Druk de pagina | Sluit venster

Korten op uitkering na handweigering

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Actualiteiten [Archief]
Forum beschrijving: Discussie over verschillende actualiteiten in Nederland
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=3703
Gedrukt op: 25 april 2024 om 15:02


Onderwerp: Korten op uitkering na handweigering
Geplaatst door: ouarda
Onderwerp: Korten op uitkering na handweigering
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 09:51

Den Haag kort uitkering van man die hand weigert

Uitgegeven: 16 maart 2005 16:31

DEN HAAG - Een islamitische man die uit geloofsovertuiging weigert vrouwelijke ambtenaren van de Haagse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) de hand te schudden, krijgt een maand geen uitkering. Dat bevestigde een woordvoerster van de PvdA-wethouder Heijnen (Sociale Zaken) woensdag.

Volgens de SZW is er geen werk te vinden voor mensen die weigeren vrouwen de hand te schudden. De werknemers mochten in november van de SZW aangeven hoe ze denken over het weigeren van een handdruk. Naar aanleiding daarvan verklaarde de SZW dat er dan een andere respectvolle vorm van begroeting plaats moet hebben.

Indien die niet plaatsheeft, is de dienst gerechtigd sancties op te leggen die verband houden met belediging.

bron: http://www.nu.nl - www.nu.nl

-----------------------------------------

Dit is tegenwoordig de ideale manier waarop men gestraft zal worden



-------------
Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas



Antwoorden:
Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 10:01
als dit waar is dan vind ik dit niet alleen compleet belachelijk maar ook volstrekt ontoelaatbaar!
een sociale uitkering behoort te worden verstrekt naar sociale noodzaak en om geen enkele andere voorwaarden.
Ik denk niet dat die gemeente daar  mee weg komt.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 10:07
Er staat ook iets over "een andere respectvolle vorm van begroeting".
Kennelijk wist deze man geen andere manier om een vrouw respectvol te
begroeten. Wellicht had hij helemaal geen respect voor vrouwen...

Je zou ook een topic kunnen openen om met elkaar zo'n begroeting te
bedenken en af te spreken, in plaats van een potje te zitten broeien.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 10:10
In eerste instantie geplaatst door criticus

als dit waar is dan vind ik dit niet alleen compleet
belachelijk maar ook volstrekt ontoelaatbaar!
een sociale uitkering behoort te worden verstrekt naar sociale noodzaak
en om geen enkele andere voorwaarden.
Ik denk niet dat die gemeente daar� mee weg komt.



Ik denk t toch wel. de sociale dienst is gerechtigd om vast te stellen of
iemand wegens gedrag een verminderde kans op werk heeft. En daardoor
op lasten van de gemeenschap komt.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 10:39
asalaamo3alaikom.echt rasicten zijn dat  heb ik zelf mee gemaakt  ik wou geen hand geven die rasict begon gelijk anders tegedragen  ik heb op een vriendelijke maneer hem gegroet en uit gelegd waarom ik geen hand  geef aan mannen.hij  had echt geen respect voor mij respect  maar toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik mij niets aanterek van zijn soort rasicten.


Geplaatst door: happylady3113
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 11:38

Misschien is het voor hem wel niet mogelijk om zo werk te vinden. Als hij daarom dus werkloos blijft, heeft het wel met handen schudden te maken, maar alleen indirect zeg maar.
Want vaak zal zo'n persoon ook werk weigeren met muziek, vrouwen in ��n kamer etc.. (ervaring van familie, dus ik klets niet zomaar wat). Dan benadeelt hij dus zijn banenkansen.

 



-------------
Salaam happylady


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 11:50

assalama alaykoum, ik reageer op taqwaa ik denk dat het toch meer te maken heeft met ontwetendheid , de meeste hebben geen kennis over ons geloof zoals ik eerder in een boek las over een nederlandse vrouw die in saudie arabie werkte en zij een ontmoeting had met moslimmannen die haar weigerde een hand te geven , en volgens haar had het te maken dat wij vrouwen vies vinden wat dus absoluut niet klopt , ik denk dus dat het ontwetendheid is, maar het zou ook rasistisch kunnen zijn



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 12:16
asalaamo3alaikom    abo baker     ja  je hebt gelijk  broeder  dat kan  maar  ik zeg er alletijd erbij dat ik ook moslim mannen geen hand geef  behalf broer ooms  vader  .. maar toch was hij boos     ik denk gewoon anti moslims  maar gajeer inschalaah  in het begin was moelijk voor mij maar nu  doet het me niets  wat ze  denken of  zegen de wet van allah gaat voor.    


Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 12:25
Een hand geven heeft in de Nederlandse  cultuur de status van het geven van respect.
een hand weigeren te geven geeft dus de boodschap af dat je iemand niet respecteerd.
Natuurlijk je kunt ook respect laten blijken op andere manieren , maar men mag niet vergeten dat dit hier Nederlands grondgebied is.
Je moet er dus van uit gaan dat zaken op zijn Nederlands zullen worden uitgelegd.
In Japan bv zullen de dingen weer anders zijn. en in China of arabie ook weer anders.
Een mens die goede manieren lief heft zal dus mensen  repecteren in hun eigen land en op hun eigen grondgebied op de mannier waarop in dat land gebruikelijk is.

maar los van dit alles vind ik de fatsoen normen niet belangrijk genoeg  om iemand een uitkering te weigeren.
Maar sociaal onaangepast gedrag vind ik wel een reden om iemand voor een bepaalde baan te weigeren.




Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 16 maart 2005 om 12:27
Salaam Aleikum,

Als ik hem was zou ik de hele boel daar aanklagen. Het is toch gewoon belachelijk! Mensen mogen zelf bepalen aan wie ze een hand geven. Als ik iemand waarvoor ik geen respect (zoals bv wilders) geen hand wil geven dan is dat mijn zaak. Als iemand dat vanwege zijn religie dit niet doet dan is het nog steeds zijn zaak. Je mag hem of haar raar vinden, je mag alles denken, maar mensen beschikken nog over zoiets als individuele vrijheid. Dat mensen beledigd raken wanneer ze geen hand krijgen heeft misschien dan toch met een laag tolerantievermogen te maken. Joden mogen ook geen handen geven, althans de nog praktiserende joden, dit heeft rabijn soetendorp zelfs een keer op tv gezegd. maar hoor je daar iemand over. Deze man zit nou een maand zonder geld (en hij heeft misschien een gezin) omdat een of andere debiel zijn denkwijze wil opleggen. Uitkering is een recht die eenieder die in nederland woont toekomt indien iemand geen inkomen heeft. En er zijn genoeg baantjes waar je niet te maken krijgt met vrouwen of amper te maken krijgt met vrouwen, dus een belemmering in het functioneren lijkt me een beetje een excuus om het gebrek aan tolerantie te verbloemen.

Aanklagen die handel en het ontslag eisen van de verantwoordelijke die besloten heeft de uitkering te korten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X   


Geplaatst door: souad&
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 08:24

salaam alaikom,

Ik zelf werk ook bij de Sociale Zaken, maar wat hier gebeurt is is echt belachelijk. Ik heb genoeg cli�nten die ik oook een maand geen uitkering heb gegeven, maar dat is op grond met het niet meewerken aan scholing/trajecten of het niet voldoende solliciteren. Ik vraah me eigenlijk wel af op welke grond deze maatregel heeft plaatsgevonden.

Ik zelf ben een bijstandconsulent, en geef ook niet iedereen een hand. Ten eerste om religieuze redenen en ten tweede om hygi�nische redenen. Er zijn echt klanten die je gewoon geen hand wil geven omdat het niet echt smakelijk uitziet. Ja sorry....klinkt misschien gek, maar als je zou zien hoe bepaalde mensen er uit zien, dan doe je het gewoon niet.

Het is niet zo dat ik me dan hoger ga voelen of iets dergelijks, ik blijf ook gewoon respect voort ze hebben. En ja sommige cli�nten vind ik ook wel zielig.

Kortom om iemand te straffen voor het wiegeren van een hand door in zijn portemonee te zitten, gaat wel heel erg ver!!!

masalama



-------------
Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 08:55
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen en de moejahedeen, ik denk zelf souad moslimazuster, dat het te maken heeft met ons uitdagen, en daarmee bedoel ik de praktiserende moslimjongeren die volgens hun fundamentalisten zijn, want ze zien laatste tijd de praktiserende moslimjongeren sterk toenemen, eerst was het dat wij homos van boven een flat naar beneden gooien [wat nooit is gebeurd] , en daarna profeet mohammed van een leugen beschuldigen, hoofddoeken of het is toegestaan of niet en noem maar op, dus dit alles heeft niet echt te maken met iemand een uitkering stoppen maar met het ons beletten ons het zuivere islam te uitoefenen, net zoals bv in tunesie en oezbekistan en andere neppe moslimlanden


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 09:13
asalaamo3alaikom ja broeder wallah je hebt gelijk dat is hun plan maar die plan zal inschalaah mislukken.asalaamo3alaikom.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 09:58
In eerste instantie geplaatst door criticus

als dit waar is dan vind ik dit niet alleen compleet belachelijk maar ook volstrekt ontoelaatbaar!
een sociale uitkering behoort te worden verstrekt naar sociale noodzaak en om geen enkele andere voorwaarden.
Ik denk niet dat die gemeente daar  mee weg komt.

Ik heb het gehoord op TV geloof ik en het klopt.Dit is te gek voor woorden.Men kan dit alleen toepassen als men werk weigerd te zoeken en om niets anders!


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 10:07
bissmillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen, ja mijn beste moslima zuster hun plan zal nooit slagen, want ze weten niet dat allah de beste plannen maker is, inchallah de zwarte vlag zal zegevieren van de profeet de koran, de moejahedeen wij moslims en de islam LA ILAAHA ILAALAH MOHAMMED RASSOELELAAH


Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 11:17
Abou bakr ik wil je er alleen maar vriendelijk op wijzen dat ik hoop dat je je uitlatingen in een religieuze context geplaatst hebt en niet in een maatschappelijke.
Persoonlijk twijfel ik daar heel erg aan . maar ik kan mij zeker vergissen.
Tenslotte wil ik je er op wijzen dat een zwarte vlag  door de meeste Europeanen geassocieerd wordt met het facisme.
Ik begrijp niet dat er op dit forum zo een dubbele standaart gehanteerd wordt.
Sommige waarvan een ieder weet dat ze geweldloos zijn worden gebannen, en anderen die duidelijk stemming maken tot geweld , en verheerliking van verachtelijke terroristen worden wel geduld..
Ik begrijp dit allemaal niet.
Maarja dat maakt niet uit . Als je maar beseft dat jouw soort van posts een geweldige bijdrage leveren aan de beeldvorming van mensen over de Islam.





Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 11:29
Salaam Aleikum,

Waar roept hij op tot geweld??? Wat is voor jou een directe bedreiging??
Probeer je angst (ik wilde lafheid neerzetten maar vond het een beetje negatief) een beetje in toom te houden ipv iedere keer geweldadige teksten te zien in iemands mening.
Probeer eens islamitische vrienden te maken om van je angsten af te komen. OF zeg eens hallo tegen een moslim, of ben je bang dat je wordt onthoofd ??

Ik ben het wel eens met je dat een uitkering moet worden verstrekt uit sociale noodzaak. Een applausje voor je uitspraak criticus , had ik niet verwacht. Zo zie je maar weer dat mensen nog in staat zijn om redelijk te zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 11:57

bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen ik ben tegen zinloos geweld en daarmee bedoel ik mensen onschuldig dooden, ik roep absoluut niet op om geweld te gebruiken!!! jammer dat meneer criticus mij verkeerd begrijpt , maar ALHOUMDILLAH dat broeder malcolm x mij begrijpt en verstandig kan lezen



Geplaatst door: criticus
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 12:01
Dank je MalkonXSmile

Neen ik heb geen afkeer van religieuze mensen en in dit opzicht ook niet van Moslims.
Ook heb ik zeker geen problemen met mensen die zich graag willen hoeden aan de fundamenten van hun godsdienst.
Per slot van rekening houdt ik mezelf ook zoveel mogelijk aan de fundamenten van mijn Godsdienst.
Mijn problemen liggen enkel met mensen die zich associeren binnen het kader van een normaal discussie bord met geweldadige groeperingen.
Hoe zou jij het vinden als een katholiek bij alle berichten zou vermelden in de naam van de Heer en de glorie van de IRA.?
Of weet jij niet wat de IRA met een iman in ierland zou doen?
De Mujahedin is een zelfde soort van beweging dan de IRA.
En nee dit maakt mij niet bang maar wel voorzichtig en vooral bezorgd.
Want zeg nu eens eerlijk zou jij werkelijk willen dat dit soort van groeperingen de politiek en discussies gaan bepalen binnen ons aller leven?




