Druk de pagina | Sluit venster

Samen wonen en Ramadan

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Taboes doorbreken
Forum naam: Seksualiteit
Forum beschrijving: Wat zegt Islaam over seks en het seksleven van een moslim
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5356
Gedrukt op: 28 maart 2024 om 19:15


Onderwerp: Samen wonen en Ramadan
Geplaatst door: Jeanet
Onderwerp: Samen wonen en Ramadan
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 03:51
Hallo Prikborders,
Ik ben nieuw hier op het prikbord en ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven.
Ik woon samen met een moslim we zijn dus niet getrouwd en ik ben geen moslim.

Mijn vriend doet mee aan de Ramadan, maar nu zijn er ook veel dingen die ik niet mag.
Waar kan ik de regels vinden waaraan ik me kan/moet houden om mijn vriend niet in verlegenheid te brengen..

Ik weet dat ik voor hem geen eten/drinken mag klaar maken en naar hem brengen, geen sex, zoenen en knuffelen. Maar niet samen in 1 bed slapen vindt ik wel een beetje cer gaan. Ben zelf al een aantal weken aan het rond neuzen op internet maar nergens kan ik de regels vinden!? Dus vandaar mijn bericht, ik hoop dat iemand mij duidelheid hierin kan geven.
alvast bedankt.



Antwoorden:
Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 04:06

Waar blijf JIJ in dit hele verhaal? Draait het alleen om ZIJN opvattingen?



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 04:19
Hij heeft me gevraagd (zoals een moslim betaamd) om ook moslim te worden. Dat wil ik (nog) niet.

Mijn vriend is heel strikt tijdens de ramadan en ik wil dat wel respecteren. Dus vandaar mijn vraag naar de do's en dont's tijdens de ramadan.
Het is een beetje geven en nemen niet waar.
Buiten de ramadan leven we wel een normaal leven hoor.


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 04:20
Hallo Jeanet

Er is eigenlijk maar ��n regel in deze situatie, aangezien hij niet met u getrouwd is en dit volgens de Islamitische regels niet zomaar kan.

Voor alle tijden en dus ook in de Ramadan geldt dat een moslim geen relaties buiten het huwelijk met een vrouw mag hebben.

Dat je vriend ervoor kiest om afstand te nemen is dus heel goed te begrijpen, omdat het samenwonen met u volgens zijn godsdienst niet kan.

Bedankt


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 04:28
Dank voor je reactie. Ik weet ook dat het samen wonen eigenlijk niet mag van Allah.

Maar er zit niks anders op, mijn vriend komt uit Afrika en is dus hier met een verblijfsvergunning. Nu zullen we wel gaan trouwen maar wanneer is nog niet bekent, we hebben al 3 jaar een relatie.
En vanaf Febr.2005 woont hij bij me in NL.
Mijn vriend bid wel elke dag (ook buiten de ramadan) en als hij de kans heeft dan gaat hij ook naar de moskee op vrijdag middag. Nu moet hij in de middag naar school (inburgering) dus wordt het lastig.

Maar zoals ik begrijp uit de reacties zijn er dus geen regels waaraan men zich moet/mag houden als niet moslim tijdens de ramadan. Of die regels zijn er wel maar niet duidelijk!? dit lijkt me wat vreemd.
Vooral tijdens de ramadan wil ik wel zijn regels respecteren, want ik weet dat de ramadan heel belangrijk voor hem is. Ik doe zelf niet mee.



Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 04:29
Niet erg consequent dus: wel samenwonen en tegelijk ramadan. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is volgens Allah. 

-------------


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 04:43
Maakt niks uit consequent of niet,Allah zal hem vergeven. De familie heeft er vrede mee en iedereen is ervan op de hoogte zelfs de imam.
Zo zijn er nog wel meer dingen aan te halen over consquent of niet.

Mijn vraag is:
Waar kan ik de do's en dont's vinden voor een niet moslim tijdens de ramadan?


