Druk de pagina | Sluit venster

24-uurs NL Moslimzender

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=4744
Gedrukt op: 07 mei 2024 om 12:03


Onderwerp: 24-uurs NL Moslimzender
Geplaatst door: jiyuu
Onderwerp: 24-uurs NL Moslimzender
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 08:20

Zou je naar een Islamitische 24-uurs tv-kanaal kijken?

Ik zelf denk dat het bijna verplicht is voor een moslim die in een land als Nederland woont, om naar een Islamitisch tv-kanaal te kijken. (Zonder fitnah natuurlijk!!!) Om ons heen kijkend weten we precies wat goed en wat niet goed is voor ons. Maar het schijnt ons niet zo veel meer te schelen. Als we naar zo een tv-kanaal zouden kijken, zouden we meer bewust worden van de ernst van onze situatie.

Ik denk dat we met het kijken naar zo een kanaal dat er veel vernieuwingen en onwetendheid kan worden weggehaald. Iedereen is daarmee gebaat: moslims en niet-moslims!!!



-------------
www.hhugs.org.uk/



Antwoorden:
Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 11:27

Je hebt Jijuu,

Het zou voor velen een goede manier zijn om elkaar te leren kennen.

Maar hoe ernstig is jullie situatie?



Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:07

salaam aliekum leuk idee maar dan gaan ze daar weer over zeuren he de koefaars en niet alleen dat ze zullen daar ook de aivd neer zetten om het in de gaten te houden dus het schiet niete cht op vrijheid? is slechts een begrip waar niet meer naar geleefd word we hebben niet eens de vrijheid meer het word steeds meer ingebonden bv dat ze de hoofddoeken weg willen hebben bij de gemeente enz maar ghair inshaAllah ik zou zeker kijken naar een tv zender zonder fitna

wa aleikum salaam



-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:10

Piet:

Hoe ernstig? De westerse media voedt haar kijkers met een portie dagelijkse vooroordelen die alleen maar tot nog meer polarisatie hebben geleid.

Het enige tegenmedicijn is een 24-uur puur Islamitisch tv-kanaal.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:12
Btw, hoeveel stemmen moeten we hebben om zo een tv zender te laten komen? Zijn 1 miljoen moslims in Nederland nog niet genoeg voor een vergunning? Wie weet dit?

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:29

Salaam Aleikum geen flaauw idee er zijn veel moslims elhamdullilah maar het zal wel weer om geld draaien hemet geld koop je meer zelfs als je een politieke partij wiltbeginnen moet je geld hebben.

wa aleikum salaam



-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:32

En de Nederlanse Moslim Omroep dan? Zijn daar  geen mogelijkheden?

 



Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

En de Nederlanse Moslim Omroep dan? Zijn daar  geen mogelijkheden?

 

Die zijn weer te pro westers ingesteld...Vinden sommige.


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:45
Dat geloof ik niet, beste Ruud. De keren dat ik programma's van de NMO heb gezien, heb ik discussies op hoog nivo mogen aanschouwen, waarbij zowel voor als tegenstanders met veel respect met elkaar omgingen.


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:58

De NMO is niet representatief voor het moslimdeel van de bevolking. Althans zeker niet voor mij. Volgens mij kunnen ze van de NMO dat ook niet aantonen met cijfers.

Een Islamitische omroep moet op zijn minst de moeite doen de slechte berichtgeving over de Islam in de media te veranderen. In 1986 kregen de moslims slechts 15 minuten zendtijd per week! (Bron: ministerie van WVC d.d. 16 april 1986)

Nu 2005 zijn we niet veel opgeschoten.

Als De Mol met Talpa het lukt, kan ik het ook.
Geld is denk ik niet het probleem, ukht �het licht�. Medewerkers en programmamakers en de directeur, ik bijvoorbeeld, zouden in het begin gratis kunnen starten. Sponsoren vinden, is ook niet zo moeilijk, mocht het toch nodig zijn.

