Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zoenen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Konijntje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Konijntje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zoenen
    Geplaatst op: 04 april 2007 om 14:45

Dit iis een bericht aan alle mensen van Islaammail.com

Ik ben een moslima van 14 jaar jong en ik vindt een jongen van 15 jaar leuk .. hij mij ook

Dus mij vraag luid:

Mag een jongen een meisje op haar wang zoenen ?

Ik hoop veel reacties te ontvangen want ik weet het niet meer .

 

Hartlijk dank

Beslamma

Terug naar boven
sister Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 87
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sister Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2007 om 15:03
nee nopes no ,ela , oehoe etc je bent toch moslim of niet? hij is een niet mahram voor jou zoals je denk ook weet' van wang naar etc beetjes voor beetjes en dan weetje wat het doel uiteindelijk is van de Sajtaan moge allah hem vervloeken ''

je bent nog zo jong meid ik kan hier niet over intensie voor het huwelijk zeggen..tja moelijk
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2007 om 16:04
nope, dat mag niet.

zoals oeghti hierboven al heeft vermeld is deze jongen geen mahram persoon.


laa ilaha illalah
Terug naar boven
Abu Baker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 april 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Baker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 18:32

Mijn lief klein zuster

Vandaag op de wang, morgen een dikke knuffel , overmorgen een kus op je lippen......

Als je naar een knuffel verlangt ga naar je papa of mamma en geef een dikke zoen en knuffel, verdien je daarboven ook hasa'naat voor

 

Abu Baker

Terug naar boven
islamic_girl. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamic_girl. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 13:25
In eerste instantie geplaatst door Abu Baker

Mijn lief klein zuster

Vandaag op de wang, morgen een dikke knuffel , overmorgen een kus op je lippen......

Als je naar een knuffel verlangt ga naar je papa of mamma en geef een dikke zoen en knuffel, verdien je daarboven ook hasa'naat voor

 

Abu Baker

hahahah je hebt vet geljik

Terug naar boven
Bonnie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonnie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:34
Ik zou mama of papa zoenen nu toch niet direct gelijk stellen aan je geliefde zoenen...  Ik weet ook wel welke leuker is, maar die keuze is natuurlijk persoonlijk...
Bien s�r tu pris quelques amants... Il faut bien passer le temps... Il faut que le corps exulte... Et finalement - il nous a fallu beaucoup de talent pour �tre vieux sans �tre adulte (Jacques Brel)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:36

Ik zou mama of papa zoenen nu toch niet direct gelijk stellen aan je geliefde zoenen...  Ik weet ook wel welke leuker is, maar die keuze is natuurlijk persoonlijk...

 

Nee maar.

Een �bekende�  lid is teruggekomen onder een andere naam.

 

Wie weet voor hoelang

 

Gegroet



Aangepast door Marocaantje - 30 januari 2012 om 13:14
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Bonnie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonnie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:38

Ik zal de kleur dan maar aanpassen zeker?

Bien s�r tu pris quelques amants... Il faut bien passer le temps... Il faut que le corps exulte... Et finalement - il nous a fallu beaucoup de talent pour �tre vieux sans �tre adulte (Jacques Brel)
Terug naar boven
Clyde Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Clyde Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:38
Ik zeg je dat is die kaffir. Ik zweer het je, weet je.

Grapjes maken over zoenen, tssss. Ga terug naar je eigen land of zo.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:40
In eerste instantie geplaatst door Bonnie

Ik zal de kleur dan maar aanpassen zeker?

Inderdaad,. Dat is maar het beste. Dacht je nou dat het niemand zou opvallen? Foei foei foei.

 

Nice try!

 

Groetjes

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Bonnie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonnie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:41
Ik zou aan jou niet hebben durven twijfelen ;)
Bien s�r tu pris quelques amants... Il faut bien passer le temps... Il faut que le corps exulte... Et finalement - il nous a fallu beaucoup de talent pour �tre vieux sans �tre adulte (Jacques Brel)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:42

In eerste instantie geplaatst door Bonnie

Ik zou aan jou niet hebben durven twijfelen ;)

In de periode dat je afwezig was ben je dus toch nog wat wijzer geworden.

Verstandige meid.