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 04:53
Beste Jeanette

Voor zover ik weet wordt er niet vanuit gegaan dat een niet-moslim zich dient aan te passen aan een vastende moslim.

Vanuit de Islaam draagt elk mens wel een bepaalde verwantwoordelijkheid. Het zo dat de Islaam de enige levenswijze is die is opgelegd door Allah en die Hij zal accepteren van de mens. En het is ook zo dat de Koran door Allah is gestuurd als boodschap naar de mens. Het is de waarheid die elk mens moet accepteren om de tevredenheid van Allah te krijgen en om het Paradijs te kunnen erven.

De mens heeft een keuze om wel of niet zich aan de regels van Allah te onderwerpen en zo te kiezen voor een beloning of bestraffing. Verder is er geen dwang in godsdienst, want alle paden zijn voor elk mens goed te onderscheiden en elk mens is zelf verantwoordelijk.

Vraag die bij de lezer kan opkomen is in hoeverre ik nu intolerantie, extremisme of exclusiviteit zit te vertellen? Het eerlijke antwoord die ik kan geven is dat ik slechts de waarheid vertel die is gestuurd door God. Islaam is slechts het opvolgen van Gods wil en in is een niet door de mens gecre�rde religie. Door de Koran te lezen en deze te vergelijken met alle andere boeken op Aarde kan elk mens de waarheid vinden.

Elk mens is op zoek naar geluk en vrede van Allah.

Groet,

 


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 05:11
Dus als ik het goed begrijp zijn er dus helemaal geen regels?
Dat is wel vreemd, wie heeft dan bedacht dat een vrouw (geen moslim)een vastende moslim geen eten mag geven/klaar maken, niet mag aanraken en zeker niet naast elkaar in 1 bed slapen enz enz enz...tijdens de ramadan.

Er moet toch wel ergens beschreven staan wat er wel en niet mag.. Dat begrijp ik dus niet.
Er wordt wel door Allah opgelegd dat een moslim niet mag samen wonen en dat hij 5x per dag moet bidden. Houdt hij er zich niet aan, dan zal er een "straf" volgen, ok prima. Maar er is dus niks bekend over de verdere regels waar zich aan te houden als hij toch samen gaat wonen. Want er zullen steeds meer moslims zijn die zullen gaan samenwonen ook met een niet moslim, denk ik.

Begrijp me niet verkeerd ik respecteer het geloof van een ieder. Heb zelfs een vriendin die zwaar gereformeerd is. Maar ik wil er (islam) wel graag meer van weten. Ik hoor alleen maar "vage" dingen van dit mag niet/wel. Maar het staat nergens geschreven..Dus is het voor mij ongrijpbaar begijpen jullie wat ik bedoel. Ik kan het niet goed uitleggen.
En nogmaals ik wil niemand beledigen maar probeer duidelijkheid te krijgen voor me zelf.


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 05:37
Nogmaals ik respecteer het geloof van een ieder en ik hoop dan ook dat niemand zich persoonlijk voelt aangesproken.


Er is wel meer op wereld wat niet mag:
* niet liegen
* niet stelen
* niet doden
en ga zo maar door maar toch gedaan. En volgens God mag men ook niet samen wonen maar mensen doen het toch!?
Ik denk dat er wel meer moslims zijn die samen wonen, maar misschien onder het mom van getrouwd zijn. Dat mag wel!? Dan ben ik ook getrouwd, me vriend zeg altijd "mijn vrouw" als hij over mij praat.

Dus er zijn gewoon geen regels.. Mooi is dat.. En ik maar denken dat die er wel zijn. ppff. Die Allah had me mooi even op het verkeerde been.   
Dat wordt dus weer discuseren thuis..



Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 05:53

De regels staan in de Koran en in de woorden van de Profeet (vrede zij met hem.), de Hadith.

Voor de moslims zijn er regels die hij dient op te volgen, nadat hij/zij ervoor heeft gekozen om Gods levenwijze te accepteren. Voor de niet-moslim geldt de eerste en belangrijkste regel en dat is dat hij/zij eerst in Allah dient te geloven en overtuigd moet zijn van de waarheid van de Islaam.

