Druk de pagina | Sluit venster

Wat was de zonde van Ayoeb(Job)

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: De Heilige Koran
Forum naam: Rol van Koran in ons leven
Forum beschrijving: Welke rol speelt Koran in je leven?
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=8706
Gedrukt op: 28 maart 2024 om 17:43


Onderwerp: Wat was de zonde van Ayoeb(Job)
Geplaatst door: moslima 82
Onderwerp: Wat was de zonde van Ayoeb(Job)
Geplaatst op: 02 april 2010 om 16:48
Salaam Aleykoum.

O jij die zich voorbereidt op een zonde!
Denk maar niet dat je veilig bent voor het eindresultaat hiervan,want wat na de zonde volgt is erger dan de zonde die jij hebt begaan:het feit dat jij,tijdens het begaan van die zonde,jeniet of nauwelijks schaamt tegenover degenen aan jou rechter-en linkerkant(de engelen),is erger dan de zonde die je hebt begaan.
Jou lachen,terwijl jeniet weet wat Allah met jou zal doen is,erger dan de zonde.
Jouw vreugde over jouw zonde,is erger dan die zonde.
En jouw droefheid vanwege het niet kunnen begaan van de zonde is erger dan die zonde;d.w.z.als het je was gelukt om deze te begaan.
Jouw angst voor het voor de deur hangende,en door de wind bewegenede gordijn,waarachter jij je zonde begaat en jouw hart niet verstoord raakt door het feit dat Allah jou ziet is erger dan jouw zonde.


Wee jij! Weet jij wat de zonde van Ayoeb alahi salam was en waarom Allah,de Allerhoogste hem door middel van zijn lichaam en door het verliezen van al zijn bezittingen beproefde?
De zonde van Ayoeb alahi salam was slechts,dat hij niet bereid was om een arme man te helpen,die om zijn hulp vroeg bij het verlichten van hem aangedane onrechtvaardigheid.
En hij moedigde het goede niet aan en vaardigde tegen de onderdrukker geen verbod uit om onrechtvaardigheid tegenover de arme man tegen te gaan.
Daarom onderwierp Allah,de Almachtige,de Verhevene,hem aan beproevingen.

Men kan in zijn uitspraken vroomheid ervaren,zijn vrees voor de wraak van Allah subhana wa ta aala,hoe hij streefde naar Zijn tevredenheid en zijn buitengewone haya1 tegenover zijn Schepper,namelijk dat Hij Hem zou aantreffen terwijl Hij hem iets had verboden of dat Hij hem niet aan zou treffen terwijl Hij hem iets had opgedragen.
Ervaar jij dat ook niet in iedere zin en in iedere woord van zijn toespraak?

1.Haya;een woord dat verlegenheid,nederigheid,schuchterheid,timiditeit,vroomheid en vrees omvat.

Uit Hilyatoel-Awliya,deel1

Dit stukje komt uit het boek shahabah kinderen en de profeet van mohammad Fazal uitgeverij noer.
Hoofdstuk 4 Abdoellah Bin Abbaas Radia-allahu anhu

-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!



Antwoorden:
Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 07 april 2010 om 11:49
Dag Moslima 82,

Ik kan de zonde van Job, zoals die jij hierboven beschrijft, niet terugvinden in de Koran. En wat ik over Job w�l lees in de Koran komt, naar zijn strekking (Job als geduldig verdragende, en daarom wel vergeleken met Jezus), goeddeels overeen met het Boek Job uit het Oude Testament.

Groet, Alzukar



-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 10 april 2010 om 20:01

Dat komt omdat er nog een tafsir is.

Daardoor kan je meer begrijpen van de koraan tafsir is uitleg en daarom kan en mag men niet zomaar verzen beoordelen of kent men de koraan niet goed zonder de tafsir de uitleg.

 



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 11 april 2010 om 22:58
Dag Moslima 82,

Je maakt me nieuwsgierig. Mijn vraag is: waar kan ik die tafsir, waaruit zou blijken dat Job werd beproefd omdat hij een zonde zou hebben begaan, lezen?

