Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Eeen feestje, Drank of Niet ??

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nederlander Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nederlander Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Eeen feestje, Drank of Niet ??
    Geplaatst op: 09 januari 2007 om 07:02
Hallo,

Ik ben katholiek en ik ben getrouwd met een moslim jongen.Ik ben zondag jarig en ik vier mij verjaardag
Mij familie komt.Bij mij in de familie wordt er altijd
gedronken tijdens feestjes.
Bij moslims wordt er niet gedronken tijdens een feestje
(de moslims die ik ken).

Mijn vraag : ik wil graag drank in huis hebben omdat
              mijn familie drinkt.
              Moet ik drank halen of is het niet
              toegestaan volgens de islam?
              
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2007 om 14:54
Hallo

Moslims drinken niet en mogen ook niet in het gezelschap zijn van mensen die drinken. Allah draagt gelovigen op om deze te vermijden, omdat het haat en vijanschap veroorzaakt en het afhoudt van het gedenken van Allah en het gebed.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
r4mz1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote r4mz1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2007 om 10:30
gegroet,

Het beste zou natuurlijk zijn zelf moslim te worden. Anders denk ik wel dat je family en vrienden het gaan beggrijpen als er geen alcohol is.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2007 om 15:54

Of de jongen kan katholiek worden, dan kan iedereen (met mate) drinken. Maar een feestje zonder drank kan ook gezellig zijn hoor. En aangezien het zondag is en iedereen de volgende dag moet werken is dat niet eens zo gek.

Maar ontopic: Volgens de islaam mag het niet.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.