Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenmoslim worden in Belgie-enkele vragen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
patjer1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Onderwerp: moslim worden in Belgie-enkele vragen
    Geplaatst op: 24 november 2003 om 17:24

Ben misschien op de verkeerde site :-)

Weet iemand van jullie waar ik in Belg�e moet zijn om me moslim te laten worden?Hoe gaat dit in zijn werk?

Ik ben christelijk, moet dus ook een naamsverandering...is die al nodig voor het moslim worden, of mag het erna??? Is die naamsverandering ook op de identitetskaart of wordt de andere naam "onderling" aangenomen?

Ik ben al besneden toen ik 8 was en denk dat dit voldoende is...is dit zo?

Hoe zien jullie een overlijdenis van een christelijke moeder? Kan toch ethisch niet naar je moeder haar begrafenis gaan, alhoewel het eigenlijk denk ik niet mag als moslim.

Mag een man of een vrouw naar het zwembad of de sauna?Heb gehoord dat dit niet mag...wel dilemma als je kinderen hebt denk ik zo.

Ik ben nu verliefd op een Marokkaans meisje, wil met haar verder en overweeg Moslim te worden....maar heb er wat twijfels over, hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten, maar lijkt me soms alsof er veel wordt verboden een mens niet slecht maakt, heb ook bang dat na een aantal jaren ze enkel leeft voor het geloof en mij niet  meer ziet als haar man....

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Terug naar boven
GirlyGirl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2003 om 17:28

hoi Patjer, hierbij wil ik reageren op jou vragen, ik hoop dat het je kan helpen!

je zegt dat je niet weet waar je terecht kan, als je moslim wil worden maar je kunt gewoon in de moskee terecht, je bent daar harstikke welkom hoor, dus schroom niet om daar aan te kloppen, he ik weet niet waar je woont in Belgi�, maar in de grote steden  heb je vele moskees en je kunt natuurlijk aan je vriendin/vrouw vragen waar je terecht kan.

Het is niet verplicht om je naam te veranderen, er zijn ook veel bekeerde mensen die hun oorspronkelijke naam behouden, maar je kunt het natuurlijk ook veranderen in een islamitische naam die jij mooi vindt. Je bent geheel vrij daarin. Je zegt ook dat je bang bent om je geliefde te verliezen als ze zich eenmaal verdiept in de islaam, maar de islaam spoort je juist aan om een geslaagd/goed huwelijk te hebben, dus het zal niet zo zijn dat ze jou gaat verwaarlozen ofzo, want dat maakt haar geen goede moslima. Een goed huwelijk  is een belangrijk aspect  in de islaam.

ik vind zelf dat de islaam helemaal niets verboden maakt, dat niet slecht is voor de mens. Kun je niet meer vertellen over wat je zo moeilijk vindt om op te geven?als je je meer verdiept in de islaam kom je erachter dat je zoveel meer begrijpt over de zin van het leven. als je bijvoorbeeld gaat bidden, dan word je ziel  als het ware gevoed en gezuiverd, je krijgt daar een onwijs goed gevoel van. En de salah (het gebed) weerhoud je van de slechte dingen die veel mensen (moslims en niet moslims) als gewoon ervaren, zoals naar muziek luisteren, naar het andere geslacht te kijken en ermee omgaan enz.

mocht je nog vragen hebben of meer te vertellen hebben, leef je uit!

doeidoei en groetjes

GirlyGirl

Terug naar boven
patjer1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2003 om 17:58

Ik bedoelde bv het verbod op alcohol, begrijp dat als je echt drinkt dat je niet meer weet wat je doet en het dan beter verboden wordt...maar een glaasje wijn bij een etentje? Ok, ik heb er geen probleem bij om ermee te stoppen maar toch...samen met je geliefde een glaasje wijn drinken bij kaarslicht is niet zo slecht of toch?

