Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoofddoek
    Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:31
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Alsjeblieft Umm Umarah


In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


Salaam aleikum nak4life,


ik zal het nog een keer proberen,


Enne, God heeft toch gezegd dat Hij het gemakkelijk maakt voor ons, waarom bekruipt mij dan wel eens het idee dat dat maar zo over het hoofd wordt gezien? Ik vind de soennitische islam soms wel verschrikkelijk moeilijk hoor. Is de soennitische islam niet moeilijk dan met een speciale hoofddoek en alle regels over wat wel en niet mag in detail (ik heb geen moeite met regels, maar wel met artikelen die soms wel eens boven komen drijven over die 100 regels met een huwelijk bv. Daar ben ik toch zeker zelf bij) Ik vind dat er wel eens gedacht wordt dat iedereen niets zelf kan verzinnen en het allemaal wel voor hen verzonnen wordt. Ik vind het idee dat de shariah fitna helpt verminderen, echte kul. Fitna gebeurt toch wel;�als de mens iets wil, dan gebeurt het ook. Daar heeft de shariah helemaal niets mee te maken. Je moet gewoon zelfrespect hebben enne, zoals ergens anders gezegd door mij: ik krijg het onbehagelijke gevoel dat in de fundi-soenna de vrouw wordt gereduceerd tot een geslachtsdeel. Dat gevoel kun je me niet door 1000 woorden afnemen. Daar weiger ik dus ook aan mee te werken. Verder vind ik bv sommige hadith heel vreemd: als je dit of dat zo vaak doet, dan kom je in het paradijs. VOlgens mij gaat het om intentie, niet om hoe vaak je iets doet. Islam is geen toverspreuk.


Trouwens, wel jammer dat een mooie godsdienst zo wordt vertroebeld door allerlei verschillende opinies over hadith en betrouwbaarheid. Ik heb een groot vertrouwen in God. Hij heeft ons als redelijke mensen op aarde gezet. Ik doe mijn best een goede moslim te zijn. Ik snap niet hoe het soms niet gezien wordt dat die discussie over de betrouwbaarheid van de hadith soms als het allerbelangrijkste wordt gezien. Ik denk dat de Qoran de openbaring is volmaakt en compleet is. Hoe zit het met het stuk over de wudu, zoals die in de Qoran staat beschreven? Er staat toch duidelijk hoe dat moet? 5:6: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je opstellen voor de Salaat, was dan jullie gezichten en handen tot aan de ellebogen en veeg jullie hoofden en voeten tot de enkels�". Waarom zijn daar sowieso nog�hadith over nodig?


Salaam happylady


ik hoop dat het duidelijk is, dat dit geen aanval is, maar dit is mijn gevoel. Geef maar veel argumenten, want ik ben zeker niet negatief, maar tot nu toe blijf ik het moeilijk vinden .


Nogmaal salaam happylady



Het is me duidelijk geworden dat ik gelijk had dat ik je niet behoorde te groeten met "assalaamoe Alaikoem".(ASTAGFIRULLAH, IK BEHOOR NIET TE OORDELEN OVER ANDEREN, MIJN KENNIS IS OOK GERING. INSHALLAH WORDT HET MIJ VERGEVEN)

Je bent erg verdwaald, Jammer. Je bent Moslim geworden en laat het geloof gewoon liggen.

Maar het is erg triest...SubhanALLAH.

Moge Allah Subhanahoe Wa Ta Ala ons leiden...
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:36
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Alhamdoelillah, ik en vele anderen hebben de ware ISlam al gevonden. Breng anderen niet op een dwaalspoor...want dat is wat mij het meest zorgen baart. Hier komen vele "nieuwe" Moslims, ze raken zo helemaal door de war. Terwijl het allemaal zo duidelijk is.


De ware Islam bestaat niet, net zomin er een waar Christendom bestaat. Er zijn verschillende interpretaties van de�Koran c.a. Wie durft te beweren dat hij/zij de ware Islam in pacht heeft gaat op God's stoel zitten.