Groet, Alzukar



-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 12 april 2010 om 20:20

 

http://www.tafsir.com - www.tafsir.com

Ik heb het uit een wij moslims gehaald



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 12 april 2010 om 23:24
Dag Moslima 82,

In mijn Koran wordt in de Surah's 4, 6, 21 en 38 gesproken over Job. Wat ik in de door jou hierboven genoemde tafsir (exegese) over Job kon vinden is een tekst die, naar zijn strekking, goeddeels overeenkomt met wat in de Bijbel (Oude Testament) staat vermeld over Job:

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=21&tid=33334 - http://www.tafsir.com/default.asp?sid=21&tid=33334

Vraag ik me af waar die "Wij Moslims" van jou die "zonde van Job" vandaan heeft getoverd.

Het enige wat Job misschien zou kunnen worden aangerekend is dat hij het, in al zijn ellende, betreurde dat hij ooit werd geboren.

Van de andere kant is het spelletje dat door God/Jaweh/Allah en de duivel over het arme hoofd van Job heen wordt gespeeld ook bepaald niet aardig te noemen.

Groet, Alzukar



-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 14 april 2010 om 17:47
misschien een ahadith ik zal het eens na gaan kijken inshaAllah

-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 15 april 2010 om 00:05
Neem gerust de tijd hiervoor.

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 16 april 2010 om 00:55
Wie-weet waar we zo samen nog terecht komen! Interessant!

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 22 april 2010 om 00:36
Misschien moet ik eens langsgaan bij Uitgeverij Noer

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 23 april 2010 om 15:23

Geduld is een schone zaak...

UI het boek:

Shabah kinderen en de Profeet Mohammad Fazal.

 

UItgeverij Noer

Er staat als bron bij:Hilyatoel-Awliya deel 1



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 01 mei 2010 om 00:21
Wat is de status, in de islamitische wereld, van de Hilyatoel-Awliya?

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 02 mei 2010 om 22:37
Het boek is betrouwbaar uitgegeven door uitgeverij noer

-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 05 mei 2010 om 00:23
Ik zou toch maar eens wat dieper gaan graven                                              

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 07 mei 2010 om 00:51
En neem maar weer rustig de tijd.........

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 10 mei 2010 om 17:24
ik hoef niets te graven ik heb je de bron gegeven wat zeur je dan nog?

-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 10 mei 2010 om 22:59
Ik wil die bron z�lf zien en lezen zodat ik erover kan oordelen. Volgens mij heb jij dat niet gedaan en geloof je gewoon alles wat jouw "betrouwbare" uitgeverij Noer afdrukt.

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 11 mei 2010 om 14:59

Maakt niet ujit wie het afdrukt het gaat om de inhoud en door wie het geschereven is sheiks bv.want die liegen niet!



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: Abu Afak
Geplaatst op: 11 mei 2010 om 18:34


-------------


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 11 mei 2010 om 23:10
Het gaat inderdaad om de inhoud. Wie heeft die onzin verzonnen, ik zal hem aanschrijven hierover

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: aamri
Geplaatst op: 13 mei 2010 om 17:05


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 17 mei 2010 om 00:38
Wat maar des te meer aantoont dat religie gewoon mensenwerk is

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 27 mei 2010 om 00:48
Dag Moslima 82,

Niet-reageren op mijn opmerking hierboven van 17 mei 2010 (ik zag dat je w�l nog actief bent op andere topics) betekent dat je instemt met die opmerking ofwel dat je de Koran beschouwt als bedenksel van mensen.

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 03 juni 2010 om 00:30
Stilte van de zijde van Moslima 82.........

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 03 juni 2010 om 00:48
En ook geen mede-gelovige die haar bijvalt........

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: oem rokaya
Geplaatst op: 03 juni 2010 om 23:26
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wat maar des te meer aantoont dat religie gewoon mensenwerk is
pfff wat wat jij over het geloof eigenlijk?
ze heeft jou bewijzen voorgelegd!
wat wil je nog meer?


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 04 juni 2010 om 00:31
"Bewijzen" die verwijzen naar sheiks die niet liegen? Welnu, ik lieg ��k niet! Maar misschien maakt het feit dat ik geen Moslim ben hier het verschil.

