Druk de pagina | Sluit venster

Laatste post op dit forum!

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2341
Gedrukt op: 14 mei 2024 om 23:34


Onderwerp: Laatste post op dit forum!
Geplaatst door: *Rahima*
Onderwerp: Laatste post op dit forum!
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 11:45

Heej iedereen,

ik wou even vertellen dat dit voorlopig mijn laatste post was op dit forum. Waarom? Nou dat ga ik even vertellen:

Ten eerste: ik krijg het te druk met school, dus ga sowieso minder internetten en msn-en.

Ten tweede: dit is tevens mijn hoofdreden, ik voel me niet (meer) thuis op dit forum, er zitten me hier teveel mensen die absoluut niet voor rede vatbaar zijn, voor mij zijn dat extremistische moslims. Niet alleen fok ik me daar enorm over op, maar om een keer een discussie te kunnen winnen van dat soort bekrompen types, moet ik me heel erg gaan verdiepen in de Islam, meer dan ik nu al deed, en dat red ik niet en ik weet ook niet of ik dat wel wil. Types zoals hun maken van een mooi geloof een naar iets. Nu heb ik t niet over mensen zoals Amier enzo, die ik graag mag. Daar valt goed mee te praten.

Ik moet misschien even wat uitleggen. Geloof is voor mij iets wat je kunt uitpluizen en over kunt twisten, en je eigen indrukken vormen. Hier vinden veel mensen dat wat de geleerden zeggen, hun interpretatie van de Koran en de Soenna, de absolute waarheid. Van mensen zoals Hirsi Ali moeten ze niets hebben, terwijl ik die juist erg bewonder. En ik kan nu wel mensen gaan proberen te overtuigen, maar ik weet van 99% zeker dat dat niet gaan lukken.
Daar komt nog bij dat ik sommige verzen in de Koran verafschuw, zoals diegene waarin staat dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet meewerken. En sommige gebruiken, zoals de Hidjaab, zal ik nooit aan meewerken, laat staan de Niqaab of Burqa. Pure onzin vind ik dat.

Ik was eerst erg bezig met het geloof, en nu ook nog wel, maar t zakt af. Mijn voorstel was, eigenlijk, dat iedereen die me nog wil spreken of met me wil discusseren over de islam, me maar een meeltje stuurt:  Overigens lees ik de reacties hier nog wel.

Mijn verhaal zal misschien een beetje onsamenhangend klinken, maar dat komt omdat ik nog niet helemaal uitgedacht heb, maar dit is t in grote lijnen.

Hoop van jullie te horen!!

Liefs Rahima



-------------
Leven is het meervoud van lef



Antwoorden:
Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:00

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

 Nu heb ik t niet over mensen zoals Amier enzo, die ik graag mag. Daar valt goed mee te praten.

Bloos  



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Yahya
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:14
Salaam aleykoem,
Rahima,

Moge Allah swt je ziel genadig zijn, ik zweer bij God dat jij een dwalende bent als je daadwerkelijk verscheidene verzen verafschuwr.
Het accepteren van de boodschap van Allah swt en Mohammed saws hoort bij het Moslimzijn, het gedeeltelijk accepteren van de boodschap maakt je niet tot Moslima. Ik zou nog een beetje begrip voor je kunnen tonen als je zoals Happylady3113 geen hoofddoek draagt, omdat je nog niet niet alles op een rijtje hebt.
Wees verstandig en verdiep je eens wat meer in de Islam en het zou ook goed zijn om eens de Bijbel of een andere religieus boek te gaan lezen of de evolutietheorie te gaan lezen om daarna voor een duidelijke leefwijze te kiezen. Natuurlijk hoop ik dat je door het vergelijken van de verscheidene godsdiensten terug zult keren tot de Islam en ik hoop dat je je dant volkomen zult overgeven aan de wil van Allah swt.

Allah swt leidt wie Hij leiden wil.


Wasalaam,
Yehya


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:17

 

Beste Rahima,

ik voel me niet (meer) thuis op dit forum, er zitten me hier teveel mensen die absoluut niet voor rede vatbaar zijn, voor mij zijn dat extremistische moslims. Niet alleen fok ik me daar enorm over op, maar om een keer een discussie te kunnen winnen van dat soort bekrompen types,

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit echt onzin.

En voor zover ik weet zijn hier geen 'extremistische' moslims aanwezig.

ik voel me niet (meer) thuis op dit forum

Er zijn ook een heleboel mensen die zich hier niet meer thuisvoelen door mensen die hier onzin komen verspreiden over de Islaam. Maar goed, misschien nog tot ooit.

Groeten,

Marocaantje

P.s. Ik sluit me aan bij m'n Broeder Fi Dien Yahya.

10:108. Zeg: "O, gij mensen, nu is de waarheid van uw Heer tot u gekomen. Wie daarom die leiding volgt, volgt haar ten bate van zijn eigen ziel en wie dwaalt, dwaalt slechts tot haar nadeel. En ik ben geen bewaker over u."



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: *Rahima*
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:30

Marocaantje,

Nour-al-islam valt voor mij onder de extremistische moslims. En onzin over de islam, dat zijn dingen waar jij het niet mee-eens bent? Is dat voor jou onzin? Of moet ik t anders opvatten?

Wassalaam



-------------
Leven is het meervoud van lef


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:37
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Marocaantje,

Nour-al-islam valt voor mij onder de extremistische moslims. En onzin over de islam, dat zijn dingen waar jij het niet mee-eens bent? Is dat voor jou onzin? Of moet ik t anders opvatten?

Wassalaam

Beste Rahima,

Er is helemaal niks mis met broeder Nour Al Islam. En om hem nou extremistisch te noemen...?? Hij is een MachaAllaah broeder, iemand die Elhamdoulilah ge�nteresseerd is in de Islaam. Moge Allah swt hem belonen voor al zijn goede daden! Amien.

En nee, ik heb het niet over de dingen waar ik het niet mee eens ben. Dat hoeft nog niet allemaal per definitie onzin te zijn. Ik heb het over sommige forumleden (voornamelijk niet-moslims) die hier berichten komen plaatsen (berichten mbt de Islaam natuurlijk) en die hier gaan doen alsof ze dingen beter begrijpen dan de moslims hier op het forum. Of ze gaan wat verzen plaatsen uit de Heilige Koran zonder naar de context ervan te gaan kijken. Dat bedoel ik.

Groeten,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Yahya
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:41
Rahima,

Wat versta jij onder extremistische Moslims ?



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:47

Wat versta jij onder extremistische Moslims ?

Moslims die zeker de waarheid onder ogen durven te zien.

(Ik antwoord wel even voor je rahima) ;-)

Groeten,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:54

 

Rahima dat dit jou laatste post vandaag op het forum is, is toch wel een voordeel we zullen je missen als kiespijn. Ik hoop dat je inshaAllah de juiste weg zult vinden, Moge Allah je leiden.

 



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Yahya
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:20
Integenstelling tot Rahima voel ik mij hier wel thuis.


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:25

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Integenstelling tot Rahima voel ik mij hier wel thuis.

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Elhamdoulilah voel je je hier thuis.

Het is per slot van rekening een Islamitische site Elhamdoulilah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

P.s. Yahya als je wilt kun je een kijkje nemen op: http://www.tawheedwalqitaal.tk/ - WWW.TAWHEEDWALQITAAL.TK OF http://groups.msn.com/TAWHEEDWALJIHAD - HTTP://GROUPS.MSN.COM/TAWHEEDWALJIHAD  
(informatieve sites, ik weet niet of je deze al kent).
Gayr InchaAllaah.



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: SouSia
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:45

salaam aleikoem mensen..

RAHIMA ben jij moslima??? hoe kan je dan sommige Qoran verzen verafschuwen??  egt raar en ik ben hier net nieuw dus ik heb geen idee maar volgens my zijn de enige extremisten hier die mensen die onzin verspreiden! ik zal jou denk niet missen SORRY

 

m0ge Allah SWT ons leiden



-------------
LA ILAHA ILL ALLAH


Geplaatst door: styx
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:40
Rahima,
Je moet maar eens een kijkje nemen op http://www.monotheist.nl - http://www.monotheist.nl en het forum wat daar bij hoort http://islamforum.vrijspraak.org - hierzo

Salam,

sTyX


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:43

 

Ja de nieuwe clan die bestaat uit,

Rahima, Styx, Happylady. Remco heb ik er expres niet bijgezet want die zegt dat ie christen is geloof ik (kan ik me herinneren uit reacties in andere topics). 



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 15:47
Ongelofelijk, wat proef ik hier een haat en nijd. Ik vind het echt ongelofelijk dat mensen hier helemaal afgebrand worden, omdat ze een andere mening hebben. Umm Umarah: missen als kiespijn?? Je kunt ook wel wat subtieler zijn, ach ja, dat is lastig
Rahima, dikke knuffel terug . Wij spreken elkaar nog wel.
Salaam happylady


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 16:30

als een stel boeren die praat over geloof... velen zullen zich moeten schamen over hun uitlatingen...

weet je, voor veel moslims is het moeilijk om de koran modern te interpreteren... mensen die dat willen... of willen en kunnen die waardeer ik zeer... bijvoorbeeld dat een hoofddoekje weinig met GELOOF van doen heeft... ook vind ik dat mensen zoals rahima een voorbeeld dat er misschien ook wat mag verschuiven in de islam.

ik denk ook dat Yahya het zelf niet helemaal op een rijtje heeft; is het voor jouw moeilijk om alles door een revolutionaire bril te bekijken?

Marocaantje heeft het kennelijk nog al moeilijk met mensen met een andere opvatting! laat wel ��n ding duidelijk zijn, in sommige islamitische landen is het voor de gewone man en vrouw ONMOGELIJK te discussieren over geloofskwesties... sommigen proberen dan vervolgens ook door inderdaad de extremist uit te hangen een soort gezag hier op het forum te kweken... en vooralsnog wil ik je nog wijzen op de geschiedenis van de islam na de dood van mohammed, en verdiep je eens in boeken van westerse of iig niet islamitische schrijvers... of zijn dat bij uitstek leugenaars... wel vreemd dat ze dan nog steeds toegelaten worden in islamitische landen!

Umm Umarah gaat de discussie niet eens aan en drukt mensen met een andere mening in dezelfde geloofscategorie het liefst aan de kant... stel je voor dat je zelf overboord valt!

Voor alle andere mensen die altijd denken mensen te moeten NASCHOPPEN; twijfel eens aan je eigen zekerheid, en durf jezelf vragen te stellen... een islamitische bron is altijd islamitisch dus in zekere zin partijdig... sla er eens wat andere boeken op na en er gaat een wereld voor u open!

graag ga ik met u in discussie over het woord interpretatie... en dan verwelkom ik je graag op een wat rustigere forumsite http://www.kritische-kwesties.nl - http://www.kritische-kwesties.nl ... maar eeh niet voor raddraaiers die het slechtste met andere mensen voorhebben!

Ik bid voor veel mensen dat ze een groot geweten hebben... moge de wijsheid hen behoeden!

tot slot ben ik de laatste tijd zelf ook weinig aanwezig op dit forum door dezelfde redenen als rahima... ik denk ook dat ik kan zeggen dat ik aardig wat kennis over de islam heb opgebouwd... ik denk dat andere mensen me dat niet na kunnen zeggen...

voor degene die zich beledigd voelen, de excuses van mij aan u!



Geplaatst door: polymorph
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 17:27

Assalaam Alaikum Rahima,

Dit is een goede site om op een makkelijke manierover islam te leren.
http://www.harunyahya.com/ - http://www.harunyahya.com/



Moge Allah over je waken zuster.

Pas goed op jezelf,

Je broeder in islam

mohammed


 



-------------
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 04:20
In eerste instantie geplaatst door aadtos

 

Umm Umarah gaat de discussie niet eens aan en drukt mensen met een andere mening in dezelfde geloofscategorie het liefst aan de kant... stel je voor dat je zelf overboord valt!

Ik druk niemand aan de kant, alleen raakte ik een beetje geirriteerd door de taalgebruik en wat ze allemaal van dit forum vind. Als ze zich hier niet thuis voelt dan kan ze dat op een normale respectvolle manier vermelden en niet meteen een aanval doen en allerlei onzin roepen. Ze heeft hier zelf om gevraagd en ze heeft het dus deze reacties gekregen. Respect moet van beide kanten komen, om gerespecteerd te worden moet je respect hebben voor anderen. Respect verwachten van ons nadat ze op zo'n respectloze manier schrijft is wel heel veel gevraagd. Ik heb respect voor ieders geloof, als je in een boom gelooft dan respecteer ik dat want het is jullie leven en jullie bepalen zelf in wat jullie willen geloven en ik kan daar niets aan veranderen en dat weet ik heel goed, ik eis ook respect van jullie en dat is er niet. Mensen kunnen het oneens zijn over bepaalde zaken in de islam en dat mogen ze maar ze moeten niet de islam proberen te veranderen door te zeggen dat ze vinden dat de hoofddoek niet meer van deze tijd is of dat zij zogenaamd modern zijn want dat is pure onzin. In de islam staat dat de hijaab een verplichting is respecteer dat als je zelf geen hijaab wil dragen dan is dat jou recht want uiteindelijk zul jij boeten voor jouw zonden en ik zal niet boeten voor jouw zonden.

Voor alle andere mensen die altijd denken mensen te moeten NASCHOPPEN; twijfel eens aan je eigen zekerheid, en durf jezelf vragen te stellen... een islamitische bron is altijd islamitisch dus in zekere zin partijdig... sla er eens wat andere boeken op na en er gaat een wereld voor u open!

Als je jezelf geen vragen durft te stellen dan zul je nooit sterk achter je geloof kunnen staan, de islam is voor mij de pure waarheid ook al kan jij dat niet begrijpen.

graag ga ik met u in discussie over het woord interpretatie... en dan verwelkom ik je graag op een wat rustigere forumsite http://www.kritische-kwesties.nl - http://www.kritische-kwesties.nl ... maar eeh niet voor raddraaiers die het slechtste met andere mensen voorhebben!

Ja een site waar je de islam en de moslims naar beneden kunt halen. Een echte aanrader.

Ik bid voor veel mensen dat ze een groot geweten hebben... moge de wijsheid hen behoeden!

Moge allah jullie leiden naar de waarheid en dat is de islam. Amien!

tot slot ben ik de laatste tijd zelf ook weinig aanwezig op dit forum door dezelfde redenen als rahima... ik denk ook dat ik kan zeggen dat ik aardig wat kennis over de islam heb opgebouwd... ik denk dat andere mensen me dat niet na kunnen zeggen...

En dat weet jij dus niet, dus roep a.u.b. geen dingen waar je geen weet over hebt.

voor degene die zich beledigd voelen, de excuses van mij aan u!

Ik hoop werkelijk dat je nog actief zult zijn op dit forum, iedereen heeft zo zijn redenen om boos te zijn na de heftige discussies van de afgelopen dagen. Over een tijdje zal het wel minder worden inshaAllah.

De excuses van mij aan u als je beledigd voelt.

Mvg,
Fatiha

 



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 04:28

 

Beste Aadtos dit vind ik nou zo respectloos en onbeschoft wat eigenlijk ook op een normale manier gezegt kan worden.

Niet alleen fok ik me daar enorm over op, maar om een keer een discussie te kunnen winnen van dat soort bekrompen types, moet ik me heel erg gaan verdiepen in de Islam, meer dan ik nu al deed, en dat red ik niet en ik weet ook niet of ik dat wel wil. Types zoals hun maken van een mooi geloof een naar iets

Daar komt nog bij dat ik sommige verzen in de Koran verafschuw, zoals diegene waarin staat dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet meewerken. En sommige gebruiken, zoals de Hidjaab, zal ik nooit aan meewerken, laat staan de Niqaab of Burqa. Pure onzin vind ik dat.