Waar ligt het probleem dan? Of misschien beter gezegd: Wie is het probleem?



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:02

salaam aleikum nou dan begin je toch inshaAllah schrijf een brief dat je zendtijd wilt bij een omroep of een hele eigen zender je kan proberen of je iemand te pakken kan krijgen van sbs6 ofzo om te vragen hoe je een zendre kan krijgen enz veel; succes mij steun krijg je in elk geval.

wa aleikum salaam



-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:04
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Dat geloof ik niet, beste Ruud. De keren dat ik programma's van de NMO heb gezien, heb ik discussies op hoog nivo mogen aanschouwen, waarbij zowel voor als tegenstanders met veel respect met elkaar omgingen.
Ik kijk er ook af aan toe naar en moet zeggen dat ik de zender wel mag.Ze hebben regelmatig leuke en leerzaame onderwerpen.Maar jah zoals ik al zei niet iedere moslim deeld die mening.


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum nou dan begin je toch inshaAllah schrijf een brief dat je zendtijd wilt bij een omroep of een hele eigen zender je kan proberen of je iemand te pakken kan krijgen van sbs6 ofzo om te vragen hoe je een zendre kan krijgen enz veel; succes mij steun krijg je in elk geval.

wa aleikum salaam

Daar heb je geld voor nodig.....


Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:09

hihi voor mijn steun heeft ie geen geld nodig hoor!!! grapje tussendoor dus draaid het toch uiteindelijk om geld

 



-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:13
Zelfs gelovigen kunnen niet zonder. Het leven is een parodox.


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:21
In eerste instantie geplaatst door het licht

hihi voor mijn steun heeft ie geen geld nodig hoor!!! grapje tussendoor dus draaid het toch uiteindelijk om geld

 



Mashallah je duah hebben we nodig! En ook goede ideeen voor programma's. Geld is er toch zat, daar ontbreekt het niet aan.

Piet:
Waarom is het leven een paradox?


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:31

Hoe goed je het leven ook wilt leiden, je verkeert altijd in een spagaat.

Maar even terugkomende op een islamitische zender. Dat moet toch makkelijk kunnen in een land waar 1 miljoen moslims wonen. Zij willen zonder probleem geld inbrengen. Ik weet echter niet of jullie reclamegelden mogen accepteren. Weet jij dat?

Je moet trouwens voorzichtig zijn, je nu al op te werpen als mogelijk directeur. Maar ik zal een moslimomroep absoluut steunen.

Ga door!!



Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:32

Valt er niets te regelen met AL-Jazeera?

 



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:55
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Valt er niets te regelen met AL-Jazeera?

 



Dat van het directeurschap was niet echt serieus bedoeld. Ik heb in het verleden wel wat geluidswerk en montage bij de tv gedaan. Maar niet echt professioneel. Er zijn zat andere handige broeders/zusters die dat wel kunnen.

Al-Jazeera is een zender die, als het in Nederland eerder op de kabel gezet zou zijn, het een brug had kunnen slaan tussen de moslim en niet-moslims. Natuurlijk met ondertiteling.

Trouwens ik ben het niet altijd eens met alles wat ze uitzenden en hoe ze het uitzenden. Ze zijn te veel gericht op Amerika en het westen. Ik zou ook graag willen zien wat met mijn moslimbroeders en zusters op de Filippijnen en in China gebeurt. En niet alleen wat dagelijks al op CNN is te zien. Misschien is dat een andere doelstelling dan zij hebben. Het moet natuurlijk geen bekeringszender worden of een alleen een nieuwszender, maar gewoon informatief voor en over de moslims en de Islam.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 14:06
Salaam aleikoum.

Het gaat niet gebeuren denk ik. Als je de situatie een beetje kent.

Re�el blijven is belangrijk.


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 14:41
Ja broeder, ik weet ook wel dat er nu ook urgentere zaken spelen voor de moslims in Nederland. (behouden van recht op onderwijs en samenkomst) Maar een beetje een Islamitisch geluid op de buis is toch wel wenselijk na 50 jaar Islam in Nederland.