De Ware Islam is de Islam van de Koran en de authentieke Sunnah. Ik beweer ook niet dat ik een goede Moslim ben, Inshallah ben ik dat wel en ik doe mijn best.. Maar ik kan wel zeggen dat ik dus probeer te leven volgens de Koran en de Sunnah.

En er is maar een interpretatie volgens de Koran, Onze geliefde Profeet Vrede en Zegeningen zij met hem heeft de Koran aan ons onderwezen. Daarom hoeven we zelf ook helemaal niet moeilijk lopen te doen. Alles wordt ons voorgeschoteld Alhamoelillah
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:39
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Alsjeblieft Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,

ik zal het nog een keer proberen,

Enne, God heeft toch gezegd dat Hij het gemakkelijk maakt voor ons, waarom bekruipt mij dan wel eens het idee dat dat maar zo over het hoofd wordt gezien? Ik vind de soennitische islam soms wel verschrikkelijk moeilijk hoor. Is de soennitische islam niet moeilijk dan met een speciale hoofddoek en alle regels over wat wel en niet mag in detail (ik heb geen moeite met regels, maar wel met artikelen die soms wel eens boven komen drijven over die 100 regels met een huwelijk bv. Daar ben ik toch zeker zelf bij) Ik vind dat er wel eens gedacht wordt dat iedereen niets zelf kan verzinnen en het allemaal wel voor hen verzonnen wordt. Ik vind het idee dat de shariah fitna helpt verminderen, echte kul. Fitna gebeurt toch wel; als de mens iets wil, dan gebeurt het ook. Daar heeft de shariah helemaal niets mee te maken. Je moet gewoon zelfrespect hebben enne, zoals ergens anders gezegd door mij: ik krijg het onbehagelijke gevoel dat in de fundi-soenna de vrouw wordt gereduceerd tot een geslachtsdeel. Dat gevoel kun je me niet door 1000 woorden afnemen. Daar weiger ik dus ook aan mee te werken. Verder vind ik bv sommige hadith heel vreemd: als je dit of dat zo vaak doet, dan kom je in het paradijs. VOlgens mij gaat het om intentie, niet om hoe vaak je iets doet. Islam is geen toverspreuk.

Trouwens, wel jammer dat een mooie godsdienst zo wordt vertroebeld door allerlei verschillende opinies over hadith en betrouwbaarheid. Ik heb een groot vertrouwen in God. Hij heeft ons als redelijke mensen op aarde gezet. Ik doe mijn best een goede moslim te zijn. Ik snap niet hoe het soms niet gezien wordt dat die discussie over de betrouwbaarheid van de hadith soms als het allerbelangrijkste wordt gezien. Ik denk dat de Qoran de openbaring is volmaakt en compleet is. Hoe zit het met het stuk over de wudu, zoals die in de Qoran staat beschreven? Er staat toch duidelijk hoe dat moet? 5:6: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je opstellen voor de Salaat, was dan jullie gezichten en handen tot aan de ellebogen en veeg jullie hoofden en voeten tot de enkels�". Waarom zijn daar sowieso nog hadith over nodig?

Salaam happylady

ik hoop dat het duidelijk is, dat dit geen aanval is, maar dit is mijn gevoel. Geef maar veel argumenten, want ik ben zeker niet negatief, maar tot nu toe blijf ik het moeilijk vinden .

Nogmaal salaam happylady

Salaam happylady,

Hoe zit het met het stuk over de wudu, zoals die in de Qoran staat beschreven? Er staat toch duidelijk hoe dat moet? 5:6: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je opstellen voor de Salaat, was dan jullie gezichten en handen tot aan de ellebogen en veeg jullie hoofden en voeten tot de enkels�". Waarom zijn daar sowieso nog hadith over nodig?

happylady in de koran staat aangegeven hoe je de woedoe kunt verrichten, de ahadihts oftwel de soena van de profeet beschrijft hoe je de woedoe moet verrichten..dat verschilt niet met wat in de koran staat alleen de soena heeft het uitgebreid uitgelegd. Waarom de ahadiths wel of niet nodig is kan ik je geen antwoord op geven, ik weet zelf ook niet alles ik ben geen geleerde sorry. 