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: oem rokaya
Geplaatst op: 04 juni 2010 om 23:50
In eerste instantie geplaatst door alzukar

"Bewijzen" die verwijzen naar sheiks die niet liegen? Welnu, ik lieg ��k niet! feit   
Maar misschien maakt het feit dat ik geen Moslim ben hier het verschilje zegt het zelf,daar hoef ik geen antwoord op te geven!!


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 05 juni 2010 om 12:26
Dank je voor het bevestigen van mijn vermoeden.

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: Abu Afak
Geplaatst op: 06 juni 2010 om 19:23

En wederom een reden om de islam tot op het bot te wantrouwen.

 

 



-------------


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 06 juni 2010 om 22:19
Ik blijf bij mijn vraag naar bewijs dat Job werd beproefd/gestraft omdat hij zonden zou hebben begaan. Ik vertrouw erop dat redelijke en weldenkende Moslims mij, met verwijzing naar passages uit Islamitische en/of Joodse overlevering, zullen willen antwoorden.

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 26 juni 2010 om 20:38
Nog steeds geen antwoord. Moet ik soms ��rst Moslim worden?

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 08 juli 2010 om 01:00
Ik denk niet dat mijn Schepper mij dat in dank zou afnemen

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: Abu Afak
Geplaatst op: 08 juli 2010 om 18:34

Zou het antwoord te moeilijk c.q. conflicterend zijn?

 



-------------


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 09 juli 2010 om 01:08
Nee hoor,
Er is gewoon geen enkele Moslim die kan bewijzen dat hier (zie boven) geen sprake is van religie-eigen, geleuter.
Hoe zit het trouwens, in jouw Belgi�, met die Daneels? O�k al weer zo'n reli-rotzootje naar ik uit de berichtgeving begrijp.

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: Abu Afak
Geplaatst op: 09 juli 2010 om 06:20

Beste Alzukar,

Ja. En wederom (kenmerkend voor lijkt het elk geloof) is de doofpot een zeer belangrijk instrument gebleken.

"Wat niet weet, wat niet deert", aldus de onwetende.



-------------


Geplaatst door: Babu
Geplaatst op: 09 juli 2010 om 16:40
Ik heb net het boek "Job" gelezen en een beetje bestudeerd en ben tot de conclusie gekomen dat Job geen zonde had gedaan die zo een straf kon verantwoorden.
De enige "vergissing" die hij maakte was dat hij dacht God ter verantwoording te kunnen roepen voor wat Hij hem had aangedaan...
In verband met dit heb ik hier een link naar het laatste Hfst. van het boek Job bij gevoegd.
http://www.biblegateway.com/passage/?search=Job%2042&version =HTB

Over religie en (persoonlijk) geloof kan ik alleen maar het volgende kwijt,
Vanaf het moment dat mensen gaan uitleggen hoe God is, word geloof een religie.

Je kan dit ook heel goed zien in hoe de 3 vrienden van Job omgingen met geloof, ze maakte er een "religie" van die een totaal verkeerd beeld van God weergaf en er duidelijk op gericht was om Job te overtuigen dat hij wel een heel erge zonde moest gedaan hebben om zo te moeten afzien.

Gelukkig, ondanks onze (religieuze) beperkingen kunnen we toch nog net als Job ook een "beter" Gods-beeld hebben.


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 12 juli 2010 om 00:42
Dag Babu,

Ben jij Moslim?

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: Babu
Geplaatst op: 16 juli 2010 om 14:38
Beste Alzukar,

Ik ben een gelovige grootvader, en heb het geluk gehad om ook "positief belijdende Moslims" te mogen leren kennen.
Gezien mijn standpunt over religie in't algemeen wil ik hier geen geloofsbelijdenis neerpennen, maar enkel zeggen dat ik geloof in Gods Woord zoals het in de bijbel opgetekend is.


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 19 juli 2010 om 01:30
In eerste instantie geplaatst door Babu

Beste Alzukar,

Ik ben een gelovige grootvader, en heb het geluk gehad om ook "positief belijdende Moslims" te mogen leren kennen.
Gezien mijn standpunt over religie in't algemeen wil ik hier geen geloofsbelijdenis neerpennen, maar enkel zeggen dat ik geloof in Gods Woord zoals het in de bijbel opgetekend is.


