Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDit klopt toch niet...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Farah* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dit klopt toch niet...
    Geplaatst op: 16 december 2003 om 18:01

Hier een hadith dat zeker aandacht verdiend:

Profeet Mohammad (vzmh) zei: Het gezicht van de eersten die het Paradijs zullen binnen treden zal schitteren als het licht van de volle maan. Het gezicht van degenen die na hen het Paradijs zullen betreden zal schitteren als de (felst schitterende) sterren in het heelal. Een ieder die het Paradijs zal betreden zal twee vrouwen (buiten de paradijselijke vrouwen) hebben. Het merg van hun benen zal onder hun huiden te zien zijn, niemand in het Paradijs zal ongehuwd zijn.
De mannen in het Paradijs zullen onbehaard zijn en met khoel (soort oogschaduw) in hun ogen het Paradijs betreden.
De leeftijd van de paradijsbewoners zal bij de wederopstanding 33 jaren zijn, ongeacht of men jong of oud gestorven is.
Deze leeftijd zullen zij nooit ofte nimmer overschrijden. Zo zullen de paradijsbewoners zijn.
(Ibni Kathier 3/425, 433)

Er wordt dus gezegd dat 2 vrouwen van de wereld gaan trouwen met 1 man van de wereld (en natuurlijk veel hoeri's voor de man erbij). Gelijkheid tussen man en vrouw is hier dan ver te zoeken. En natuurlijk denk je nu: als elk man 2 vrouwen krijgt zullen er twee keer zoveel vrouwen naar het paradijs gaan als mannen. Dat klopt weer niet met:

Volume 7, Book 62, Number 124:
Narrated Usama
:

The Prophet said, "I stood at the gate of Paradise and saw that the majority of the people who entered it were the poor, while the wealthy were stopped at the gate (for the accounts). But the companions of the Fire were ordered to be taken to the Fire. Then I stood at the gate of the Fire and saw that the majority of those who entered it were women."

Hier staat dat de meerderheid van de hel uit vrouwen zal bestaan. Wat moet ik hiervan denken? En als het om de tweede hadith gaat beginnen mannen (en vrouwen natuurlijk ook) ook te denken dat vrouwen slechtere mensen zijn als mannen. Probeert de hadith dit nou duidelijk te maken?

Hopelijk kan iemand me goede antwoorden geven want ik begrijp er niks van.

Terug naar boven
Bint Salaam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 00:19

In reactie op jouw schrijven wil ik het volgende zeggen:

Uit jouw relaas maak ik een hoop onbegrip op. Onbegrip die zeker niet van een moslim kan zijn. Een gelovige zou de profeet (vzmh) en zeker Allah (de meest prijzenswaardige) zeker niet in twijfel trekken. Want Allah zegt in de Qoraan: "wie de profeet gehoorzaamd is alsof hij Allah gehoorzaamd..." Dit wil dus zeggen dat we alles wat de profeet of Allah ons gegeven heeft, moeten aannemen en alles waar ze ons van weerhouden, moeten laten staan.

Ter afsluiting wil ik zeggen dat Allah de meest rechtvaardige is de Alwetende. Hij is de Enige die in staat is om te weten wat de mens openlijk doet en in het verborgene. Hij is de Enige die de mens rechtvaardig kan berechten zonder enig onderscheid tussen man en vrouw. Allah zegt hierover in de Qoraan, Hoedjoerat, vers 13:

O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen, en Wij hebben jullie tot volksgroepen en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden leren kennen. De meest edele onder jullie bij Allah is de meest vrome onder jullie. Allah is Alwetende en zich van alles Bewust."

Hierboven lezen we dus dat Allah alleen onderscheid maakt tussen mensen betreffende vroomheid.

Moge Allah jou pad tot hem vereffenen. 

 

 

 

 

Terug naar boven
*Farah* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 15:26

Hadith is een groot verschil met de koran, Bint Salaam. Sommige ahadith zoals die ik hierboven heb genoemd spreken elkaar tegen. Dan is het logisch dat je twijfelt. Omdat u geen antwoord kunt geven op mijn vragen moet u ook twijfelen. Maar daar praat u liever niet over. Ik heb het alleen over die 2 hadith, niet over de Islam als religie.

Er wordt gewoon niet over de hadith's hierboven gesproken omdat het gewoonweg goedgekeurd wordt door jullie.

Ik wil gewoon een beetje uitleg. Meer niet.

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:10

hoi Farah,

Wie bedoel je met jullie???

Ikzelf schrijf pas eerst iets op als ik er meer over weet.Dat betekent als ik zo'n tekst als de jouwe tegenkom,dat ik de bronnen daarvan eerst moet nagaan voor mezelf,omdat ik daar niet genoeg kennis over heb.

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
*Farah* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 19:08

De bronnen staan er toch bij? Maar het is inderdaad moeilijk om te traceren hoe het precies in elkaar zit.

