Druk de pagina | Sluit venster

Moslims kiezen

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Actualiteiten
Forum beschrijving: Discussie over verschillende actualiteiten in Nederland
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=7277
Gedrukt op: 29 april 2024 om 13:02


Onderwerp: Moslims kiezen
Geplaatst door: Assur
Onderwerp: Moslims kiezen
Geplaatst op: 10 september 2006 om 01:44
Waarde belangstellenden,

De verkiezingen komen er weer aan. Voor de ene partij wordt het weer tijd om populistisch van leer te trekken, andere gematigde partijen komen ook weer met goedbedoelde ideeen en programma`s. Ik ben benieuwd wat jullie gaan stemmen.
Zijn het de standaard grote partijen waar Moslims op stemmen, of zijn het verrassingen deze keer? 

De enquete geeft mij maar de ruimte om vier partijen te plaatsen, ik plaats de twee grootste in de peiling, en de nieuwkomeling de Moslimpartij...

Hier een link met alle partijen:

http://www.kiesraad.nl/item_verkiezingen/overzicht_1

Met vriendelijke groet, Assur


-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�



Antwoorden:
Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 10 september 2006 om 03:58
Ik heb vrijwel zeker besloten om niet mee te doen, omdat ik als moslim geen zaken wil steunen die tegen mijn godsdienst zijn, zoals drugsbeleid, prostitutie, alcohol en abortus etc.

De partijen zijn ook onbetrouwbaar, ik heb ��n keer al kunnen stemmen, de vorige keer heb ik dat gedaan uit principe tegen de oorlog in Irak om de coalition of the willing te verzwakken. Pvda bleek toen een grote leugen te verkondigen en keerde zich 180 graden om en stemde uiteindelijk in.

Wat ik me afvroeg is hoeveel stemmen ��n zetel dragen?, ik vind Islamitisch onderwijs heel belangrijk en ben bang dat ze dit zullen afschaffen. De Islamitische partij zou dan tenminste een goed tegenwicht kunnen bieden hiervoor. Uit dringende noodzaak ben ik bereid te gaan stemmen, maar dat hangt af van mogelijke plannen die negatief zijn voor moslims en de dreiging van rechts met haar vijandige opstelling.


-------------

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."


Geplaatst door: Aboe_Hassan
Geplaatst op: 10 september 2006 om 04:42

Assalaamoe alaykoem aan diegenen welke de rechte leiding volgen,

De Nederlandse staatsinrichting is geen islamitische staatsinrichting.

Democratie is een principe dat er vanuit gaat dat het volk regeerd en dat de wetgevende macht direct of indirect bij het volk ligt.

Islaam is een religie die er vanuit gaat dat er geregeerd wordt met de shari'a en dat de wetgevende macht bij Allah ligt en dit is overeenkomstig met ��n van de eigenschappen van Allah de verhevene namelijk Al-Haakim wat, de enige wetgever, betekent.

Dus als iemand wetten maakt die niet van de Qoran en Soennah zijn, dan is deze persoon middels die daad een Thaghoet geworden aangezien Allah Al Hakim is- de Enige Wetgever. Er zijn vele verschillende aayaad in de Qoran die bewijzen dat Allah de Enige wetgever is:

De hoekm (wetgeving/ oordeel) is slechts aan Allah. Hij beveelt dat jullie niets aanbidden behalve Hem: dat is de ware godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet. (12:40)

En Hij laat niet ��n deelgenoot in zijn hukm (oordeel/wetgeving) toe. (18:26)

Als iemand nou stemt om een bepaalde politieke partij aan de macht te helpen, die wetten implementeert, welke tegen de Koraan en de soennah ingaan, dan erkent deze persoon niet alleen de Thaghoet, maar hij/zij geeft de betreffende partij de macht om een Thaghoet te worden en om deze anti-islamitische wetgeving te implementeren.

Democratie is ook een totaal inhoudsloze staatsvorm waarbinnen praktisch �lles mogelijk is, indien er maar voldoende meerderheid is.

Bijvoorbeeld, wanneer 2/3e van de tweede kamer ermee instemd om diefstal legaal te maken in Nederland, dan is er binnen een democratie voldoende gelegenheid om dit te verwezenlijken.

Terwijl dit binnen een islamitische staatsinrichting onmogelijk en ondenkbaar zou zijn.

Koraan en soennah zijn namelijk onwijzigbaar in tegenstelling tot de diverse constituties (grondwetten) die ten alle tijde te veranderen zijn, mits er maar een goede meerderheid is die er warm voor loopt.

De meerderheid zal binnen een democratie altijd de gelegenheid hebben te trappen op de rechten van minderheden.

Beste moslimbroeders en zusters, wij zullen allemaal verantwoording moeten afleggen voor onze daden in het hiernamaals.

Hoe gaan de mensen die de laatste keer, ik noem maar iets, op de PVDA hebben gestemd en daarmee mede verantwoordelijk zijn geworden voor de dood van zovele moslims, hun stemgedrag verantwoorden tegenover ALlah?

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.



Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 10 september 2006 om 05:26

Salaam aleikoum,

Je hebt gelijk broeder, het oordeel behoort bij Allah. Maar het is zo dat daden worden beloond met intenties.

Als er partijen zijn die ons onze godsdienst verbieden, zaken zoals Islamitisch onderwijs of bijv de hoofddoek, dan kan je ervoor zorgen dat je op een Islamitische partij stemt of een invloedrijke partij die hier tegen is, zonder het eens te zijn met hun oordeel in hun wetten die tegen de Koran ingaan. Dit betekent niet dat je ze erkent, maar dat je er alles aan doet om je godsdienst te beschermen met de juiste intentie. Het beste is om niet te stemmen,  en de geleerden van de soenna te raadplegen .

http://islamqa.com/index.php?ref=3062&ln=eng - http://islamqa.com/index.php?ref=3062&ln=eng

http://islamqa.com/index.php?ref=3062&ln=ara - http://islamqa.com/index.php?ref=3062&ln=ara

Wa allahoe a3lem.

Salaam aleikoum,



-------------

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 10 september 2006 om 08:25
Wel dat is duidelijk. Moslims moeten dus vooral niet stemmen.

Alleen stemmen als het goed uitkomt.

Bedankt voor de bijdragen.






-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 10 september 2006 om 09:22

Beste Assur,

Ik heb wel eens vaker gestemd op de PVDA....maar wat zou ik volgens jou dan moeten doen als ik zie dat de PVDA het ermee eens is dat er soldaten worden gestuurd naar afghanistan om opbouwwerk met apachehelicopters en tot de tanden toe bewapende militairen te verrichten? En diezelfde militairen doden Talibanstrijders die hoe slecht ze volgens sommigen ook zijn nog altijd mijn broeders zijn aangezien ze nog altijd 5 keer per dag tot ALLAH Subhana Wa Ta'ala bidden. Of ze zo goed bezig zijn weet ik eerlijk gezegd niet maar het zijn en blijven mijn broeders in de Islam (of ik het nou wil of niet)...Ik kan niet stemmen op een partij die het toestaat dat mijn broeders/zusters vermoord worden door niet-Moslims.

Salaam.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 10 september 2006 om 09:23
Bovendien ben ik erg teleurgesteld in de partijen want ze doen altijd wat anders dan dat ze beloofd hadden.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 10 september 2006 om 09:29
Beste Rahil Amin,

Het is me duidelijk. Iedereen heeft in deze democratie de vrijheid te stemmen. Je hebt het recht. Het is geen plicht. Is alles mee gezegd eigenlijk...
Het geeft wel aan hoe een aantal Moslims de democratie benaderen.

Hopelijk zijn er nog andere Moslims die een bijdrage willen leveren aan de enquete, ik hoop toch zeker niet dat bovengenoemde aantal en meningen representatief zijn voor de Moslimgemeenschap.

Assur


   


-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Thorax
Geplaatst op: 10 september 2006 om 10:22
Die bijdrage over de sharia is natuurlijk zorgelijk voor een gemiddelde nederlander. Het bevestigt dat een aantal moslims anti-democratisch. Zeg maar: het gelijk van Ayaan Hirsi Ali. Betekent dat wellicht ook dat ze de sharia dwingend zouden willen opleggen als ze de meerderheid kregen?

NB: ik zeg dus niet dat d� islam antidemocratisch is. Er zijn blijkbaar moslims die...


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 10 september 2006 om 12:04

als je voor islamitische partij stemt .. stem je ook dus neem je ook deel aan die democratie.

 



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 september 2006 om 12:45

Wat volgens hun geloof weer niet kan.

Leven in spagaat is moeilijk horen.

Sterkte.

PP



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 10 september 2006 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Islaam is een religie die er vanuit gaat dat er geregeerd wordt met de shari'a en dat de wetgevende macht bij Allah ligt en dit is overeenkomstig met ��n van de eigenschappen van Allah de verhevene namelijk Al-Haakim wat, de enige wetgever, betekent.

Assalaamoe alaykoem aan diegenen welke de rechte leiding volgen,

De Nederlandse staatsinrichting is geen islamitische staatsinrichting.

Dat is inderdaad correct je bent namelijk in Nederland en die is gebaseerd op Joods Christelijke waarden en normen en staatsinrichting..

Democratie is een principe dat er vanuit gaat dat het volk regeerd en dat de wetgevende macht direct of indirect bij het volk ligt.

Dat principe (theorie) klopt ook, enkel dat gaat in de praktijk natuurlijk niet op. Het kabinet regeert, niet het volk.

Dus als iemand wetten maakt die niet van de Qoran en Soennah zijn, dan is deze persoon middels die daad een Thaghoet geworden aangezien Allah Al Hakim is- de Enige Wetgever. Er zijn vele verschillende aayaad in de Qoran die bewijzen dat Allah de Enige wetgever is:

De hoekm (wetgeving/ oordeel) is slechts aan Allah. Hij beveelt dat jullie niets aanbidden behalve Hem: dat is de ware godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet. (12:40)

En Hij laat niet ��n deelgenoot in zijn hukm (oordeel/wetgeving) toe. (18:26)

Als iemand nou stemt om een bepaalde politieke partij aan de macht te helpen, die wetten implementeert, welke tegen de Koraan en de soennah ingaan, dan erkent deze persoon niet alleen de Thaghoet, maar hij/zij geeft de betreffende partij de macht om een Thaghoet te worden en om deze anti-islamitische wetgeving te implementeren.

Dan is de Islamitische partij Nederland inderdaad geen goed idee om op te stemmen. Zij zijn afhankelijk van anderen.

Democratie is ook een totaal inhoudsloze staatsvorm waarbinnen praktisch �lles mogelijk is, indien er maar voldoende meerderheid is.

Inhoudsloos is niet echt een correcte kwalificatie, en doet onrecht aan de Nederlandse manier van leven. Vergeet niet dat deze inhoudsloze democratie waar wij in leven, met zweet, bloed en tranen tot stand in gekomen.

Bijvoorbeeld, wanneer 2/3e van de tweede kamer ermee instemd om diefstal legaal te maken in Nederland, dan is er binnen een democratie voldoende gelegenheid om dit te verwezenlijken.

Je kunt het ook omdraaien, en laat dit in Nederland nu juist ook het geval zijn.

Terwijl dit binnen een islamitische staatsinrichting onmogelijk en ondenkbaar zou zijn.

Koraan en soennah zijn namelijk onwijzigbaar in tegenstelling tot de diverse constituties (grondwetten) die ten alle tijde te veranderen zijn, mits er maar een goede meerderheid is die er warm voor loopt.

He, ik lees iets van een meerderheid? Dus democratisch?

De meerderheid zal binnen een democratie altijd de gelegenheid hebben te trappen op de rechten van minderheden.

Excuses je stelt het onjuist weer, in Nederland worden de minderheden juist beschermd door de meerderheid.

Beste moslimbroeders en zusters, wij zullen allemaal verantwoording moeten afleggen voor onze daden in het hiernamaals.

Hoe gaan de mensen die de laatste keer, ik noem maar iets, op de PVDA hebben gestemd en daarmee mede verantwoordelijk zijn geworden voor de dood van zovele moslims, hun stemgedrag verantwoorden tegenover ALlah?

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.

En dan vinden Moslims het vreemd dat ze het gevoel hebben buiten de nederlandse maatschappij te vallen?




-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: OEM MOUSSA
Geplaatst op: 10 september 2006 om 13:12

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik heb nog nooit over die "zogenaamde" islamitische partij gehoord?Wie zit er in die partij en wie is lijst trekker?Laat mij raden mischien abutaleb van amsterdam of zo een andere "liberale moslim",allahoe allam.Ik heb er nog nooit van gehoord,hebben ze een eigen programma en ook site ofzo?Ik ben nieuwsgierig geworden.Ik zal nooit stemmen,ik ben een nederlandse moslima,maar zou niet verantwoording af willen leggen i.v.m dat je op een of andere partij heb gestemd die troepen sturen naar je eigen broeders en zusters.Eerst had d`66 een grote mond i.v.m afghanistan ,maar de troepen zijn toch gestuurd!Het is 1 grote pot nat.Er wordt dan als argument gebruikt dat de grootste partij jouw stem krijgt ,laat maar hebben maar ik hoef er geen verantwoording voor afteleggen bij onze schepper.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en onze broeders en zusters sabr geven ,amien



Geplaatst door: nefertiti
Geplaatst op: 10 september 2006 om 14:06

Salaam aleikom,

Wat een rare verdraaingen allemaal. Hier in Egypte valt er niets te kiezen maar gewoon je mond houden en accepteren. Men doet wel alsof er iets te kiezen valt. Mensen zijn geen mensen voor de regering maar nummers. Ik ben gast in dit land dus ik mag niet stemmen. Doe dat zeker wel voor Nl in de ambassade. Ik ben blij met mijn stemrecht en zal zeker GEEN PVDA stemmen. Wat dan wel, dat zeg ik lekker nie.

Salaam Nefertiti



Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 10 september 2006 om 14:19
Bij jou is dat heel makkelijk te raden Nefertiti, jij stemt natuurlijk op Wilders.




-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 september 2006 om 14:36

Als Nefertiti Wilders stemt, dan doe ik dat ook.

En ik garandeer je dat dat niet het geval is

PP



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: nefertiti
Geplaatst op: 10 september 2006 om 14:36

 

NEEEEeee das inderdaad niet het geval.

Nefertiti



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 september 2006 om 14:56

Gelukkig, ik wist dat zij verstandig was en is.

PP



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Thorax
Geplaatst op: 11 september 2006 om 03:41
Ik stem christenunie. 


Geplaatst door: Wadee
Geplaatst op: 11 september 2006 om 04:28
ik stem SP ..... normaal een d66'er maar daar haak ik nu van af.

-------------
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 11 september 2006 om 04:47
Mijn stem gaat naar degene die ik konsekwent zie gaan voor hetgeen waartoe in de Evangelie�n wordt opgeroepen. Die het werkelijk geen barst interesseert tot wat voor tegenreacties dat leidt. Het mag gerust iemand zijn die zich athe�st noemt of die athe�st wordt genoemd. Soms denk ik zo iemand te zien. Die volg ik dan een tijd, en als ik er zeker ben van dat het een goed en integer mens is dan krijgt hij/zij mijn stem. Zie ik zo iemand niet dan stem ik niet.

____________________________________________
Lucas 19,45 Toen Jezus de tempel binnenging
begon Hij de verkopers er uit te jagen, 46
terwijl Hij tot hen zei: Er staat geschreven:
"Mijn huis moet een huis van gebed zijn", maar
gij hebt er een rovershol van gemaakt.


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 11 september 2006 om 05:33

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die gewoon gaan stemmen.

Voor diegene die het interessert, ik stem SP.

