Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoofddoek
    Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,

Maar jij vraagt wat er op die site staat, dus of ik jou antwoord geef wat er op die site staat, of dat je de site leest, is toch hetzelfde , of ben ik nou blond?

Maar goed, no hard feelings

Salaam happylady

JIJ BENT ECHT WEL BLOND waar heb ik je gevraagd wat er op die site staat...laat mij zien...ik heb gevraagd wat jij zegt tijdens het gebed..(als je bid)...of wat jij zult zeggen als malik al mout komt...dat waren mijn vragen...TIP!!! GOED LEZEN

maar goed, no hard feelings...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:30
ik citeer

"Salaam aleikum Nak4life,
dan lees je dus niet goed. Als je naar de artikelen gaat, vind je de 'Salaat' als artikel. Daar staat het uitgelegd. Dat het niet is, wat jij wil lezen, is wat anders.
Salaam happylady"

Dan vindt ik dat je dat wel even mag uitleggen. Of je hebt een andere Salaat ofzo....
Jij zegt iets, dan moet je dat ook onderbouwen. Anders kan je het beter intrekken.

Ok, weinig tijd.... leg dan dit even uit:

In de Koran staat dus:

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7)

Jij beledigd mijn geloof!!!! Want jij beweert dat Aisha (r.a.) en vele Sahaba's voor niets onderwezen hebben over de Sunnah van de profeet Vrede En Zegeningen zij met hem. Zo veel hebben we gehad aan deze overleveringen en nu verklaar jij dit allemaal voor onzin(want jij zegt dus dat je alleen de Koran moet volgen).

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7)

Dus de Koran is niet de waarheid(AStagfirullah), want je spreekt jezelf tegen!!!

Alhamdoelillah, ik en vele anderen hebben de ware ISlam al gevonden. Breng anderen niet op een dwaalspoor...want dat is wat mij het meest zorgen baart. Hier komen vele "nieuwe" Moslims, ze raken zo helemaal door de war. Terwijl het allemaal zo duidelijk is.

NAK4LIFE



Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:36

Umm Umarah, op de site kun je het allemaal lezen. Dus happylady gaat geen vragen voor beantwoorden, waarvoor ze eerst teksten door moet gaan spitten, dat doe je maar lekker zelf. www.monotheist.nl staat het allemaal. En als het volgens jou onbetrouwbaar is, waarom wil je dan toch antwoorden op je vragen? Overigens Fatiha, zie ik nergens staan dat jij aan Happylady gevraagd hebt ("ik heb gevraagd wat jij zegt tijdens het gebed.."), kun je dat even citeren of in het rood aangeven? Zo nee, dan ga ik ervanuit dat het er dus niet stond.

Overigens hoef je niet gemeen te worden, een forum is voor discussie, niet voor ruzie. Als je niet tegen andersdenkenden kunt, wordt het tijd om eens kritisch naar jezelf te kijken.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Umm Umarah, op de site kun je het allemaal lezen. Dus happylady gaat geen vragen voor beantwoorden, waarvoor ze eerst teksten door moet gaan spitten, dat doe je maar lekker zelf. www.monotheist.nl staat het allemaal. En als het volgens jou onbetrouwbaar is, waarom wil je dan toch antwoorden op je vragen? Overigens Fatiha, zie ik nergens staan dat jij aan Happylady gevraagd hebt ("ik heb gevraagd wat jij zegt tijdens het gebed.."), kun je dat even citeren of in het rood aangeven? Zo nee, dan ga ik ervanuit dat het er dus niet stond.

Overigens hoef je niet gemeen te worden, een forum is voor discussie, niet voor ruzie. Als je niet tegen andersdenkenden kunt, wordt het tijd om eens kritisch naar jezelf te kijken.

Liefs Rahima

Salaam Rahima,

Ik heb niets gevraagd aan happylady maar aan alle die de soana verwerpen ik wil het wel voor je citeren in het rood dat doe ik zo voor je...

Ik doe niet gemeen happylady vroeg zich zelf af of ze blond was en ik gaf aan dat ze inderdaad blond is omdat ik volgens haar had gevraagd wat er op de site staat...wat niet juist is...en ik stel een vraag aan allen die de soena verwerpen ik ga niets uitzoeken....als ze wil antwoorden doet ze dat wil ze dat niet doet ze dat niet...