Geplaatst door: azajamal
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 13:29

In eerste instantie geplaatst door criticus

Een hand geven heeft in de Nederlandse  cultuur de status van het geven van respect.
een hand weigeren te geven geeft dus de boodschap af dat je iemand niet respecteerd.
Natuurlijk je kunt ook respect laten blijken op andere manieren , maar men mag niet vergeten dat dit hier Nederlands grondgebied is.
Je moet er dus van uit gaan dat zaken op zijn Nederlands zullen worden uitgelegd.
In Japan bv zullen de dingen weer anders zijn. en in China of arabie ook weer anders.
Een mens die goede manieren lief heft zal dus mensen  repecteren in hun eigen land en op hun eigen grondgebied op de mannier waarop in dat land gebruikelijk is.

maar los van dit alles vind ik de fatsoen normen niet belangrijk genoeg  om iemand een uitkering te weigeren.
Maar sociaal onaangepast gedrag vind ik wel een reden om iemand voor een bepaalde baan te weigeren.


Wat klets je hier nou weer voor onzin met nederlands grond gebied.

als een nederlandse zakenman zaken doet met een chinees en die chinees komt hier in nederland met zijn chinese gewoontes denk je dat ie dan verplicht wordt om respect te uit naar de nederlandse man en hem een hand geeft ik denk het niet het gaat anders om die nederlandse man houd rekening met de gewoontes van de chinees.

dus wat jij zegt slaat geen een noot.



-------------
Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.


Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 14:19

 

Uit respect geen vrouw begroeten, sterker heel fijntjes zich beroepen op zijn religieuze overtuiging die "overloopt" van respect en achting voor vrouwen.

Wat hij daar in de praktijk mee bedoeld lusten de honden geen brood van!!!

 Zijn overtuiging staat haaks op onze rechtsbeginselen, rechtsbeginselen waar hij wel meent zich op te kunnen beroepen indien het om de centjes gaat.

Laat hij hier dan ook principieel wezen, dan dwingt hij tenminste respect af.!!! 



Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 15:07

 

Asalaam alaikoum,

Ik werk zelf ook bij de sociale dienst, het is echt belachelijk dat deze man een maand geen uitkering krijgt omdat hij geen hand wilde geven. Ik had begrepen dat de man hiervoor een andere vrouwelijke contactpersoon had, deze heeft hier nooit problemen mee gehad. 

Ik zou wel willen weten hoe deze mevrouw haar besluit heeft onderbouwd om dit door te krijgen. Ik adviseer die man zeker om in bezwaar te gaan, want die zal hij vast en zeker winnen.

Schandalig gewoon, dit is voorbeeld van machtsmisbruik. ALs je geen hand geeft, krijg je ook geen uitkering. Met andere woorden, zet je geloof aan de kant.

Wa salaam,



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: azajamal
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Asalaam alaikoum,

Ik werk zelf ook bij de sociale dienst, het is echt belachelijk dat deze man een maand geen uitkering krijgt omdat hij geen hand wilde geven. Ik had begrepen dat de man hiervoor een andere vrouwelijke contactpersoon had, deze heeft hier nooit problemen mee gehad. 

Ik zou wel willen weten hoe deze mevrouw haar besluit heeft onderbouwd om dit door te krijgen. Ik adviseer die man zeker om in bezwaar te gaan, want die zal hij vast en zeker winnen.

Schandalig gewoon, dit is voorbeeld van machtsmisbruik. ALs je geen hand geeft, krijg je ook geen uitkering. Met andere woorden, zet je geloof aan de kant.

Wa salaam,

Dat is wat ze precies willen zuster

Allah zegt het ook in de koran

 



-------------
Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 15:29
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Asalaam alaikoum,

Ik werk zelf ook bij de sociale dienst, het is echt belachelijk dat deze man een maand geen uitkering krijgt omdat hij geen hand wilde geven. Ik had begrepen dat de man hiervoor een andere vrouwelijke contactpersoon had, deze heeft hier nooit problemen mee gehad. 

Ik zou wel willen weten hoe deze mevrouw haar besluit heeft onderbouwd om dit door te krijgen. Ik adviseer die man zeker om in bezwaar te gaan, want die zal hij vast en zeker winnen.

Schandalig gewoon, dit is voorbeeld van machtsmisbruik. ALs je geen hand geeft, krijg je ook geen uitkering. Met andere woorden, zet je geloof aan de kant.

Wa salaam,

Dat is wat ze precies willen zuster

Allah zegt het ook in de koran

 

na3am agie, maar dat zullen ze niet bereiken.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 17 maart 2005 om 17:10
Nou, betekent een hand geven hetzelfde als je geloof aan de kant zetten?
Dan is dat geloof op een erg wankele basis gebaseerd.
Is het niet zo dat regels onder bepaalde omstandigheden minder strikt
genomen hoeven ter worden. Bijvoorbeeld, als je in een land komt waar
alleen maar varkensvlees beschikbaar is en verder niks; mag je dan nog
geen varkensvlees eten? En is het ook niet zo dat bijvoorbeeld ten
opzichte van gebedsregels ook wegens omstandigheden wijzigingen
mogelijk zijn? Je weet vast nog wel meer regels die wegens
omstandigheden minder strikt kunnen liggen.

Ik kan me eerder voorstellen dat de regels verbieden om bij ongeloven
een uitkering op te halen; wnat dan wordt je van ze afhankelijk...

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 02:28

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nou, betekent een hand geven hetzelfde als je geloof aan de kant zetten?
Dan is dat geloof op een erg wankele basis gebaseerd.
Is het niet zo dat regels onder bepaalde omstandigheden minder strikt
genomen hoeven ter worden. Bijvoorbeeld, als je in een land komt waar
alleen maar varkensvlees beschikbaar is en verder niks; mag je dan nog
geen varkensvlees eten? En is het ook niet zo dat bijvoorbeeld ten
opzichte van gebedsregels ook wegens omstandigheden wijzigingen
mogelijk zijn? Je weet vast nog wel meer regels die wegens
omstandigheden minder strikt kunnen liggen.

Ik kan me eerder voorstellen dat de regels verbieden om bij ongeloven
een uitkering op te halen; wnat dan wordt je van ze afhankelijk...
  

dat is nou zo mooi aan de islaam  zo echt  voor niemand  mijn geloof opzij zetten  niet voor de koning niet voor geld niet  land  en zelfs niet voor de dood .ae wat je zegt over varken hhh      nou  denk je dat ik dood ga als ik geen vlees eet ,en zelf al mocht het dan nog zou ik dat niet eten,en allah heeft het ons wel togestaan in hongertijd dus als je echt niets kan vinden om te  eten maar dat is iets anders  dan hand geven  slaat neergens op.en over uitkering  als je geen baan kan vinden of ziek bent dat je echt niet kan werken is niets mee alles hij dat krijgt  daar heeft hij recht op dus hij bedriegt en steelt niet. jullie moeten elkekeer weer klachen over iets  zonder iets teweten.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 04:41
Goed Taqwaa,
het is duidelijk hoever je wilt gaan voor je geloof. Jij zult dus liever dood
gaan dan varkensvlees eten of een vreemde man een hand geven. Maar
tegelijk zeg je dat varkensvlees eten in geval van hongersnood wel mag.
Dus als iemand dat doet overtreedt hij niet de regels. En als nu iemand in
hongersnood komt als ie geen hand geeft? Mag dat dan niet? Waarom is
een hand geven erger dan varkensvlees eten?
Kan iemand mij uitleggen wat er zo gevaarlijk is aan een hand geven?


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Jaseena
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 04:48

Wat is dit voor waantaal???
Geef me je hand of ik maak je af......
zeer diep gezonken is de persoon die zoiets flikt
Als het zo ver komt, dan is het bye bye zwaai zaai wereld.

Je bidt en je laat je niet verleiden door de dingen die om je heen gebeuren...
Je onderhoudt het gebed en maakt het af.
Maar stel dat er een aardbeving is, denk je dan werkelijk dat je het gebed dan afmaakt? je rent zo snel mogelijk weg
No0d heeft voorrang en mag de regels overschrijden.

En uuuuh je bent cker de Johova getuigen zeker vergeten
Als die doodbloedt op straat mag die geen bloed ontvangen van anderen en dan doodbloeden????

Doe kennis op over de Islam door de Koran te lezen en te kijken hoe de soenah van Mohammed ook bevestigd... dan zul je inzien hoe de islam in elkaar steekt en begrijp me niet verkeerd, domme vragen bestaan niet (soms) maar stel de vrag niet met een achterliggende gedachte wat jouw kijk erop al bevestigd... open minded, dan kom je een heel eind ;)

 



-------------
4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 04:51
Het weigeren van een hand is in nederland een regelrechte belediging.
Denk aan het incident, dat vakbondsleider de Waal de toegestoken hand
van minister de Geus weigerde. Dat kwam breeduit in het nieuws en werd
over het algemeen sterk afgekeurd en als een onfatsoenlijke houding
gezien. Wat is het nou voor een punt om een enkel regeltje uit de ahadith
te nuanceren?
Niet dat ik nu zit te popelen om Moslimahanden te schudden...

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 05:02
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Wat is dit voor
waantaal???Geef me je hand of ik maak je af......zeer diep gezonken is de
persoon die zoiets fliktAls het zo ver komt, dan is het bye bye zwaai zaai
wereld.


Je bidt en je laat je niet verleiden door de
dingen die om je heen gebeuren... Je onderhoudt het gebed en maakt het
af.Maar stel dat er een aardbeving is, denk je dan werkelijk dat je het
gebed dan afmaakt? je rent zo snel mogelijk wegNo0d heeft voorrang en
mag de regels overschrijden.


En uuuuh je bent cker de Johova getuigen
zeker vergetenAls die doodbloedt op straat mag die geen bloed
ontvangen van anderen en dan doodbloeden????


Doe kennis op over de Islam door de
Koran te lezen en te kijken hoe de soenah van Mohammed ook
bevestigd... dan zul je inzien hoe de islam in elkaar steekt en begrijp me
niet verkeerd, domme vragen bestaan niet (soms) maar stel de vrag niet
met een achterliggende gedachte wat jouw kijk erop al bevestigd... open
minded, dan kom je een heel eind ;)




Jaseena, ik ben blij dat jij me gaat leren hoe je "open minded" kunt zijn.
Maar waarom moet iedere nietmoslim nu weer aan de Islamstudie om te
begrijpen, waarom ze zo moeilijk doen over een hand geven? Mag ik dan
niet even belichten hoe bvb een hand weigeren bij de gemiddelde
nederlander overkot? Oja, dat is waar ook; Moslims hoeven niets van
nietmoslims te leren, daar zijn ze te openminded voor.

en je vervuilt de discussie door de bal terug te spelen en er bvb Jehova's
getuigen bij te halen. OK, als je het daar over wilt hebben. Die Jehova's
getuige aanvaardt zonder gezeur de consekwentie van bloed weigeren.
Op zich een respectabel standpunt, maar mag ik ook over dat bloed
weigeren anders denken en daar een kritische noot bij plaatsen;
bijvoorbeeld, wat als de verongelukte een kind van een jaar of twaalf is en
de ouder beslist dat ie geen bloedtransfusie mag hebben. Maar goed, we
hadden het niet over Jehova's getuigen.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Jaseena
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 05:05

Als je de moeite niet wilt nemen om te leren over een religie of dergelijke moet je dan ook niet je woordje klaar hebben staan, die gebasseerd is op meningen van zowel van jou als van anderen.
Feiten is waar het om gaat, en daar kun je niet omheen
Maar het is zoals gewoonlijk erg makkelijk om klakkesoos dingen over te nemen en in vergelijking zetten met andere gebeurtenissen die niet van toepassing is.