Ze mag het onzin vinden maar heb respect voor de islam en ze kan het ook op een normale respectvolle manier vermelden. Ze vraagt zelf om die aanvallen van de islamitische leden van dit forum.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 04:42

Hoi Rahima,

Moeten we het eens zijn met mensen waar we het niet eens mee zijn. Dat de moslims achter elkaar staan, lijkt me logisch, omdat ze hetzelfde belijden. Wat niet wil zeggen, dat we elkaar niet corrigeren. Vele niet-moslims gebruiken het woord 'fundamentalisme' in combinatie met moslims. Ik kan je vertellen dat ik een GROTE FUNDAMENTALIST ben en waar ik me absoluut niet voor schaam en waar ik voor uitkom. Waarom, omdat ik geloof in de fundamenten van de Islam. Ik geloof in de Koran, alle verzen, de Soennah. Als jij me komt vertellen dat we onder extremisme vallen, hetzij zo. Ik lig er niet wakker van. Ik denk zelfs eerder dat jij nachtenlang wakker ligt. Misschien ontploft er wel een bom onder je bedje.

Rahima, ik zal je niet missen, want je hebt me niets nieuws geleerd. Datgene wat jij me hebt geleerd, is dat je veel dingen met een korreltje zout moet nemen.

Beste Broeder Nour alIslam, ik sta volkomen achter je. Wanneer een moslim de waarheid vertelt, is hij een terrorist, wanneer Ayaan wat onzin verkoopt, is zij een heldin.

Rahima, helden bestaan niet, heb je dat nog steeds niet door. Je zal nooit mijn heldin zijn, omdat je je heel erg verlaagt.

Roep maar weer keihard dat WIJ niet tegen kritiek kunnen, dat we het voor elkaar opnemen etc. Hetzij zo.

Haat en nijd voel ik niet, want ik haat je niet, ik ben niet met haat opgegroeid en zal proberen omdat nooit te voelen. Wel vind ik je dieptriest!

Succes en laat eens wat van je horen, al is het maar om weer even te kunnen lachen, want je maakt me wel aan het lachen.

Waarom een topic openen dat je gaat, vertrek en LB (lekker boeiend) dat je weg gaat. Een traantje zal ik niet laten........

Wel verdien je een dikke GROET, omdat je weggaat, dat is voor mij een GROOT cadeau.



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 05:29

ok, beste umm amarah...

wat een zelfverzekerd antwoord, jouw vertrouwen in de islam en jouw geloof stopt dat niet het verder kijken; hoe weet jij zo zeker dat jij zo zeker bent van jouw antwoorden? god heeft mij nog nooit een teken gegeven, en van alle godsdienstige wonderen ben ik nog nooit onder de indruk geraakt... komt dat omdat ik zo'n breed wereldbeeld heb?

ik vraag me ook af hoe jij aan mijn post kunt zien of ik veel van de islam weet of niet; dat mijn informatie wat objectiever mocht zijn dan die van jouw is natuurlijk een andere zaak. wat ik probeer te doen is om gewoon eens te kijken hoe de cultuur van de moslims in Nederland in elkaar zit, niet door er vooroordelen bij te verzinnen, maar om gewoon mee te draaien in hun discussies, en vertrouw me; mijn kennis over godsdienst is heus niet gering.

het probleem is dat er gebruikers zijn op dit forum, die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben; ze tonen totaal geen respect voor mij, zeker niet als ze al weten dat ik een overtuigde atheist ben. maar als atheist ben ik wel altijd in om naar de overtuiging van mensen te luisteren, juist omdat ik van mening ben dat we met deze aarde verder komen als mensen elkaar begrijpen! Mensen die zich proberen te onderscheiden - vb; ik ben moslim en jij een ongelovige - zijn in mijn ogen altijd slecht. Jij hebt het wel over respectloos en andere gebruikers denken dat ze daarna de wijsheid in pacht hebben om rahima totaal de grond in te boren... maar ik vind helemaal niet dat ze de islam respectloos benaderd; ze benaderd het anders... en nee de islam heeft nooit eenheid gekend, er zijn hoopjes doden bij gevallen en honderden boeken verbrand na mohammeds dood; sommige waarheid is dus verkoold. maar even back to the point; ik heb zeer zeker respect voor alles wat er is; en ja ik geloof in een boom en dat heeft inderdaad zijn achterliggende gedachte. Iedere discussie over de islam van een gematigd moslim of anders gelovende moet niet worden gezien als respectloos, maar een vorm van kritiek... ik vind dit ook een zeer kwalijke zaak dat deze discussie keer op keer moet worden gevoerd of ik nou respect heb of niet; voor de zoveelste keer; ik heb respect voor alles en iedereen, maar met kritiek moet je kunnen leven, en zo niet dan leer je er maar mee te leven, moslim of niet, fundamentalist of niet!

ohja en een stukje volwassenheid is dat als je niet met respect behandeld wordt dat je altijd boven diegene probeert te staan door altijd respect voor degene die jouw niet met respect behandeld, dat vind ik een stukje volwassenheid... of is dat in de islam gebruik, dat oog om oog tand om tand voor alles?

de islam kan voor mij simpelweg niet de waarheid zijn, omdat zij nog zoveel vragen oproept en er niemand is die ze kan beantwoorden, slechts een stel zogenaamde betweters hier op dit forum die gewoon net zolang posten tot het op helemaal niks uitkomt, zodat je wel op moet geven met posten. Ik noem dat parasieten gedrag wat op de grotere forumsites wel vaker voorkomt. Die mensen analyseren niks en gaan altijd van zichzelf uit, dat is een slechte zaak en dient te worden voorkomen... ik had met de persoon in kwestie ooit een keer een discussie op de chat; toen ik zei dat moslima's met een hoofddoekje op ook knap konden zijn wilde hij gelijk mijn hoofd er geloof ik van afhakken. Hij toont geen respect voor mij in dat geval, en ik ben gewoon eerlijk in wat ik zeg; ik kan iemand knap vinden of niet, en als ik daarbij iemand leuk vind is dat ook mijn zaak; ik wilde alleen aantonen dat een hoofddoekje daar niet veel aan veranderd... oh en ik wil daarbij ook altijd aanhalen dat mensen die zich beter moeten voelen zich meer moeten verdiepen in mein kampf e.d.

http://www.kritische-kwesties.nl - http://www.kritische-kwesties.nl is geen site waar moslims omlaag worden gehaald; alleen ik kan er kritische kanttekeningen bijzetten en ja het is af en toe HARD TEGEN HARD, maar dat zijn de interessante discussies.

oh kan ik trouwens een link krijgen van een stuk koran waarin staat dat de hadjib verplicht is?

oh trouwens geen van ons twee zal boeten, misschien omdat jij islamiet bent; maar ik geloof meer in het beste voor hebben met mensen; de meeste godsdienstige predikers hebben niet zoveel met de mensen -> ook geschiedenis.

ayaan hirsi ali of hoe ze ook mag heten is zeker geen voorbeeld voor mij noch de rest van de Nederlandse samenleving. Wel is het iemand met een missie; en ja die missie is gekleurd... maar de missie van de islam is ook gekleurd... hopen dat deze oplossing dus kleurloos wordt...
wel vind ik dat je nog steeds voor kritiek open moet kunnen staan en niet alles gelijk vijandig opnemen, dit getuigd van onvolwassenheid. er kan simpelweg geen islamiet zijn die de gehele waarheid verspreid; de enige die dat wist is mohammed of mogelijk mensen uit die tijd... ooit hebben veel kinderen in de klas een spelletje moeten doen > iedereen zat in een kring en de juf of meester die zei bijvoorbeeld "vanavond om 8 uur maken we appelmoes" en dat moest gefluisterd worden door de kring; op het eind kwam er iets uit zoals "we gaan vandaag appels plukken"... en de vaak vertaalde geloofsboeken zijn nooit letterlijk achter elkaar vertaald, maar ook op die manier en er is in de tijd na mohammed waarschijnlijk wel wat gewijzigd; in ieder geval was er geen eenheid...

 

de vraag is of imaan zich nou een sterke kerel voelt trouwens; ik vind het eigenlijk een dieptrieste post; of hij daar zelf even op wil reageren! ik zou het ook opnemen voor mijn vrienden en mijn familie ten aller tijden > maar ik denk altijd na over wat ik zeg...



Geplaatst door: Vincent
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 05:42

Veel reacties tonen precies aan waarom Rahima moeite heeft met dit forum en sommige van de deelnemers daaraan: het altijd weer ongenuanceerde 'als je niet voor ons bent ben je tegen ons'. Domme reacties van mensen die menen de waarheid in pacht te hebben, daar waar in werkelijkheid alleen God die waarheid kent. Mensen die alleen maar bezig zijn met 'de vijand' en de 'fouten' van anderen, in plaats van diegenen in deze wereld hulp te bieden die het nodig hebben. Mensen met een grote mond over Jihad, maar de uitvoering er van toch gemakshalve over laten aan anderen. Mensen die ernstige kritiek hebben op het land waarin we wonen maar niettemin lekker hier blijven omdat ook voor hen welvaart uiteindelijk belangrijker is dan religieuze principes. Mensen die geweld verheerlijken om hun doel te bereiken, maar niet kunnen vatten dat het overgrote deel van de mensheid geen Moslim is en het ook niet wil worden. Tegen hen zeg ik: wordt wakker, geef eens een positieve invulling aan je leven in plaats van anderen je wil en mening op te willen dringen, laat staan met geweld. En last but not least: durf eens te vertrouwen op God in plaats van alvast rechter op aarde te willen zijn. God is echt alleen in staat om ieder van ons te zijner tijd te beoordelen op zijn of haar daden. Hij heeft daarvoor geen aardse volgelingen nodig!

En Rahima: het ga je goed, ik wens je het beste. Jij hebt meer van God begrepen dan alle fundi's bij elkaar op dit forum! God is liefde.

Gr.,

Vincent



Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 06:20

aadtos,

ik vind dat je ook helemaal geen respect hebt voor de moslims, maja, dat zie jij juist niet, maar goed, ik ga niet huilen hoor, wat jij moet weten is dat wij het geloof in Allah in onze harten is verankerd, dit zijn mooie verzen:

En laat degenen, die vlug tot ongeloof vervallen, u niet verdrieten; voorzeker, zij kunnen Allah niets aandoen. Allah wil hen aan het toekomstig leven geen deel doen hebben, er zal voor hen een strenge straf zijn. 3:176 

En laat hun woorden u niet verdrieten. Voorzeker, alle macht behoort Allah. Hij is Alhorend, Alwetend. 10:65

En zij die niet geloven, laat hun ongeloof u niet verdrieten. Tot Ons zullen zij wederkeren en Wij zullen hen inlichten over wat zij deden; Allah weet heel goed wat in hun innerlijk is. 30:23

Laat de bewegingen der ongelovigen in het land u niet bedriegen. 3:196



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 06:26

Hoi Aadtos,

Mijn post heb ik er neergezet, omdat dat mijn mening is. Dat je daar het niet eens mee bent en dat je opkomt voor Rahima, dat kan en mag, daar heb ik niets op tegen. Dat jij net als Rahima vindt dat de belijders van de Islam niet tegen kritiek, dat verbaast me ook niet. Daar spelen jullie het op.

Respect vind ik een prachtig goed. Ieder mens interpreteert respect op zijn/haar manier. Ik kan iemand onrespectvol vinden, terwijl een ander diegene respectvol vindt. Zo zit de mens in elkaar. Ik vind het verder niet nodig om in te gaan, op reacties waar ik niets mee kan. Het is altijd hetzelfde verhaal.

Groetjes Imaan (spreek het goede of zwijg)

P.S Als jij werkelijk de ander wil begrijpen en de ander onderzoekt, dan had je allang geweten dat ik een DAME ben. Dit laat alweer zien, dat jezelf niet echt NADENKT, voordat je iets neerzet. Wie de bal kaatst, kan de bal terug verwachten. Hierbij de bal!!!!!!

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: *Rahima*
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:37

Types als Vincent, Remco, Happylady, Aadtos etc, maken dat ik wil blijven, maar nadat ik een aantal andere posts lees, ben ik blij dat ik weg ben!

Adios,

en ik hoop dat t met sommige van jullie ooit nog goedkomt.

 



-------------
Leven is het meervoud van lef


Geplaatst door: IHAEM
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:43

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Ja een site waar je de islam en de moslims naar beneden kunt halen. Een echte aanrader.

Ik heb de site even bekeken, maar ik zie nergens dat moslims naar beneden worden gehaald. Kun je dit even toelichten? 



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:47
Rahima, trek er je ma niks van aan.  Knuffel Kim

-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:54
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

graag ga ik met u in discussie over het woord interpretatie... en dan verwelkom ik je graag op een wat rustigere forumsite http://www.kritische-kwesties.nl - http://www.kritische-kwesties.nl ... maar eeh niet voor raddraaiers die het slechtste met andere mensen voorhebben!

Ja een site waar je de islam en de moslims naar beneden kunt halen. Een echte aanrader.

Dit kun je vast ook ergens op baseren?  Gr Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Yahya
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 10:20

ik denk ook dat Yahya het zelf niet helemaal op een rijtje heeft; is het voor jouw moeilijk om alles door een revolutionaire bril te bekijken?


Salaam aleykoem,
Amier,

Revolutionaire gedachten horen bij mijn persoonlijkheid, ik hou van Allah swt en zijn dienaar en boodschapper Mohammed saws, ik onderwerp mij aan Gods wet en ik zal de aan ons(Moslims) geschonken rechten ten volle benutten.
Wij hebben het recht om te strijden voor een wereldwijd Khalifaat, de vijanden van God zijn hen die niet in de laatste boodschap van Allah swt geloven en Rahima is een van hen die de geweldige boodschap verwerpen.

God weet wie een dwalende is, maar ook wij Moslims kunnen aan de hand van hetgeen in de Koran en Hadith staat onze medemensen veroordelen. De sociale controle in het Islamitische systeem is geweldig, wij moeten onze broeders en zusters wijzen op hun fouten. Wij zijn het beste volk vanwege onze Godsvrezendheid en wij zijn het die de mensheid moeten helpen, het kan zijn dat een groot aantal van hen deze hulp zullen weigeren, maar ieder mens zal of Allah swt of de Moslims moeten gehoorzamen. Gods woord is waarheid.

Wat begrijp ik volgens jou niet ? Ik weet van mezelf dat ik alles op een rijtje heb, ik heb veel nagedacht en de belangrijkste conclusie die ik en vele Moslims na het vele denken hebben getrokken is dat Allah swt de Heer der werelden is en dat de Koran Gods woord is.
God is perfect en weet wat het beste voor ons is.
Ik heb gekozen voor de onderwerping aan Allah swt.
De mening van andersdenkden doet me niet echt veel, het belangrijkste is de Islam en hoe de Islam wereldwijd kan groeien en zielen kan veroveren, het enige dat geldt is zoals ik al zei is Gods wet, ik sta niet open voor andere ideeen. Hiervoor heb ik duidelijk gekozen en ik heb dus alles duidelijk op een rijtje.

ps: mijn zusters Umm Umarah en Marocaantje hebben gelijk in hun uitingen jegens Rahima en jij zou aan onze zijde moeten staan. Neem het niet op voor de Kufar. De ongelovigen zijn elkanders vrienden.

Wasalaam,
Yehya


Geplaatst door: A_en_S
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 10:33

Salaamoe alaikoem..

Jeetje, wordt er hier weleens een beetje vrolijk gedaan?

Ten 1e: ieder zijn eigen mening, alhamdoellilah.. Wat zou de wereld saai zijn zonder boeiende persoonlijkheden..

Ten 2e: Je kan een geloof niet zomaar even moderniseren omdat de tijd is verandert! Zo hoort het niet. Het is niet voor niets een geloof. Een geloof hoort het enige constante te zijn in je leven (of niet als je niet gelooft), of je nou moslim bent, christene, atheist of wat dan ook.

Ten 3e: Mijn moslim broeders en zusters, als iemand zo�n bericht plaatst, moeten we misschien helpen i.p.v. te beoordelen. Dat mag niet, ook al zijn we het er niet mee eens. Wij zijn geschapen en niet op de wereld gezet om te beoordelen.. Toch?

Ik wens iedereen veel succes met de rest van deze onnodige discussie..

