Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waarom geloof jij?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Speedway Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Speedway Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom geloof jij?
    Geplaatst op: 20 mei 2007 om 12:14
Goede avond Dames en Heren van dit forum,
Ik ben een ongelovige Nederlander, en wil mij even voorstellen hier op het forum.
Ik ben vooral benieuwd naar de redenen waarom mensen geloven, niet specefiek moslims, maar gelovigen.

Ik zou het leuk vinden als je hier de reden dat jij geloofd in God/Allah hier wil neerzetten. Om te kijken waar ik het mee eens ben en waar ik het niet mee eens ben.

Waarom doe ik dit niet op een Christelijk forum? Omdat ik een stuk meer af weet van het Christelijke geloof, en ik hier nou niet bepaald positief over te spreken ben(denk aan het misbruik maken van geloof voor macht en geld).

Ik hoop op positieve reacties, en misschien eventuele leuke discussies!
Mvg,
Peter
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 14:14

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Hallo Peter,

 

De reden waarom ik in Allah ( God, Allah is tevens het Arabische woord voor God) geloof ik omdat ik dit ten eerste tijdens mijn opvoeding heb meegekregen. Toen ik ouder werd en mij meer in de Islaam ging verdiepen en meer kennis heb opgedaan over de Islaam leerde ik de Islaam beter kennen . Ik geloof in Allah zoals Hij zichzelf heeft beschreven in de Qoraan in de ahadith ( overleveringen van de profeet Mohamed Allah's Vrede en Genade zij met hem) Ik geloof in Allah de Schepper de Maker, de Vormer de Heer der Werelden, ik hoef maar om me heen te kijken om me bewust te zijn van Hem de bomen, de planten,de dieren de mensen die Hij heeft geschapen. Ik kan niet in het kort beschrijven hoe ik geloof dat is n.l iets wat in het hart gesetteld is, iets wat je zelf dient te ervaren zodat je kunt weten hoe dit voelt.

 

Je zegt te willen weten waarom iemand in Hem geloofd zodat je kunt beschrijven waar jij het mee eens of niet mee eens bent. Geloof is een persoonlijk iets, sommige hebben voors-tegens tegen een geloof maar om jezelf te kunnen vinden in een geloof moet je het wel eens zijn met de vooschriften etc.

 

Ik hoop dat je hier wat aan zult hebben alhoewel ik niet echt diep op je vraag kan ingaan voor mij is geloof iets wat is ingeplant in de ziel en wat zich uit in je daden,

 

Gr,

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 15:22

Beste Peter

 

Waarom ik geloof?

 

1. Wanneer ik mij in gebed voor GOD buig, ben ik bevrijd van alles en iedereen en ben ik de slaaf van GOD alleen. Dit is de echte vrijheid die ik heel erg koester, want ik ben niemands slaaf in deze wereld behalve van Allah. Deze totale onderwerping brengt ook met zich mee dat ik verantwoording moet afleggen voor al mijn handelingen, openlijk en in het geheim gedane handelingen. Abdul betekent slaaf/dienaar in het Arabisch. Vandaar dat veel Moslims de naam Abdullah, Abdul Rahman en Abdul dragen.

 

2. Ik kies voor de Islam omdat de Islam niet alleen een religie is, maar ook een hele manier van leven. Taak van een religie is dat het complete bestaan van mensen wordt geregeld. En dat is wat de Islam doet. Alles is geregeld in de Islam van geboorte, huwelijk, financi�n tot aan het graf en de dood ongeacht afkomst, kleur, achtergrond en religie.

 

Mijn vraag aan u is:

 

Welke vervanging voor het geloof hebt u dan in het leven?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 03:59
Assalaamoe3leikoem,
 
Mascha Allah aghie Jiyuu heel mooi beschreven, Barak Allahoe fiek!
 
7ayaak Allah,
Wa aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Assalaamoe3leikoem,
 
Mascha Allah aghie Jiyuu heel mooi beschreven, Barak Allahoe fiek!
 
7ayaak Allah,
Wa aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 



Wa alaykum salaam zuster,

Alhamdolillah zusters en broeders. De Islam is de enige ware religie in deze wereld. Geen enkele profeet die voor Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) leefde, gaf aan zijn volgelingen een bepaalde naam. De namen christenen, joden, etc. zijn namen die allemaal achteraf bedacht zijn door mensen die honderden jaren erna geleefd hebben. Bij de Islam was dat anders. De eerste religie waar de volgelingen direct "Moslims" werden genoemd door GOD zelf en Zijn Profeet.

Beetje jammer dat Speedway/Peter niets meer van zich laat horen. Misschien wacht hij op nog meer reacties.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 11:33

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Allahoe Malik Al7amd.

Gayr Inscha Allah!

Ja jammer dat hij niks meer van zich laat horen..Misschien had hij een ander antwoord verwacht wa Allahu A3lem.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.