Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoe de Profeet een jonge man verbeterde

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe de Profeet een jonge man verbeterde
    Geplaatst op: 13 februari 2008 om 13:59

Hoe de Profeet een jonge man verbeterde Afdrukken E-mail
Een jonge man kwam naar de Profeet (vzmh) en vroeg:

"Boodschapper van Allah, geef mij toestemming om ontucht te bedrijven."
De metgezellen van de Profeet schreeuwden naar de jongeling.

De Profeet hield de metgezellen tegen en vroeg de jonge man om bij hem te komen. De jonge man kwam naar hem toe en ging voor de Profeet zitten. Deze vroeg hem:
"Zou je willen dat er ontucht met je moeder werd gepleegd?"
"Nee, moge Allah mij daarvoor behoeden!"
"Niemand zou dit voor zijn moeder willen. Zou je het voor je dochter willen?"
"Nee, moge Allah mij daarvoor behoeden!"
"Niemand zou dat ook voor zijn dochter willen. Zou je het voor je zuster willen?"

Op deze manier ging de Profeet (vzmh) door en noemde alle tantes van de jonge man. Ieder keer antwoordde de jongeling: Nee! En de Profeet antwoordde steeds: Ook de andere mensen niet!
"Tenslotte plaatste de Profeet zijn hand op de borst van de jonge man en zei: "O Heer, reinig zijn hart, vergeef hem zijn zonde en behoed zijn kuisheid."
Daarna was er voor de jonge man niets zo verfoeilijk en afschuwelijk als ontucht.

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
wereldvrouw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote wereldvrouw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2010 om 20:44

sallaam alaykom

 

manchallah echt mooi.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2010 om 00:50
Waarom gaat iemand naar de Profeet om te vragen of hij ontucht mag bedrijven
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.