee en wie heeft de winden als dragers van verheugende tijdingen voor Zijn Barmhartigheid uitgestuurd? Is er een god naast Allah? Verheven is Allah boven wat zij aan deelgenoten aan Hem toekennen! Of wie is de schepping begonnen en heeft haar vervolgens herhaald; en wie heeft in jullie onderhoud uit de hemel en de aarde voorzien? Is er een god naast Allah? Zeg: ,,Brengt jullie bewijzen, indien jullie waarachtig zijn."

(Interpretatie van de betekenis van Soerat an-Naml: 59-64)

"Waarlijk de godsdienst bij Allah is de Islam." (Soerat Aali cImraan: 19)

De Profeet (vrede zij met hem) zei: "De gelijkenis tussen mij en de profeten die mij zijn voorgegaan is net als een man die een paleis heeft gebouwd en dit versterkte, behalve ��n steen die hij heeft weggelaten. Iedereen die naar dit bouwwerk keek, zei: ,,Had hij maar die ene steen geplaatst." Ik ben die laatste steen en de laatste der Profeten."

Wat is je naam, ge�erde broeder?

"Karaman."

Karaman, maa shaa'Allah. En uit welk land kom je?

"Uit Soedan."

"Uit Soedan. Hartelijk welkom. Moge Allah je behouden, moge Allah je zonden bedekken, moge Allah je hart standvastig maken. O Allah, maak zijn hart standvastig op Uw eenheid. O Allah, maak zijn hart standvastig op Uw eenheid, O Heer der Werelden."

Beste broeder Karaman, alle profeten hebben gewerkt aan het bouwen van dit paleis door ��n steen te plaatsen, maar er rest nog ��n steen, waarover de Profeet (vrede zij met hem) zei: "Ik ben die laatste steen en de laatste der Profeten."

Broeder Karaman, moge Allah je behoeden. Als wij zouden geloven in alle boodschappers, behalve in de Messias, dan is daarmee ons geloof onvolmaakt. Sterker nog volgens het Oordeel van Allah is dit Koefr (ongeloof). Het behoort dus tot het recht van cIesaa (vrede zij met hem) dat wij in hem geloven! De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Wie getuigt dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah en dat Mohammed de Boodschapper van Allah is en dat cIesaa de dienaar en Boodschapper van Allah is en Het Woord van Allah dat Hij heeft gezonden naar Mariam en een ziel van hem, zal het Paradijs binnentreden door welke poort hij maar wenst." (Of zoals hij (vrede zij met hem) het heeft gezegd.)

Het geloven in de Messias is dus ��n van de pilaren van ons geloof. Karaman, moge Allah je behouden, wij geloven dat alle profeten broeders zijn, die allen naar hetzelfde uitnodigden, namelijk: de Eenheid van Allah. Als je kijkt naar deze geordende wereld, kunnen anderen dan Allah dit geordend hebben? Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

"Als er (andere) goden dan Allah in zouden zijn, dan zouden zij (de hemelen en de aarde) zeker vergaan." (Interpretatie van de betekenis Soerat al-Anbiyaa': 22)

Het feit dat deze wereld geordend is bewijst dat Degene die dit heeft geordend E�n is, namelijk Allah, de Verhevene. Het betaamt deze Ene God niet om een boodschapper te sturen die een andere boodschapper zou tegenspreken door in de ene Openbaring te stellen dat Hij E�n is en in een andere Openbaring Twee en in een andere Openbaring dat Hij behoort tot een Drie-eenheid. Zeker niet!

"En Wij stuurden niet ��n van de Boodschappers v��r jou, of Wij openbaarden aan hem dat er geen andere god dan Ik is, aanbidt Mij daarom." (Interpretatie van de betekenis van Soerat al-Anbiyaa': 25)

Moge Allah je behouden, broeder Karaman. Nu is de tijd voor jou aangebroken om tot de Islam te treden, aan de hand van deze geloofsgetuigenis, deze woorden dus begin graag. Ik vraag Allah om je hart standvastig te maken op de Weg van de Eenheid van Allah en het Ware Geloof, om de moslims aan de hand van jou te versterken en je broeders aan de hand van jou te leiden naar de Islam. Wij vragen Allah, de Verhevene om het hart van onze broeder standvastig te maken, hem in dienst te stellen van het geloof. En dat Allah aan de hand van hem anderen in Soedan, Egypte en de hele wereld mag leiden naar het geloof. Amien, O Levende, O Onderhouder.