De meeste mensen zijn ervan overtuigd dat Allah of God bestaat, behalve een uitzonderlijke groepje athe�sten. De mensen zijn het er over oneens over hoe wij de wil van God moeten uitvoeren. Verschillen zijn enkel ontstaan nadat er ��n duidelijke boodschap werd verkondigd. Deze duidelijke boodschap is makkelijk te doorgronden als we op zoek gaan.

Dus om alles te begrijpen moeten we kennis opdoen. Dit is zo voor elk mens. Ik kan je echt aanraden om de Koran en de Bijbel te lezen, en deze met elkaar te vergelijken.  

Hoe sta jijzelf tegenover religie en over hoe jij je leven wilt leiden?



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 05:56

Nog een vergelijkbare draad:

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4592&PN=1 - http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4592&am p;am p;PN=1

(informatieve draad over nauw verwante problematiek - mijn reactie daarin is overigens niet zo informatief trouwens, maar meer een op zich staande mening - die hier denk ik weinig gedeeld wordt )



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 06:18

Maar laat mij even terugkomen op de oorspronkelijke vraag.

Een moeilijkheid is dat daarin sprake is van een situatie die volgens de regels niet mag. We kunnen echter wel de vraag herformuleren naar een situatie die lijkt op de gegeven situatie.

Vanuit de thread die ik net gaf begreep ik van - ik meen - 3abdu r-ra7m�n dat een moslimman wel mag trouwen met een joodse of christelijke vrouw.

Daarvan uitgaande: stel een christelijke vrouw is getrouwd met een moslimman, zijn er voor deze vrouw dan richtlijnen met betrekking tot de ramad�n, of is het antwoord dan nog 'nee'?

Ik denk dat de moeilijkheid dan is dat je daarbij een onderscheid veronderstelt tussen moslims en niet-moslims: waarschijnlijk kan je zeggen dat dat wat aanbevelens- dan wel afkeurenswaardig is voor een moslim het ook is voor een niet-moslim. Iemand die vervolgens naar de geschriften van de islam leeft is de facto ook een moslim.
Het oordeel zal dan uiteindelijk alleen bij God kunnen liggen.
Nu is er echter ook islamitisch recht - in verschillende tradities - dat zich baseert op de islamitische bronnen en ik kan me voorstellen dat daar wel dergelijke situaties in beschreven staan (?).



Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 07:10
Wat er in de bijbel staat weet ik. En om nu de hele koran door te lezen voor een paar regeltjes vindt ik ook een beetje ver gaan. Ik ben wel van plan om de koran te gaan lezen maar dat duurt te lang voordat ik dan alle regeltjes heb.. Vandaar dat ik mijn vraag hier stelde, ik dacht hier weet vast wel iemand in het kort de regels uit te leggen of te geven.


Als getrouwde vrouw met een moslim zijn er geen regels zeg maar. Want dan mag je wel voor je man koken, samen in 1 bed slapen enzo.. No problem. Alleen geen sex ok, heb ik ook nog wel vrede mee en respecteer ik ook.

Dat die regels in de koran staan geloof ik ook, maar ergens moeten er toch wel in het kort regels te vinden zijn!?
Heb natuurlijk hier en daar ook al navraag gedaan, maar het enige wat ik krijg is "zo zijn de regels" maar welke regels dan.. en "van Allah mag je niet samen wonen".
Sorry maar hier kan ik niks mee.

Alles wat je kan lezen over de ramadan gaat het hoofdzakelijk over het niet eten, drinken, roken en sex hebben tussen zonsopgang en zonsondergang. (overdag dus).
Maar over de verdere dingen die er wel of niet gedaan mogen worden wordt geen woord gerept.

Ik probeer voor me zelf een duidelijkheid te krijgen.


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 07:30
OK laat ik het anders vragen.
Wat zijn de dingen die je niet mag tijdens de ramadan.
Maakt net uit of je getrouwd bent, relatie hebt of samen woont. Want ik neem aan dat de dingen het zelfde zijn voor man en vrouw.