Wie ik met jullie bedoel? Ze weten het zelf wel. Maar het is niet eerlijk van mij om het zo te laten lijken dat ik er iedereen mee bedoel. Bij deze.

Terug naar boven
Bint Salaam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 20:21

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Beste Farah,

Wat ik heb proberen aan te tonen is dat als we een betrouwbare hadith lezen (of Qoraan) het voor ons moslims absoluut is. Voor ons als gelovige kunnen we  niet anders dan Allah en zijn profeet gehoorzamen. Niemand is in staat om de mensen te leiden dan Hij de Absolute.

Ik proef in jouw opmerkingen toch alsof de ahadith niet nagevolgd dienen te worden. In mijn vorige reactie heb ik aangegeven dat als je de profeet volgt, het alsof je Allah volgt. Dit wetende kun je de sounnah (ahadith) als moslim, niet naast je neerleggen

Voor mij zit er geen tegenstrijdigheid in de twee ahadith die je eerder genoemd hebt. Als we nu alleen maar om ons heen kijken is het al zo dat er verhoudings gewijs meer vrouwen zijn dan mannen (niet eens kijkend naar de vrouwen die ooit geleefd hebben). Niet alleen ik zeg dat maar ook duidelijk de profeet, in de genoemde ahadith.

 

 

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 14:53

bismillaah,

beste farah,

een simpele en wellicht voor de hand liggende interpretatie:

Er zijn meer vrouwen dan mannen; in de hel.. maar ook in de de djanna

wa salaam

 Abu Ibrahim

Terug naar boven
*Farah* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 16:06

Az-Zaari'jaat 51:49 En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.

Jaa Sien 36:36 Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen.

Slaat dit dan niet op gelijke eenheden. Naast natuurlijk de betekenis van het mannelijke en vrouwelijke.

 

Terug naar boven
Bint Salaam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 20:24

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Hallo Farah,

Mooie verzen uit de Qoraan. Hier laat Allah ons mooi zien dat hij alles in paren heeft geschapen, het vrouwelijke en het mannelijke. Hier bedoelt Allah mee het vrouwelijke en mannelijke bij mensen, maar ook bij de dieren en zelfs bij  veel bloemen en planten, zijn geschapen in het mannelijke en het  vrouwelijke. Zelfs de menselijke lichaam bestaat uit mannelijke en vrouwelijke hormonen.

Hoop dat dit antwoord geeft op je vraag.

Geprezen is hij die ons tekenen laat zien van zijn Almacht en perfectie.

 

Terug naar boven
*Farah* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 20:57

Ik heb het over gelijke eenheden (want alles is alles he). Zoals is paren: 1 man en 1 vrouw. Als alles in paren is geschapen dan krijg je de verhouding: 10 miljoen mannen en 10 miljoen vrouwen. Dus wat er eerder gezegd wordt dat er meer vrouwen als mannen zijn kan dan niet waar zijn als je het zo bekijkt.

De kans op een jongen of de kans op een meisje is altijd 0,5. De chromosomen bepalen dat (of je krijgt een Y-chromosoom of een X-chromosoom van vader). Hoe kunnen er dan ooit meer vrouwen als mannen ontstaan (in totaal).

Dat bedoelde ik ermee.

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 22:08

salaam'aleikum

dat dit gelijke eenheden betekend is jouw mening

Allah creeerde de maan maar niet in paren, hij creeerde jou, maar niet in paren, hij creeerde de mens in paren, bloemen, planten en dieren in paren.

voor zover we weten zijn er altijd meer vrouwen geweest, dat een man meerdere vrouwen mag trouwen is ook een aanwijzing, en de boodschapper van Allah (saws) zei dat het einde der tijden niet komt voor er voor elke man vijftig vrouwen zijn.

sahieh hadith zijn onbetwijfelbaar, maar wij waren niet aanwezig toen Muhammad (saws) ze uitte, en wij kunnen niet altijd alles op de juiste wijze begrijpen

het gaat er niet om wie gelijk heeft, het gaat er om de waarheid te vinden en ons er aan aan te passen

salaam'aleikum

Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 01:50

Is het niet de bedoeling dit te interpreteren als euwige gelukzaligheid in het paradijs, alleen een beetje fout uitgedrukt?

Waarom zouden bv mannen hoeri's krijgen (is hier toevallig het nederlandse woord prostitueevandaan gehaald?) en vrouwen met zn 2en 1 man moeten delen, het lijkt wel alsof de vrouwen minder waard zijn.

Daarom vat dit niet letterlijk op.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Bint Salaam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 11:18

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Allah is de meest rechtvaardige en zal dan ook geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen. Wie die inderscheid tussen mannen en vrouwen maken zijn de gene die Zijn woorden verkeerd interpereteren.

De man en de vrouw zijn gelijkwaardig geschapen maar anders. Met anders wordt bedoelt dat ze allebei andere gevoelens en behoefte hebben. Het feit dat de mannen hier en in het hiernamaals meerdere vrouwen hebben komt door deze behoefte die de man wel heeft ten opzichte van de vrouw.