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ja broeder, ik weet ook wel dat er nu ook urgentere zaken spelen voor de moslims in Nederland. (behouden van recht op onderwijs en samenkomst) Maar een beetje een Islamitisch geluid op de buis is toch wel wenselijk na 50 jaar Islam in Nederland.
Jihuu begin dan eerst met een radio zender,je kan dan misschien opklimmen door naamsbekendheid.Vervolgens waneer je veel luisteraars hebt en men de zender goed vind,laat je doorschemeren dat je wil overstappen naar TV en hiervoor steun zoekt.  


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 14:58

En toch, beste islamvrienden, ondanks mijn, voor jullie vreemde humor,  zou het goed zijn dat er een islamitische zender zou komen. Een brug slaan tussen de islamitische medemens en andere ingezeten zou een heel goed initiatief zijn.

Soms begrijp ik geen meter van jullie. Je staat zo ver af van mijn ideeen, opvattingen en maatschappij. Dat is geen verwijt aan jullie, wel een constatering.

Ik begrijp jullie vaak niet. Ik snap jullie gevoelens niet. Ook geen verwijt!!!.

Een islamitische zender zou heel goed zijn. Probeer maar iets.!

succes.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 16:22

Ruud, een radiozender zal denk ik niet voldoende effect hebben. De tv-zender zou als een tegengif moeten dienen tegen de huidige zenders.


Piet, ik begrijp jou wel heel goed. Dat is voor mij belangrijker.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 02:24

Assalamu alaikum,

ik zou absoluut naar die 24 uur's islamitische zender kijken, maar niet 24 per dag.

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 02:46

As-salamu alaikoum Amier sahib,

Niet verdronken bij het kanoen? MashaAllah, ben je toch nog even op vakantie geweest.

Als je zou kijken naar een Islamitische zender, al is het niet 24-uur, wat voor soort programma�s zou je dan willen zien?

Andere broeders en zusters, mogen deze vraag ook beantwoorden, alsjeblieft� djazakallahu khairan!



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 03:41

Salaam Aleikum,

Ik zou graag zoals al eerder geopperd is willen zien hoe Moslims in andere landen leven zoals China, Japan, of weet ik veel waar. Het zou ook mooi zijn als er echt programma's zouden zijn waarin de 5 zuilen worden uitgelegd. Dit zou ook zeker voor niet-Moslims interessant kunnen zijn. Heel graag zou ik ook op tv willen zien hoe het leven van een praktizerende Moslim eruit ziet...dus al zn dagelijkse bezigheden enzo. Wat ik jammer vind bij de NMO is dat ze inderdaad teveel gericht zijn op het westen en zo graag aan de niet-moslims willen laten zien van heeee....wij zijn Moslim maar wij drinken af en toe ook een biertje hoor en houden ook van uitgaan. De directeur van de NMO heeft al een keer openlijk op tv verklaard dat hij niet mee doet aan de Ramadan. De afleveringen uit de serie drive gaan altijd over zogenaamde Moslims die zonder schaamte op tv zeggen dat ze bidden niet zo belangrijk vinden en dat de Islam in hun hart zit.. Het enige leuke aan de NMO zijn de 99 schonen namen van ALLAH en het discussieprogramma. Beste broeders en zusters..als jullie ooit in staat zullen zijn om zoiets op tv te kunnen brengen dan zou ik het erg leuk vinden als niet alleen de volgens de nederlanders "traditionele Islamitische bevolkingsgroepen zoals Turken en Marokkanen" worden belicht maar alle Moslims van alle afkomsten en nationaliteiten.....InsaALLAH zal het echt lukken want het ene uurtje per week dat we nu krijgen van de NMO die niet zonder subsidi van de overheid kan en daardoor naar hun pijpen moeten dansen vind ik veel te weinig!!!



Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 04:00

Wat jammer eigenlijk dat diezelfde directeur van de NMO wordt bedreigd door .......(het antwoord weten we allemaal)

Hebben moslims trouwens het recht om zonder schaamte te zeggen dat ze af en toe een biertje drinken, hebben ze het recht de ramadan niet te doen, het recht om te zeggen dat ze bidden niet zo belangrijk vinden?

Ik denk zelf van wel omdat de islam heel tolerant is.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 04:02

As-salamu alaikoum

 

InshaAllah komt de zender er. Blijven jullie je idee�n aub hier opsturen, ik maak dan een lijstje van wat voor programma's het meest gewild zijn.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 05:10

Salaam Aleikum oke probeer dan maar zenders neer te zetten waar men arabisch kan leren hebben ze in engeland ook dacht ik alleen dan met engelse vertaling,ik wil graag nederlandse vertaling inshaAllah verder goede islamitische films zoals hoe de islam is ontstaan enz,er is ook een film over het leven van de Profeet saws heel mooi ik weet de naam zo niet meer 3 delen dacht ik.

Verder kunnen er misschien leerzame kwissen gedraaid worden en discussies waar je imaams kan vragen dat zie je ook op arabische zenders alleen dan moet het hier in het nl komen inshaAllah.

En verder we kun je eventueel lezingen live laten opnemen en uitzenden kijk maar naar amsterdam enz daar worden goede lezingen gegeven.

En misschien wat leuke programmas over de kleding de echte islamitische kleding en waar die nog te koop zijn dus niet de moderne broeken enz.

veel succes mag ik er komen werken hihi grapje

wa aleikum salaam



-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 05:14

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum.

Het gaat niet gebeuren denk ik. Als je de situatie een beetje kent.

Re�el blijven is belangrijk.

salaam aleikum dat is nit zo positief he waar een wil is is een weg en vergeet niet dat erveel moslims wonen en tuurlijk ze gaan het wel in de gaten houden maar inshaAllah komt er zoiets wel als je kijkt naar de cijfers van de moslims die zich bekeren enz er komen steeds meer elhamdullilah



-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 06:37

veel succes mag ik er komen werken  hihi grapje

 

Ht licht: Jazakallahu khairan voor je idee�n, ik heb ze al opgeslagen. Als je nog meer ideetjes hebt, mail ze mij gewoon of post het hier.

 

Het zal allemaal zo een beetje vanaf de grond moeten worden opgebouwd. Daar komt natuurlijk veel bij kijken. Alle hulp zal dan welkom zijn. Wie kennissen heeft die mediaopleidingen volgen/ hebben gevolgd, noteer hun namen voor later. Of als je iemand kent die de Omroepwet kent, stuur maar door. In de tussentijd kunnen wij allemaal alvast samenwerken om de lijnen voor programma�s uit te zetten. Al jullie idee�n dus blijven posten!! Jazakallahu khairan. Als je het niet op het forum wilt, stuur mij dan een pmtje.

 

Het gaat niet gebeuren denk ik. Als je de situatie een beetje kent. 
dat is nit zo positief he waar een wil is is een weg en vergeet niet dat erveel moslims wonen

 

 

Onze ouders en leiders zullen ongetwijfeld zijn tegengewerkt in de tijd dat zij probeerden zendtijd aan te vragen. Dat een 24-uur Nederlandstalige tv-zender voor/door praktiserende moslims tot nu toe nog steeds ontbreekt, geeft aan dat meer dan miljoen moslims nog steeds geen erkenning en acceptatie hebben gekregen als geloofsgemeenschap in Nederland.

Wij zullen ook tegengewerkt gaan worden. Dat weet ik wel zeker. Maar de moslimjongeren van vandaag zijn sterker en standvastiger dan 10 jaar geleden. Dit zal ons helpen in onze missie, inshaAllah.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 07:08

Assalamu alaikum,

wat er op zo'n zender te zien zou moeten zijn? Tsja, moeilijk.