Soumaya..



Geplaatst door: Yahya
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:01
Salaam aleykoem,

Wat ik weet van Rahima is dat zij het voor mij onmogelijk maakt om haar te helpen.
Toen ik haar een keer mijn mening duidelijk maakte werd ik een extremist genoemd die moest oprotten naar Saudi-Arabie. Sommige mensen willen helaas niet geholpen worden. Het is onze plicht om de mensheid te redden, dus ook Rahima is nog geen verloren ziel, ik heb haar aangeraden om even alles op een rijtje te zetten in de hoop dat zij zal veranderen. Wij zijn allen zondig, maar ik erken mijn zonden en zal nooit de Koranverzen beledigen/verafschuwen, wij moeten onze fouten verafschuwen.

Het is inderdaad zo dat verschillende meningen interessant zijn. Allah swt schiep verschillende volkeren opdat zij van elkaar zouden leren.
Mijn uitspraak mbt tot de meningen van andersdenken moet niet verkeerd opgevat worden, ik bedoel (volgens mij is dat ook best duidelijk) dat bij mij alles draait om de Islam. Alles zal ik bekijken vanuit Islamitische standpunt. Dan kun je zeggen dat ik kortzichting ben, maar dat ben ik niet want toen ik in het verleden alles op een rijtje wou hebben, was ik toch echt objectief.

Wasalaam,
Yehya


Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:09
Salaam aleikum Yahya,
even een kleine kanttekening: objectief kun je nooit zijn. Je hebt altijd je eigen referentiekader als je dingen bekijkt. Het kan zijn dat je het van veel kanten hebt bekeken, maar objectief is iemand nooit.
Salaam happylady


Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:17

Rahima vindt die moslims extremistisch die volgen wat de boodschapper (vrede zij met hem) zei. Dat maakt de boodschapper en zijn miljarden volgelingen extremistisch. Moge Allah je daarvoor vergeven.

Jij wilt graag met mannen babbelen. Alles met ze doen behalve sex hebben zoals je dat in een ander topic zei. Dat is voor jou helemaal niet extreem he?

 



Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:20
Sjonny, nu speel je weer op de man!
Ik ken Rahima een beetje beter en ik weet zeker dat ze niet de meeste moslims bedoelt! Ze heeft het over de mensen die Osama vereren en hem het beste wensen in het hiernamaals. Over mensen die Nederland een slecht land noemen, maar hier graag blijven wonen! Over mensen die anderen niet in hun waarde laten. En ik verwacht dat je dat best wel wist diep in je hart, maar gewoon even dat kwijt wilde. En nee,ik zie niets erg in kletsen met mannen. We zijn geen op sex beluste monsters! Kom op, zeg!
Salaam happylady


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:23
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Aadtos,

Mijn post heb ik er neergezet, omdat dat mijn mening is. Dat je daar het niet eens mee bent en dat je opkomt voor Rahima, dat kan en mag, daar heb ik niets op tegen. Dat jij net als Rahima vindt dat de belijders van de Islam niet tegen kritiek, dat verbaast me ook niet. Daar spelen jullie het op.

Respect vind ik een prachtig goed. Ieder mens interpreteert respect op zijn/haar manier. Ik kan iemand onrespectvol vinden, terwijl een ander diegene respectvol vindt. Zo zit de mens in elkaar. Ik vind het verder niet nodig om in te gaan, op reacties waar ik niets mee kan. Het is altijd hetzelfde verhaal.

Groetjes Imaan (spreek het goede of zwijg)

P.S Als jij werkelijk de ander wil begrijpen en de ander onderzoekt, dan had je allang geweten dat ik een DAME ben. Dit laat alweer zien, dat jezelf niet echt NADENKT, voordat je iets neerzet. Wie de bal kaatst, kan de bal terug verwachten. Hierbij de bal!!!!!!

bedankt voor de bal ;) die had ik nou net nodig... inderdaad werd ik een beetje gevoerd door emoties naarmate ik verder vorderde... en als je 3 forums bijhoud is het soms moeilijk om usernames te onthouden... maar bedankt voor de informatie ik zal het niet meer fout doen... maar ik hoop dat je wel de rest van de post goed heb begrepen!

ik denk dat respect niet zo verschillend is... ik heb de islam in niets beledigd of gekleineerd, ik wijs alleen iedereen INCLUSIEF MOSLIMS op de feiten... op feiten zoals dat de islam sterk verdeeld is wordt door een ieder wijselijk niet op ingegaan.

ik speel inderdaad vaak in op de verdeeldheid van de islam, juist omdat hier zoveel onwaarheden worden geraaskald en dat moet over zijn! de islam mag van zichzelf leren, en ja iedereen heeft een levensmissie... ik had altijd al leraar willen worden... zo objectief mogelijk... maar zeg nou eerlijk hoeveel mensen op deze site voelen zich snel beledigd? volgens mij zeker wel een kleine 20%...

de reden waarom ik opkom voor mensen zoals rahima, is omdat ik simpelweg gewoon niet kan toestaan dat mensen onterecht worden gekleineerd; veel van jullie zullen zich diep moeten schamen islamiet of niet. ohja ik wacht nog steeds op de koranvers waarin staat dat de hadjib verplicht is...

ook vind ik dat er met enorme arrogantie wordt gereageerd; vergeet niet dat jullie met zijn allen alsnog met druk mensen de islam op jullie interpretatie willen laten beleiden. Ik begin de islam daarom steeds meer te zien als een geloof waar onderdrukking eerder de regel is dan toeval, alleen de manier waarop verschilt!

ik heb inderdaad ook vaker topics gelezen waarin verschillende personages zeiden van "dan rot je toch op naar het oosten"; heb je ooit wel eens bedacht waarom die mensen dat zeiden... ik verwijs u allen naar mijn voorgaande posts



Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:29
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Rahima vindt die moslims extremistisch die volgen wat de boodschapper (vrede zij met hem) zei. Dat maakt de boodschapper en zijn miljarden volgelingen extremistisch. Moge Allah je daarvoor vergeven.

Jij wilt graag met mannen babbelen. Alles met ze doen behalve sex hebben zoals je dat in een ander topic zei. Dat is voor jou helemaal niet extreem he?

 

neej daar is niks extreems aan... wat de boodschapper zei is veelal vertaald - zie de geschiedenis van de islam - en dat komt door de verdeeldheid, ik raad je aan om een geschiedenis boek te lezen wat minder subjectief is dan de boeken van de islam zelf... ohja en miljarden valt ook wel meej, maar inderdaad veel, maar de islamieten zijn verdeeld en vechten ook tegen elkaar, dus eenheidsworst is het niet!



Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:31
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Types als Vincent, Remco, Happylady, Aadtos etc, maken dat ik wil blijven, maar nadat ik een aantal andere posts lees, ben ik blij dat ik weg ben!

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Toevallig dat ongelovigen, achter types zoals jij staan...

 

 

 



Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 11:33
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Beste Aadtos dit vind ik nou zo respectloos en onbeschoft wat eigenlijk ook op een normale manier gezegt kan worden.

Niet alleen fok ik me daar enorm over op, maar om een keer een discussie te kunnen winnen van dat soort bekrompen types, moet ik me heel erg gaan verdiepen in de Islam, meer dan ik nu al deed, en dat red ik niet en ik weet ook niet of ik dat wel wil. Types zoals hun maken van een mooi geloof een naar iets

Daar komt nog bij dat ik sommige verzen in de Koran verafschuw, zoals diegene waarin staat dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet meewerken. En sommige gebruiken, zoals de Hidjaab, zal ik nooit aan meewerken, laat staan de Niqaab of Burqa. Pure onzin vind ik dat.

Ze mag het onzin vinden maar heb respect voor de islam en ze kan het ook op een normale respectvolle manier vermelden. Ze vraagt zelf om die aanvallen van de islamitische leden van dit forum.

Goed geciteerd. Moge Allah haar vergeven als ze uberhaubt moslim is. Iermand die zegt dat ze de verzen van quran verafschuwt.....astagfirullah



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Types als Vincent, Remco, Happylady, Aadtos etc, maken dat ik wil blijven, maar nadat ik een aantal andere posts lees, ben ik blij dat ik weg ben!

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Toevallig dat ongelovigen, achter types zoals jij staan...

Ja, die hebben vaak ook wel eens dat ze kritischer denken, en niet zomaar alles na kauwen.  Verder heb ik je ook niet zo zien reageren, toen Nak of anderen, van het forum vertrokken. 
Oh ja, dat van in die andere post, wat is er mis met dingen met mannen doen?  De mannen die ik ken kunnen zich heel goed inhouden, en weten dat vrouwen niet zomaar alleen aan seks denken als ze met een man praten.  Misschien ook iets dat jij s kan uitproberen?
Leuke sfeer op het forum laatste tijd.  Om maar te zwijgen van dit topic... 



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:15

In eerste instantie geplaatst door Yahya


ik denk ook dat Yahya het zelf niet helemaal op een rijtje heeft; is het voor jouw moeilijk om alles door een revolutionaire bril te bekijken?


Salaam aleykoem,
Amier,

Revolutionaire gedachten horen bij mijn persoonlijkheid, ik hou van Allah swt en zijn dienaar en boodschapper Mohammed saws, ik onderwerp mij aan Gods wet en ik zal de aan ons(Moslims) geschonken rechten ten volle benutten.
Wij hebben het recht om te strijden voor een wereldwijd Khalifaat, de vijanden van God zijn hen die niet in de laatste boodschap van Allah swt geloven en Rahima is een van hen die de geweldige boodschap verwerpen.

God weet wie een dwalende is, maar ook wij Moslims kunnen aan de hand van hetgeen in de Koran en Hadith staat onze medemensen veroordelen. De sociale controle in het Islamitische systeem is geweldig, wij moeten onze broeders en zusters wijzen op hun fouten. Wij zijn het beste volk vanwege onze Godsvrezendheid en wij zijn het die de mensheid moeten helpen, het kan zijn dat een groot aantal van hen deze hulp zullen weigeren, maar ieder mens zal of Allah swt of de Moslims moeten gehoorzamen. Gods woord is waarheid.

Wat begrijp ik volgens jou niet ? Ik weet van mezelf dat ik alles op een rijtje heb, ik heb veel nagedacht en de belangrijkste conclusie die ik en vele Moslims na het vele denken hebben getrokken is dat Allah swt de Heer der werelden is en dat de Koran Gods woord is.
God is perfect en weet wat het beste voor ons is.
Ik heb gekozen voor de onderwerping aan Allah swt.
De mening van andersdenkden doet me niet echt veel, het belangrijkste is de Islam en hoe de Islam wereldwijd kan groeien en zielen kan veroveren, het enige dat geldt is zoals ik al zei is Gods wet, ik sta niet open voor andere ideeen. Hiervoor heb ik duidelijk gekozen en ik heb dus alles duidelijk op een rijtje.

ps: mijn zusters Umm Umarah en Marocaantje hebben gelijk in hun uitingen jegens Rahima en jij zou aan onze zijde moeten staan. Neem het niet op voor de Kufar. De ongelovigen zijn elkanders vrienden.

Wasalaam,
Yehya

Assalamu alaikum,

Dat is niet van mij!!!!!!!!!! Dat is een quote van Aadtos; Yahya, je keek bij de verkeerde naam. (Ik bedoel; ik hou niet van klikken, maar dit moet wel even rechtgezet natuurlijk.)

Overigens vind ik de schoppen die Rahima na krijgt van enkele zusters en broeders echt beneden de maat, zelfs al zou Rahima zelf ook zulke dingen gezegd hebben, wat ik mij overigens niet kan herinneren , maar goed. Probleem is toch vaak dat mensen, moslims en anderen, niet goed weten hoe ze hun emoties onder woorden moeten brengen. Ikzelf vind dat ook erg moeilijk, en daarom lees je soms afschuwelijke dingen over dood, moord en bloed e.d. omdat die mensen hun wanhoop, woede en frustratie over de situatie in de wereld zo trachten op te schrijven (denk ik).

Maar zou zuster Imaan echt willen dat er een bom onder Rahima's bed ontploft omdat ze twijfelt aan bepaalde koranverzen? Is dat soms soenna? Ik geloof niet dat Imaan dat echt zou willen; volgens mij is het (typisch marokkaans) bloemrijk en tempramentvol taalgebruik, maar meer ook niet. Als je meer van haar leest zie je dat ze geweld verafschuwt.

En zo zie ik bv Nour Al Islam, al doet hij zich voor als groot voorstander van het afslachten van alles wat volgens hem geen moslim is of collaboreert met de amerikanen, echt niet met een vleesmes bv zijn vader onthoofden omdat ook die belasting betaald aan de nederlandse staat die ook militairen in irak heeft. Grote mond, klein hartje. (Is aardig bedoelt)

En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.

Sjonny, die zo overtuigd is dat het Allah swt zijn absolute wens is om 1 van de vier canonieke wetscholen te volgen dat hij van schrik niet meer weet welke madhab hij zelf eigenlijk volgt en mij uitscheld voor een Irshad Manji wannabe. Tuurlijk, ik zou dolgraag een lesbische canadese vrouwenrechten activiste zijn joh, jij niet dan? Trouwens, broeder Sjonny, ik miste je inspirerende commentaar op het volgende stukje van mailto:Bil@l - Bil@l , die volgens mij overtuigd selefiet is. Ben benieuwd. http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2309&PN=2 - http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2309&am p;PN=2  

Remco, die zo gewend is om in felle discussies met zijn opponenten te gaan dat hij soms zelfs tekeergaat tegen iemand die hem eigenlijk steunt in zijn argumenten.

En zo heeft iedereen wel wat. Wie verzint er wat over mij? Feit is, dat als we hier een forum zouden hebben met alleen Marocaantjes, Yahya's, Sjonny's, Happylady's of Amiers, we heeeeel snel uitgepraat zouden zijn en alleen nog maar zouden kunnen schrijven: ja, vind ik ook, mee eens. Saaaaaaai.

Wees maar wat liever voor mekaar, wat aardiger en respectvoller en als de ander dat niet is, wees jij het dan want iemand moet de wijste zijn, nietwaar?

O.k, nu moet ik eten anders krijg ik ruzie met mijn vrouw.

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:22
  Ik heb me ziekgelachen met je karikaturen.  Misschien is gezamelijk lachen en wat aan zelfspot doen wel een goeie oplossing voor ons forum-oorlogje
Oh ja, smakelijk eten, en bedank je vrouw voor haar geduld

-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door Amier

Sjonny, die zo overtuigd is dat het Allah swt zijn absolute wens is om 1 van de vier canonieke wetscholen te volgen dat hij van schrik niet meer weet welke madhab hij zelf eigenlijk volgt en mij uitscheld voor een Irshad Manji wannabe. Tuurlijk, ik zou dolgraag een lesbische canadese vrouwenrechten activiste zijn joh, jij niet dan? Trouwens, broeder Sjonny, ik miste je inspirerende commentaar op het volgende stukje van mailto:Bil@l - Bil@l , die volgens mij overtuigd selefiet is. Ben benieuwd. http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2309&PN=2 - http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2309&am p;am p;am p;PN=2  

Wat bazel jij allemaal man? Waar heb ik de 1e zin in jouw stukje precies gezegd? Citaties graag. Misschien moet je de definitie zoeken van 'uitschelden'. Feit blijft, dat jij dezelfde gedachtegoed hebt als die van Irshad Manji. Lees haar boek maar. Ezels mogen volgens haar in hun eentje belachelijke en contreversiele oordelen vellen omtrent de islam. Ijtihad meot de 1e bron van islam zijn etc.

Dus veel geluk met je belevenis van de islam volgens Irshad Manji. Ik hoop werkelijk dat je er mee blij wordt. Hoe kan het ook anders he..

 



Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:29
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Sjonny

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Types als Vincent, Remco, Happylady, Aadtos etc, maken dat ik wil blijven, maar nadat ik een aantal andere posts lees, ben ik blij dat ik weg ben!

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Toevallig dat ongelovigen, achter types zoals jij staan...