Muziek ...mm muziek verbieden is me ook beetje raar, als je thuis naar muziek luistert bedoel ik dan, uitgaan enzo begrijp ik nog wel.

Naam moet niet veranderd worden? Aha ben ik verkeerd geinformeerd

Ik zal nog eens goed nadenken wat ik nog raar vind

 

Groetjes

Terug naar boven
Bint Salaam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2003 om 21:09

Vrede zij met jou Patjer,

Ik merk dat je open staat voor de islam maar je hebt blijkbaar nog een hoop vragen. Ik raad je aan om eens wat te lezen over de islam; op bijna alles kun je antwoord vinden. Ook op het internet kun je veel vinden. Zo heb je een mooie site, www.al-islaam.com. Daar kun je onder Cyber Imam antwoord krijgen op veel gestelde isl. vragen.

reactie op je artikel: als Allah of de profeet Mohammed (vrede zij met hem) het een en ander verbieden dan is dat omdat het veel schade kan berokkenen. Bijvoorbeeld alcohol is probleem nr.1 in de wereld. Kijk naar wat de oorzaken kunnen zijn bij echtscheidingen, kindermishandeling, verkeersslachtoffers, geweld, etc.

Nu kun je wel zeggen, wat maak een borreltje nou uit. Als moslim geloof je dat als iets op grotere schaal schadelijk is, dit ook is in kleinere vorm. Niets goeds kan in iets slechts zitten.

tenslotte wil ik zeggen: wees moslim omdat je dat graag wil, met de juiste intentie. Allah zegt in de Koran: "Allah kijkt naar jullie harten en niet naar jullie daden''

Moge Allah jou hart insha-Allah openen voor de waarheid.

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2003 om 22:50

hoi Patjer,

Je hoeft ook niet alle oude gewoontes in 1 keer te laten vallen hoor...vanaf het moment dat je je gaat verdiepen in de islam,zal je steeds meer te weten komen,en zal je gevoel voor islam groeien,waardoor het amkkelijker wordt om 'slechte'dingen te laten.Ik luisterde ooit heel vaak muziek,kon me geen leven voorstellen zonder muziek eigenlijk,maar na een jaar ofzo,had ik geen zin meer in muziek,en gaf mijn gevoel aan dat het beter was om er niet meer naar te luisteren,en nu mis ik het niet meer.Iets in mij zorgt dat ik me niet prettig voel als ik muziek zou luisteren...maar zoiets komt met(kleine) stapjes.Ik zou mezelf niet iets kunnen verbieden waar ik niet achter sta,het is vanzelf zo gekomen,echt!!

veel succes

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 23:18

Hallo Patjer

Proficiat .Ik hoop dat Allah (swt) je naar het rechte pad  zal leiden.Laat je niet leiden ddor de media of anderen .Mar ga zelf op zoek naar betrouwbare sites enz....Totdat je zekert bent dat de Islam de ware religie is.Dan zal er een nieuwe deur voor je opengaan en zul je het zoete geloof proeven.Je zal begrijpen wat het doel is van je bestaan op deze aarde .En je hart zal rust vinden en verlangen naar het eeuwige leven in het Paradijs dat Allah (wt) zijn dienaren belooft heeft

 

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 00:25

Moge Allah swt je Leiden,

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 11:16
Iedereen weet dat alcohol voor veel mensen een probleem is.

Wat ik me afvroeg toen die stukjes las, waarom zijn wapens niet uitdrukkelijk verboden in de Koran?

Wapens zijn een nog groter probleem, hoeveel mensen sterven er wel niet door wapengeweld. Gezinnen worden uiteengerukt, toename van het aantal wezen en weduwen, Verminkingen van mensen.
Ik kan op dezelfde wijze als bij alcohol het lijstje enorm groot maken.
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2003 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door patjer1

Ben misschien op de verkeerde site :-)

Weet iemand van jullie waar ik in Belg�e moet zijn om me moslim te laten worden?Hoe gaat dit in zijn werk?

