Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Opnieuw noodtoestand 11 september

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Opnieuw noodtoestand 11 september
    Geplaatst op: 08 september 2005 om 19:01

Washington (AP) 01.32 uur vrijdag 09-09-2005 � Bush verlengt de �national state of emergency� die hij 4 jaar eerder uitriep na 11 september. Drie dagen na 11 september 2001 kondigde hij toen de noodtoestand af, want Amerika zou het gevaar lopen door buitenlandse vechters aangevallen te worden. Normaal verstrijkt de noodtoestand automatisch een jaar na afkondiging, tenzij de Amerikaanse president het vernieuwt. In een brief van vannacht aan het Congres, legt hij uit dat Amerika nog steeds onder dreiging is. Hiermee heeft hij weer een jaar tijd gewonnen om speciale bevoegdheden en gelden te gebruiken hoe hij dat wil zonder toestemming van anderen.


Bush Renews Sept. 11 National Emergency Declaration

The Associated Press

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2005 om 20:06
Heeft er iemand een portie common sense voor die man over?
(Voor Bush dan)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 02:36
nee
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 05:55
Duidelijk.
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 05:17

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe broeders en zusters  uit de islam,

wallahi wat kan ik zeggen. In de jaren dat hij nog aan de macht zal zijn, zal hij zoals gewoonlijk doorgaan met zijn beleid, hij zal vele moslims het leven nemen en vele oorlogen beginnen..

Inschallah zal allah swt de ongelovigen een nederlaag geven, inschallah zal allah swt de moslims de overwinning geven..Inschallah zal de vloek van allah swt neerdalen op Amerika, Isreal en zijn bondgenoten..

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 06:51
Ik hoop van harte dat Bush' regeringstijd niet zo lang meer is. Ik heb al wel gehoord dat hij na zijn periode zijn broer Jeb wil aandragen voor presidentschap en met het geld dat in zijn familie is zou het me niets verbazen als hij de verkiezingen weet te "kopen". Het kan altijd erger... maar ik hou nog hoop.

Met Katrina lijkt het haast alsof de natuur zich tegen Amerika heeft gekeerd... en oh, wat komt de aap mooi uit de mouw. Het duurde 5 hele dagen voordat Bush ook maar een zinnig woord heeft laten vallen over de situatie, 5 hele dagen voordat hij zelfs maar een hint van medijden kon tonen.

Waar zelfs Cuba en Iran medische hulp hadden aangeboden, had Amerika alle aandacht op Irak gevestigd. En dan is Bush er niet toe in staat om zich over zijn trots heen te zetten en hulp aan zijn mensen aan te nemen.

Ik hoop dat mensen eindelijk in zien wat voor een dwaas er aan de macht is in het "machtigste land ter wereld"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 07:07
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe broeders en zusters  uit de islam,

wallahi wat kan ik zeggen. In de jaren dat hij nog aan de macht zal zijn, zal hij zoals gewoonlijk doorgaan met zijn beleid, hij zal vele moslims het leven nemen en vele oorlogen beginnen..

Inschallah zal allah swt de ongelovigen een nederlaag geven, inschallah zal allah swt de moslims de overwinning geven..Inschallah zal de vloek van allah swt neerdalen op Amerika, Isreal en zijn bondgenoten..

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

amin yarab
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik hoop van harte dat Bush' regeringstijd niet zo lang meer is. Ik heb al wel gehoord dat hij na zijn periode zijn broer Jeb wil aandragen voor presidentschap en met het geld dat in zijn familie is zou het me niets verbazen als hij de verkiezingen weet te "kopen". Het kan altijd erger... maar ik hou nog hoop.

Met Katrina lijkt het haast alsof de natuur zich tegen Amerika heeft gekeerd... en oh, wat komt de aap mooi uit de mouw. Het duurde 5 hele dagen voordat Bush ook maar een zinnig woord heeft laten vallen over de situatie, 5 hele dagen voordat hij zelfs maar een hint van medijden kon tonen.