Ja, die hebben vaak ook wel eens dat ze kritischer denken, en niet zomaar alles na kauwen.  Verder heb ik je ook niet zo zien reageren, toen Nak of anderen, van het forum vertrokken. 
Oh ja, dat van in die andere post, wat is er mis met dingen met mannen doen?  De mannen die ik ken kunnen zich heel goed inhouden, en weten dat vrouwen niet zomaar alleen aan seks denken als ze met een man praten.  Misschien ook iets dat jij s kan uitproberen?
Leuke sfeer op het forum laatste tijd.  Om maar te zwijgen van dit topic... 

Jij begrijpt het niet he? Wjj moslims houden van kritiek zolang het maar binnen de grenzen blijft.. De islamitische wereld kent een rijke geschiedenis van verschillende groepen die elkaar probeerden te weerleggen. De meerderheid bleef desondanks dezelfde leer (ahloessunnah) hebben.

Wie verbiedt hen om kritisch te zijn? Dat zijn moslims zelf namelijk. Wij zijn namelijk tegelijkertijd ook kritisch tegen hen. Alles kan onderbouwd en rationeel uitgelegd worden. Als iemand die zegt dat ze quranverzen verafschuwt, zonder dat ze werkelijk iets van de desbtetreffende vers heeft begrepen, dan mag ze die mening hebben. Als jij daarop kickt, leuk voor je dan.

Verder heeft de islam bepaalde regels gesteld in verband met de omgang tussen mannen en vrouwen. Niet-moslims zoals jij, zullen dat sowieso niet leuk vinden. Als jij je daarbij goed vilt, dan meot je dat vooral doen. Moslims kennen andere normen en waarden. 



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:29

Ik kon het niet laten

"En dan is er ook nog Amier, die in zijn pogingen tot 'vrede tussen aller volken,en mensen op de islaamfora', soms zover gaat, dat hij vergeet een vrouw te hebben die een lekker potje kan koken."



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:30
Jij hebt dus duidelijk niets van het stuk van Amier begrepen, Sjonny. Jammer!
Salaam happylady


Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:33

Happylady = khalifiet

Amier = irshad manji wannabe met een combinatie van de gedachtegoed van de khalifieten

Natuurlijk zal ik er nooit iets van begrijpen.



Geplaatst door: polymorph
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:41
  ik zie muslims die een jonge zuster niet willen helpen omdat ze twijfels heeft.
Ook al verwoord ze zich wat ongelukkig.

 Ik zie mensen die zeggen dat ze muslim zijn die haar wel steunen maar die zeggen dat onze profeet (s.a.w.s.) niet deugt.
Ik vraag mij af hoe zulke muslims weten hoe ze moeten bidden en hie ze
weten over dhikr.

En ik lees hoe dicht we bij de yewmeddien (Dag van het geloof)
zijn.......Het zal wel daardoor komen...Insha Allah.


Masha Allah ....

-------------
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)


Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:42
Haha, Khalifiet! Wat leuk dat jij in mijn geest kunt ronddwalen. Daarom zie je zeker ook dat ik ongelovig ben!!  Ikvind jou echt grappig! Misschien toch eens leren lezen en goed kijken wat er op http://www.monotheist.nl - www.monotheist.nl wordt gezegd.. Niets over getallen en enge dingen enzo...
Salaam happylady


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:44

In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Jij begrijpt het niet he? Wjj moslims houden van kritiek zolang het maar binnen de grenzen blijft.. De islamitische wereld kent een rijke geschiedenis van verschillende groepen die elkaar probeerden te weerleggen. De meerderheid bleef desondanks dezelfde leer (ahloessunnah) hebben.

De moslims hebben inderdaad een rijke geschiedenis, niet enkel wat betreft kritiek, maar ook wat betreft wetenschap.  Meerbepaald van de 8ste tot de 12de eeuw na christus  Ik ontken ook niet dat je soms kritisch bent, maar vaak ben je het enkel tov niet-moslims of vermeende niet-moslims.  Dan betekent die kritiek niet zoveel...

Wie verbiedt hen om kritisch te zijn? Dat zijn moslims zelf namelijk. Wij zijn namelijk tegelijkertijd ook kritisch tegen hen. Alles kan onderbouwd en rationeel uitgelegd worden. Als iemand die zegt dat ze quranverzen verafschuwt, zonder dat ze werkelijk iets van de desbtetreffende vers heeft begrepen, dan mag ze die mening hebben. Als jij daarop kickt, leuk voor je dan.

Waarom zou ik daarop kicken?  Ik 'kick' enkel op kritisch denken, en zal het ook zeggen als ik het met iemand eens ben. 

Verder heeft de islam bepaalde regels gesteld in verband met de omgang tussen mannen en vrouwen. Niet-moslims zoals jij, zullen dat sowieso niet leuk vinden. Als jij je daarbij goed vilt, dan meot je dat vooral doen. Moslims kennen andere normen en waarden. 

Inderdaad, ik snap ze enkel niet.  Als alle mannen, ook moslims, zouden snappen dat vrouwen geen seksobjecten zijn, zou je er zelfs niet over hoeven praten.  Kom dus hier niet wat vertellen over 'ons westerlingen', maar kijk s eerst naar jezelf.  Je bent tenslotte degene die beweert al die regeltjes nodig heeft, om niet de eerste de beste vrouw te 'bespringen'.  Nu ja, dit is wat sterk uitgedrukt, en zo is de situatie vast ook niet, maar ik snap echt niet dat je dan zoveel moeite om dat zo te doen uitschijnen...

Gr Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:46

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:51

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Haha, Khalifiet! Wat leuk dat jij in mijn geest kunt ronddwalen. Daarom zie je zeker ook dat ik ongelovig ben!!  Ikvind jou echt grappig! Misschien toch eens leren lezen en goed kijken wat er op http://www.monotheist.nl - www.monotheist.nl wordt gezegd.. Niets over getallen en enge dingen enzo...
Salaam happylady

Ik lees heel goed wat er staat. Noem het hoe je wil, koranieten, khalifieten, hadith-verwerpers...Allemaal hetzelfde.

Persoonlijk denk ik dat khalifieten de juiste benaming was. Als je een koraniet zou zijn, dan zou je wel de quran volgen, wat je niet doet. Jouw doctrine kwam met behulp van rashad khalifa tot stand. Hij was de eerste die de hadith en de soennah volledig verwierp. Zoals IBN dat ook doet. Verder heeft IBN meerdere malen herhaald dat ze het eens zijn met de gedachtegoed van free-minds. Je wilt denk ik niet weten wat hun (verschillende) standpunten zijn. Als je op het forum rondleest zul je merken dat er onwijs veel standpunten zijn over een bepaalde onderwerp in de islam. Sekteleden zijn het.



Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:54
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Volgens mij is je moeite tevergeefs. Ze zullen zeggen 'waar' het staat. Ze zullen geloven in wat zij denken vanwege het feit dat ze ten eerste niet arabisch kunnen, en niet  de omstandigheden weten waarin deze verzen zijn neergedaald.



Geplaatst door: Sjonny
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:59
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Inderdaad, ik snap ze enkel niet.  Als alle mannen, ook moslims, zouden snappen dat vrouwen geen seksobjecten zijn, zou je er zelfs niet over hoeven praten.  Kom dus hier niet wat vertellen over 'ons westerlingen', maar kijk s eerst naar jezelf.  Je bent tenslotte degene die beweert al die regeltjes nodig heeft, om niet de eerste de beste vrouw te 'bespringen'.  Nu ja, dit is wat sterk uitgedrukt, en zo is de situatie vast ook niet, maar ik snap echt niet dat je dan zoveel moeite om dat zo te doen uitschijnen...

Het gaat er niet om dat ze sexobjecten zijn. Dat heb ik ook nooit gezegd. Mannen EN vrouwen moeten hun ogen neerslaan. De regels zijn er niet alleen voor de vrouw. Zina bestaat in vele vormen. Al die vormen zijn verboden in de islam. Bij jullie niet...dat respecteer ik. Respecteer dan ook de normen en waarden van een ander en voel je aub niet zo superieur tegenover anderen.

Jij hebt jouw overtuiging, ik de mijne.

 



Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 13:02
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

graag ga ik met u in discussie over het woord interpretatie... en dan verwelkom ik je graag op een wat rustigere forumsite http://www.kritische-kwesties.nl - http://www.kritische-kwesties.nl ... maar eeh niet voor raddraaiers die het slechtste met andere mensen voorhebben!

Ja een site waar je de islam en de moslims naar beneden kunt halen. Een echte aanrader.

Dit kun je vast ook ergens op baseren?  Gr Kim

Ja inderdaad, heb een kijkje genomen op die site en dat is een site waar alle niet-moslims over de islam discuseren en dat zegt al genoeg. Je kunt de site vergelijken met die monetheist site van happylady die daar ook lid is. Veel plezier daarmee.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 13:20
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

graag ga ik met u in discussie over het woord interpretatie... en dan verwelkom ik je graag op een wat rustigere forumsite http://www.kritische-kwesties.nl - http://www.kritische-kwesties.nl ... maar eeh niet voor raddraaiers die het slechtste met andere mensen voorhebben!

Ja een site waar je de islam en de moslims naar beneden kunt halen. Een echte aanrader.

Dit kun je vast ook ergens op baseren?  Gr Kim

Ja inderdaad, heb een kijkje genomen op die site en dat is een site waar alle niet-moslims over de islam discuseren en dat zegt al genoeg. Je kunt de site vergelijken met die monetheist site van happylady die daar ook lid is. Veel plezier daarmee.

Dank je, het is heel leuk  En je hebt vast ook gezien dat Islam maar een van de vele onderwerpen is waarover we proberen kritische discussies te houden.  Moest de inhoud je niet aanstaan, of denk je dat er verkeerde dingen staan, ben je altijd welkom om mee te discussieren.  Dat geldt ook voor iedereen hier.  Waarom die opmerking over happylady trouwens, zij is tenminste moedig genoeg om de Islam daar te verdedigen, ik zie het niemand anders doen...

Gr Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: YounesF
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 14:36

Assalamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Bismillahie Rahmani Rahiem

Ik ben al een aantal weken niet op het forum geweest, en tot mijn verbazing proef  ik nog steeds dezelfde sfeer als voorheen. Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen. De volgende verzen hebben betrekking op deze mensen.

Allah de Verhevene zegt: "En het maakt geen verschil of jij hen waarschuwt of niet waarschuwt, zij geloven niet." (Surah Ya-sin ayah: 10)

Allah de Verhevene zegt: "Voorwaar, jij kunt slechts waarschuwen wie de Vermaning volgt en de Erbarmer vreest, hoewel hij Hem niet kan waarnemen. Verkondig hem daarom de verheugende tijding van vergeving en een edele beloning. (Surah Ya-sin ayah: 11)

Allah de Verhevene zegt: "Voorwaar, voor degenen die niet geloven, maakt het geen verschil of jij hen waarschuwt of dat jij hen niet waarschuwt: zij zullen niet geloven." (Surah Al-Baqarah ayah:6)

Allah de Verhevene zegt: "Allah heeft hun harten en hun gehoor verzegeld en over hun ogen ligt een bedekking en voor hen is er een geweldige bestraffing." (Surah Al-Baqarah ayah:6)

Aan zuster Rahima heb ik het volgende te zeggen:

Ik neem aan dat je niet lang geleden moslim bent geworden, wat ik in ieder geval weet is dat je voorheen geen moslim was. Zuster ik merk aan je woorden op dat je Imaan (geloof) wat verzwakt is, daarom wil ik je waarschuwen je geloof niet te vergeten. Of je het nu druk hebt met school of werk (het wereldse), dat doet er niet toe,  je geloof (hiernamaals) staat op plaats een. Dat moet je eerste prioriteit zijn. Zoek het gezelschap van andere zusters. Want ik vrees voor het feit dat je Imaan totaal zal verzwakken en dat je misschien de Islaam gedag gaat zeggen. Want dit is iets wat Wal 3ijaadoe Billah weleens voorkomt, dat iemand niets meer te maken wil hebben met de Islaam. Want zuster terugval (Ridah) is zeer gevaarlijk. Wallahie al-Murtadd zal op het dag des Oordeels enorme SPIJT hebben en zal behoren tot de VERLIEZERS.

Wa salamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barakatoeh,

Jullie Broeder Younes Ibn Abdel Hamid As-Salafi

 



-------------
Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 14:55

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

(Hallo, voor de overige leden)

Marocaantje, heb je er ooit bij stil gestaan dat een neutraal iemand die niks met de Islam of welke religie dan ook te maken heeft juist een heel duidelijk beeld kan hebben van de Islam en met een handomdraai zo kan zien wat er wel en niet klopt. Ik heb het nu niet over mijzelf, want dat zal je waarschijnlijk zeggen, ik ga alleen even tegen te statement in dat een niet-Moslim per definitie minder vanm de Islam weet dan een Moslim.

Wat jij nu beweert heb ik helemaal niet gezegd, of je moet het anders hebben opgevat. Ik had/heb het over sommige forumleden (voornamelijk niet-moslims) die hier komen doen alsof ze meer weten dan de Islaam dan de moslims hier. En ja, natuurlijk zullen er niet-moslims zijn die meer kunnen weten over de Islaam dan sommige moslims, maar het valt mij al snel op of een forumlid (dan heb ik het nu even over de niet-moslims) kennis heeft van de Islaam of hier alleen maar onzin komt uitkramen. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker voor je is geworden.

Door de bewering dat niet-Moslims (ikzelf dus ook) vaak de Koran citeren zonder de context te bekijken voelde ik mij een beetje vreemd. Ik heb hier bijna nooit de Koran geciteerd en wat ik heb geciteerd was altijd hetzelfde als wat Moslims zelf in andere berichten citeerden en soms meer, want er worden door sommige Moslims in sommige gevallen weleens stukken van verzen weggelaten omdat dat beter uitkomt bij hun betoog. Ik voel me dus eigenlijk niet aangesproken. Ik ga hier alleen op in omdat ik dit fenomeen eigenlijk nooit heb gezien met betrekking op de Koran, er word door niet-Moslims amper uit de Koran geciteerd. Wat ik hier met scheepsladingen aantref zijn Bijbel citaten zonder de context, maja, dat mag waarschijnlijk

Dit heb ik geplaatst:

 

Ik heb het over sommige forumleden (voornamelijk niet-moslims) die hier berichten komen plaatsen (berichten mbt de Islaam natuurlijk) en die hier gaan doen alsof ze dingen beter begrijpen dan de moslims hier op het forum. Of ze gaan wat verzen plaatsen uit de Heilige Koran zonder naar de context ervan te gaan kijken. Dat bedoel ik.

Ik had/heb het over sommige forumleden (voornamelijk niet-moslims). Ik heb het dus niet over alle forumleden, en dus ook niet over alle niet-moslims.

Of ze gaan wat verzen plaatsen uit de Heilige Koran zonder naar de context ervan te gaan kijken.

'Ze'  verwijst hier dus naar de 'sommige forumleden'  (voornamelijk niet-moslims). (Ik wou dit even rechtzetten).

Verder zijn hier wel degelijk niet-moslims die hier komen aanzetten met verzen uit de Heilige Koran, en die niet eens naar de context ervan gaan kijken. Mensen die geen kennis hebben van de Islaam en van de Heilige Koran hoeven mij hier niet te komen vertellen wat wel of niet verboden is, of wat wel of niet in de Heilige Koran staat. Die mogen wat mij betreft hun mond houden. Praat aub niet zonder kennis. Verder hoef jij je ook niet aangesproken te voelen als jij weet dat jij niet de dingen doet die ik bedoel. Degene waar ik het over heb zullen zich wel aangesproken voelen.

Wat ik hier met scheepsladingen aantref zijn Bijbel citaten zonder de context, maja, dat mag waarschijnlijk

Daar hebben we het nu niet over. Ik heb het nu over mensen die verzen uit de Heilige Koran plaatsen, en die uit hun context rukken.

Yahya, waar haal je het vandaan te denken weten dat Happylady niet alles op een rijtje heeft?

Ik ben het met je eens Yahya. Elhamdoulilah.