Tijdens zonsopgang en zonsondergang:
* niet eten
* niet drinken
* niet roken
* geen sex
* ??????

Er moet toch iets zijn net zoals de 10 geboden, gewoon een kort en bondig lijstje met de dingen die niet mogen!? of denk ik nu te simpel. Want uit de reacties blijkt dat het allemaal niet zo simpel blijkt te zijn..


Geplaatst door: anouar
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 07:59

salem haleykoum,

 

Het probleem is dat nu veel mensen waarschijnlijk aan het werk zijn of op school zitten en je niet kunne helpen op dit moemnt. Het feit dat mensen steeds zo reageren, heeft te maken met alsof je water aan het scheppen ben met een emmer waar een gat in de bodem zit. Het heeft geen zin, omdat het pas zinvol is om te scheppen als je een dichte bodem hebt.

Dit betekent dat waarschijnlijk zijn hele ramadan niet geldig is omdat hij samenwoont met jou. Het doet niet ter zake wat wel en nietmag, je houdt alleen de schijn op door je aan die regels te houden(lees wel,ik weet niet precies wat die regels zijn). Dit is wat ik denk met betrekkiung op de reacties van de mensen hier.

Ik weet dat je hier niet op zit te w8en, maar ik d8 ik hou je ff zoet met dit totdat de echte kenners insallah vanavond online komen.

 

veel suc6 met je zoektocht naar antwoorden



Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 08:19
Leuk is dat: bij voorbaat zondigen en dan zeggen, allah zal het wel vergeven. Kom, ik ga eens een diefstalletje plegen. Allah zal het wel vergeven. 

-------------


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 10:13

Pfarrer, je bent cynischer geworden.

Beste Jeanet,

Zoals elk geloof heeft ook de islam veel verschillende vormen. Elke moslim zal God's regels op heel eigen wijze uit (moeten) leggen.

Kies vooral je eigen weg.

 



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: nak4life
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 11:33
-


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 01:51
Bedankt mensen voor de wijze en minder wijze woorden.


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 02:50
Succes, veel geluk en pas op voor de hel.

-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: Vincent
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 03:24

In eerste instantie geplaatst door Jeanet


Maar er zit niks anders op, mijn vriend komt uit Afrika en is dus hier met een verblijfsvergunning. Nu zullen we wel gaan trouwen maar wanneer is nog niet bekent, we hebben al 3 jaar een relatie.

Enigzins off-topic en wellicht wat ongepast maar: ben je er zeker van, dat je vriend echt van je houdt en niet alleen bij je is om een verblijfstitel te bemachtigen? je zou n.l. de eerste niet zijn die dit overkomt. Uit het feit, dat jullie samenwonen en ook al sex hebben (of vergis ik me?) komt hij bij mij in elk geval niet over als serieus Moslim. Denk er nog eens goed over na.



-------------
Groet,
Vincent


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door Jeanet


Maar er zit niks anders op, mijn vriend komt uit Afrika en is dus hier met een verblijfsvergunning. Nu zullen we wel gaan trouwen maar wanneer is nog niet bekent, we hebben al 3 jaar een relatie.

Enigzins off-topic en wellicht wat ongepast maar: ben je er zeker van, dat je vriend echt van je houdt en niet alleen bij je is om een verblijfstitel te bemachtigen? je zou n.l. de eerste niet zijn die dit overkomt. Uit het feit, dat jullie samenwonen en ook al sex hebben (of vergis ik me?) komt hij bij mij in elk geval niet over als serieus Moslim. Denk er nog eens goed over na.