Hopende op de zegeningen van Allah. (Zeg me na "Ik getuig dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah alleen, zonder deelgenoten. En ik getuig dat Mohammed de Dienaar van Allah is en Zijn Boodschapper. En ik getuig dat cIesaa (vrede zij met hem) de Dienaar is van Allah, Zijn Boodschapper, Zijn Woord Die Hij heeft gezonden naar Mariam, Een ziel van Hem."

En alle lof zij Allah, de Heer der Werelden. Feliciteert jullie broeder.. (Allaahoe Akbar). O Allah, zegen Uw Profeet Mohammed, onder de eersten en zegen Uw Dienaar Mohammed onder de laatsten. O Allah aanvaard ons als werkers voor Uw geloof. O Allah, aanvaard ons als werkers voor het Woord van Tawhied. O Allah, open aan de hand van ons de harten van de christenen. O Allah, open aan de hand van ons de harten van de joden. O Allah, open aan de hand van ons de harten van de communisten. O Allah, open aan de hand van ons de harten van de aanbidders van koeien. O Allah, laat ons een middel zijn waarmee de vlag van Tawhied wordt verheven en het Woord van Tawhied wordt verspreid. En laat ons sterven in een toestand van Tawhied, zodat wij U ontmoeten als ware monothe�sten en niet vernederd, en ten schande gebracht.

En vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah en zijn volgelingen.

Bron: www.al-yaqeen.com

wa Alaikoum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 14:08
Bismillah Irahman Irahiem Assalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe mashallah ya oegtie Umm Umarah voor de vertaling Allah ma nessar rajat tawheed fie koeli makan!!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 17:36
Umm Umarah schreef;

........Hopende op de zegeningen van Allah. (Zeg me na "Ik getuig dat
niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden, behalve Allah
alleen, zonder deelgenoten. En ik getuig dat Mohammed de Dienaar van
Allah is en Zijn Boodschapper. En ik getuig dat cIesaa (vrede zij met hem)
de Dienaar is van Allah, Zijn Boodschapper, Zijn Woord Die Hij heeft
gezonden naar Mariam, Een ziel van Hem."..........

Groet!
Eerst zou ik willen zeggen dat het een grote misvatting is het
christendom een vervalsing te noemen. Het is toch zo dat de vervalsing
altijd na het origineel komt en niet er voor? zo bezien is Islam een
vervalsing van het christelijk geloof. Het christelijk geloof is ook niet een
vervalsing van het Judaisme, maar een voltooiing. Jezus vervulde tal van
profetieen van de profeten; dat kan van Mohammed niet gezegd worden.
uit het evangelie valt duidelijk uit op te maken dat Jezus weliswaar
tijdelijk verlaagd was tot een menselijk niveau met grotendeels dezelfde
menselijke beperkingen, maar na zijn opstandig in verheerlijkte staat
verscheen. Toen werd hij pas aanbeden. Bovenstaande text uit de
Islamitische geloofsbelijdenis geeft duidelijk aan dat Jezus ook het Woord
van GOD is. GOD en Zijn Woord zijn 1. door het Woord is alles geschapen.

Die broeder Karaman zal nog geen christen geweest zijn die de
heerlijkheid van de Messias geopenbaard was. Als hij het alleen van een
weliswaar mooi papiertje moest hebben...
Veel mensen, ook moslims komen in Afrika tot geloof in Christus. Denk
maar niet dat dat door een simpel foldertje komt. Laat je niets wijs
maken. Zij koemen tot geloof omdat in de naam van Jezus GOD zijn
Liefde en Majesteit in tal van wonderen en tekenen kenbaar maakt; tot het
opwekken van doden toe. GOD is GOD en GOD is 1, maar de Messias is
van Hem uitgegaan en tot Hem teruggekeerd en zal weer van Hem
uitgaan om de mensheid op de laatste dag te oordelen. Denk je dat GOD
dat oordeel aan een mens toevertrouwt?