Naar welk deel van de Bijbel gaat dan je voorkeur uit?

-------------
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar


Geplaatst door: Haniefa
Geplaatst op: 08 juni 2012 om 14:43
Salaam alaykoum (vrede zij met jullie)
 
Alle profeten door Allah genoemd hebben tot het goede aangemoedigd.Zij waren immers voorbeelden voor hun oemha/gemeenschap.Allah zegt in de Koran dat Ayoeb(vrede zij met hem)tot de besten behoorde.

"Wij vonden hem standvastig. Hij was een voortreffelijke dienaar en altijd tot Ons geneigd." (38:41)

Boeken van uitgeverij Noor zijn niet altijd of helemaal zonder fouten.
Salaam alaykoum


-------------
2:62 Voorzeker de gelovigen de Joden de Christenen en de Sabianen wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen..


Geplaatst door: mohammad48
Geplaatst op: 08 juni 2012 om 17:15

As salaamu aleikoum zuster Haniefa


een kleine bijbelstudie


1 Er was een man in het land Uz, zijn naam was Job; en dezelve man was oprecht, en vroom, en godvrezende, en wijkende van het kwaad.

2 En hem werden zeven zonen en drie dochteren geboren.

3 Daartoe was zijn vee zeven duizend schapen, en drie duizend kemelen, en vijfhonderd juk ossen, en vijfhonderd ezelinnen; ook was zijn dienstvolk zeer veel; zodat deze man groter was dan al die van het oosten.

4 En zijn zonen gingen, en maakten maaltijden in ieders huis op zijn dag; en zij zonden henen, en nodigden hun drie zusteren, om met hen te eten en te drinken.

5 Het geschiedde dan, als de dagen der maaltijden omgegaan waren, dat Job henenzond, en hen heiligde en des morgens vroeg opstond, en brandofferen offerde naar hun aller getal; want Job zeide: Misschien hebben mijn kinderen gezondigd, en God in hun hart gezegend. Alzo deed Job al die dagen.

6 Er was nu een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den HEERE te stellen, dat de satan ook in het midden van hen kwam.

7 Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen.

8 En de HEERE zeide tot den satan: Hebt gij ook acht geslagen op Mijn knecht Job? Want niemand is op de aarde gelijk hij, een man oprecht en vroom, godvrezende en wijkende van het kwaad.

9 Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Is het om niet, dat Job God vreest?

10 Hebt Gij niet een betuining gemaakt voor hem, en voor zijn huis, en voor al wat hij heeft rondom? Het werk zijner handen hebt Gij gezegend, en zijn vee is in menigte uitgebroken in den lande.

11 Maar toch strek nu Uw hand uit, en tast aan alles, wat hij heeft; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen?

12 En de HEERE zeide tot den satan: Zie, al wat hij heeft, zij in uw hand; alleen aan hem strek uw hand niet uit. En de satan ging uit van het aangezicht des HEEREN.

13 Er was nu een dag, als zijn zonen en zijn dochteren aten, en wijn dronken in het huis van hun broeder, den eerstgeborene.

14 Dat een bode tot Job kwam, en zeide: De runderen waren ploegende, en de ezelinnen weidende aan hun zijden.


16 Als deze nog sprak, zo kwam een ander, en zeide: Het vuur Gods viel uit den hemel, en ontstak onder de schapen en onder de jongeren, en verteerde ze; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.15 Doch de Sabeërs deden een inval, en namen ze, en sloegen de jongeren met de scherpte des zwaards; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.

17 Als deze nog sprak, zo kwam een ander, en zeide: De Chaldeeën stelden drie hopen, en vielen op de kemelen aan, en namen ze, en sloegen de jongeren met de scherpte des zwaards; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.