Ik wil wel aangeven hoe ik erover denk. De soena maakt het ons  makkelijker om het goed te begrijpen, het is uitgebreider uitgelegd en dat is alleen maar goed. Wat ik als voorbeeld wil geven: gedwongen huwelijken kan je niet direct terug lezen in de koran dat die verboden zijn..misschien staat het er wel in maar niet heel duidelijk, in de soena is uitgelegd dat gedwongen huwelijken verboden zijn...dit is alleen maar goed...persoonlijk vergelijk ik de koran als wetboek...alle rechten en plichten staan er in..en alles wat verboden en strafbaar is staat er in...de soena van de profeet zie ik als nadere regelgeving..nadere regelgeving legt de wet uitgebreider uit. Dit maakt het alleen maar makkelijker voor ons, de profeet heeft ook gezegd dat hij twee dingen achter laat de koran en zijn soena zodat wij niet zullen dwalen.

Ik heb geen direct antwoord kunnen geven op je vraag over de wodoo..sorry misschien komt dat nog wel..of misschien doet iemand anders dat wel.

wa alaikoum asalaam,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 06:56
Nou �Happylady� hieronder speciaal voor jou van de site http://www.monotheist.nl/ het Gebed ALLEEN volgens de Koran.

De tekst eromheen heb ik even weggelaten, ja..verhalen maken kan ik zelf ook. Het probleem is dat je zonder de Sunnah dus niet weet hoe je precies het gebed moet verrichten.

1. Staan - 25:64: "En zij die de nacht doorbrengen tewijl zij zich eerbiedig voor hun Heer neerbuigen en terwijl zij rechtop staan. "

2. Buigen - 48:29: "Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zijn streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig. Jij ziet hen buigen en zich eerbiedig neerbuigen in hun streven naar goedgunstigheid van God en welgevallen. Hun kenteken is op hun gezicht als gevolg van het zich eerbiedig neerbuigen. . ."

3. Neerknielen (neerbuigen of prosternatie) - 25:64: "En zij die de nacht doorbrengen terwijl zij zich eerbiedig voor hun Heer neerbuigen en terwijl zij rechtop staan."

50:40: "En prijs Hem 's nachts en na afloop van de eerbiedige neerbuiging."

4:102: "En wanneer jij bij hen bent en voor hen de Salaat verricht, dan moet een groep van hen met jou de Salaat verrichten en zij moeten hun wapens bij zich houden. Wanneer zij zich eerbiedig neerbuigen moeten zij achter jou zijn. Dan moet een andere groep komen die de salaat niet gebeden heeft. . . "

17:110: �Zeg: 'Roept God of roept de Erbarmer aan. Waarmee jullie ook aanroepen, Hij heeft de mooiste namen. En spreek niet luid bij je salaat en fluister daarbij ook niet, en zoek naar een manier ertussenin

29:45: �Lees voor wat aan jou van het boek is geopenbaard en verricht de salaat; de salaat verbiedt wat gruwelijk en verwerpelijk is. Maar het gedenken Gods is geweldiger. En God weet wat jullie doen. �

Dus als je alleen doet wat hier staat, dan weet je niet wat je moet reciteren uit de Koran, welke Du3a�s je moet doen. Hoeveel Raka�s er gebeden moeten worden. Dus meer een gym oefening.
Waarom denk je eigenlijk dat Allah Subhanahoe Wa Ta Ala Mohammed Vrede en Zegeningen zij met hem naar de aarde heeft gestuurd. Waarom zou hij niet gewoon de Koran net als de voorgaande boeken naar de aarde sturen in een keer in z�n geheel.
Waarom heeft de profeet Vrede en zegeningen zij met hem ons onderwezen.

La ilaha illallah Muhammadun rasulu'Llah

Ik getuig dat er geen God is behalve Allah en Mohammed is Zijn dienaar en boodschapper.

