Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat Eist Een Man..

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat Eist Een Man..
    Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 03:10
Maar het lijkt erop dat de theorie zover afstaat van de praktijk dat je je wel af mag vragen of de theorie dan wel deugd danwel zinvol is.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 04:06

Salaam aleikom,

Ben nieuw en heb eerst wat rondgeneusd / gelezen, interresant.

In alle reliegies is de praktijk nu eenmaal anders dan de theorie. De theorie is  moet wel logisch zijn en toepasbaar.

Salaam Nefertiti.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 04:07
Er zijn zat mannen zowel als vrouwen die van nature z� zijn dat ze eigenlijk maar beter niet zouden gaan trouwen, voor wie het huwelijk een soort van gevangenis is. Een samenleving die deze mensen -met harde of met zachte hand, maakt niet uit- dwingt om mee te lopen in het een of ander platonisch gareel zal door de natuur daarop worden afgerekend in de vorm van een spoor van belazerde en ontgoogelde partners. Zo is de realiteit. Wie niet goed bij zichzelf heeft onderzocht of hij/zij aan ��n partner genoeg heeft houde zich verre van zaken als het huwelijk en zoeke zijn/haar genoegen binnen de groep van gelijkgestemden, in communevorm of zo. Niks mis mee.
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 07:48

In eerste instantie geplaatst door Wadee

wat ik in de vlugheid heb gevonden is dat een vrouw zoiezo het recht heeft te scheiden als een man met een 2de vrouw trouwt en ze is het er niet me eens.
Er is ook duidelijk aangegeven dat het meer een uitzondering is dan iets gewoons , hoewel er natuurlijk ook misbruikt van gemaakt kan worden.

en ja alkuzar , 2 in Nederland en dan ben je nog positief met enkele duizenden op 1 miljard

 

Salaam Aleykoum,

'sommige mannen ervaren dit als normaal en niet als ongewoons,kijk bv naar egypte en ook bij Somalische mannen komt dit regelmatig voor.

Waar staat het dat het iets ongewoons is polygamie?bedoel je in de topic die ik postte?of in dit topic 2de bericht?inderdaad in 1 van die stukjes lijkt het of het alleen toegestaan is met bepaalde voorwaarden.

@Wadee welk boek heb je het gelezen?als je je dat nog herinneren kan.

Dat de vrouw wel toestemming moet geven?

Islamqa.com is wel een site die mij is aangeraden door een geleerde,dus is het misschien handig om uit te zoeken hoe andere geleerden hierover denken,en dan heb je nog de verschillende stromingen binnen de islam,

Ook zijn zelfs de 4 wetsscholen het hier over eens op dit punt dat polygamie halal is.

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 07:53
maarja even rekenen , STEL iedereen is moslim.

dus 4 vrouwen per man..... en opeens waren ze op en maar 25% van de mannen heeft maar een vrouw..best lastig als het in de ideale wereld zonder oorlog en iedereen moslim etc moet he
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 08:14

Zuster waarom geef je geen reactie op mijn vragen, en op wat ik zeg..

treedt ik werkelijk volledig uit het geloof als ik het niet eens ben met een ayah..??

Waarom ga je niet in discussie met me..??Ik wil graag weten hoe je denkt over mijn uitspraken..

 

Salaam Aleykoum,

'je krijgt er bewijs voor inshaAllah zal het opzoeken.

Inshaallah

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 08:44
In eerste instantie geplaatst door Wadee

maarja even rekenen , STEL iedereen is moslim.

dus 4 vrouwen per man..... en opeens waren ze op en maar 25% van de mannen heeft maar een vrouw..best lastig als het in de ideale wereld zonder oorlog en iedereen moslim etc moet he



Zo zal het in oude tijden ook wel zijn gegaan. De overtollige mannetjes konden het met elkaar gaan doen. En dan waren er altijd nog de oorlogen om ze te ruimen. Precies zoals bij het "doordraaien" van groente en fruit op de veiling. Ik had dat wel eens willen zien (vanuit een hoge boom natuurlijk!    ). De sterke zaadapen die overbleven gingen de (gespaarde) vrouwen van de overwonnen tegenstander bevruchten zoals de god het bevolen had enz.enz.enz.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 11:26

Het lijkt wel de evolutietheorie van Darwin.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 13:07
Culturele antropologie ook wel een beetje. Interessant vak, wordt te weinig mee gedaan in deze dagen
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 15:09

Salaam Aleykoum,

Hier dan de ayaats die over het ontkennen gaat van de koraan of koraan verzen.

Allah heeft verder deze godsdienst ook vervolmaakt dmv de komst van de Profeet saws.