 

Groetjes

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Bonnie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonnie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:45

Some things never change (en je weet wat ze zeggen over stilstaan he)...

Bien s�r tu pris quelques amants... Il faut bien passer le temps... Il faut que le corps exulte... Et finalement - il nous a fallu beaucoup de talent pour �tre vieux sans �tre adulte (Jacques Brel)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:48

Indeed.. Some things never change and some people never change. But you know, no worries. There is always some one to keep an eye on you.

 

Regards,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Konijntje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Konijntje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:51

Salam alaikoum

Ik dank jullie allen voor deze reacties op mijn vraag.

Ik heb naar jullie geluisterd en heb die jongen niet gezoend en hij mij ook niet..

Yatikkoum saha

 
Terug naar boven
Zakkii_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 januari 2012
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zakkii_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2012 om 01:05
Het begint bij een kus op de wang.. Ik zou er maar niet aan beginnen als ik jouw was..
"Doordat de dag verstrijkt, wordt je levensduur korter."
Terug naar boven
Hayaatie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Rotterdam
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hayaatie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2012 om 19:07

Dag dames.

Het gaat hier om een 14 jarig meisje. Misschien weet ze het echt niet en dan komt ze hier bij jullie kennis vergaren. Neem haar op ze minst serieus.
 
Gr Hayaatie
Hayaatie!
Jóuw islamitische levenswijze. Magazine voor Moslima's in Nederland en België.
FB: http://www.facebook.com/pages/Hayaatie/267346929982889
E: [email protected]
Url: www.hayaatie.nl
Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2012 om 19:13
Inderdaad,Hayaatie.
Ik heb twee vraagjes, verder op wat Konijntje vroeg; ze is te jong om te trouwen e. d., als ze wilt studeren moet ze gewoon nog acht jaar wachten... Maar ze is wel verliefd. Ze houdt van hem en als hij ook van haar houdt, moet ik zeggen dat het wel erg moeilijk is om helemaal binnen de grenzen te blijven. Is een serieuze relatie dan ook zo verkeerd? Je hebt op die leeftijd toch al sexuele gevoelens, dat kan je geen 10 jaar verborgen houden. En dit land staat trouwen gewoon nog niet toe (begrijpelijk).
En daarnaast; dat een jongen een meisje niet mag aanraken of omgekeerd valt gewoon niet meer uit te sluiten. Een leerkracht raakt zijn leerlinge aan wanneer hij haar op een fout duid, een vriend toont je hoe je tennis speelt, je loopt in de rij of zit in de klas naast een klasgenoot, het maakt het moeilijk en ook onbegrijpelijk. Niet elke aanraking is seksueel bedoeld. Integendeel. Men zou wat meer met een korreltje zout moeten nemen en begrijpen dat alles om de intentie draait. Ik geeft wel eens een hand of zelfs een knuffel aan mijn beste vriend, maar eveneens aan een vriendin. Er is echter niets verkeerd achter te zoeken, we hebben elkaar gewoon graag. Waarom wordt alles zo overdreven verkeerd bekeken?
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2012 om 01:33
In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

 Is een serieuze relatie dan ook zo verkeerd?

Hoe goed en fijn het misschien ook mag aanvoelen, Islamitisch gezien is dit gewoon verkeerd.

In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

Je hebt op die leeftijd toch al sexuele gevoelens, dat kan je geen 10 jaar verborgen houden. En dit land staat trouwen gewoon nog niet toe (begrijpelijk).

Onder het mom van dat trouwen"onmogelijk" is zou je dus als alternatief "serieuze" relaties "mogen" hebben?

In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

En daarnaast; dat een jongen een meisje niet mag aanraken of omgekeerd valt gewoon niet meer uit te sluiten. Een leerkracht raakt zijn leerlinge aan wanneer hij haar op een fout duid, een vriend toont je hoe je tennis speelt, je loopt in de rij of zit in de klas naast een klasgenoot, het maakt het moeilijk en ook onbegrijpelijk. Niet elke aanraking is seksueel bedoeld. Integendeel. Men zou wat meer met een korreltje zout moeten nemen en begrijpen dat alles om de intentie draait.

