Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ere moord

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ere moord
    Geplaatst op: 16 december 2005 om 16:18
salaam aleikum,
InshaAllah gaat alles goed met jullie en jullie naasten,
Eremoord is een bekend onderwerp en sommige vaak onwetende moslims keuren dat goed vaak uit jaloersheid word de ex vrouw vermoord en ook soms maakt de broer zijn eigen zus dood omdat ze een vriendje zou hebben? soms klopt dat nog niet eens vorig jaar in almelo werd een turks meisje doodgemaakt door haar eigen vader zogenaamd zou ze gezien met een jongen,dus dit komt regelmatig voor en de islam zou het goed keuren maar naar mijn weten is het niet goed immers een hadith leerd ons wie een levende wezen dood het is alsof hij/zij het gehele mensdom doodde en je kan beter zon iemand waarschuwen als je ziet dat hij zij verkeerd bezig is dan direkt vermoorden omdat mensen zich altijd kunnen verbeteren vroeg of laat zon eremoord word vaak gepleegd uit jaloerzie en zodat de persoon geen fouten meer gaat ik vind het belachelijk dat sommige(moslims) het goed keuren van uit de koraan maar goed Allah weet het beste ik ben benieuwd naar jullie meningen hier over.
en het zijn niet alleen maar moslims die dat doen ook gewoon gestoorde koefaars de cijfers staan nu op 7 moorden van vrouwen/meisjes in blijf van mijn lijf huizen in 2 jaar tijd
 
zie onderstaande berichtje ze zeggen wel vaak die blijf van mijn lijf huizen zijn veilig dit en dat maar dat klopt vaak niet ik heb weleens vrouwen gesproken die telkends verhuizen moesten omdat de ex of andere familie lid haar telkends vonden nu mijn vraag is als je weet dat je partner niet de juiste weg volgt dus niet goed islamitisch bezig is en je moet hem eigenlijk verlaten maar uit angst doe je het niet omdat je bang bent dat hij je doodmaakt en er zijn werkelijk mannen die dat echt doen dus die angst is vaak terecht is het dan toegestaan om te blijven bij die man? ik wil jullie mening graag horen ik weet dat er vrouwen zijn die zo weg kunnen gaan en sommigen worden ook bedreigd maar toch waagden ze het op mag Allah die moslimas belonen inshaAllah (amin) en er zijn ook weer mannen die het wel toestaan dat de vrouw een andere huis heeft vlak bij hem in de buurt zodat hij de kinderen kan zien dat is vaak de beste oplossing en de man weer opnieuw kan trouwen maar wat als de man zon oplossing niet wil?
maar de vrouw is toch geadviseerd omwille van Allah weg te gaan wat is dan de beste oplossing? heel je leven vluchten van de ene omgeving naar de andere omgeving
ik wil jullie meningen horen en eventuele ervaringen van moslimas
 
Honderd vrouwen in opvanghuizen lopen gevaar
HILVERSUM - Meer dan honderd vrouwen die in Nederlandse vrouwenopvanghuizen verblijven, verkeren in direct levensgevaar. Ze worden bedreigd door mannen die zich op hen willen wreken. Dat bleek zaterdagavond uit een onderzoek van de Federatie Opvang, het samenwerkingsverband van opvanghuizen voor vrouwen, in opdracht van het actualiteitenprogramma NOVA.

Directeur I. Smidt van de Federatie Opvang zei in NOVA zich ernstig zorgen te maken over deze situatie. Ze wees daarbij op twee recente moorden die zouden zijn gepleegd wegens eerwraak of familie-eer. Op eerste kerstdag werden in Ruurlo een Afghaanse moeder en haar dochter vermoord door de ex-man van de dochter. Op 15 januari vond in Culemborg een 18-jarig Irakees meisje de dood.

Ze was neergestoken door haar broer. In totaal zijn in twee jaar tijd al zeven moorden gepleegd die, aldus de federatie, "binnen een culturele context zijn te plaatsen en eer-gerelateerd zijn".

De federatie heeft er bij minister Verdonk van Integratie in een brief op aan gedrongen snel maatregelen te nemen om meer moorden te voorkomen en de veiligheid van vrouwen in de opvang te garanderen. "De centrale en actuele vraag is op welke wijze alle betrokken partijen ervoor kunnen zorgen dat er geen nieuwe slachtoffers vallen", aldus de federatie in de brief die vrijdag is verstuurd.