En waarom hebben ze de Waal dan niet gepakt daarop?
dat is snel weer vergeten, maar anderzijds willen we alles over die imaam te weten komen en hem eens flink latenw eten hoe de nederlandse samenleving eroverdenkt hoe het is om geen hand te schudden

Ieder zijn eigen gewoontes en regels....
Als een chinees jou groet op zijn manier, de 2 handen tegen elkaar aan en voorover buigen, daar ga je niet moeilijk over doen neeeeeee respect voor andersmans gewoontes toch???
waarom wordt er dan zo'n grote heisa van gemaakt over de imaam
Die het overigens beleefd en met respect uitlegde aan verdonk, maar zij die weer te kortzichtig was en niet het geduld had (wat overigens zeer onbeleefd was) om te luisteren naar wat de man te vertellen had.

bla bla bla en wegwezen en dan vooral niet luisteren naar wat anderen te vertellen hebben, zo gaat verdonk te werk.
waar ze niets mee zal bereiken



-------------
4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 05:08

Goed Taqwaa,
het is duidelijk hoever je wilt gaan voor je geloof. Jij zult dus liever dood
gaan dan varkensvlees eten of een vreemde man een hand geven. Maar
tegelijk zeg je dat varkensvlees eten in geval van hongersnood wel mag.
Dus als iemand dat doet overtreedt hij niet de regels. En als nu iemand in
hongersnood komt als ie geen hand geeft? Mag dat dan niet? Waarom is
een hand geven erger dan varkensvlees eten?
Kan iemand mij uitleggen wat er zo gevaarlijk is aan een hand geven?
.

asalaamo3aliakom broeders en zusters en groet ook niet moslims.

ja weet dat het duidelijk is maar je wil gewoon blijven klachen waarom dat waarom dit  en dat niet omdat je het wil snapen nee je wil gewoon vervelend doen .en hongersnood is niet als  hand geven  dat jij zo iets vergelijkt echt heel stom   als ik geen hand geef ga ik toch niet dood tenzij je mij wilt vermoorden ??? .



Geplaatst door: Jaseena
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Wat is dit voor
waantaal???Geef me je hand of ik maak je af......zeer diep gezonken is de
persoon die zoiets fliktAls het zo ver komt, dan is het bye bye zwaai zaai
wereld.


Je bidt en je laat je niet verleiden door de
dingen die om je heen gebeuren... Je onderhoudt het gebed en maakt het
af.Maar stel dat er een aardbeving is, denk je dan werkelijk dat je het
gebed dan afmaakt? je rent zo snel mogelijk wegNo0d heeft voorrang en
mag de regels overschrijden.


En uuuuh je bent cker de Johova getuigen
zeker vergetenAls die doodbloedt op straat mag die geen bloed
ontvangen van anderen en dan doodbloeden????


Doe kennis op over de Islam door de
Koran te lezen en te kijken hoe de soenah van Mohammed ook
bevestigd... dan zul je inzien hoe de islam in elkaar steekt en begrijp me
niet verkeerd, domme vragen bestaan niet (soms) maar stel de vrag niet
met een achterliggende gedachte wat jouw kijk erop al bevestigd... open
minded, dan kom je een heel eind ;)


 



Jaseena, ik ben blij dat jij me gaat leren hoe je "open minded" kunt zijn.
Maar waarom moet iedere nietmoslim nu weer aan de Islamstudie om te
begrijpen, waarom ze zo moeilijk doen over een hand geven? Mag ik dan
niet even belichten hoe bvb een hand weigeren bij de gemiddelde
nederlander overkot? Oja, dat is waar ook; Moslims hoeven niets van
nietmoslims te leren, daar zijn ze te openminded voor.

en je vervuilt de discussie door de bal terug te spelen en er bvb Jehova's
getuigen bij te halen. OK, als je het daar over wilt hebben. Die Jehova's
getuige aanvaardt zonder gezeur de consekwentie van bloed weigeren.
Op zich een respectabel standpunt, maar mag ik ook over dat bloed
weigeren anders denken en daar een kritische noot bij plaatsen;
bijvoorbeeld, wat als de verongelukte een kind van een jaar of twaalf is en
de ouder beslist dat ie geen bloedtransfusie mag hebben. Maar goed, we
hadden het niet over Jehova's getuigen.

KLopt daar hadden we het niet over
Maar zie jij het verband ertussen dan?
daar wordt geen aandacht aan besteed, waarom gaan ze niet bij hen in kerken vragen stellen over orgaandonatie???

Als er geen wederzijdse respect is dan loopt men zo lang mekaar heen
wat we absoluut niet nodig hebben op dit moment

Hand in hand door nederland toch?
Al zal dat nu misschien een beetje lastig gaan.......
wiens fout zou dat nou zijn?




-------------
4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 05:15

gezien. Wat is het nou voor een punt om een enkel regeltje uit de ahadith
te nuanceren?
Niet dat ik nu zit te popelen om Moslimahanden te schudden...

ja voor jou kan dat wel laat wat je wil aan regels ,en laat mij wat ik wil om niet te laten van de regels van mijn geloof waar ik veel van hou.

daar ben ik blij mee  ook al spreek je niet de waarheid



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 11:24
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Als je de moeite niet
wilt nemen om te leren over een religie of dergelijke moet je dan ook niet
je woordje klaar hebben staan, die gebasseerd is op meningen van zowel
van jou als van anderen.Feiten is waar het om gaat, en daar kun je niet
omheenMaar het is zoals gewoonlijk erg makkelijk om klakkesoos dingen
over te nemen en in vergelijking zetten met andere gebeurtenissen die
niet van toepassing is.


En waarom hebben ze de Waal dan niet
gepakt daarop?dat is snel weer vergeten, maar anderzijds willen we alles
over die imaam te weten komen en hem eens flink latenw eten hoe de
nederlandse samenleving eroverdenkt hoe het is om geen hand te
schudden


Ieder zijn eigen gewoontes en regels....Als
een chinees jou groet op zijn manier, de 2 handen tegen elkaar aan en
voorover buigen, daar ga je niet moeilijk over doen neeeeeee respect voor
andersmans gewoontes toch???waarom wordt er dan zo'n grote heisa van
gemaakt over de imaamDie het overigens beleefd en met respect uitlegde
aan verdonk, maar zij die weer te kortzichtig was en niet het geduld had
(wat overigens zeer onbeleefd was) om te luisteren naar wat de man
te�vertellen had.


bla bla bla en wegwezen en dan vooral niet
luisteren naar wat anderen te vertellen hebben, zo gaat verdonk te
werk.waar ze niets mee zal bereiken




Jaseena, waarom sreeds zo'n vooronderstelling in de strekking van "je
weet niets". Ook dat is een argument dat discussie vervuilt. hoe weet jij of
ik me wel of niet in religies verdiept heb? Mag ik aannemen dat jij je jaren
verdiept hebt in vergelijkende religiestudies, dat je zo iets neerbuigends
kunt zeggen?
Dan die handenschudderij. De Waal is daar wel zeker op "gepakt". En
bovendien; later heeft hij wel een hand gegeven. Punt is dat hij op dat
moment voor schut stond omdat hij niet voldoet aan een bepaalde
fatsoensnorm.
Maar probeer dat geval met die imam eens van een ander standpunt te
bekijken. Dan staat daar zo'n (overigens eerbiedwaardige) oude man in
klederdracht, die weigert een hand te geven en bovendie ook nog eens
niet een fatsoenlijk woord nederlands kan uitbrengen. Waar blijft het
respect voor een minister (ook al is ze "maar" een vrouw)?
Goed, die chinees die je noemt heeft zijn manier gevonden om respect te
tonen. Mijn uitdaging aan het begin van deze topic was, om niet te gaan
zitten zeuren en slachtofferen, maar om dan eens met elkaar een manier
te vinden om respect te betonen in plaats van handen schudden.. dan ben
je constructief bezig.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 11:31
Hand in hand door nederland toch?
Al zal dat nu misschien een beetje lastig gaan.......
wiens fout zou dat nou zijn?


Ik reageerde nog op een vorige posting van je, maar goed...

Het is toch duidelijk wiens fout het is dat we niet hand in hand door het
land kunnen gaan?


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 12:33
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

gezien. Wat is het nou voor een punt om een enkel regeltje uit de ahadith
te nuanceren?
Niet dat ik nu zit te popelen om Moslimahanden te schudden...

ja voor jou kan dat wel laat wat je wil aan regels ,en laat mij wat ik wil om niet te laten van de regels van mijn geloof waar ik veel van hou.

daar ben ik blij mee  ook al spreek je niet de waarheid

Ja maar op deze manier met mensen omgaan en hun cultuur kan ook niet Taqwaa.Zou jij het prettig vinden,als jij het niet prettig vind,als ik met me schoenen door je huis heen wandel en het toch doe.Zo kan je niet met elkaar omgaan.Als men respect wenst diend men het ook zelf te geven,zo leef je in harmonie met elkaar en niet anders.

Het is geven en nemen en als mensen dat niet kunnen opbrengen,dan weet ik wel wie ik de deur wijs.

 



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 12:41
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

gezien. Wat is het nou voor een punt om een enkel regeltje uit de ahadith
te nuanceren?
Niet dat ik nu zit te popelen om Moslimahanden te schudden...

ja voor jou kan dat wel laat wat je wil aan regels ,en laat mij wat ik wil om niet te laten van de regels van mijn geloof waar ik veel van hou.

daar ben ik blij mee  ook al spreek je niet de waarheid

Ja maar op deze manier met mensen omgaan en hun cultuur kan ook niet Taqwaa.Zou jij het prettig vinden,als jij het niet prettig vind,als ik met me schoenen door je huis heen wandel en het toch doe.Zo kan je niet met elkaar omgaan.Als men respect wenst diend men het ook zelf te geven,zo leef je in harmonie met elkaar en niet anders.

Het is geven en nemen en als mensen dat niet kunnen opbrengen,dan weet ik wel wie ik de deur wijs.

 

  asalaamo3alaikom  zusters en broeders en groet niet moslims .nou ruud dan kan ik jou zegen dat het wel toe laat als een niet moslim bij mij thuis komt  met schoenen  als die weg gaat ga ik dan  dweilen dat kan is niet tegen mijn geloof

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

gezien. Wat is het nou voor een punt om een enkel regeltje uit de ahadith
te nuanceren?
Niet dat ik nu zit te popelen om Moslimahanden te schudden...

ja voor jou kan dat wel laat wat je wil aan regels ,en laat mij wat ik wil om niet te laten van de regels van mijn geloof waar ik veel van hou.

daar ben ik blij mee  ook al spreek je niet de waarheid

Ja maar op deze manier met mensen omgaan en hun cultuur kan ook niet Taqwaa.Zou jij het prettig vinden,als jij het niet prettig vind,als ik met me schoenen door je huis heen wandel en het toch doe.Zo kan je niet met elkaar omgaan.Als men respect wenst diend men het ook zelf te geven,zo leef je in harmonie met elkaar en niet anders.

Het is geven en nemen en als mensen dat niet kunnen opbrengen,dan weet ik wel wie ik de deur wijs.

 

  asalaamo3alaikom  zusters en broeders en groet niet moslims .nou ruud dan kan ik jou zegen dat het wel toe laat als een niet moslim bij mij thuis komt  met schoenen  als die weg gaat ga ik dan  dweilen dat kan is niet tegen mijn geloof
Dat kan...Maar daar gaat het even niet om of je het wel of niet acceptabel vind.Maar als jij het niet zou wensen trek ik ze uit.Tenzij ik er onder werkomstandigheden moet zijn.En met me aan te passen aan you woning toon ik respect.Wat mij onder veel streng gelovigen opvalt en dat is niet alleen bij moslims hoor,(Ruud blijft objectief)is dat men altijd maar denkt dat het geloof bepaalde sociaale wetten aan de kant kan schuiven.

Maar weet......Dat als een geloof zegt dat men respect voor mensen moet hebben en men dit niet doet....Men evenzeer zijn geloof niet aanhangd.

Want bij het afdwingen van geen hand geven wat de beste man doet...Overtreed hij tevens een stukje waardering en beleefdheid die de Koran evenzeer wenst uit te dragen.  

Aan de andere kant......Als Jan Maat mij de hand zou willen geven.....Had ik hem ook geweigerd.  Maar goed deze vergelijking gaat niet op.



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 13:43

ruud   hoe vaak moet ik jou zegen dat de wet van allah voor alles gaat gaat voor koning  man  land  wat dan ook . moet een man mij als vrouw niet respecteren ?want als hij mij een hand geeft is voor mij een teken van  ik heb geen respect voor je ik wil je aanraken  terwijl ik dat niet wil  is dat niet  de recht van de vrouw   ontnemen?ik vind van wel.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 18 maart 2005 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud   hoe vaak moet ik jou zegen dat de wet van allah voor alles gaat gaat voor koning  man  land  wat dan ook . moet een man mij als vrouw niet respecteren ?want als hij mij een hand geeft is voor mij een teken van  ik heb geen respect voor je ik wil je aanraken  terwijl ik dat niet wil  is dat niet  de recht van de vrouw   ontnemen?ik vind van wel.