Groet, Assur 

 



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Wadee
Geplaatst op: 11 september 2006 om 05:34
In eerste instantie geplaatst door Assur

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die gewoon gaan stemmen.


Voor diegene die het interessert, ik stem SP.


Groet, Assur




-------------
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 11 september 2006 om 06:02

Ik stem Groen Links, een partij met nuance en een sociale gedachte.

PP



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2006 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik heb nog nooit over die "zogenaamde" islamitische partij gehoord?Wie zit er in die partij en wie is lijst trekker?Laat mij raden mischien abutaleb van amsterdam of zo een andere "liberale moslim",allahoe allam.Ik heb er nog nooit van gehoord,hebben ze een eigen programma en ook site ofzo?Ik ben nieuwsgierig geworden.Ik zal nooit stemmen,ik ben een nederlandse moslima,maar zou niet verantwoording af willen leggen i.v.m dat je op een of andere partij heb gestemd die troepen sturen naar je eigen broeders en zusters.Eerst had d`66 een grote mond i.v.m afghanistan ,maar de troepen zijn toch gestuurd!Het is 1 grote pot nat.Er wordt dan als argument gebruikt dat de grootste partij jouw stem krijgt ,laat maar hebben maar ik hoef er geen verantwoording voor afteleggen bij onze schepper.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en onze broeders en zusters sabr geven ,amien

maschallah ik ook niet  amin op jou do3a.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 11 september 2006 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik stem Groen Links, een partij met nuance en een sociale gedachte.

PP

En een tikkeltje links elitair

 



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 11 september 2006 om 06:42

Daar heb je gelijk in. Daarom zal het ook nooit echt wat worden met deze club



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 11 september 2006 om 11:09

ik stem voor mijn goeie ouwe makker Filip De Winter met zijn o zo intressante cordon sanitair.

 

neneh, grapje :P ik mag nog niet stemmen :D



-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 11 september 2006 om 11:35
Ik stem SP. Weliswaar niet helemaal mijn keus wat natuur en milieu betreft, maar sociaal zeker w�l. Christen-Unie komt ook wel in mijn richting. Groen-Links vind ik een contradictio in terminis


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 11 september 2006 om 12:07

Ik lees hier van enkelen dat ze gaan stemmen of erover denken om te gaan stemmen? Misschien weten jullie het niet, maar meedoen met het spel van de kufaar, is de grootste Shirk op deze planeet.

 

Vergeten jullie niet dat Sadam ook zo iemand was die vond dat Islam alleen in de Masjid thuishoorde. Sadam is een kafir die politiek en de Islam van elkaar wilde scheiden.

Shaitaan (die niet voor Adam (alaihi salaam) wilde buigen) was een kafir, hij geloofde in Allah, maar toch was hij een kafir. Hoe? Toen hem iets werd gezegd, wilde hij zich niet aan de wetten van Allah onderwerpen. Hij maakte van zichzelf een kafir. Net zo maken al de moslimleiders in landen als Egypte, Pakistan, Marokko etc etc. zichzelf ook tot kafir. Zonder dat we takfir op hun hoeven te doen, hebben ze al takfir op zichzelf gemaakt. Shaitaan schond in Surat Baqarat 1 regel van Allah en Allah deed takfir op hem. Deze leiders schenden honderden regels van Allah. Takfir op hen doen, is niet meer nodig, dat hebben ze zelf overbodig gemaakt.

 

Mensen als Sadam beroofden de Islam van de politieke rol dat het heeft. Daarmee werd hij ook de ergste vijand van de Islam.

Voordat jullie tot de seculieren zoals Sadam Hussein gaan behoren, zeg ik, lezen jullie aub hierboven de tekst van o.a. Aboe_Hassan, 3abd Arra7maan en OEM MOUSSA eens heel erg goed door. Daarin staat heel duidelijk uitgelegd waarom meedoen aan een democratie, de grootste Haraam is.

Moge Allah jullie ervoor belonen broeders en zusters, jullie hebben het duidelijk opgeschreven.

In eerste instantie geplaatst door Assur

De Nederlandse staatsinrichting is geen islamitische staatsinrichting.

Dat is inderdaad correct je bent namelijk in Nederland en die is gebaseerd op Joods Christelijke waarden en normen en staatsinrichting..

 

Het verschil tussen christendom en jodendom aan de ene kant en Islam aan de andere kant is dat de Islam nooit wetenschap heeft tegengesproken en ook nooit zal doen. Alle ontdekkingen waarmee wetenschappers komen, gaan samen met de Islam. Bij het christendom liep dat ietsjes anders. Zij lieten wetenschappers ophangen en gaven hen soms levenslang huisarrest simpel omdat het christendom niets aan de mensheid kon toevoegen. Uiteindelijk werd kerk van staat gescheiden en werd de maatschappij seculier.

In de Islam is dat anders. Bij ons staat alles in de Koran, hoe je moet trouwen, Zakaat (belasting) moet betalen, hoe je een business moet runnen. Alles staat in de Koran en de Soennah en niemand die dat kan ontkennen.

 

In eerste instantie geplaatst door Assur

 

Democratie is een principe dat er vanuit gaat dat het volk regeerd en dat de wetgevende macht direct of indirect bij het volk ligt.

Dat principe (theorie) klopt ook, enkel dat gaat in de praktijk natuurlijk niet op. Het kabinet regeert, niet het volk.

 

 

Ibn Taymiyyah, een van de grootste geleerden in de Islam zei dat we de betekenissen van woorden in drie bronnen terug kunnen vinden. Deze drie zijn: de Shariah, de Taalkunde en �Urf (gewoonterecht).

 

Het woord �democratie� bestaat niet in de eerste twee: de Shariah en ook niet in de Arabische taal. Maar als we kijken wie de mensen waren die �democratie� als eerste hebben toegepast, komen we uit bij de Europeanen.

In de encyclopedie staat onder democratie: �regering van, voor en door de mensen�.

 

De woorden �van, voor en door�, betekenen dat Allah overbodig is geworden. Dat Allah onbelangrijk is. En dat Allah irrelevant is. �Van, voor en door� is dus de grootste SHIRK op aarde.

 

Dit maakt democratie zo HARAAM als maar zijn kan! In de Islam is er geen plaats voor een democratie. Lees bijvoorbeeld Surah Al�araaf 54 en  al-An�aam 57. Daar staat dat er geen regering/systeem is behalve Allah, GEEN SYSTEEM BEHALVE ALLAH.

 

Democratie is de nieuwe religie van het westen en hun god is hun eigen duivelse verlangen. Laat daar geen onduidelijkheid over bestaan. Democratie is VERBODEN!

Wie stemt voor democratie, gelooft in de woorden van mensen. En gebruikt gelijkertijd zijn veto tegen de Woorden van Allah.

Moslims die toch willen meedoen met het spel van de democraten, moeten beseffen dat ze meespelen met hun (democraten) voetbal, hun goal, hun veld en hun regels en wanneer ze (moslims) willen scoren, krijgen ze de rode kaart toegewezen. Kijk maar naar wat er in Algerije gebeurde en onlangs met de Palestijnen die Hamas hebben gekozen.

 

 

In eerste instantie geplaatst door Assur

 

Democratie is ook een totaal inhoudsloze staatsvorm waarbinnen praktisch �lles mogelijk is, indien er maar voldoende meerderheid is.

Inhoudsloos is niet echt een correcte kwalificatie, en doet onrecht aan de Nederlandse manier van leven. Vergeet niet dat deze inhoudsloze democratie waar wij in leven, met zweet, bloed en tranen tot stand in gekomen.

 

 

 

Wat Abou_Hassan hier bedoelt is dat het principe van �de meerderheid beslist�, geen goed principe is. Dieven, kinderverkrachters, homo�s, gekken en idioten zullen ook gaan meestemmen en dat moeten dan de juiste beslissingen worden genoemd?

 

Dit principe werkt gewoon niet. Kijk maar naar de wereld van vandaag, geregeerd met democratie: een totale puinhoop.

Ik stel voor dat je dit principe (meerderheidsbesluit) ooit later in je eigen huis met je 7 kinderen gaat toepassen. Ga maar eens met een stemming waar de meerderheid beslist, stemmen of er in je huis een paard moet komen. Ik durf je te garanderen als je 7 dochters hebt dat je het zal verliezen. Ga je dan ook een paard kopen en in je huis laten wonen? Vindt je het dan nog steeds een goed principe?

 

Dit principe werkt gewoon niet en leidt tot de grootse mislukkingen. De Soennah van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) en de Sahabah staat vol met voorbeelden dat dit principe nooit kan worden toegepast. Voor de moslims die nog twijfelden:

 

Islam is GEEN democratie. En democratie is GEEN Islam. Punt.

 



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: nefertiti
Geplaatst op: 11 september 2006 om 13:36

Salaam aleikom,

Met verbazing heb ik je topic gelezen. Je zwenkt van links naar rechts met je stellingen. Het is bijna niet te geloven. Islam is bedoeld als democratie maar werd en wordt teniet gedaan door zijn religieuse leiders, toen en nu. Er is maar weinig meer over van de tolerantie van de islam door al die antidemocratische stellingen die erin geslopen zijn. Er is geen enkel moslimland meer te vinden waar een moslim nog vrij is om zijn geloof uit te oefenen. Niets mogen ze. Niet denken en niet doen, en vooral niet denken. Dat doet de regering voor je en zij beslissen wat goed of slecht voor je is. En als je niet luistert, dan martelen we je want dat mogen we toch van de sharia! Wat islam betreft ben je nog beter af als moslim zijnde in Nederland.

-Wat Abou_Hassan hier bedoelt is dat het principe van �de meerderheid beslist�, geen goed principe is. Dieven, kinderverkrachters, homo�s, gekken en idioten zullen ook gaan meestemmen en dat moeten dan de juiste beslissingen worden genoemd? -

 

Wat bovenstaande betreft is de wereld op zijn kop. Al die dieven, kinderverkrachters, homo,s etc. etc. die zien we hier ook. Dus wat heeft dat nu met het principe van de meerderheid beslist te maken?  Niets in de praktijk!

Werkelijk Jiyuu, ik zie werderom niets in je post, hoe goed jijzelf het waarschijnlijk met ons allen ook voor hebt. Je uitingen zijn vaak overtuigend narcistisch. Neigend naar het niet kunnen differensieren tussen goed en kwaad, saints and sinners, alleen jouw zwaard van gerechtigheid mag gelden.

 

Salaam Nefertiti

 



Geplaatst door: nefertiti
Geplaatst op: 11 september 2006 om 13:53

Salaam Aleikom,

Willen we achterhalen hoe de moskee zich tot de islamitische staat verhoudt, dan stelt zich eerst en vooral de vraag wat een 'islamitische staat' is.

De Koran bevat geen gedetailleerde receptuur voor de feitelijke bestuursvorm van een staat. De Koran bevat enkel een aantal principes, zoals erkenning van fundamentele mensenrechten moslims bijgevolg vrij een staatsvorm te kiezen om het maatschappelijk doel van de rechtvaardige samenleving van rechtschapen mensen die zich verantwoordelijk gedragen te verwezenlijken. Een staatsorganisatie kan vanuit het perspectief van Koran en Sunnah dan ook niet beschouwd worden als een doel op zich, het is slechts een middel om een doel te realiseren.

Er bestaat overigens binnen de islam niet eens eensgezindheid over de vraag of moslims al dan niet verplicht zijn een moslimstaat (volgens welke bestuursvorm ook) uit te bouwen. Sommige geleerden menen dat dit een goddelijke verplichting is, anderen menen van niet.

Daarnaast zijn er ook moslims die stellen dat geloof helemaal niets met politiek , wetgeving of bestuur van doen heeft, en alleen in de priv�sfeer thuis hoort.

Vanuit de staatsleiding het geloof opleggen aan de burgers is bijgevolg uit den boze. Ben het eigenlijk wel beu op dit moment, ook mezelf, ga lekker even een paar dagen naar familie, zal wel inloggen maar minder.

Salaam Nefertiti,



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 11 september 2006 om 14:00

Beste Jijuu,

Al die tientallen miljoenen moslims die hun land uit economische noodzaak danwel als politiek vluchteling moesten verlaten om een beter leven op te bouwen in democratisch Europa hadden het allemaal mis.

Dat jij niet op je vingers getikt wordt door moslims en moslima's die zo goed weten dat er binnen de islam geen dwang is.

Ik begrijp er in ieder geval steeds minder van.

Sterkte,

PP



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: OEM MOUSSA
Geplaatst op: 11 september 2006 om 14:41

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

Bareka lofiek aghy jijuu,het klopt veel broeders en zusters zijn onwetend over stemmen.Ik heb gehoord,allahoe allam, dat  kardouwie(Ik weet niet hoe det geschreven wordt)die ook op aljazeerra ,enz.lezingen geeft ,heeft gezegd dat je mag stemmen ,subhannallah.Ik heb altijd heftige discussies met mijn omgeving over dat onderwerp.Ik weet dat je sommige mensen toch niet kan overtuigen en hoop dat ALLAH SUBHANA WA T`ALA hun en ons mag leiden,amien.

Peter pan, wat heb dat ermee te maken dat er in de islaam geen dwang is??

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barabhatoe oem moussa.



Geplaatst door: OEM MOUSSA
Geplaatst op: 11 september 2006 om 14:48

salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

Nou weet ik nog steeds niet wie die islamitische partij is?Heeft iemand daar info over ,ik ben gewoon niewsgierig naar hun programma en lijsttrekker,enz!Hoe zit het nou met die partij??

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 11 september 2006 om 15:19

Asalaam Aleikum, 

Democratie waar velen de mond van vol hebben probeert men de Moslims met geweld/dwang op te leggen............er is geen dwang in het christendom h� peter pan?  (Irak/Afghanistan zij daar goede voorbeelden van)....Democratie komt niet van ALLAH maar is een systeem van wetteloosheid waarin alles kan/mag en dat door mensen is gecree�rd.

Salaam.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Wadee
Geplaatst op: 11 september 2006 om 15:45
De Profeet(VZMH) was een voorstander van democratie zodat de mensen zelf hun leiders konden kiezen

-------------
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 11 september 2006 om 16:12

Maar dat is toch heel wat anders dan iemand als Bush die zegt dat hij democratie en vrede brengt voor de mensen in Irak/Afghanistan? Democratie breng je niet door middel van bommen, granaten,tanks,apachehelicopters en ander wapentuig.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 11 september 2006 om 23:39

Daar ben ik het dan weer kompleet mee eens rahil ... maar het ging over democratie in nederland en belgie.
Btw democratie heeft NIKS met jodendom of christendom te maken. Ook die godsdiensten hebben zich h��l lang tegen die gedachte verzet. (het is macht loslaten en dat doen mensen nu eenmaal niet graag).

Democratie is uitgevonden in Athene.. lang voor christus. Daar was het bij handopsteking dat dingen beslist werden. Democratie is een mooi principe dat jammer genoeg in de praktijk vaak een illusie is. Net als veel mooie principes (inclusief veel godsdiensten).

Er is geen enkel land dat het recht heeft een ander zijn ideeen op te dringen. Maar dat geld dus voor jullie ook. Als je niet wil gaan stemmen .. prima .. in nederland is er tot heden geen stemplicht (in belgie is er trouwens enkel opkomstplicht .. g��n stemplicht .. je kan perfect in kotje gaan en zonder iets te doen terug buiten komen). Maar democratie hoort nu eenmaal bij onze cultuur. En dat is dan kwestie van respect voor het land waar je in verblijft om dat te aanvaarden.
Naar mijn gevoel is democratie verre van ideaal .. maar wel ongeveer het meest ideale beleid dat kan gevoerd worden.
En ja het is een bescherming van minderheden. Want ook die minderheden hebben stemrecht. En elke stem kan tellen.