Remco, hoe kun je als moslim-zijnde bepaalde verzen uit de Heilige Koran verafschuwen..? Zou je mij dat eens willen uitleggen..? Bij voorbaat dank.

 

bijvoorbeeld dat een hoofddoekje weinig met GELOOF van doen heeft...

Aan jou uitspraken te zien heb je de Islaam ook niet echt bestudeerd..is het wel..??

ik denk ook dat Yahya het zelf niet helemaal op een rijtje heeft;

Wordt dit een welles-nietes spelletje..?

Marocaantje heeft het kennelijk nog al moeilijk met mensen met een andere opvatting!

Je maakt me toch wel aan 't lachen. Ik heb het niet moeilijk hoor met mensen die een andere opvatting hebben. Waaruit kun jij dat concluderen?

en vooralsnog wil ik je nog wijzen op de geschiedenis van de islam na de dood van mohammed

Erg aardig van je dat me daarop wijst.

en verdiep je eens in boeken van westerse of iig niet islamitische schrijvers...

Wie zegt dat ik dit niet doe..? Ben benieuwd naar je antwoord.

of zijn dat bij uitstek leugenaars...

Heb je mij dat ergens horen zeggen....?

wel vreemd dat ze dan nog steeds toegelaten worden in islamitische landen!

Of het vreemd is, is een tweede.

Ze heeft het over de mensen die Osama vereren en hem het beste wensen in het hiernamaals

Voor zover je het nog niet wist Happylady, wij moslims vereren geen personen. En iemand die Ousama Bin Laden het beste wenst in het hiernamaals is een extremist..? Dan weet je meer dan mij.

Kom dan ook daadwerkelijk nooit meer terug en schreeuw verder niet om aandacht.

Ben het helemaal met je eens Sjonny. (Ik ben het ook eens met Umm Ummarah, Broeder Yahyah, ABou Jabir en Sjonny).

Jullie Zuster Fi Dien!!



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 14:57

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeder Fi Dien,

Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen.

Mooi gezegd aghi Fi Dien. Dit is precies wat ik dus ook bedoel.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

P.s Amier:

En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.

Ik kan je trouwens verzekeren dat Batle_For_Peace een moslim is Elhamdoulilah. ;-)



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:16

In eerste instantie geplaatst door YounesF

Ik ben al een aantal weken niet op het forum geweest, en tot mijn verbazing proef  ik nog steeds dezelfde sfeer als voorheen. Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen. De volgende verzen hebben betrekking op deze mensen.

Weet je, meestal is het geen kwestie van niet willen begrijpen, maar eerder van niet kunnen.  We zijn immers heel anders opgevoed, bekijken religie erg kritisch en vaak maakt het gewoon niet zo'n groot stuk van het leven uit voor ons.  Als je dan ons komt vertellen, van 'kijk zelfs is het onbegrijpelijk, dan interpreteren we wel weer een paar verzen en hadith helemaal anders dan de vorige keer of zo, en slik het dan nu maar', ga je niet bepaald horen van 'ja, dat begrijpen wij'.
Als het allemaal zo makkelijk en begrijpelijk was, had je 5 miljard moslims en 800 miljoen niet-moslims ipv omgekeerd.  Tot dan kunnen we het best houden op dat religie nog steeds een kwestie is van geloof en dogma's, en niet zo zeer van begrijpelijk.
Gr Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Ik wil graag reageren op dit bericht. Op het eerste vers heb ik niks te zeggen, er zijn daar geloof ik meerdere vertalingen van, maar dat ga ik nu niet nakijken. Ik vraag me af waarom je in het tweede vers dat je aanhaalt "Hoofd" tussen haakjes in het vers heb gezet. het staat tussen haakjes en lijkt mij dus een toevoeging om de interpetatie van de qoutster of vertaler duidelijk te maken.

Remco is denk ik alleen maar voor de duidelijkheid dat hebben ze bij vele verzen gedaan bijv als er gezegd wordt haar (uw vrouwen). hier bedoelen ze dus mee dat het woordje haar uw vrouwen bedoeld wordt. Begrijp je wat ik bedoel.

Ik heb de link van de soerat Al-Ahzaab voor je dan kun je het zelf nakijken misschien dat je het dan beter begrijpt.

http://www.islaammail.com/iframe/koran_nl.asp - http://www.islaammail.com/iframe/koran_nl.asp

broeders en zuster correct me if i am wrong.

mvg,
Fatiha



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:27
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door YounesF

Ik ben al een aantal weken niet op het forum geweest, en tot mijn verbazing proef  ik nog steeds dezelfde sfeer als voorheen. Veel niet-moslims hier denken kennis te hebben over de Islaam terwijl zij deze kennis niet of onvoldoende hebben, als je met ze in discussie gaat beweren ze dat ze het allemaal niet begrijpen het dringt niet tot ze door. Nee, ze willen het niet begrijpen. De volgende verzen hebben betrekking op deze mensen.

Weet je, meestal is het geen kwestie van niet willen begrijpen, maar eerder van niet kunnen.  We zijn immers heel anders opgevoed, bekijken religie erg kritisch en vaak maakt het gewoon niet zo'n groot stuk van het leven uit voor ons.  Als je dan ons komt vertellen, van 'kijk zelfs is het onbegrijpelijk, dan interpreteren we wel weer een paar verzen en hadith helemaal anders dan de vorige keer of zo, en slik het dan nu maar', ga je niet bepaald horen van 'ja, dat begrijpen wij'.
Als het allemaal zo makkelijk en begrijpelijk was, had je 5 miljard moslims en 800 miljoen niet-moslims ipv omgekeerd.  Tot dan kunnen we het best houden op dat religie nog steeds een kwestie is van geloof en dogma's, en niet zo zeer van begrijpelijk.
Gr Kim

Met andere woorden, jij bent vrij opgevoed en wij geloven omdat we moeten van onze ouders toch kimmie.. en oh ja wij kijken niet kritisch naar ons geloof, nee wij geloven maar omdat we moeten. Een applaus voor je reactie

Ach ik ga hier niet al te veel woorden aan vuil maken.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:50
En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.


Allaaahu Akbar!!!!!!Hoe kom je hierbij? wat is dit voor een achterlijke idee? denk je echt dat ik dat ik een christen zal worden nadat Allah mij geleidt heeft? he...denk je dat? Wat als ik jou zeg dat wie Allah wilt leiden niet gedwaald kan worden? Wat als ik jou zeg dat ik in Allah geloof, in zijn profeten, en in zijn boeken? Wat als ik jou zeg dat dat nooit zal veranderen? Allah is groot...maar dat weet jij niet!

Koran 4:82 denken zij dan niet na over de koran? en wanneer die anders dan van bij Allah geweest was, dan zouden zij daar veel tegenstrijdigs vinden.

Lees de onderstaande verzen...hierbij heb je geen kennis van de bijbel nodig je hoeft alleen maar te lezen...zelfs een ezel verlaat dat geloof na het lezen hiervan....

2 Kronieken 9:25 Ook had Salomo 4.000 paardenstallen, en wagenen, en 12.000 ruiteren; en hij legde ze in de wagensteden, en bij den koning te Jeruzalem.
1 Koningen 4:26 Salomo had ook 40.000 paardenstallen tot zijn wagenen, en 12.000 ruiteren.

2 Samu�l 10:18 Maar de Syriers vloden voor Israels aangezicht, en David versloeg van de Syriers 700 wagenen, en 40.000 ruiteren; daartoe sloeg hij Sobach, hun krijgsoverste, dat hij aldaar stierf.
1 Kronieken 19:18 Doch de Syriers vloden voor het aangezicht van Israel, en David versloeg van de Syriers 7.000 wagenen, en 40.000 mannen te voet; daartoe doodde hij Sofach, den krijgsoverste.

2 Samu�l 8:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 600 ruiteren, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan 100 wagenen over.
1 Kronieken 18:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 7.000 ruiters, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield 100 wagens daarvan over.

Numeri 25:9 Degenen nu, die aan de plaag stierven, waren 24.000.
1 Korinthi�rs 10:8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op een dag 23.000.

2 Koningen 8:26 Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2 Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.

2 Kronieken 36:9 Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8 Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.

Ezra 2:12 De kinderen van Azgad, duizend tweehonderd twee en twintig.
Nehemia 7:20 De kinderen van Adin, zeshonderd vijf en vijftig;

Ezra 2:5 De kinderen van Arach, zevenhonderd vijf en zeventig.
Nehemia 7:10 De kinderen van Arach, zeshonderd twee en vijftig;

Ezra 2:6 De kinderen van Pahath-Moab, van de kinderen van Jesua-Joab, twee duizend achthonderd en twaalf.
Nehemia 7:11 De kinderen van Pahath-Moab, van de kinderen van Jesua en Joab, twee duizend, achthonderd en achttien;

Ezra 2:19 De kinderen van Hasum, tweehonderd drie en twintig.
Nehemia 7:22
De kinderen van Hassum, driehonderd acht en twintig;

Ezra 2:28 De mannen van Beth-El en Ai, tweehonderd drie en twintig.
Nehemia 7:32 De mannen van Beth-El en Ai, honderd drie en twintig;



koran 2:79 Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen.



-------------


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 15:52

Nee, dat staat er absoluut niet.  Ik vraag me ook af hoe je erin slaagt in die post te lezen dat jullie geloven omdat het moet van je ouders, ik kom zelfs niet bij zo'n onderwerp in de buurt. 

Het is wel iets cultureels, dat bij de islamitische cultuur religie veel meer samenhangt met de identiteit dan hier, waardoor het ook veel onlogischer wordt om eraan te twijfelen, en moeilijker om in te zien dat een ander er totaal anders over kan denken.

Verder ging het erom dat omdat iets voor moslims begrijpelijk is (en in de islamitische cultuur is het nu eenmaal niet zo kritisch als hier, en heerst er blijkbaar een andere logica), het dat voor ons niet hoeft te zijn.

Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 16:28

Hoi Kimmie,

Moet ik uit jouw reacties doen geloven, dat de moslims eens een cursus (zelf)kritiek moeten gaan volgen? Als dat zo is, dan nodig ik je mee uit, want je bakt er zelf ook niets van.

Groetjes Imaan

P.S Kom met iets nieuws, in plaats van continu aankomen zetten, met het verhaal dat moslims niet tegen kritiek kunnen.

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 17:04

goh we krijgen nu een race van wie het meest gelovig is ;) bah wat misselijk en kinderachtig... daarvoor hoef je echt geen imaan-dokter voor te zijn om dat te kunnen beoordelen... of was ik gedoemd tot het zwarte woud der ongelovigen... haha ik interpreteer de hel anders als een hele andere plaats... ach ja ik was vroeger met wiskunde ook al niet zeer goed in differentieren, maar ik moest er wel beter in worden...

maar goed, er lopen hier dus echt kennelijk een aantal heethoofden rond, en dat irriteert volgens mij iedereen mateloos... ik houd er namelijk niet zo van om de grond ingeboord te worden door een stelletje betweters; die (nog)geen objectieve mening hebben kunnen vormen in hun leven... waarom mijn kennis uberhaupt al in twijfel wordt getrokken is mij een raadsel gezien maar enkele mensen mij kennen op dit forum; ik kan hier aan de andere kant wel uit concluderen dat het zeer slecht gesteld is met de kennis van andere personen... of laat ik zeggen heethoofden... ik bedoel ik wil best wel begrijpen alleen ik doe dwars wanneer jullie ook dwars doen; en ja ik ben bereid om ver te gaan; maar sommigen zien werkelijk achter iedere struik een demoon...

ohja... en inderdaad soort zoekt soort; rebellen zoeken rebellen, rivalen, rivalen en gelovigen gelovigen... dus in dat geval... ik zal altijd proberen mensen te helpen zeker als door een stel dieptrieste figuren worden onderuit gehaald... en ja dit vraag natuurlijk om cavalerie en artillerie in plaats van de normale infanterie... van de ondergang van constantinopel naar de verzen van de koran ;) hoe oud is de oudste koran ook alweer...

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

op het feit na dat de koran mogelijk (enkele keren) herzien is; heb je helemaal gelijk, maar denk erom in welke context dit staat natuurlijk, en staat het in alle korans zo en in alle vertalingen! inderdaad men moet kritisch zijn! Ik zie trouwens het woord moeten er niet instaan; het mag dus uit vrije wil, hoe de vrouw de situatie (maatschappelijke omstandigheden?) interpreteert. Je kan het zeggen... of is de vrouw onderdanig aan de man? moet de vrouw slaafs zijn? en wat in hemelsnaam is schoonheid; gezien het feit dat de islam (o.a.) eeuwenlang als schatkelder voor de griekse mythologie heeft gediend > bedoelen ze die schoonheid? ohja en als ze geen hoofddoeken draagt dan hoeft ze die natuurlijk ook niet over haar boezem te laten vallen... het is alleen maar een advies; aansporen tot...
mocht dit toch te letterlijk worden genomen dan vraag ik u, of u ook zo letterlijk in het oude testament geloofd; deze is op veel punten namelijk te weerleggen... of moet die dan wel weer als symbolisch worden aangemerkt? en wees objectief in uw reactie, want anders komen we natuurlijk niet ver, ik heb mijn zegje gedaan en mocht het worden bestreden met "hij is ongelovig, of hij weet niks van de islam" dan geef je voor mij part toe dat k gelijk heb, maar dat je willens en wetens de moslima's van andere vrouwen wil onderscheiden dus tweedeling in de maatschappij wil... tjah iedereen zoekt graag zondebokken...

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

dit is en blijft toch nog steeds een advies... context tijd etc... of... zie voorgaande stuk!



Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 17:45
Niemand heeft in de tijd van profeet Mohammad of daarvoor wat gezegd over het uitleg van de koran en iedereen droeg hoofddoek als een plicht en dan kom jij nu aan ons uitleggen hoe het zit? weet jij het beter of profeet Mohammad v.z.m.h.? 

koran 10:68...Zeg je over God wat gij niet weet?

het is een onweerlegbaar historische feit, dat de tekst van de Koran tot de laatste letter hetzelfde is gebleven sinds de Profeet hem heeft ontvangen. Na het overlijden van de Profeet heeft de eerste Kalief Abu Bakr alle personen die de Koran uit het hoofd kenden en alle geschreven kopie�n verzameld en de hele tekst in boekvorm gegoten. Ten tijde van `Uthmān werden kopie�n van dit boek over de hele islamitische wereld verspreid. Van deze kopie�n zijn er nog twee bewaard gebleven, ��n in Tasjkent en ��n in Istanboel. Iedereen kan dus nagaan dat de huidige Koran identiek is aan de originele tekst.

Dit is een kopie van de heilige koran uit hoofdstuk 2:7-10 uit de tijd van Khalief Uthman (de opvolger van Muhammad als politiek leider) bewaard in Tashkent....kijk maar vergelijk maar met die van nu...zie je een verschil?

Of neem deze stuk...Hoofdstuk 7:86-87 van de heilige koran....vergelijk maar weer....zie je een verschil?

Deze koran uit de tijd van Khalief Uthman bewaard in Topkapi Museum in Istanbul....



Ik zal je zelfs het adres geven:

The Republic of Uzbekistan

Tashkent city

103, Zarkaynar street, 700002, Tashkent, Uzbekistan

De naam van het instituut is ''The Muslim Board of Uzbekistan''

In de vorige eeuw heeft een instituut uit M�nchen 42.000 kopie�n van de Koran verzameld. Hieronder vielen manuscripten en gedrukte teksten die uit alle perioden en uit alle windstreken van de islamitische wereld stamden. Deze teksten zijn gedurende een halve eeuw onderzocht en de uitslag was dat er, afgezien van kopieerfouten, geen verschillen in de tekst bestonden. Zelfs niet door het feit dat er veertien eeuwen tussen de verschillende kopie�n zatt.



-------------


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 01 september 2004 om 02:42

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

En Batle for Peace, die zo vaak de bijbel citeerd dat ik hem ervan verdenk in het geheim christen te zijn geworden.