Inderdaad, samenwonen mag al niet van de Islam, en sex buiten het huwelijk al helemaal niet. Natuurlijk is niet iedereen perfect en zondigt iedereen maar dit lijken mij geen zaken om lichtzinnig over te denken. Uiteraard kunnen we niet in het hart van een ander kijken om te weten wat de echte beweegredenen kunnen zijn. Alleen ALLAH kan in ons hart kijken. Als jouw vriend vrees heeft voor ALLAH en echt van jou houdt dan gaat hij bij jou het huis uit totdat jullie getrouwd zijn op een manier die wordt voorgeschreven door ALLAH SWT zodat jullie allebei geen grote zondes meer begaan. Maar uiteraard moet je samen ook wel de juiste intentie hebben om te trouwen...dus niet trouwen enkel en alleen om een verblijfsvergunning.Maar nogmaals..alleen ALLAH weet wat er in jullie harten speelt. Succes


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:14

In eerste instantie geplaatst door nak4life

weet je wat jij moet zeggen tegen hem(zeg maar dat je het van mij hebt). Als die imam en familie ervan af weet en niets zegt doet er ook niet toe. Iedereen kan zich moslim noemen etc.

Maar je hebt hier een vraag gesteld(waar je reeds antwoord op hebt gekregen). Maar ik geef je het beste advies. Voor jullie beide, zet hem het huis uit tot je Moslim wilt worden en met hem getrouwd bent. Eerder is het Haram(verboden) om met elkaar te zijn. Haram in de maand Ramadan maar ook er buiten.

Waar ik me mee bemoei, hij noemt zich Moslim en dan moet hij zich er ook na gedragen. Een beetje van dit of een beetje van dat bestaat niet in de Islam. De Islam is compleet een volmaakt geloof en niet de ene regel wel en de andere niet.

Je kan jezelf en hem voor de gek houden door te vragen naar regels in de Ramadan die gelden voor de getrouwde moslims..maar hoe je het ook wend of keert jullie zijn niet getrouwd en "gewone relatie" tussen de man en de vrouw bestaat niet in de Islam. Weet je waarom?!?!?! Om jou als vrouw te beschermen. Zodat je niet zometeen geflest bent met een baby in de buik en zonder man. Geef dan niet de moslims of de Islam de schuld want je bent bij deze gewaarschuwd en de Islam zou je juist beschermen tegen zulke veel voorkomende gebeurtenissen....

Vertel hem maar dat hij misschien straks sterft en zal sterven met deze grote zonde. Jij bent haram(verboden) voor hem om mee om te gaan, jullie mogen zelfs niet een zelfde kamer delen, laat staan met elkaar een bed delen. Weet dat als jullie gemeenschap met elkaar hebben dat de duivel met jullie mee doet!!! Vraag hem of hij vader wilt zijn van een zina(overspel) kind? Vraag hem of hij het Paradijs wil inruilen voor dit tijdelijke genot hier op aarde.

Als je werkelijk van hem houd, hou dan ook van degene die hem geschapen heeft en die alles geschapen heeft. Hou van Allah, subhanahoe wa ta ala. Weet dat ook voor jou het moment zal komen dat je geest het lichaam zal verlaten en dat je je moet verantwoorden voor je daden.

Dit was wat ik kwijt wou. Het zal je wel niks doen maar ik heb in ieder geval geprobeerd een beetje tot jou en mss je "vriend" door te dringen.

Gegroet.

NaK

Asalaam alaikoum,

Beste broeder, ik wilde even zeggen  voor je reactie MachaAllah.

Wa salaam,

 



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Jeanet
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 09:04
Wat ik nog even kwijt wil is dat iedereen gelijk komt met "samen wonen mag niet van Allah". Van God mag samen wonen ook niet en op zondag met de auto of met de fiets er opuit al helemaal niet. Want zondag is een rust dag, maar iedereen doet het!!??

Ik ken moslim mannen en vrouwen die niet getrouwd zijn en samen wonen met een niet moslim.
De moslim (man/vrouw) doet mee aan de ramadan en de niet moslim had dezelfde vragen als ik. Dus ik had wel wat andere reacties verwacht om eerlijk te zijn. Omdat er veel moslims zijn die samen wonen met een niet moslim. Misschien wel meer dan men denkt of toe wilt geven.

Ik laat iedereen in zijn waarde en respecteer waarin ze geloven.

