Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De vlieg.....

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De vlieg.....
    Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 19:52

Hier is een link over de vlieg, als er toch weer kritiek is, leg dan even uit wat de bezwaren zijn:

www.answering-christianity.com/hadiths_of_the_fly.htm

 

 

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 04:53
Salaam

chuck-e
'Verbruikt'? Dat wetenschap populair is met de quraan geef ik toe, maar dat begon echt niet in 1970 hoor. Zelfs al in de begintijd van de islam probeerden moslims kennis te vergaren hierover. Dat jij zegt dat het stil is gevallen is slechts een optie die waar kan zijn. Er zijn een hoop andere opties te bedenken. Zelfs de quraan zegt dat het nooit helemaal ontcijferd kan worden door de mensheid. Dus er is meer dan jou optie lang is. De quraan heeft zelfs een woordje over voor mensen zoals jij: jullie schrijven alle toe aan 'toevalligheid' en strekken deze tot oneindig. Van mij mag je sceptisch zijn (eerlijkwaar), maar dat mag niet de reden zijn dingen niet objectief te onderzoeken.
Als jij christen bent vind ik dat niet erg, maak het wel duidelijk. Maar je moet weten dat je met bijbelverzen echt niet islam kunt uitleggen (vice versa).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 05:57
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hier is een link over de vlieg, als er toch weer kritiek is, leg dan even uit wat de bezwaren zijn:

www.answering-christianity.com/hadiths_of_the_fly.htm

http://www.answering-islam.org/Quran/Science/flies.html

Een bacteriofaag is trouwens een virus, en geen schimmel.  Daarenbuiten kan je misschien beter jezelf in een glas water dompelen, ook jij bevat ziekteverwekkende bacteri�n en anderen die je ertegen proberen beschermen.  Dat betekent echter niet dat dat altijd lukt, je zou anders immers nooit meer een besmettelijke ziekte krijgen.  En die krijg je (vermoed ik) wel...

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 22:24
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

het zij zo dan pietjepuk!!! jij jouw geloof ik mijn geloof beste vriend..

kimmie, geloof je in de evolutietheorie?

stel nou jij hebt gelijk..we gaan beide dood..geen god..we doen beide onze ogen rustig dicht in onze graf einde leven..we hebben beide niks te verliezen

stel ik heb gelijk..er is een allah swt wat zeker is..en ik ben wel moslim geweest maar jij niet, dan heb jij wel wat te verliezen en ik niet..

salam kimmie

Dat heeft niets met jou moslimschap te maken.Je ontkent voor de zoveelste keer bewijzen uit je eigen geloof.
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 02:37
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hier is een link over de vlieg, als er toch weer kritiek is, leg dan even uit wat de bezwaren zijn:

www.answering-christianity.com/hadiths_of_the_fly.htm

Mashaa Allah Dank u wel Agi

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 02:42
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hier is een link over de vlieg, als er toch weer kritiek is, leg dan even uit wat de bezwaren zijn:

www.answering-christianity.com/hadiths_of_the_fly.htm

http://www.answering-islam.org/Quran/Science/flies.html

Een bacteriofaag is trouwens een virus, en geen schimmel.Dat doet het niet toe   Daarenbuiten kan je misschien beter jezelf in een glas water dompelen, ook jij bevat ziekteverwekkende bacteri�n en anderen die je ertegen proberen beschermen.  Dat betekent echter niet dat dat altijd lukt, je zou anders immers nooit meer een besmettelijke ziekte krijgen.  En die krijg je (vermoed ik) wel...Daar gaat het niet om

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 03:31
Tuurlijk wel, wat is de waarde van een "artikel" als het zoiets eenvoudigs al zo dom benadert...
Verder waarom de ?  Moet ik aannemen dat je niet wist dat er kilo's bacteri�n in en op je lichaam zitten?  Die net zoals bij de vlieg mekaar tegenwerken?  Daarom zei ik: dompel dan jezelf onder, namnam... Of geldt "de logica" van de vlieg niet voor jou?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 05:07

Daarom zei ik: dompel dan jezelf onder, namnam... (Kimmie)

 

Probleem is dat ik niet pas in je glas coca cola. En hoe vaak komt het voor dat er een vlieg in je soep is gevallen, en hoe vaak een mens?

 

Of geldt "de logica" van de vlieg niet voor jou? (Kimmie)

 

Het lichaam van een gelovige (ongeacht ras, kleur en afkomst) is inderdaad zuiver. Profeet Muhammad zei: �Inna al-mumin laa yanjus�. Het lichaam van de gelovige is altijd tahir (zuiver), niets maakt het najis (onzuiver).

De manier (deen) van leven van een moslim is gericht op pure hygiene. Daarom is gebruikt water dat van het lichaam van een gelovige valt altijd tahoor (zuiver).