Is het dan ook niet het recht van een volk om een eigen mening te hebben of is het wel goed een volk die voor bepaalde leiders heeft gekozen een mening te ontnemen? Is dat niet het recht van het volk om te kiezen in vrije wil.

Die wetten verkondigd Allah namelijk ook als ik het goed gelezen heb..

In mijn ogen had de man niet alleen naar 1 regel uit de Koran moeten kijken.....Maar moeten wegen op misschien wel meerdere regels... 



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 04:54
je geeft mij geen antwoord jullie hebben het toch over vrouwen rechten nou waar blijft die recht voor mij als ik geen hand wil geven aan mannen en geen rescpect voor me heeft  nou ik als vrouw wi geen hand geven aan mannen  word er voor mij nou een film gemaakt dat  groep mensen mij  onderdruken en geen respect  voor vrouwen hebben en hun dwingen aan teraken?

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:00

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

je geeft mij geen antwoord jullie hebben het toch over vrouwen rechten nou waar blijft die recht voor mij als ik geen hand wil geven aan mannen en geen rescpect voor me heeft  nou ik als vrouw wi geen hand geven aan mannen  word er voor mij nou een film gemaakt dat  groep mensen mij  onderdruken en geen respect  voor vrouwen hebben en hun dwingen aan teraken?
Dwing jij mij niet als jij graag zou willen dat ik de schoenen uit doe binnen jou huis als jij er om vraagt en ik zou het niet willen als ik zou willen blijven en men zou schoenen uittrekken zien als gebaar van respect voor de gastheer?

Als ik naar een land emigreer en dat land kent als eerbied het schudden van handen.Dan schud ik de hand...En als ik dat niet wens....Emegreer ik niet.

Je gaat een gastheer toch niet veroordelen op zijn regels of wel als je er wil zijn......



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:08
Salaam Aleikum,

Beste ruud, raar dat je ons, moslims, nog steeds als gasten ziet. Blijkbaar accepteer je ons nog steeds niet. Ondanks dat vele moslims hier geboren zijn. Probeer pas argumenten aan te voeren wanneer je ons wel als gelijkwaardig ziet, anders is er voor jou geen geloofwaardigheid meer in je woorden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:10
ik zei al tegen je  het is niet tegen mijn geloof als niet moslim opzoek bij mijn thuis komt en ik hem toelaat met schoenen ik ga dan niet moelijk doen als hij liever met schoenen blijft laat ik hem  en daarna dweil ik gewoon hij is mijn gast dus  moet ik geduld hebben  en dweilen. zolang het niet tegen mijn geloof gaat  is helemaal niet erg  ruud.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:30
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ik zei al tegen je  het is niet tegen mijn geloof als niet moslim opzoek bij mijn thuis komt en ik hem toelaat met schoenen ik ga dan niet moelijk doen als hij liever met schoenen blijft laat ik hem  en daarna dweil ik gewoon hij is mijn gast dus  moet ik geduld hebben  en dweilen. zolang het niet tegen mijn geloof gaat  is helemaal niet erg  ruud.
Dat begrijp ik,maar voor andere mensen die geen geloof hebben gelijkend aan die van u telt hun cultuur of een ander geloof.Daar diend men dan rekening mee te houden.Zoals u eigen geloof het ook voorschrijft.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:32

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Beste ruud, raar dat je ons, moslims, nog steeds als gasten ziet. Blijkbaar accepteer je ons nog steeds niet. Ondanks dat vele moslims hier geboren zijn. Probeer pas argumenten aan te voeren wanneer je ons wel als gelijkwaardig ziet, anders is er voor jou geen geloofwaardigheid meer in je woorden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Accepteer je mij wel als ik hier woon en een hand schudden zie als gebaar van vriendelijkheid en het niet wil geven?Draai de zaken eens om zou ik zeggen.....Respecteer je me wel dan....Als geen moslim zijnde?

Is die hand niet schudden er niet voor om overspel te voorkomen en niets anders of is er nog meer..... ?

Was de bedoeling van Allah eigenlijk niets anders als het voorkomen van overspel....Door lijfelijk contact te voorkomen...

Daarbij Malcom.....Ben ik wel gelijkwaardig als ik geen moslim ben in jou ogen,denk daar maar eens over na.



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:53

Hier hoe een vrouw zich voelt met andere gewoontes...

Lees:

Vandaag geef ik iedereen een hand. Hallo, neem jij mijn uitgestoken hand aan?
Hoi, hoe gaat het, ik schud je hand.

U trekt u hand terug?
U wil geen hand van een vrouw aannemen?
Dat mag niet van u geloof?

Ik heb mijn handen net nog gewassen hoor, ik zal eens eraan ruiken�ja ik ruik lelietjes van dalen, lekker fris�zullen we het nog eens proberen?
Zo, dan kom ik weer binnen, Hallo, ik steek mijn hand uit.

U wilt nog steeds mijn hand niet aannemen?

Vreemde vrouwen mag je niet lijfelijk aanraken, dus ook geen hand geven?
Maar ik geef juist mijn hand zodat ik mezelf kan voorstellen en dan ben ik geen vreemde vrouw meer.

Nog eens proberen?
Goed ik kom weer binnen�.Hallo hoe gaat het, ik steek mijn hand uit.

Nee?
Echt niet?
Lul.
(Lul = Land Uit Lazeren!)

Wie denkt die wel niet dat die is? Allah zelf!? Moet die het voorbeeld geven aan de moslimjeugd? Logisch dat het hier en daar scheef gaat. Meneer vind integreren een vies woord? En met zeggen:�Mevrouw met respect maar mijn geloof staat niet toe dat ik u een hand geef�, laat je juist zien totaal geen respect te hebben voor een vrouw.
Ik heb alle respect voor de imans die het wel goed weten over te brengen, maar deze moet onmiddellijk een enkele reis terug naar de berg waar die vanaf was gerold.

Aktie.
Alle vrouwen van Nederland, gekleed in minirokken, burka�s of spijkerbroek. Blond, rood, bruin of zwartharig. Ongesteld, zwanger, maagd of hoer. (of geen van de mogelijkheden maar wel vrouw) (ja Kelly jij mag ook mee)
Laten we Woensdag massaal naar de moskee gaan van deze meneer en alle mannen die daar naar binnen lopen niet naar binnen laten eer ze ieder van ons een hand hebben gegeven.
Laat die iman maar aan mij over, die geef ik eerst een hand en dan trek ik hem voor straf tegen mijn boezem aan met die baard van hem.

MissJ.

(log 398 )



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 05:58
Respect behoord van 2 kanten te komen Malcom en niet constand van 1 vergeet dat niet.Dus beantwoord je eigen stelling maar.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 06:11
je geeft me nog steeds geen antwoord ruud.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 06:40

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

je geeft me nog steeds geen antwoord ruud.
Ik zie moslims niet als gasten,die grondwettelijk hier wonen.Ik kan dat namelijk ook niet zo zien....Want de meeste moslims geven gewoon een hand en wonen hier grondwettelijk.En dat is maar goed ook.Of is die moslim strijdster hier eerder genoemd geen moslima?Ondanks dat ze geen hoofddoek draagd.  

En nu kan je mijn vraag beatwoorden neem ik aan......

Ben ik gelijkwaardig als ik geen streng Islamiet ben...Ben ik gelijkwaardig aan jou?



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 06:50
Salaam Aleikum,

Je ziet ons dus nog steeds als gasten, ook al zijn er heel veel moslims hier geboren en opgevoed. Je probeerde niet direct te antwoorden, maar ik lees in je reactie dat je er wel zo over denkt.
En als ik iemand zie die geen moslim is denk ik niet gelijk van dat is een ongelovige daar moet ik niks mee te maken hebben. Moslims denken in het dagelijks leven niet bij contacten met niet moslims van dat is een minderwaardig mens, die staan er niet eens bij stil.

Dat jij dit wel doet geeft al aan hoe jouw denkpatroon is, als je in de termen mensen gaat beoordelen.
Mensen zijn gelijkwaardig, alleen op religieus gebied is dit een ander verhaal. Dan is het logisch dat mensen die andere dingen geloven dus ook niet gelijk aan elkaar zijn. En daar hebben vooral atheisten problemen mee. Aangezien ook joden en christenen mensen van een ander geloof als iemand zien die het verkeerd heeft en dus niet gelijk aan hen is.

En dit is ook mijn land, dus jouw normen en waarden (en met jou vele anderen) zijn niet geldend voor elke inwoner van dit land. Door ze proberen op te leggen toon je aan voor niemand respect te hebben dan voor je jezelf, omdat blijkbaar alleen de normen en waarden van de gemiddelde nederlander de juiste zijn. Ik zie moslims nergens in Nederland de niet moslims iets opleggen van hun gewoontes, jij wel? En blijkbaar is dat dus het verschil in het normaal omgaan met mensen.

Het is al zo dat ik van autochtone nederlanders al geen respect meer verwacht. Hoewel ik wel altijd respect toon, ook krijg ik dit niet terug. het valt me ook op dat er in suriname na eeuwen lang hier nooit een discussie over geweest is, terwijl daar toch moslims, hindoes, boedhisten, afrikaanse afstammelingen en chinezen daar door mekaar leven. En ik heb dit ook aan een hindoestaanse vriend gevraagd die zij dat ze daar elkaars gewoonten respecteren en ook respect voor elkaar hebben. Misschien een voorbeeld voor de autochtone nederlanders die toch blijven vasthouden aan hun blanke superioriteits gevoel die ze over de eeuwen heen niet kwijt zijn geraakt.


Salaam Aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 19 maart 2005 om 07:22

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Je ziet ons dus nog steeds als gasten, ook al zijn er heel veel moslims hier geboren en opgevoed.<<<<<<Klopt jou stelling met wat ik hier boven schrijf? Je probeerde niet direct te antwoorden, maar ik lees in je reactie dat je er wel zo over denkt.Onzin....Die Iman is in mijn ogen een streng Islamiet die niet de geheele Koran in overweging heeft genomen,wat bijna alle moslims wel doen.(Zie het hebben van een uitkering bv...Maar goed het is zijn recht hier....Maar er zijn vast nog wel meer redenen te vinden.)
En als ik iemand zie die geen moslim is denk ik niet gelijk van dat is een ongelovige daar moet ik niks mee te maken hebben.Gelukkig Melcom dat jij het anders ziet,dit doet me goed om te horen. Moslims denken in het dagelijks leven niet bij contacten met niet moslims van dat is een minderwaardig mens, die staan er niet eens bij stil.Klopt......Maar bepaalde moslims doen dat wel.

Dat jij dit wel doet geeft al aan hoe jouw denkpatroon is Mijn denkpatroon ken je niet,mijn beste contact aangaande buren waren moslims., als je in de termen mensen gaat beoordelen.
Mensen zijn gelijkwaardig, alleen op religieus gebied is dit een ander verhaal Mensen zijn gelijkwaardig punt!!! . Dan is het logisch dat mensen die andere dingen geloven dus ook niet gelijk aan elkaar zijn Dat zijn ze wel wat klets je nu?Ze denken soms alleen anders. En daar hebben vooral atheisten problemen mee. Pardon??? Aangezien ook joden en christenen mensen van een ander geloof als iemand zien die het verkeerd heeft en dus niet gelijk aan hen is.Bepaalde joden,christen en atheisten hebben daar ook idd last van.....

En dit is ook mijn land, dus jouw normen en waarden (en met jou vele anderen) zijn niet geldend voor elke inwoner van dit land. Door ze proberen op te leggen toon je aan voor niemand respect te hebben dan voor je jezelf Wat die Iman dus zelf ook doet., omdat blijkbaar alleen de normen en waarden van de gemiddelde nederlander de juiste zijn.Of die van enkele streng Islamieten. Ik zie moslims nergens in Nederland de niet moslims iets opleggen van hun gewoontes, jij wel? Omgekeerd wel dan? En blijkbaar is dat dus het verschil in het normaal omgaan met mensen. Het geven van een vriendschaps hand of zich voorstellen aan elkaar......Waar hebben we het over zeg....(Ik zie geen overspel tussen die 2 gebeuren jij wel? )

Het is al zo dat ik van autochtone nederlanders al geen respect meer verwacht. Hoewel ik wel altijd respect toon, ook krijg ik dit niet terug.Hier kan ik iets van begrijpen en vind het triest....Van mij had je het gekregen. het valt me ook op dat er in suriname na eeuwen lang hier nooit een discussie over geweest is Die relativeren de zaken meer als bepaalde moslims doen en ik heb veel respect voor deze denkwijze., terwijl daar toch moslims, hindoes, boedhisten, afrikaanse afstammelingen en chinezen daar door mekaar leven.Hebben vast ook wel eens ruzie met elkaar... En ik heb dit ook aan een hindoestaanse vriend gevraagd die zij dat ze daar elkaars gewoonten respecteren en ook respect voor elkaar hebben. Misschien een voorbeeld voor de autochtone Ben je zelf allochtoon dan? Of ben je nu Nederlander...nederlanders die toch blijven vasthouden aan hun blanke superioriteits gevoel die ze over de eeuwen heen niet kwijt zijn geraakt.Tsjonge jonge jonge.....Maar goed daar hoor je zelf dus ook bij toch.....


Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Tsjaaaaa.... Mijn moslim buurman (Van marokaanse afkomst)heeft een blanke nederlandse vrouw..Het zal wel een kafir zijn nu of niet.

Hou je van vissen Malcom?

 



Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 04:28
Salaam

Pas op, Ruud, moslimmannen mogen wel trouwen met christen / joodse vrouwen. Heeft niets te maken met strengheid, maar met wettelijke legaliteit in de Quraan. Echt niet, de meeste moslims lezen niet eens de Quraan, mij niet uitgezonderd, laat staan helemaal. Ik begrijp niet waarom je er wel een probleem van maakt van iets wat je wettelijk toch niet kunt afdwingen (handjes schudden). Heeft niets met vrouwen te maken (vrouwonafhankelijk onderwerp). Maar met geloofsuiting, wettelijke (sharia) regels naleven als goede moslim.
Luister, wettelijke regels naleven met regels die de Quraan niet overtreden kan best. Maar wanneer mensen van de dominante cultuur mensen van een andere cultuur/religie hun normen en waarden afdwingen spreekt men van dominante onderdrukking. Zeg eens eerlijk, is handjes schudden nou echt nodig? Relativeren? Oplossen in de maatschappij? Indentiteit weggooien? Religie verwaarlozen? Ja, dat is de andere kant van deze spectra. Het lijkt misschien niets om te relativeren, maar zo gauw men dingen accepteert die niet overeen komen met Islam doet men aan een vernieuwing. Iets dat heel ernstig is in de Islam. Immers daar komen sektes/stromingen van.
Je denkt misschien dat er geen relatie is tussen overspel en handjesschudden, maar weet dat aanraken iets primitiefs is waar zelf moderne wetenschap het overeens is dat tast neorologisch is te achterhalen. Dus tast lijkt onschuldig, maar intussen gebeuren er wel dingen met je lichaam.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 05:15

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Pas op, Ruud, moslimmannen mogen wel trouwen met christen / joodse vrouwen. Heeft niets te maken met strengheid, maar met wettelijke legaliteit in de Quraan. Echt niet, de meeste moslims lezen niet eens de Quraan, mij niet uitgezonderd, laat staan helemaal. Ik begrijp niet waarom je er wel een probleem van maakt van iets wat je wettelijk toch niet kunt afdwingen (handjes schudden).Het gaat niet om het afdwingen...Het gaat om sociaale en maatschappelijke acceptatie van de autochtoone Nederlander. Heeft niets met vrouwen te maken (vrouwonafhankelijk onderwerp). Maar met geloofsuiting, wettelijke (sharia) regels naleven als goede moslim.
Luister, wettelijke regels naleven met regels die de Quraan niet overtreden kan best.De regels van de Koran zijn niet de regels van de grondwet.En in dit land dient men zich aan de grondwet te houden,niet aan die van de Koran. Maar wanneer mensen van de dominante cultuur mensen van een andere cultuur/religie hun normen en waarden afdwingen spreekt men van dominante onderdrukking. Zeg eens eerlijk, is handjes schudden nou echt nodig? Relativeren?Relativerend gezien nee... Sociaal maatschappelijk gezien Ja....Maar dat geldt evenzeer voor de andere kant toch.....En als de grootste groep dit als prettig ervaart,waar denkt u dan dat het beste de nadruk op aanpassing zou kunnen liggen? Zeg eens eerlijk... Relativerend en Sociaal maatschappelijk gezien....Oplossen in de maatschappij? Indentiteit weggooien? Religie verwaarlozen? Ja, dat is de andere kant van deze spectra. Het lijkt misschien niets om te relativeren, maar zo gauw men dingen accepteert die niet overeen komen met Islam doet men aan een vernieuwing. Iets dat heel ernstig is in de Islam.Dat kan ik begrijpen,maar de meeste mensen in dit land hangen de Democratie aan.En dat is hun heilig goed,die beschermd wordt door de grondwet.Het aantasten van de Democratie,wordt als zeer ernstig ervaren door de meeste Nederlanders. Immers daar komen sektes/stromingen van.
Je denkt misschien dat er geen relatie is tussen overspel en handjesschudden, maar weet dat aanraken iets primitiefs is waar zelf moderne wetenschap het overeens is dat tast neorologisch is te achterhalen.Hahahaha...Ja sorry dat ik nu even lach..Aanraking (contact tussen sexen)is de basis van het bestaan van het meeste leven hier op aarde.Maar ook van veele andere zaken die niets te maken hebben met geslachtsdrift. Dus tast lijkt onschuldig, maar intussen gebeuren er wel dingen met je lichaam.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Als moslim mannen wel met Christenen mogen trouwen,waarom heb ik dan negatiefe reactie's van bepaalde moslims hier gehad?Zij gaven aan dat ze het niet goed vonden dat Moslims met Christenen trouwden.(En waarom mag volgens een aantal moslims een moslim bv geen christ wordenAls de Koran duidelijk aangeeft dat goede christenen evenzeer welkom zijn bij Allah?)

En draai het eens om......Waarom zou men geen handje schudden in een land waar het voor vriendschap en kennismaking staat? En als mensen zeggen wat ze hier doen dat u geloof voor dat van anderen gaat....Wat zegt dat hoe u tegen deze mensen aan kijkt en hun geloof?

Hoe kunt u zeggen dat waneer een groot gedeelte van het volk van Nederland handen schudden belangrijk vind en dit van mensen verwacht bij kennismaking,dat men iets oplegd waneer men dit als normaal ervaart?Waneer u uw eigen regels afdwingt door zaken te weigeren die dit volk grondwettelijk erkent....Dwingt u zelf dan geen zaken af door grondwettelijke regels te weigeren?

Een klein voorbeeldje......

Tijdens vakantie in Portugal ben ik ooit met me bloote bast gaan zitten op het teras van een restaurant.Vervolgens kwam er een ober die mij vriendelijk verzocht een T-shirt aan te trekken of anders te gaan.

Wat denk je dat ik deed?

Of is dit nu anders als het geven van een hand,omdat de Koran het voorschrijft en men hieruit pressie kan en mag oefenen?

En ik weet dat veel moslims de Koran niet lezen,zij hebben dan ook geen moeite met het handen schudden.Waarom ook.....Er zit namelijk niets verkeerds in,als alleen dat men iets dichter contact krijgt tot een persoon in vriendschap.

Waarom heeft deze Iman,geen rekening gehouden met de gevoelens van de vrouw uit de Nederlandse cultuur?Puur en alleen uit angst voor overspel en niet kijkend naar andere zeer belangrijke regels binnen de Koran?

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

Acceptatie van de gevoelens van deze vrouw...

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Geen erkening van een goed gebaar van deze vrouw aan deze man niet gelijkend aan moslim gewoontes,maar wel vanuit een gebaar van een ander geloof die Allah erkent.

82. Maar zij, die geloven en goede werken doen, - zij zijn de bewoners van de Hemel, daarin zullen zij verblijven

Geen erkenning zien in de goede daad van deze vrouw,om een vriendelijk contact mogelijk te maken,gezien vanuit haar cultuur in de vorm van een goed gebaar.

91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hen "Waarom heb je dan de vroegere profeten van God gedood, als je inderdaad gelovigen was?"

Gelovend alleen vanuit zijn eigen geloof verwierp hij punt 62 en erkende niet Gods andere werken,alles behoort immers Allah toe.

enz....



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 05:26
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

je geeft me nog steeds geen antwoord ruud.
Ik zie moslims niet als gasten,die grondwettelijk hier wonen.Ik kan dat namelijk ook niet zo zien....Want de meeste moslims geven gewoon een hand en wonen hier grondwettelijk.En dat is maar goed ook.Of is die moslim strijdster hier eerder genoemd geen moslima?Ondanks dat ze geen hoofddoek draagd.  

En nu kan je mijn vraag beatwoorden neem ik aan......

Ben ik gelijkwaardig als ik geen streng Islamiet ben...Ben ik gelijkwaardig aan jou?

hhhhhhhhh dat was mijn vraag niet hoor lees goed ik dacht al waar heeft het over.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 05:27
hij

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 05:32

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hij
hoe vaak moet ik jou zegen dat de wet van allah voor alles gaat gaat voor koning  man  land  wat dan ook <<<< Dit wil het Nederlandse volk niet......Snap je dat nou of niet?

je geeft mij geen antwoord jullie hebben het toch over vrouwen rechten nou waar blijft die recht voor mij als ik geen hand wil geven aan mannen en geen rescpect voor me heeft  nou ik als vrouw wi geen hand geven aan mannen  word er voor mij nou een film gemaakt dat  groep mensen mij  onderdruken en geen respect  voor vrouwen hebben en hun dwingen aan teraken?

Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging.

Men stelt zich namelijk voor aan elkaar door de hand te schudden en te zeggen wie men is. 

(Ik zag dat ik me antwoord aan de verkeerde text had geplakt....Sorry)

Waar de Nederlandse samenleving straks ook mee te maken krijgt,is de denkwijze van vrouwen via de Koran bij het kiezen van werk.Dit zal ook voor maatschappelijke en sociaale disharmonie kunnen zorgen.

Ik begrijp dat men ook hieruit weer kan stellen,dat als waneer de overheid dit tegen wil gaan men van oplegging kan spreken.Maar de overheid dient naar algemeene belangen te kijken en niet alleen naar 1 opzich alleen staande groep.

Men doet dit nu al door waneer er te veel scholieren voor bepaalde vakken kiest en te weinig voor andere vakken,waar de economie om vraagt.Het geld dat de overheid ontvangt aan belasting op een andere manier te spreiden.

Dat de overheid dit doet is logisch....Aangezien onze welvaart afhangd van ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.En dus de arbeidsmarkt de drager is van onze sociaal maatschappelijke samenleving.



Geplaatst door: Cherub
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 07:23

Hebben ze deze man nooit vertelt dat het hier als belediging wordt ervaren als iemand een ander de hand weigert? Hoe verwacht die persoon precies hier in Nederland vervolgens te kunnen functioneren?

Het is volgens mij terecht dat deze man zijn uitkering wordt stop gezet , het is duidelijk onwil om uit zijn uitkeringspositie te raken en gewoon normaal deel te nemen aan het maatschappelijk verkeer in Nederland.Als hij zo streng wil leven waarom gaat hij dan niet in een klooster wonen of iets dergelijks? Waarom moeten wij als maatschappij de rekening betalen voor zijn geloofsbeleving? Zo kun je wel aan de gang blijven zeg.

De Islam is niet het enigste geloof op deze wereld en je kunt niet verwachten dat alles en iedereen zich naar de Islam zal schikken. Mijn geloof bestaat uit de hele dag slapen en drinken ter meerdere eer en glorie van Bachuss.Moet ik vervolgens verwachten dat andere die wel werken en zich wel normaal gedragen mijn rekeningen betalen?



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 07:47
In eerste instantie geplaatst door Cherub

Hebben ze deze man nooit vertelt dat het hier als belediging wordt ervaren als iemand een ander de hand weigert? Hoe verwacht die persoon precies hier in Nederland vervolgens te kunnen functioneren?

Het is volgens mij terecht dat deze man zijn uitkering wordt stop gezet , het is duidelijk onwil om uit zijn uitkeringspositie te raken en gewoon normaal deel te nemen aan het maatschappelijk verkeer in Nederland.Als hij zo streng wil leven waarom gaat hij dan niet in een klooster wonen of iets dergelijks? Waarom moeten wij als maatschappij de rekening betalen voor zijn geloofsbeleving? Zo kun je wel aan de gang blijven zeg.