Ten eerste, als zo'n zender 24 per dag uitzendt, dan is er de mogelijkheid een behoorlijk gevarieerd programma uit te zenden wat een groot publiek bereikt. Dus: informatief maar ook amusement. Omdat het een islamitisch kanaal is, wel binnen islamitisch kader.

Ik denk dat 24 uur per dag discussies en monologen van ulema snel doodbloedt, zeker als er geen subsidie is die het financiert. Bovendien bereik je daar maar een heel klein publiek mee.

De hoofdmoot zal op informatief liggen denk ik: koran, fiqh enz. Op verschillende niveau's uiteraard, en binnen zo'n kanaal zou er wat mij betreft ook best ruimte mogen zijn voor verschillende invalshoeken; dus niet alleen Saudische geleerden die op Saudische wijze met de islam omgaan. Waarom niet een deel zendtijd voor Shi'a, tasawwuf e.d. Veel discussieprogramma's, debatten, jongerendiscussie's etc.  'S morgens voor kleine kinderen, zeg maar Sesamstraat maar dan anders. Een idee is om op vaste tijdstippen koranrecitaties + vertaling uit te zenden. Politiek en actualiteiten. Veel cultuur, dit ook om de pluriformiteit van de moslims aan bod te laten komen; ook onder veel moslims heerst toch veel het idee dat vooral de eigen cultuur (het zij arabisch, turks, pakistaans etc.) de enige echte soenna volgen of ware moslims zijn. "Teleac" achtige cursussen; dus koranlezen, koranwetenschappen, ahadith, fiqh, (kunst)geschiedenis, Arabisch, Turks, Urdu en noem maar op. Eventueel als ondersteuning voor thuiscursussen, net als teleac.

En dus ook ontspanning, die best pedagogisch verantwoord mag zijn. Denk aan een programma die een goed doel steunt ofzo, hoewel ik daar zelf niet zo van hou, het zou wel aanslaan. Dus geld-inzamelacties voor projecten in Palestina, ik noem maar iets. Films en televisieserie's kunnen ook!

Het grootste probleem is natuurlijk... geld. als er genoeg fondsen zijn, hoeft zo'n zender geen probleem te zijn; je bent dan een commerciele zender net als SBS of Talpa e.d. Alleen, waar haal je je inkomsten vandaan? Reklame? Zouden er genoeg sponsors te vinden zijn? Misschien wel een paar rijke arabische oliesheichs, maar wat als die dan ook willen gaan bepalen wat je uit gaat zenden? Probleem dus. Een publieke zender is denk ik uitgesloten. Ik ken de regelgeving daaromtrend niet, maar ik weet niet of er genoeg draagvlak vanuit de samenleving is voor een publieke islamitische zender. Bovendien vrees ik een grote inmenging van de politiek. Maar nogmaals, ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt.

Het is een leuk idee van onze broeder Jiyuu! Laten we verder gaan met brainstormen hierover, wie weet waar we opkomen, insha Allah.

Wassalam,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 11:06

Bedankt en jazakallah khair iedereen.

Voor nog meer ideeen of tips, blijft ze opsturen.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 16:56

Wat in ieder geval niet uitgezonden moet worden is wat de westerse commerciele zenders brengen: dat is pure pulp!!

 



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 12:29
Hele mooie ideeen allemaal. Met de toestemming van Allah hoop ik dat we binnenkort (5jaar) kunnen zeggen: "HET IS GELUKT!"

Blijf maar ideeen insturen. Ik vond het altijd al een goed idee om een paar jonge moslims met camera te sturen naar vreemde landen. Dat soort reportages over de geschiedenis van de Islam lijken me zeer interessant.

Piet: Ook Hollywoodfilms en reclames passen niet op een Islamitisch kanaal.




-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 14:00

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hele mooie ideeen allemaal. Met de toestemming van Allah hoop ik dat we binnenkort (5jaar) kunnen zeggen: "HET IS GELUKT!"