Dat een leraar (of een ander persoon) jou onbedoeld aanraakt, daar kun je zelf niets aan doen maar het wordt een andere verhaal als jij zelf het initiatief hiertoe neemt.

 
In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

Ik geeft wel eens een hand of zelfs een knuffel aan mijn beste vriend, maar eveneens aan een vriendin. Er is echter niets verkeerd achter te zoeken, we hebben elkaar gewoon graag. Waarom wordt alles zo overdreven verkeerd bekeken?

Islamitisch gezien hoort dit niet. Vind je dat overdreven?

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2012 om 11:00
Het is een vreemd onderwerp, want het is niet zo een duidelijk onderwerp, iedereen kan er zo 'n beetje z'n eigen idee over hebben, het is maar hoe je het bekijkt;

Hoe goed en fijn het misschien ook mag aanvoelen, Islamitisch gezien is dit gewoon verkeerd.
Onder het mom van dat trouwen"onmogelijk" is zou je dus als alternatief "serieuze" relaties "mogen" hebben?
Ik heb het niet over hoe fijn het aanvoelt, het gaat over het punt dat je hier niet kan trouwen voor je 18 en dat is zelfs nog heel vroeg. Ik denk dat als je op je 18 (terwijl je studeert bv.) een relaie aangaat met een mosliman, waarmee je na je studies wilt trouwen, perfect te doen is (bekijk het als een verloving). Daarmee bedoel ik niet dat je zomaar van de een op de ander moet springen of meerdere relaties moet aangaan. Ik heb het over een serieuze islamitische verloving.

Dat een leraar (of een ander persoon) jou onbedoeld aanraakt, daar kun je zelf niets aan doen maar het wordt een andere verhaal als jij zelf het initiatief hiertoe neemt.
Vergeet niet dat het hier over een 14 jarig moslimmeisje gaat. Ze komt dagelijks in contact met dit soort toestanden. Ik zie er echt geen probleem in als je iemand de hand schud. Je kan, als moslim, jezelf toch vertrouwen? Mijn zus is hierdoor zelfs eens als 'onbeleefd' bestempeld, omdat ze geen handen schudt.

Islamitisch gezien hoort dit niet. Vind je dat overdreven?
Ja, eigenlijk wel. Er is niets, maar dat ook niets te zoeken achter het feit dat we elkaar een knuffel geven. Hij heeft trouwens een vaste vriendin. Ik geef vriendinnen, familie en zusters ook 3 kussen of een knuffel en dat is perfect hetzelfde bij hem.
Efin, dit is mijn mening dan hé, als jij vind dat dit verboden is, geen problemen mee. Maar begrijp dat er niet achter elke aanraking een verkeerde intentie zit.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2012 om 12:06

In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

Het is een vreemd onderwerp, want het is niet zo een duidelijk onderwerp, iedereen kan er zo 'n beetje z'n eigen idee over hebben, het is maar hoe je het bekijkt;

Tuurlijk kan iedereen er een eigen idee over hebben maar de Islaam is er wat mij betreft heel erg duidelijk over.

In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

 
Ik denk dat als je op je 18 (terwijl je studeert bv.) een relaie aangaat met een mosliman, waarmee je na je studies wilt trouwen, perfect te doen is (bekijk het als een verloving). Daarmee bedoel ik niet dat je zomaar van de een op de ander moet springen of meerdere relaties moet aangaan. Ik heb het over een serieuze islamitische verloving. 

Een verloving bestaat Islamitisch gezien helemaal niet. Je bent of getrouwd of niet.

In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

Ik zie er echt geen probleem in als je iemand de hand schud. Je kan, als moslim, jezelf toch vertrouwen? Mijn zus is hierdoor zelfs eens als 'onbeleefd' bestempeld, omdat ze geen handen schudt. 

Het heeft niets te maken met jezelf kunnen vertrouwen. Het gaat erom of het kan en mág. Er zullen altijd mensen zijn die hun grenzen baseren op hun eigen meningen maar wees dan wel duidelijk dat je (in het algemeen) je op dit punt verzet tegen hetgeen wat de Islaam voorschrijft.