Volgens de federatie moet de politie meer bevoegdheden krijgen om snel tot actie over te kunnen gaan bij dreiging van eerwraak. "Daar hebben de kwetsbare vrouwen recht op." Daarvoor moet de politie meer kennis krijgen over welke acties ze mag ondernemen tegen potenti�le daders.

Ook vindt de federatie dat er meldpunten moeten komen waar dreigende wraakacties kunnen worden gemeld. Daarvanuit kan dan preventief worden ingegrepen. De voorgenomen advies- en steunpunten huiselijk geweld in verschillende gemeenten zouden daartoe wettelijke bevoegdheden moeten krijgen. Verder zouden schoolkinderen op jonge leeftijd voorlichting moeten krijgen over de rechten van vrouwen.

In november schreven Verdonk en minister Donner (Justitie) aan de Tweede Kamer dat ze de omvang van het eerwraakprobleem wilden leren kennen en daarop beleid wilden ontwikkelen. Als het aan de federatie ligt, krijgt de aanpak van eerwraak top-prioriteit van de bewindslieden.

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 16:51

Salaam oe alaikoem

Ik kan hierbij niet echt op je vraag antwoorden omdat ikzelf geen ervaren of wetende persoon wat betreft of de vrouw bij haar echtgenoot moet blijven...

Ik zou wel willen zeggen dat ik het eveens onterecht vind dat die moorden gepleegd worden. Het is zo dat iedereen recht heeft op een leven, en niemand mag dat recht afnemen, enkel Allah swt beslist over de dood. Nu wat ik jammer vind, in de Islam denken ze dat dit juist is terwijl het andersom is...

Ik heb in mijn familie een onkel die niet echt op het rechte pad is, mijn tante is dan ook vaak weggegaan bij hem, ze ging telkens bij haar moeder. Maar haar moeder vertelde haar dat ze toch terug moet gaan bij hem, dat ze geduld moet tonen en dat ze smeekgebeden moet verrichten, met deze man deelt ze 5kinderen, ze zouden het niet kunnen zonder vader.

Maar in feite, mijn onkel heeft mijn tante nooit geslagen, het is nooit verder gegaan dan een hevige ruzie. Dus heeft mijn tante geluisterd, en heeft smeekgebeden verricht, en toonde geduld. Uiteindelijk is alles toch goed gekomen, dit na 7 jaar. Mijn onkel bidt nu, hij gaat naar de moskee, brengt tijd door met zijn kinderen en gaat niet meer uit.

Dus je ziet: een vrouw zou eigenlijk eerst geduld moeten tonen en niet meteen gaan weglopen of scheiden. Ik heb zelfs gehoord dat vrouwen werden geslagen door hun man omdat ze door dronkenschap niet wisten wat ze deden, nooit zijn ze weggaan lopen, zijn wel heel erg ziek geworden, maar ondanks alles bleven ze geduldig. Door dat geduld zijn ze nu de vrouwen die zowat de gelukkigste zijn. Uiteraard loopt het niet altijd zo af. Dus een juiste antwoord op je vraag: kan ik niet geven.

Hopelijk iemand anders die dat wel kan doen.

(zou het eigenlijk ook wel willen weten)

Wassalaam oe alaikoem

Islamiya.

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 07:46

Salaam Aleikum,

In eerste instatntie moet je inderdaad geduldig zijn en met koraan teksten en hadiths komen bij zulke partners

mee eens maar we moeten ook niet vergeten dat we ons dienen te houden aan de regels van de islam bv sommige weten dat ze niet getrouwd zijn en blijven toch samen terwijl het gemakkelijk is om te trouwen,en zo zijn er meer dingen regels gaan voor omdat de kinderen ook behoefte hebben aan een geode voorbeeld en alsje het over mij hebt ik heb 8 jaar lang geduld gehad ben 3 keer weggeweest en weer terug gekeerd naar zweringen van zijn kant op de koraan wat ook heel ernstig is als je je belofte verbreekt en ik had toestemming van imaam en nog ook de vrouw van remy sukirman heb ik gebeld en in mijn geval is het beter weg te blijven wat ook wel moeilijk is schuldgevoeld enz

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.