Blijf maar ideeen insturen. Ik vond het altijd al een goed idee om een paar jonge moslims met camera te sturen naar vreemde landen. Dat soort reportages over de geschiedenis van de Islam lijken me zeer interessant.

Piet: Ook Hollywoodfilms en reclames passen niet op een Islamitisch kanaal.


Afghanistan komen ze alleen niet meer in waarschijnlijk vanuit de lage landen.
En de reden is betreurenswaardig.
(In nagedachtenis bij deze.)



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 14:45
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Afghanistan komen ze alleen niet meer in waarschijnlijk vanuit de lage landen.
En de reden is betreurenswaardig.
(In nagedachtenis bij deze.)



Met vreemde landen, bedoelde ik Spanje.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 17:39
Zeker een interessant land wat dat betreft en iets makkelijker toegankelijk! :)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 06:50

De eerste Amerikaanse (24 hour, 7 days a week) Moslim tv-station is al gestart. Bridges TV, eigenaar en oprichter is de Amerikaanse John de Mol: Muhammad Ali, de bokser:

 

http://www.bridges.tv/home.asp - www.bridges.tv/home.asp

 

Eerste doelstelling van het station is �bruggen bouwen�, vandaar de naam van het station.

 

Niet alleen nieuws zoals al-Jazeera, maar ze schijnen veel programma�s te tonen. Belangrijkste is dat ze dat doen in de Engelse taal.

 

Ik ben lang geleden gestopt met het kijken naar nieuws op de Nederlandse tv, te bevooroordeeld, ik kon er echt niet meer tegen want het ging te ver voor mij. Nu kijk ik ook al bijna geen tv meer. Alleen slechte programma�s zijn er, zodat je jezelf alleen maar gaat ergeren. Vanaf het moment dat men door had dat je tv kan gebruiken om te hersenspoelen, ging het mis.

 

Je kunt tv fout en goed gebruiken, dat hebben we nu wel gezien. maar ik begin nu wel weer het geloof te krijgen dat het toch anders kan. Zijn er nog broeders en zusters met idee�n voor een Islamitische Nederlandstalige tv-zender?



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 09:04

Van broeders en zusters met de mening dat het helemaal niet geoorloofd is, hoor ik het ook graag. Ik heb vrienden die heel close met mij zijn die de tv letterlijk uit huis hebben gegooid. Alleen omdat er ook verkeerde dingen op te volgen zijn.

Zoals ik al eerder zei, kan televisie verkeerd en goed zijn. Hangt van de programma's af die je uitzendt. Het station uit Amerika, Bridges TV zendt wel goede dingen uit en ziet er heel netjes uit, maar ik zie ook veel foute onzin erop. Dat soort dingen kunnen verbeterd worden.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 09:30
In eerste instantie geplaatst door het licht

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum.

Het gaat niet gebeuren denk ik. Als je de situatie een beetje kent.

Re�el blijven is belangrijk.

salaam aleikum dat is nit zo positief he waar een wil is is een weg en vergeet niet dat erveel moslims wonen en tuurlijk ze gaan het wel in de gaten houden maar inshaAllah komt er zoiets wel als je kijkt naar de cijfers van de moslims die zich bekeren enz er komen steeds meer elhamdullilah



Salaam aleikoum,

Jullie hebben gelijk, niet zo negatief.

Ik dacht daarbij aan een publieke omroep waar de overheid invloed op heeft, waar een vergunning en een draagvlak voor nodig zijn. Maar dat is niet 24-uurs. Ik had even niet nagedacht.

De overheid heeft in principe niet veel te maken heeft met commerci�le activiteiten, of wel? Wat zullen de inkomstenbronnen zijn bij zo'n zender, dat is wel een probleem denk ik. En zullen kabelmaatschappijen bereid zijn om mee te werken?

Ik denk dat er veel dawa geld nodig is en dat via de satelliet veel mogelijk is, internet-tv is ook aan het groeien. Er zal in ieder geval denk ik abonneegeld betaald moeten worden, en is Islamitische reclame mogelijk?