In plaats van tekenen kan men lezen ayat(dat is de vertaling van deze koraan verzen)en het is ongeloof om tekenen van Allah te ontkennen terwijl je het er niet mee eens bent,dat is al een zonde als je het niet met het woord eens bent,en het beste is berouw te tonen inshaAllah

als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel van je inshaallah

In naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

"Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven."

"Doch die niet geloven en Onze tekenen verloochenen zullen een schandelijke straf ondergaan." (s22:a57).

"Het Vuur zal hun gezicht branden en zij zullen er in verschrompelen.

(Er zal gezegd worden): Werden Mijn woorden U niet verkondigd? Maar gij placht ze te verloochenen." (s23:a104-105)

"Maar er komt van de Barmhartige geen nieuwe vermaning tot hen of zij wenden zich er van af." (s26:a5)

"Daarin is inderdaad een teken; maar de meesten onder hen *w�llen* niet geloven." (s26:a8)

Dit zijn enkele voorbeelden uit de koraan,die handelen over de ontkenning of verloochening van ayaat

mag Allah ons leiden naar Zijn licht.

En Allah weet het beste

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2006 om 16:30

Asalaam Aleikum,

Hoe kan men een hekel aan iets hebben wat ALLAH Subhana Wa Ta'ala in al Zijn Wijsheid heeft toegestaan?

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 06:31

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door femenino

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Een vrouw kan niet met meerder mannen trouwen omdat zeniet weet van wie het kind is als ze zwanger raakt.Klopt niet, dat was voeger zo. Nou is het een ander verhaal, met een DNA test kom je dr zo achter. Dus die rede is tegenwoordig neit meer van toepassing.

lijkt me handig voor de mogelijke vaders dat men eerder weet wie de mogelijke vader kan zijn ook is het zo dat de vrouw bij een scheiding 3 maanden moet wachten totdat ze hertrouwen mag,met als reden dat de vrouw de baarmoeder moet schoonmaken(letterlijk van sperma)zodat ze zeker weet dat ze niet zwanger isomdat de vrouw pas mag hertrouwen als ze bevallen is.dus lijkt mehet heel logisch dat ze niet nog een man huwen kan estgeferAllah tevends hebben vrouwen vaak kinderen huishouden eventueel werk en zullen ze niet veel tijd hebben om 2 mannen te verzorgen.....en er zal veel fitna en jaloersheid in  de wereld komen

Dus als een vrouw een 2e man neemt komt er fitna en jaloerzie in de wereld..ern waaneer een man een 2e vrouw neemt niet..??

En als de man onvruchtbaar is en toch kinderen wenste kan ze een scheiding aanvragen of omwille de liefde enz toch bij hem blijven zonder kinderen.Tuurlijk, als je van elkaar houdt dan denk ik dat je bij elkaar blijft ongeacht of je wel of geen kind kan krijgen. Maar waarom heeft de man dan wel de mogelijkheid om met een ander te trouwen. hij kan toch ook bij haar blijven, als hij echt van haar houdt dan geeft et niet of ze wel of geen kind kan krijgen. Een vraagje waar ik mee zit is Of een vrouw een scheiding mag aanvragen als de man van plan is een 2e vrouw te nemen..??

Je kan het beste daarvoor een imaam of geleerde raadplegen en het bespreekbaar maken met je man,waarom hij een tweede vrouw wil enz als jij tekort doet kan jejezelf veranderen en als het niet aan jou ligt dan ghair inshaAllah.

Een man kan trouwen als de vrouw geen kinderen kan krijgen,waarom kan een vrouw ook niet trouwen als haar man geen kinderen kan krijgen..??

de vrouw kan in dit geval een scheiding aanvragen,net zoals bij impotentie van de man.

Ik vind dat een man dan ook een scheiding moet aanvragen als hij een 2e vrouw wil..

 

Polygamie is verder niet zo simpel en je kan dat ook allemaal bespreken voordat je trouwen gaat.

Mijn menstruaties zijn niet zo pijnlijk elhamdulilah,en het klopt dat de vrouw dan ook zin kan krijgen maar toch haar geduld moet houden,Ja precies, zo zal de man zijn behoeftes ook meoten inhouden, Simpel zat, Waarom een vrouw wel en een man Niet..??.. geef mij daar eens antwoord op..

Ik kan de wetten en regels van Allah niet veranderen Allah weet het beste waarom een man wel nog een vrouw mag als hij drang heeft en dat de vrouw haar geduld moet bewaren,het is misschien wel een gunst van de man net zoals wij vrouwne andere gunsten hebben gekregen zwangerschappen bevallingen enz.Allahoe Ahlem

Van sex geniet je van zwangerschappen niet geloof me..