Ik ben christelijk, moet dus ook een naamsverandering...is die al nodig voor het moslim worden, of mag het erna??? Is die naamsverandering ook op de identitetskaart of wordt de andere naam "onderling" aangenomen?

Ik ben al besneden toen ik 8 was en denk dat dit voldoende is...is dit zo?

Hoe zien jullie een overlijdenis van een christelijke moeder? Kan toch ethisch niet naar je moeder haar begrafenis gaan, alhoewel het eigenlijk denk ik niet mag als moslim.

Mag een man of een vrouw naar het zwembad of de sauna?Heb gehoord dat dit niet mag...wel dilemma als je kinderen hebt denk ik zo.

Ik ben nu verliefd op een Marokkaans meisje, wil met haar verder en overweeg Moslim te worden....maar heb er wat twijfels over, hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten, maar lijkt me soms alsof er veel wordt verboden een mens niet slecht maakt, heb ook bang dat na een aantal jaren ze enkel leeft voor het geloof en mij niet  meer ziet als haar man....

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

 

Om moslim te worden hoef je eigenlijk nergens naartoe als je de shahada zegt: Ik getuig dat er geen andere god is dan Allah en ik getuig dat Mohammed zijn boodschapper is, dan ben je al moslim. Geen gedoe met allerlei rituelen! Ik heb zelf de shahada eerst voor mezelf gezegd en heb 14 november 2003 (ja net dus) de shada gedaan in de moskee in Utrecht Overvecht.

Je hoeft je naam niet te veranderen. Ik heet ook nog steeds Esther. Veel mensen veranderen hun naam om aan de buitenwereld te laten zien dat ze moslim zijn. Soms veranderen mensen hun naam omsdat hun naam een slechte betekenis heeft. Dit is puur een persoonlijke keuze.

Over de begravenis. Tja, hier heb ik ook moeite mee. Volgens mij mag je wel naar de begravenis van je christelijke ouders. Ik weet dit echter niet zeker! Als dit niet is toegestaan dan weet ik ook niet wat ik zou doen. Ik zou natuurlijk ook afscheid van mijn mioeder willen nemen. Moeilijke vraag. Je kan dit natuurlijk altijd aan een imanm vragenm.

Over het zwembad heb ik verschillende dingen gehoord. Volgens mij is het voor de man wel toegestaan alleen mag je niet naakt zijn. Ik weet dit niet zeker je moet dit dus aan de imanm vragwen.

De Islam is een prachtige religie. Ja er worden dingen verboden...maar er zijn nog veel meer dingen die zijn toegestaan. Nee je mag geen varkensvlees meer eten...maar wel rundvlees etc. Nee je mag geen alcohol meer drinken...maar wel liters cola!!! Het is maar hoe je het bekijkt. Ik kijk niet naar wat niet mag ik kijk naar wat ik mag welke rechten ik heb en vooral wat ik later InshaAllah ervoor terugkrijg!

Ik hoop dat ik een antwoord op je vraag heb gegevn.

InshaAllah mag ik je binnekort broeder noemem

Esther 

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2003 om 16:13
In eerste instantie geplaatst door ICHTUS

Iedereen weet dat alcohol voor veel mensen een probleem is.

Wat ik me afvroeg toen die stukjes las, waarom zijn wapens niet uitdrukkelijk verboden in de Koran?

Wapens zijn een nog groter probleem, hoeveel mensen sterven er wel niet door wapengeweld. Gezinnen worden uiteengerukt, toename van het aantal wezen en weduwen, Verminkingen van mensen.
Ik kan op dezelfde wijze als bij alcohol het lijstje enorm groot maken.


Je mag een wapen gebruiken om je vijand te verslaan op het slachtveld.
Onze profeet(v.z.m.h.) was tegen het dooden van onschuldigen. Zoals vrouwen en kinderen.