Ik van mijn kant wacht met bang hartje verkiezingen in belgie af .. wat gaat filip de winter doen in antwerpen ...

groetjes,

stampertje



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 12 september 2006 om 02:33
Allah (ta3ala) heeft duidelijk het bestaan van de mens uitgelegd :
En Ik heb de Djinn’s en de mens slechts geschapen om Mij te dienen. (51:56)


En dit kan alleen worden vervuld door het oordeel van de Shariah te zoeken en deze regels toe te passen in alle zaken van het menselijke leven:

Bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig. (4:65)

En Allah (ta3ala) beveelt om ons vootdurend aan Hem te onderwerpen:
O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterft niet anders dan als moslims. (3:102)

Wanneer we LA ILAHA ILLALLAH zeggen, zeggen we dat er geen ilah (god, macht, idool) het waard is om aanbeden te worden behalve Allah. Dit betekent dat er geen macht is aan wie men zich dient te onderwerpen behalve Allah. Om dit te doen moeten we begrijpen dat er niets gelijk is aan Allah’s eigenschappen. Allah (swt) heeft Zichzelf beschreven met tenminste negenennegentig namen en eigenschappen. Als er iemand is die ��n van deze eigenschappen van Allah claimt dan is hij een ‘Thaghut’ geworden. Thaghut is alles wat naast Allah (swt) aanbeden wordt. Dus voordat we kunnen claimen dat we Moslim zijn moeten we eerst de Taghut verwerpen, zoals Allah (swt) zegt:
Er is geen dwang in de godsdient. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thaghut verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend. (2:256)
En voorzeker, Wij hebben aan iedere gemeenschap een Boodschapper gezonden (die zei: “Aanbidt Allah en houdt afstand van de Thaghut.” (16:36)

E�n van Allah’s eigenschappen is AL HAKIM wat de enige wetgever betekent. Dus als iemand wetten maakt die niet van de Qoran en Sunnah zijn, dan is deze persoon een Thaghut geworden omdat Allah Al Hakim is- de Enige Wetgever. Er zijn vele verschillende versen in de Qoran die bewijzen dat Allah de Enige wetgever is:
De hukm (wetgeving/ oordeel) is slechts aan Allah. Hij beveelt dat jullie niets aanbidden behalve Hem: dat is de ware godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet. (12:40)
En Hij laat niet ��n deelgenoot in zijn hukm (oordeel/ regel) toe. (18:26)

Deze verzen uit de Qoran bewijzen, zonder twijfel, dat alleen Allah (swt) het recht heeft om wetten te maken die gevolgd moeten worden door de mens. En wij als Moslims kunnen niet de wetten, die door anderen dan Allah zijn gemaakt, gehoorzamen. Allah (swt) zegt hierover:
Hebben zij deelgenoten die hun in de deen (compleet systeem van leven) dat voorschrijven waartoe Allah geen toestemming heeft gegeven? (42:21)
En eet niet van hetgeen waarover (tijdens het slachten) de Naam van Allah niet is uitgesproken en voorwaar, dat is zeker een fisq (zware zonde). En voorwaar, de Satans fluisteren hun vrienden in om met jullie te redetwisten en als jullie hen gehoorzamen, dan zullen jullie zeker mushrikoon (veelgodenaanbidders) worden.
Al deze verzen bewijzen dat wanneer we iemand als wetgever naast Allah (swt) nemen, dan zouden we ons schuldig kunnen maken aan het shirk plegen met Allah. Als iemand nou stemt om een bepaald politieke partij aan de macht te helpen, die kufr wetten implementeert, dan erkent deze persoon niet alleen de Thaghut, maar hij/zij geeft de partij de macht om een Thaghut te worden en om kufr te implementeren. De volgende principes van Aqeedah en Shariah bewijzen de dalaalah (misleiding) van het stemmen op gemaakte wetten van de mens:

1. Het eerste gedeelte van de Shahaadah:


‘Laa ilaaha illallah’ betekent dat niemand aanbeden of gehoorzaamd dient te worden behalve Allah, dit is Tawheed al-Ulooheeyah (ibadah). Iedereen die Allah (swt) bevolen heeft om zich hieraan te gehoozamen gehoorzaamt in werkelijkheid Allah.

2. Het tweede gedeelte van de Shahaadah:


‘Muhammad ur RasoolAllah’ betekent dat de risaalah (boodschap) i.e. de Shariah van Muhammad (saw) is de enige geldige Shariah en zijn voorbeeld dient gevolgd te worden om de bevelen van Allah (swt) te implementeren.

3. Het verwerpen van de Thaghut:


Iemand bezit geen imaan als hij/zij niet eerst datgene wat tegenstrijdig is aan imaan verwerpt en er niet in gelooft. Allah (swt) zegt hierover:
Er is geen dwang in de godsdient. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thaghut verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend. Allah is de Wali (helper/beschermer) van degenen die geloven, Hij voert hen van de duisternissen naar het licht. En degenen die ongelovig zijn: hun Auwliya zijn de Thaghuts, zij voeren hen van het licht naar de duisternissen. Diegenen zijn de gezellen van de Hel, zij zullen daar eeuwig levenden zijn. (2:256-257)
Heb jij degenen niet gezien die dachten dat zij geloofden in wat aan jou geopenbaard is en in wat er voor jou geopenbaard is? Zij willen volgens de Thaghut berechten, hoewel hen toch bevolen was er niet in te geloven. En het is zo dat de Satan hen ver weg wil doen afdwalen. (4:60)

4. Verbod van kuffaar om autoriteit te hebben over Moslims:


Zelfs als de kuffaar islamitische teksten gebruikt om hun wetten daarvan te halen, dan is alsnog hun autoriteit over de Moslims ongeldig en zou het de gelovigen niet worden toegestaan om hun autoriteit te accepteren. Allah (swt) zegt hierover:
En Allah zal nooit aan de ongelovigen een weg tegen de gelovigen geven. (4:141)


5. Shirk in wetgeving (Shirkul Hakimeeyah):


Ieder die claimt dat hij het recht heeft om wetten te maken- dan is dit Shirk want alleen Allah (swt) heeft het enige recht hiervoor en dit is de basis van onze relatie met Allah (swt)- als slaven beoordeeld te worden door hun gehoorzaamheid aan hun Meester (Al Maalik):
De Hukm (oordeel) is slechts aan Allah. (12:40)

6. Shirk in gehoorzaamheid (Shirvagina Taa’ah):


Elke Moslim die bidt zegt in de faatiha “iyyaaka na budu wa iyyaaka nastaeen”:
U alleen aanbidden (en gehoorzamen) wij en U alleen vragen Wij om hulp (via dua en de oplossingen die de Shariah ons biedt). (1:5)
7. Kufr in Wilaayah (Loyaliteit aan kuffaar)



Het is verboden om vriendschap, hulp en loyaliteit te sluiten met degenen die de Islam verwerpen en vooral met degenen die openlijk de Islam tegenwerken en de Moslims onderdrukken. Degenen die dit wel doet wordt een kaafir. Allah (swt) zegt hierover:
O jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als awliyaa (vrienden, beschermers en helpers). Zij zijn alleen awliyaa van elkaar. En wie van jullie hen als awliyaa neemt: voorwaar, hij behoort tot hen. (5:51)
Waarschuw de huichelaars dat er voor hen een pijnlijke bestraffing is. Degenen die de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen: is het de izzah (eer, macht) die zij bij hen zoeken? En voorwaar alle izzah is bij Allah. (4:138-139
O jullie die geloven! Neemt niet de ongelovigen tot awliyaa in plaats van de gelovigen, willen jullie bij Allah een duidelijk bewijs tegen jullie zelf geven? (4:144



8. Shirk in de Namen en Eigenschappen van Allah (Shirk ul Asmaa was Sifaat)


Allah is Al Haakim (De Wetgever). Al Hakeem, Al A’leem (De Alwetende). Al Khabeer (De Welbewuste), Al Wakeel (De “Overnemer” van alle zaken), Al A’dil (De Rechtvaardige), Al Qaadi (De Rechter), Al kaafi (De Toereikende), Al Malik (De Koning), An Naasir (De Helper), Al Waali (De Bestuurder en Bondgenoot).
Dus degenene die zich richt tot mensen om voor hem wetten te maken en om hem te leiden in zijn levens’zaken, die in tegenstelling zijn tot de Tawheed, heeft veel van de Namen en Attributen van Allah verworpen. Hiermee betreedt hij shirk wat betreft deze eigenschappen en beschouwd hij gemaakte wetten van de mens als rechtvaardiger dan de wet van Allah. Hij beschouwd de Shariah als niet voldoende voor wetgeving en leiding. Allah (swt) zegt hierover:
En de meeste van hen geloven niet zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen. (12:106
En Hij besraft de huigelaars en de huigelaarsters, en de veelgodenaanbidders en de veelgodenaanbidsters, die slechte gedachten over Allah koesteren. (48:6
Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast alles, aan wie Hij wil. (4:4

9. Het tegeningaan van de minhaaj van Nabi (saw)



De Profeet (saw) verenigde de Moslims onder Tawheed en vocht tegen shirk zowel verbaal als fysiek en daarbij werd hij geleid door de Shariah. Hij heeft nooit een oordeel bij de kuffaar gezocht dat in tegenspraak was met de openbaring. Allah zegt hierover:
En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen: Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming! (4:115


10. Islam is gekomen om kufr te verwijderen


Elke Ayah van jihaad (over de honderd) en vele andere Ayaat en Ahadeeth bewijzen dat de Islam is gekomen om alle kufr te verwijderen en niet om het te ondersteunen.
En bevecht hen totdat er geen Fitnah (ongeloof en polythi�sme) meer is en de godsdienst geheel voor Allah is. (8:39)




11. Verbod op compromissen



Toen de mushrikoon van de Quraysh de Profeet (saw) opzochten om een compromis te sluiten met de exclusieve roeping tot Tawheed, wijsde Hij (saw) dit af en Sooratul Kafiroon werd toen geopenbaard wat een duidelijk antwoord gaf:
Zeg (O Moehammed): O ongelovigen. Ik aanbidt niet wat jullie aanbidden. En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid. En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden. En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid. Daarom, voor jullie jullie godsdienst en voor mij mijn godsdienst.”. (109:1-6
En wie er een andere deen (complete systeen van leven) dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers. (3:85
Gehoorzaam daarom de loochenaars niet. Zij wensen dat jij toegeeflijk zal worden, dan zullen zij ook toegeeflijk worden. (68:8-9


12. Het verbod op geleidelijke of gedeeltelijke implementatie


Sommigen proberen om participatie in kufr systemen te rechtvaardigen op de valse basis van geleidelijke verandering, maar er is geen geleidelijke acceptatie van Allah als de soevereine Wetgever in alle zaken. Onvermogen om een gebod toe te passen betekent niet dat het gerechtvaardigd is om een tegenstrijdige oordeel te zoeken of om tegenstrijdige wetten toe te passen. Allah zegt:
O jullie die geloven, treedt de Islam binnen, volledig, en volgt niet de voetstappen van de Satan. Voorwaar, hij is voor jullie een duidelijke vijand. (2:208
...Geloven jullie in een gedeelte van de Schrift en in een ander gedeelte niet? Er is geen beloning voor wie van jullie zo handelen, maar vernedering in het aardse leven en op de Dag der Opstanding zullen zij worden teruggevoerd tot de zwaarste bestraffing. En Allah is niet onachtzaam omtrent wat jullie doen. (2:85


13. Het verbod om kuffaar te gehoorzamen


En gehoorzaam de ongelovigen en de huigelaars niet en schenk geen aandacht aan hun kwellingen. En vertrouw op Allah. En Allah is voldoende als beschermer. (33:48
En oordeel (O Moehammed) onder hen met wat Allah neergezonden heeft, en volgt niet hun begeerten en hoed je voor hen opdat zij jou niet weglokken van een deel van wat Allah jou neergezonden heeft. (5:49
O jullie die geloven, wanneer jullie degenen die niet geloven gehoorzamen, zullen zij jullie op jullie hielen doen terugkeren (naar het ongeloof) en jullie zullen dan als verliezers terugkeren. (3:149


14. Het verbod van het gehoorzamen van elk persoon behalve in
ma3roof (het goede)



Dus zelfs wanner de gemaakte wetten van de mens uiterlijk in overeenstemming zijn met de Shariah dan zou dit nog steeds munkar (kwaad) zijn. Omdat haar motivatie een intentie was om niet Allah (swt) tevreden te stellen en niet om Hem te gehoorzamen, maar slechts zaken te schikken om mensen, zaken groepen en politieke partijen tevreden te stellen en om een salaris te ontvangen. Hoewel de wetten in tegenstrijd zijn met de Islam in haar geloof en details. Zij spreken het geloof tegen door te verklaren dat het een mens behoort om om als wetgever op te treden en dat hij zijn eigen levensweg kan bepalen en dat religie gescheiden dient te zijn van educatie, politiek en maatschappij. Zij hebben tot in details alcohol, riba, pornografie, abortie, ontucht, overspel, homosexualiteit, publiekelijke onfatsoenlijkheid etc. Halaal gemaakt


Nawaas bin Sama’aan (ra) heeft bericht over de Profeet (saw) dat hij heeft gezegd:
Er is geen gehoorzaamheid aan de schepping in ongehoorzaamheid aan de Schepper.

En Ali (ra) heeft bericht over de Profeet (saw) dat hij heeft gezegd:
Er is geen gehoorzaamheid in ongehoorzaamheid aan Allah. Gehoorzaamheid is in ma3roef

Derhalve valt het volgende binnenin de bovenstaande verboden en aspecten van shirk:

1. Stemmen voor gemaakte wetten van de mens.
2. Je verkiesbaar stellen om wetten te maken.
3. Lidmaatschap aan een politieke partij die is ingesteld om wetten te maken.

4. Het oproepen van mensen om menselijke wetgeving te steunen en ervoor te stemmen.
Ieder die ��n van deze punten heeft verricht zou zich bij Allah tot berouw moeten tonen en anderen wie hij eerder tot deze fouten heeft opgeroepen hierover in te lichten.

 


-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 02:56

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

Ik neem als voorbeeld Turkije, een redelijk modern Islamitisch land. In Turkije is religie en staat gescheiden en er worden democratische verkiezingen gehouden. Het is verschrikkleijk dat deze mensen, en dat zijn er nogal wat, fout zijn! Ik vind ze over het algemeen heel aardig en rechtschapen.



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 12 september 2006 om 02:57
moge allah ons en hen leiden

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 03:01
Is dit een antwoord of een reactie??

-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 12 september 2006 om 03:23
In eerste instantie geplaatst door Assur

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

als je stemt in onwetendheid dan is dat niet erg de daden worden niet aangerekend wat je in onwetendhied doet sterker nog het word je direkt vergeven,

 

Ik neem als voorbeeld Turkije, een redelijk modern Islamitisch land. In Turkije is religie en staat gescheiden en er worden democratische verkiezingen gehouden. Het is verschrikkleijk dat deze mensen, en dat zijn er nogal wat, fout zijn! Ik vind ze over het algemeen heel aardig en rechtschapen.

hmm mijn vriendin is niet te spreken over turkije allemaal fitna een moskee en daar buiten lopen ze schaars gekleed,ze was daar op vakantie met haar broer.

zeker de badplaatsen enzo ze zei ze zijn naakt echt erg hier sprak haar toen effe door de telefoon,

Ja mijn turkse buren zijn ook aardige moslims elhamdullilah,

Ook dat ze bij de eu willen horen vind ik heel erg,want de regering daar is al erg verwesterd geen hoofddoeken op school,dat soort dingen,

ooit weleens nagedacht waarom al die aardbevingen hun trof?