Allaaahu Akbar!!!!!!Hoe kom je hierbij? wat is dit voor een achterlijke idee? denk je echt dat ik dat ik een christen zal worden nadat Allah mij geleidt heeft? he...denk je dat? Wat als ik jou zeg dat wie Allah wilt leiden niet gedwaald kan worden? Wat als ik jou zeg dat ik in Allah geloof, in zijn profeten, en in zijn boeken? Wat als ik jou zeg dat dat nooit zal veranderen? Allah is groot...maar dat weet jij niet!

Salaam alaikum,

ik weet echt wel dat jij geen christen bent geworden.

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 01 september 2004 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Niemand heeft in de tijd van profeet Mohammad of daarvoor wat gezegd over het uitleg van de koran en iedereen droeg hoofddoek als een plicht en dan kom jij nu aan ons uitleggen hoe het zit? weet jij het beter of profeet Mohammad v.z.m.h.? 

koran 10:68...Zeg je over God wat gij niet weet?

het is een onweerlegbaar historische feit, dat de tekst van de Koran tot de laatste letter hetzelfde is gebleven sinds de Profeet hem heeft ontvangen. Na het overlijden van de Profeet heeft de eerste Kalief Abu Bakr alle personen die de Koran uit het hoofd kenden en alle geschreven kopie�n verzameld en de hele tekst in boekvorm gegoten. Ten tijde van `Uthmān werden kopie�n van dit boek over de hele islamitische wereld verspreid. Van deze kopie�n zijn er nog twee bewaard gebleven, ��n in Tasjkent en ��n in Istanboel. Iedereen kan dus nagaan dat de huidige Koran identiek is aan de originele tekst.

Abu Bakr, was dus een machtig man, net als andere schrijvers uit zijn tijd, en hij helemaal... misschien heeft hij uit eigen belang passages of verzen verwijderd, of is er iets niet toegevoegd... na de dood van mohammed (632) ontstond er in ieder geval verdeeldheid in de islam, de manier waarop jij het zegt betekent dat er 1 islam is... hoe verklaar jij dan de verschillende stromingen? de oorlogen tussen verschillende islamvolkeren waarvan ik de oorlog tussen de Abbasiden en de Omajjaden eruit licht... omstreeks 750 bevochten deze volkeren elkaar; de Abbasiden beschuldigde de Omajjaden ervan slechte moslims te zijn -> op basis daarvan werd een heel volk afgeslacht... in de tijd van de Abbasiden begon ook de bloei van het islamitische rijk. leuk feitje daarbij is om te vermelden dat tussen de 8e en 12e eeuw de basiswetten ontstonden voor de optica, de algebra en de algoritmen en de gravitatietheorie... die later als basis zouden dienen voor bekende westerse wetenschappers als Newton en Roger Bacon... deze kennis werd veelal afgeleid uit de griekse oudheid.

Dit is een kopie van de heilige koran uit hoofdstuk 2:7-10 uit de tijd van Khalief Uthman (de opvolger van Muhammad als politiek leider) bewaard in Tashkent....kijk maar vergelijk maar met die van nu...zie je een verschil? wat moet k vergelijken? ik zie maar 1 plaatje :s

Of neem deze stuk...Hoofdstuk 7:86-87 van de heilige koran....vergelijk maar weer....zie je een verschil?

Deze koran uit de tijd van Khalief Uthman bewaard in Topkapi Museum in Istanbul.... van wanneer tot wanneer leefde die Uthman?



Ik zal je zelfs het adres geven:

The Republic of Uzbekistan

Tashkent city

103, Zarkaynar street, 700002, Tashkent, Uzbekistan

De naam van het instituut is ''The Muslim Board of Uzbekistan''

In de vorige eeuw heeft een instituut uit M�nchen 42.000 kopie�n van de Koran verzameld. Hieronder vielen manuscripten en gedrukte teksten die uit alle perioden en uit alle windstreken van de islamitische wereld stamden. Deze teksten zijn gedurende een halve eeuw onderzocht en de uitslag was dat er, afgezien van kopieerfouten, geen verschillen in de tekst bestonden. Zelfs niet door het feit dat er veertien eeuwen tussen de verschillende kopie�n zatt.

kennelijk ben ik creatiever met regels, en zie ik meerdere mogelijkheden. het laat wel zien dat "het hoofddoekje" in kwestie te maken heeft met de cultuur... en dat de koran daar enkele adviezen over geeft... dus ja in dat geval; ben ik wat creatiever en zie ik meerdere mogelijkheden dan jij.

dat van die verschillende korans die in munchen verzameld zouden zijn... daar weet ik van dat de schrijvers een kritische koran op probeerden te stellen... maar ehm ik ga geen lappen tekst kopieren dus ik verwijs je nogmaals naar deze site... waarin bleek dat er vele malen tevergeefs onderzoek naar de koran is gedaan... en dat er wel degelijk grove verschillen inzaten...

http://users.skynet.be/wtm/pagina's/teksten/maatsch/ontstaanislam.htm - http://users.skynet.be/wtm/pagina's/teksten/maatsch/ontstaan islam.htm

ik weet niet waar jouw bron vandaan komt? maar deze bron leek mij tijden geleden ook al redelijk betrouwbaar...



Geplaatst door: A_en_S
Geplaatst op: 01 september 2004 om 04:19

Salaamoe alaikoem,

Het is ook NOOIT goed. Dan zijn er teveel regels, dan zijn de regels buigbaar of niet goed. Laat de vrouwen met hoofddoek lopen als zij dat willen! Als je niet gelovig bent, begrijp je het niet! Zo simpel is het. Sowieso is dat wat onze profeet (vzmh) deed soennah, dus ook al is het geen verplichting in de Koran (volgens sommige onder ons) dan zou ik in ieder geval de hoofddoek nog dragen omdat het nou eenmaal soennah is! En ik begrijp best dat sommige dat niet begrijpen, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Het zou prettig zijn, maar is niet verplicht. Ieder zijn godsdienst, ieder zijn leven. Dit noem ik geen discussies meer. Dat betweterige gedrag van sommige mensen hier, echt respectloos.

Moge Allah ons leiden!

Soumaya 



-------------
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!


Geplaatst door: Yahya
Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:07
Salaam aleykoem,
Amier,

Sorry, ik haalde jou en Aadtos door elkaar.
Ik zal de volgende keer beter opletten, wees niet boos want de reactie is eigenlijk voor Aadtos de atheist.
Vergeef me.

Wasalaam,
Yehya


ps: Marocaantje, bedankt voor die 2 sites en je berichten zijn mooi.
Allah swt en zijn dienaren zijn het die zullen zegevieren, ik wens het beste voor hen die de mensheid willen redden van het Hellevuur en die op forums zoals deze in discussie treden met de koefar, het is goed om bezig te zijn met het geloof. Moge Allah swt alle Moslims belonen, moge Allah hen belonen die strijden voor de zaak van Allah swt, moge Allah swt hen belonen die in Irak voor de zaak van Allah swt vechten en moge Allah swt hen die momenteel in Rusland strijden ook belonen.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Kimmie,

Moet ik uit jouw reacties doen geloven, dat de moslims eens een cursus (zelf)kritiek moeten gaan volgen? Als dat zo is, dan nodig ik je mee uit, want je bakt er zelf ook niets van.

Groetjes Imaan

P.S Kom met iets nieuws, in plaats van continu aankomen zetten, met het verhaal dat moslims niet tegen kritiek kunnen.

Niet alle moslims, enkel degenen die met die trieste reacties hier zijn gekomen, en degenen die niet in hun hoofd krijgen dat de islaam geen absolute waarheid is in deze wereld.  Moest er zo'n cursus bestaan, ga ik met alle plezier mee, dat ik mezelf nu al redelijk kritisch vind (en zeker in vgl met anderen hier), betekent niet dat het nog niet beter kan, zelfverbetering is een mooie zaak. Zolang er hier niet een beetje kritisch gedacht word, blijf ik het in ieder geval zeggen...
Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: A_en_S
Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:24

Kimmie,

Ben blij dat je jezelf kritisch vindt, en daar is absoluut niks mis mee. Maar voor Moslims �s de Islam de absolute waarheid. Ik weet zeker dat je dat begrijpt, misschien snap je het niet omdat je �t zelf niet voelt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch? Dus dat heeft niks met kritisch bekijken te maken. Het is voor ons gewoon de waarheid, wat iemand ook zegt en hoe kritisch die persoon er ook tegenaan kijkt. Dus is het een nutteloze discussie. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Groeten Soumaya..



-------------
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!


Geplaatst door: abdoe_allah
Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:36

beste kimmie,

Welke trieste berichten....die berichten zijn volkomen bedenkbaar als je ervan uitgaat dat dit een islamitische site is, ookal staat er boven aan de pagina
'site voor iedereen'. Het bericht dat Rahima heeft getypd is niet alleen beledigend maar er zit totaal ook geen logica in. Zoals Yahya al heeft gezegd: Ik zou er begrip voor kunnen tonen als ze nog niet alles op een rijtje zou hebben.
Verder vind ik haar definitie van het woord 'extremist' nogal verontrustend want, onder die categorie val ik dan namelijk ook en ik denk vele op deze site ook.

Ik ben zelf ook kritisch en ik denk de meeste die hier op het forum zitten ook. Vele hebben hier antwoorden op hun vragen gekregen waaronder ik. Als ze nooit kritisch durfden te kijken hadden ze nooit naar een antwoord durven zoeken.

wassalaam aan mijn broeders en zuster,

Groeten,
abdoe_allah 



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 01 september 2004 om 06:52
In eerste instantie geplaatst door Abdel_Soumaya

Kimmie,

Ben blij dat je jezelf kritisch vindt, en daar is absoluut niks mis mee. Maar voor Moslims �s de Islam de absolute waarheid. Ik weet zeker dat je dat begrijpt, misschien snap je het niet omdat je �t zelf niet voelt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch? Dus dat heeft niks met kritisch bekijken te maken. Het is voor ons gewoon de waarheid, wat iemand ook zegt en hoe kritisch die persoon er ook tegenaan kijkt. Dus is het een nutteloze discussie. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Groeten Soumaya..

Hoi, (en welkom!)

Ik begrijp het wel en niet.  Wel als in de zin dat als iets wordt gezien als een absolute waarheid, het geen zin heeft wat je er ook van zegt, het wordt toch vooraf al afgeschreven.  Maar niet in de zin van, hoe moet het dan verder?  Hoe is het samenleven met een groep moslims mogelijk (of wel geloof dan ook) dat niet anders doet dan zichzelf op de borst kloppen en zeggen ' kijk een naar ons, wij zijn de enigen die juist zijn, en jullie gaan later lekker allemaal naar de hel '.  Iedereen geloof van zichzelf dat ie gelijk heeft (meestal), maar je moet ook ruimte openlaten voor normen/waarden, wereldbeelden, etc van andere mensen.
Een nutteloze discussie?  Zeker niet dus...  Hopeloos?  Ik vrees het wel  

Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: A_en_S
Geplaatst op: 01 september 2004 om 07:16

Beste Kim,

Ik weet niet over welke moslims jij het nu hebt, maar de moslims die ik ken (!) en de moslima die ik ben (!) zijn geen borstkloppers/betweters. Wij (letterlijk ik en mijn familie etc.) leven in harmonie met niet moslims, alhoewel we het niet overal over eens zijn. Maar ik ben het ook wel eens oneens met een moslim!

Ik zie de Islam als de absolute waarheid. En heb geen moordneigingen tegenover mensen die dat niet zo zien. De een ziet dingen anders dan een ander, toch? En ik weet zeker dat er maar een klein groepje moslims zijn zoals jij ze beschrijft.. En ik vind het jammer dat je negatieve ervaringen hebt met een paar moslims. Misschien moet je eens langskomen bij me, dan zie je hoe het bij ons is! En daar en tegen, de een doet heel positief over mijn instelling over de islam en de wereld, en de andere helft kijkt me aan alsof ik van mars kom en een besmettelijke dodelijke ziekte heb. Dat wil toch niet zeggen dat ik iedereen zo zie?

Mijn uitlatingen hierboven zijn op geen enkele manier beledigend bedoelt tegenover broeders en/of zusters!

Groetjes Soumaya



-------------
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 01 september 2004 om 07:55

Hoi,

ik had het ook niet over jou hoor, vind je uitspraken best 'verfrissend' op dit forum, en ik heb het ook niet over alle moslims, maar over een bepaalde groep.

(Uit bovenstaand bericht) Niet alle moslims, enkel degenen die met die trieste reacties hier zijn gekomen, en degenen die niet in hun hoofd krijgen dat de islaam geen absolute waarheid is in deze wereld. 
Het verschil zit m bv in dat jij zegt 'IK zie de islaam als de absolute waarheid', en snapt dat er mensen zijn die er anders over denken en respect verdienen.  Velen hier komen echter met stellingen als 'De islam IS de absolute waarheid voor iedereen'.

Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 01 september 2004 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door Abdel_Soumaya

Salaamoe alaikoem,

Het is ook NOOIT goed. Dan zijn er teveel regels, dan zijn de regels buigbaar of niet goed. Laat de vrouwen met hoofddoek lopen als zij dat willen! Als je niet gelovig bent, begrijp je het niet! Zo simpel is het. Sowieso is dat wat onze profeet (vzmh) deed soennah, dus ook al is het geen verplichting in de Koran (volgens sommige onder ons) dan zou ik in ieder geval de hoofddoek nog dragen omdat het nou eenmaal soennah is! En ik begrijp best dat sommige dat niet begrijpen, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Het zou prettig zijn, maar is niet verplicht. Ieder zijn godsdienst, ieder zijn leven. Dit noem ik geen discussies meer. Dat betweterige gedrag van sommige mensen hier, echt respectloos.

Moge Allah ons leiden!

Soumaya 

dat jij durft te zeggen dat ik respectloos praat... zoals ik al zei eerder deze dag erken ik in ieder geloof of religie wel meerwaarde... alleen ik moet meegaan met kimmie... voor mij gaan deze discussies ook over de islam, en de rest van de wereld... en in een discussie moeten we op een normale manier met elkaar kunnen praten... vergeet niet dat jij hiermee mensen ernstig kan beledigen... nee ik ben geen betweter; ik heb nooit gezegd dat ik alle waarheid in pacht heb, en gedraag me niet arrogant... anderen denken dat ze alles al weten; dat zijn betweters... gebruik de woorden betweter en respect niet verkeerd...

als jullie geen harde discussie gewend zijn kun je gewoon ook beter iedere discussie mijden; er zijn tot nu toe weinigen geweest die het mij moeilijk hebben gemaakt met bronnen... zodra ik een tegenargument heb ben ik gelijk respectloos of wordt ik gewoon genegeerd...



Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 01 september 2004 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door aadtos

goh we krijgen nu een race van wie het meest gelovig is ;) bah wat misselijk en kinderachtig... daarvoor hoef je echt geen imaan-dokter voor te zijn om dat te kunnen beoordelen... of was ik gedoemd tot het zwarte woud der ongelovigen... haha ik interpreteer de hel anders als een hele andere plaats... ach ja ik was vroeger met wiskunde ook al niet zeer goed in differentieren, maar ik moest er wel beter in worden...

Ik word werkelijk misselijk van jou hier en dat je ook het lef hebt mensen hier te schelden. Je bent zelf een heethoofd die niet kan discuseren. Toon een beetje respect dan zul je respect terug krijgen. Ik begin jou een beetje beu te worden, als je het ergens niet mee eens bent, geef aan dat je het niet eens bent maar ga niet onbeschoft doen. En als je niet tegen een bepaalde reactie kan negeer die dan, als je moeite met mijn reacties hebt a.u.b. reageer er niet op is misschien beter dan dat je hier de site komt vervuilen.

maar goed, er lopen hier dus echt kennelijk een aantal heethoofden rond, en dat irriteert volgens mij iedereen mateloos... ik houd er namelijk niet zo van om de grond ingeboord te worden door een stelletje betweters; die (nog)geen objectieve mening hebben kunnen vormen in hun leven... waarom mijn kennis uberhaupt al in twijfel wordt getrokken is mij een raadsel gezien maar enkele mensen mij kennen op dit forum; ik kan hier aan de andere kant wel uit concluderen dat het zeer slecht gesteld is met de kennis van andere personen... of laat ik zeggen heethoofden... ik bedoel ik wil best wel begrijpen alleen ik doe dwars wanneer jullie ook dwars doen; en ja ik ben bereid om ver te gaan; maar sommigen zien werkelijk achter iedere struik een demoon...