De Islam is niet het enigste geloof op deze wereld en je kunt niet verwachten dat alles en iedereen zich naar de Islam zal schikken. Mijn geloof bestaat uit de hele dag slapen en drinken ter meerdere eer en glorie van Bachuss.Moet ik vervolgens verwachten dat andere die wel werken en zich wel normaal gedragen mijn rekeningen betalen?

De Koran verwijst duidelijk naar andere geloven en dat die door Allah geaccepteerd wordt waneer deze goede werken doen.Het gebaar van de vrouw was een vriendelijk gebaar een daad van goed gedrag.Deze Iman heeft deze goede daad verworpen,door niet verder te kijken als zijn neus lang was.


Geplaatst door: OEM MOUSSA
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:16

assallam aleikom beste zusters en broeders,wat er hier niet wordt bijverteld is dat deze iman netjes van tevoren heeft aangegeven dat hij geen hand zou geven ,dus ritaatje wist van tevoren dat  de iman haar geen hand zou geven .Ze heeft deze kans met 2 handen aangepakt om en relletje teveoorzaken!!wat het ergste is die andere 40 of meer (ik weet niet meer precies hoeveel imams er waren)preken in de moskee over de koran en de soenna van onze profeet(VZMH) en pakten ritaatje haar hand met 2 handen vast!Eentje begon haar helemaal op haar rug te kloppen?!?!Subhannallah,moge ALLAH(SWT)hun op het rechte pad leiden,amien,amien.

Ik begrijp de ophef niet die er wordt gemaakt over een hand geven.Alhamdoelilah,ikben een nederlandse moslima en weet nog van vroeger dat je soms van mensen zo`n slap, niet gemeend handje kreeg,dan gaf ik vroeger ook al liever geen hand.Ik vindt dat een vriendelijke goeimorgen,zonder hand,veel beter dan zo`n slap handje wat dan niet gemeend is!De hetze is al lang tegen de moslims begonnen,ja je leest het goed een hetze!Eerst zijn het de islamitische basisscholen dan zijn het de "'onderdrukte "'moslimvrouwen,waarom vraagt ,hirchi ali niet aan mij of ik onderdrukt wordt??Dan is het handje schudden, dan zijn het weer de imaams die uitgezet moeten worden,dan is het weer als een moslim een mening heb ,is het verboden,maar de niet moslims mogen alles roepen wat ze willen.Maar alhamdoelilah het maakt ons ,insha allah,allen maar sterker in ons geloof! Kijk hoeveel mensen allah(SWT) op het goede pad leidt.zowel nederlanders en mensen met een islam achtergrond>Dus regering en hirshi ali en ritaatje en de rest van de groep ,ga vooral zodoor!

LA HAWLA WALAA QOWWATA IELLA BIELLAH!!!!



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Je ziet ons dus nog steeds als gasten, ook al zijn er heel veel moslims hier geboren en opgevoed.<<<<<<Klopt jou stelling met wat ik hier boven schrijf? Je probeerde niet direct te antwoorden, maar ik lees in je reactie dat je er wel zo over denkt.Onzin....Die Iman is in mijn ogen een streng Islamiet die niet de geheele Koran in overweging heeft genomen,wat bijna alle moslims wel doen.(Zie het hebben van een uitkering bv...Maar goed�het is zijn recht hier....Maar er zijn vast nog wel meer redenen te vinden.) En als ik iemand zie die geen moslim is denk ik niet gelijk van dat is een ongelovige daar moet ik niks mee te maken hebben.Gelukkig Melcom dat jij het anders ziet,dit doet me goed om te horen. Moslims denken in het dagelijks leven niet bij contacten met niet moslims van dat is een minderwaardig mens, die staan er niet eens bij stil.Klopt......Maar bepaalde moslims doen dat wel. Dat jij dit wel doet geeft al aan hoe jouw denkpatroon is Mijn denkpatroon ken je niet,mijn beste contact aangaande buren waren moslims., als je in de termen mensen gaat beoordelen. Mensen zijn gelijkwaardig, alleen op religieus gebied is dit een ander verhaal�Mensen zijn gelijkwaardig punt!!! . Dan is het logisch dat mensen die andere dingen geloven dus ook niet gelijk aan elkaar zijn�Dat zijn ze wel wat klets je nu?Ze denken soms alleen anders. En daar hebben vooral atheisten problemen mee. Pardon??? Aangezien ook joden en christenen mensen van een ander geloof als iemand zien die het verkeerd heeft en dus niet gelijk aan hen is.Bepaalde joden,christen en atheisten hebben daar ook idd last van..... En dit is ook mijn land, dus jouw normen en waarden (en met jou vele anderen) zijn niet geldend voor elke inwoner van dit land. Door ze proberen op te leggen toon je aan voor niemand respect te hebben dan voor je jezelf Wat die Iman dus zelf ook doet., omdat blijkbaar alleen de normen en waarden van de gemiddelde nederlander de juiste zijn.Of die van enkele streng Islamieten. Ik zie moslims nergens in Nederland de niet moslims iets opleggen van hun gewoontes, jij wel? Omgekeerd wel dan? En blijkbaar is dat dus het verschil in het normaal omgaan met mensen. Het geven van een vriendschaps hand of zich voorstellen aan elkaar......Waar hebben we het over zeg....(Ik zie geen overspel tussen die 2 gebeuren jij wel? )Het is al zo dat ik van autochtone nederlanders al geen respect meer verwacht. Hoewel ik wel altijd respect toon, ook krijg ik dit niet terug.Hier kan ik iets van begrijpen en vind het triest....Van mij had je het gekregen. het valt me ook op dat er in suriname na eeuwen lang hier nooit een discussie over geweest is Die relativeren de zaken meer als bepaalde moslims doen en ik heb veel respect voor deze denkwijze., terwijl daar toch moslims, hindoes, boedhisten, afrikaanse afstammelingen en chinezen daar door mekaar leven.Hebben vast ook wel eens ruzie met elkaar... En ik heb dit ook aan een hindoestaanse vriend gevraagd die zij dat ze daar elkaars gewoonten respecteren en ook respect voor elkaar hebben. Misschien een voorbeeld voor de autochtone Ben je zelf allochtoon dan? Of ben je nu Nederlander...nederlanders die toch blijven vasthouden aan hun blanke superioriteits gevoel die ze over de eeuwen heen niet kwijt zijn geraakt.Tsjonge jonge jonge.....Maar goed daar hoor je zelf dus ook bij toch..... Salaam Aleikum, MAlcolm X
Tsjaaaaa.... Mijn moslim buurman (Van marokaanse afkomst)heeft een blanke nederlandse vrouw..Het zal wel een kafir zijn nu of niet.


Hou je van vissen Malcom?




Salaam Aleikum,

Ruud geef me een aantal voorbeelden waarbij moslims hier in Nederland iets willen opleggen aan niet moslims. En je snapt het nog steeds niet wat het hand geven betreft tussen 2 geslachten. Zoek maar eens op waarom het niet kan, ipv de hele tijd overspel te roepen.

En ik ben allochtoon volgens de termen die door de blanke nederlanders zijn bedacht. Ook al roep ik een miljoen keer dat ik nederlander ben, blijf ik allochtoon. Ook al zou ik bv in een oorlog voor nederland vechten, ik blijf een allochtoon en een buitenlander. Want mijn uiterlijke kenmerken en die van mijn kinderen zullen nooit veranderen en daarom zullen we nooit als nederlanders aanvaard worden.
Ik heb geen superioriteits gevoel tov mensen met een andere kleurtje, terwijl dit bij de blanke medemensen toch ingeboren zit. Mensen krijgen het daarna ook nog eens mee in hun opvoeding.

Dat jij je marokkaanse buurman als kafir ziet of denkt dat moslims hem als kafir ziet, zegt veel over jou kennis van de islamitische godsdienst. Je zal wel over enige kennis beschikken, maar helaas niet op dit punt. Aangezien het niet verboden is voor moslims om met niet moslims te trouwen, maar dit niet prefereerbaar is. Joden mogen helemaal niet trouwen met niet joden, misschien dat je dat bedoeld.

Ik hou wel van vissen Ruud, waarom vraag je dat?

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Je ziet ons dus nog steeds als gasten, ook al zijn er heel veel moslims hier geboren en opgevoed.<<<<<<Klopt jou stelling met wat ik hier boven schrijf? Je probeerde niet direct te antwoorden, maar ik lees in je reactie dat je er wel zo over denkt.Onzin....Die Iman is in mijn ogen een streng Islamiet die niet de geheele Koran in overweging heeft genomen,wat bijna alle moslims wel doen.(Zie het hebben van een uitkering bv...Maar goed het is zijn recht hier....Maar er zijn vast nog wel meer redenen te vinden.) En als ik iemand zie die geen moslim is denk ik niet gelijk van dat is een ongelovige daar moet ik niks mee te maken hebben.Gelukkig Melcom dat jij het anders ziet,dit doet me goed om te horen. Moslims denken in het dagelijks leven niet bij contacten met niet moslims van dat is een minderwaardig mens, die staan er niet eens bij stil.Klopt......Maar bepaalde moslims doen dat wel. Dat jij dit wel doet geeft al aan hoe jouw denkpatroon is Mijn denkpatroon ken je niet,mijn beste contact aangaande buren waren moslims., als je in de termen mensen gaat beoordelen. Mensen zijn gelijkwaardig, alleen op religieus gebied is dit een ander verhaal Mensen zijn gelijkwaardig punt!!! . Dan is het logisch dat mensen die andere dingen geloven dus ook niet gelijk aan elkaar zijn Dat zijn ze wel wat klets je nu?Ze denken soms alleen anders. En daar hebben vooral atheisten problemen mee. Pardon??? Aangezien ook joden en christenen mensen van een ander geloof als iemand zien die het verkeerd heeft en dus niet gelijk aan hen is.Bepaalde joden,christen en atheisten hebben daar ook idd last van..... En dit is ook mijn land, dus jouw normen en waarden (en met jou vele anderen) zijn niet geldend voor elke inwoner van dit land. Door ze proberen op te leggen toon je aan voor niemand respect te hebben dan voor je jezelf Wat die Iman dus zelf ook doet., omdat blijkbaar alleen de normen en waarden van de gemiddelde nederlander de juiste zijn.Of die van enkele streng Islamieten. Ik zie moslims nergens in Nederland de niet moslims iets opleggen van hun gewoontes, jij wel? Omgekeerd wel dan? En blijkbaar is dat dus het verschil in het normaal omgaan met mensen. Het geven van een vriendschaps hand of zich voorstellen aan elkaar......Waar hebben we het over zeg....(Ik zie geen overspel tussen die 2 gebeuren jij wel? )Het is al zo dat ik van autochtone nederlanders al geen respect meer verwacht. Hoewel ik wel altijd respect toon, ook krijg ik dit niet terug.Hier kan ik iets van begrijpen en vind het triest....Van mij had je het gekregen. het valt me ook op dat er in suriname na eeuwen lang hier nooit een discussie over geweest is Die relativeren de zaken meer als bepaalde moslims doen en ik heb veel respect voor deze denkwijze., terwijl daar toch moslims, hindoes, boedhisten, afrikaanse afstammelingen en chinezen daar door mekaar leven.Hebben vast ook wel eens ruzie met elkaar... En ik heb dit ook aan een hindoestaanse vriend gevraagd die zij dat ze daar elkaars gewoonten respecteren en ook respect voor elkaar hebben. Misschien een voorbeeld voor de autochtone Ben je zelf allochtoon dan? Of ben je nu Nederlander...nederlanders die toch blijven vasthouden aan hun blanke superioriteits gevoel die ze over de eeuwen heen niet kwijt zijn geraakt.Tsjonge jonge jonge.....Maar goed daar hoor je zelf dus ook bij toch..... Salaam Aleikum, MAlcolm X
Tsjaaaaa.... Mijn moslim buurman (Van marokaanse afkomst)heeft een blanke nederlandse vrouw..Het zal wel een kafir zijn nu of niet.


Hou je van vissen Malcom?


 



Salaam Aleikum,

Ruud geef me een aantal voorbeelden waarbij moslims hier in Nederland iets willen opleggen aan niet moslims. En je snapt het nog steeds niet wat het hand geven betreft tussen 2 geslachten. Zoek maar eens op waarom het niet kan, ipv de hele tijd overspel te roepen.Ik roep dit niet de heele tijd...Het komt nu ter spraake....Ik lees dit namelijk...Zo nu en dan zie ik texten staan,waarbij moslims aangeven dat het niet lijfelijk contact voor een gedeelte wordt gedaan uit waakzaamheid voor overspel en het dienen van Allah in dit gebod.Dus het heeft hier dan ook wel degelijk mee te maken.Ook heb ik een keer gevraagd of er nog meer redenen voor waren....Maar niemand gaf hier antwoord op.