Dus wees gegroet allemaal en moge allah u bij staan bij de dingen die u doet of gaat doen.



Geplaatst door: dian
Geplaatst op: 05 november 2005 om 08:52

hoi Jeanet

Ik snap wat je vraag is! Ik ben zelf nederlands en niet gelovig. Ik heb sinds kort een afrikaanse vriend. Hij is ook gelovig en doet ook de ramadan. Over het islamitische geloof weet ik niet zo veel af en probeer me er ook meer in te verdiepen, maar ik kan over de ramadan ook niet alle antwoorden vinden op mijn vragen. Hij wil mij dus tijdens de ramadan niet zien. Dat staat volgens mij niet in de koran. Volgens mij mag je elkaar wel gewoon zien toch??? En de een zegt weer dat je wel sex mag hebben na zonsondergang en de ander zegt van niet. Maar of dat nou precies in de koran staat weet ik eigenlijk niet. En hij wil dus ook als we gaan samen wonen dat we tijdens de ramadan gescheiden slapen. DAt vind ik zelf ook een beetje ver gaan. Dus ik snap waar je mee zit! maar heb daar dus ook geen antwoord voor je op, maar begrijp je helemaal! Je zegt dat jullie al drie jaar een relatie hebben, maar ik vraag me dan af hoe je dat al die jaren al doet tijdens de ramadan?? Gewoon gescheiden slapen???

dian



Geplaatst door: Lailat Oelqader
Geplaatst op: 05 november 2005 om 09:04

Beste dian, een moslim mag niet samen wonen, geen sex voor het huwelijk.

Ik snap dat deze broeders door hun gedrag niet duidelijk overkomen, als je de islam bestudeerd kom je erachter dat hun fout zijn en dan kan je ze pakken met de waarheid. Zo dubbelzinnig vind ik dat van deze broeders, wel de hele jaar door in Haram leven en met ramadan heilig spelen. Moenafiqien worden ze genoemd in de quraan!

Ik zal je een waargebeurd verhaal vertellen.

Er was een Nederlandse meid die woonde samen met een moslim ('' '') zij wilde meer over zijn geloof weten, en hij stuurde haar naar een zuster wie de vrouw was van zijn vriend. Zij onderwees haar de islam en zij raakte geinteresseerd in de waarheid en werd moslima. Tot ze op een dag haar vriend confronteerde met de waarheid. Ze zegt tegen haar moslim vriend('' '') jij bent kafier!!! HIj zegt uuuhhh,. hoe kom je erbij? zij zegt nou jij hebt sex voor het huwelijk, je bid niet, je blowt, drinkt en verteld mij niet eens over dit mooie geloof, en je leeft als een kafier. Hij werd boos op de vrouw van zijn vriend, en zegt tegen zijn Nederlandse vriendin, ik had je nooit met haar om moeten laten gaan! Ze haalt ons uitelkaar...Dat meisje zegt tegen haar vriend, ik moet je helaas laten gaan, want ik ben moslima geworden en kan niet in zondes blijven leven, en aangezien jij door wilt gaan met dit leven moet ik zeggen dag en moge Allah je leiden.....

Ik geef je de tip om islam te onderzoeken zelf, laat je niet voor de gek houden door een zogenaamde moslim die alleen heilig is in de maand ramadan, what about de overige 11 maanden?

groetjes



Geplaatst door: Abd al Wadud
Geplaatst op: 08 november 2005 om 05:38
In eerste instantie geplaatst door Jeanet

Wat ik nog even kwijt wil is dat iedereen gelijk komt met "samen wonen mag niet van Allah". Van God mag samen wonen ook niet en op zondag met de auto of met de fiets er opuit al helemaal niet. Want zondag is een rust dag, maar iedereen doet het!!??

Je praat nu over God en Allah of ze twee verschillende Scheppers zijn. Allah is het Arabische woord voor God. Allah is degene die de wereld in 6 dagen (periodes van tijd) heeft geschapen. Allah is degene die tot Mozes sprak. Allah is degene die Jezus het Evangelie heeft gegeven en Allah is degene die Mohammed heeft gestuurd als Genade voor ons.

