Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

sex na de bevalling

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_meryem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_meryem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: sex na de bevalling
    Geplaatst op: 09 februari 2007 om 08:02

salaam wa alikoem wa ra7matoe allah

Beste broeders en zuster in de islaam,

ik heb een vraagje over geslachtsgemeenschap na de bevallig,ik dacht namelijk altijd dat je pas na 40 dagen weer met elkaar sex mag hebben en volgens mij staat dit ook in de koraan.Maar laats hoorde ik dat het wel mag voor 40 dagen als de vrouw niet meer bloed.

ik hoop dat iemand hier meer over weet.

wa assalaam wa alaikoem

meryem

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2007 om 12:27

Staat in ieder geval niets over in de Qur'aan.

Ik denk dat je in de war bent met de volgende ayaa:

2:222 En zij vragen u omtrent de menstruatie. Zeg (hun): "Het is iets schadelijks, blijft dus gedurende de menstruatie van de vrouwen weg en gaat niet tot haar in, voordat zij hersteld zijn. Maar wanneer zij zich hebben gereinigd, gaat tot haar in, zoals Allah het u heeft bevolen. Allah bemint hen, die zich tot Hem wenden en zich rein houden.

Ik weet niet wat er in de hadith over dit onderwerp gezegd wordt.

Esselamu alaikoum

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2007 om 06:57
Assalaamu alaikum oegty,

Je kunt het beste ins-Allaah vragen aan een geleerde.
Ins-Allaah zul je antwoord krijgen op je vraag.

Wassalaam,

Terug naar boven
osaliaa21 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 maart 2007
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote osaliaa21 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 16:56
maar is 40 dagen te lang of zo  dat je zon vraag stelt plus je moet niet altijd aannemen wat andere zeggen ik hoop dat ik niemand hiermee beledig    groetjes en welkom op www.saloua.nl  hele leuke site
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 00:58

As-salamu alaikum

 

Broeder Soldier gaf al aan dat volgens de Quran seks verboden is tijdens menstruatie:

 

�Blijf weg van jullie vrouwen gedurende de menstruatie� Quran 2:222

 

Bloed van menstruatie en bloed van nifass zijn niet hetzelfde, dus Qiyas (afleiden van regels) hier toepassen is niet altijd correct, vanwege dat verschil.

 

Het bloed waar jij het over hebt heet nifass. En er is een meningsverschil over de tijdsduur van de nifass. Vandaar dat 40 dagen als een gemiddelde en als maximum is genomen voor vrouwen die toch langer dan de gemiddelde 40 dagen blijven bloeden. Bij wie het (nifass) eerder stopt dan de 40 dagen en schoon is, moet gewoon ghusl doen en gaan bidden, vasten en mag seks hebben met haar man. (vermeld in al-Mughni)

 

Sheikhul Islam ibn Taymiyah zei dat er geen grens aan de tijdsduur is. Maar als na 40 dagen bloeden er nog geen einde aan komt, dan kan zij die 40 dagen aanhouden als grens. Ibn Uthaimin zei dat als de bloeding van een vrouw langer dan 40 dagen duurt en er tekenen zijn dat de bloedingen binnenkort zullen gaan stoppen, dan moet zij toch wachten tot het vloeien van het bloed stopt. Als er geen tekenen zijn dat het zal stoppen, dan moet zij maar de 40 dagen aanhouden en dan ghusl (wassing) doen.

 

Oem Salama: �Tijdens het leven van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) had de vrouw 40 dagen nifass� Sahih Hadith Tirmidhi

 

Sahabah (metgezellen), Tabi�een (opvolgers van Sahabah) en de meeste geleerden zeggen dat de vrouw met nifass het gebed en het vasten moet nalaten gedurende 40 dagen, behalve als zij eerder schoon is geworden van haar nifass.

 

De meest bekende mening in Hanafi madhhab is dat seks binnen de 40 dagen afkeurenswaardig is. Maar de uitspraak van het merendeel van de moslimgeleerden is, dat is er hier geen ondersteunend bewijs voor is. En het dus niet afkeurenswaardig (makroeh) kan zijn.

 

Er zijn meerdere situaties die zich kunnen voordoen. Zoals: het begint na 2-3 dagen of langer weer te bloeden nadat het eerder was gestopt met bloeden. En de madhaahib verschillen een klein beetje hierin.

 

Wa Allahu �Alem

 

(bron: "Het Natuurlijke Bloed Van Vrouwen."

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.