Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zonder mahram?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Zussie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zussie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zonder mahram?
    Geplaatst op: 03 juli 2006 om 19:43

Assalaam oe aleikoum wara7matullah,

 

Ik ben 'n Nederlandse moslima al7amdolillaah en zit met nogal 'n probleem, als zeg ik 't zelf.

Ik heb geen tot zeer weinig pratktiserende vriendinnen/kennissen en mijn ouders/fam. zijn niet bepaald islamitisch. Nu vraag ik mij 2 dingen af; 1. Hoe kan ik het beste 'n geschikte huwelijkspartner vinden zonder de connecties van 'mijn dochter past wel bij jouw zoon etc' zoals het veelal bij de geboren moslims gaat.

2. Wanneer ik eenmaal 'n potentiele partner in 't vizier heb, hoe moet ik het aanpakken? Ik heb geen mahram, geen vader/broer/oom die wel even met mij mee denkt en gaat.

Aangezien ik inschaAllah van plan ben zsm te trouwen moet ik me hier toch wel vantevoren mee bezig houden lijkt me.

 

Iem. advies?

 

Djazaak Allahu gairan

 

ma3a salama, Zussie

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2006 om 12:41

Bismie Allah Ara7maan Ara7iem

 

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster.

 

Als eerst wil ik je verwelkomen op dit forum, Moge Allah je kennis vermeerderen Ameen.

 

Om je vraag te beantwoorden zou ik als eerst natuurlijk veel doe3a doen met name in je soedjoed waarin je het dichts bij Allah de Verhevene bent. Het is nogal moeilijk te zeggen hoe op zoek te gaan aangezien je al aangeeft dat je geen connecties wil met voorstellen zoals: "mijn dochter past bij je zoon". Het kan ook wel zo zijn dat broeders die zusters kennen van horen zeggen in de moskee bijv een aazoek doen. By the way waarom al die haast als ik vragen mag, trouwen is een keuze voor de rest van je leven, je dient er geestelijk klaar voor te zijn maar goed sma7lie kan natuurlijk niet over jouw situatie oordelen.

 

Wat je tweede vraag betreft denk ik dat je het beste een imam kunt raadplegen wat te doen en hoe te handelen volgens de Islaam. Ik denk dat er dan wel eventueel voor een tussenpersoon kan worden gezorgd aangezien jij de mogelijkheid niet hebt voor een ma7ram om te bemiddelen. Je kunt je bijv wenden tot de assoena moskee (www.al-yaqeen.com) Wellicht kunnen zij je vraag beantwoorden, als je het telefoonnummer wil dan kan ik het je best pmen Inscha Allah weet. nl niet of het op de site staat vermeld maar vast wel : )

 

Ik wens je een vrome en zachtaardige moslimman toe, Moge Allah swt je schenken wat je hart wenst Allahoema Amien, en doe veel doe3a Moge Allah swt je behoeden van de kwade intenties van sommige mensen en je zegenen met alleen het goede Ameen.

 

~7ayaaki Allah~

 

Wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

* Wa Antie mien ahlie Djazaa

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.