Polygamie werkt ook het beste als er veel overlegd word,tussen beide vrouwen ook,vandaag sprak ik een zuster ook die gewoon samen winkelde en plezier heeft gemaakt met die andere vrouw,en inderdaad tis niet voor jaloerse vrouwen ??weggelegd maar onthoud goed dat de koraan niet is verdanderd alleen de mensen zijn veranderd en sommige moslims moderniseren zich, Dus, je zegt nu dat ik jaloers zal zijn..heb je daar niet ene beetje begrip voor. Als je echt van je man houdt is het logisch dat je jaloers bent. Jaloerzie is ook een gevoel..

Klopt jaloersheid is een normaal iets ook de vrouwen van de Profeet schijnen jaloers te zijn geweest op elkaar bv Aishah.

Je zei eerder in deze reactie van je dat als vrouwen meerdere mannen zouden hebben fitna en jaloerzie in de wereld zal zijn.En het is dus ook zo asl he tom de mannen gaat. Je spreekt je zelf behoorlijk tegen..

dus dat polygamie niet bij deze tijd hoord is onzin straks zijn er meer vrouwen dan mannen, Hoezo meer vrouwen dan mannen..??..Het klopt dat polygamie in deze tijd hier in nederland niet nodig is.

er is een ahadith die duidelijk aangeeft dat er later 50 vrouwen zullen zijn op 1 man, Hmmm..Fijn toch, dan hebben we minder ****** op de wereld..

En verder hebben sommige mannen meer zin?vaker zin in gemeenschap dan vrouwen,en hebben ze niet genoeg aan 1 vrouw.SoubhanaAllah..Ddeze uitspraak is zo onrechtvaardig en onrespectvol tegen over de vrouw..Heeft een man niet genoeg aan 1 vrouw..??Zo bizar...Deze argument slaat de plank helemaal mis..Echt onzin..Stel dat IK( ja een vrouw)_meer zin heeft in sex, kan IK dan ook zeggen dat ik niet genoeg heb aan 1 man..

Man en vrouw zijn gelijkwaardig maar niet gelijk en de man mag sommige dingen wel die de vrouw niet mag,als je alles zo gelijk wil dan kun je ook tegen de hijaab zijn omdat de man geen hijaab draagt Nee, Tuurlijk niet.. Een hijaab hoort bij de vrouw is iets voor de vrouw. Zie je het je al voor je een man met een hoofdoek.

De meeste situaties die ik ken van polygamie zijn wel met een reden,en niet zomaar,sommige vrouwen vinden het bv normaal om niet meer intiem te willen zijn wat een recht is van een man. Wat stelt een huwelijk voor zonder elkaar lief te hebben..??..En intiem met elkaar te zijn..

Sommige broeders willen gewoon zusters helpen die moeilijk nog een man kunnen krijgen bv door scheiding en kinderen enz. haha..Is het echt om dat ze hun zusters willen helepen..of hebben ze niet genoeg aan 1 VROUW..en hebben ze behoefte aan meer sex (nogmaals dit is zo onrechtvaardig)

je kan het onrechtvaardig noemen,maar het is een gunst van Allah die hij de mannen heeft gegeven. Allah zag het al een gunst, dat klopt. Maar een gunst voor de mannen die Oprecht zijn en niet doen voor zijn behoeftes.

En de vrouwen van de Profeet saws waren ook jaloers op elkaar,zoals Aishah bv,dus dat is normaal en daarom moet een man ook rechtvaardig zijn tegenover de vrouwen qua tijd enz.

en moeten wij ons niet zo proberen te gedragen zoals de vrouwen dat vroeger deden,hun waren mashaAllah vrouwen waar we veel van kunnen leren 1 van die dingen is hassanaat te krijgen omdat je man een andere vrouw heeft.En zouden onze broeders niet zo moeten gedragen als de mannen van vroeger..zoasl onze profeet..Daar zie ik weinig van. En nogmaals de tijden veranderen. Nederland Hoef je geen 2e vrouw, omdat vrouwen ier neit buiten rondzwerven, en ze allemaal een uitkering hebben..Dus als men in nederland een 2e vrouw neemt dan gaat dat om 1 ding..heel duidelijk.

het gaat niet alleen om maritiele zin maar ook op emotionele zin heeft de vrouw ook een man nodig dus niet alleen voor het intiem zijn.....

En als je dit alles niet wilt dan zeg je dat gewoon en laat je dat vastzetten in de huwelijkscontract,en daar moet de man zich dan aan houden.

En voor de zusters die het wel kunnen en denken aan te kunnen (al hebben de meesten dat natuurlijk liever niet)die kunnen dat ook aangeven,en zulke vrouwen die denken ook van ach er zijn veel zusters po zoek naar een goede praktiserende broeder dus als ze dan als 2de vrouw terecht kunnen dan zijn ze daar al heel blij mee.