Eeen aardbaving is vaak ook een straf van Allah en zodat mensen weer gaan nadenken van oja het leven is niet voor altijd,een waarschuwing voor de mensen.

er zijn ook moslims die geemigreerd zijn en de moslims waarschuwen om niet in het westen te blijven simpelweg omdat ze bang zijn dat we hier gestraft gaan worden omdat de koefaars hier zo erg leven homos lesbies zina overspel allemaal heel normale dingen

Ik stem dus ook niet,heb daar een goed artiekel over gelezen dat het HARAM is om stemmen.

Wa Aleykoum Salaam

 

 

 

 



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 12 september 2006 om 03:36

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit een antwoord of een reactie??

nee geen antwoord of reactie.maar een do3aa.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 03:37
Ja het is inderdaad heel erg voor al die andere Moslims dat zij zo onwetend zijn, dat zij zich aan Haram schuldig maken. Je zou toch verwachten dat de geleerden in Turkije allang aan de bel hadden moeten trekken. Ongelofelijk..

-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 12 september 2006 om 04:00

Assalaamoe3alaikoem,

Ik heb eerlijk gezegt altijd gestemd en vond het ook zeer belangrijk,ook deze keer was ik van plan te gaan stemmen,maar nu ik alles zo hier heb gelezen,ben ik toch aan't twijfelen gebracht,en ook de geleerden zijn het niet eens over dit onderwerp,ik weet het niet meer,ik zal het istighara gebed verrichten en inschaALLAH zal ik het dan weten.

sallaam



-------------
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 12 september 2006 om 04:00

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatu.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De woorden �van, voor en door�, betekenen dat Allah overbodig is geworden. Dat Allah onbelangrijk is. En dat Allah irrelevant is. �Van, voor en door� is dus de grootste SHIRK op aarde.

 

Maar ook in een islamitische staat; dus een staat gebasseerd op de sharia, zijn het mensen die de afwegingen en de beslissingen nemen. Een "islamitische democratie" om het maar zo te noemen zou mijns inziens niet betekenen dat Allah ta'ala irrelevant is aan de wil van het volk, maar dat het volk de mogelijkheid heeft haar leiders te kiezen. Het is aan de leiders de sharia naar beste kunnen uit te voeren en in te passen in de maatschappelijke realiteit van zo'n land.

 

Voor zover ik weet is het oorspronkelijke khalifaat gebasseerd op overleg, de zgn "shoera". Dat wordt bevestigd in de koran en de sahih ahadith; Mohammed (vzmh) overlegde over staatsaangelenheden met de lokale stamleiders, de sahaba en zijn vrouwen (dus ook voor vrouwen is er ruimte in de islamitische politiek zou mijn conclusie zijn).

Mohammed (vzmh) was g��n alleenheerser die altijd alle touwtjes strak in handen hield. De dagelijkse gang van zaken in de islamitische staat ten tijde van de profeet (vzmh) werd geregeld door de lokale bestuurders, meestal waren dit de leiders die v��r hun overgang naar de islam ook al leiders waren.

 

Waarom zou dit principe, dus overleg en het kiezen van de bestuurders, on-islamitisch zijn? Naar mijn mening is het juist w�l islamitisch.

Pas later, n� de tijd van de profeet (vzmh) en de vier rechtgeleide khalifen, werd de khalif een alleenheerser met in principe alle macht. Het gevolg was opstanden, afsplitsingen en andere fitnah.

 

Ook in Nederland betekend democratie niet dat het volk de wet bepaald. Het volk kiest een volksvertegenwoordiging (parlement) waaruit de regering gevormd wordt. Die regering nu bepaald (gedeeltelijk) de wet. Ik zeg gedeeltelijk omdat hier officieel scheiding der machten geldt, en bovendien ook de regering zich te houden heeft aan de grondwet.

In de praktijk lopen de gescheiden machten nogal door elkaar in Nederland en wordt de grondwet soms nogal vrijlijk ge�nterpreteerd, maar ik heb het over hoe het theoretisch in elkaar zit.

 

Een "islamitische democratie" zou niet hoeven te betekenen dat het nederlandse principe van een parlementaire democratie letterlijk wordt overgenomen, maar dat de principes van keuzemogelijkheden voor het volk, een volksvertegenwoordiging (bijvoorbeeld een gekozen "shoera-raad" of iets dergelijks) �n een constitutie wel deel uitmaken van de staatsvorm. Al deze principes zijn islamitisch en terug te vinden in de begindagen van de islamitische staat. Dictatuur (wat niet perse slecht hoeft te zijn overigens) niet.

 

Dit staat een beetje los van de vraag op welke partij je hier en nu stemt, maar goed.

 

Wat is jouw mening hierover broeder? (En anderen natuurlijk!)

 

Wassalaam.

 



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: bintoe_lislam
Geplaatst op: 12 september 2006 om 04:19

In eerste instantie geplaatst door Wadee

De Profeet(VZMH) was een voorstander van democratie zodat de mensen zelf hun leiders konden kiezen

 maar had de profeet (salla Allahu alyhi wasallam) zo'n leiders verwacht?!

@jiyuu: helemaal mee eens. een moslim dient ver te blijven van twijfelachtige zaken.



-------------
Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"


Geplaatst door: Wadee
Geplaatst op: 12 september 2006 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

In eerste instantie geplaatst door Wadee

De Profeet(VZMH) was een voorstander van democratie zodat de mensen zelf hun leiders konden kiezen


maar had de profeet (salla Allahu alyhi wasallam) zo'n leiders verwacht?!


@jiyuu: helemaal mee eens. een moslim dient ver te blijven van twijfelachtige zaken.



Je kunt natuurlijk ook niet stemmen en de andere kant opkijken , maar het is wel je samenlevening ,elke stem meer naar links is er een minder voor rechts dus goed voor moslims hier , tenzij jullie natuurlijk Wilders etc aan de macht zien.

Als je niet stemt , fine by me , maar denk aan wat Pontius Pilatus deed , die zei ook ik was mijn handen in onschuld, Allah heeft ons hersensen gegeven om de meest logische en beste beslissing te nemen , en ik weet zeker dat als ik stem, een logische,verstandig en een goede overweging maak

-------------
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:16
In eerste instantie geplaatst door Wadee

In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

In eerste instantie geplaatst door Wadee

De Profeet(VZMH) was een voorstander van democratie zodat de mensen zelf hun leiders konden kiezen


maar had de profeet (salla Allahu alyhi wasallam) zo'n leiders verwacht?!


@jiyuu: helemaal mee eens. een moslim dient ver te blijven van twijfelachtige zaken.



Je kunt natuurlijk ook niet stemmen en de andere kant opkijken , maar het is wel je samenlevening ,elke stem meer naar links is er een minder voor rechts dus goed voor moslims hier , tenzij jullie natuurlijk Wilders etc aan de macht zien.

Als je niet stemt , fine by me , maar denk aan wat Pontius Pilatus deed , die zei ook ik was mijn handen in onschuld, Allah heeft ons hersensen gegeven om de meest logische en beste beslissing te nemen , en ik weet zeker dat als ik stem, een logische,verstandig en een goede overweging maak

 

 



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:18

tawqalna 3ala allah  en niet op een partij



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:36
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit een antwoord of een reactie??

nee geen antwoord of reactie.maar een do3aa.

Ja ik schrok al een beetje, aangezien u standaard niet inhoudelijk ergens op in gaat. Zodoende! Ik heb overigens geen idee wat een do3aa is. Ik begrijp de drie in sommige woorden ook niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Maar dat is omdat ik een Hollander ben waarschijnlijk.

 



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:39

Wa alaikum salaam warahmatullahi wabarakatoh,

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Voor zover ik weet is het oorspronkelijke khalifaat gebasseerd op overleg, de zgn "shoera". Dat wordt bevestigd in de koran en de sahih ahadith; Mohammed (vzmh) overlegde over staatsaangelenheden met de lokale stamleiders, de sahaba en zijn vrouwen (dus ook voor vrouwen is er ruimte in de islamitische politiek zou mijn conclusie zijn).

 

Klopt.

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Waarom zou dit principe, dus overleg en het kiezen van de bestuurders, on-islamitisch zijn? Naar mijn mening is het juist w�l islamitisch.

 

De Shoera zoals in de tijd van RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) en de Sahabah is wat de Islam ons inderdaad voorschrijft wanneer er gestemd moet worden om iets belangrijks. Deze Shoera kennen we ook nog van de Taliban waar er honderden geleerden bijeenkwamen (en nog komen) wanneer ze een belangrijke beslissing moeten nemen.

 

Alhamdolillah heb ik ook ooit een paar keer een Shoera mogen meemaken. Er wordt inderdaad gestemd, maar toch is het heel anders.

 

Wanneer er behoefte aan is, roept de Ameer de Shoera-leden bij elkaar en luistert naar hun adviezen. Bij een democratie is het de meerderheid die beslist. Ook al volgt die meerderheid een weg van Batil, de meerderheid heeft daar gelijk. En dat is dus zeker niet hetzelfde als een Shoera. In hoofdstuk 4 vers 59 in de Koran zegt Allah dat in geval van meningsverschil men de zaak tot Allah en de Boodschapper (sallaho alaihi wasallam) moet terugbrengen. En dit is juist wat er in een democratie NIET gebeurt. Want daar geldt dat de meerderheid het woord heeft.

 

Ik zal je het voorbeeld geven van Abu Bakr (radiallaho anho) in het begin van zijn Khalifaat. Mensen weigerden zich te houden aan een van de pilaren van de Islam, ze wilden geen zakat betalen. Abu Bakr riep toen een Shoera bijeen om over de zaak te beslissen. Zelfs Umar, die er bekend om staat fel en heftig tegen de kufar op te treden, was op dat moment tegen Abu Bakr. Umar (radiallaho anho) vroeg aan Abu Bakr hoe hij het in z'n hoofd haalde om moslims (die weigerden zakat te betalen) de kop af te hakken. Abu Bakr zei: al moet hij het in z�n eentje opnemen tegen al deze mensen, hij zal iedereen aanpakken die zelfs een touw verschuldigd was. Hier stond Abu Bakr in zijn eentje tegen niet alleen Umar, maar de hele Shoera die bijeen was geroepen. Niemand die wilde vechten. Abu Bakr gaf toen aan dat hij iedereen zou bevechten die de Salaat van de Zakaat heeft gescheiden.

Toen pas gaf Umar toe dat Abu Bakr gelijk had. Al had Abu Bakr de hele Shoera tegen zich, Allah opende zijn hart en liet hem z�n hart volgen. Abu Bakr was geen democraat!

Hij was geen democraat die volgens de regels van een democratie handelde. Hij was moslim en een Sahabah!

De hypocrieten en kufar zouden zijn weggekomen als hij een democratisch beleid had gevoerd. De Islam zou vandaag de dag 1 pilaar minder hebben, en je weet wat er gebeurt als je een pilaar onder een huis weghaalt.

 

Shoera is dus niet hetzelfde als democratie. In een democratie geldt het woord van de meerderheid. En de meerderheid zit er vaak (helaas) genoeg naast. Al bestaat een Shoera uit 20 man en de Ameer staat alleen, dan nog zegt Allah in de Koran dat de Ameer zijn plan moet doorzetten.

 

Shoera en democratie zijn dus niet gelijk en lijken niet eens op elkaar.

 

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest. Mocht ik er naast zitten, hoor ik het graag.

 

Wassalaam,



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 12 september 2006 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit een antwoord of een reactie??

nee geen antwoord of reactie.maar een do3aa.

Ja ik schrok al een beetje, aangezien u standaard niet inhoudelijk ergens op in gaat. Zodoende! Ik heb overigens geen idee wat een do3aa is. Ik begrijp de drie in sommige woorden ook niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Maar dat is omdat ik een Hollander ben waarschijnlijk.

 

juist daarom. maar het betekent  smeekgebed



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Priscilla
Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:15

Wanneer er behoefte aan is, roept de Ameer de Shoera-leden bij elkaar en luistert naar hun adviezen. Bij een democratie is het de meerderheid die beslist. Ook al volgt die meerderheid een weg van Batil, de meerderheid heeft daar gelijk. En dat is dus zeker niet hetzelfde als een Shoera. In hoofdstuk 4 vers 59 in de Koran zegt Allah dat in geval van meningsverschil men de zaak tot Allah en de Boodschapper (sallaho alaihi wasallam) moet terugbrengen. En dit is juist wat er in een democratie NIET gebeurt. Want daar geldt dat de meerderheid het woord heeft.

Ik vind dat je wel goede argumenten hebt om tegen een democratie te zijn. Ik vraag me alleen af: hoe zou de regering dan volgens jou moeten zijn in Nederland? Hoe kunnen alle mensen die niet in Allah geloven een regering van Allah accepteren?



Geplaatst door: Thorax
Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:45
Wanneer de visie van Jiyuu d� visie van de islam zou zijn lijkt het me hoog tijd de Islam in NL te verbieden als antidemocratische religie. Sluiten die moskees, die dankzij de democratie en godsdienstvrijheid in NL konden ontstaan. En Hirschi Ali heeft dus voor de volle 100% gelijk ALS Jiyuu's visie d� visie van de islam is. Ik kom gelukkig nog moslims tegen die anders denken en zijn, maar het is hoog tijd dat deze antidemocratische elementen verwijderd worden. 


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit een antwoord of een reactie??

nee geen antwoord of reactie.maar een do3aa.

Ja ik schrok al een beetje, aangezien u standaard niet inhoudelijk ergens op in gaat. Zodoende! Ik heb overigens geen idee wat een do3aa is. Ik begrijp de drie in sommige woorden ook niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Maar dat is omdat ik een Hollander ben waarschijnlijk.

 

juist daarom. maar het betekent  smeekgebed

Heel bedankt!



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:57

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Wanneer de visie van Jiyuu d� visie van de islam zou zijn lijkt het me hoog tijd de Islam in NL te verbieden als antidemocratische religie. Sluiten die moskees, die dankzij de democratie en godsdienstvrijheid in NL konden ontstaan. En Hirschi Ali heeft dus voor de volle 100% gelijk ALS Jiyuu's visie d� visie van de islam is. Ik kom gelukkig nog moslims tegen die anders denken en zijn, maar het is hoog tijd dat deze antidemocratische elementen verwijderd worden. 

Ja nog even en men denkt dat ook ik anti-Islam ben geworden, maar ik onderschrijf ook het verhaal van Thorax. De democratie heeft niet het recht de vrijheid van godsdienst in te perken. Godsdienst heeft in mijn optiek ook niet het recht de vrije democratie in te perken en/of te verwerpen.

Als de Islam dit werkelijk predikt en de echte geleerden onderstrepen dit , dan zal ik geen Moslim kunnen worden. Dit druist in tegen mijn gevoel van vrij mens zijn. 

God lijkt mij daarintegen veel te Intelligent om de mens te laten beperken door deze denkwijze.



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 12 september 2006 om 09:18

 

Thorax

Ik vind het een beetje kromme zaak (maar ik schrik er niet van) dat ik niet eens met woorden mijn standpunt en geloof hier mag uitleggen, maar dat jullie wel met bommen en granaten duizenden van mijn broeders mogen doden en democratie door hun strot mogen duwen (hier en aan de andere kant van de oceaan). Landen waar nu zogenaamd de vrijheid van democratie wordt gepropageerd, hebben het bloed van duizenden zo niet miljoenen onschuldigen aan hun handen kleven. Of door bombardementen of tijdens de koloniale periode etc etc. noem het maar op.

