Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islaam.nl?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islaam.nl?
    Geplaatst op: 20 april 2006 om 06:14

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,


-- Hallo, voor de overige --

Ik ben nu al een tijdje lid van Islaam.nl en heb het 1 en ander zien veranderen. (Was er al in het begin bij.) Zo was er in het begin geen Koran op de site aanwezig. Dat is er nu wel. Het mooie ervan vind ik, is dat er bij staat of het een vers uit Medina of Mekka is.


http://www.islaam.nl/iframe/koran_trans.asp

Zo zijn er allemaal nog meerdere dingen bijgekomen, zoals o.a.:

         Artikelen Top 5

         Postkaarten

         Columns

         Islaam Boeken

         Islaam Events

         Koranvers v/d dag

         Hadith v/d dag


 

Het zou leuk zijn als we met z'n allen nog meer veranderingen mogen meemaken. Tevens ben ik benieuwd wat de overige leden hier allemaal van vinden. Ik kan me voorstellen dat anderen misschien ook wat dingen liever anders willen zien. Bij deze zou ik (een oude lid van Islaam.nl) dus willen vragen wat er volgens jullie zou moeten veranderen aan Islaam.nl of wat er aangepast zou moeten worden? Ik zou graag meer informatie willen zien over de Islaam i.p.v. alleen maar over het algemeen basisinformatie.


Ik ben benieuwd naar de reacties!!

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Salim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 07:07

salam allen,

ik wist niet eens dat al die dingen op islaam.nl zaten... misschien mijn fout omdat ik direct naar forum ga altijd...

wat mij leuk lijkt is iets meer info over bijv wonderen van koran en wetenschappelijke zaken die in de islaam zijn en vooral de wetenschapers van islaam die vaak grondleggers zijn van de "moderne" wetenschappen.

wa salaam

Doe wat je wil, praten doen ze toch.... maar doe NIET wat Allah NIET wil.. want de dood is nabij...
Terug naar boven
Salim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 07:13

salam

wat mij ook leuk lijkt (misschien zijn anderen die dat met mij delen) is een soort serie over het leven van onze profeet in details en met veel verwijzingen naar onze hedendaagse leven en wat we uit zijn leven kunnen uithalen en direct toepassen. kortom zelfde wat amr khaled al doet op tv (3ala khota al habib) maar dan in het nederlands en aangepast voor mensen die in nederland wonen. zou ik geweldig vinden om bijv elke vrijdag weer een nieuw onderdeel erbij komt in een serie...

wa salaam

Doe wat je wil, praten doen ze toch.... maar doe NIET wat Allah NIET wil.. want de dood is nabij...
Terug naar boven
nour-eddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nour-eddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 11:22
Een prachtig idee agie

Gweldign gewoon :D
En Wij gaven hun geen boek dat zij bestudeerden, noch zonden Wij hun een waarschuwer v��r u.
(34:44)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 04:05
Ik weet niet of het inmiddels veranderd is,maar iets van een jaartje geleden postte iemand hier een onjuiste (en niet een beetje onjuist) vertaling van een Qur'�n-vers. Toen ik daarop wees bleek die afkomstig uit de op deze site gebruikte vertaling. Ik heb daar later niets meer van gehoord, maar mocht het aan de aandacht ontsnapt zijn, dan wil ik voorstellen om een andere vertaling te kiezen.
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 04:43

 

Hey Martinuzz,


Ik weet niet of het inmiddels veranderd is,maar iets van een jaartje geleden postte iemand hier een onjuiste (en niet een beetje onjuist) vertaling van een Qur'�n-vers. Toen ik daarop wees bleek die afkomstig uit de op deze site gebruikte vertaling. Ik heb daar later niets meer van gehoord, maar mocht het aan de aandacht ontsnapt zijn, dan wil ik voorstellen om een andere vertaling te kiezen.

Weet jij misschien nog welke hoofdstuk of welke vers dat was? Met wat heb jij die hoofdstuk / vers vergeleken als ik vragen mag?


Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 17:21

Nee, dat weet ik niet meer, anders zou ik het er ook bijgezet hebben. Mocht ik het weer tegen komen, dan zal ik een verwijslink plaatsen.

Wanneer ik citaten controleer dan doe ik dat altijd aan de hand van een Arabische Qur'�n en met behulp van de Kramers-vertaling, die ik erg goed vind, omdat deze erg letterlijk is (ik heb al zo vaak stukjes vertaling naast de vertaling van Kramers gehouden, maar nooit vond ik de Kramers-vertaling minder en meestal op alle verschilpunten beter.)

(Ik ga nu nog heel even proberen het fragment op te zoeken... misschien lukt het nog met de zoekfunctie op het forum..)

Met vriendelijke groet,

Martijn

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 17:58

niet gevonden...

Zou evenwel kunnen dat het stond in de draad getiteld "Homohuwelijk in Pakistan". Zie hier: http://www.islaammail.com/iforum/search.asp?KW=pakistan& SM=1&SI=TC&FM=0&OB=1
Die draad mag ik niet lezen, maar gegeven het onderwerp, de datering en het feit dat de laatste post op die draad van mij is, acht ik de kans aanwezig dat het op die draad was waar ik kritiek gaf op een citaat dat geen goede vertaling was. Waarschijnlijk heb jij wel toegang tot die draad. Is het hem niet, laat het dan even weten, dan zoek ik later nog eens.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 10:41
In eerste instantie geplaatst door Salim

salam

wat mij ook leuk lijkt (misschien zijn anderen die dat met mij delen) is een soort serie over het leven van onze profeet in details en met veel verwijzingen naar onze hedendaagse leven en wat we uit zijn leven kunnen uithalen en direct toepassen. kortom zelfde wat amr khaled al doet op tv (3ala khota al habib) maar dan in het nederlands en aangepast voor mensen die in nederland wonen. zou ik geweldig vinden om bijv elke vrijdag weer een nieuw onderdeel erbij komt in een serie...

wa salaam

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

Prachtidee!! :D Hopelijk word het 'ingevoerd' (:

AllahHafiz

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.