Jij irriteert een heleboel leden hier mateloos en met jou nog een aantal andere leden. Niemand doet zich hier als een beterweter voor, wij moslims geloven namelijk dat we altijd van elkaar kunnen leren en het is ook niet toegestaan om te doen alsof je alles weet. Welke kennis wordt hier van jou in twijfel getrokken laat eens zien wat je bedoelt. Jij weet natuurlijk alles mister hoogmoed of mister i know it all. Ik raad je aan niet al te ver te gaan want wat jij kan kunnen wij ook.

ohja... en inderdaad soort zoekt soort; rebellen zoeken rebellen, rivalen, rivalen en gelovigen gelovigen... dus in dat geval... ik zal altijd proberen mensen te helpen zeker als door een stel dieptrieste figuren worden onderuit gehaald... en ja dit vraag natuurlijk om cavalerie en artillerie in plaats van de normale infanterie... van de ondergang van constantinopel naar de verzen van de koran ;) hoe oud is de oudste koran ook alweer...

Jij bent degene die hier dieptriest reageert. Ik ga hier niet al te veel verder op in. Dus bij deze als je geen zin hebt in mijn berichten of wat dan ook reageer niet op mijn berichten.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

op het feit na dat de koran mogelijk (enkele keren) herzien is; heb je helemaal gelijk, maar denk erom in welke context dit staat natuurlijk, en staat het in alle korans zo en in alle vertalingen! inderdaad men moet kritisch zijn! Ik zie trouwens het woord moeten er niet instaan; het mag dus uit vrije wil, hoe de vrouw de situatie (maatschappelijke omstandigheden?) interpreteert. Je kan het zeggen... of is de vrouw onderdanig aan de man? moet de vrouw slaafs zijn? en wat in hemelsnaam is schoonheid; gezien het feit dat de islam (o.a.) eeuwenlang als schatkelder voor de griekse mythologie heeft gediend > bedoelen ze die schoonheid? ohja en als ze geen hoofddoeken draagt dan hoeft ze die natuurlijk ook niet over haar boezem te laten vallen... het is alleen maar een advies; aansporen tot...
mocht dit toch te letterlijk worden genomen dan vraag ik u, of u ook zo letterlijk in het oude testament geloofd; deze is op veel punten namelijk te weerleggen... of moet die dan wel weer als symbolisch worden aangemerkt? en wees objectief in uw reactie, want anders komen we natuurlijk niet ver, ik heb mijn zegje gedaan en mocht het worden bestreden met "hij is ongelovig, of hij weet niks van de islam" dan geef je voor mij part toe dat k gelijk heb, maar dat je willens en wetens de moslima's van andere vrouwen wil onderscheiden dus tweedeling in de maatschappij wil... tjah iedereen zoekt graag zondebokken...

Ik kon werkelijk niet geloven dat je al die onzin schreef en jij verwacht hier ook nog een serieuze reactie op, dat kan je vergeten zolang jij geen normale discussie kan voeren hoef je geen serieuze reactie te verwachten. Wees jij eens objectief in je reactie, je verbeeld je dingen die er niet zijn. En je (ik wil niet gaan schelden) misselijkmakende reactie hierboven klopt al helemaal niet. Ik wil helemaal niet de moslimas onderscheiden van de andere vrouwen want ik stel die hijaab plicht niet maar ALLAH  en ALLAH heeft dat vermeld in de KORAN in de hierboven GECITEERDE SOERAT. Ik zoek geen zondebokken dit is de plicht in de islam, wilt een vrouw de hijaab dragen dan mag ze dat doen, ze doet het niet voor mij maar voor ALLAH als zei het niet wil dragen dan zal zei boeten voor haar ZONDES en niet IK. WAT DE MOSLIMA OF NIET-MOSLIMA OOK DOET HET IS IEDERS EIGEN LEVEN WAAR IEDEREEN ZELF DE VERANTWOORDELIJKHEID VOOR DRAAGT.

DAT JIJ HET NIET EENS BENT MET DIE PLICHT IN DE ISLAM IS EEN HELE ANDERE VERHAAL. ALS JE ER AAN IRRITEERT DAN IS DAT JOU PROBLEEM MAAR GA NIET SCHELDEN AUB. 

aadtos ik wil best een discussie voeren maar nog 1 zo'n irritante reactie en je hoeft van mij geen reactie te verwachten. Ik meld het alvast zodat je het nu al weet zodat je geen reactie terug hoeft te verwachten.

 

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

dit is en blijft toch nog steeds een advies... context tijd etc... of... zie voorgaande stuk!

Ach jah mijn voorgaand stukje kan je hier ook voor teruglezen.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 01 september 2004 om 12:43
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Nou bij deze aadtos hier twee versen uit de koran waarin staat dat de hijaab verplicht is:

Soerat An Noer: 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soerat Al-Ahzaab: 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Ik wil graag reageren op dit bericht. Op het eerste vers heb ik niks te zeggen, er zijn daar geloof ik meerdere vertalingen van, maar dat ga ik nu niet nakijken. Ik vraag me af waarom je in het tweede vers dat je aanhaalt "Hoofd" tussen haakjes in het vers heb gezet. het staat tussen haakjes en lijkt mij dus een toevoeging om de interpetatie van de qoutster of vertaler duidelijk te maken.

Remco is denk ik alleen maar voor de duidelijkheid dat hebben ze bij vele verzen gedaan bijv als er gezegd wordt haar (uw vrouwen). hier bedoelen ze dus mee dat het woordje haar uw vrouwen bedoeld wordt. Begrijp je wat ik bedoel.

Ik heb de link van de soerat Al-Ahzaab voor je dan kun je het zelf nakijken misschien dat je het dan beter begrijpt.

http://www.islaammail.com/iframe/koran_nl.asp - http://www.islaammail.com/iframe/koran_nl.asp

broeders en zuster correct me if i am wrong.

mvg,
Fatiha

De vertaler/schrijver die dat erbij heeft gezet heeft dan een woordje aan de nooit veranderde Koran toegevoegd. Hoe kan iets nooit veranderd zijn als een vertraler gewoon woorden toevoegd? En wat is het woord van God waard als een een of andere vertaler een woord toevoegd zodat mensen het vers zullen interpeteren als hem, terwijl er nergens bewijs is dat zijn interpetatie de juiste is? Door het woord toevoegen veranderd de vertaler/schrijver het vers en krijgt het daarom een andere betekenis dan misschien de bedoeling was.

Het klopt dus niet dat iemand zomaar zijn interpetatie kan gebruiken om bij het vertalen een woordje aan het vers toe te voegen. Ik ga nu niet inhoudelijk op de verzen in, ik ga alleen even in op dit feitje. Het klopt gewoon niet.

Beste remco dit is de vertaling van de koran, hij heeft niets toegevoegd hij heeft de koran vertaald. Wat je anders ook kan doen is de koran in het arabisch lezen, de vertalingen zullen nooit hetzelfde zijn als de koran in het arabisch.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 01 september 2004 om 12:51
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Abdel_Soumaya

Salaamoe alaikoem,

Het is ook NOOIT goed. Dan zijn er teveel regels, dan zijn de regels buigbaar of niet goed. Laat de vrouwen met hoofddoek lopen als zij dat willen! Als je niet gelovig bent, begrijp je het niet! Zo simpel is het. Sowieso is dat wat onze profeet (vzmh) deed soennah, dus ook al is het geen verplichting in de Koran (volgens sommige onder ons) dan zou ik in ieder geval de hoofddoek nog dragen omdat het nou eenmaal soennah is! En ik begrijp best dat sommige dat niet begrijpen, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Het zou prettig zijn, maar is niet verplicht. Ieder zijn godsdienst, ieder zijn leven. Dit noem ik geen discussies meer. Dat betweterige gedrag van sommige mensen hier, echt respectloos.

Moge Allah ons leiden!

Soumaya 

Ik ben het op een punt met je eens, als mensen een hoofddoekje willen dragen is dat hun keuze en verantwoordelijkheid. Of het nou een regel is of niet, iedereen moet het zelf weten. Ik ga daarom niet meer echt in op de wel of geen hoofddoek discussie, ik zie de Koranverzen niet als dwingend maar net als Aadtos adviserend en sommige teksten die ik weleens heb gezien heb ik in verschillende vertalingen gezien de een gaa totaal niet over een hoofdoekje, de ander ineens wel. Kortom, iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid over het wel of niet dragen van een hoofddoekje, over of dit moet en mag valt lang te discusseren en ik denk dat we daar niet veel mee op schieten behalve irritatie over en weer. Je zal me vast weleens een opmerking zien plaatsen als het over hoofddoekjes gaat, ik maak me er alleen persoonlijk niet zo druk meer om, ieder zijn ding zegmaar.

En ik ben het hier ook deels met je eens, of de hoofddoek verplicht is of niet het is ieders verantwoordelijkheid met het naleven van die plicht. Als een moslima ervoor kiest de hoofddoek niet te dragen dan is dat haar zaak zij zal boeten voor haar zondes en niet ik. Wat jij ook vind of denkt of hoe je het ook interpeteert wat er in de koran staat over de hijaab dat is ook jouw zaak en ik heb daar respect voor, je mag jouw mening hebben en je mag vinden wat je wil. Heb ook respect voor ons moslims die geloven dat de hijaab wel verplicht is ook al ben je het er niet mee eens. Misschien dat het toch niet zo verder hoeft te verlopen op dit forum als dat het nu verloopt. In elke topic is het oorlog, misschien wil je zelf nog graag actief blijven op dit forum en discuseren, dus laten we de sfeer proberen goed te houden.

MVG,
Fatiha



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 01 september 2004 om 12:57
In eerste instantie geplaatst door Remco

Een hedendaagse Arabische Koran is niet hetzelfde als die van 1400 jaar geleden, simpelweg omdat taal een ding is dat in beweging is, taal is niet statisch. De enige taal die een beetje stilstaat op dit moment is het Latijns, en zelfs die dode taal is nog in beweging.

1400 jaar geleden was het Arabisch anders, tegenwoordig noemen we dat klassiek Arabisch, en ookal pak ik dus nu een Arabische Koran, dan is het een vertaling/kopie van een Koran die is geschreven in klassiek Arabisch.

Verder is in mijn ogen een vertaling niet goed als hij anders is dan hetgene waar het een vertaling van is. Een vertaling betekend dat je iets vertaald, niet dat je iets interpeteerd en in een andere taal op schrijft. Bij een Koran of een andere Heilig boek hoort dat al helemaal niet.

Remco de vertaler heeft ook niet zijn interpetatie vermeld alleen de vertaling. Waar basseer jij op dat de vertaler zijn interpetatie vermeld. Een moslim weet dat het haram is om dingen toe te voegen aan het heilige boek van Allah.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 01 september 2004 om 13:48

Walaikom salaam warahmatullaah Amier...Volgens mij heb ik je berricht verkeerd begrepen... 



-------------


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:02
In eerste instantie geplaatst door Remco

Een hedendaagse Arabische Koran is niet hetzelfde als die van 1400 jaar geleden, simpelweg omdat taal een ding is dat in beweging is, taal is niet statisch. De enige taal die een beetje stilstaat op dit moment is het Latijns, en zelfs die dode taal is nog in beweging.

1400 jaar geleden was het Arabisch anders, tegenwoordig noemen we dat klassiek Arabisch, en ookal pak ik dus nu een Arabische Koran, dan is het een vertaling/kopie van een Koran die is geschreven in klassiek Arabisch.

Verder is in mijn ogen een vertaling niet goed als hij anders is dan hetgene waar het een vertaling van is. Een vertaling betekend dat je iets vertaald, niet dat je iets interpeteerd en in een andere taal op schrijft. Bij een Koran of een andere Heilig boek hoort dat al helemaal niet.

hay, hay, hoe kom je hier bij?, de koran van nu is niet hetzelfde als de koran van 1400 jaar geleden, je hebt je vergist, mss praat je over de bijbel, en denk je dat het verhaal van de koran hetzelfde is als het verhaal van de bijbel, nl dat ie verandert is door de tijd, we hebben nu zelfs de koran van die tijd (1400 geleden) en is hetzelfde qua woorden en qua betekennisen, mss zal de lettertype en mss de kleurtje van de pen waarmee is geschreven wel verschillen van nu, maar dat doet er niet toe, het gaat om de woorden en hun betekenissen.  



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:04

In eerste instantie geplaatst door Remco

Kijk Umm Umarah, de vertaler zet "hoofd" of "uw vrouwen" in een vers omdat volgens zijn interpetatie dat word bedoelt. Maar het blijft zo dat het niet in het vers staat van origine en hij het er wel in zet. Misschien is zijn interpetatie wel de interpetatie van de meerderheid, maar dan nog is er een deel die dit vers anders interpeteerd en dus misschien wel "voet" inplaats van "hoofd" had neergezet.

begrijp nou dat onze profeet de uitlegger is van de koran, je hebt er niks mee te maken, ik zal mijn mond maar houden als ik jouw was.



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:21

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeder Fi Dien Yahya,

ps: Marocaantje, bedankt voor die 2 sites en je berichten zijn mooi.  

Graag gedaan Broeder Fi Dien. Djazaakallahoe gairaan voor je compliment, jouw berichten zijn trouwens erg goed.

Allah swt en zijn dienaren zijn het die zullen zegevieren, ik wens het beste voor hen die de mensheid willen redden van het Hellevuur en die op forums zoals deze in discussie treden met de koefar, het is goed om bezig te zijn met het geloof. Moge Allah swt alle Moslims belonen, moge Allah hen belonen die strijden voor de zaak van Allah swt, moge Allah swt hen belonen die in Irak voor de zaak van Allah swt vechten en moge Allah swt hen die momenteel in Rusland strijden ook belonen.

Amien!!

Verder vind ik haar definitie van het woord 'extremist' nogal verontrustend want, onder die categorie val ik dan namelijk ook en ik denk vele op deze site ook.

Helemaal mee eens.

zodra ik een tegenargument heb ben ik gelijk respectloos of wordt ik gewoon genegeerd...

Als je van andere verlangt om op jou te reageren, dan mag je ook op mij reageren. (Heb immers al op je gereageerd). :-)


Jullie Zuster Fi Dien!!

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:25
In eerste instantie geplaatst door Remco

Als reactie op je twee bericht wil ik graag het volgende zeggen. Lees goed en volg de discussie. De woorden die ik noem staan niet in de originele Koran heb ik begrepen en ook niet in alle vertalingen. De vertalingen waar het in staat hebben dus een toevoeging in de vorm van die woorden. Die toevoeging is gebaseerd op interpetatie van de vertaler, en ookal is 90% van de moslims het daar misschien mee eens. Het moet niet kunnen dat een vertaler zomaar een woordje toevoegd aan de Koran. Het vers dat is geopenbaard is compleet en heeft dus geen toevoeging van woorden nodig.

ok, ok, dit is een toevoeging van de vertaler, maar hij heeft niks fout geinterpreteerd, alhamdulillah, want hij zegt wat de profeet heeft gezegd en onze profeet is de uitlegger van de koran.



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:48

In eerste instantie geplaatst door Remco

Kijk Umm Umarah, de vertaler zet "hoofd" of "uw vrouwen" in een vers omdat *volgens zijn interpetatie dat word bedoelt. Maar het blijft zo dat het *niet in het vers staat van origine en hij het er wel in zet. Misschien is zijn interpetatie wel de interpetatie van de meerderheid, maar dan nog is er een deel die dit vers anders interpeteerd en dus misschien wel "voet" inplaats van "hoofd" had neergezet.

*En hoe weet je dat het zijn interpetatie is en niet alleen de vertaling. Heb jij de koran in het arabisch gelezen.

