Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De kracht van het verstand

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De kracht van het verstand
    Geplaatst op: 15 december 2005 om 07:56
salaamoe'alaykom,

Gelukkig beschikt de mens op zijn zoektocht naar een juiste deugdelijk wereldbeeld over een speciale gift of een speciale kracht- dekracht van het verstand en de logica. Natuurlijk moeten we ons realiseren dat deze kracht in zichzelf beperkt is; hij is net als een nauwkeurige weegschaal die u voor het wegen van goud kan gebruiken, maar het zou dom zijn als je die weegschaal zou gebruiken om bergen te wegen. Toch kan het verstand, als het goed gebruikt wordt, een aantal echte antwoorden aanwijzen over onze plaats in deze wereld. De kracht van het verstand kan op z'n minst gebruikt worden om te laten zien, welke theorie of welke wereldbeeld onjuist of neit adequaat is. We moeten proberen het verstand te gebruiken om een antwoord te krijgen op de belangrijkste vraag.
Deze vraag is: Waar komen wij vandaan

salaamoe'alaykom
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:07

Wa3alaikom Essalaam,

Antwoord op jouw vraag: Wij komen van Allah, de Verhevene. En naar Hem keren wij terug..

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Wa3alaikom Essalaam,

Antwoord op jouw vraag: Wij komen van Allah, de Verhevene. En naar Hem keren wij terug..

Wassalaamo Alaikom

 

dat weet ik ook wel

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 10:27
hihi
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 10:42
Salaam Aleikum,

Wat een wijsheden, en dat voor een nieuw lid.

Mashallah.
(Ik dacht ik complimenteer je even voor je positieve bijdrage )

Salaam Aleikum,

Malcolm x
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 10:50

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Wat een wijsheden, en dat voor een nieuw lid.

Mashallah.
(Ik dacht ik complimenteer je even voor je positieve bijdrage )

Salaam Aleikum,

Malcolm x

Thanks bro

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 16:29

Wijsheid en denkklacht van mensen is inderdaad beperkt

Dit is ware wijsheid, maar wie weet uit welke bron het komt?....

''Ik God zal aan mijn kinderen openbaren wat aan ''wijzen'' en ''(schrift-) geleerden'' verborgen blijft''

Trouwens hoe zou het komen dat God ge�rriteerd is door ''verstandige'' (hij beperkt hun inzicht), en juist kinderen liefheeft (hij deelt met hen het verborgene, en vertrouwd ze dat toe).

Wat zou God bedoelen met zijn kinderen? .... Zonen en dochters in vleselijke zin zal er niet mee bedoeld worden..... toch?

Is er een kind hier die het weet?

Vriendelijke groeten

Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.080 seconden.