Druk de pagina | Sluit venster

Wilders heeft Mohammed cartoons op site

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Actualiteiten
Forum beschrijving: Discussie over verschillende actualiteiten in Nederland
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=6298
Gedrukt op: 23 mei 2024 om 05:33


Onderwerp: Wilders heeft Mohammed cartoons op site
Geplaatst door: postpentacost
Onderwerp: Wilders heeft Mohammed cartoons op site
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 14:01
Wilders heeft de gewraakte cartoons over de profeet Mohammed op zij
website geplaatst. Een Imam heeft via zijn advokaat een aanklacht
ingediend wegens godslastering.
Geef jullie mening of je deze aanklacht wel of niet terecht vindt.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)



Antwoorden:
Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 15:30
Die mafkees vraagt er zelf om. Sorry hoor, maar in mijn mening is Wilders willens en wetens bezig om een bijennest op te jutten... moet je ook niet zeuren als je gestoken word. 

-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 15:55

De aanklacht is terecht. Ondanks dat ik de reactie uit de islamitische wereld(weliswaar geregiseerd, maar toch) weinig volwassen vind, is de aanklacht terecht.

Het is de enige vorm waarin beschaving vorm kan krijgen: middels een onafhankelijke rechtspraak.



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 17:06
De aanklacht is terecht. Wilders plaatst die cartoons n� dat alle comotie is losgebarsten, en vervolgens gaat hij zeuren over "dreigmails", de sukkel.

-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: moslim_broeder
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 17:37
ik zal maar 1ding zegge aanklagt is 100% terecht


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 17:46
Een aanklacht wegens godslastering �n een aanklacht wegens oprui�ng.


Geplaatst door: Monothe�st
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 19:34

Vrienden,

Even voor de duidelijkheid: een aanklacht wordt gedaan door het Openbaar Ministerie. Er is hier vooralsnog sprake van aangifte. En daarmee al snel terecht, want wanneer iemand het als godslastering beleefd, heeft hij alle recht om daar aangifte van te doen.

De vraag is dus eigenlijk meer: vinden jij en ik of er sprake is van godslastering? En in twee instantie: vinden jij en ik of godslastering strafbaar zou moeten zijn?

Persoonlijk laat ik oordelen over aardse zaken het liefst over aan aardse rechters, en oordelen over religieuze zaken aan Hem.

Hoewel ik altijd een chronisch brandende liesjeuk van Wilders krijg, kan ik deze ene actie niet zonder meer afkeuren. Het is in de Nederlandse journalistieke praktijk nu eenmaal gebruikelijk om nieuwswaardige zaken zo open en helder mogelijk te publiceren zodat een ieder voor zichzelf tot een mening kan komen. Aangezien de Nederlandse media dat in het geval van de Deense cartoons maar mondjesmaat deden, moest een ieder met veel moeite op zoek naar de cartoons op het internet.

Dat was me overigens inmiddels al wel gelukt voordat Wilders ze publiceerde (ook ik wilde weten waar het nu precies over ging voordat  een mening kon vormen). Met andere woorden: Wilders heeft dus eigenlijk alleen maar de bereikbaarheid van de cartoons vergroot; van publicatie kun je nauwelijks spreken.

Daarbij heeft Wilders zich nog beperkt ook. Een veel bredere (en oudere) serieuze en objectieve studie naar afbeelding van de profeet zvmh door de eeuwen heen laat zien dat de profeet zvmh op vele andere plaatsen en tijden is afgebeeld, vaak met veel goedbedoelde respect (bijvoorbeeld door middeleeuwse moslim schilders), soms op de meest domzinnig kwetsende manieren.MOSLIM VRIENDEN LET OP: Wanneer u niet geconfronteerd wilt worden met afbeelding van de profeet zvmh, klik dan niet op onderstaande link. Laat u alstublieft niet door mij verleiden tegen uw oprechte geloof in! http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/ - http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Naar mijn gevoel heeft iedereen het recht om zich gekwetst te voelen. En het is in weze niet erg om je gekwetst te voelen. Het is een bevestiging van je liefde voor iets of iemand. Je reactie op die kwetsuur dient echter subsidiair en proportioneel te zijn. De reactie op in Denemarken geaccepteerde vormen van satire kan dan ook nooit geweld zijn. Daarnaast lijkt het me bovendien een interne nationale affaire waarbij de mening van rest van de wereld, zeker buiten de EU, eigenlijk nauwelijks relevant is. Wanneer je je zo laat kennen, als een aantal (al dan niet opgeruide) moslims nu doet, rijst bij mij de vraag hoeveel vertrouwen in het oordeel, de macht, de liefde en de vergevingsgezindheid van Hem je eigenlijk hebt.