Maar de ongetrouwde broeders hebben wel voorrang dan een getrouwde man,want in de koraan staat trouw met degenen die ongetrouwd zijn,huw degenen die ongehuwd zijn.

maar nogmaals dit is een recht van een man,hoe je het ook keren wil.Een recht die niet gebaseerd is op respect voor je vrouw, en die de vrouw ver naar beneden haalt.

Dus een vrouw die de koraan naleeft en het recht inziet wat haar man heeft is een ver na beneden gehaalde vrouw?Hoe kan jij dit zeggen overbepaalde mashaAllah zusters zoals mijn vriendin die nog maagd is en alles opvolgt tot in de puntjes en dan toch misschien een derde vrouw word,hoe kan jij dat zeggen? Ik heb het neit over zustyers die het goed vinden. Dat is hun leven. Maar ik heb het over me zelf ik zou me heeeeell ver naar beneden gehaald voelen. En ik zou me alles behalve gerespecteerd voelen. Dus begrijp me niet verkeerd. Zulke vrouwen zijn zeker standvastig in hun geloof, ik kijk tegen ze op dat ze zo iets aan kunnen�

wie ben jij?Ik ben je zuster..Niets meer niets minderom zo neer te kijken op andere zusters die misschien beter zijn als jij? Wie zegt dat ik neer kijk op mijn zusters.. SoubahanAllah..Zeg niet dingen die ik niet voel en denk..Je kent me niet eens..

''Die misschien beter zijn als mij''..Soorry??

ghair inshaAllah mag Allah je vergeven. Waarom zou Allah mij moeten vergeven Zuster..?? omdat ik zeg wat ik denk..Omdat ik me niet kan vinden in Poygamie..??

En moge Allah mij en ook jou en onze gehele oemmah Vergeven voor de dingen die we fout doen..

Mag Allah ons het beste geven inshaAllah,en mag Allah me vergeven voor eventuele fouten amin

Wa Aleykoum Salaam

Waarom vind jij dit een moeilijk aaceptabel onderwerp oegtie Zuster, Ik ben gelovig, ik geloof in het woord van god. En geloof er in dat het vroeger kon plaats vinden. Toen was het noodzakelijk. maar waarom Zou een man tegenwoordig in Nederland een 2e vrouw willen..??

zie eerder,omdat er niet veel echte praktiserende broeders zijn bv hoeveel jongeren dwalen er tegenwoordig al niet? Over zulke mannen heb ik het ook, ze maken misbruik van de islam.. Ze horen alleen wat ze willen horen..''een man mag 2 vrouwen'' ze kijken niet verder..En dat Maakt me kotsmisselijk..

En voor emotionele steun,

Verder kan ik het met je invinden dat zoiets heel zwaar is voor beide vrouwen,en dit is nogmaals niet voor alle vrouwen weggelegd.

Vanwaar draag jij de naam Femenimo als ik vragen mag?ben je femenistisch ofzoiets? Ik neem aan dat je geen Spaans hebt gehad op school..Femenino is ''vroew'' in het spaans. En heft neits maar dan ook NIETS met Femenisme te maken..Ik ben niet Femenistisch ik ben Een moslima( misschien in jou ogen niet, maar dat geeft niet, Allah wee twat er in mijn hart zit, Alhamdoelilah)

en we kunnen hier wel langer over door discuseren maar we kunnen beter onze tijd beter besteden,kben het wel gewend dat men het niet met me eens is,zzodra ene vrouw roept ik word twede vrouw of mijn man neemt nog een vrouw en ze steund hem is het hek van de dam en komt er veel onbegrip.... Dat is logisch�

Zuster..Je hebt een hele slechte beeld van me gekregen, denk ik. Dat zal wel komen door mn felle uitspraken. Maar het allemaal een rede Waarom ik zou reageer. Laat ik wat meer over me zelf vertellen. Ik ben opgevoed door mijn ''moeder'' die mijn hele jeugd tot laat in de nacht dronken thuis kwam, trouwens nog steeds..heb nooit me vader gekend. Ik ben voortgekomen uit een verkrachting. Ik heb een Brazilliaanse stiefvader, die nu gevangen zit. Mijn moeder is zelf een marokkaanse en bij naam een ''moslima''. Ik heb nooit wat meegekregen vand islam. Een paar maanden geleden had ik een boek gekosch genaamd'' de islam de natuurlijke weg'' ...Prachtig..SoubhanaAllah..Het leek net of ik mijn Ogen voor het eerst open deed. En sinds dien ben ik me gaan verdiepen in de islam. Less veel boeken ga naar lezingen..Hamdoelilah..