In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

Ja, eigenlijk wel. Er is niets, maar dat ook niets te zoeken achter het feit dat we elkaar een knuffel geven. Hij heeft trouwens een vaste vriendin. Ik geef vriendinnen, familie en zusters ook 3 kussen of een knuffel en dat is perfect hetzelfde bij hem. Efin, dit is mijn mening dan hé, als jij vind dat dit verboden is, geen problemen mee. Maar begrijp dat er niet achter elke aanraking een verkeerde intentie zit.

Ik praat hier vanuit Islamitisch oogpunt en niet gebaseerd op mijn eigen mening. Ik zeg niet dat ik vind dat dit verboden is maar dat dit Islamitisch gezien verboden is.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
MARIAM B Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2012
Locatie: belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MARIAM B Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2012 om 06:32
Assalamu alykum 

Een vraag aan de mensen die hier suggerenen dat het toch allemaal niet zo erg is om te kussen, aan te raken, enzovoort ...  Uit de vraag van onze jonge zus had ik de indruk dat ze raad vroeg over hoe ze ALS MOSLIM op deze situatie moet reageren, met andere woorden IN GEHOORZAAMHEID AAN ALLAH... Waarom krijgt ze dan als antwoord jullie persoonlijke mening, die haar zou doen dwalen als Moslim? Trouwens, jullie zijn Moslim toch? Dan weten jullie:

“En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.” (33:36)

Deze maatschappij maakt het niet makkelijk om Moslim te zijn, dat weet een kind. Maar daarom moet je de Islam nog niet veranderen. De regel dat jongens en meisjes vanaf hun puberleeftijd niet meer "one on one" met elkaar mogen omgaan is om ze te beschermen tegen de problemen die jongeren rondom hen kapot maken. Wat de zuster kan doen, als haar ouders instemmen met dat vriendje, is Nikah, zonder dat het huwelijk daarom wordt "voltrokken". Zolang dat laatste niet is gebeurd, kunnen ze indien nodig altijd weer uiteen gaan maar mogen ze intussen wel met mekaar omgaan zonder dat het een zonde is. 

Een voorbeeld van zo'n uitleg vond ik op islamqa, vraag 74321
Vertaald en samengevat:
* Een man blijft een vreemde voor de vrouw en mag niet naar haar kijken (zonder hijab), mag haar niet de hand schudden (laat staan meer dan dat dus) of alleen zijn met haar.
* Als hij de bedoeling heef t met haar te trouwen, mag hij een aanzoek doen. Op dat moment wordt het hem toegestaan naar haar te kijken. Meer niet. Geen aanraking, niet alleen zijn met elkaar.
* Stemt haar familie in met het huwelijk, dan worden ze man en vrouw en mogen ze alles doen (vers 5 van surah 23 al Mu'minoen)
* De consumering van het huwelijk hoeft echter niet meteen. Daarom worden Nikah en de huwelijksnacht vaak ook apart aangekondigd. Dus je kan na de Nikah intiem met elkaar zijn, maar hoeft niet "all the way" te gaan. En zolang is er ook de vrijheid om zonder Iddah (wachttijd) het huwelijk weer te verbreken en wordt de vrouw als maagd gezien. 

Als ze het echt met elkaar menen, en als ze allebei Moslim zijn, kan dat een oplossing zijn om wel bijeen te kunnen zijn en toch niet te zondigen. Zeg nu zelf: gewoon de wet van Allah verdraaien omdat het leuker is ... dat is toch wat Sjaitaan wil? En het betekent  dat je de regels van deze maatschappij boven de regels van Allah plaatst. Dat is een vorm van Shirk, wist je dat, als je een ander dan Allah gehoorzaamt in zaken waardoor je tegen de regels van Allah ingaat? 

Ik bewonder alvast de beslissing van ons zusje om zo verstandig te zijn niet te zoenen Tongue en ik hoop en bid dat ze volhardt in haar gehoorzaamheid aan Allah ... en dat we dat allemaal mogen. Bidden we voor mekaar!

Liefs
Mariam



Terug naar boven
annoyingfrogs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 mei 2013
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote annoyingfrogs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2013 om 12:10
doe gewoon, als je verliefd bent moet je zoenen.
dat is normaal.
zo toon je je liefde wollah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.