Wanneer in een land op democratische wijze de afbeelding van de profeet zvmh wordt verboden, dan is dat het goed recht van de meerdeheid van de bevolking van dat land. Dat zullen alle inwoners en bezoekers van dat land moeten respecteren. Andere landen mogen daar best over in discussie, maar daar houdt het ook wel mee op. Andersom geldt dat wanneer het in een democratisch land niet verboden is om de profeet zvmh af te beelden, dan zullen ook daar alle inwoners en bezoekers dit moeten accepteren. Andere landen mogen daarover in discussie, maar ook daar houdt het voor hen op.

Het oordeel is aan Hem.

vriendelijk groet,

Monothe�st.



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 09 februari 2006 om 22:03

In eerste instantie geplaatst door Amier

De aanklacht is terecht. Wilders plaatst die cartoons n� dat alle comotie is losgebarsten, en vervolgens gaat hij zeuren over "dreigmails", de sukkel.

Wilders heeft het volste recht de cartoons te plaatsen. Dat je hem een sukkel noemt omdat hij zeurt over tientallendreigmails vind ik nogal sukkelig. De ware sukkels zijn degenen die de dreigmails sturen.

 



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 04:34
Gesteld dat je met een aanklacht wegens godslastering niet veel bereikt, wat dan te denken van een aanklacht wegens smaad en/of oprui�ng?

Bij smaad denk ik aan het feit dat vredelievende moslims, als gevolg van de cartoons en het verder verspreiden daarvan, een bejegening te deel valt die hen niet toekomt en waarvan zij, in hun persoonlijk leven, grote nadelen kunnen ondervinden ( bv. bij sollicitaties). Een zich als all-round politicus profilerende Wilders met zo'n aanwezige plaats in de media had zich dat moeten realiseren.

Van oprui�ng c.q. het mede aanwakkeren van een geweldsreactie waarvan omvang en beheersbaarheid niet te overzien zijn, lijkt mij hier zonder meer sprake. Dit overigens geheel los van de rechtmatigheid van die geweldsreactie.

Ik denk dat je met een goed geformuleerde aanklacht een aardig eind komt. Zo die dan niet leidt tot een veroordeling, dan zou wellicht t�ch eens wat duidelijker kunnen worden waar voor iedereen de grens zou moeten liggen waar het goede omgangsvormen betreft.








Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 04:50

De discussie die hier gevoerd wordt heeft een foute invalshoek. Wilders wordt in de beklaagdenbak gezet.

De onschuldige staat voor het volkstribunaal. De werkelijke dader lopen vrij rond.



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 04:59
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Amier

De aanklacht is terecht. Wilders plaatst die cartoons n� dat alle comotie is losgebarsten, en vervolgens gaat hij zeuren over "dreigmails", de sukkel.

Wilders heeft het volste recht de cartoons te plaatsen. Dat je hem een sukkel noemt omdat hij zeurt over tientallendreigmails vind ik nogal sukkelig. De ware sukkels zijn degenen die de dreigmails sturen.

 

Er zijn een paar uitdrukkingen in het nederlands voor deze actie van Wilders en de gevolgen daarvan:

- "de kat op het spek binden"; Wilders plaatste die cartoons nad�t van te voren duidelijk geworden was dat daar opschudding over zou ontstaan, niet in de laatste plaats omdat hij die cartoons plaatste. Wilders staat bekend als fel anti-moslim, en de gretigheid waarmee hij zich ook een plaatsje in dit "debat" forceert doet aan opdringerigheid alleen onder voor zijn flashy haardracht.

- "wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten"; Wilders wist dus van te voren dat er comotie zou ontstaan als hij met die cartoons aan de haal ging, sterker nog; dat was ook zijn bedoeling. Iedereen kende die cartoons immers al en dat hij ze ook even op zijn weblog zette had dus geen journalistieke waarde of enige andere bedoeling dan te provoceren. Als je provoceert en daar wordt vervolgens op gereageerd is het belachelijk om te doen alsof je de gebeten hond bent.