(ben zo terug Inshallah, ga het gebed verrichten.)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 12:47
In eerste instantie geplaatst door Remco


In eerste instantie geplaatst door nak4life


Dus als je alleen doet wat hier staat, dan weet je niet wat je moet
reciteren uit de Koran, welke Du3a�s je moet doen. Hoeveel Raka�s er
gebeden moeten worden. Dus meer een gym oefening.

<span style="color: rgb(0, 153, 51);">Wie zegt dat er een plicht is
omtrend wat je reciteerd tijdens te gebed. Jij zegt dat nu omdat er
naast de Koran een bron is die daar regels aan verbindt, misschien is
het wel helemaal niet de bedoeling van God om daar regels aan te
verbinden. Mensen zelf na te laten denken en reciteren wat ze denken
dat ze tijdens dat gebed moeten reciteren. </span>
Waarom denk je eigenlijk dat Allah Subhanahoe Wa Ta Ala Mohammed
Vrede en Zegeningen zij met hem naar de aarde heeft gestuurd. Waarom
zou hij niet gewoon de Koran net als de voorgaande boeken naar de aarde
sturen in een keer in z�n geheel.


<span style="color: rgb(0, 153, 51);">Geen van de voorgaande boeken
zijn kant en klaar naar de aarder gestuurd. De Tenach is samengesteld
uit vele losse boeken die door mensen zijn geschreven. Het Nieuwe
Testament is op dezelfde manier tot stand gekomen. Geen van die boeken
is uit de hemel komen vallen er is een tijd van +/- 3000 (geloof ik)
jaar overheen gegaan voor alle boeken er waren.</span>
Waarom heeft de profeet Vrede en zegeningen zij met hem ons onderwezen.





Dit is voor iedereen:

Wat ik mij na het lezen van vele reacties op de links die ik gaf
afvraag is waarom er zo fel op wordt gereageerd. Ik vind het geweldig
dat mensen beweren dat de sites onbetrouwbaar zijn (anders was er geen
discussie), maar toon dat dan ook aan. Er wordt door vele mensen
emotioneel gereageerd. En er wordt een mening met een mening
onderbouwd.

Het is geen feit dat monotheist onbetrouwbaar is, het is een mening.
Die mening word door vele met nog meer meningen onderbouwd. Ik heb nog
nergens een feitelijke onderbouwing zien staan van de stelling dat
monotheist onbetrouwbaar is.

mvg Remco




0e hadith zijn na de Koran de belangrijkste bron van kennis voor een moslim. In de Koran staan de woorden van Allah, die aan de profeet geopenbaard werden, terwijl de hadith de eigen woorden van de profeet bevatten, die hij - onder de inspirerende leiding van Allah - zelf heeft uitgesproken.
De hadith verduidelijken wat er in de Koran geopenbaard is. Zo staat er in de Koran herhaaldelijk dat er gebeden moet worden en dat de Zakaat (armenbelasting) een verplichting is, maar pas in de hadith kan er gevonden worden hoe, wanneer en door wie dit dient te geschieden. In de hadith kunnen dan ook aanwijzingen gevonden worden over onderwerpen die het gehele praktische leven van een moslim betreffen, zoals gebed, reiniging, vasten, kennis, huwelijk, scheiding, handel, eten en drinken, etc.


in de Koran staat:

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7)

Wat de boodschapper Mohammed VRede En zegeningen zij met hem verbiedt staat dus uitvoerig in de Sunnah vermeldt.

6:114. Zal ik als rechter iemand anders zoeken dan Allah, terwijl Hij het is, Die u het Boek heeft nedergezonden dat uitvoerig is verklaard? En degenen, wie Wij het Boek gaven weten dat het van uw Heer is nedergezonden met de waarheid; behoort daarom niet tot degenen die twijfelen.

En de Koran is dus uitvoerig verklaard door de Profeet vrede en zegeningen zij met hem. En dat kan je dus niet ontkennen.

Op die site die je aanhaalt, geven ze hun eigen interpretatie. Dat is niet mogelijk!!!!

