Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Geen rust meer

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Asadel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 augustus 2014
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Asadel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Geen rust meer
    Geplaatst op: 20 augustus 2014 om 02:47
Beste broeders en zusters,

de reden waarvoor ik me heb aangemeld op deze forum is omdat ik tegenwoordig bijna geen rust meer heb en enkel en alleen leef met stress.
Ik ben opgegroeid in een probleemwijk tussen jongens die zich nooit bezig hielden met geloof en ik heb zelf nooit echt wat meegekregen van me ouders.
Ongeveer een jaar geleden (op me 15de) ben ik een hele grote zonde begaan, heb namelijk iemand neergestoken , en sinds de dag dat ik werd opgepakt tot nu heb ik er nooit echt berouw voor getoond.
Het heeft me niet geraakt en heb er ook nooit echt over nagedacht, ik bleef gewoon feesten, drinken, roken, wetend dat ik een hele grote zonde ben begaan.
Maar sinds gisteren, heb ik er gewoon genoeg van. Ik had namelijk een onschuldige jongen in elkaar geslagen, omdat ik geen geld van hem kreeg, ik weet niet waarom ik het deed, hij speelde hele dag met m'n voeten en dat maakte me boos. Wat raar is, heb nu wel ineens last van m'n geweten, eigenlijk wil ik niet eens door met dit leventje.
Ik wil mn eigen weg nemen en wil beginnen met bidden en gewoon naar moskee gaan, want ik weet dat dit me nergens brengt.
Ik wil namelijk gewoon een rustig leven leiden, maar ben heel erg agressief en ik kan snel boos worden..
Iemand die me kan helpen misschien?

Hartelijk bedankt
Terug naar boven
malikamomo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 augustus 2014
Locatie: Amsterdam
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikamomo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2014 om 13:00
Hallo Asadel,

heel goed van je dat je inziet dat de manier waarop je nu leeft niet goed is en dat je toch op een bepaalde manier hulp zoekt van je broeders en je zusters. ik denk dat je sowieso de mensen die niet goed voor je zijn moet los laten en moet laten gaan. Je moet mensen opzoeken die jou verder brengen in het leven en die geen slechte dingen doen zoals feesten,roken en drinken. Mensen die meer met het geloof bezig zijn en waarvan je dingen kunt leren over het geloof. 
Wat ook heel belangrijk is is dat je berouw toont en dat je vergiffenis vraagt aan Allah. 
en dat je dan al je slechte dingen achter je laat en een nieuwe frisse start maakt.
Wat jou agressie en boosheid betreft ik weet niet hoe erg het is maar probeer je rustig te houden als er even iets niet goed gaat. Probeer dingen op een goede en rustige manier te zeggen ( en probeer tot tien te tellen als je merkt dat je boos wordt ). Als je boosheid en agressie best erg is zou je ook professionele hulp kunnen zoeken.

Malikamomo
Allaah oordeelt niet op hoe slecht je bent geweest in het verleden, maar eerder op hoe goed je nu streeft te zijn.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.