*Wat staat er dan van origine in de koran misschien kan jij ons nu vertellen wat god wel zegt over de hijaab.

La haw la wa quwata ila billah.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 01 september 2004 om 16:06

In eerste instantie geplaatst door Remco



Abou Jabir, ookal is de interpetie juist, het is onjuist om het in de Koran te zetten omdat je dan Gods woord veranderd. Het is dan misschien 'maar' een vertaling. Door deze toevoeging is het in een klap een slechte vertaling, een goede vertaling vertaald namelijk alleen wat er staat en vertaald niet wat er niet staat.

ja, je zegt het al, het is een vertaling van de koran, niet de koran, de koran heb ik hier thuis in mij boekenkast in het arabisch



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: A_en_S
Geplaatst op: 01 september 2004 om 17:41

dat jij durft te zeggen dat ik respectloos praat... zoals ik al zei eerder deze dag erken ik in ieder geloof of religie wel meerwaarde... alleen ik moet meegaan met kimmie... voor mij gaan deze discussies ook over de islam, en de rest van de wereld... en in een discussie moeten we op een normale manier met elkaar kunnen praten... vergeet niet dat jij hiermee mensen ernstig kan beledigen... nee ik ben geen betweter; ik heb nooit gezegd dat ik alle waarheid in pacht heb, en gedraag me niet arrogant... anderen denken dat ze alles al weten; dat zijn betweters... gebruik de woorden betweter en respect niet verkeerd...

als jullie geen harde discussie gewend zijn kun je gewoon ook beter iedere discussie mijden; er zijn tot nu toe weinigen geweest die het mij moeilijk hebben gemaakt met bronnen... zodra ik een tegenargument heb ben ik gelijk respectloos of wordt ik gewoon genegeerd...

 

Sorry, maar dit stukje hierboven noem ik KNAP respectloos. Als je je aangesproken voelt zul je daar vast de juiste redenen voor hebben! Hoe komt het dat Kimmie en/of Remco zich niet aangesproken voelen? En dan zeg je tegen mij dat ik op moet letten met de woorden respect en betweter? Je noemt mensen ZELF betweter (lees boven!) Aub zeg, van iedereen krijg ik normale antwoorden terug, alleen jij moet weer met een rood hoofd gaan tikken op je toetsenbord. Ik heb je naam niet eens genoemd, dus ga die vinger naar iemand anders wijzen. En daarbij, wie zijn JULLIE?? Ik ben niet elke moslim die op deze aarde rondloopt hoor. Wie is geen discussie gewend?? Jeetje, wel kinderachtig hoor.. Maar hoop dat je je woede een beetje hebt kunnen bekoelen! Is het toch ergens goed voor geweest..

Je weet wat Soennah is neem ik aan? Ook al is het niet verplicht om de hoofddoek te dragen, we zouden het toch doen omdat de profeet (vzmh) en zijn vrouwen en dochters het deden. Dus, daar heb je je 'tegen'bewijs, alhoewel het dan wel weer niet wetenschappelijk bewezen is dat wij moslima's doen of proberen te doen wat soennah is.

En Kimmie, ik ben blij met je reactie! Hoop dat we vaker kunnen discussieren! ;)

Groetjes Soumaya 

P.S. Geen van mijn berichten zijn bedoelt om mensen te beledigen of pijn te doen. En dat is (naar mijn mening) ook niet gebeurt, tenzij iemand zich aangesproken voelt.



-------------
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!


Geplaatst door: Badia
Geplaatst op: 03 september 2004 om 02:23

Hallo rahima!

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Heej iedereen,

ik wou even vertellen dat dit voorlopig mijn laatste post was op dit forum. Waarom? Nou dat ga ik even vertellen:

Ten eerste: ik krijg het te druk met school, dus ga sowieso minder internetten en msn-en.

Ten tweede: dit is tevens mijn hoofdreden, ik voel me niet (meer) thuis op dit forum, er zitten me hier teveel mensen die absoluut niet voor rede vatbaar zijn, voor mij zijn dat extremistische moslims. Niet alleen fok ik me daar enorm over op, maar om een keer een discussie te kunnen winnen van dat soort bekrompen types, moet ik me heel erg gaan verdiepen in de Islam, meer dan ik nu al deed, en dat red ik niet en ik weet ook niet of ik dat wel wil. Types zoals hun maken van een mooi geloof een naar iets. Nu heb ik t niet over mensen zoals Amier enzo, die ik graag mag. Daar valt goed mee te praten.

Ik moet misschien even wat uitleggen. Geloof is voor mij iets wat je kunt uitpluizen en over kunt twisten, en je eigen indrukken vormen. Hier vinden veel mensen dat wat de geleerden zeggen, hun interpretatie van de Koran en de Soenna, de absolute waarheid. Van mensen zoals Hirsi Ali moeten ze niets hebben, terwijl ik die juist erg bewonder. En ik kan nu wel mensen gaan proberen te overtuigen, maar ik weet van 99% zeker dat dat niet gaan lukken.
Daar komt nog bij dat ik sommige verzen in de Koran verafschuw, zoals diegene waarin staat dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet meewerken. En sommige gebruiken, zoals de Hidjaab, zal ik nooit aan meewerken, laat staan de Niqaab of Burqa. Pure onzin vind ik dat.

Ik was eerst erg bezig met het geloof, en nu ook nog wel, maar t zakt af. Mijn voorstel was, eigenlijk, dat iedereen die me nog wil spreken of met me wil discusseren over de islam, me maar een meeltje stuurt: mailto:[email protected] - [email protected] . Overigens lees ik de reacties hier nog wel.

Mijn verhaal zal misschien een beetje onsamenhangend klinken, maar dat komt omdat ik nog niet helemaal uitgedacht heb, maar dit is t in grote lijnen.

Hoop van jullie te horen!!

Liefs Rahima

Ik ben hier toch wel een beetje van geschrokken. Je vond het leuk om met mij af te spreken en over de islam te praten. Ik moet zeggen dat ik je heel erg mocht omdat je rustig en lief op mij over kwam. Je hebt mij gezien met mijn hijaab. En we hebben samen uit de qor'aan gelezen. Nu zeg je dat de hijaab onzin is en dat bepaalde verzen uit de qor'aan afschuwelijk zijn. Dan wil ik je hierbij zeggen dat ik spijt heb dat ik uberhaupt met je afgesproken heb. Ik wil je best helpen, maar zodra iemand Allah sobhana wa Ta'ala probeerd te beledigen (het zal je nooit lukken) door Zijn woord te bespotten, en bepaalde broeders uitscheld, dan is het bij mij gedaan. Ik denk niet dat ik bevriend wil zijn met zo'n persoon. Sterker nog: ik wil niks met zo'n persoon te maken hebben. Vandaar dat ik mijn aanbod van volgende week 37 intrek. Ik heb daar geen zin in.

Ik had dit echt niet van je gedacht.  Maar ja...Allah weet het best. Ik snap dus niet waarom je met mij wilt afspreken als je vind dat mijn hijaab onzin is. Toppunt: je wilt samen uit de Qor'aan lezen, maar je blijkt geen enkel respect te hebben voor de Qor'aan.

Wat betreft hirsi Ali. Ze heeft zelf gezegd dat haar doel het besmeuren van de islam is. Dit is voor mij genoeg om een beeld van haar te vormen. Ik bewonder haar dus echt niet.

Ik hoop dat je het begrijpt, maar ik voel me erg in de maling genomen. Tegenover mij doe je zo en hier op het forum doe je anders. Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

doei



Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 03 september 2004 om 09:22

Assalamoe alykoem,

ik heb hier geen woorden voor  

wassalaam,



-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: I S L A M
Geplaatst op: 03 september 2004 om 09:52

Salamoen Aleykoem

Badia dat je niks met haar te maken wil hebbe, ok. Maar vergeet dit niet. Wat zij doet is in mijn ogen en ook de jouwe denk ik een ZONDE. En een ZONDE kan altijd vergeven worden door Allah(sbw). Natuurlijk is het niet goed(weer volgens mij) dat ze verzen verafschuwt maar ik denk dat ze daarvoor toch vergeven KAN worden dus wees niet te hard.

Oja en iemand die de profeet(vzmh) een pedofiel noemt KAN ik niet bewonderen. Ook al doe ik mijn best!



-------------
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----


Geplaatst door: Juwairiyah
Geplaatst op: 03 september 2004 om 14:33
Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu en hoi,

soub7anAllah. Mijn eerste post hier op het forum, als ik me niet vergis, ging over zelfonderzoek, over het onbevooroordeeld bekijken en beoordelen van de Islaam. Rahima, ik hoop dat je hiermee bent begonnen en hiermee ook doorgaat.
Denk na lieve Zuster, dat is het enige wat ik van jou en van iedereen hier vraag! Denk na, gebruik het verstand dat je van Allah swt hebt gekregen! Niemand verplicht je een bepaalde opvatting van iemand over te nemen, draag een hoofddoek of vind het onzin, I don't care!! Als je er maar goede logische redelijke argumenten voor hebt vind ik het prima!!
Ik vind bijvoorbeeld dat de niqaab weldegelijk een plaats heeft in de Islaam, terwijl iemand anders hier misschien heel anders over nadenkt, prima!! Kom met goede argumenten en gebruik je gezonde verstand. Laat je niet beinvloeden door de omgeving..!!

fi Amani Laah,

Umm `Aqeelah


Geplaatst door: polymorph
Geplaatst op: 03 september 2004 om 15:30

Assalaam Alaikum,

Bismillah rachmanir rahiem,

Soebhanallah ,het is nu zover gekomen dat de kufar hier de Qur'aan
voor ons mulims gaan interpreteren op dit forum.
Naar djehim ermee.Ik vraag me af in hoevere dit forum nog wel halal is
het is een bron van dwalingen.

Muslims die kennis over Allahu Ta Ala vergaren bij kufr,
muslims die zeggen dat ze wel zonder de profeet kunnen.
Soebhallah Soebhanallah Soebhanallah.

De yewmeddien is zeker dicht bij gezien deze choas.

  
 
Echt triest

Moge Allah all mn broeders en zusters genadig zijn.




-------------
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)


Geplaatst door: Juwairiyah
Geplaatst op: 04 september 2004 om 07:06
Helemaal mee eens, Allahoemma Ameen!!!

Het is een blijft een "site van iedereen"! Dat we het niet eens zijn met elkaar op bepaalde punten maakt de discussie/het debat.
Het is alleen wel moeilijk om met iemand te discusseren/debateren die oogkleppen op heeft. Ik zeg niet dat de niet-moslims per se mijn geloof moeten aannemen, absoluut niet! "Laa ikraha fi dien"! Religie kent geen dwang.
Maar als jij je niet openstelt voor wat men hier zegt, wat doe je hier dan nog? Soms lijkt het net alsof bepaalde mensen hier alleen zitten om fitna te zaaien, om verderf te zaaien. Om mensen te doen wankelen op het rechte pad, en dat met superzwakke argumenten. Het is dat ik het druk heb, anders had ik hier alle belachelijke posts van tafel geveegd en vertrapt! Maar inshaAllah zal er een tijd komen dat ik het minder druk heb, dan zullen jullie zeker weten van me horen!!!

Wat ik me ook afvraag is waarom zoveel niet-moslims zich  bemoeien met discussies die gaan over een Islamitische oordeel (m.b.v fatawaa) over bepaalde zaken? Ik wil niet zeggen dat jullie helemaal geen kennis hebben, absoluut niet. Maar als we fatawaa geven, dan moeten we daar kennis voor bezitten. Dat is ook de hoofdreden waarom bijna niemand van hier zelf fatawaa geeft, maar deze overnemen van grote geleerden!
Ik vind het erg spijtig dat de sfeer hier zo grimmig is geworden, maar aan de andere kant verbaasd het me ook niet. Ik heb Alhamdolilah zelfbeheersing en kan me inhouden als ik bepaalde belachelijke posts lees van mensen hier op het forum. Als je iemand een fout ziet maken geef die persoon nasee7a zoals de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam dat zou hebben gedaan, mijn advies aan de Moslim. Mijn advies aan de niet-Moslim is je kunt in twijfel trekken wat je wil, maar dat heeft toch geen nut, want de Islaam is gebaseerd op de waarheid. De Quraan en Soennah beiden. Als je hier zit om kennis op te doen, prima. Lees en leer. Als je hier bent om verderf te zaaien, ga zo door want het lukt je toch niet hihihi! Islaamoe dinatoel Haqq. Islaam de ware Religie..!!

InshaAllah zal de sfeer op het forum alleen verbeteren.

Deze vraag is gericht tot alle niet-Moslims en Quranieten op het forum:

"Waarom zitten jullie op dit forum, met welk doel zitten jullie hier nou eigenlijk? Wees eerlijk en oprecht in het beantwoorden van deze vraag!"

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Zeg: "O gij ongelovigen,

Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."


Fi Amani Laah,

Umm `Aqeelah



Geplaatst door: I S L A M
Geplaatst op: 05 september 2004 om 08:59

Salamoen Aleykoem

En juist omdat je niet als een kip zonder kop volgt ben je wat je nu bent. Ik volg Allah(sbw) als een kip zonder kop en ben er trots op. Hij weet wat ik weet en Hij weet wat ik niet weet. Het zijn mijn zaken niet om ermee te bemoeien maar enkel om te volgen. En ja ik volg Rasoelallah(vzmh) als een kip zonder kop. Gaat hij naar een feest, ik zou meegaan met hem(vzmh). Gaat hij naar oorlog, ik zou meegaan met hem(vzmh). Ik leef en sterf met hem als ik die mogelijkheid zou krijgen. EN DAT WAT JIJ NOEMT KIP ZONDER KOP DAT IS WAT IK NOEM "TOPPUNT VAN VERTROUWEN."

 



-------------
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----


Geplaatst door: polymorph
Geplaatst op: 05 september 2004 om 11:55
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

En juist omdat je niet als een kip zonder kop volgt ben je wat je nu bent. Ik volg Allah(sbw) als een kip zonder kop en ben er trots op. Hij weet wat ik weet en Hij weet wat ik niet weet. Het zijn mijn zaken niet om ermee te bemoeien maar enkel om te volgen. En ja ik volg Rasoelallah(vzmh) als een kip zonder kop. Gaat hij naar een feest, ik zou meegaan met hem(vzmh). Gaat hij naar oorlog, ik zou meegaan met hem(vzmh). Ik leef en sterf met hem als ik die mogelijkheid zou krijgen. EN DAT WAT JIJ NOEMT KIP ZONDER KOP DAT IS WAT IK NOEM "TOPPUNT VAN VERTROUWEN."



Assalaam Alaikum aghie,

Moge Allah je belonen voor je vertrouwen.
Maar vergeet niet dat Allah ervan houdt als je over Hem en Islam leert.
Door meer over Allah te leren gaat Hij nog meer van je houden.
Dus zet het hoofd alsjeblieft weer op zn plaats dat leert wat makkelijker.

wa salaam



-------------
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)


Geplaatst door: nouret_bo
Geplaatst op: 05 september 2004 om 13:37

asalmoe alaikoem

meisje ik zal je echt niet missen, maar wat ik niet begrijp als mensen de site vreselijk vinden wat doen ze dan hier er zijn genoeg andere sites om te bezoeken dan ons op deze site te komen lastigvallen met jullie onzin. En trouwens ik heb nog nooit zo�n leerzame site gezien als deze en ik hoop dat er meerdere broeders en zusters zo over denken en wie deze site niks vind daar is helemaal niks mis mee , maar val ons niet lastig met julllie onzin.

moge alle de dwalenden op het rechte pad sturen-

wa salam



Geplaatst door: Juwairiyah
Geplaatst op: 06 september 2004 om 12:54
hahaha, Allahoemma Ameen..!!


Geplaatst door: I S L A M
Geplaatst op: 06 september 2004 om 14:30

Salamoen Aleykoem

Remco that's the point. Jij springt niemand achterna de sloot in en ik wel.

En polymorph ik heb nog een reserve op de plaats



-------------
                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----



Druk de pagina | Sluit venster