En wij moslims moeten het voorbeeld van onze geliefde profeet volgen.

Groetjes,
Terug naar boven
sultan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 15:28

hey landgenoot :)

De eerste moskee die je tegenkomt stap je maar naar binnen, je zal er wel verder geholpen worden.  Al wat je moet doen voor moslim te worden is de "Shahadah" dat is maar een zinnetje waarin je getuigt dat Allah de enige god is, en mohammed zijn profeet.  Ik wil je alvast feliciteren en meedelen dat je op de goede weg zit.

Natuurlijk zijn er ook rechten en plichten die je moet nakomen als je je tot  de Islam gaat bekeren,( net zo simpel als ons verkeersregels).  Je kan al deze regels op het internet vinden, en zelfs de koran in het nederlands waar jij je informatie uit kunt halen.  Ik weet dat wij de mensen zondig zijn, je zou niet al deze regeltjes na kunnen komen (insallah) maar probeer "iets" te doen dan niets.

Volgens mij hoef je zelfs je naam niet te veranderen, de Islam is heel soepel wat zulke dingen betreft.  Ik zal het je aantonen met een vb.  Stel je wil je naam veranderen, dat zal je een pak geld kosten waarschijnlijk.. dingen die jouw schade aanbrengen worden afgeschaft in de Islam.  Maar je kan er ook gebruik van maken door anderen (armeren, zwakkeren) bij te staan.  Een klein aalmoesje als dank zou je tiendubbel punten opleveren bij Allah dan je naam veranderen.

Omdat je reeds gelovig bent zul je al heel snel merken dat er niet zo grote verschillen zijn tussen de Islam en de Christendom, enkele wel belangrijke wezenlijke verschillen.  De Islam omvat alles over de christendom, andersom is dat niet zo dus je zal je op bepaalde vlakken moeten bijschaven.

De Islam zou nooit verbieden om een kerk binnen te stappen en ook meer dingen over de kerk te weten te komen.  Bij een overlijden kan je ongeacht het geloof naar een kerk toe gaan en jouw medeleven betuigen.  Je richt je tenslotte tot Allah dat is wat telt, en niet de plaats waar je je bevindt.

Het is larie als ze zeggen dat je niet naar de sauna mag, maar de vrouwen en de mannen worden wel gescheiden.  Tenzij je een ruimte hebt voor je eigen gezin.  Voor kinderen maakt het niveel uit eigenlijk, zij hoeven nog geen verantwoordelijkheden af te leggen tov Allah.

De Islam vertaald wil zeggen Vrijheid, al lijkt het soms dat het zo ingeperkt is.  Heb geen schrik voor de Islam, deze zal je horizon verruimen en van jou een betere mens maken.   

Een islamitische vrouw laat je niet in de steek, ook niet als je het minder goed hebt .. de islamitische vrouw is heel intelligent en zeker niet onderdrukt zoals de meesten beweren, het is aan jouw om het verder te ontdekken !!

Allah zal je bijstaan als je er de minste moeite voor doet, net zoals dit mailtje ;)

Veel geluk en tot de volgende zitting insallah...

 

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 18:10

salaam'aleikum

Sultan

Moge Allah barmhartig met je zijn

DE SHAHADA IS NIET MAAR EEN "ZINNETJE"

l�� ill�h� illAllah er is geen god dan Allah

1 eenheid van heerschappij (tauwhied arrouboubiyya)

er is geen andere schepper, instandhouder, machthebber, ... dan Allah

2 eenheid van aanbidding (tauwhied al-oulouhiyya)

niemand anders dan Allah heeft recht op aanbidding, smeekbedes, ...

dit is logisch als je punt 1 bekijkt

3 eenheid van namen en eigenschappen (tauwhied al asmaa was sifaat)

we aanvaarden Allah's namen en eigenschappen (en niemand anders heeft er recht op, niemand anders kan bv: de barmharige, of de koning of zo zijn)