Overigens hoef je niet gemeen te worden, een forum is voor discussie, niet voor ruzie. Als je niet tegen andersdenkenden kunt, wordt het tijd om eens kritisch naar jezelf te kijken.

rahima ik maak geen ruzie..en dat een forum voor discussie is dat weten we allemaal ga geen onzin er bij halen...En wie zegt dat ik niet tegen andersdenkende kan...het intresseert me niet of je nou in de koran gelooft of in een boom...of zelfs in een koe i dont care....als ik vanuit de islam duidelijk kan maken dat de koran en de soena de waarheid is dan doe ik dat...dat is mijn plicht..wat jij ermee doet..is jou verantwoordeljikheid...ik wordt gestraft voor mijn zonden en jij voor  jou zonden..door allah soubhana wa ta3ala...en niet door mij...

wa salaam alaikoum,

liefs fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Salaam alaikoum,

Broeder YounesF hele goede vragen over het bidden, wat ik me ook afvraag wat zeggen ze tijdens de tashoed in het gebed. Achhadoe an la ilaha ila Allah wa ashadoe ana mohamadan rasoeloe Allah. Soubhana allah en als de doodsengel naar hen toe komt wat zullen dan de laatste woorden zijn

Rahima...dit was een vraag voor alle soena verwerpers...:)

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:54

Salaam aleikum nak4life,

nog iets wat ik niet snap, dat je je beledigd voelt? \

Zoals ik al zei,ik val niemand aan en zeg niet dat het de waarheid is, maar ik voel er wel heel veel voor. Ik snap echt niet, hoe je kunt zeggen dat iemand die alleen de Qoran volgt, de moslims beledigt . Ik geloof best de de sahaba en de profeet veel gedaan en geleerd hebben, ik ben ook niet anti-sahaba. Vergis je niet. Maar ik geef alleen aan dat je ook een kritische noot MOET hebben, omdat ik dus niet geloof dat alles waar kan zijn.

JIJ spreekt jezelf tegen. Koran alleen = slecht (heb ook al kufaar gehoord), dan is Koran en soennah toch nog slechter???? Zeg: koran alleen is goed, koran en soenna is beter. Dat klinkt beter mi.

Wat bedoelen deze teksten dan volgens jou?

6:114/115:. De Koran is volledig en behoeft geen nadere uitleg.En het woord van jouw Heer werd vervuld in waarheid en rechtvaardigheid" .

"Zal ik een ander dan God als rechter nemen, terwijl Hij het is die het boek duidelijk uiteengezet naar jullie heeft neergezonden?" (Koran 6:114)

4:82; "Overpeinzen zij de Koran dan niet? Als hij van een ander dan God was, dan zouden zij er veel tegenstrijdigs in vinden".

Kun je nog ingaan op mijn vraag over de wudu?

Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 05:07
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Salaam alaikoum,

Broeder YounesF hele goede vragen over het bidden, wat ik me ook afvraag wat zeggen ze tijdens de tashoed in het gebed. Achhadoe an la ilaha ila Allah wa ashadoe ana mohamadan rasoeloe Allah. Soubhana allah en als de doodsengel naar hen toe komt wat zullen dan de laatste woorden zijn

Rahima...dit was een vraag voor alle soena verwerpers...:)

Salaam aleikum Umm Umarah,

Dus ga je kijken op een site van soenna-verwerpers. www.monotheist.nl Is dat zo moeilijk?? De link is er al? Dan lees je het zelf. Dan hoef je het dus niet aan te nemen, maar gewoon lezen

Salaam happylady

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 05:09

In eerste instantie geplaatst door nak4life





Jij beledigd mijn geloof!!!! Want jij beweert dat Aisha (r.a.) en vele Sahaba's voor niets onderwezen hebben over de Sunnah van de profeet Vrede En Zegeningen zij met hem. Zo veel hebben we gehad aan deze overleveringen en nu verklaar jij dit allemaal voor onzin(want jij zegt dus dat je alleen de Koran moet volgen).

Voor zover ik me herinner, heeft ze het nergens onzin genoemd.  Eerder zegt ze dat je de betrouwbaarheid van de Hadiths niet kan achterhalen, dus dat je dan beter kan volgen wat ze zeker weet. 

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7)

Dus de Koran is niet de waarheid(AStagfirullah), want je spreekt jezelf tegen!!!