Ik heb dingen meegemaakt die een kind van nog geen 18 niet heeft hoeven meemaken. Mijn felle reacties voor de gunst die Allah deze mannen heeft gegven..heeft vele redenen.. Als ik aan mannen denk..zie ik iets smerigs en kwaads voor me. Op dit moment ben ik niet zo een mannen liefhebber...En ik kan het niet uitstaan dat het bij de meeste mannen Geloof me echt de MMEESTE mannen om dat ding daar beneden gaat..Daar word ik zo kwaad om..Ik kan mannen over het algmeen op dit moment niet uitstaan..

Het spijt me dat ik zo vel heb gereageerd. En sorry als je je beledigd voelt.

Mijn mening hierover zal niet zo gauw veranderen denkk ik...

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door femenino

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door femenino

hmm laat ik daar zelf ook een antwoord opgeven. Ik zelf zou het absoluut niet aan kunnen. Ik zou me dr niet goed bij voelen. Net of ik niet genoeg voor hem zou zijn, en dat hij dan behoefte heeft aan een andere vrouw. Ik vind het echt kant en klare onzin.Ik begrijp ook niet dat dat in de islam mag, ik weet dat het niet goed is dat ik er zo over denk..neem me niet kwalij, Maar ik kan mijn begrip daar niet voor tonen. Hoe moet een vrouw zich voelen als ze weet dat haar geliefde met een ander het bed deelt..Sorry, maar ik zou er egt van walgen. Hij zou het ook niet op prijs stellen als ik het bed deel met een ander..Of wel..??

Ik zeg nu iets dat tegenstrijdig is met het woord van God. En ik heb er veel over gelezen, en tuurlijk er zijn voorwaarden, je kan neit zomaar een 2e vrouw nemen, je moet haar kunnen onderhouden, je moet  ze gelijk behandelen enz enz..maar dan noggg..ik bedoel de mannen van tegen woordig die zouden echt geen vrouw nemen om haar zogenaamd te kunnen onderhouden..nee.. egt niet..ze doen het maar voor 1 ding..dat is ecgt duidelijk..

En ik zou het nooit maar dan ook NOOIT accepteren dat mijn man.. waar ik van hou en zoveel mee gedeeld heb 1 nacht moet missen..omdat hij zonodig met een ander vrouw zn gang kan gaan..

Nou Ik dacht et effe niet Hoor..

Asalaam Aleikum,

Het draait niet alleen om het bed delen met een ander. Daar gaat het wel om bij de mannen van tegenwoordig..De Profeet Mohamed (vrede zij met hem) is ook niet met meerdere vrouwen getrouwd om slechts het bed met hen te delenZal een van de mannen onze profeet volgen..denk je dat egt..?? . Waarom zouden er tegenwoordig geen mannen meer kunnen zijn die de de regels wat meerdere vrouwen betreft volgens de Koran en de Sunnah perfect kunnen naleven?Ik geloof niet dat er nog mannen bestaan asl onze profeet..nee echt niet..  Ik zal morgen InsaALLAH een verhaal plaatsen van een vrouw die er ook zo over dacht maar het uiteindelijk helemaal mis had omdat de man die in eerste instantie met haar wilde trouwen een oprechte Moslim was en het niet slechts deed om zijn lusten te bevredigen. Er zijn genoeg Moslims op deze wereld die ALLAH Subhana Wa Ta'ala oprecht vrezen en die zich beter aan de regels kunnen houden dan een ander. Wat als er een Moslima is die geen man kan krijgen omdat niemand haar wilt omdat ze al een kind heeft van een ander en gescheiden is? En als haar beste vriendin haar voorstelt om ook met haar man te kunnen trouwen zodat haar man ook voor haar en haar kind kan zorgen?In deze situatie, tuurlijk waaarom niet. Als hij haar maar niet gebruikt voor dat ene. Dat kan ti ook bij zn vrouw krijgen..het is neit de bedoeling dat ti proeft van twee.. In veel landen is men tegen polygamie maar vreemdgaan en er meerdere relaties op na houden (omdat men in deze tijd zogenaamd ruimdenkend moet zijn) is de gewoonste zaak van de wereld en geen haan die er naar kraaitZowel polygamie als vreemdgaan..ik vind het op het zelfde neerkomen..het spijt me zeer... In Suriname is het begrip (buitenvrouw) heel erg bekend. Er zijn zelfs speciale hotels voor waar je met je "buitenvrouwtje" naar toe kunt gaan.Vreselijk..net zo vreselijk asl je trouwd met een tweede om de sex.. Huwelijken worden er bijna niet gesloten omdat mannen er misschien wel meer dan 5 vrouwen op na houden. (maar voor de kinderen zorgen...ho maar) De Islam biedt voor alles een perfecte oplossing en dat is polygamie toestaan onder bepaalde voorwaarden.Ja percies onder bepaalde VOORWAARDEN..