18 Als deze nog sprak, zo kwam een ander, en zeide: Uw zonen en uw dochteren aten, en dronken wijn, in het huis van hun broeder, den eerstgeborene;

19 En zie, een grote wind kwam van over de woestijn, en stiet aan de vier hoeken van het huis, en het viel op de jongelingen, dat ze stierven; en ik ben maar alleen ontkomen, om het u aan te zeggen.

20 Toen stond Job op, en scheurde zijn mantel, en schoor zijn hoofd, en viel op de aarde, en boog zich neder;

21 En hij zeide: Naakt ben ik uit mijner moeders buik gekomen, en naakt zal ik daarhenen wederkeren. De HEERE heeft gegeven, en de HEERE heeft genomen; de Naam des HEEREN zij geloofd!

22 In dit alles zondigde Job niet, en schreef Gode niets ongerijmds toe.


Tot dusver geen probleem.

Job 2

7 Toen ging de satan uit van het aangezicht des HEEREN, en sloeg Job met boze zweren, van zijn voetzool af tot zijn schedel toe.

8 En hij nam zich een potscherf, om zich daarmede te schrabben, en hij zat neder in het midden der as.

9 Toen zeide zijn huisvrouw tot hem: Houdt gij nog vast aan uw oprechtigheid? Zegen God, en sterf.

10 Maar hij zeide tot haar: Gij spreekt als een der zottinnen spreekt; ja, zouden wij het goede van God ontvangen, en het kwade niet ontvangen? In dit alles zondigde Job met zijn lippen niet.




 




Daarna opende Job zijn mond, en vervloekte zijn dag. 



Job verzeilt in zelfbeklag en zelfmedelijden. Zijn vrienden trachten hem te helpen maar hij volhardt in zijn gevoel van ongeluk. Gesprekken helpen niet om hem te troosten tot....20 Die wijsheid dan, van waar komt zij, en waar is de plaats des verstands? 

Job 28


Is iemand die weet dat wat aan jou is neer gezonden van jouw Heer de Waarheid is gelijk aan degene die blind is? Het zijn slechts de bezitters van verstand die er lering uit trekken. 13:19

Job 42

1 Toen antwoordde Job den HEERE, en zeide:

2 Ik weet, dat Gij alles vermoogt, en dat geen van Uw gedachten kan afgesneden worden.

3 Wie is hij, zegt Gij, die den raad verbergt zonder wetenschap? Zo heb ik dan verhaald, hetgeen ik niet verstond, dingen, die voor mij te wonderbaar waren, die ik niet wist.

4 Hoor toch, en ik zal spreken; ik zal U vragen, en onderricht Gij mij.5 Met het gehoor des oors heb ik U gehoord; maar nu ziet U mijn oog.

6 Daarom verfoei ik mij, en ik heb berouw in stof en as.

7 Het geschiedde nu, nadat de HEERE die woorden tot Job gesproken had, dat de HEERE tot Elifaz, den Themaniet, zeide: Mijn toorn is ontstoken tegen u, en tegen uw twee vrienden, want gijlieden hebt niet recht van Mij gesproken, gelijk Mijn knecht Job.

8 Daarom neemt nu voor ulieden zeven varren en zeven rammen, en gaat henen tot Mijn knecht Job, en offert brandoffer voor ulieden, en laat Mijn knecht Job voor ulieden bidden; want zekerlijk, Ik zal zijn aangezicht aannemen, opdat Ik aan ulieden niet doe naar uw dwaasheid; want gijlieden hebt niet recht van Mij gesproken, gelijk Mijn knecht Job.
9 Toen
gingen Elifaz, de Themaniet, en Bildad, de Suhiet, en Zofar, de Naämathiet, henen, en deden, gelijk als de HEERE tot hen gesproken had; en de HEERE nam het aangezicht van Job aan.

10 En de HEERE wendde de gevangenis van Job, toen hij gebeden had voor zijn vrienden; en de HEERE vermeerderde al hetgeen Job gehad had tot dubbel zoveel.

11 Ook kwamen tot hem al zijn broeders, en al zijn zusters, en allen, die hem te voren gekend hadden, en aten brood met hem in zijn huis, en beklaagden hem, en vertroostten hem over al het kwaad, dat de HEERE over hem gebracht had; en zij gaven hem een iegelijk een stuk gelds, een iegelijk ook een gouden voorhoofdsiersel.