"Jullie hebben voorzeker in de Boodschapper van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de Laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt."
(Surah, Al-Azhab:21)

Moet ik nog meer aanhalen..

"Wie de Boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt zeker Allah".
(Surah Nisa:80)


"Zeg: Indien u Allah liefheeft, zo volgt mij en dan zal Allah u liefhebben."
(Surah Ali Imran 3:31)

"Jij bent voorzeker de gids voor de rechte weg, de weg van Allah."
(Surah Sjura:52-53)

Dit zijn dus de bewijzen uit de Koran....



Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 13:08

selamun aleykum,

Als eerst wil ik zeggen, dat ik mij helemaal bij broeder Nak aansluit. Ik heb soms echt moeite om mensen te begrijpen. er worden vaak heel veel discussies gehouden over piepkleine dingen. Op dat moment denk ik bij mezelf van: weet je wel wat het geheel is, en hoeveel weet je eigenlijk over de islam, om over te gaan tot de details. En dit bedoel ik dan niet hier persoonlijk op deze topic. maar ik kom het ook in het dagelijks leven vaak tegen. En verder denk ik dat je alleen de koran kan begrijpen door het zoveel mogelijk te gaan lezen. En ik denk als je echt erin geinteresseerd bent dan heb je het er ook wel voor over om het te kunnen begrijpen.

Ik denk zelf dat als je de koran wilt begrijpen dat moet je zowiezo alle hadiths lezen, en daarbij ook boeken van grote alims.

Selamun aleykum,

Ruveyda

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 16:37

[QUOTE=nak4life]
Het is me duidelijk geworden dat ik gelijk had dat ik je niet behoorde te groeten met "assalaamoe Alaikoem".

[QUOTE]

Ik vind deze opmerking beneden alle niveau.  In ieder geval zegt zo'n opmerking meer over jou dan over een ander.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 16:42
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Alsjeblieft Umm Umarah


In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


Salaam aleikum nak4life,


ik zal het nog een keer proberen,


Enne, God heeft toch gezegd dat Hij het gemakkelijk maakt voor ons, waarom bekruipt mij dan wel eens het idee dat dat maar zo over het hoofd wordt gezien? Ik vind de soennitische islam soms wel verschrikkelijk moeilijk hoor. Is de soennitische islam niet moeilijk dan met een speciale hoofddoek en alle regels over wat wel en niet mag in detail (ik heb geen moeite met regels, maar wel met artikelen die soms wel eens boven komen drijven over die 100 regels met een huwelijk bv. Daar ben ik toch zeker zelf bij) Ik vind dat er wel eens gedacht wordt dat iedereen niets zelf kan verzinnen en het allemaal wel voor hen verzonnen wordt. Ik vind het idee dat de shariah fitna helpt verminderen, echte kul. Fitna gebeurt toch wel; als de mens iets wil, dan gebeurt het ook. Daar heeft de shariah helemaal niets mee te maken. Je moet gewoon zelfrespect hebben enne, zoals ergens anders gezegd door mij: ik krijg het onbehagelijke gevoel dat in de fundi-soenna de vrouw wordt gereduceerd tot een geslachtsdeel. Dat gevoel kun je me niet door 1000 woorden afnemen. Daar weiger ik dus ook aan mee te werken. Verder vind ik bv sommige hadith heel vreemd: als je dit of dat zo vaak doet, dan kom je in het paradijs. VOlgens mij gaat het om intentie, niet om hoe vaak je iets doet. Islam is geen toverspreuk.


Trouwens, wel jammer dat een mooie godsdienst zo wordt vertroebeld door allerlei verschillende opinies over hadith en betrouwbaarheid. Ik heb een groot vertrouwen in God. Hij heeft ons als redelijke mensen op aarde gezet. Ik doe mijn best een goede moslim te zijn. Ik snap niet hoe het soms niet gezien wordt dat die discussie over de betrouwbaarheid van de hadith soms als het allerbelangrijkste wordt gezien. Ik denk dat de Qoran de openbaring is volmaakt en compleet is. Hoe zit het met het stuk over de wudu, zoals die in de Qoran staat beschreven? Er staat toch duidelijk hoe dat moet? 5:6: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je opstellen voor de Salaat, was dan jullie gezichten en handen tot aan de ellebogen en veeg jullie hoofden en voeten tot de enkels�". Waarom zijn daar sowieso nog hadith over nodig?