Asalaam Aleikum beste zuster,

Ik vind het wel jammer dat je nu alle Moslimmannen over ��n kam scheert. Dat doe ik zeker niet, Broeder.Misschien dat er een heleboel zijn die hun best niet doen maar ik weet zeker dat uit de gehele Moslimgemeenschap die toch wel meer dan een miljard mensen telt er heus wel enkele duizenden mannen zijn die zich sterk vasthouden aan de Sunnah en de Koran en de regels betreffende het hebben van meerdere vrouwen goed kunnen toepassen. Maar wat het probleem is, Is dat mannen deze ''gunst'' gaan misbkruiken. Want niet alleen oprechte mennen mogen heir gebruik van maken, alle mannen die zich ''moslim'' noemen kunnen deze gunst eisen. De vrouw word hierbij tekort gedaan, denk je dat de niet oprecht mannen (laat ik het zo noemen) de voorwaarden van een 2e huwelijk zullen nakomen..??.. Dat is waar ik zo n moeite mee heb. De oprechte Moslimbroeder die ALLAH vreest is niet te vergelijken met de gemiddelde man die vaak een slaaf is van zijn eigen lusten. Hoe kan je zeggen dat polygamie vreemdgaan is?Broeder, het komt op het zelfde neer, in mijn ogen.En nogmaals ik heb het neit over de oprechte broeder, ik heb het over die ****** die hier misbruik van maken.Ik ken veel vrouwen, die onrecht worden aangedaan door hun mannen die beweren dat ze een andere vrouwen mogen, terwijl diezelfde mannen niet bidden, niets aan de islam doen..Vind je dit rechtvaardig..?? Vergeet niet beste zuster dat het door ALLAH Subhana Wa Ta'ala is toegestaan mits je aan de voorwaarden kunt voldoen. Sorry beste zuster maar je doet het overkomen alsof (Moslim)mannen alleen maar aan seks denken als ze met meerdere vrouwen getrouwd zijn.Dat klopt en het is ook zo..En laat ik nogmaals duidelijk maken dat ik het niet heb over de oprechte broeders.Ik geloof ook wel dat het overgrote deel van hen dat doet maar ik vind dat je die anderen die wel de juiste intentie hebben en ALLAH Subhana WaTa'ala oprecht vrezen niet over ��n kam met de anderen mag scheren.Broeder, ik heb nooit iedereen over 1 kam geschoren.

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 07:06
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Hier dan de ayaats die over het ontkennen gaat van de koraan of koraan verzen.

Allah heeft verder deze godsdienst ook vervolmaakt dmv de komst van de Profeet saws.

In plaats van tekenen kan men lezen ayat(dat is de vertaling van deze koraan verzen)en het is ongeloof om tekenen van Allah te ontkennen terwijl je het er niet mee eens bent,dat is al een zonde als je het niet met het woord eens bent,en het beste is berouw te tonen inshaAllah 

als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel van je inshaallah

In naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

"Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven."

"Doch die niet geloven en Onze tekenen verloochenen zullen een schandelijke straf ondergaan." (s22:a57).

"Het Vuur zal hun gezicht branden en zij zullen er in verschrompelen.

(Er zal gezegd worden): Werden Mijn woorden U niet verkondigd? Maar gij placht ze te verloochenen." (s23:a104-105)

"Maar er komt van de Barmhartige geen nieuwe vermaning tot hen of zij wenden zich er van af." (s26:a5)

"Daarin is inderdaad een teken; maar de meesten onder hen *w�llen* niet geloven." (s26:a8)

Dit zijn enkele voorbeelden uit de koraan,die handelen over de ontkenning of verloochening van ayaat

mag Allah ons leiden naar Zijn licht.

En Allah weet het beste

Wa Aleykoum Salaam

Ik heb nooit deze ayah ontkent, en ik geloof er ook in. ik vind het best als mensen het toepassen. Als het mij maar niet over komt. Als ik het goed begrijp..zeg je nu dat ik uit geloof treedt omdat ik niet wil dat mijn man een 2e vrouw neemt, dus ik ben tegen polygamie( althans ik ben het er niet mee eens).Dus volgens jou redenering treden alle vrouwen buiten het geloof omdat ze niet willen dat hun man een 2e vrouw neemt ( ze zijn er tegen). Begrijp ik dat goed..??

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 07:31

Salaam Aleykoum,lieve zuster

Ik heb het even allemaal vluchtig doorgelezen,en je hebt een moeilijk leven achter de rug,waardoor je je inderdaad verzet tegen mannen.

Ik zelf heb lang een hekel gehad aan irakese mannen(mag Allah het me vergeven want je hebt ook goede irakese mannen),dus het is gewoon de ervaring die je hebt,en men zoekt altijd een zondebok

Ik zal je inshaAllah nog een pm sturen vanavond,

Verder vroeg je mij het volgenede:

Zuster waarom geef je geen reactie op mijn vragen, en op wat ik zeg..

treedt ik werkelijk volledig uit het geloof als ik het niet eens ben met een ayah..??