 

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Ik vind dat je wel goede argumenten hebt om tegen een democratie te zijn. Ik vraag me alleen af: hoe zou de regering dan volgens jou moeten zijn in Nederland? Hoe kunnen alle mensen die niet in Allah geloven een regering van Allah accepteren?

 

Wij moslims zeggen lakum deenakum waliya deen: jullie jou weg en wij onze weg. (Hoofdstuk 109 Koran)



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Yellow
Geplaatst op: 12 september 2006 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Thorax

Ik vind het een beetje kromme zaak (maar ik schrik er niet van) dat ik niet eens met woorden mijn standpunt en geloof hier mag uitleggen, maar dat jullie wel met bommen en granaten duizenden van mijn broeders mogen doden en democratie door hun strot mogen duwen (hier en aan de andere kant van de oceaan). Landen waar nu zogenaamd de vrijheid van democratie wordt gepropageerd, hebben het bloed van duizenden zo niet miljoenen onschuldigen aan hun handen kleven. Of door bombardementen of tijdens de koloniale periode etc etc. noem het maar op.

 

Wie is jullie? en wie denk jij dat jij bent?



Geplaatst door: nefertiti
Geplaatst op: 12 september 2006 om 11:08

Salaam aleikom,

Sharia law is the instrument by which Political Islam seeks to control the Muslim world. Whilst the Sharia may have been inspired by the Holy Quran, it has developed and evolved through time and through the efforts of men. The Sharia should be open to analysis, research and criticism like any other system of law, practice and belief. Its divine inspiration should no more shield it from criticism than Christianity should have been spared criticism for burning heretics or massacring unbelievers. The more pernicious interpretations of the Sharia today fall far short of the minimum standards of justice widely demanded by the international community and by Muslims and non-Muslims alike.

The Sharia should be opposed for its imposition of theocracy over democracy, its abuse of human rights, its institutionalized discrimination, its denial of human dignity and individual autonomy, its punishment of alternative lifestyle choices, and for the severity of its punishments.

In the west, in countries that have a sizable Muslim population, there have been calls for the Sharia to be adopted for the Muslim community. These calls should be vigorously opposed; the Sharia conflicts with many basic human values, such as equality before the law, that punishments should be commensurate with the crime, and that the law must be based on the will of the people. The Sharia as it developed in the first few centuries of Islam incorporated many pre-Islamic Middle-Eastern misogynist and tribal customs and traditions. The Sharia was developed not only from the Holy Quran but incorporates legal principles from other sects. We may ask how a law whose elements were first laid down over 1,000 years ago can possibly be relevant in the 21st century. The Sharia reflects the social and economic conditions at the time of the Abbasids and has become further and further out of touch with later social, economic, technological, cultural and moral developments. The principles of the Sharia are inimical to moral progress, humanity and civilized values.

The problem for all of us is how to oppose the violations of human rights inherent in the Sharia without being accused of blasphemy or apostasy. We would suggest that the answer lies in a return to the Five Pillars of Islam.

For non-Muslims who want to help, the problem is how to avoid charges of cultural imperialism, neocolonialism and racism, or of failing to respect �the other�. But cultural relativism is not the answer. In India, each religion has its own social laws. Muslim women do not enjoy the same rights as Hindu women. Why not? Justice cries out for secularism. One law for all � equality before the law � for Muslims and non-Muslims, for men and women alike, must be the answer.

Many of the arguments for permitting each religion or culture to determine its own laws are based on a misunderstanding of the nature of human rights. Human rights as defined in the http://www.ntpi.org/html/udhr.html - UDHR are vested in the individual, not the group. As soon as rights are accorded to a group rather than to individuals, conflict becomes possible not only between one group and another, but between the group and its own members. Any group that denies the right of its members to leave is in contravention of one of the most fundamental principles of human rights. Yet clearly, one of the reasons for the growth of Islam over the past century has been that becoming a Muslim is a one-way street. Whether by birth or conversion (historically likely to have been a forced conversion) once you are a Muslim the only way out, under the Sharia, is death.

When Political Islam really does advocate jihad to achieve world domination, then anyone deeply concerned with humanity and human rights will be critical. Of all the existing ideologies, Political Islam remains the greatest danger to humanity. Political Islam has been neither tamed nor moderated by progressive forces. It has the power to inspire the terrorist mind, and, through its ties to oil-rich states, the funds to pursue its plans.

Islamic apologists often claim that many so-called violations of human rights are based on a misreading of the Holy Quran and will quote this or that sura in its defense. But the arguments against Political Islam are not against the holy texts but against the Sharia as it is practiced today in Islamic states. We are told that Islam is a religion of peace and that the struggle, jihad, to impose Islam by conquest is not to be taken literally. But for Political Islam it is. Ask the suicide bombers. The only possible response to the charge of misunderstanding or misreading Islam is to look at the reality of what is happening in those countries such as Iran, Pakistan, Saudi Arabia and northern Nigeria where the Sharia now holds sway.

The world is a battleground of social movements and ideas. It took people in the west over 400 years of often-bloody struggle to gain the right to criticize Christianity. Even now, that right is still not fully recognized. In Britain, for example, there is still a law against blasphemy, and many Islamic clerics have argued that it should be extended to cover Islam as well. It should be scrapped. Once we are prevented from expressing our point of view in the market place of ideas we will be heading back to the Dark Ages.

We must recognize that we now live in a global community. Society is far larger, more diverse and far more complex than the primitive tribal society of 7th century Arabia that gave birth to Islam. It is time to renounce the idea that anyone should be ruled exclusively by the Sharia. More than ever before, people need a secular state that respects freedom of religion, and freedom from religion for those that have none, and human rights founded on the principle that power belongs to the people. This means that we must reject the claims of the Islamists that sovereignty belongs exclusively to Allah � by which they mean His representatives, that is, themselves. Indeed it demands that the very concept of an Islamic state be challenged. The imposition of Sharia law for political ends must be opposed.

What is needed is nothing less than the secularization of Islamic society, and the establishment of the idea that individual conscience must be our guide and the judge of personal, private conduct. But secularization cannot be imposed from outside by force. Attempts by America and its allies to impose democracy and human rights on the Islamic world will rightly be resisted as neocolonialism and will simply drive more and more Muslims into the arms of the extremists. The onus is on us to promote the ideals of personal freedom, progress and change from within Muslim society, with help from those in the rest of the world who share our ideals and hopes for the future.

We call on all Muslims and all who value freedom, democracy and human rights to support: NO to Political Islam, YES to Human Rights.

Salaam Nefertiti.



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 12 september 2006 om 12:44
Op zich vind ik het al hondsbrutaal te beweren dat de wereld feitelijk geregeerd moet worden een clerus die zich rechtvaardigt met de perverse leugen als zou zij, en slechts zij,in laatste instantie, op onfeilbare wijze het woord en de wil van God vertolken. Er is daar een woord voor: fascisme


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 13:39
Dat is even toevallig...

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Pagina 113 - http://teletekst.nos.nl/

(dat wordt stiekum toch stemmen, want nu is het Halal)

Assur


-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 12 september 2006 om 15:47

Assalamu alaikum,

heb het een beetje te druk om een echte reactie te schrijven. Komt nog insha Allah. Vond wel dit artikel op planet.nl, leek me wel relevant en leuk:

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=756322/voted=true/sc=905b8a - http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=756322/v oted=true/sc=905b8a

Donner: invoering sharia moet kunnen
Gepubliceerd op dinsdag 12 september 2006
Het moet mogelijk zijn dat moslims langs democratische weg aan de macht komen; ze moeten dan zelfs ook de sharia kunnen invoeren.

Minister Donner zegt dat in het boek 'Het land van haat en nijd'.

Hij heeft moeite met de toon in het integratiedebat. Moslims hebben volgens Donner net als protestanten en rooms-katholieken recht op de beleving van hun religie, ook als daar afwijkende gedragsregels bijhoren zoals imams die een vrouw geen hand willen geven. Zo vond de CDA-bewindsman het heel verstandig dat koningin Beatrix er niet op stond dat de imam haar de hand schudde toen ze eerder dit jaar een moskee in Den Haag bezocht.

Gij zult assimileren
Over de houding van VVD-collega Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) in een eerdere soortgelijke situatie, laat Donner zich niet uit. "Maar er is een toon in het politieke debat geslopen die me niet bevalt. Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. Be reasonable, do it our way. Dat is niet mijn benadering."

De minister verwacht niet dat de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen binnen een paar jaar zijn opgelost. De dreigende "gewelddadige confrontatie buiten de regels van het democratisch rechtsbestel om" moet volgens hem worden vervangen door een democratisch treffen binnen het bestel.

Abou Jahjah
Donner zou het daarom toejuichen als iemand als Dyab Abou Jahjah, de leider van de Arabisch Europese Liga (AEL), deel zou uitmaken van de Tweede Kamer. "Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims. Wat hij wil bereiken, doet hij door met anderen samen te werken."

Donner is het niet eens met de CDA-fractie die eerder dit jaar stelde dat (lokale) partijen die de sharia (islamitische wetgeving) willen invoeren, uit het democratisch bestel geweerd moeten kunnen worden. Volgens de minister moeten moslimgroepen langs democratische weg aan de macht kunnen komen.

�Barbaarse sharia�
"Voor mij staat vast: als twee derde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zo iets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is nou juist de essentie van democratie", aldus Donner.

Tweede Kamerlid Geert Wilders (Groep Wilders) heeft Donner inmiddels via schriftelijke vragen opgeroepen zich te verantwoorden voor deze laatste uitspraken. Volgens Wilders moet een minister opkomen voor de Nederlandse waarden en normen en zich verzetten tegen de invoering van de "barbaarse sharia" in ons land.

Als Donner zijn uitspraken handhaaft, zal Wilders via een motie van wantrouwen het aftreden van de minister eisen, zo kondigde het Kamerlid later aan.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 16:09
Lees je de volgende keer gewoon mee?

 


-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 12 september 2006 om 16:12
Donner heeft wat tegen de Verlichting. Rancune?


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 12 september 2006 om 23:49
Toch is het geen domoor die Donner...

Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt. 

Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..

Groet, Assur



 




-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 12 september 2006 om 23:59

abou jaja binnen regels van de wet .. euhm euhm euhm ..

noem je bewust rellen stoken in borgerhout en daar de onrusten aanwakkeren binnen de wet...

ik ken zelfs moslims hier die hem verwerpelijk vinden. Extreem links �n koren op de molen van extreem rechts.

voor de rest vind ik effectief dat hij een punt heeft. Voor mij mag iedereen zichzelf zijn ALS er respect is voor de andere partijen waar mee samen geleefd wordt.

en ik vind bepaalde dingen w�l belangrijk .. kennis van cultuur waar je in leeft bijvoorbeeld .. �n dan vooral kennis van taal !

xxx,

stampertje



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 13 september 2006 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Assur


<span style="font-weight: bold;">Toch is het geen domoor die Donner... Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt.� Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..Groet, Assur�</span>


Wat vind je van een partij - doet niet toe welke - die, eenmaal aan de macht gekomen, de democratie afschaft?


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 13 september 2006 om 05:19

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Assur


<span style="font-weight: bold;">Toch is het geen domoor die Donner... Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt.  Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..Groet, Assur </span>


Wat vind je van een partij - doet niet toe welke - die, eenmaal aan de macht gekomen, de democratie afschaft?

Ja ik was er al bang voor, dat deze vraag zou komen. Dat kan in beginsel niet denk ik. Je hebt natuurlijk de grondwet die beschermt. Je hebt in eerste instantie 2/3 meerderheid in de tweede kamer, alswel de eerste kamer nodig om een grondwet te kunnen wijzigen. Daarna kijkt de raad van state er nog kritisch naar. En als laatste moet het staatshoofd meetekenen. Een hele reis dus.

Alles daarbuiten is een ordinaire staatsgreep...

Ik ben van mening dat een democratie niet inhoudsloos is. Als de meerderheid in Nederland stemt voor invoering van de sharia dan hebben we dat gewoon aan te nemen en te accepteren. Zolang er maar aan de grondwet wordt voldaan! Dat is het uitgangspunt.. Waarom de spelregels veranderen als het even niet uikomt? Dat zou een ultieme afgang zijn voor de democratie.

Groet, Assur



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Amin
Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:48

Iemand die accepteert om Nederlandse burger te zijn, accepteert automatische het Nederlandse recht en hij dient eraan te houden.

Je kan je nog onthouden van stemmen maar door de belasting te betalen draag je bij aan de uitvoering van de regels die in het parlement zijn gemaakt. 

 

Ik zelf zal stemmen. En ik denk op de SP. Dit betekent niet dat ik verantwoordelijk ben voor alle beslissingen die de SP maakt.  Ik stem voor de punten waar ik wel achter sta.

Zolang er geen partij is die mijn kan vertegenwoordigen blijf ik kiezen voor het miste nadelige.

 

Veder zijn de niet-moslims vrij om hun eigen wetten te maken. De islam verplicht zijn wetten niet op niet-molims maar alleen op moslims.

 

In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.

 

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.



Geplaatst door: Amin
Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Assur

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

salaam Assur,

 

Bijna in alle islamitische landen wordt er gestemd, Van Marokko tot Malaise. en er doen er volop Islamitische partijen mee, neem bijvoorbeeld de Islamitische broederschap in Egypte, Hamas, Hizb Allah. Ik noemde even degene die het meeste in de media komen en zijn daarnaast nog honderden andere partijen.

Amin 



Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 13 september 2006 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door Amin

Iemand die accepteert om Nederlandse burger te zijn, accepteert automatische het Nederlandse recht en hij dient eraan te houden.

Je kan je nog onthouden van stemmen maar door de belasting te betalen draag je bij aan de uitvoering van de regels die in het parlement zijn gemaakt. 

 

Ik zelf zal stemmen. En ik denk op de SP. Dit betekent niet dat ik verantwoordelijk ben voor alle beslissingen die de SP maakt.  Ik stem voor de punten waar ik wel achter sta.

Zolang er geen partij is die mijn kan vertegenwoordigen blijf ik kiezen voor het miste nadelige.

 

Veder zijn de niet-moslims vrij om hun eigen wetten te maken. De islam verplicht zijn wetten niet op niet-molims maar alleen op moslims.

 

In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.

 

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.



Beste Amin,

Je hebt helemaal gelijk met deze bijdrage.



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 13 september 2006 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

salaam Assur,

 

Bijna in alle islamitische landen wordt er gestemd, Van Marokko tot Malaise. en er doen er volop Islamitische partijen mee, neem bijvoorbeeld de Islamitische broederschap in Egypte, Hamas, Hizb Allah. Ik noemde even degene die het meeste in de media komen en zijn daarnaast nog honderden andere partijen.

Amin 



Beste Amin,

Ik ben daarvan op de hoogte, mij bijdrage was dan ook cynisch bedoeld.
Ik vind het ook gewoon regelrechte nonsens om niet te stemmen.


-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 september 2006 om 00:56

In eerste instantie geplaatst door Amin

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

 

Al gaat het tegenwoordig nog zo slecht met de moslims. Meedoen aan een democratie is niet de oplossing.

Moslims kunnen trots zijn op hun geschiedenis, laten we dat dan ook doen. Dat we nu in een miserabele toestand verkeren, mag niet ertoe leiden dat we minder trots moeten zijn en democratie�n gaan stichten. Ik zei ergens al eerder dat je dan meespeelt met hun regels, hun wetten, op hun veld, met hun scheidsrechter, en uiteindelijk hun rode kaart zal krijgen. Volg de discussie maar op de tv de laatste dagen. Donner zegt er alles aan te doen dat desnoods de grondwet wordt gewijzigd om te voorkomen dat moslims hun zin krijgen. Je noemt Hamas, kijk wat er met Hamas gebeurt: de rode kaart.