12 En de HEERE zegende Jobs laatste meer dan zijn eerste; want hij had veertien duizend schapen, en zes duizend kemelen, en duizend juk runderen, en duizend ezelinnen.

13 Daartoe had hij zeven zonen en drie dochteren.

14 En hij noemde den naam der eerste Jemima, en den naam der tweede Kezia, en den naam der derde Keren-happuch.

15 En er werden zo schone vrouwen niet gevonden in het ganse land, als de dochteren van Job; en haar vader gaf haar erfdeel onder haar broederen.


17 En Job stierf, oud en der dagen zat.16 En Job leefde na dezen honderd en veertig jaren, dat hijzag zijn kinderen, en de kinderen zijner kinderen, tot in vier geslachten.



Geplaatst door: Haniefa
Geplaatst op: 19 juni 2012 om 19:54
Wa'alaikoem asalaam warahmatoulahi wabarakatouh broeder Mohammed48,
 
Bedankt voor je reactie,een beetje laat van mijn kant, ik weet het Embarrassed maar door de bijbeltekst was mijn intresse weer gewekt om de Bijbel te openen en te lezen  Big smile
Moet zeggen heb weer intressante dingen gelezen daarin.
Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat de beginletters van de verzen in de Klaagliederen van Jeremia het Herbreeuws alfabet vormen. 
 
Betreft het verhaal van Job in de Bijbel  ; het rijmt toch niet met de Koran denk ik.
Allah zegt in de Koran tegen satan : "jij zult geen macht krijgen op Mijn oprechte dienaren"
Ik kan me ook niet inbeelden dat een profeet gaat vloeken de dag dat hij geboren is.
De profeten waren toch de oprechten der mensen?
 
Salaam alaikoem
 
 


-------------
2:62 Voorzeker de gelovigen de Joden de Christenen en de Sabianen wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen..


Geplaatst door: mohammad48
Geplaatst op: 19 juni 2012 om 23:16
Assalaamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatuhu wa maghfiratuh beste zuster Hanafie,

Ach er is slechts verschil in details, in taal, in cultuur en in volk, tussen de twee Boodschappen.

Profeten zijn mensen zoals wij maar veel beter en ze hebben ook hun zwakheden en foutjes?

Zo kunnen ze ons van dienst zijn als reëel voorbeeld en niet als een onbereikbaar ideaal.

Het doet niets af aan hun oprechtheid.

En van het lezen van de Boodschappen krijg je nooit genoeg. 

Wa salaam 




Geplaatst door: Haniefa
Geplaatst op: 19 juni 2012 om 23:53
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Assalaamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatuhu wa maghfiratuh beste zuster Hanafie, Wa'alaykoum asalaam warahmatoulah beste broeder maar mijn naam is net iets anders gespeld  Ouch 

Ach er is slechts verschil in details, in taal, in cultuur en in volk, tussen de twee Boodschappen.

Profeten zijn mensen zoals wij maar veel beter en ze hebben ook hun zwakheden en foutjes?

Natuurlijk hebben ze dat ,een duidelijk voorbeeld ervan is profeet Jona (vrede zij met hem)


Zo kunnen ze ons van dienst zijn als reëel voorbeeld en niet als een onbereikbaar ideaal.

Het doet niets af aan hun oprechtheid.

En van het lezen van de Boodschappen krijg je nooit genoeg. 

neen het is een oneindige zee van kennis en wijsheid alhamdoelilah.


Wa salaam Wa'alaikoum asalaam warahmatoulah




-------------
2:62 Voorzeker de gelovigen de Joden de Christenen en de Sabianen wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen..


Geplaatst door: mohammad48
Geplaatst op: 20 juni 2012 om 00:18
tis hier het ene excuus na het andere..

Mijn excuses voor de vergissing. Maar natuurlijk Hanief > Haniefa 
Het was even bij mij opgekomen toen ik het schreef : Hanafie 
Waarom die naam? Maar verder stond ik er niet bij stil....Embarrassed

Wa salaam



Druk de pagina | Sluit venster