Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onduidelijk begin Ramadan

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onduidelijk begin Ramadan
    Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 10:13

As salaam aleykum,

Best wel zwaar de Ramadan. Iedereen ziet het tegenop. Voor mij was nogal erg onduidelijk wanneerde Ramadan zal gaan beginnen. 4 okt. of 5 okt. iedereen zei 5 okt., sommige werd er 4 okt. gezegd. Wat bleek dat iemand in Saudi Arabi� heeft bevestigd dat de Ramadan officieel op 4 okt. zou gaan beginnen.Ik ben in een Turks moskee geweest, die zeiden dat Ramadan 5 okt zou gaan beginnen. In principe lijkt mij erg onduidelijk. Ik voelde me eerst best wel schuldig dat ik op dinsdag 4 okt. nog wat had gegeten . Maar volgens mij maakt het niet zo uit. Het gaat om de intentie. Maar do 6 okt. was te laat geweest! In de Metro las ik dat de Marokkanen meer vol gaat houden met de Ramadan dan de Turken. Of dat echt zo is heb ik mijn twijfels bij. Ik heb geen idee wat de media met moslims precies bezig houdt. 

HAPPY RAMADAN!

 

SALAAM,

 

RHIDO

 

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 10:18

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

jij ook nog een gezegende ramadan aghie.

gair inshallah het is bij mij op school al weer begonnen hoor, owh najiha kijk ik heb eten owh najiha dit owh najiha dat,, blabla  gair inshallah, maar ik ben niet zo'n eter dus ik kan alles voor me zien staan maar ik kan het laten liggen en ik ga echt niet van owh jammer anders kon ik meeeten of what ever alhamdoulillah niet zeg, ben heel erg opgewonden sinds ramadan helemaal vrolijk alhamdoulillah.

wa salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 10:20

hhhhh ja maschalaah maakt niet uit broeder   .

jij ook mabrouk ramadan

taqabala allah mina waminkom

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 12:56
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hhhhh ja maschalaah maakt niet uit broeder�� .



Dat zei ik in dit topic ook. Maar daar wordt er op "spitsvondige" wijze geredeneerd dat het wel uitmaakt. Volgens mij is de intentie ook een stuk belangrijker dan 1 dag te vroeg of te laat beginnen.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 13:12
Eduard, je begint opnieuw en op glad ijs.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.