 

puur x puur = puur

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 05:57

Dompel je dan onder in bad ofzo, kan je n hele maand van drinken ;-)

Enne, jij zit vol bacteri�n (goeie en slechte), gelukkig maar... Zonder je eigen eco-systeem zou je nog veel vaker ziek worden.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 05:59

uff,uff,uff!!!!!,de kern van posting was, dat het ....en ik loop mijzelf te herhalen... dat dit b�ologische fe�t (he,Kimmie)....1400 jaar geleden geopenbaard is......punt.

Lichaam,bacterie,wat dan ook,coca cola, jezelf onderdompelen,vliegen op eten (dat vond �k nou echt heel snugger door de bocht komen)  is afleiden van het onderwerp, allemaal bla,bla... dus....het is 1400 jaar geleden geopenbaard er waren geen middelen of technieken aanwezig, vandaag de dag is een hadith na onderzoek bewezen, dit zegt wat over de waarde van de Kor'aan!!!! (en, daar gaat het om, goed,ok?)

 

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:09
De kern van het probleem is dat wat jij hier een biologisch feit noemt, in feite biologische blabla is...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:20
Bla,bla Dat is het niet, want het is bewezen,en de bronnen zijn je al gegeven...je kan ook niet zeggen toeval of logisch, onze e�gen afweer-systeem, dit geld niet voor een andere dieren,b.v spinnen etc. Het is geopenbaard over de vlieg, met een bepaalde boodschap, die klopt, maar dat is zo moeil�jk om over te praten, want mijn boodschap is anders dan die van jou, j�j probeert te graven, te ontzenuwen, te ont-cijferen.Dat lukt je n�et...want, dat staat n�et ter discussie...N�emand kon dit weten 1400 jaar geleden, alleen 1, kan dit weten.En, dat is het punt. 
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:25
en bij de weg, je spreekt jezelf tegen, j�j noemde dit een b�olog�sch fe�t, �k gebru�k jouw e�gen woorden, maar nu �s het bla,bla.............
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:27
Jouw biologisch "feit" is dat vliegen op 1 vleugel beesjes hebben zitten en op het andere het medicijn ertegen.  Dat is onzin.  Bacterien en andere micro-organismen houden zich niet aan een imaginaire grens tussen vleugels, die zitten over het hele vliegebeesje verspreid...  Jij mag geloven wat je wil, jij bent de enige die ziek wordt van vliegen onderdompelen (persoonlijk hou ik niet zo van vlieg in m'n drinken), maar kom het niet brengen alsof het wetenschappelijk is, want dan zit je at a loss.
Wat wel zo is, is dat veel meercellige organismen een inwendig bacterieel milieu hebben dat beschermt tegen kolonisatie van andere bacteri�n.  Maar dat is geen medicijn, dat is preventie.  En heeft niets met vliegevleugels vandoen.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:28

In eerste instantie geplaatst door Django

en bij de weg, je spreekt jezelf tegen, j�j noemde dit een b�olog�sch fe�t, �k gebru�k jouw e�gen woorden, maar nu �s het bla,bla.............

Al eens van "-jes gehoord?  "Bij de weg" is trouwens geen nederlandse uitdrukking, ik neem dat je het engelse "by the way" bedoelt?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:30

Doe me een plezier en ga de bronnen na lezen, het is bewezen.

En, nogmaals,j�j noemde d�t een s�mpel b�olog�sch fe�t, �k ben het daar mee met je eens,een prachtig feit, en wijs je erop dat d�t , inm�ddels bewezen fe�t, jaren geleden geopenbaard is.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:32
jaaaaaaaaaaa, fijn dat je het me u�tlegt,(humor) �k weet dat het 'by the way'. is........
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:37

Ik heb ze bekeken, ten eerste zeiden ze niets over het geval in kwestie (de vlieg), ten tweede waren ze misleidend (bv een artikel van pubmed erbij halen dat er niets mee te maken had).
Daaruit kan je enkel afleiden dat er niets bewezen is...
En anders: de een of andere engelse heer looft een prijs uit van 100.000 pond ofzo voor iemand die iets pseudo-wetenschappelijks bewezen krijgt.  Misschien moet je daar s een gooi naartoe doen?  Levert vast nog wat leuke lachstof op...

Maar goed, ik stop met deze discussie, iets zinnigs over vliegevleugel-geneeskunde valt toch buiten de mogelijkheden.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 06:41
beter gezegt, je hebt de vr�je keuze om niet aan dit top�c mee te doen, en �k gal wel de bronnen op zoeken en erb�j zetten,die de test,(die al beschreven en ondersteund met plaatjes is),zal onderbouwen. 
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.