 

Deze landen hebben onschuldig bloed aan hun handen kleven. Hoe kan een moslimvertegenwoordiger aan 1 tafel zitten met mensen die hun legers aan de andere kant van de wereld sturen en duizenden moslims afslacht alsof het kakkerlakken zijn. Samen met hen strategie�n bedenken en plannetjes smeden en dan handen schudden???

 

Meedoen met deze mensen is een ziekte waar de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons voor heeft gewaarschuwd.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 14 september 2006 om 02:07
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Amin

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

 

Al gaat het tegenwoordig nog zo slecht met de moslims. Meedoen aan een democratie is niet de oplossing.

Moslims kunnen trots zijn op hun geschiedenis, laten we dat dan ook doen. Dat we nu in een miserabele toestand verkeren, mag niet ertoe leiden dat we minder trots moeten zijn en democratie�n gaan stichten. Ik zei ergens al eerder dat je dan meespeelt met hun regels, hun wetten, op hun veld, met hun scheidsrechter, en uiteindelijk hun rode kaart zal krijgen. Volg de discussie maar op de tv de laatste dagen. Donner zegt er alles aan te doen dat desnoods de grondwet wordt gewijzigd om te voorkomen dat moslims hun zin krijgen. Je noemt Hamas, kijk wat er met Hamas gebeurt: de rode kaart.

 

Deze landen hebben onschuldig bloed aan hun handen kleven. Hoe kan een moslimvertegenwoordiger aan 1 tafel zitten met mensen die hun legers aan de andere kant van de wereld sturen en duizenden moslims afslacht alsof het kakkerlakken zijn. Samen met hen strategie�n bedenken en plannetjes smeden en dan handen schudden???

 

Meedoen met deze mensen is een ziekte waar de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons voor heeft gewaarschuwd.

Beste jiyuu,

Ik vraag me werkelijk af wat jij hier doet in Nederland? Als het hier nu allemaal zo slecht is, waarom woon je dan niet in een Islamitische staat?

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom dit soort geluiden als extreem worden bestempeld. Jouw argumenten zijn doodlopende straten, die geen oplossing bieden voor vrede.. Je zet jezelf buitenspel in deze werkelijkheid. Gelukkig zien heel veel Moslims het heel anders dan jij, en vorm jij en een een paar anderen de kleine minderheid.

Het overgrote deel van de Moslims ter wereld kiezen voor vrede en harmonie!

Ik ook, en ik ben nog niet eens een Moslim..



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 september 2006 om 02:41
Dus omdat ik weiger te stemmen, kan ik opkrassen?

Wil je iets van de Islam weten, lees dan de Seerah (levensverhaal) van de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam). De Sahabah stelden hem ook vragen, dezelfde vragen die hier op het forum worden gesteld. En hij gaf hen antwoorden, ondubbelzinnige antwoorden. Wie toch zijn/haar eigen weg wil uitstippelen, moet dat maar doen, maar je kunt mij niet verplichten jouw weg te volgen. Er gebeurden dingen met onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam), dezelfde dingen gebeuren ook nu met de moslims. Werkelijk precies hetzelfde gebeurt er, tot in de details lijkt onze situatie op die van onze Profeet. Wie slim is, leert ervan, wie niet slim is, niet.

Beste Assur, ik wens je veel wijsheid toe in je verdere zoektocht naar wat dan ook. Onze wegen splitsen zich hier. Ik ben geen onruststoker en wil ook niet als 1 bekend staan.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:02

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Dus omdat ik weiger te stemmen, kan ik opkrassen?

Wil je iets van de Islam weten, lees dan de Seerah (levensverhaal) van de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam). De Sahabah stelden hem ook vragen, dezelfde vragen die hier op het forum worden gesteld. En hij gaf hen antwoorden, ondubbelzinnige antwoorden. Wie toch zijn/haar eigen weg wil uitstippelen, moet dat maar doen, maar je kunt mij niet verplichten jouw weg te volgen. Er gebeurden dingen met onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam), dezelfde dingen gebeuren ook nu met de moslims. Werkelijk precies hetzelfde gebeurt er, tot in de details lijkt onze situatie op die van onze Profeet. Wie slim is, leert ervan, wie niet slim is, niet.

Beste Assur, ik wens je veel wijsheid toe in je verdere zoektocht naar wat dan ook. Onze wegen splitsen zich hier. Ik ben geen onruststoker en wil ook niet als 1 bekend staan.

Je oogst wat je zaait jiyuu. Jij stelt dat de Nederlandse democratie niet telt, dat deze inhoudsloos is. Je stelt dat Moslims niet moeten stemmen. Je stelt dat de huidige samenleving dus niet deugd. dat zeg je allemaal...

Dan zeg ik, ga daarheen waar je dat allemaal wel kunt vinden, i.p.v. de vrije democratie te verwerpen.

Het is niet mijn bedoeling om je weg te jagen, dat doe je toch zelf...

 



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:31
Jij wilt uit mijn mond horen wat ik niet ga zeggen.

Ik begin sterk de indruk te krijgen dat jij met andere bedoelingen op het forum bent gekomen. Werk je soms voor Wilders? Het heeft alle schijn dat je iets wil uitlokken met al de topics die je start? Ik kan het verkeerd hebben, maar die indruk begin ik langzamerhand te krijgen.

Je hoeft deze vragen nu niet voor mij te beantwoorden. Denk er rustig over na. Misschien dat ik volgende week weer inlog om te lezen wat je zegt.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:55

Salaam Aleykoum,

Nederland kan ooit wel de shariah invoeren inshaAllah,alleen dan niet via de democratie democratie dat behoren moslims niet mee in te stemmen(al zullen velen het daar niet met me mee eens zijn)

Het kan alleen als de shariah begint in een meer islamitisch land en vervolgends nederland veroverd en dan de shariah invoerd.

Wat nog wel zou kunnen is een staatsgreep dus dmv een staatsgreep de macht over te nemen,alleen ik persoonlijk moedig dit ookniet aan want dan gaan er zeker veel doden vallen.

Democratie daar behoren moslims niet aan mee te doen,er is daar een heel duidelijk stukje over wat ik zal opgaan zoeken en waardoor hopelijk meer mensen gaan nadenken.

Wa Aleykoum Salaam.



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:59
Het Islamitisch oordeel over democratie, 'vrijheid' en deelname aan verkiezingen

Bron:
www.thesavedsect.com
Vertaald door: Oem Osama alMuwahida
------------------------------------------------------------ --------------
Om in staat te zijn een goed Islamitisch oordeel of standpunt te geven betreffende deze onderwerpen, moeten we een uitgebreid en correct begrip hebben van de werkelijkheid (Tahqeeq ul-Manaat). Aangezien de term Democratie een niet-Arabische term is, kan het niet geintroduceerd zijn door de Islaam of door de Arabieren (ook al zou het concept ervan wel bestaan kunnen hebben). Daarom moeten we kijken waar de term vandaan komt en erachter komen wat de betekenis ervan is. Volgens het Oxford Dictionary betekent de term: "Een vorm van regeren waarin de mensen bepalen wie die macht heeft en hoe hij deze macht dient te gebruiken." Bijgevolg is dat de mensen de bron van wetgeving zijn en zij ervoor kiezen wat voor wetten ten uitvoer moeten worden gebracht.

Een andere betekenis van de term Democratie (van oorsprong een Griekse term-Demokratia) is dat het "de wet voor de mensen, door de mensen" is. Met andere woorden, het is een systeem waarin de mensen wetgeven volgens regels die passen bij hun eigen verlangens. Daarom is democratie, of wij het nou leuk vinden of niet, niet alleen een vorm van raadpleging (Shoora), zoals de seculiere "moslims" (in werkelijkheid ongelovigen) beweren om zo hun koefr te rechtvaardigen, maar in eerste instantie is het een systeem dat de mensen toestaat om de bevelen van Allah (subhanaho wa ta'ala) te verlaten en zo hun eigen wetten in te voeren. En zo wordt het ook uitgelegd door de niet-moslims! Allah (subhanaho wa ta'ala) zegt in de Qor'aan:



"Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (O Mohammed) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen."

(sorat an-Nisa, aya 65)




"En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald."
(sorat al-Ahzaab, aya 36)

Het is moslims dus niet toegestaan om een mening te vormen over de goddelijke regels (al-Ahkaam ash-Shar'iyyah) van Allah. Het bekritiseren van een enkele wetgeving van Allah wordt beschouwd als Kufr Akbar, waarmee deze persoon zich uit de islaam plaatst, zoals Allah (subhanaho wa ta'ala) heeft gezegd:



"En het zijn alleen de ongelovigen die Onze tekenen verwerpen."

(sorat al-'Ankaboot, aya 47)

Ervoor kiezen om niet volgens de wetten en bevelen van Allah te leven is hierom dus volgens de islaam Kufr en afvalligheid. Moslims (en niet-moslims) hebben niet het recht om te wetgeven,omdat Allah (subhanaho wa ta'ala) de enige Wetgever is. Hij is al-Hakam (de Wetgever):


"De wetgeving berust bij Allah alleen. Hij heeft bevolen dat gij naast Hem niets zult aanbidden. Dat is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet."

(sorat Yusuf, aya 40)


Dit vers maakt deze zaak zo duidelijk als het schijnen van de zon op een onbewolkte middag. Degenen die uitnodigen naar democratie, moedigen aan tot shirk, kufr en een andere deen dan de islaam.Dit zijn allen grote vormen van afvalligheid. Democratie komt niet van islaam, en degenen die dat zeggen zijn Zindeeq (ketters). Zij verspreiden kufr als een vorm van islaam en zij zijn erger dan de oorspronkelijke Kuffar.

Om deze redenen is het worden van tweede-kamerlid of wethouder een nog grotere vorm van afvalligheid, omdat je dan actief deelneemt aan kufr en shirk en er volledig mee toestemt. Sommige seculieren, die beweren moslim te zijn, zeggen dat stemmen de enige manier is om een verandering te weeg te brengen of zelfs dat het de enige manier is om de islaam te implementeren. Ten eerste zijn zij leugenaars, omdat zij claimen dat zij de islaam willen implementen, tenzij ze daadwerkelijk niet weten wat islaam betekent. Ten tweede,moeten we nooit afwijken van het pad van de Selef (de geredde groep) door onze verlangens en eigen methoden te volgen die niet van de islaam zijn. Het doel heiligt de middelen niet, daarom kun je geen kufr en shirk plegen om vervolgens Allah (subhanaho wa ta'ala) te gehoorzamen! Allah (subhanaho wa ta'ala) zegt:

 
"Wanneer gij degenen ziet, die Onze tekenen bespotten, wendt u dan van hen af, totdat zij een ander gesprek beginnen. En als Satan het u doet vergeten zit dan niet, nadat het in uw herinnering opkomt, met het onrechtvaardige (mushrikien, niet-moslims) volk bijeen."
(sorat al-An'aam, aya 68)

Hoe kunnen deze zogenaamde "moslim" kamerleden in het parlement zitten, terwijl de ongelovigen Allah's wetten en regels bespotten door wetten en regels, anders dan die van Hem, in te voeren? Het antwoord is heel simpel- omdat zij zelf ongelovigen zijn net als hen, alleen dragen zij moslimnamen. Het is niet toegestaan om te zitten met hen die democratie steunen of ernaar uitnodigen, of het als toegestaan beschouwen. En dit is heel duidelijk aangegeven in de bovenstaande vers.

Wat betreft het woord 'vrijheid', dit is als volgt uitgelegd: "Het recht of vermogen hebben om vrij te handelen, spreken of denken." Dit concept van vrijheid is geheel tegenstrijdig met de fundamentele regels van een moslim (onderworpene) zijn. De term 'moslim' is in tegenstrijd met vrijheid en persoonlijke verlangens, en de term geeft aan dat wij dienaren zijn en wij geen keus hebben in zaken waarover Allah (subhanaho wa ta'ala) en Zijn boodschapper hebben besloten.

"Vrijheid" is een vorm van Taghot (valse ilah) en moslims zijn verplicht alles te verwerpen wat wordt aanbeden, gehoorzaamt of gevolgd buiten Allah. Allah (subhanaho wa ta'ala) zegt:



En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op (die zei), "Aanbidt Allah en vermijdt de Taghoet."

(sorat an-Nahl, aya 36)

"Vrijheid" houdt in dat je vrij bent van de bevelen van Allah en zo je eigen verlangens en lusten kunt volgen. Daarom geloven moslims niet in vrijheid, of het nou gaat om vrijheid van expressie, woord of van welke vorm van kufr dan ook. De Qoraish hadden een soortgelijk systeem als democratie, waarbij verschillende stammen bij elkaar kwamen om wetten te maken. Heeft de boodschapper Mohammed (sal Allahu alaih wa salam) ooit voor hen gestemd of een compromis gesloten met hen? Heeft hij deelgenomen aan hun parlement, politiekorpsen of hun leger? Het antwoord op deze vragen is vanzelfsprekend "NEE" voor degenen die begrijpen en op het Pad der Leiding zijn; daarentegen degenen die dit niet inzien zijn doof, dom en blind.

Als het gaat om verkiezingen, is dit de enige term waar de seculieren mee kunnen spelen. Het betekent, het kiezen van een leider of regeerder, wat in feite een plicht is in de islaam, zo lang de leider de wetten van Allah (de Shaee'ah) implementeert. Als we spreken over de verkiezingen van vandaag de dag, betekent het niet 'het kiezen van een leider die de islaam zal implementeren'! Hedendaags gaan de verkiezingen om het kiezen van een persoon die zal regeren met de verlangens van de meerderheid, en dus is dit kufr zoals democratie en "vrijheid".
 
Het is beter voor ons om een andere term dan "verkiezingen" te gebruiken, zelfs als we spreken over het kiezen van een Khaleefah. Dit om onszelf te onderscheiden van de ongelovigen (door niet hun termen te gebruiken) en om te vermijden dat er misconcepties en dubbelzinnigheid ontstaat over de term verkiezing.

Mijn geliefde moslimbroeders en zusters, weet dat democratie en "vrijheid" beiden vormen van Taghoet zijn, en het een voorwaarde voor een moslim is om deze te verwerpen en vijandschap aan hen te verklaren. Val niet voor de waswas (influisteringen van de Satan) van de seculieren die jullie oproepen om Imaan te verwerpen. Aanbid Allah zuiver door alleen Hem te gehoorzamen.

"...Dat is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen beseffen het niet"

(sorat Yusuf, aya 40)
 
Stemmen voor DEMOCRATIE; een uitnodiging om de Islam te verlaten.

Stemmen voor Democratie is pure baatil (valsheid) en heeft geen plaats in de Islam; helaas zijn sommige zogeheten moslims de dupe geworden van de mooie verpakking van de democratische verkiezingen, en zelfs achter de koeffar aanracen om dit valse systeem te verspreiden. Organisaties zoals MCB en Al-Muntada hebben zelfs geprobeert om het stemmen voor te doen als een religeus plicht. Deze groepen hebben de verantwoordelijkheid op zich genomen om de stemmen van Iblees (Shaytan) te zijn. Ze zijn de belofte die Shaytan aan Allah heeft gedaan aan het vervullen, en dat is om zoveel mogelijk van de kinderen van Adam mee te nemen naar de kuilen van de Hel. Vandaar dat Allah waarschuwt: "O gij die gelooft, volgt de voetstappen van Satan niet. Wie de voetstappen van Satan volgt die zal hij zeker onzedelijkheid(fah'sha) en boosheid(munkar) beyelen." (24:21)

Stemmen voor leden van het parlement moet niet klein gezien worden, wanneer deze parlementsleden eenmaal zijn gekozen zullen ze wetten maken die gebaseert zijn op pure kufr, die dan de mensen in de maatschappij worden opgelegd.