De Koran komt toch van Mohammed? (nu ja, van Allah, maar via Mohammed)  Dat kan evengoed dat betekenen.

Alhamdoelillah, ik en vele anderen hebben de ware ISlam al gevonden. Breng anderen niet op een dwaalspoor...want dat is wat mij het meest zorgen baart. Hier komen vele "nieuwe" Moslims, ze raken zo helemaal door de war. Terwijl het allemaal zo duidelijk is.

Als het zo duidelijk was, was deze discussie er niet.  Jij kan trouwens ook niet zeker weten dat je de ware Islaam hebt.  Of dat het spoor wat anderen volgen een dwaalspoor is.

NAK4LIFE



Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,

Maar jij vraagt wat er op die site staat, dus of ik jou antwoord geef wat er op die site staat, of dat je de site leest, is toch hetzelfde , of ben ik nou blond?

Maar goed, no hard feelings

Salaam happylady

JIJ BENT ECHT WEL BLOND waar heb ik je gevraagd wat er op die site staat...laat mij zien...ik heb gevraagd wat jij zegt tijdens het gebed..(als je bid)...of wat jij zult zeggen als malik al mout komt...dat waren mijn vragen...TIP!!! GOED LEZEN

maar goed, no hard feelings...

Nou, lees even goed hoe je jezelf tegenspreekt. Je vroeg wat ZE zeiden tijdens het gebed, dus verwijs ik naar de link, dan zeg je ineens dat je het aan mij vroeg. Dat is iets anders.

Salaam happylady

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 05:41
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,


nog iets wat ik niet snap, dat je je beledigd voelt? \


Zoals ik al zei,ik val niemand aan en zeg niet dat het de waarheid is, maar ik voel er wel heel veel voor. Ik snap echt niet, hoe je kunt zeggen dat iemand die alleen de Qoran volgt, de moslims beledigt . Ik geloof best de de sahaba en de profeet veel gedaan en geleerd hebben, ik ben ook niet anti-sahaba. Vergis je niet. Maar ik geef alleen aan dat je ook een kritische noot MOET hebben, omdat ik dus niet geloof dat alles waar kan zijn.


JIJ spreekt jezelf tegen. Koran alleen�= slecht (heb ook al�kufaar gehoord), dan is Koran en soennah toch nog slechter???? Zeg: koran alleen is goed, koran en soenna is beter. Dat klinkt beter mi.


Wat bedoelen deze teksten dan volgens jou?


6:114/115:. De Koran is volledig en behoeft geen nadere uitleg.En het woord van jouw Heer werd vervuld in waarheid en rechtvaardigheid" .


"Zal ik een ander dan God als rechter nemen, terwijl Hij het is die het boek duidelijk uiteengezet naar jullie heeft neergezonden?" (Koran 6:114)


4:82; "Overpeinzen zij de Koran dan niet? Als hij van een ander dan God was, dan zouden zij er veel tegenstrijdigs in vinden".


Kun je nog ingaan op mijn vraag over de wudu?


Salaam happylady



Ga hier Inshallah vanavond op in, heb het effe druk.
Terug naar boven
Oem 'Isa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 06:22
In eerste instantie geplaatst door YounesF

A salamoe 3alaikoum,

Wat zwak zeg van de meeste hier. Broeder Nak daagt jullie uit en iedereen heeft geen tijd of geen zin om met bewijzen te komen. Ik sluit me aan bij broeder Nak. Nak zei dat monotheist.nl een niet betrouwbare site is. Dat vind ik nog licht opgevat.

De site Monotheist.nl is zeer onbetrouwbaar, de oprichters van deze site moeten bestreden worden. Deze mensen kun je geen moslims noemen. Als je de Sunna van Onze Profeet sala Allahoe 3alaihie wa salam verwerpt dan ben je geen moslim. Ik ben geen geleerde of Imaam om hier een uitspraak over te doen. Maar in dit geval is het gewoon duidelijk.

En inderdaad zoals Nak zei, waar staat in de Qur'aan hoe je moet bidden, in detaill, dus:

Gebed: Hoeveel gebeden, Hoeveel Rakaa'at per gebed, wat moet je reciteren in welke rakaa'at, wat moet je zeggen in Ruku3, wat te zeggen in sudjud, enz. enz.