En ik ben allochtoon volgens de termen die door de blanke nederlanders zijn bedacht. Ook al roep ik een miljoen keer dat ik nederlander ben, blijf ik allochtoon.In mijn ogen niet als je het Nederlands staatsburgerschap hebt. Ook al zou ik bv in een oorlog voor nederland vechten, ik blijf een allochtoon en een buitenlander.Niet voor mij...Jammer genoeg denken niet alle Nederlandse zo (Wat betreft het Nederlandsschap)en jammer genoeg denken niet alle moslims zo (Het land dienen in tijd van oorlog)...Er zijn er die aangeven dat als Nederland in oorlog zou geraken met een land waar veel moslims wonen,zij zouden weigeren ons land te verdedigen.Dat raakt me in me hart.(Zij geven hiermee aan zelf geen eenheid met ons te willen vormen.) Want mijn uiterlijke kenmerken en die van mijn kinderen zullen nooit veranderen en daarom zullen we nooit als nederlanders aanvaard worden.Niet in mijn ogen.
Ik heb geen superioriteits gevoel tov mensen met een andere kleurtje, terwijl dit bij de blanke medemensen toch ingeboren zit.Mensen krijgen het daarna ook nog eens mee in hun opvoeding.Ik ook niet....Maar je ziet wel dat het hier ook regelmatig voor komt,als men gelovig is en niet blank.

Dat jij je marokkaanse buurman als kafir ziet Zo zie ik hem niet.Ik zie hem als buurman.of denkt dat moslims hem als kafir ziet, zegt veel over jou kennis van de islamitische godsdienst.Waarom spreken mensen hier dan van dwalend,als moslimmannen Nederlandse vrouwen hebben?(dit passeerde hier enige tijd geleden de revu) Je zal wel over enige kennis beschikken, maar helaas niet op dit punt. Aangezien het niet verboden is voor moslims om met niet moslims te trouwen, maar dit niet prefereerbaar is.Waarom niet?Heeft dit met meerwaardigheid ten opzichte van de niet moslim te maken,of hoe moet ik dat zien?Joden mogen helemaal niet trouwen met niet joden, misschien dat je dat bedoeld.Ik ken een christ die getrouwd was met een joodse vrouw.Maar als dat niet zou mogen,is dat geen goede zaak.

Ik hou wel van vissen Ruud, waarom vraag je dat?Omdat we misschien wel eens een keer kunnen gaan vissen als we niet te ver uit elkaar wonen.(Vissen met de hengel bedoel ik dan. )


Salaam Aleikum,

Malcolm X

Groetjes: Ruud

Het vasthouden aan een regel van de Koran,(bv bij de hoofddoek) waneer deze niet overal gedragen mag worden zoals men dit ook bij andere hoofdbedekking  niet wenst.Of bij het gezamelijk met elkaar omgaan tussen de jeugd op school tijdens sport bv.

Nederlandse mensen ervaren dit als afdwingend en niet echt een gevoel gevend van saamhorigheid.



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:22
ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:34
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?Er zijn genoeg moslim vrouwen die mannen de hand schudden hoor.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 09:46

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?
Als je de daad in een kwaad daglicht plaatst wel ja.Maar was dat de intentie van mevrouw van Donk?

 



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 10:12
Salaam Aelikum,

Vroeger, toen ik nog klein was, ging ik nog weleens vissen. Maar het is wel lang geleden.
Moet je tegenwoordig geen vergunning hebben of zo (afgezien van het vissen in zee).

Ik ben alleen bang dat je me dan nog het een en ander moet bijbrengen over vissen, omdat ik het allemaal niet meer weet. Maar inderdaad zou ik het geen probleem vinden als we een keer gingen vissen, als we in de buurt van elkaar wonen. Kunnen we verder discussieren    .

Salaam ALeikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 10:24

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aelikum,

Vroeger, toen ik nog klein was, ging ik nog weleens vissen. Maar het is wel lang geleden.
Moet je tegenwoordig geen vergunning hebben of zo (afgezien van het vissen in zee).

Ik ben alleen bang dat je me dan nog het een en ander moet bijbrengen over vissen, omdat ik het allemaal niet meer weet. Maar inderdaad zou ik het geen probleem vinden als we een keer gingen vissen, als we in de buurt van elkaar wonen. Kunnen we verder discussieren    .

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Een vergunning moet je wel hebben ja. (Al die regeltjes soms.. )Maar is niet zo duur geloof ik.

Ken jij deze Iman's? :

Verontwaardiging

De weigering van de Tilburgse imam Ahmad Salam om minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) een hand te geven, leidde het afgelopen weekend tot grote verontwaardiging. Niet alleen bij autochtonen, maar ook bij veel moslims.

Veel vrouwelijke docenten en schoolleiders kennen dit verschijnsel al langer. Zij ondervinden op ouderavonden of bij huisbezoeken geregeld dat streng gelovige vaders hen geen hand willen geven. �Vernederend,� zegt een van hen. Wat zit er achter deze weigering?

De uit Egypte afkomstige imam Mahmoud El Shershaby van de omstreden Amsterdamse El Tawheed Moskee kan er kort over zijn.

�In de islam is alles dat kan leiden tot gemeenschap tussen een vreemde man en vrouw een zonde en dus verboden. Ik geef ook alleen mijn eigen vrouw, zuster of moeder een hand.�

Voor vrouwen geldt volgens hem andersom hetzelfde. Shershaby ziet het juist als teken van respect dat imam Salam minister Verdonk geen hand wilde geven. Hij vindt ook dat zij, als minister, dat had moeten begrijpen. Over moslims die het niet eens zijn met zijn interpretatie van de koran zegt hij: �Zij zijn onwetend.� Om deze houding kan imam Marzouk Oulad Abdellah, tevens docent aan de Islamitische Universiteit Schiedam, woedend worden. �Nergens in de koran staat letterlijk dat handen schudden tussen vrouw en man niet mag. De conservatieve imams baseren zich op uitspraken van de profeet, maar die zijn voor verschillende interpretaties vatbaar.�

Volgens Oulad Abdellah, die de gematigde interpretatie aanhangt, gaat het om de intentie. �Wanneer ze geen slechte intentie hebben, mogen mannen en vrouwen gewoon met elkaar praten en hannden schudden.�

Voor Halim El Madkouri, religiedeskundige bij het multicultureel instituut Forum, heeft het gedrag van dit soort conservatieve moslims alles te maken met angst. �De mannen zijn blijkbaar bang uit balans te raken als er vrouwen in de buurt zijn.� Hij haalt in dit verband de Marokkaanse sociologe Fatima Mernissi aan, die onlangs de Erasmusprijs won. Zij vindt dat degene die bang is zichzelf moet afschermen en niet de ander. Mannen kunnen dus beter een gezichtssluier dragen in plaats van hun vrouwen in lange gewaden weg te stoppen, aldus Mernissi. Volgens El Madkouri speelt ook angst voor machtsverlies bij deze mannen een rol.

Overigens geven ook orthodoxe joden vrouwen geen hand, zij het om een andere reden dan de strenge moslims. Volgens rabbijn Raphael Evers staat in de thora (de joodse bijbel) dat mannen een �vrouw die onrein is, niet moeten naderen'. Vrouwen die menstrueren zijn onrein. Evers: �Voor sommige ultra-orthodoxe joden staat het niet-naderen gelijk aan geen handen schudden.� Maar volgens hem behoort een man in principe alleen zijn eigen vrouw die menstrueert niet aan te raken. Sommigen generaliseren dat echter tot alle vrouwen, want je weet immers niet of ze ongesteld zijn.


 



Geplaatst door: Cherub
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 10:59

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

[QUOTE=Ruud][QUOTE=taqwaa]ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .

Maar vind jij dat zo iemand het recht heeft om een uitkering te genieten terwijl die persoon een baan zou kunnen vervullen als die gewoon mensen vriendelijk een hand geeft en begroet? We kunnen toch niet als maatschappij om dit soort redenen iedereen maar een uitkering laten blijven genieten terwijl er werk beschikbaar is?

Kijk ik ben niet gelovig maar als ik gelovig zou zijn dan moet je ook niet zeuren als je om die reden een uitkering verliest,geen baan krijgt,geweigerd wordt op scholen etc. etc. etc. dan kies je voor een bepaalde levenswijze die op geen enkele manier in te passen is in de maatschappij.

Met die vrijheid die je hebt om te geloven en te leven zoals jij wilt komt ook verantwoordelijkheid.Je kunt niet verwachten dat andere die niet gelovig zijn, je hand vasthouden of zich aanpassen aan jouw geloof.



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 11:01

Ik begrijp deze Imam: Marzouk Oulad Abdellah

Hij zegt namelijk....Als de intentie zuiver is en de daad vriendelijk ter bevordering van harmonie ten opzichte van elkaar in een samenwerkings verbant. (bv tot het doen van goede daden.)

Is er niets mis met het handen schudden.

Immers....Allah vraagt juist dat men in harmonie moet leven met elkaar en het bewerkstelligen van goede daden.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 16:21
Hallooooo,
even uitgaande van het gegeven dat aanraking het begin kan zijn van
(ongeoorloofd) sexueel verkeer, dan is dat een waarheid als een koe.
Sexueel verkeer begint altijd met een aanraking; zonder dat geen sexueel
verkeer. Riskante aangelegenheid dus dat handen geven.

Maar in het middenoosten viel mij een gebruik op dat hier in nederland,
ondanks de hoge tolerantie, toch tamelijk ongepast zou zijn. Ik zag
weinig vrouwen in het straatbeeld, maar des te meer mannen en die
mannen liepen hand in hand met elkaar en kosten elkaar uitvoerig als
begroeting of bij afscheid.

als lichamelijke aanraking de (haast onvermijdelijke) aanloop tot sexueel
contact zou zijn, dan menen die Moslimmannen (in een sharialand) wel
heel grote risico's. Temeer daar het mij voorkomt dat het taboe op
homosexueel contact groter is dan op ongeoorloofd heterosexueel
contact...


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 20 maart 2005 om 16:23
"kosten" moet natuurlijk zijn "kusten". ik ben toe aan een
spellingscorrector

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 02:55
Salaam Aleikum,

Een beetje belachelijk maken van de feiten vind je niet "hand in hand lopen". Kom op zeg.

En als je iemand hand in hand ziet lopen, dan zijn misschien vader en zoons? Of familieleden? Als mensen elkaar lang niet gezien hebben is het gebruik elkaar op deze manier te begroeten (kussen).

Misschien moet je het omdraaien. Misschien zijn deze mensen zo zeker van zichzelf en sterk in hun geloof dat ze dit kunnen doen. Dat dit niet binnen het christendom kan zegt misschien iets over de standvastigheid en zelfcontrole van sommige christenen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:03
Salaam Aleikum,

En trouwens ruud, die Halim nog wat van Forum, die doet alles om zijn subsidie baantje veilig te stellen dus ik begrijp wel waarom hij voor de overheid acceptabele uitspraken doet, maar om hem nou religiedeskundige te noemen gaat me wat te ver. En ik vraag me af of die marokkaanse sociologe misschien de erasmus prijs gewonnen heeft om haar uitspraken over de islam. Doet me ook gelijk twijfelen wie er in de commissie zit die de prijs uitreikt.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:07
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?
Als je de daad in een kwaad daglicht plaatst wel ja.Maar was dat de intentie van mevrouw van Donk?

 

  dat kun je aan haar zelf vragen.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:17

Cherub:
maar vind jij dat zo iemand het recht heeft om een uitkering te genieten .

als hij instaat is tewerken dus geen gezondheid klachten heeft .en aangenomen word  ,dan heeft hij geen excuus om niet tewerken  .maar als hij ziek is dan heeft hij alle recht op uitkering  dat is zijn recht als burger in nederland.een moslim hoort zelf voor tewerken dus niet van anderen leven alleen in de noodzaak dan is het toegestaan,maar bij deze man ging het om de hand dus niet om het werk.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:48

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

En trouwens ruud, die Halim nog wat van Forum, die doet alles om zijn subsidie baantje veilig te stellen dus ik begrijp wel waarom hij voor de overheid acceptabele uitspraken doet, maar om hem nou religiedeskundige te noemen gaat me wat te ver. En ik vraag me af of die marokkaanse sociologe misschien de erasmus prijs gewonnen heeft om haar uitspraken over de islam. Doet me ook gelijk twijfelen wie er in de commissie zit die de prijs uitreikt.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ja maar kom op zeg....Zo kan ik ook wel gaan zeggen,zo als gisteren bij een discusie op TV met Bolkestein.