Dat Wilders mee wil doen aan het debat over de grenzen van vrije meningsuiting en het moedwillig kwetsen van anderen is natuurlijk zijn goed recht, dat maakt hem geen sukkel. Wat hem wel een sukkel maakt is dat hij de kat op het spek bindt en vervolgens klaagt dat de kat ervan eet, en dat hij op een hete kachel gaat zitten en vervolgens vol gekwetst onbegrip gaat klagen over de blaren die hij eraan overhoudt.

Ik verdenk Wilders van psycho-masochisme: hij kickt op dreigmails en (negatieve) publiciteit. Hij zoekt het bewust op, en niet zoals sommigen zeggen om nederlandse waarden en normen te verdedigen, want nederlanders gaan altijd zo prat op hun tolerantie en dat is ��n ding waar je Wilders niet van kan beschuldigen. Daarbij stapt hij uit de VVD waarin hij qua politieke invloed veel meer had kunnen betekenen dan in zijn solo-project dat er vooral voor dient om alle media aandacht op hem persoonlijk gevestigd te krijgen. Daarom heeft hij zijn eenmanspartij ook naar zichzelf vernoemd: hij kan er geen genoeg van krijgen.

Groetjes,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De discussie die hier gevoerd wordt heeft een foute invalshoek. Wilders wordt in de beklaagdenbak gezet.


De onschuldige staat voor het volkstribunaal. De werkelijke dader lopen vrij rond.



Wat de anderen doen is erg fout maar Wilders maakt ��k een flinke fout, denk ik.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 05:38

Ja, het is onverstandig wat hij doet. Ben ook absoluut geen fan van hem.

Neemt niet weg dat hij volledig binnen de grenzen van de wet opereert. De wetten van onze democratie.

Ben je het niet met hem eens. Prima. Discussieer en probeer op grond van argumenten zijn ongelijk aan te geven. Nog ontevreden? Stap naar de rechter.



Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 09:43
Eerlijk gezegd denk ik dat een aanklacht tegen Godslastering niet veel slagen zal hebben.
De enigste reden is dat ik nergens zie dat een God belasterd wordt. of mohamed zou inmiddels de status van een Godheid hebben , wat ik betwijfel.
Maar een aanklacht wegens opruiing zou mischien ik wel passen wanneer men kan bewijzen dat het geplaatst is met als doel opruiing. Dat laatste zal moeilijk zijn.
Ik zal het met belangstelling volgen.
Immers wanneer een publicatie van woord of beeld die de godsdienstige gevoelens kwetst van een bepaalde groep als Godslastering gezien moet worden dan is het hek van de dam.
Weldra zullen dan ook vele andere geschriften verboden moeten worden gepubliceerd te worden vanwege het gegeven dat die de godsdienstige gevoelens van weer andere personen kwetsen.

Alles is heel simpel in een samenleving met maar een Godsdienst want dan heeft het Godsbeeld van die Samenleving een soort van wettelijke bescherming.
Binnen een samenleving met diverse Godsdiensten of stromingen ligt dit veelmoeilijker. Dat moet een ieder begrijpen.:-)

Desalnietemin zou een rechtsgang heel leerzaam zijn kunnen.
Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de bewijsvoering in een moderne rechtbank dat bv Mohemed zelfs maar een profeet geweest zijn kan.
Dat door moslims de naamvan Mohamed niet gebruikt wordt voor het plegen van wandaden zoals door de bewuste prenten gesugereerd wordt.
Een ander interesasnt gegeven zal zijn hoe groot het percentage van een bevolkingsgroep zijn moet wilhet een samenleving kunnen opdragen zich te voegen naar de ethiek van die bewuste groep.



Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:24

Assalamoe3leikoem en Hallo,

De aanklacht is zeer zeker terrecht!



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:31

De aanklacht is terecht. Iedereen heeft het recht een zaak te beginnen.

Wilders zal de zaak echter nooit kunnen verliezen.



Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:48
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De aanklacht is terecht. Iedereen heeft het recht een zaak te beginnen.

Wilders zal de zaak echter nooit kunnen verliezen.



Maar da's weer een heel ander verhaal.


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:51

Dat is dan jouw mening Peter Pan, meningen verschillen...

Aboe Jaja heeft een  tegenreactie op zijn site geplaatst : ) En reken er nu maar op dat mensen het nu geen vrijheid van meningsuiting vinden maar beledigend

Voor degenen die ze nog niet heeft gezien hier een link:

http://www.maghrebmagazine.nl/2006/02/05/ael-komt-ook-met-cartoons/ - http://www.maghrebmagazine.nl/2006/02/05/ael-komt-ook-met-ca rtoons/



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 11:06
De reacties die op Maghreb magazine worden gezet lees ik al lang niet meer. Degenen die daar posten zijn volgens mij echt alleen maar uit op nog meer gerel. Wat een aggressief ge-emmer zeg. Maar goed, dat terzijde.