Zakaat: Waar in de Qur'aan staat wanneer je zakaat moet betalen, hoeveel zakaat, aan wie.

Hadj: Waar in de Qur'aan staat dat je 7 maal om de qa3ba moet rondlopen. Wanneer moet je naar djebel Arafa, wanneer naar muzdalifah, wanneer moet je radjm ashaitan doen enz. enz.

Conclusie: Mensen kijk uit voor de site monotheist.nl, dit zijn dwalenden. Ik heb jullie gewaarschuwt, ik heb een nasiehah gegeven, ik heb mijn plicht gedaan.

PS: Omdat deze detaills niet in de Qur'aan te vinden zijn wil niet zeggen dat de Qur'aan incompleet is. Men moet bepaalde zaken uit elkaar halen. De Qur'aan geeft vooral de theorie aan. Wil je het praktiseren, dan moet je kijken naar de Sunna. Het was onze Profeet Mohammed Sala Allahoe 3alaihie wa salam die onze grote voorbeeld was, hij praktiseerde de Qur'aan op de juiste manier, wat wij moeten doen is hem hierin volgen. Waar halen wij onze informatie vandaan, van de ahadith.

Wa salamoe 3alaikoum,

 

BarakAllahoe fiek!

Moge Allah Soubhana wa Ta3ala ons en hun leiden op het rechte pad. Allahoema amien! 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 06:33

In eerste instantie geplaatst door nak4life



Alhamdoelillah, ik en vele anderen hebben de ware ISlam al gevonden. Breng anderen niet op een dwaalspoor...want dat is wat mij het meest zorgen baart. Hier komen vele "nieuwe" Moslims, ze raken zo helemaal door de war. Terwijl het allemaal zo duidelijk is.


De ware Islam bestaat niet, net zomin er een waar Christendom bestaat. Er zijn verschillende interpretaties van de Koran c.a. Wie durft te beweren dat hij/zij de ware Islam in pacht heeft gaat op God's stoel zitten.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 09:16
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,

Maar jij vraagt wat er op die site staat, dus of ik jou antwoord geef wat er op die site staat, of dat je de site leest, is toch hetzelfde , of ben ik nou blond?

Maar goed, no hard feelings

Salaam happylady

JIJ BENT ECHT WEL BLOND waar heb ik je gevraagd wat er op die site staat...laat mij zien...ik heb gevraagd wat jij zegt tijdens het gebed..(als je bid)...of wat jij zult zeggen als malik al mout komt...dat waren mijn vragen...TIP!!! GOED LEZEN

maar goed, no hard feelings...

Nou, lees even goed hoe je jezelf tegenspreekt. Je vroeg wat ZE zeiden tijdens het gebed, dus verwijs ik naar de link, dan zeg je ineens dat je het aan mij vroeg. Dat is iets anders.

Salaam happylady

 

Salaam alaikoum,

Ok ik geef toe ik stelde de vraag niet aan jou maar aan alle soena verwerpers dus jij ook...ik heb die reactie geplaatst en jij bent een van de soena verwerpers die er op heeft gereageerd...en als je geen antwoord wilt geven..dan ben je dat niet verplicht dus dan doe je dat niet...ik ga ook geen sites nalezen...maar goed...

wa salaam,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 10:08

Salaam aleikum Umm Umarah,

waar heb je gezien dat ik de soenna verwerp? Ik zet er vraagtekens bij. Wil je niet voor je beurt praten?

Salaam happylady

Terug naar boven
taubah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 10:37

Salaamoe alaikoum,

Aboe Hoerayrah overlevert: Ik heb de profeet Mohammed (s.a.w) horen zeggen:

Datgene wat ik jullie verboden heb, vermijdt het.

En datgene wat ik jullie heb opgedragen, komt het na,voorzover jullie daartoe in staat zijn.

Degene die voor jullie waren zijn te gronde gegaan door hun vele vragen en meningsverschillen met hun profeten!!!!!!!!(al Boechari en Muslim).

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 16:33
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,


nog iets wat ik niet snap, dat je je beledigd voelt? \


Zoals ik al zei,ik val niemand aan en zeg niet dat het de waarheid is, maar ik voel er wel heel veel voor. Ik snap echt niet, hoe je kunt zeggen dat iemand die alleen de Qoran volgt, de moslims beledigt . Ik geloof best de de sahaba en de profeet veel gedaan en geleerd hebben, ik ben ook niet anti-sahaba. Vergis je niet. Maar ik geef alleen aan dat je ook een kritische noot MOET hebben, omdat ik dus niet geloof dat alles waar kan zijn.


