Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoofddoek
    Geplaatst op: 28 juni 2004 om 06:14

Selamun Aleykum,

Ik heb een vraagje aan jullie, ik wil heel graag weten of er in de koran een vers staat dat gaat over het dragen van een hoofddoek.Ik wil graag weten of dat het er letterlijk in staat of niet.

Alvast bedankt,

Ruveyda

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 06:17
Assalaamoe Alaikoem,

�En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar over hun boezems dragen.� (Soerat an-Noer: 31)


"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]

Wa Alaikoem Salaam
Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 06:26

selamun aleykum,

ik verbaas mij de laatste tijd over al die discussies over het dragen van een hoofddoek.Wat ik zelf erg vind is dat ik laats op een turkse discussieforum was, en de discussie ging over het dragen van een hoofddoek. er waren zoveel mensen die het oneens waren met het dragen van een hoofddoek en vonden dat het geen verbintenis had met de islam.

Nou denk ik zelf, als mensen die ook islamitisch zijn zeggen dat een hoofddoek nergens op slaat. en dat je je tegenover je eigen broeders en zusters moet verdedigen. Laat staan wat je dan allemaal te wachten staat tegenover mensen die niet moslim zijn. DIt vind ik echt een vervelende gedachte.

Ook als ik naar de moskee ga, hoor ik vaak hele nare dingen die ik nu niet kan zeggen. Maar het bliijft pijnlijk, die gedachte hoe mensen over je denken.

Maar ik hoop dat allah ons allemaal de kracht en iman zal geven om dit gevecht vol te houden tot ons dood insallah.

selamun aleykum

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door Remco

In de Koran staat geen vers dat direct praat over de hoofddoek. Er
staan verzen die over de kleding van de vrouw gaan en die verzen praten
enkel en alleen over het bedekken van de boezem en schaamstreek. De
hoofddoek zelf� of iets dat zegt dat je je hoofd moet bedekken
staat er niet in.

http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

http://www.submission.org/Dutch/dress.html

Deze links geven een heldere uitleg over de hoofddoek in de Koran (of beter gezegt, de hoofddoek niet in de Koran).



Beste Remco,

Het is niet verplicht om aan elke topic mee te doen. Als je niet weet waar je over typt..typ dan niet.

Een Khimaar is iets(kleding) waarbij de hoofd, hals nek en oren bedekt worden.

Een djilbaab(overkleden)bedekt de gehele lichaam van hoofd t/m de voeten.

Dus het staat er wel in!!!

En die "monotheist" site hoef je echt niet aan te halen...of is het jouw site????



Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 10:43

Nak,

het is ook niet verplicht niet aan elk topic mee te doen.  En Remco weet, denk ik, best waar hij het over heeft, het enige probleem is dat jij het er niet mee eens bent. 

Bovendien zijn er op dit forum al vaak genoeg discussies en vragen over de hidjaab, dus zal het vast niet zo duidelijk zijn als jij doet uitschijnen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 11:35

asallam aleikum,

absoluut geen betrouwbare sites,die remco aangeeft..astagfigoerallah!!!!!!

tenminste,als je de sunnah wil volgen...

bij monotheist beweren ze veel dingen waar je je wenkbrouwen bij optrekt,zo ook bij submission.org.let goed op oghtie,via internet wordt je net zo snel aan informatie geholpen als op een dwaalspoor gebracht.De meester sites zijn wel ok.Zoals deze site,islaam.nl,en zo zijn er velen(met de juiste informatie!!)over islaam.De uitzonderingen op die sites zijn oa.bovengenoemde.

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Oem 'Isa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asallam aleikum,

absoluut geen betrouwbare sites,die remco aangeeft..astagfigoerallah!!!!!!

tenminste,als je de sunnah wil volgen...

bij monotheist beweren ze veel dingen waar je je wenkbrouwen bij optrekt,zo ook bij submission.org.let goed op oghtie,via internet wordt je net zo snel aan informatie geholpen als op een dwaalspoor gebracht.De meester sites zijn wel ok.Zoals deze site,islaam.nl,en zo zijn er velen(met de juiste informatie!!)over islaam.De uitzonderingen op die sites zijn oa.bovengenoemde.

wa sallam

 

Na3am, die site is niet betrouwbaar..

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 14:54

Ik vind deze sites juist zeer betrouwbaar. Zahra o.a. niet, omdat ze het er niet mee eens is denk ik. Overigens hoor ik op deze site voortdurend dat je kennis moet vergaren over de islam, maar zodra je op sites gaat kijken waar ze de dingen eens op een andere manier bekijken, raakt de boel hier in paniek. Dat vind ik persoonlijk een beetje dubbel.. maar goed.