- zoals Hijzelf of Zijn profeet ze verwoord hebben 

- zonder ze te ontkennen, of ze te veranderen, of ze menselijk te maken

 

ik roep mijn broeders en zusters op om aan te vullen, ik denk dat ik iets vergeet

Salaam'aleikum

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 18:17

salaam'aleikum

Muhammedurrassouloullah en Mohammed (saws) is de boodschapper van Allah

betekent dat we hem moeten gehoorzamen

Terug naar boven
miriam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 21:29

 

aan patjer1 en anderen:

ik ben de eerste die je niet feliciteert en niet zegt dat je op het goede spoor zit! Ik heb verdriet dat je niet Jezus hebt leren kennen als je persoonlijke Verlosser. Als je gelooft in Hem, dat Hij als Zoon van God de straf op al jouw zonden aan het kruis gedragen heeft, dat Hij speciaal voor jou naar deze aarde is afgedaald, dan heb je echte vrede in je hart en minder vragen!!! (wat heb jij er veel zeg....)

Mag ik je een verhaaltje vertellen:

er viel een man in de put, hij kon er niet uit. Hij riep hard. Er kwam een hindoe (?)voorbij en die zei: doe goed, werk hard, dan zul je er vast uitkomen. Mohammed kwam voorbij; hij zei: houd je aan de sjahadaa, salaat, zakaat en saum en probeer hadj als je uit de put gekomen bent. Toen kwam Jezus langs. Jezus keek, verweet hem niet dat hij niet opgelet had, daalde af in de put, nam de man op Zijn schouders en klom omhoog, tilde de man de put uit... Dat is nu precies het verschil: als je gelooft in Jezus hoef je alleen van genade te leven, zoniet, dan werk je je hele leven krom voor God en weet je nooit zeker of je wel genoeg gedaan hebt. Wat angstig en onzeker. Kom terug naar de Zekerheid! Ik wil je helpen als je deze Jezus niet kent; je mag altijd terug komen,HIJ WACHT OP JOU

en ik bid voor jou en je genoten. Ik heb de ware vrede gevonden; door genade ben ik een kind van God, Hij is mijn Vader, zo ervaar ik Hem.  Hij leeft in mij en ik in Hem, dat geeft rust, vrede en geluk ondanks alle ellende in ons en om ons heen. En ik weet nu al zekerder dan zeker dat ik na mijn sterven bij Hem mag zijn in een wereld zonder pijn, zonder verdriet en altijd danken voor alles wat Hij voor mij gedaan heeft. (ik hou van praise (=aanbiddings-en lofprijzingsliederen), dus dat komt meer dan goed straks...

Shalom!

Miriam

 

Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 23:15

Selaamun Aleykum,

Ik hoop dat Patjer  de juiste pad vindt.Maar wel van bekwaamde mensen, zodat hij niet verkeerde info. krijgt.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 00:21

Hallo

Patjer ,kies de Islam dit is de ware Godsdienst.

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 12:03

bismillaah,

beste miriam,

je vergist je in je verhaal over mohammed! Hij zou de put in  gaan met een zwaar bedroefd hart, de man een hand reiken en al het mogelijke doen om hem eruit te halen. Eenmaal uit de put zou hij tegen hem hebben gezegd: O man, hou je vast aan de shahada, salaat, zakaat, sawm en de hadj. wees daarna goed voor de armen, de behoeftigen, de vrouwen, de buren...! doe je dit niet dan zul je weer in de put vallen en op de dag des oordeels heb je alleen je daden nog die je kunnen redden uit de 'put'. Maar.. zegt de man jezus is toch voor mijn zonden gestorven?

nee, antwoordt de profeet mohammed jezus is net als mij een boodschapper van Allah die heeft opgeroepen tot het ware monotheisme (een Allah).  hij is het woord van Allah (kalimatullah) en de geest van allah (ruhullah) geboren uit de maagd Mariam die behoort tot de beste vrouwen van de wereld. en net op dat moment komt jezus zelf aanlopen en legt de in de put gevallen man in alle redelijkheid uit dat hij niet voor iemands zonden is gestorven, maar dat ieder mens verantwoordelijk is voor zijn eigen daden; wie goed doet zal goed ontmoeten en wie slecht doet, niemand zal hem baten.