Een Cartoon tegenactie vind ik in principe geweldig. Een lik-op-stuk beleid waar je U tegen kan zeggen. Of het slim is om je tot "het standpunt van de tegenstander" te verlagen is maar weer de vraag, maar het getuigt in elk geval van meer sociaal inzicht dan ambassades, deense vlaggen en wat wel niet meer afbranden. Koekje van eigen deeg. Gewoon doen dus. En je kunt er ook nog eens niets tegen zeggen.

... maar let wel even op waarover je dat doet. Ik zei al eerder, een cartoonactie over de holocaust? Wat schiet je daar mee op? Wie tref je daar mee? Joden en andere holocaustslachtoffers en gek genoeg ook de hedendaagse duitsers... Wie wil je treffen? Volgens mij Jyllands-Posten en andere mafkezen die dit soort prenten hebben gedrukt.... Kies je target wat secuurder... en moge de beste winne. :P


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Monothe�st
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:55

Ja, Engeltje, daar sluit ik me graag bij aan.

Ik moet toegeven dat ik bij het zien van tenminste 2 van de "tegen-cartoons" een glimlach niet kon onderdrukken. En volgens mij is dat ook niet erg. Want ondanks de verschrikkelijke historische feiten, gaat het bij een cartoon vooral om de boodschap van de tekenaar. En het knappe van cartoonisten is dat ze dat nog in een glimlach kunnen verpakken ook. Dat is volgens mij ook de kracht van een cartoon. JUIST als je een glimlach voelt en vervolgens denkt "ooooooh, dat is errug", komt de boodschap het hardst aan, omdat je dan als mens met je eigen vooringenomenheid, deformatie of misschien zelfs wel hypocritie wordt geconfronteerd. Dit is denk ik vergelijkbaar met cabaret.

Daarnaast hoeft natuurlijk niet elke cartoon even geslaagd te zijn. Ik vond een aantal van de "tegen-cartoons" smakeloos of een beetje dom. Maar dat vond ik van een aantal van de Deense ook.

groeten,

Monothe�st



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 15:05

Humor is geweldig. Ik kan intens lachen om de cartoons die nu verschijnen als reactie op. Weinig creatief, maar toch. Ik steek er geen vlag meer voor in brand, ik val er geen land meer om binnen.

Probleem is je eigen waarheid niet als betrekkelijk te kunnen zien. Het relativeert.

Abou Jajajajajajajajajajajaj......!!!!!

 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 18:02

Ik vind de cartoons van de AEL van het zelfde soort als die van de deense spotprenten. Respectloos!!!



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 18:04
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De discussie die hier gevoerd wordt heeft een foute invalshoek. Wilders wordt in de beklaagdenbak gezet.

De onschuldige staat voor het volkstribunaal. De werkelijke dader lopen vrij rond.

Inderdaad, de werkelijke daders zijn de tekenaars van de spotprenten.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 10 februari 2006 om 18:52

Deze twee vind ik wel leuk:

Lectrr: Boycot

Lectrr: Traangas tegen anti-cartoon-demonstranten



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 04:32
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


De discussie die hier gevoerd wordt heeft een foute invalshoek. Wilders wordt in de beklaagdenbak gezet.


De onschuldige staat voor het volkstribunaal. De werkelijke dader lopen vrij rond.

Inderdaad, de werkelijke daders zijn de tekenaars van de spotprenten.


En in hun gevolg............. (vul eens in!).


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 05:21

De uitzendkrachten van de regimes in Iran en Syrie?



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 06:14
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De uitzendkrachten van de regimes in Iran en Syrie?



Nou, om eens een voorbeeld te geven. Ik haal ergens wat ouwe plaatjes vandaan die kwetsend zijn voor christenen waar je tot dan toe niemand over hoorde. Ze komen zelfs uit een veel gelezen krant. Ik plak ze bij herhaling op zondag, vlak voordat de eredienst begint, op de toegangsdeur van christelijke kerken, net zo lang tot.......... Goed opletten wat er dan tenslotte gebeurt., want ook d��r vind je halve gare fanatici!
Die imam uit Denemarken is, vind ik, een viespeuk (net als bv. Wilders, vanuit zijn positie), schuldig aan het uitlokken van een volkstribunaal van stenengooiers en moordenaars. Doet een beetje denken aan de "Kristallnacht".
Voor het overige mijn medeleven met al die gelovige mensen die deze rotzooi ook niet zien zitten.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 06:25

Alle gematigden aller naties verenigt u.

