Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

angst risico pandemie

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: angst risico pandemie?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
4 [6.90%]
7 [12.07%]
47 [81.03%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: angst risico pandemie
    Geplaatst op: 11 maart 2006 om 06:19

salam alaikum

er is de laatste tijd veel speculatie over het al dan niet uitbreken van een pandemie door de volgelgriep. wat vinden jullie ervan?

wasalamalaikum

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2006 om 14:47

Assalamu alaikum,

nee, ik ben niet echt bang; ik zie wel. Ben wel blij dat ik geen vogel ben.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 15:38
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

In de eerste instantie vind ik het wel ontzettend erg voor de mensen die het slachtoffer zijn geworden van de vogelgriep.

Verder heb ik Al-hamdulilah geen angst en zoals kimmie al had aangegeven : "als het komt, komt het wel. Epidemies bestaan nu eenmaal en zullen blijven bestaan."

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2006 om 16:08

salam alaikum

ja klopt, je kan zoiets niet ontlopen. als het voorbestemd is, is het voorbestemd. en idd kimmie, laten we hopen dat er meer tamiflu zal worden gemaakt inshAllah, want to nu toe is er zeer weinig van dit product. maar goed, met vertrouwen in Allah en positief denken kunnen we ook erg ver komen.

wasalam

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2006 om 17:14
Er word beweerd dat het eten van Kimchi zuurkool (Koreaans gerecht, bereid met chinese kool, rode pepers en knoflook) zou helpen tegen vogelgriep omdat er een bepaalde bactierie in zou voorkomen. Wat hier van waar is kan ik niet beoordelen.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2006 om 03:18
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Een groot probleem is ook dat heel wat mensen hun eigen persoonlijke voorraadje tamiflu hebben aangelegd, terwijl het eigenlijk voor algemeen gebruik zou bestemd moeten zijn.  Maw dat de medische wereld beslist wie het nodig heeft en wie niet.  Een kind of een bejaarde zal bv veel sneller zwaar ziek worden dan een jongvolwassene.  Ik kan er dan ook iets van krijgen dat heel wat jonge gezonde mensen op hun eigen voorraadje tamiflu zitten broeden, terwijl daardoor (als er een epidemie uitbreekt) heel wat minder sterke mensen er geen zullen hebben.

 

salam alaikum

ja klopt, kimmie. ik heb ook gehoord en gelezen dat mensen tamiflu nu al inslaan terwijl er niks aan de hand is nu. en er is maar weinig van dit product op dit moment. zelf vind ik idd dat ze het eerst aan de zwakkere onder ons moeten geven, dus de ouderen en de kinderen en de mensen die al ziek waren en daardoor zwak zijn. maar goed, moge Allah iedereen behoeden, amin.

wasalamalaikum

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.