Het oordeel behoort toe aan allah de barmhartige alleen en hij is de beste Rechter!

beste miriam: het verhaal over mohammed wel helemaal vertellen hoor!

en patjer: VAN HARTE GEFELICITEERD, welkom in onze umma nu ben jij een van ons en wij zijn van jou; laa illaaha illa laah muhammadun rasulu laah

enne miriam... ook jij bent van harte welkom in onze umma jezus wil niet dat je hem aanbidt, maar zijn schepper de ene ware god ALLAAH.

miriam open je hart en vraag de schepper van de hemelen en aarde je de weg te tonen.

wa salaam

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 16:09

salaam'aleikum

Allahoe'akbar

en moge Hij Abu Ibrahim zegenen

en Myriam

stop met leugens te vertellen over profeten (as)

bij de christenen mogen zulke grapjes

maar weet dat dit haat bij mij oproept

maar als moslim ben ik vredelievend

en ik vergeef je, op voorwaarde dat je

dit nooit meer doet

Moge Allah je leiden

en ons allen

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 19:07

Hallo Patjer,

Gefeliciteerd met het vinden van de Islam en met je geluk van je vriendin.

Ikben net als jij van chistelijke komaf en had met dezelfde twijfels als jij
ik was zelfs bang van de islam voordat ik er meer over te weten kwam.
maar je zult merken dat Islam een zeer vrije religie is.
Waar je van harte welkom bent,zoals je al gemerkt hebt.

Ik kan je gerust stellen wat je family betreft.
Allah wil dat je ten alle tijden je familybanden bewaard en koesterd
of je family muslims zijn of niet dat maakt niet uit.

Het is waar dat alcohol haram (verboden) is, maar dat is tussen jouw en Allah
en niet om aan anderen over te oordelen.
Je zult merken dat broeders en zusters je wel op atent maken,omdat je je willen
helpen en beschermen voor de dag des oordeels ,want dan kom je al die glazen wijn na het eten weer tegen.Wees dus blij met hun goede bedoelingen en trek je eigen conclusie.

Muslim worden kan overal wat je doet is de Sahada aflegen.
(Zie wat Esther  bovenaan al schreef).

Verder kan ik je aanraden de Qor'aan te lezen natuurlijk en het boek "De ideale Moslim" Door Muhammed 'Ali al-Hashimi het  nummer is : isbn 90-5514-048-1.

Als je engels goed is kan je ook

"The Essential Koran" proberen ,heb het nog niet zelf gelezen maar is maar aangeraden door een zuster in texas die er heel blij mee is.
Het nummer hervan is: isbn 0-7858-0902-3

Salaam,

polymorph

 

 

  

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 21:01

salaam'aleikum

polymorph schreef:

Het is waar dat alcohol haram (verboden) is, maar dat is tussen jouw en Allah
en niet om aan anderen over te oordelen.
Je zult merken dat broeders en zusters je wel op atent maken,omdat je je willen
helpen en beschermen voor de dag des oordeels ,want dan kom je al die glazen wijn na het eten weer tegen.Wees dus blij met hun goede bedoelingen en trek je eigen conclusie

weet, broeder, dat het een plicht is er attent op te maken

Moge Hij ons leiden

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 22:08

Salaam Alaikum Harith,

Zoals je gezien hebt,hier en in het andere forum.heb ik nog veel te leren.
Ik hoop dat jij en de andere broeders en zusters op me blijven letten en dank je voor je geduld.

salaam,

polymorph 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.