Stop de hetzes tegen het westen, stop de hetzes tegen de islam.

De media, van oost tot west werken naar een apocolyptische climax toe, aangestuurd door incompetente politici en fanatici.

Wie durft, mee te gaan in de 'strijd' tegen de leugen?



Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 07:11

Beste allen,

Ik respecteer de Nederlandse rechtspraak, maar accepteer deze niet. Ga dus ook geen aanklacht indienen noch ga ik de straat op om te protesteren.

Ik wil hiermee ook zeggen dat ik de cartoons niet typerend vind voor onze geliefde Profeet (vrede zij met hem).

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 07:14

Beste Peter Pan,

Ik geloof niet in een 'strijd' tegen de leugen, omdat ik in het volgende geloof:

De waarheid zal altijd overwinnen met of zonder onze 'strijd'!

Wel aardig bedoeld, dat geef ik je mee.



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Beste Peter Pan,


Ik geloof niet in een 'strijd' tegen de leugen, omdat ik in het volgende geloof:


De waarheid zal altijd overwinnen met of zonder onze 'strijd'!


Wel aardig bedoeld, dat geef ik je mee.



Soms is het niet verkeerd om de waarheid een handje te helpen, bijvoorbeeld door eens wat deurtjes open te doen die de leugenaar angstvallig gesloten houdt. Dat de waarheid (en de liefde) alles zullen overwinnen, dat ben ik met je eens. Ik zou het zo graag zelf nog meemaken.
Groeten,
                                     ALZUKAR


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 11 februari 2006 om 07:49
That's right!

-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 12 februari 2006 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Beste allen,


Ik respecteer de Nederlandse rechtspraak, maar
accepteer deze niet. Ga dus ook geen aanklacht indienen noch ga ik de
straat op om te protesteren.


Ik wil hiermee ook zeggen dat ik de cartoons niet
typerend�vind voor onze geliefde Profeet (vrede zij met hem).
[/
P]


maar Imaan, door die wetten en rechtspsraak kan jij in dit land nog
redelijk veilig leven, geloven wat je wilt, gaan waar je wilt en zeggen wat
je wilt. volmaakt is het niet, maar ik kan me landen met een stuk
krommer rechtsysteem voorstellen.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 12 februari 2006 om 13:39
Wat bedoel je trouwens met: "ik respecteer de nederlandse wetgeving maar accepteer ze niet"?


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 12 februari 2006 om 14:25

Beste Postpentacost en Peter Pan,

Geboren en getogen in Nederland geeft mij 'het recht van spreken' om het volgende te zeggen: 'Nederland is mijn land'.

Tevens heb ik buiten dit gegeven ook van Allah de Verhevene,  recht op het stukje grond genaamd Nederland/Holland/The Netherlands ofwel Pays-Bas. Aangezien de aarde voor de hele mensheid is geschapen en niet alleen voor 'ene Jan' of 'Pietje'. Maar dat even terzijde.

Ik leef hier in Nederland en heb me te houden aan de wetgeving van Nederland, maar dit wil niet zeggen dat ik de Nederlandse Wetgeving accepteer als Universele Wetgeving voor de gehele mensheid. Dit omdat ik van mening ben dat alle andere wetgevingen krom zijn, m.u.v. de Islamitische wetgeving.

Tot slot: Uiteraard zullen jullie het niet met me eens zijn, maar dat hoeft ook niet, want ik ben hier niet om mijn gelijk te halen, maar enkel en alleen om zaken te verduidelijken.

Gegroet.



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 12 februari 2006 om 15:20
Beste Imaan,
Zou je aan een practisch voorbeeld willen illustreren h�e daarbij geoordeeld wordt vanuit het Nederlands recht
respectievelijk het Islamitisch recht. En zou je daarbij ook willen aangeven waarom, voor jou, het Islamitisch recht in dat geval m��r tegemoet komt aan wat jij als rechtvaardig ervaart. Gewoon een simpel voorbeeld dat we allemaal kennen.
Groeten,
                                       ALZUKAR



Geplaatst door: Orakel
Geplaatst op: 12 februari 2006 om 16:30

Tja de heer Wilders gelooft niet dat er een God is die je kunt lasteren omdat Hij niet bestaat en dat is zijn goed recht.