JIJ spreekt jezelf tegen. Koran alleen�= slecht (heb ook al�kufaar gehoord), dan is Koran en soennah toch nog slechter???? Zeg: koran alleen is goed, koran en soenna is beter. Dat klinkt beter mi.


Wat bedoelen deze teksten dan volgens jou?


6:114/115:. De Koran is volledig en behoeft geen nadere uitleg.En het woord van jouw Heer werd vervuld in waarheid en rechtvaardigheid" .


"Zal ik een ander dan God als rechter nemen, terwijl Hij het is die het boek duidelijk uiteengezet naar jullie heeft neergezonden?" (Koran 6:114)


4:82; "Overpeinzen zij de Koran dan niet? Als hij van een ander dan God was, dan zouden zij er veel tegenstrijdigs in vinden".


Kun je nog ingaan op mijn vraag over de wudu?


Salaam happylady



Beste happylady,

In de verklaring van de betekenins van de Koran in het Nederlands vond ikhet volgende I.P.V. wat jij neerzette...(zie ook Koran in Nederlands op deze site)

6:114. Zal ik als rechter iemand anders zoeken dan Allah, terwijl Hij het is, Die u het Boek heeft nedergezonden dat uitvoerig is verklaard? En degenen, wie Wij het Boek gaven weten dat het van uw Heer is nedergezonden met de waarheid; behoort daarom niet tot degenen die twijfelen.

6:115. En het woord van uw Heer is in waarheid en rechtvaardigheid vervuld. Niemand kan Zijn woorden veranderen; Hij is de Alhorende, de Alwetende.

Da's wel iets anders, dus ik hoop dat nu je de waarheid ziet, deze ook zult volgen. Moge Allah Subahanhoe Wa Ta Ala ons leiden.

ALAHO ALEM

NAK4LIFE
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 16:52

Het zijn dit soort sites zoals die monotheisme nog iets die ervoor zorgen dat Allah's woorden verdraaid worden. Zij delen een andere mening dan Allah sbwt. Zo zijn de woorden van Allah ook verdraaid in de Tora en de Indjiel.  De Koran is het Woord van Allah sbwt. En niet de woorden van Mohammed saw. Allah zegt in de vers dat een moslima een hoofddoek dient te dragen. Zij is voor de rest zelf verantwoordelijk wat ze ermee doet. Doet ze het niet dan moet ze ook niet gaan vertellen dat ze moslima is want dan ben je denk ik verkeerd bezig. Want dat betekent dat je het geloof voor zover toepast totdat het in je eigen straatje past. Dus dingen die je aanstaan doe je wel en dingen die je niet aanstaan doe je niet. Dat vindt ik geen goede stijl. De WAARHEID alleen zal overwinnen. De Koran is voor mij DE WAARHEID. En wie het wil volgen aan hem/haar de keus. En wie het niet wil volgen ook aan hem/haar de keus.

 

Wa Salammm oe3aleikoem Wa Ra7matoeALLAH.

Wa salammmmmmm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 17:51
In eerste instantie geplaatst door MrMaRouaN

Het zijn dit soort sites zoals die monotheisme nog iets die ervoor zorgen dat Allah's woorden verdraaid worden.

Hoe kunnen ze Allah's woorden verdraaien als ze enkel Allah's woord volgen?  En niet dat van Mohammed (of wat aangenomen wordt dat zijn woorden zijn).

Zij delen een andere mening dan Allah sbwt. Zo zijn de woorden van Allah ook verdraaid in de Tora en de Indjiel.  De Koran is het Woord van Allah sbwt.

Wat is dan het probleem als je de Koran volgt?

En niet de woorden van Mohammed saw.

Je klinkt eerder alsof je monotheisme.nl verdedigd hier.

 

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 20:11
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door MrMaRouaN

Het zijn dit soort sites zoals die monotheisme nog iets die ervoor zorgen dat Allah's woorden verdraaid worden.

Hoe kunnen ze Allah's woorden verdraaien als ze enkel Allah's woord volgen?  En niet dat van Mohammed (of wat aangenomen wordt dat zijn woorden zijn).