Op monotheist.nl bekijken ze de dingen heel correct, alleen geloven ze niet in Hadith. Over de betrouwbaarheid daarvan valt inderdaad te twisten en hun bekijken het met een visie, alleen gebaseerd op koran. Het lijkt mij juist verstandig om op dat soort sites eens te kijken, zodat je de dingen ook eens van een andere kant ziet. Aan eenzijdige kennis heeft een mens immers niets, of wel?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:06
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik vind deze sites juist zeer betrouwbaar.�Zahra o.a.�niet, omdat ze het er niet mee eens is denk ik.�Overigens hoor ik op deze site voortdurend dat je kennis moet vergaren over de islam, maar zodra je op sites gaat kijken waar ze de dingen eens op een andere manier bekijken, raakt de boel hier in paniek. Dat vind ik�persoonlijk een beetje dubbel.. maar goed.


Op monotheist.nl bekijken ze de dingen heel correct, alleen geloven ze niet in Hadith. Over de betrouwbaarheid daarvan valt inderdaad te twisten en hun bekijken het met een visie, alleen gebaseerd op koran. Het lijkt mij juist verstandig om op dat soort sites eens te kijken, zodat je de dingen ook eens van een andere kant ziet. Aan eenzijdige kennis heeft een mens immers niets, of wel?


Liefs Rahima



Sorry, ik haal iedereen een beetje door elkaar hierzo..en weet ook niet meer of je een Moslima bent of niet.

In ieder geval sluit ik me aan bij Zahra, de site is gewoon niet betrouwbaar.

Het heeft ook niets met de ware Islam te maken, ik zou ook niet in de schoenen willen staan van de makers van de site.

Waarom hebben we de hadith nodig. Dit voorbeel heb ik vele malen in de moskee gehoord: In de koran staat beschreven dat wij het gebed moeten verichten. Dus als we de Koran volgen verichten we het gebed.
Maar als we ALLEEn de Koran volgen en niet de Koran en de Sunnah...dan kunnen we de moskee binnenlopen...drie rondjes draaien...een koprol maken en vervolgens de eindigen met het zeggen van "Assalaamoe Alaikoem". Niemand die komt uitleggen dat de Sunnah niet hoeft, kan hier commentaar op leveren. Want in de Koran staat niet uitgelegd hoe je het gebed moet verichten...

Dus hou je gewoon aan de Koran en de Sunnah

Eigenlijk praten die mensen die zeggen dat je de Koran alleen moet volgen en niet de sunnah zichzelf ook tegen.

In de Koran staat

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7)

wa Alaikoem Salaam

Jullie broeder In Islam

Nak4life

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:14

"In ieder geval sluit ik me aan bij Zahra, de site is gewoon niet betrouwbaar.

Het heeft ook niets met de ware Islam te maken, ik zou ook niet in de schoenen willen staan van de makers van de site. " -> dit is allemaal jou visie, jou oordeel. Jij weet niet wat de ware islam is, het is niet aan jou om dat te beoordelen. Niet aan jou en aan niemand niet. Laat iedereen de ruimte om dat voor zichzelf uit te maken.

Nog wat:

"En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7) " Ja inderdaad, maar wie kan bewijzen wat de profeet echt gezegt heeft en wat niet? niemand..

En het gebed, oftewel de de Salaat, staat zeker wel duidelijk uitgelegt in de Koran: Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat.

"dus hou je gewoon aan de Koran en de Sunnah" - Ik bespeur hier toch enige angst voor andersdenkenden. Doe dat nou niet, en laat iedereen de ruimte om zijn eigen mening te vormen en wees niet zo bang voor alles wat anders is.

Liefs Rahima

Ps. als je links in het scherm naar mijn naam kijkt staat daaronder bij geslacht: vrouw.

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

"In ieder geval sluit ik me aan bij Zahra, de site is gewoon niet betrouwbaar. Het heeft ook niets met de ware Islam te maken, ik zou ook niet in de schoenen willen staan van de makers van de site. " -> dit is allemaal jou visie, jou oordeel. Jij weet niet wat de ware islam is, het is niet aan jou om dat te beoordelen. Niet aan jou en aan niemand niet. Laat iedereen de ruimte om dat voor zichzelf uit te maken.


Nog wat:


"En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7) " Ja inderdaad, maar wie kan bewijzen wat de profeet echt gezegt heeft en wat niet? niemand..


En het gebed, oftewel de de Salaat, staat zeker wel duidelijk uitgelegt in de Koran: Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat.


"dus hou je gewoon aan de Koran en de Sunnah" - Ik bespeur hier toch enige angst voor andersdenkenden. Doe dat nou niet, en laat iedereen de ruimte om zijn eigen mening te vormen en wees niet zo bang voor alles wat anders is.


Liefs Rahima


Ps. als je links in het scherm naar mijn naam kijkt staat daaronder bij geslacht: vrouw.




Is goed, ik daag je uit. Jij pakt verzen uit de koran, en verteld mij !!!precies!!! hoe ik het gebed moet verichten. Volgorde, Wat ik moet reciteren enz..