Moslims zijn per defenitie onderdanig aan de wil van Allah (swt), vandaar dat wij uit moeten vinden wat de Islam zegt met betrekking tot stemmen en de gevolgen hiervan.

Al Hamdulilah hebben sommige moslims de tijd genomen om TAWHEED te bestuderen wat inhoud, het aanbidden van Allah alleen, zonder Hem deelgenoten toe te kennen in Zijn namen, atributen of bevelen; helaas is dit niet het geval bij het grootste deel van de mensen.

Het tegenovergestelde van TAWHEED is SHIRK (deelgenoten aan Allah toekennen), en Allah (swt) zegt: "Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan." (4:48)

Het is een integraal deel van het geloof van een moslim om Allah (swt) het alleenrecht te geven om wetten te maken, zolals een van Zijn namen Al Hakiem (De Wetgever) is. En Allah (swt) zegt: "De oordeel berust bij Allah alleen." (12:40)

Zodat de moslims in de Islam blijven, moeten zij refereren naar alleen de oordelen van de Islam zoals Allah (swt) zegt: "Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen. " (4:65)

Het stemmen betekent, oordelen met mens-gemaakte-wetten, dit is oordelen met kufr, en Allah (swt) zegt: "Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?" (5:50)

O Gelovigen in Allah (swt), val niet in de valstrik van de verwerping van de Islam, blijf weg bij hun kufr op hun verkiezingen.

O dienaren van Allah (swt) vergeet niet dat de rechten van Allah (swt) boven de rechten van elke andere zijn. Iedereen die zichzelf afschildert als een wetgever, verkondigt dat hij gelijk aan Allah is.

O onderdanen van Allah (swt) volg het voorbeeld van de metgezellen (Sahabah) en onthul het kwaad van die groepen die beweren dat zij moslims zijn, maar de valstrikken van de Shaytan leggen.

O moslims, de geschiedenis heeft geleerd dat wanneer ook maar de koeffar het gezag over de moslims hebben, zij geen heiliheid of eer overlaten voor degenen die in Allah (swt) geloven.

O Oemmah van Mohammad (saw), vergeet niet de missie van de Boodschapper van Allah (swt). Zijn (profeet) roep was naar acceptatie van Tawheed (aanbidding, onderwerping en gehoorzaamheid aan Allah alleen), en verwerping van Kufr.

In een tijd waarin het kwaad wijdversprijd is, zal de verlossing alleen verkregen worden door terug te keren naar de deen van Islam, en het volgen van het voorbeeld van onze Profeet (saw) en zijn metgezellen (raa).

Al-Muhajiroun...The Followers of Ahl us-Sunnati wal-Jamaa�ah
Box 349 London N9 7RR
07956 600 569 or 07956 572 162 � Fax: 0208 803 4541


-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 14 september 2006 om 05:57

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Jij wilt uit mijn mond horen wat ik niet ga zeggen.

Ik begin sterk de indruk te krijgen dat jij met andere bedoelingen op het forum bent gekomen. Werk je soms voor Wilders? Het heeft alle schijn dat je iets wil uitlokken met al de topics die je start? Ik kan het verkeerd hebben, maar die indruk begin ik langzamerhand te krijgen.

Je hoeft deze vragen nu niet voor mij te beantwoorden. Denk er rustig over na. Misschien dat ik volgende week weer inlog om te lezen wat je zegt.

Slappe hap opmerking van je! Je kan het inderdaad verkeerd hebben wat je denkt.

Ik ga alleen tegen de conservatie Islamitische gedachte van je in, en ik sluit mij aan bij de de gematigde Moslims in deze wereld. Dat jij daar niet tegen kunt zegt toch iets over jezelf. Jij hebt de vrijheid om in deze democratie te zeggen wat je wilt, dat geld voor mij ook. Dat ik het niet eens ben met jouw zienswijze, betekent zeker niet dat ik voor Wilders werk. Wat een schandalige uitspraak van je.

Wilders staat voor een maatschappij zonder de Islam. Wilders wilt geen moskeen.Wilders zegt, assimileren of opsodemieteren.

Lees nu eens een keer goed wat ik allemaal zeg. Ik wil niets met conservatieve krachten of hopeloos ouderwetse opvattingen te maken hebben. Noem mij maar de nieuwe lichting. Ik ben kritisch naar de Islam geworden door mensen als jij, die terug willen keren naar een samenleving die in de middeleeuwen plaats vond.

Ik stel zaken aan de kaak die mij raken. Ik vind dat jij enkel het Islamisme predikt. Daar zit ik, en ik weet heel veel andere Moslims helemaal niet op te wachten.  

Het interesseerd mij helemaal niets verder, wat men hier van mij vind, of welke motieven mij worden aangeplakt.

God is mijn rechter, niemand anders.



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 14 september 2006 om 06:09

democratie is een europees principe ... akkoord (athene oude griekenland)

democratie is arabische wereld geen bekend begrip (kan perfect zijn)

maar euhm ... waar zijn jullie? We leven toevallig w�l in europa.

groetjes,

stampertje



Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 14 september 2006 om 11:49

Ik ben kritisch naar de Islam geworden door mensen als jij, die terug willen keren naar een samenleving die in de middeleeuwen plaats vond.

 

Ik heb hier wel een opmerkingje over,ookal was het niet naar mij gericht.

Islam is NIET veranderd maar er zijn moslims die het willen moderniseren,

De koraan is ook NIET veranderd en de soenna van de Profeet saws ook niet,

De wereld is veranderd,de mensen zijn veranderd (er zijn nog weinige moslims die de waarheid zeggen en hun geleerden zijn of vermoord of opgepakt en in de gevangenis)of worden achtervolgt door de aivd of ze draaien helemaal de andere kant op en zwijgen.

Langzaam aan sterft dit getale uit,maar inshaAllah zullen ze overwinnen.

Als de belangrijkste geleerden gestorven zijn(de martelaren zijn niet gestorven die leven bij Allah)verwacht dan het uur.

Dus nogmaals wij moeten ons aan de ware islam vasthouden men zegt ook dat de hoofddoek en de ghimaar niet van deze tijd is blablabla houd dat dan in dat we die mensen maar tevreden moeten stellen die daar TEGEN zijn?Nee wij moeten Allah (swt)tevreden stellen en Zijn geboden naleven,ook nu nog in 2006.

behoor niet tot de verliezers maar onderwerp je aan Allah(swt)

Mag Allah ons allen leiden naar de rechte weg en ons helpen de juiste kennis door te geven amin.

Wa Aleykoum Salaam

 



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: Muslima66
Geplaatst op: 14 september 2006 om 11:52
Assalaamu alaikum,

Een moslim is iemand die zich heeft overgeven aan Allah Subhana Wa Ta'alaa. Hij probeert in elke omstandigheid zijn Heer tevreden te stellen, datgene wat hem doet twijfelen over iets omdat hij niet weet of Allah Subhana Wa Ta'alaa hier tevreden mee is neemt hij afstand van. Omdat hij bang is dat Allah Subhana Wa Ta'alaa mischien met datgene Ontevreden mee is.

Als moslim zijnde neem ik afstand van stemmen, niet dat ik tegen stemmen ben ofzo, maar omdat ik niet weet of Allah Subhana Wa Ta'alaa hier Tevreden of Ontevreden mee is.

Wa alaikum salaam,

-------------


Geplaatst door: Muslima66
Geplaatst op: 14 september 2006 om 11:53
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik ben kritisch naar de Islam geworden door mensen als jij, die terug willen keren naar een samenleving die in de middeleeuwen plaats vond.

 

Ik heb hier wel een opmerkingje over,ookal was het niet naar mij gericht.

Islam is NIET veranderd maar er zijn moslims die het willen moderniseren,

De koraan is ook NIET veranderd en de soenna van de Profeet saws ook niet,

De wereld is veranderd,de mensen zijn veranderd (er zijn nog weinige moslims die de waarheid zeggen en hun geleerden zijn of vermoord of opgepakt en in de gevangenis)of worden achtervolgt door de aivd of ze draaien helemaal de andere kant op en zwijgen.

Langzaam aan sterft dit getale uit,maar inshaAllah zullen ze overwinnen.

Als de belangrijkste geleerden gestorven zijn(de martelaren zijn niet gestorven die leven bij Allah)verwacht dan het uur.

Dus nogmaals wij moeten ons aan de ware islam vasthouden men zegt ook dat de hoofddoek en de ghimaar niet van deze tijd is blablabla houd dat dan in dat we die mensen maar tevreden moeten stellen die daar TEGEN zijn?Nee wij moeten Allah (swt)tevreden stellen en Zijn geboden naleven,ook nu nog in 2006.

behoor niet tot de verliezers maar onderwerp je aan Allah(swt)

Mag Allah ons allen leiden naar de rechte weg en ons helpen de juiste kennis door te geven amin.

Wa Aleykoum Salaam

 

Ameen, op je dua zuster


-------------


Geplaatst door: Priscilla
Geplaatst op: 14 september 2006 om 12:37

Wij moslims zeggen lakum deenakum waliya deen: jullie jou weg en wij onze weg. (Hoofdstuk 109 Koran)

Moet het land dan splitsen zodat jullie jullie weg kunnen gaan en wij onze? Zo niet, hoe ga je dan met de niet-moslims in dat land om? In geen land is de bevolking namelijk 100% Islamitisch.

Nederland kan ooit wel de shariah invoeren inshaAllah,alleen dan niet via de democratie democratie dat behoren moslims niet mee in te stemmen(al zullen velen het daar niet met me mee eens zijn)

Het kan alleen als de shariah begint in een meer islamitisch land en vervolgends nederland veroverd en dan de shariah invoerd.

Wat nog wel zou kunnen is een staatsgreep dus dmv een staatsgreep de macht over te nemen,alleen ik persoonlijk moedig dit ookniet aan want dan gaan er zeker veel doden vallen.

Goed punt, maar als veroveren mag, mogen de Joden dan ook Palestina veroveren? Nee toch?



Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 14 september 2006 om 14:20

Moet het land dan splitsen zodat jullie jullie weg kunnen gaan en wij onze? Zo niet, hoe ga je dan met de niet-moslims in dat land om? In geen land is de bevolking namelijk 100% Islamitisch.

Ik ben zelf ook Nederlandse,maar ben wel van plan om dit land te verlaten alleen al om mijn dochters goed op te voeden,hier is meer kans dat ze afdwalen en kufr gaan begaan ookal geef je ze de islam mee als ze omgaan met weinig moslims en de verleidingen zien kan het verkeerd met ze lopen ook wij ouders zijn daar veraniwoordelijk voor als wij ze tekort doen in de opvoeding helaas zijn veel jongeren moslims ontspoord ze studeren ze komen in aanraking met muziek andere jongeren en langzaam kan het mis met ze lopen.

alleen er is nergends nog een land waar de shariah volledig is ingevoerd.

ik heb daar ook eerder iets over gepost meende ik over omgang met niet moslims zal het nog een keertje posten inshaAllah:

Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen

Auteur: Shaych el-`Uthaymien (rahiemehoellaah)

Shaych ibn el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) zei tijdens een telelink
op 28 juli 2000 in Birmingham:

�Ook nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die
respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee een
overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want in  het
land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is tussen
jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan hadden zij
jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze overeenkomst en wees
niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar zijn is een teken van de
hypocrieten en het is niet van de weg van de Gelovigen.

En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal
Allaahoe `alayhie wa sellem)  zei: "Degene die iemand vermoordt die
onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van het
Paradijs niet ruiken."

Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme
mensen, mensen die zeggen: `Die mensen zijn niet-moslims, dus hun
bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te pakken
door middel van dood en verderf].' Want bij Allaah - dit is een
leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in de
Islaamitische gemeenschappen.

Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn
tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben.

O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen en
verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties. Want
eerlijkheid is ��n van de karaktereigenschappen van de Gelovigen en
Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala)  heeft eerlijkheid bevolen in de
uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala):

"O jullie die geloven � vreest Allaah en houdt jullie plicht naar
Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. "

En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot
eerlijkheid en zei: "Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid
leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs; en een
persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven naar eerlijkheid
totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een betrouwbaar
persoon."  

En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen
valsheid: "Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar ongeloof,
en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal doorgaan met
liegen en streven naar liegen totdat hij bij Allaah staat
aangeschreven als een grote leugenaar."

O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat
jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de niet-
moslims waar jullie mee samenleven � zodat jullie uitnodigers zullen
zijn naar de Religie van Islaam, door jullie daden en de realiteit.
Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in
eerste instantie vanwege het goede gedrag en de manieren van de
moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun betrouwbaarheid hun in
zaken?


------------------------------------------------------------ ---------
-----------

Vertaald vanuit het engels door `Iesaa aboe Yoesoef ibn Antonius al-
Limburgi 
Oorspronkelijke titel: Shaikh Ibn Uthaimeen on Interacting With Non-
Muslims in Western Countries

Goed punt, maar als veroveren mag, mogen de Joden dan ook Palestina veroveren? Nee toch?

Nee de joden mogen palestina niet veroveren want dat land behoord tot de moslims,en dat zullen ze blijven bevechten inshaAllah.

Vroeger werden er ook wel landen veroverd(jihaad) en de islam ingevoerd alleen nu is het anders,nu zijn de moslims sterk maar vechten er alleen nog weinig moslims (in verhouding met het aantal moslims),als ze nou eens allemaal samen kwamen en 1 land de shariah in voerden dat zou al een begin zijn,

 

 

 



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 september 2006 om 14:42
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Wij moslims zeggen lakum deenakum waliya deen: jullie jou weg en wij onze weg. (Hoofdstuk 109 Koran)

Moet het land dan splitsen zodat jullie jullie weg kunnen gaan en wij onze? Zo niet, hoe ga je dan met de niet-moslims in dat land om? In geen land is de bevolking namelijk 100% Islamitisch.

Al vanaf de vroegere periode van de Islam, bijvoorbeeld ook in de periode van het Islamitische Rijk onder de Umayyaden, werkten en woonden christenen en joden gewoon samen onder de moslims. Dat is honderden jaren zo geweest. De Islamitische Shariah is van nature heel erg tolerant en een ieder kan zijn of haar �ding� gewoon blijven doen. De medische wetenschap heeft bijvoorbeeld hele grote vooruitgangen geboekt onder dit islamitisch bewind. Het waren toen voornamelijk christelijke en joodse doktoren die in het islamitische rijk werkzaam waren.

 

Ook westerse filosofen erkennen dat de Islam zoveel rassen, kleuren en talen kent. En de periodes dat de Islamitische Shariah nog in z�n geheel gevoerd werd, werd de Gouden periode genoemd. Tot nu toe plukken wetenschappers de vruchten van de goede samenwerking in die periode.

 

De eerste Islamitische staat begon in Medina. Vanaf hier verspreidde zich de Islamitische cultuur en wet. Er is in de Shariah geen verschil in rassen, moslims en niet-moslims, slaven of vrije mensen. Iedereen die zich maar een beetje verdiept in de Islamitische geschiedenis ziet dat er zoveel geleerden, politieke leiders, filosofen en anderen hebben samengewerkt om de Islamitische beschaving vorm te geven. Wie de moeite neemt zal zien dat deze geleerden en leiders merendeel niet-Arabier zijn en van verschillende etnische achtergronden en landen afkomstig zijn.