 

Marouan: Nou blijkbaar volgen ze Allah's woord niet. Want Allah zegt tegen de Vrouwen draag een hijaab. En niet draag hem niet. En Mohammed predikte Allah's Woord namelijk de Koran. Dus wat Mohammed saw heeft gezegd dat zijn de woorden van Allah sbwt. De Koran is het Woord van Allah.

Zij delen een andere mening dan Allah sbwt. Zo zijn de woorden van Allah ook verdraaid in de Tora en de Indjiel.  De Koran is het Woord van Allah sbwt.

Wat is dan het probleem als je de Koran volgt?

 

Marouan: Volg de Koran zoals die bedoeld is en niet zeggen van Nee van AllAH sbwt hoef je geen hijaab te dragen. De meeste Korangeleerden zijn het erover eens dat ALLAH sbwt dit bedoeld met de verzen.

En niet de woorden van Mohammed saw.

Je klinkt eerder alsof je monotheisme.nl verdedigd hier.

Marouan: Je haalt mijn woorden uit de context. Met dat het niet de woorden zijn van Mohammed saw bedoel ik dat hij het niet zelf heeft lopen verzinnen. Hij spreekt de woorden uit van Allah sbwt. De Koran komt van Allah sbwt en Mohammed saw was zijn boodschapper.

 

Wa Salammm

Kim

Wa salammmmmmm
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 02:28
Assalaamoe Alaikoem,

Het gaat er in ieder geval om, dat de verzen die "happylady" had geplaatst, niet juist vertaald waren. Het zal ook wel van die site komen en dan lijkt het wel heel erg op opzet.

Ik wacht ook de reactie van "happylady" af....
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 05:37
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,

waar heb je gezien dat ik de soenna verwerp? Ik zet er vraagtekens bij. Wil je niet voor je beurt praten?

Salaam happylady

Salaam alaikoum happylady,

Ik denk dat jij een soenaverwerper bent omdat ik je nick gezien heb op een site die duidelijk de soena verwerpt genaamd Islamitische Bewustwording Nederland.

zie link  http://islamforum.vrijspraak.org/viewtopic.php?t=1549

Ik lees hier veel van jou terug en hieruit kan ik opmaken dat jij een soena verpwerper bent..je vind ahadiths vrouw onvriendelijk...en ga zo maar door...dat zegt al genoeg...

maar goed het intresseert me niet wat je doet...je zult voor jouw zonden gestraft worden en ik voor de mijne...

wa salaam alaikoum

Fatiha,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 05:56

Tuurlijk Umm Umarah,

ik ben blij dat je in mijn hart kunt kijken. Applaus voor jezelf! Trouwens, ik vind je knap (..) als jij verschillende hadith niet vrouwonvriendelijk vindt.

Volgens mij geef ik ook aan in die topics dat ik aan het zoeken ben en vraag ik vooral info voor de mijns inziens erg eenzijdige info die vaak aan de orde komt. Ikdacht dat er in mijn Koran stond dat je kennis moet zoeken, ik weet niet wat er in de jouwe staat.

Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 05:57

Salaam aleikum Nak,

ik zie je punt niet. De strekking van de teksten zijn hetzelfde.

Het woord van God is onveranderlijk, dus alles wat er tegen in gaat (en ja, ook vrouwonvriendelijke hadith) zijn dus verwerpelijk mi.

Verder vroeg ik me nog steeds af hoe dat zit me de wudu (zie eerder vraag van mij)

Salaam happylady

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:05
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Nak,

ik zie je punt niet. De strekking van de teksten zijn hetzelfde.

Het woord van God is onveranderlijk, dus alles wat er tegen in gaat (en ja, ook vrouwonvriendelijke hadith) zijn dus verwerpelijk mi.

Je geeft het toe...

Enne Het woord van God is onveranderlijk, dus alles wat er tegen in gaat dus ook vrouwonvriedelijke ahadiths zijn dus verwerpelijk..welke gaan er dan tegen in...???

Verder vroeg ik me nog steeds af hoe dat zit me de wudu (zie eerder vraag van mij)

Ik heb je vraag nergens gelezen..daar heb ik vast overheen gelezen..maar kan je de vraag nog een keer stellen..ik kan het niet terug vinden...dan wil ik een antwoord geven als ik dat kan...inshaAllah...