Waar zelfs Cuba en Iran medische hulp hadden aangeboden, had Amerika alle aandacht op Irak gevestigd. En dan is Bush er niet toe in staat om zich over zijn trots heen te zetten en hulp aan zijn mensen aan te nemen.

Ik hoop dat mensen eindelijk in zien wat voor een dwaas er aan de macht is in het "machtigste land ter wereld"  ja dat hoop ik ook
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik hoop van harte dat Bush' regeringstijd niet zo lang meer is. Ik heb al wel gehoord dat hij na zijn periode zijn broer Jeb wil aandragen voor presidentschap en met het geld dat in zijn familie is zou het me niets verbazen als hij de verkiezingen weet te "kopen". Het kan altijd erger... maar ik hou nog hoop.

Met Katrina lijkt het haast alsof de natuur zich tegen Amerika heeft gekeerd... en oh, wat komt de aap mooi uit de mouw. Het duurde 5 hele dagen voordat Bush ook maar een zinnig woord heeft laten vallen over de situatie, 5 hele dagen voordat hij zelfs maar een hint van medijden kon tonen.

Waar zelfs Cuba en Iran medische hulp hadden aangeboden, had Amerika alle aandacht op Irak gevestigd. En dan is Bush er niet toe in staat om zich over zijn trots heen te zetten en hulp aan zijn mensen aan te nemen.

Ik hoop dat mensen eindelijk in zien wat voor een dwaas er aan de macht is in het "machtigste land ter wereld"
Ik denk dat dat niet gaat lukken....Te veel mensen in Amerika hebben nu critiek,uit zijn fam zie ik niets verschijnen meer op het toneel.Maar jah...Waarschijnlijk komt er wel iemand waar ze ook dik tevrede over zullen zijn.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 10:24

Bush is de fir�aun (farao) van deze tijd.

Willen wij van hem af zijn, dan zullen wij Allah�s religie moeten verdedigen, want om Allah�s Hulp te verdienen, moeten wij ons ook leren in te spannen. Precies 1424 jaren geleden stond onze profeet (saw) op het slagveld van Badr met een klein legertje van mujahideen.

 

Een mooie dag voor onze inspanningen is straks op 17 Ramadan. Op die dag, vrijdag 17 Ramadan 2 AH, smeekte onze Profeet Allah om hulp in de Slag van Badr. Dit was ook het jaar dat voor het eerst as-saum (het vasten) tijdens Ramadan werd voorgeschreven.

Het hoofd van Abu Jahl werd naar de Profeet gebracht en toen de profeet het lichaam van Abu Jahl zag, sprak hij de woorden: �Hadha fir�aun hadhihi-l- Umma�. (�Dit is de farao van onze oemmah.�)

 

Wat doe jij in de nacht van 17 Ramadan?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 10:35
Die burgermeester van new orleans had 't wel goed verwoord... Ik geloof dat hij zelfs in het openbaar sprak over zijn afkeer van Bush. Hij had het helemaal gehad met het wanbeleid van deze ... man.

5 dagen!!! 5 hele dagen wachtte hij! Hij had direct de eerste dag in het rampgebied moeten zijn en met zijn volk moeten leven. Hij had direct tot de mensen moeten spreken en ze een hart onder de riem moeten steken. Maar nee, het moest 5 dagen duren voordat dit bij hem in zijn botte hoofd op kwam.

Dan is het nog helemaal belachelijk dat de politie die rond vaart enkel vrouwen redt die hun borsten aan hen tonen. De politie die foto's maakt van het rampgebied... hulpverleners die de ramptoerist uit hangen... Daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Dan help je toch!?

Ik had al geen hoge dunk van meneer Bush, maar blijkbaar kan het nog veel minder. Katrina was een zware slag voor Amerika en ik hoop het allerbeste voor de getroffenen, maar Bush...

Nouja, goed... ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.