Waarom ga je niet in discussie met me..??Ik wil graag weten hoe je denkt over mijn uitspraken..

Je vroeg mij letterlijk treedt ik werkelijk uit het geloof als ik het niet eens ben met een ayah.

Daarom haalde ik die soerahs erbij.

vervolgends zeg je het volgende:

Ik heb nooit deze ayah ontkent, en ik geloof er ook in. ik vind het best als mensen het toepassen. Als het mij maar niet over komt. Als ik het goed begrijp..zeg je nu dat ik uit geloof treedt omdat ik niet wil dat mijn man een 2e vrouw neemt, dus ik ben tegen polygamie( althans ik ben het er niet mee eens).Dus volgens jou redenering treden alle vrouwen buiten het geloof omdat ze niet willen dat hun man een 2e vrouw neemt ( ze zijn er tegen). Begrijp ik dat goed..??

Daar begin je dat je deze ayah niet ontkend,je komt af en toe een beetje verward over ghair inshaAllah.

Er zijn inderdaad veel vrouwen tegen dat hun man nog een vrouw erbij neemt,dat is vrij normaal lijkt mij,omdat het inderdaad een moeilijk onderwerp is.

En ik ga zeker geen uitspraken doen dat men dat buiten het geloof treedt,daar ben ik niet bevoegd voor zulke uitspraken te doen,dat mag ik ook niet.

En ook vroeger vonden sommige vrouwen van de Profeet saws bv Aishah(mag Allah tevreden met haar zijn) het moeilijk,toen de Profeet saws op sterven lag en zij zei tegen hem ik heb hoofdpijn,toen zei de profeet saws mijn hoofdpijn is nog erger als jou hoofdpijn,toen zei de Profeet saws,stel dat je eerder doodgaat als mij dan wikkel ik je in witte doeken en dan zal ik je begraven en het gebed voor je verrichten,toen zei Aishah en daarna ga je weer naar je andere vrouwen.....

De Profeet saws was te zwak om daar nog op te antwoorden,dus ook hadden(sommige)bv Aishah(mag Allah tevreden met haar zijn) moeite dat ze hun man moesten delen,het schijnd dat ze erg jaloers was,

je kan het naluisteren in de lezing de dood van de Profeet saws van aboe ismail,meende ik,op al yaqeen.

InshaAllah zal ik vanavond nog even reageren en je een pm sturen,

verder lijkt het me beter om te stoppen met discuseren,

na het lezen van het volgende stukje.

Uit Sharh as-Soennah van Aboe Mohammad al Berbehaarie.

Debateren, ruzieen en onenigheid zijn innovaties die twijfel in het hart brengen, zelfs wanneer diegene de Waarheid en de Soennah bereikt. Allah de Allerhoogste zegt:

Niemand betwist de woorden van Allah behalve de ongelovigen. Laat hun bedrijvigheid in het land u niet bedriegen. (40:4)

At-Tirmidhi levert over in een hasan h'adith van Abu Umaamah, die zei: "Allah's Boodschapper (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei:

"Er is geen volk wat afdwaalde na geleid te zijn, behalve wegens onenigheid."

Daarna reciteerde Allah's Boodschapper (salla Allahu 'alayhi wa salaam) deze aayah:

Zij zeggen dit tot u alleen om te twisten. Waarlijk zij zijn een twistziek volk. (43:58)

Al Ajuree zegt in 'Ashari'ah' (blz.57) dat er een man naar al-Hasan al Basree kwam en zei: "O Abu Saeed, ik wil met je discussi�ren over de Religie". Al-Hasan antwoordde:

"Ik ken mijn Religie. Als jij jouw Religie kwijt bent ga weg en zoek het!"

'Umar ibn 'Abdul-Aziz zei: "Degene die zijn godsdienst ter discussie open laat staan zal hierin vaak veranderen." (Jami Bayanil Ilm 2/113)

En Allah (Subhana wa Ta'ala) weet het best.

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 07:40
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,lieve zuster

Ik heb het even allemaal vluchtig doorgelezen,en je hebt een moeilijk leven achter de rug,waardoor je je inderdaad verzet tegen mannen.

Ik zelf heb lang een hekel gehad aan irakese mannen(mag Allah het me vergeven want je hebt ook goede irakese mannen),dus het is gewoon de ervaring die je hebt,en men zoekt altijd een zondebok

Ik zal je inshaAllah nog een pm sturen vanavond,

Verder vroeg je mij het volgenede:

Zuster waarom geef je geen reactie op mijn vragen, en op wat ik zeg..

treedt ik werkelijk volledig uit het geloof als ik het niet eens ben met een ayah..??