Salaam happylady

Salaam Fatiha...:)

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Tuurlijk Umm Umarah,

ik ben blij dat je in mijn hart kunt kijken. Applaus voor jezelf! Trouwens, ik vind je knap (..) als jij verschillende hadith niet vrouwonvriendelijk vindt.

 ik kan niet in jou hart kijken..ik lees wat je schrijft... en ik ben heel blij met je compliment dat je me knap vind..ik geloof namelijk dat allah niet onrechvaardig is en de boodschapper van allah ook niet...ik weet niet waar jij het over hebt...

Volgens mij geef ik ook aan in die topics dat ik aan het zoeken ben en vraag ik vooral info voor de mijns inziens erg eenzijdige info die vaak aan de orde komt. Ikdacht dat er in mijn Koran stond dat je kennis moet zoeken, ik weet niet wat er in de jouwe staat.

In mijn koran staat ook dat je kennis moet zoeken..maar dat zoek je toch niet bij een verdwaalde sekte...kennis vind je in de koran..en in de soena...

Salaam happylady

Salaam Fatiha..

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:11
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,

waar heb je gezien dat ik de soenna verwerp? Ik zet er vraagtekens bij. Wil je niet voor je beurt praten?

Salaam happylady

Salaam alaikoum happylady,

Ik denk dat jij een soenaverwerper bent omdat ik je nick gezien heb op een site die duidelijk de soena verwerpt genaamd Islamitische Bewustwording Nederland.

zie link  http://islamforum.vrijspraak.org/viewtopic.php?t=1549

Omdat die site de soena verwerpt, doet zij dat toch niet?  Omdat deze site over Islaam gaat, ben ik toch geen moslima?

 

Ik lees hier veel van jou terug en hieruit kan ik opmaken dat jij een soena verpwerper bent..je vind ahadiths vrouw onvriendelijk...en ga zo maar door...dat zegt al genoeg...

Dat zegt dat zij een eigen mening heeft, die ze overigs goed onderbouwt.  Ook is happylady niet iemand die dadelijk een ander persoonlijk aanvalt of een oordeel velt, in tegenstelling tot sommigen hier.  Is dat geen goeie eigenschap van een moslima?

maar goed het intresseert me niet wat je doet...je zult voor jouw zonden gestraft worden en ik voor de mijne...

wa salaam alaikoum

Fatiha,

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:19

Alsjeblieft Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,

ik zal het nog een keer proberen,

Enne, God heeft toch gezegd dat Hij het gemakkelijk maakt voor ons, waarom bekruipt mij dan wel eens het idee dat dat maar zo over het hoofd wordt gezien? Ik vind de soennitische islam soms wel verschrikkelijk moeilijk hoor. Is de soennitische islam niet moeilijk dan met een speciale hoofddoek en alle regels over wat wel en niet mag in detail (ik heb geen moeite met regels, maar wel met artikelen die soms wel eens boven komen drijven over die 100 regels met een huwelijk bv. Daar ben ik toch zeker zelf bij) Ik vind dat er wel eens gedacht wordt dat iedereen niets zelf kan verzinnen en het allemaal wel voor hen verzonnen wordt. Ik vind het idee dat de shariah fitna helpt verminderen, echte kul. Fitna gebeurt toch wel; als de mens iets wil, dan gebeurt het ook. Daar heeft de shariah helemaal niets mee te maken. Je moet gewoon zelfrespect hebben enne, zoals ergens anders gezegd door mij: ik krijg het onbehagelijke gevoel dat in de fundi-soenna de vrouw wordt gereduceerd tot een geslachtsdeel. Dat gevoel kun je me niet door 1000 woorden afnemen. Daar weiger ik dus ook aan mee te werken. Verder vind ik bv sommige hadith heel vreemd: als je dit of dat zo vaak doet, dan kom je in het paradijs. VOlgens mij gaat het om intentie, niet om hoe vaak je iets doet. Islam is geen toverspreuk.