Ik heb er geen verstand van, maar hoezo is geld geen probleem?

Een goed idee is denk ik dat bij de bestaande Arabische tv zenders zoals Iqra, Al-majd, Alfajr etc, ook audiovertalingen en ondertitelingen in diverse talen ingevoerd zouden kunnen worden. Zoals dit bijv gebeurd bij nieuwszenders zoals Euronews, Al-Alam.

Salaam aleikoum,












Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 11:41

Jullie hebben gelijk, niet zo negatief.

 

Ik dacht daarbij aan een publieke omroep waar de overheid invloed op heeft, waar een vergunning en een draagvlak voor nodig zijn. Maar dat is niet 24-uurs. Ik had even niet nagedacht.

 

De overheid heeft in principe niet veel te maken heeft met commerci�le activiteiten, of wel? Wat zullen de inkomstenbronnen zijn bij zo'n zender, dat is wel een probleem denk ik. En zullen kabelmaatschappijen bereid zijn om mee te werken?

 

Ik denk dat er veel dawa geld nodig is en dat via de satelliet veel mogelijk is, internet-tv is ook aan het groeien. Er zal in ieder geval denk ik abonneegeld betaald moeten worden, en is Islamitische reclame mogelijk?

 

Ik heb er geen verstand van, maar hoezo is geld geen probleem?

 

Veel dingen moet ik nog uitzoeken. Ben ik mee bezig.

 

Voordat BridgesTV in Amerika begon, waren 10.000 moslims bereid een jaar lang maandelijks 10 dollar te betalen, dit was al voor de zender in de lucht ging. Als wij het ook echt willen komt het wel goed, inshaAllah.

 

Een goed idee is denk ik dat bij de bestaande Arabische tv zenders zoals Iqra, Al-majd, Alfajr etc, ook audiovertalingen en ondertitelingen in diverse talen ingevoerd zouden kunnen worden. Zoals dit bijv gebeurd bij nieuwszenders zoals Euronews, Al-Alam.

 

Zo een apparaatje is niet zo duur. Nederlandse Broeders en zusters kunnen de video�s bekijken en de tekst van de ondertiteling bij de beelden invoeren. Jazakallah broeder!

 

Ik begin dit steeds meer een leuk idee te vinden. Als het een goed idee is, komt de zender er wel.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:07

salaam aleikum inshaAllah agie,

Zend dan ook de beelden van Afrika uit en probeer op een of andere manier geld voor ze in te zamelen en voor al die andere arme landen natuurlijk,

wa aleikum salaam



-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 13:18

W alaikoum salaam broeders en zusters,

 

Heb de KvK geraadpleegd en heb inmiddels wat meer informatie. Ik ben van plan deze week wat brieven te versturen naar verschillende organisaties en zenders in binnen en buitenland. Misschien dat ik dan meer bruikbare tips kan krijgen.

 

Ik kwam een site tegen met mediatrainingen enz. Ze geven ook een driedaagse training waar je e.e.a. kan leren. Heeft iemand deze kennis al? Of wil er iemand deze cursus volgen? Mail mij dan.

 

Training voor sales directors, marketingmanagers en sponsormanagers in de AV-branche:

 

Dit incompany traject geeft mensen die vanuit hun functie gericht zijn op de verkoop van sponsoring meer kennis over TV maken, zodat ze een betere gesprekspartner worden voor hun klanten.

Modules:

  • dag 1: theorie 'Van idee tot uitzending', een line up van een programma, terminologie, functies en verantwoordelijkheden in de branche
  • dag 2: sponsoring analyse van een programma (wat kan er op TV wel en niet), cameravoering bij gesponsorde programma's
  • dag 3: pitching van de line up aan de directie, de docent en de collega deelnemers

Duur:
3 dagen (1 dag per week) en 1 coachingsgesprek.

Data:
in overleg met de opdrachtgever.