Waarom ga je niet in discussie met me..??Ik wil graag weten hoe je denkt over mijn uitspraken..

Je vroeg mij letterlijk treedt ik werkelijk uit het geloof als ik het niet eens ben met een ayah.

Daarom haalde ik die soerahs erbij.

vervolgends zeg je het volgende:

Ik heb nooit deze ayah ontkent, en ik geloof er ook in. ik vind het best als mensen het toepassen. Als het mij maar niet over komt. Als ik het goed begrijp..zeg je nu dat ik uit geloof treedt omdat ik niet wil dat mijn man een 2e vrouw neemt, dus ik ben tegen polygamie( althans ik ben het er niet mee eens).Dus volgens jou redenering treden alle vrouwen buiten het geloof omdat ze niet willen dat hun man een 2e vrouw neemt ( ze zijn er tegen). Begrijp ik dat goed..??

Daar begin je dat je deze ayah niet ontkend,je komt af en toe een beetje verward over ghair inshaAllah. Zuster, Wat houdt ''ontkennen'' volgens jou in..??..Ontkennen betekend dat je iets niet erkent. maar ik zeg toch niet dat het er niet in staat, het staat in de koran, het zijn de woorden van God...Maar ik kan me er niet in vinden..Ergens niet mee eens zijn is anders dan iets ontkennen.

Er zijn inderdaad veel vrouwen tegen dat hun man nog een vrouw erbij neemt,dat is vrij normaal lijkt mij,omdat het inderdaad een moeilijk onderwerp is.

En ik ga zeker geen uitspraken doen dat men dat buiten het geloof treedt,daar ben ik niet bevoegd voor zulke uitspraken te doen,dat mag ik ook niet.

In een van je reacties heb je dat wel gedaan.ik zal het zo opzoken en citeren.

En ook vroeger vonden sommige vrouwen van de Profeet saws bv Aishah(mag Allah tevreden met haar zijn) het moeilijk,toen de Profeet saws op sterven lag en zij zei tegen hem ik heb hoofdpijn,toen zei de profeet saws mijn hoofdpijn is nog erger als jou hoofdpijn,toen zei de Profeet saws,stel dat je eerder doodgaat als mij dan wikkel ik je in witte doeken en dan zal ik je begraven en het gebed voor je verrichten,toen zei Aishah en daarna ga je weer naar je andere vrouwen.....Soubhanalah..ze zat er dus mee..

De Profeet saws was te zwak om daar nog op te antwoorden,dus ook hadden(sommige)bv Aishah(mag Allah tevreden met haar zijn) moeite dat ze hun man moesten delen,het schijnd dat ze erg jaloers was,

je kan het naluisteren in de lezing de dood van de Profeet saws van aboe ismail,meende ik,op al yaqeen.

InshaAllah zal ik vanavond nog even reageren en je een pm sturen,

verder lijkt het me beter om te stoppen met discuseren,

na het lezen van het volgende stukje.

Uit Sharh as-Soennah van Aboe Mohammad al Berbehaarie.

Debateren, ruzieen en onenigheid zijn innovaties die twijfel in het hart brengen, zelfs wanneer diegene de Waarheid en de Soennah bereikt. Allah de Allerhoogste zegt:

Niemand betwist de woorden van Allah behalve de ongelovigen. Laat hun bedrijvigheid in het land u niet bedriegen. (40:4)

At-Tirmidhi levert over in een hasan h'adith van Abu Umaamah, die zei: "Allah's Boodschapper (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei:

"Er is geen volk wat afdwaalde na geleid te zijn, behalve wegens onenigheid."

Daarna reciteerde Allah's Boodschapper (salla Allahu 'alayhi wa salaam) deze aayah:

Zij zeggen dit tot u alleen om te twisten. Waarlijk zij zijn een twistziek volk. (43:58)

Al Ajuree zegt in 'Ashari'ah' (blz.57) dat er een man naar al-Hasan al Basree kwam en zei: "O Abu Saeed, ik wil met je discussi�ren over de Religie". Al-Hasan antwoordde:

"Ik ken mijn Religie. Als jij jouw Religie kwijt bent ga weg en zoek het!"

'Umar ibn 'Abdul-Aziz zei: "Degene die zijn godsdienst ter discussie open laat staan zal hierin vaak veranderen." (Jami Bayanil Ilm 2/113)

En Allah (Subhana wa Ta'ala) weet het best.

 

 

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 07:44
je hebt gelijk..ik zal dr maar mee stoppen..maar ik wil nog 1 ding duidelijk maken..Ontkennen is iets anders dan ''het niet eens zijn met iets''
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 15:07

Salaam Aleykoum oke oegtie,dat klopt.

Mag Allah het ons allemaal gemakkelijk maken inshaAllah amin.

wa aleykoum salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.