Allah heeft de vrouw en de man geschapen en weet wat ze allebei nodig hebben. Bevredigt de man zijn gevoelens niet via de legale manier dan kan de man zich op het verkeerde pad begeven. Zie alleen maar bij de niet moslim mannen; het is bijna onmogelijk hier een man te vinden die er op een bepaalde tijd in het huwelijk geen andere vrouw op na heeft gehouden....hoe zit het bij jou Paul?

 

Terug naar boven
*Farah* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 18:14

 Zijn vrouw...  

Wacht eens even:"Allah creeerde de maan maar niet in paren..."

�Het woord al-shams (de zon) is vrouwelijk en al-qamar (de maan) mannelijk. De zon brandt op zich om licht en leven te schenken aan alles rondom zich. De maan is munier, wat betekent dat hij licht reflecteert. Vanuit zichzelf heeft hij geen licht; hij weerkaatst slechts de stralen van de zon. Wanneer wij mannen dus stralen, impliceert dit dat we het briljante licht van onze vrouwen weerkaatsen�.

Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 23:20

Mooi punt... btw ik en neem ik aan Farah komen er niet veel verder mee met "Allah weet wat rechtvaardig is" ed.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 17:25

SALAAM'aleikum

Allah creeerde hemellichamen in paren maar niet de maan

het gaat er niet om wie gelijk heeft, het gaat er om de waarheid te vinden en ons er aan aan te passen

aub zeg

Terug naar boven
*Farah* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 18:18
In eerste instantie geplaatst door Paul

Mooi punt... btw ik en neem ik aan Farah komen er niet veel verder mee met "Allah weet wat rechtvaardig is" ed.

Paul

Maar Paul, ik heb het antwoord al. Ik wist het antwoord wel maar moest er eigenlijk aan wennen.... Het is zo simpel. Zo heerlijk simpel.... Je kunt het zelf wel bedenken. Ik ga het niet verklappen.

Ik bedank jullie voor jullie "hulp".

Groet, Farah

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 15:35

salaam'aleikum

ik ga zeker niet oordelen

maar wil er nog even aan herinneren dat het in de Islaam

om oprechtheid en intentie gaat

OPRECHTHEID

INTENTIE

OPRECHTHEID

INTENTIE

Moge Allah onze intenties oprecht maken

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 21:39
Volgens http://yahooligans.yahoo.com/reference/factbook/263/popula.h tml zijn er meer mannen dan vrouwen op aarde. Wanneer was dat niet zo? Waarom zal dat in de toekomst niet meer zo zijn?

Als je naar biologische evenwichten kijkt, is dit een hele duidelijke. Stel dat er meer meisjes dan jongens worden geboren. Bijv: de zaadcel met het XX-chromosoom zwemt sneller dan de XY-varianten. Dan heeft op een gegeven moment de moeder die toch veel jongens krijgt (extra vinnen) een veel grotere kans op nageslacht. Op die manier komen er automatisch weer meer mannen.

Een mogelijke verklaring is dat een enorme ramp het hele mannenbestand zal uitwissen. Vijftig vrouwen voor elke man! Ik zou die man niet willen zijn!
Is er al onderzoek gedaan naar het effect van de opwarming van de aarde op de hoeveelheid geboren mannen?

Volgens mij is niemand helemaal oprecht, ik leer elke dag eerlijker te zijn. Dit is echter zelfontwikkeling, en meer iets van volwassen worden, dan dat het inherent is aan een godsdienst. Het wordt in vele leerscholen gepreekt.

Mijn intentie is de Waarheid te kennen. Ik heb mij verzoend met dat ik dan bij een Persoonlijkheid uitkom. En ben superblij dat ik Hem heb gevonden.

Als laatste: ik vind trouw zijn aan elkaar heel belangrijk. Veel belangrijker dan sex of kinderen hebben, om maar wat te noemen. Twee vrouwen trouwen, als ze het er dan maar wel allebei mee eens zijn en je beide trouw blijft.

Toch zie ik een mensenpaar niet als een man en vijftig vrouwen...
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 15:41

salaam'aleikum

aantal 50 vrouwen en 1 man

in verhouding

niet voor relatie

Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 23:21

Markus 12:24 >>En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Dwaalt gij niet, daarom, dat gij de Schriften niet weet, noch de kracht Gods?
Want als zij uit de doden zullen opgestaan zijn, zo trouwen zij niet, noch worden ten huwelijk gegeven; maar zij zijn gelijk engelen, die in de hemelen zijn.

Lukas 20:34+35 >>En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: De kinderen dezer eeuw trouwen, en worden ten huwelijk uitgegeven;
Maar die waardig zullen geacht zijn die eeuw te verwerven en de opstanding uit de doden, zullen noch trouwen, noch ten huwelijk uitgegeven worden;

(Zie ook Matth 22:30)

Whats the problem?

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.