openbaringen 5
1 Toen zag ik dit: degene die op de troon zat had in zijn rechterhand een
boekrol die aan beide kanten beschreven was en met zeven zegels was
verzegeld. 2 Ik zag een machtige engel die met luide stem uitriep: �Wie
komt het toe de zegels te verbreken en de boekrol te openen?� 3 Maar er
was niemand in de hemel of op aarde of onder de aarde die de boekrol
kon openen en inzien. 4 Het deed me veel verdriet dat blijkbaar niemand
het verdiende om de boekrol te openen en hem in te zien. 5 Toen zei een
van de oudsten tegen mij: �Wees niet verdrietig. Want de leeuw uit de
stam Juda, de telg van David, heeft de overwinning behaald, en daarom
mag hij de boekrol met de zeven zegels openen.� 6 Midden voor de troon,
tussen de vier wezens en de oudsten, zag ik een lam staan. Het zag eruit
alsof het geslacht was en het had zeven horens en zeven ogen; dat zijn
de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd. 7 Het
lam ging naar degene die op de troon zat en ontving de boekrol uit zijn
rechterhand. 8 Op hetzelfde moment wierpen de vier wezens en de
vierentwintig oudsten zich voor het lam neer. Ieder van hen had een lier
en een gouden schaal vol wierook; dat zijn de gebeden van de heiligen. 9
En ze zetten een nieuw lied in:
�U verdient het om de boekrol te ontvangen en zijn zegels te verbreken.
Want u bent geslacht en met uw bloed hebt u voor God mensen gekocht
(5:9) mensen gekocht � Andere handschriften lezen: �ons gekocht�.
uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 10 U hebt voor onze God
uit hen een koninkrijk gevormd en hen tot priesters gemaakt. Zij zullen
als koningen heersen op aarde.�
11 Daarna hoorde ik het geluid van een groot aantal engelen rondom de
troon, de wezens en de oudsten; het waren er oneindig veel, tienduizend
maal tienduizenden, duizend maal duizenden. 12 Met luide stem riepen
ze: �Het lam dat geslacht is, komt alle macht, rijkdom en wijsheid toe, en
alle kracht, eer, lof en dank.� 13 Elk schepsel in de hemel, op aarde,
onder de aarde en in de zee, alles en iedereen hoorde ik zeggen: �Aan
hem die op de troon zit en aan het lam komen de dank, de eer, de lof en
de macht toe, tot in eeuwigheid.� 14 De vier wezens antwoordden:
�Amen,� en de oudsten wierpen zich in aanbidding neer.


En over stenen gesproken; Jezus is de Hoeksteen van het bouwwerk.

Ps�118,22
De steen die de bouwers afkeurden is een hoeksteen geworden.

Jes�28,16
Maar dit zegt God, de HEER: Ik leg in Sion een fundament met een
uitgelezen grondsteen, een kostbare hoeksteen. Wie zijn vertrouwen
daarop grondvest, hoeft geen andere toevlucht te zoeken.

Mat�21,42
Daarop zei Jezus tegen hen: �Hebt u dit nooit in de Schriften gelezen: �De
steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden. Dankzij de
Heer is dit gebeurd, wonderbaarlijk is het om te zien.�

Moge de Geest van God je ogen openen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 08:05
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 09:23
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2005 om 16:28

postpentacost je maakt je zelf wel erg grappig weet je hoe de mensen in africa christenen worden door geld die mensen zijn arm en er wordt geld gegeven en daardoor worden die mensen christenen gebeurde ook in TURKIJE in de tijd van de aardbevingen kwamen er een paar pausen langs bij de tenten en deelden bijbels uit met erin 50miljoen ongeveer 20euro en zijden dat ze moesten bekeren

DUS NIET WAAR !!!!! WAT JE ZEGT


2. MOHAMMED SPRAK OOK GODS WOORD DUS IK WEET NIET WAAR HET OVER HEBT DAT DEDEN ALLE DUIZENd NOG WAT PROFETEN ik kan toch ook ander mans mening vertegenwoordigen betekent toch niet dat ik zijn zoon ben ???

3.zo bezien is Islam een
vervalsing van het christelijk geloof.Dit is dus 100% nep jullie godsdienst is vervalst in de loop der jaren onze is het zelfde gebleven bijbel is erg onduidelijk Koran daartegen niet en in de Koran komen wonderen voor die in de bijbel niet in staat wat wel GODS WOORD moet zijn hoe kan je dit ontkenen ???


4.Denk je dat GOD
dat oordeel aan een mens toevertrouwt? ja profeet jezus(isa) Profeet MAhdi komt hoogwaaarschijnlijk ook dus waar bazzel je over 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.061 seconden.