Ramadan is een vastenmaand. Vasten, net zoals het de Joden en Christenen verplicht
is gesteld. Vanaf Fadjr (Ochtendgebed) tot Maghreb (Zonsondergang/Avondgebed) mag een moslim niet eten, drinken en sexuele omgang hebben met zijn vrouw.

Dat zijn de 'geboden':

- Geen eten
- Geen drinken
- Geen sexuele omgang
- Geen verboden (haram) dingen

De verboden dingen mogen sowieso nooit. Maar dit verbreekt volgens mij (Allah weet het, het beste) ook het vasten. Onder verboden dingen valt ook: roken.

Ik ken moslim mannen en vrouwen die niet getrouwd zijn en samen wonen met een niet moslim. De moslim (man/vrouw) doet mee aan de ramadan en de niet moslim had dezelfde vragen als ik. Dus ik had wel wat andere reacties verwacht om eerlijk te zijn. Omdat er veel moslims zijn die samen wonen met een niet moslim. Misschien wel meer dan men denkt of toe wilt geven.

Ik snap wat je bedoelt. Maar wij zien het als iets wat niet mag en verboden is door God. Als mijn stelling goed is, kan hij dus niet vasten terwijl hij in zonde leeft. (Moge Allah mij mijn gemaakte fouten vergeven)

Als veel mensen het doen dan maakt het het nog niet goed. Het is nog steeds verkeerd.

Ik laat iedereen in zijn waarde en respecteer waarin ze geloven.

Dus wees gegroet allemaal en moge allah u bij staan bij de dingen die u doet of gaat doen.



-------------
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah


Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 08 november 2005 om 11:19

salaam aleykum.

aah zie eens wie we hier hebben aghi Abd al Wadud. terug van weggeweest,en zo te zien nog steeds gevreesd .

zoals eerder werd gezegd,men mag tijdens de Ramandan geen sex hebben,niet zoenen (op de mond) voor zonsopgang,en eigenlijk mogen jullie ook niet samen wonen zolang jullie niet getrouwd zijn.

waleykum salaam



-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: raldness
Geplaatst op: 21 juli 2011 om 13:39

beste allemaal,

en beste jeanet,

ik zit een beetje in het zelfde schuitje, buiten dat ik niet samen woon en ik de man ben...

ik kan inderdaad ook nergens de precieze duidelijker regels over ramadan vinden. er staat wel heel duidelijk neit eten en drinken en zo en wanneer uitzonderingen maar er staat geen geslchtsgemeenschap.... dat is alles, dus vast houden, aanraken op de huid, kussen, knuffelen en dat soort dingen , dat is toch niet hetzelfde als geslachtsgemeenschap????

en over het samenwonen gedeelt, ik wil ook echt graag gaan trouwen met mijn meid, maar het probleem is dat de ouders het neit goed keuren. wat ik ook zou doen. met als gevolg dat zij er nog neit klaar voor is omdat ze zeker weten haar ouders niet kwijt wil, best logisch.  maar als je in die situatie zit wat meot je dan want je komt helemaal niet meer vooruit dan..........



-------------
Greetz Raldness


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 21 juli 2011 om 20:38

Beste Raldness,
(Welkom op het forum)!Tongue

Het is de bedoeling dat de richtlijnen die de Islaam heeft (zowel buiten als tijdens de Ramadan) worden nagestreefd.

In de Islaam is het sowieso niet toegestaan om samen te wonen (samen te zijn) met een persoon waar je nog niet mee getrouwd bent.

Is dit wel het geval dan is eigenlijk niets toegestaan tussen 2 personen. Omdat het hele gebeuren (samenwonen / relatie) al niet wordt geaccepteerd.

De regels wat betreft aanraken van elkaar, kussen, knuffelen etc. zijn bedoeld voor echtparen. Niet voor personen die een relatie met elkaar hebben….

Groetjes,
Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin



Druk de pagina | Sluit venster