Salaam happylady


ik hoop dat het duidelijk is, dat dit geen aanval is, maar dit is mijn gevoel. Geef maar veel argumenten, want ik ben zeker niet negatief, maar tot nu toe blijf ik het moeilijk vinden .


Nogmaal salaam happylady



Het is me duidelijk geworden dat ik gelijk had dat ik je niet behoorde te groeten met "assalaamoe Alaikoem".

Je bent erg verdwaald, Jammer. Je bent Moslim geworden en laat het geloof gewoon liggen.

Maar het is erg triest...SubhanALLAH.

Moge Allah Subhanahoe Wa Ta Ala ons leiden...

Weet je wat? Ik vind het helemaal niet erg. Je bent God niet. Ik ben alleen verantwoording aan Hem verschuldigd.

En inderdaad moge God ons leiden, Hij is de machtigste en de meest wijze!

Salaam happylady

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 16:43
In eerste instantie geplaatst door Remco

Nak, stel je hebt gelijk (ik oordeel daar niet over), dan zeg je in jou
bericht wel dat de Koran niet compleet is. Dat zeg je� heel
duidelijk. Ik vraag me af wat je nou geloofd. geloof je dat de Koran
compleet is of dat hij niet compleet is. Je zegt namelijk beide.

Ik oordeel verder niet over je bericht en of je al dan niet gelijk
hebt, omdat het niet echt gaat over hetgeen ik eigenlijk wil horen. ik
wil feiten horen waarom monotheist onbetrouwbaar zou zijn. In mijn ogen
zijn het gewoon mensen die er een ander mening op na houden en jullie
bestrijden die omdat hun mening niet jullie mening is. Alleen met
feiten kan je aantonen of iets betrouwbaar of onbetrouwbaar is.



Ok, als we het hebben over de Koran wil je het niet begrijpen. Denk dan aan een GEWOON boek, dat verwijst naar een ander boek als aanvulling...is dat dan ook niet compleet....

Laat maar, je wilt het niet begrijpen, er valt niets te begrijpen het is gewoon logisch. Wat jij zegt..gaat nergens over..sorry hoor..
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 17:05

Salaam Nak,

nee, wat jij zegt is niet logisch, want God heeft gezegd dat zijn openbaring zonder tegenspraak en compleet is.

4: 82 Do they not ponder on The Qoran? Had it been from other than Allah, they would surely have found therein much discrepancy.

6:114 Say: Shall I seek for judge other than Allah? When He it is who hath sent unto you The Book, explained in detail.

In mijn Qoran staat er dan ook nog de volgende uitleg bij de tekst: The righteous man seeks no other standard of judgment but Allah's Will. How can he, when Allah in His grace has explained His Will in the Qoran, with details which men of every capacity can understand? The humblest can learn lessons of right conduct in daily life, and the most advanced can find the highest widom in its teaching, enriched as it is with all kinds of beautiful illustrations from nature and the story of man.

Er is dus geen andere rechter dan God. Hij heeft Zijn wil geopenbaard in de Qoran met details voor mensen met welk denkvermogen ook.
Salaam happylady

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2004 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam Nak,


nee, wat jij zegt is niet logisch, want God heeft gezegd dat zijn openbaring zonder tegenspraak en compleet is.


4: 82 Do they not ponder on The Qoran? Had it been from other than Allah, they would surely have found therein much discrepancy.


6:114 Say: Shall I seek for judge other than Allah? When He it is who hath sent unto you The Book, explained in detail.


In mijn Qoran staat er dan ook nog de volgende uitleg bij de tekst: The righteous man seeks no other standard of judgment but Allah's Will. How can he, when Allah in His grace has explained His Will in the Qoran, with details which men of every capacity can understand? The humblest can learn lessons of right conduct in daily life, and the most advanced can find the highest widom in its teaching, enriched as it is with all kinds of beautiful illustrations from nature and the story of man.