"Ja wij zitten in Somalie en als we hulp vragen aan de Islamitische landen,dan hebben ze het wel steeds over mensenrechten en discriminatie,maar ze steken geen poot uit om het probleem daar op te lossen." (Terwijl daar verkrachtingen en moorden worden gepleegd,die vlak tegen genocide aan zitten)

"Wat zegt dat over de Islamitische wereld?"

Ik vind niet dat je zo tegen commisies moet aankijken,je gaat er al gelijk van uit dat het wel doorgestoken kaart is,als het westerse bestuursleden zijn.

Daarbij Malcom....Ik vind niet dat je daar zo over kan oordelen als we het over die Imam hebben.De beste man studeerd en is daar leraar.Dus hij zal echt wel weten waar hij het over heeft.En dat bijna alle Imam's hun handen gaven zegt ook al heel wat.



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud :Als een man in vriendelijkheid en kennismaking een vrouw een hand wil geven en dit niet krijgt,ervaart een man dit evenzeer als beledeging. als ik als vrouw  met vriendelijkheid zeg sorry ik geef mannen geen hand wegens mijn geloof  ook al is het een moslim zelfs mijn schoonbroer en dat ik het niet fijn vind als mannen mij aanraken ,en als hij toch mij een hand wil geven  en mij niet respecteerd dan zal ik het als een beledeging ervaren .
Wat wil je hier nu mee aangeven....Als bijde het niet prettig vinden de ander zich maar heeft aan te passen steeds uit oogpunt van jezelf?
dat hij zijn handen thuis laat van mijn handen  begrijp je het nu of nog niet ?
Als je de daad in een kwaad daglicht plaatst wel ja.Maar was dat de intentie van mevrouw van Donk?

 

  dat kun je aan haar zelf vragen.
Ik geef haar in iedergeval zo een hand....Overspel is nog wel het laatste waar ik aan zit te denken als ik haar zie.  


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 05:43
Salaam Aleikum,

Als Bolkestein zoiets heeft gezegd is ie blijkbaar niet zo slim als hij zichzelf altijd voordoet. Of hij moet dement aan het worden zijn.

Er zijn weinig islamitische landen die niet geregeerd worden door goddeloze dictators die alleen naar hun eigen portefeuille kijken. Deze mensen helpen hun eigen islamitische bevolking niet eens laat staan andere moslims in nood. Kijk maar naar Mubarrak, Khadaffi enz.
Blijkbaar vergeten veel niet moslims dat het westen al decennia lang dictators in de islamitische wereld ondersteunen. Kijk maar eens naar de geheime wapenleveranties van Nederland.

Dus Bolkestein had de dictators moeten noemen en niet de bevolking die onderdrukt worden door deze dictators.

Salaam ALeikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 06:44
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Als Bolkestein zoiets heeft gezegd is ie blijkbaar niet zo slim als hij zichzelf altijd voordoet. Of hij moet dement aan het worden zijn.

Er zijn weinig islamitische landen die niet geregeerd worden door goddeloze dictators die alleen naar hun eigen portefeuille kijken. Deze mensen helpen hun eigen islamitische bevolking niet eens laat staan andere moslims in nood. Kijk maar naar Mubarrak, Khadaffi enz.
Blijkbaar vergeten veel niet moslims dat het westen al decennia lang dictators in de islamitische wereld ondersteunen. Kijk maar eens naar de geheime wapenleveranties van Nederland.

Dus Bolkestein had de dictators moeten noemen en niet de bevolking die onderdrukt worden door deze dictators.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Idd dat is een groot probleem.Maar is daar dan niets tegen te doen?Ik bedoel....Die vrijheid strijd hebben veel westerse landen ook moeten voeren.


Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:28
Salaam

Dat is 'em juist het probleem. Die vrijheidsstrijd wordt gezien als terrorisme, immers de dictators worden door Westerse landen zelf in stand gehouden. Wat geld(/olie) mensen allemaal niet kan laten doen. Is echt geen verzonnen complottheorie ofzo, voor de meeste moslims, maar gewoon harde realiteit.
Hoe het ook zij, korten op een niet wettelijke vastgelegde relatie vind in ondoenlijk.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:29

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Als Bolkestein zoiets heeft gezegd is ie blijkbaar niet zo slim als hij zichzelf altijd voordoet. Of hij moet dement aan het worden zijn.

Er zijn weinig islamitische landen die niet geregeerd worden door goddeloze dictators die alleen naar hun eigen portefeuille kijken. Deze mensen helpen hun eigen islamitische bevolking niet eens laat staan andere moslims in nood. Kijk maar naar Mubarrak, Khadaffi enz.
Blijkbaar vergeten veel niet moslims dat het westen al decennia lang dictators in de islamitische wereld ondersteunen. Kijk maar eens naar de geheime wapenleveranties van Nederland.

Dus Bolkestein had de dictators moeten noemen en niet de bevolking die onderdrukt worden door deze dictators.

Salaam ALeikum,

Malcolm X

 

Het wordt tijd dat de islam haar eigen verantwoordelijkheid neemt. Democratie is blijkbaar de grootste vijand van de Islam, overal waar het westen een democratische beginsel probeert neer te zetten komt de hele bevolking in opstand.

Islam en moslim"s zijn niet bij machte om te leven naar democratische rechtsbeginselen en dus zullen zij altijd veroordeeld blijven tot fascistische dictaturen. Tenzij men een absolute scheiding van religie en staat erkent.

Moslim"s moeten dus hand in eigen boesem steken i.p.v weer het z.g.n westen te beschuldigen van hun eigen ellende.



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:43
Salaam aleikum,

Willem als ik dus goed begrijp vind jij dictaturen een goede straf voor moslims totdat zij de scheiding van kerk en staat erkennen?

En het westen heeft schuld aan de dictaturen, omdat alle arabische en islamitische landen kolonies waren van het westen. Na het opheffen van de kolonies werden mensen neergezet die onbekwaam en corrupt waren en daardoor hun volk moesten onderdrukken om hun wil toe te passen. Dit waren meestal mensen die goed naar het westen luisterden, en in ruil daarvoor steun kregen (in de vorm van Geld en Militair materieel). Dit gebeurd bij sommige landen nog steeds (Egypte, Tunesie, Algerije etc etc).
Moslims bepalen zelf wel welke staatsvorm zij in hun land willen hebben (meestal is dit de sharia). Democratie opleggen is een hele kwalijke zaak en daarmee doe je alleen de democratie schade aan. Moslims doen er alles aan om in opstand te komen tegen hun dictators, maar helaas zijn de corrupte geheime diensten en legers van de dictatoren goed getraind door het westen. Zie het voorbeeld in Saudi Arabie waar amerikaanse troepen de saudische soldaten trainen om effectief tegen hun eigen bevolking op te kunnen treden.

Salaam aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:31

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

Willem als ik dus goed begrijp vind jij dictaturen een goede straf voor moslims totdat zij de scheiding van kerk en staat erkennen?

En het westen heeft schuld aan de dictaturen, omdat alle arabische en islamitische landen kolonies waren van het westen. Na het opheffen van de kolonies werden mensen neergezet die onbekwaam en corrupt waren en daardoor hun volk moesten onderdrukken om hun wil toe te passen. Dit waren meestal mensen die goed naar het westen luisterden, en in ruil daarvoor steun kregen (in de vorm van Geld en Militair materieel). Dit gebeurd bij sommige landen nog steeds (Egypte, Tunesie, Algerije etc etc).
Moslims bepalen zelf wel welke staatsvorm zij in hun land willen hebben (meestal is dit de sharia). Democratie opleggen is een hele kwalijke zaak en daarmee doe je alleen de democratie schade aan. Moslims doen er alles aan om in opstand te komen tegen hun dictators, maar helaas zijn de corrupte geheime diensten en legers van de dictatoren goed getraind door het westen. Zie het voorbeeld in Saudi Arabie waar amerikaanse troepen de saudische soldaten trainen om effectief tegen hun eigen bevolking op te kunnen treden.

Salaam aleikum,

MAlcolm X

 

Men kan natuurlijk geen evenwichtige gelijkwaardige samenleving opbouwen indien het uitgangspunt haaks staat op het te verwezenlijke doel.

De Islam als ideologie is en zal nooit in staat zijn onze westerse democratische waarden en normen en dus samenleving te besturen, laat staan te ontwikkelen.

Dit heeft niets te maken dat ik het als een straf zie voor de moslim, want wat kan de gemiddelde moslim daar aan doen? hij snapt zelf al niet dat zijn religie  de oorzaak is van  positie en situatie waar hij zich in bevind. Men moet gaan naar de  universiteiten die deze  geestelijken voortbrengen.

Zij zijn het die de bevolking onderdrukken en dagelijks in de moskeen de mensen hersenspoelen met leugens en bedrog.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:54
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Een beetje belachelijk maken van de feiten vind je niet "hand in hand
lopen". Kom op zeg.

En als je iemand hand in hand ziet lopen, dan zijn misschien vader en
zoons? Of familieleden? Als mensen elkaar lang niet gezien hebben is het
gebruik elkaar op deze manier te begroeten (kussen).

Misschien moet je het omdraaien. Misschien zijn deze mensen zo zeker
van zichzelf en sterk in hun geloof dat ze dit kunnen doen. Dat dit niet
binnen het christendom kan zegt misschien iets over de standvastigheid
en zelfcontrole van sommige christenen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Christenmensen hebben niet van die taboeregels nodig om standvastig te
zijn. En ik geloof graag dat Moslimmannen en vrouwen dat ook zijn ten
aanzien van de verleiding tot ongeoorloofd sexueel contact. Maar
daarmee geef je zelf al aan dat die enge regeltjes in feite overbodig zijn.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 21 maart 2005 om 11:13

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

Willem als ik dus goed begrijp vind jij dictaturen een goede straf voor moslims totdat zij de scheiding van kerk en staat erkennen?

En het westen heeft schuld aan de dictaturen, omdat alle arabische en islamitische landen kolonies waren van het westen. Na het opheffen van de kolonies werden mensen neergezet die onbekwaam en corrupt waren en daardoor hun volk moesten onderdrukken om hun wil toe te passen. Dit waren meestal mensen die goed naar het westen luisterden, en in ruil daarvoor steun kregen (in de vorm van Geld en Militair materieel). Dit gebeurd bij sommige landen nog steeds (Egypte, Tunesie, Algerije etc etc).
Moslims bepalen zelf wel welke staatsvorm zij in hun land willen hebben (meestal is dit de sharia). Democratie opleggen is een hele kwalijke zaak en daarmee doe je alleen de democratie schade aan. Moslims doen er alles aan om in opstand te komen tegen hun dictators, maar helaas zijn de corrupte geheime diensten en legers van de dictatoren goed getraind door het westen. Zie het voorbeeld in Saudi Arabie waar amerikaanse troepen de saudische soldaten trainen om effectief tegen hun eigen bevolking op te kunnen treden.

Salaam aleikum,

MAlcolm X
Geld is genoeg om een dictatuur op te bouwen,daar heb je geen westen voor nodig.Wie denk je dat het beste gebaad is bij een dictatuur om niet te hoeven delen? (Waarom denk je bv dat Krupp Staal in Duitsland Hitler zo heeft gesteund met geld.)

Ik heb geloof ik al een keer eerder gezegd dat de moslims in de Arabische Liga er voor moeten gaan zorgen dat zoveel mogelijk geld in de landbouw en energie voorziening gestopt moet worden.En niet in het kopen van wapens....Men koopt immers 2de hands rotzooi.

Zodat als de olie straks op is, de mensen genoeg andere export goederen hebben.Maar helaas.....Er zijn er een aantal rijken die puur en alleen aan zich zelf denken.

Het vingertje naar het westen leggen is te gemakkelijk...Waarom....Omdat bij goede overeenkomsten het westen geen druk zal leggen.Maar wordt de kraan dicht gedraaid ontstaan er problemen...Dus......Een goede prijs vragen en bouwen aan toekomst.En niet woekeren of wapens kopen,maar het land vruchtbaar maken voor de toekomst.

En 1 dollar per vat....Is veel te laag...




Druk de pagina | Sluit venster