 

Onze grootste leider ooit, Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) zei: �Alle mensen zijn gelijk, als de tanden van een kam.� (Ahmad � Musnad) en �Alle mensen zijn zonen van Adam en Allah schiep Adam uit klei.� (Sunan � Tirmidhee)

 

Vandaar dat je in de Islam ziet dat zelfs slaven de grootste geleerden zijn geworden.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 14 september 2006 om 15:23
Orthodoxe moslims in Nederland zouden, naar het voorbeeld van orthodoxe christenen, bij elkaar kunnen gaan wonen op plaatsen waar zij hun geloof op de wijze zoals zij dat willen met elkaar kunnen beleven (soevereiniteit in eigen kring). In de streek waar ik woon zijn er, in het rivierengebied aardig wat, redelijk ge�soleerd liggende, christelijke dorpjes waar men in hoofdzaak een goede broodwinning heeft in de landbouw en de daarmee verbonden bedrijvigheid, en verder in zaken als dienstverlening en de betere horeca.


Geplaatst door: Horzel
Geplaatst op: 14 september 2006 om 18:55
Ik vind dat orthodoxe moslims in Nederland niet thuis horen. Ze passen niet in de Nederlandse geschiedenis van na de verlichting. Ze zijn er oke, maar onaangepast. Ik zou zeggen, orthodoxe moslims, bekeer je desnoods tot een liberale vorm van Islam (als deze tenminste bestaat), en pas je aan (dat is wat anders dat assimileren). De vergelijking met de christelijk orthodoxie gaat trouwens niet op, zij hebben de verlichting wel meegemaakt. Ze zijn juist een restant van voor de verlichting. En daardoor wel een club die de afgelopen 300 jaar de geschiedenis hier hebben meegemaakt en daardoor hebben ze elementen opgenomen, en hebben ze, en is hun positie bepaald.


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 15 september 2006 om 06:13
In eerste instantie geplaatst door Horzel

Ik vind dat orthodoxe moslims in Nederland niet thuis horen. Ze passen niet in de Nederlandse geschiedenis van na de verlichting. Ze zijn er oke, maar onaangepast. Ik zou zeggen, orthodoxe moslims, bekeer je desnoods tot een liberale vorm van Islam (als deze tenminste bestaat), en pas je aan (dat is wat anders dat assimileren). De vergelijking met de christelijk orthodoxie gaat trouwens niet op, zij hebben de verlichting wel meegemaakt. Ze zijn juist een restant van voor de verlichting. En daardoor wel een club die de afgelopen 300 jaar de geschiedenis hier hebben meegemaakt en daardoor hebben ze elementen opgenomen, en hebben ze, en is hun positie bepaald.


De Verlichting is een permanent proces van waarneming, herbezinning en modelvorming op alle gebied met, hoe je het ook wendt of keert, ook een aantal harde ijkmaten (meta-principes) die werden voortgebracht vanuit de religie, en waarmee zij, in de huidige aanraking met de orthodoxe Islam, toch ook hernieuwd wordt geconfronteerd. Het is in die confrontatie dat de Verlichting (de rede) bestaat en niet als gegeven iets.


Geplaatst door: Thorax
Geplaatst op: 15 september 2006 om 08:39
In eerste instantie geplaatst door Horzel

Ik vind dat orthodoxe moslims in Nederland niet thuis horen. Ze passen niet in de Nederlandse geschiedenis van na de verlichting. Ze zijn er oke, maar onaangepast. Ik zou zeggen, orthodoxe moslims, bekeer je desnoods tot een liberale vorm van Islam (als deze tenminste bestaat), en pas je aan (dat is wat anders dat assimileren). De vergelijking met de christelijk orthodoxie gaat trouwens niet op, zij hebben de verlichting wel meegemaakt. Ze zijn juist een restant van voor de verlichting. En daardoor wel een club die de afgelopen 300 jaar de geschiedenis hier hebben meegemaakt en daardoor hebben ze elementen opgenomen, en hebben ze, en is hun positie bepaald.


Eerlijk gezegd: de Verlichting is ook een religie. Momenteel heerst er een sfeer in Nederland waarbij alles wat religieus is voor belachelijk wordt verklaard vanwege het rationalisme van de Verlichting. Daarbij fungeert het verstand als de onbewezen God die over alle religie een onvoldoende uitspreekt. Ik denk aan de discussie in de 2e kamer over Intelligent Design. Het fanatisme waarmee d66 ten strijde trok tegen ID was blind religieus.


Geplaatst door: Horzel
Geplaatst op: 15 september 2006 om 14:24
Onder verlichting versta ik: "de Ausgang des Menschen aus sener selbst verschuldeten Unmundigkeit" (Kant). Aan de onmondigheid van de mensen kwam een eind zo tussen halverwege de 17e en ongeveer eind 18e eeuw. We leven nu in een andere tijd. Uiteraard niet zonder ratio. En deze ratio wijst wonderen af. Moslims kunnen beter hun ratio gebruiken om bijv. m.b.v. tekstkritisch onderzoek eens goed de koran door te nemen. Of benader deze schrift eens vanuit een historische of psychologische invalshoek. Ga eens uit van de alledaagse werkelijkheid. Aanvaard geen dingen die niet overeenkomen met de waarneembare werkelijkheid om ons heen. Misschien blijkt de koran dan wel niet het letterlijke woord van God te zijn, maar daarom hoeft ze niet minder waardevol te zijn voor moslims. Sterker nog je doet de koran te kort als je hem niet zo benadert. De grote angst van fundamentalisten (en dat zijn bijna alle moslims) is dat ze hun geloof kwijtraken als alles niet meer letterlijk waar blijkt te zijn. Daarom zijn ze er zo op tegen. Maar zeg nou eerlijk een geloof dat gebaseerd is op angst omdat geloof kwijt te raken is pas werkelijk onzinnig.

Ik geloof niet in verlichting als religie, maar een redelijk nadenken over God lijkt me niet verkeerd.


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 16 september 2006 om 05:37
In eerste instantie geplaatst door Horzel

Onder verlichting versta ik: "de Ausgang des Menschen aus sener selbst verschuldeten Unmundigkeit" (Kant). Aan de onmondigheid van de mensen kwam een eind zo tussen halverwege de 17e en ongeveer eind 18e eeuw. We leven nu in een andere tijd. Uiteraard niet zonder ratio. En deze ratio wijst wonderen af. Moslims kunnen beter hun ratio gebruiken om bijv. m.b.v. tekstkritisch onderzoek eens goed de koran door te nemen. Of benader deze schrift eens vanuit een historische of psychologische invalshoek. Ga eens uit van de alledaagse werkelijkheid. Aanvaard geen dingen die niet overeenkomen met de waarneembare werkelijkheid om ons heen. Misschien blijkt de koran dan wel niet het letterlijke woord van God te zijn, maar daarom hoeft ze niet minder waardevol te zijn voor moslims. Sterker nog je doet de koran te kort als je hem niet zo benadert. De grote angst van fundamentalisten (en dat zijn bijna alle moslims) is dat ze hun geloof kwijtraken als alles niet meer letterlijk waar blijkt te zijn. Daarom zijn ze er zo op tegen. Maar zeg nou eerlijk een geloof dat gebaseerd is op angst omdat geloof kwijt te raken is pas werkelijk onzinnig.Ik geloof niet in verlichting als religie, maar een <span style="text-decoration: underline;">redelijk</span> nadenken over God lijkt me niet verkeerd.


Zelfs (!) de ratio leidt ons nog wel eens naar dingen warvan wij het bestaan nooit hadden vermoed. Je kunt die dingen (zoals bepaalde verbanden, oorzaak-gevolgrelaties) betitelen als: bovenmenselijk, goddelijk (c.q. door de Schepper in de wereld gelegd), of als wonder. Desgewenst wil ik wel een paar formules uit de fysica opschrijven die in praktijk "werken" zoals dat dan heet en die daarom door tallozen zonder verder nadenken worden toegepast (een niet gering aantal van hen waant zich inmiddels God z�lve, geheel naar analogie van de trotse limousinbezitter die niet weet welke bout daarvan bij welke moer hoort). Ze lagen, tot hun ontdekking, verborgen in de schepping, en uiteindelijk weet niemand waar ze vandaan komen.
Dat diezelfde veelbezongen ratio wel eens hard op weg zou kunnen zijn om in zichzelf vast te lopen kun je o.a. nalezen in: "Descartes' droom, een wiskundige visie op de wereld" (Aut. Philip J. Davis en Reuben hersch, Uitg. Contact, Amsterdam 1988)


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 16 september 2006 om 05:59
De verlichting is al vervolmaakt, de Islam is verlichting en het afwijken hiervan is verduistering.


-------------

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."


Geplaatst door: Priscilla
Geplaatst op: 19 september 2006 om 12:32

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Priscilla


Wij moslims zeggen lakum deenakum waliya deen: jullie jou weg en wij onze weg. (Hoofdstuk 109 Koran)

Moet het land dan splitsen zodat jullie jullie weg kunnen gaan en wij onze? Zo niet, hoe ga je dan met de niet-moslims in dat land om? In geen land is de bevolking namelijk 100% Islamitisch.

Al vanaf de vroegere periode van de Islam, bijvoorbeeld ook in de periode van het Islamitische Rijk onder de Umayyaden, werkten en woonden christenen en joden gewoon samen onder de moslims. Dat is honderden jaren zo geweest. De Islamitische Shariah is van nature heel erg tolerant en een ieder kan zijn of haar �ding� gewoon blijven doen. De medische wetenschap heeft bijvoorbeeld hele grote vooruitgangen geboekt onder dit islamitisch bewind. Het waren toen voornamelijk christelijke en joodse doktoren die in het islamitische rijk werkzaam waren.

Ook westerse filosofen erkennen dat de Islam zoveel rassen, kleuren en talen kent. En de periodes dat de Islamitische Shariah nog in z�n geheel gevoerd werd, werd de Gouden periode genoemd. Tot nu toe plukken wetenschappers de vruchten van de goede samenwerking in die periode.

De eerste Islamitische staat begon in Medina. Vanaf hier verspreidde zich de Islamitische cultuur en wet. Er is in de Shariah geen verschil in rassen, moslims en niet-moslims, slaven of vrije mensen. Iedereen die zich maar een beetje verdiept in de Islamitische geschiedenis ziet dat er zoveel geleerden, politieke leiders, filosofen en anderen hebben samengewerkt om de Islamitische beschaving vorm te geven. Wie de moeite neemt zal zien dat deze geleerden en leiders merendeel niet-Arabier zijn en van verschillende etnische achtergronden en landen afkomstig zijn.

Ok, je vindt dus dat moslims en niet-moslims samen kunnen leven onder een islamitische regering. Dan vraag ik me dus af: wanneer mag die regering dan Islamitisch worden? Stel er wonen 10% moslims en 90% niet-moslims. Het lijkt me niet rechtvaardig dat de moslims dan regeren. En als er nu 50% moslims en 50% niet-moslims wonen. Wie mag er dan regeren? Dit is het probleem, en daarvoor is er democratie.

Onze grootste leider ooit, Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) zei: �Alle mensen zijn gelijk, als de tanden van een kam.� (Ahmad � Musnad) en �Alle mensen zijn zonen van Adam en Allah schiep Adam uit klei.� (Sunan � Tirmidhee)

Vandaar dat je in de Islam ziet dat zelfs slaven de grootste geleerden zijn geworden.

Dat is nu ook precies het principe van de Reformatie, waaruit de moderne democratie is voortgekomen. Iedereen is gelijk: geen paus, geen geestelijke elite, geen koorhek. Alleen de bijbel heeft gezag in de kerk (sola scriptura). Iedereen mag dus meeregeren en de regering is gebonden aan een grondwet. Als moslims hetzelfde principe hebben dan kun je prima democratie accepteren toch?

Wat ik alleen niet begrijp: Als elk mens gelijk is, waarom is Mohammed voor jullie dan zo verheven? Hij kan dan toch niet meer waard zijn dan een ander mens?



Geplaatst door: Thorax
Geplaatst op: 19 september 2006 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Horzel

Onder verlichting versta ik: "de Ausgang des Menschen aus sener selbst verschuldeten Unmundigkeit" (Kant). Aan de onmondigheid van de mensen kwam een eind zo tussen halverwege de 17e en ongeveer eind 18e eeuw. We leven nu in een andere tijd. Uiteraard niet zonder ratio. En deze ratio wijst wonderen af. Moslims kunnen beter hun ratio gebruiken om bijv. m.b.v. tekstkritisch onderzoek eens goed de koran door te nemen. Of benader deze schrift eens vanuit een historische of psychologische invalshoek. Ga eens uit van de alledaagse werkelijkheid. Aanvaard geen dingen die niet overeenkomen met de waarneembare werkelijkheid om ons heen. Misschien blijkt de koran dan wel niet het letterlijke woord van God te zijn, maar daarom hoeft ze niet minder waardevol te zijn voor moslims. Sterker nog je doet de koran te kort als je hem niet zo benadert. De grote angst van fundamentalisten (en dat zijn bijna alle moslims) is dat ze hun geloof kwijtraken als alles niet meer letterlijk waar blijkt te zijn. Daarom zijn ze er zo op tegen. Maar zeg nou eerlijk een geloof dat gebaseerd is op angst omdat geloof kwijt te raken is pas werkelijk onzinnig.

Ik geloof niet in verlichting als religie, maar een redelijk nadenken over God lijkt me niet verkeerd.

Een redelijk nadenken over God is allesbehalve verkeerd. We moeten niet te gauw een sacrificium intellectus doen (het verstand opofferen omdat het niks zinnigs meer kan zeggen over een onderwerp). De andere kant is dat in NL momenteel gesteld wordt dat de rede regeert en het einde is van alle tegenspraak. En dat is wat mij betreft een vergoddelijking van de rede die achterhaald is. Erger wordt het nog wanneer mensen die de rede adoreren vervolgens eisen / stellen dat zij die zich liever door een religieuze overtuiging willen laten regeren zogenaamd 'achterlijk' zijn. Dan wordt de rede een dictator.


Geplaatst door: LisA
Geplaatst op: 25 september 2006 om 07:09
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Assur,

Ik heb wel eens vaker gestemd op de PVDA....maar wat zou ik volgens jou dan moeten doen als ik zie dat de PVDA het ermee eens is dat er soldaten worden gestuurd naar afghanistan om opbouwwerk met apachehelicopters en tot de tanden toe bewapende militairen te verrichten? En diezelfde militairen doden Talibanstrijders die hoe slecht ze volgens sommigen ook zijn nog altijd mijn broeders zijn aangezien ze nog altijd 5 keer per dag tot ALLAH Subhana Wa Ta'ala bidden. Of ze zo goed bezig zijn weet ik eerlijk gezegd niet maar het zijn en blijven mijn broeders in de Islam (of ik het nou wil of niet)...Ik kan niet stemmen op een partij die het toestaat dat mijn broeders/zusters vermoord worden door niet-Moslims.

Salaam.

 

Hallo Rahil.

Dit stukje van me intrigeert me wel.

Jij noemt de taliban jouw broeders in de islam, of ze goed bezig zijn of niet.

Wat ikzelf niet zo goed begrijp is waarom je mensen broeders kunt noemen als je aan hun goede bedoelingen twijfelt. Misschien is dat ook wat wij, niet moslims vooral niet begrijpen. Voor mij zou een christen waar ik aan twijfel niet klakkeloos een broeder of zuster zijn. Het moslim zijn lijkt zo'n belangrijk gegeven, zonder nog stil te staan of iemand een goed mens is.Hoe kun je slechte daden goed praten als iemand maar het juiste geloof aanhangt?

Voor mij, als atheist, is het niet boeiend welke religie iemand heeft. Als hij/zij maar goed is voor een ander. Dat zijn mijn broeders.

 

tis geen aanval...gewoon interesse.

 

 




Druk de pagina | Sluit venster