Trouwens, wel jammer dat een mooie godsdienst zo wordt vertroebeld door allerlei verschillende opinies over hadith en betrouwbaarheid. Ik heb een groot vertrouwen in God. Hij heeft ons als redelijke mensen op aarde gezet. Ik doe mijn best een goede moslim te zijn. Ik snap niet hoe het soms niet gezien wordt dat die discussie over de betrouwbaarheid van de hadith soms als het allerbelangrijkste wordt gezien. Ik denk dat de Qoran de openbaring is volmaakt en compleet is. Hoe zit het met het stuk over de wudu, zoals die in de Qoran staat beschreven? Er staat toch duidelijk hoe dat moet? 5:6: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je opstellen voor de Salaat, was dan jullie gezichten en handen tot aan de ellebogen en veeg jullie hoofden en voeten tot de enkels�". Waarom zijn daar sowieso nog hadith over nodig?

Salaam happylady

ik hoop dat het duidelijk is, dat dit geen aanval is, maar dit is mijn gevoel. Geef maar veel argumenten, want ik ben zeker niet negatief, maar tot nu toe blijf ik het moeilijk vinden .

Nogmaal salaam happylady

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,

waar heb je gezien dat ik de soenna verwerp? Ik zet er vraagtekens bij. Wil je niet voor je beurt praten?

Salaam happylady

Salaam alaikoum happylady,

Ik denk dat jij een soenaverwerper bent omdat ik je nick gezien heb op een site die duidelijk de soena verwerpt genaamd Islamitische Bewustwording Nederland.

zie link  http://islamforum.vrijspraak.org/viewtopic.php?t=1549

Omdat die site de soena verwerpt, doet zij dat toch niet?  Omdat deze site over Islaam gaat, ben ik toch geen moslima?

 

Ik lees hier veel van jou terug en hieruit kan ik opmaken dat jij een soena verpwerper bent..je vind ahadiths vrouw onvriendelijk...en ga zo maar door...dat zegt al genoeg...

Dat zegt dat zij een eigen mening heeft, die ze overigs goed onderbouwt.  Ook is happylady niet iemand die dadelijk een ander persoonlijk aanvalt of een oordeel velt, in tegenstelling tot sommigen hier.  Is dat geen goeie eigenschap van een moslima?

maar goed het intresseert me niet wat je doet...je zult voor jouw zonden gestraft worden en ik voor de mijne...

wa salaam alaikoum

Fatiha,

Kim

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:25
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Nak,


ik zie je punt niet. De strekking van de teksten zijn hetzelfde.


Het woord van God is onveranderlijk, dus alles wat er tegen in gaat (en ja, ook vrouwonvriendelijke hadith) zijn dus verwerpelijk mi.


Verder vroeg ik me nog steeds af hoe dat zit me de wudu (zie eerder vraag van mij)


Salaam happylady



Jij vraagt mij iets over wudu...terwijl je geen tijd blijkt te hebben om mijn eerder gestelde vragen te beantwoorden, terwijl je blijkbaar wel veel online bent hierzo(is verder niet mijn probleem).

Maar de ayah die je zelf aanhaalde, waar ik dus de juiste vertaling(zover je het kan vertalen) voor je heb zegt genoeg:

114. Zal ik als rechter iemand anders zoeken dan Allah, terwijl Hij het is, Die u het Boek heeft nedergezonden dat uitvoerig is verklaard? En degenen, wie Wij het Boek gaven weten dat het van uw Heer is nedergezonden met de waarheid; behoort daarom niet tot degenen die twijfelen

Dus het is uitvoerig verklaard!!!! En dat is dus gedaan door onze geliefde Profeet Vrede En Zegeningen zij met hem.

Dat je op zoek bent naar kennis is goed. Dat je net als iedereen niet alles weet, is standaard voor de mens. Maar dat je bewijzen krijgt dat jouw post onzin is, en dat dan verwerpt, dat zijn je eigen zondes en ik kan je ook niet verder helpen.
Als je zo "blind" bent of wilt zijn...dan houdt het op, de dau3a houdt op...
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:28
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Nak,


ik zie je punt niet. De strekking van de teksten zijn hetzelfde.


Het woord van God is onveranderlijk, dus alles wat er tegen in gaat (en ja, ook vrouwonvriendelijke hadith) zijn dus verwerpelijk mi.


Verder vroeg ik me nog steeds af hoe dat zit me de wudu (zie eerder vraag van mij)


Salaam happylady



Trouwens, je hebt toch de shahada opgezegd. Kijk goed na de betekenis.
En als je achter de betekenis bent en overtuigd bent, zeg dan maar de shahada opnieuw!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.