Er is dus geen andere rechter dan God. Hij heeft Zijn wil geopenbaard in de Qoran met details voor mensen met welk denkvermogen ook. Salaam happylady



Dit was mijn laatste bericht op dit forum. Ik heb betere dingen te doen. Beetje werken aan mijn website enz.
Als je zo graag onze schepper ongehoorzaam wilt zijn, dan moet je dit zelf weten. Als je niet om vergiffenis gaat vragen is dit je eigen zondes en jij bent uiteindelijk de persoon die zich voor je koppigheid moet verantwoorden.

Moge Allah Subhanahoe Wa Ta Ala het mij vergeven wanneer ik me heb laten gaan op dit forum. Moge Allah Subhanahoe Wa Ta Ala ons leiden op het rechte pad. En moge Hij ons beschermen tegen het kwaad van de vervloekte duivel.

Assalaamoe Alaikoem,

Jullie broeder in ISLAM

NAK4LIFE
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 06:44

Mooizo, een broeder die oordeelt over andere zusters, of ze wel of niet moslima zijn, die hoef ik hier niet. Misschien dat we nu fatsoenlijk kunnen discusseren?

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
^Lost^ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 14:40

Salamoe 3alaikoum

 

nak4life moge allah(swt) je belonen voor het helpen van je zusters en broeders om op het rechte pad te komen.

 

Volg de koran en de sunna,want alleen dan ben je op het rechte pad.

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 15:43
In eerste instantie geplaatst door ^Lost^

Salamoe 3alaikoum

 

nak4life moge allah(swt) je belonen voor het helpen van je zusters en broeders om op het rechte pad te komen.

 

Volg de koran en de sunna,want alleen dan ben je op het rechte pad.

Heej lost, je klinkt inderdaad behoorlijk "lost" oftewel verdwaald. Moge Allah jou op het rechte pad leiden.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

In eerste instantie geplaatst door ^Lost^

Salamoe 3alaikoum

 

nak4life moge allah(swt) je belonen voor het helpen van je zusters en broeders om op het rechte pad te komen.

 

Volg de koran en de sunna,want alleen dan ben je op het rechte pad.

Heej lost, je klinkt inderdaad behoorlijk "lost" oftewel verdwaald. Moge Allah jou op het rechte pad leiden.

Assalamoe alykoem,

wat is er mis met wat zuster Lost zei, als jij vind dat anderen niet over je gaan oordelen, dan moet je niet hetzelfde doen, je zegt verdwaald, ik heb gelezen dat je net moslima bent geworden, dus daarom ga ik niet egt op in je beoordeling van andere moslims, Moge Allah je bijstaan in het vergaren van de ware kennis. Moge Allah ons allemaal leiden.

wasslaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 12:52
Ik oordeel over mensen die de meest achterlijke mensen achterna lopen.
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 12:58

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik oordeel over mensen die de meest achterlijke mensen achterna lopen.

Assalamoe alykoem,

so....... wie is achterlijk, zuster? me too?

ennn....assalamoe alykoem mag ook wel bij, hoor, ik zal het leuk vinden als je me met de salaam groet

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 14:49

asallam aleikum

Laat het oordelen nou maar aan Allah(s.w.t.)over,

Want Hij weet het beter

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 15:08
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik oordeel over mensen die de meest achterlijke mensen achterna lopen.

Assalamoe alykoem,

so....... wie is achterlijk, zuster? me too?

ennn....assalamoe alykoem mag ook wel bij, hoor, ik zal het leuk vinden als je me met de salaam groet

wassalaam,

Salaam alykoem.. sorry wou jou niet beledigen, en ik heb momenteel echt niet op sommige mensen op het forum, en al helemaal niet op mensen die diegenen achterna lopen, daar bedoel ik jou niet mee! ik vind je reactie wel lief  zeker nadat ik net een hele botte reactie heb geplaatst!

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.