Ik geloof dat je God niet kunt lasteren omdat Hij wel bestaat.

 



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 06:22

Echte Godslastering is medemensen bedreigen en vermoorden omdat JIJ vindt dat je JOUW God moet verdededigen.

Je claimt God voor eigen doel. Dat is Godslastering.

 



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 07:12
Jij gaat hier niet de wetten staan schrijven. Die zijn er al en aangezien jij geen profeet bent, praat je voor niks


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 10:56

Ik schrijf geen wet voor. Ik geef slechts een voorbeeld wat ik onder Godslastering versta.

 



Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 12:47

SORRY HOOR IK VIND HET ROND UITBELACHELIJK DAT ER MOSLIMS ZIJN DIE ALS REAKTIE OP DE DE NEP CARTOONS JODEN GAAN ZITTEN TE BELEDIGEN,

 

SORRY HOOR IK VIND HET OOK NIET KUNNEN DAT ZE ONSE PROFEET DE BESTE MAN TER WERELD ZITTE TE BELEDIGEN, MAAR DAT IS WEER EEN BLIJKSEL VAN HUN ONWETEND HEID, EN DAN GAAN ER EEN STELLETJE MOSLIMS NET ZO DOEN ALS HUN,

DUS MET ANDERE WOORDEN ZIJN ZE NET ZO ALS HUN.

BOYCOTTEN IS GENOEG JE HOEFT GEEN ANDERE MENSEN TE BELEDIGEN DIE ER IN DEZE ZIN NIKS MEE TE MAKEN HEBBEN. MOGE ALLAH DE GENE EEN LES LEREN DIE ONZE PROFEET DURFT TE BELEDIGEN AMIEN,

EN LAAT ALLAH ONZE 'DOMME' MOSLIMS EENS WAT KENNIS GEVEN AMIEN.



-------------


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 12:50

DE AANKLACHT IS TERECHT. NIET ZO ZEER WEGENDS DEZE AKTIE MAAR HIJ MAG BEST VAN MIJ AAN GEKLAAGD WORDEN, MAAR DAN VOOR MENSEN LASTERING.

 ALS HIJ MINISTER VOOR DE DIEREN WAS GEWEEST HADDEN DIE HET OOK ZWAAR TE VOORDUREN EEN AAP DIE EEN BANAAN ZOU ETEN ZOU AL EEN ZWAREN BANANORIST GEWEEST ZIJN.

VERDER DIEN IK EEN AANKLACHT IN BIJ ALLAH DIE IS VELE MALEN STERKER ...



-------------


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:01

Asalaam Aleikum,

Ik zou niet eens de moeite nemen om hem aan te klagen ongeacht of het al dan niet terecht is wat hij doet. Figuren als Wilders spinnen alleen maar garen door dit soort publiciteit. ALLAH SWT zal uiteindelijk over ieder mens oordelen op de dag des oordeels.  Wat bedoel je trouwens met een  bananorist?.....een banaanterrorist?een aapje met explosieve banaantjes?

Salaam.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:18

Waar moet ik zijn als ik een aanklacht bij Allah in wil dienen?

 



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 16:31
Als iemand door zijn geloof met de leefregels die het aanreikt rust vindt in zichzelf en met de wereld dan is dat een goede zaak. Het innerlijk evenwicht van een mens komt tot stand via een ragfijn samenspel van onderling verbonden balansen die in de ziel van de mens zijn gelegen. Aan kennis van dit samenspel ontlenen de grote religies hun overtuigingskracht. Het samenspel op zich is een vaststaand gegeven, het is niet door ons bedacht of gemaakt. Gelovige mensen zijn zich daarvan op een respectvolle wijze bewust. Je beledigt ze door bijvoorbeeld te zeggen dat zij met zulke opvattingen achterlijk zijn. Het indienen van een klacht hiertegen bij het opperwezen is dan een uiterst vreedzame manier om de hoop uit te spreken dat de belediger tot inzicht komt en de rust vindt die hem, naar het schijnt, ontbreekt. Een klacht is nog geen verwensing. Een gelovig iemand verwenst niet.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 13 februari 2006 om 22:08
Je laatste zin is een hogere waarheid.


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 16 februari 2006 om 02:34

Waar moet ik zijn als ik een aanklacht bij Allah in wil dienen?

 

IN SUDJOED.



-------------



Druk de pagina | Sluit venster