Prijs:
� 990,- per persoon.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 05:05

  108     Teletekst za 27 aug          

 ***************************************

    Van Gogh werkte voor moslimomroep (NMO)

 

 ***************************************

 AMSTERDAM Theo van Gogh werkte vlak   

 voor zijn dood aan een tv-serie voor de

 Nederlandse Moslimomroep.De serie met 

 de titel 'Duizend en ��n Dag' zou gaan

 over moslimjongeren die worstelen met 

 hun geloof.

 

 Van Gogh wilde met het verhaal een brug

 slaan naar de moslimgemeenschap.Volgens

 de Volkskrant komt de televisieserie er

 alsnog,maar wel in aangepaste vorm.Het

 verhaal wordt na de moord op Van Gogh 

 harder en heftiger

 

 Filmmaker Eddy Terstall zou toegezegd 

 hebben de nieuwe versie te begeleiden.

 Wanneer de serie wordt uitgezonden,is 

 nog niet bekend.

 ***************************************

 volgende  nieuws  financieel  sport   



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 03 september 2005 om 12:18
BREAKING NEWS

Een organisatie in Maleisi� stelt een gedeelte van een satelliet voor ons ter beschikking.




-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 02 november 2006 om 01:00
up

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 02 november 2006 om 01:16

ten eerste heb ik al paar keer gekeken naar NMO en vind ik wat ik gezien heb niet slecht ..

discussie programma tussen moslims en niet-moslims .; en om eerlijk te zijn kwamen daar de moslims het beste uit ;)

En iets over hoe je bepaalde westerse dingen kan uitleggen aan kinderen .. oa kerstmis..  vond ik ook heel mooi.

Mijn bedenking bij een apart kanaal ... gaan daar westerlingen naar kijken ..??? en zo niet waar sla je dan bruggen.
Om het dan ff positief te bekijken is het niet verstandig om samen te werken met vlaanderen.. taal is hetzelfde .. ook hier wonen veel moslims .. en zo breid je actie gebied uit wat weer grote slaagkans betekent denk ik dan

nog een ideetje .. wat ze op vitaya doen in belgie vind ik best goed idee ..

daar worden programma's een heel week uitgezonden .. zelfde programma maar dan op verschillende tijdstippen .. vroeger was het telkens met zeven uur tussen .. nu is het anders geregeld.
Maar daardoor kan iedereen altijd het wel zien als het hem/haar interseert �n heb je minder programma's nodig .. lijkt me voor beginfase niet zo slecht plan.

groeten,

stampertje

 



Geplaatst door: Amatoe_allah
Geplaatst op: 04 november 2006 om 07:55
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Wat jammer eigenlijk dat diezelfde directeur van de NMO wordt bedreigd door .......(het antwoord weten we allemaal)

Hebben moslims trouwens het recht om zonder schaamte te zeggen dat ze af en toe een biertje drinken, hebben ze het recht de ramadan niet te doen, het recht om te zeggen dat ze bidden niet zo belangrijk vinden?

Ik denk zelf van wel omdat de islam heel tolerant is.

ik ben het met je eens dat het absoluut niet de juiste manier is om iemand te bedreigen die de voorgeschreven regels van de islam niet (of niet helemaal) naleeft...

Maar k vind dat hij als moslim zijnde wel even bij zichzelf moet nagaan wat hij uberhaupt wel belangerijk vindt, als hij het gebed, dat zo waardevol is, niet belangerijk vindt..

Bovendien behoort een moslim (als k het goed heb) zijn zondes te bedekken en niet openlijk voor de mensen gaan verklaren wat hij allemaal uitvoert..



Geplaatst door: Amatoe_allah
Geplaatst op: 04 november 2006 om 08:02

Wauw, k moet zeggen jullie hebben wel goeie ideeen MashaAllah

 

Moge Allah het vergemakkelijken dat er inchaAllah een islamitische Nlse zender komt...

 

 

 

PS: Wat vinden jullie van de engelse zender "Islam CHannel"?




Druk de pagina | Sluit venster