Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenQuran leren.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Mo'mien82 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Quran leren.
    Geplaatst op: 09 januari 2004 om 09:07

Salam ou aleikum broeders en zusters,

Ik wilde deze discussie hebben over quran leren en lezen. Besteden mensen wel aandacht om quran te leren of uberhaupt te lezen. We moeten weten dat het licht (quran) de woorden zijn van Allah swt, en niet van een mens.

Maar wat lezen wij in het dagelijkse leven: boek van harry mulich (k weet niet eens hoe je het schrijft), Marga Minco, Voetbalkrant, Tijdschriften, en daar nemen we ook gewoon de tijd voor, dat is jammer. Want kijk een tijdschrift gooi je na eentijdje weg, of een krant, boek. en dan lees het niet meer. Maar de quran blijft altijd, en je krijgt er niet genoeg van als het leest en het wordt ook onze taal in het Hiernamaals.

Waarom besteden we er dan geen aandacht aan. Probeer het mensen, als je het niet kan kun je het leren, iedereen is geboren zonder enige kennis, ook al ben je de 18 gepasseerd, het kan nog altijd. Het zal je echt rust geven.

Als ik soms jongens zie van 12 jaar die de hele quran uit hun hoofd hebben geleerd, dan denk ik , was ik maar net als hem, maar ja. hij heeft het goeie pad gevolgd. Maar het kan nog altijd hoor. Ik zelf heb van jongs af aan quran geleerd gewoon thuis bij m'n vader, ik heb 2 hizb geleerd, en een paar grote sura's. en  ik ben nu weer vol  op bezig met quran leren, ik krijg er een heerlijk gevoel van, ik vind het telkens weer leuk als de quran boek pak en ga leren. Vroeger toen iknog jong was, was het altijd: Alweer leren! Geen zin!.  Maar nu alhamdoulilah niet meer, ik heb er gewoon plezier in.

Dus broeders en zusters wat gaan we doen, insha-allah heb jullie wat geleerd hiervan. We moeten de Islam niet laten afzakken, want het aantal qurangeleerden neemt af mensen en dat is een slecht teken. Dus we moet er wat aandoen.

A salaam ou aleikum

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.