Ik hoor het graag van je...
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:48

Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat, dat heb ik gezegt. Overigens moet ik je bekennen dat ik geen praktizerend moslima ben, misschien zelfs wel helemaal geen, al geloof ik wel in Allah  en gezien het feit dat ik je een link heb gegeven, sla ik deze uitdaging af.

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door Remco

De sites zijn natuurlijk niet betrouwbaar omdat ze tegen jullie in
gaan. Argumenten waarom ze niet betrouwbaar zouden zijn hoor ik niet.
Op de sites word goed uitgelegd waarom zij de dingen beweren die ze
beweren, alles is onderbouwd.

Nak4life, jij praat jezelf en vele medestanders van jou tegen.
Enerzijds zeggen jullie namelijk dat de Koran compleet is, maar
anderzijds zeggen jullie ook dat niet alles in de Koran staat. Dus make
up your mind.



Ach, wil je het op deze manier spelen.

De koran is ook compleet. In de Koran staat dus ook dat je het gebed moet verichten. Tevens staat er in de KOran dat Allah Subhanahoe Wa Ta Ala boodschappers naar de aarde heeft gestuurd om ons te onderwijzen. Tevens staat er in de Koran dat het voorbeeld(zie vers hierboven) van Mohammed vrede en zegeningen zij met hem, moet volgen.

Dus wat wil je nou zeggen!?!?!?
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Kijk op www.monotheist.nl , ga naar links en klik vervolgens op de Salaat, dat heb ik gezegt. Overigens moet ik je bekennen dat ik geen praktizerend moslima ben, misschien zelfs wel helemaal geen, al geloof ik wel in Allah �en gezien het feit dat ik je een link heb gegeven, sla ik deze uitdaging af.




Nou, en daar kan ik het dus niet vinden. Dus klopt het niet wat je zegt. Je brengt mensen op een dwaalspoor, daar breng je jezelf mee in gevaar!!!

JE moet zelf verantwoording afleggen voor je daden, onthoud dat Inshallah
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:04

Salaam aleikum Nak4life,

dan lees je dus niet goed. Als je naar de artikelen gaat, vind je de 'Salaat' als artikel. Daar staat het uitgelegd. Dat het niet is, wat jij wil lezen, is wat anders.
Salaam happylady

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:06
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Nak4life,


dan lees je dus niet goed. Als je naar de artikelen gaat, vind je de 'Salaat' als artikel. Daar staat het uitgelegd. Dat het niet is, wat jij wil lezen, is wat anders. Salaam happylady



Is goed, dan daag ik jou uit!!!

Beschrijf de volledige Salaat, met alles erop en eraan(volgorde, recitaties enz)met als enige bron de Koran!!!

Kom maar op

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:08

Salaam aleikum nak4life,

Dat is in het artikel al gebeurd. Ik ga geen dubbel werk doen , ben erg druk met tentamens op dit moment. Sorry

Salaam happylady

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door Remco


In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Remco

De sites zijn natuurlijk niet betrouwbaar omdat ze tegen jullie in
gaan. Argumenten waarom ze niet betrouwbaar zouden zijn hoor ik niet.
Op de sites word goed uitgelegd waarom zij de dingen beweren die ze
beweren, alles is onderbouwd.

Nak4life, jij praat jezelf en vele medestanders van jou tegen.
Enerzijds zeggen jullie namelijk dat de Koran compleet is, maar
anderzijds zeggen jullie ook dat niet alles in de Koran staat. Dus make
up your mind.



Ach, wil je het op deze manier spelen.

De koran is ook compleet. In de Koran staat dus ook dat je het
gebed moet verichten. Tevens staat er in de KOran dat Allah Subhanahoe
Wa Ta Ala boodschappers naar de aarde heeft gestuurd om ons te
onderwijzen. Tevens staat er in de Koran dat het voorbeeld(zie vers
hierboven) van Mohammed vrede en zegeningen zij met hem, moet volgen.

Dus wat wil je nou zeggen!?!?!?


Lees nou eens wat jezelf schrijft, je zegt namelijk zelf dat de Koran
niet compleet is. Ik leg die woorden niet in je mond, ik lees ze
gewoon, het staat er echt en je hebt het zelf getypt.



Het gaat hier om, http://islam.nak4life.com zie de flash bovenaan. De Koran en de Sunnah vormen samen de uitleg over een volmaakt geloof..de ISLAM
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:25
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,


Dat is in het artikel al gebeurd. Ik ga geen dubbel werk doen , ben erg druk met tentamens op dit moment. Sorry


Salaam happylady



Nee hoor, ze halen koranteksten aan..en maken daar een heel verhaal omheen. Dus lees eerst zelf even goed de tekst en je zult erachter komen dat er niet staat hoe je het gebed moet verichten!!!!
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:44

A salamoe 3alaikoum,

Wat zwak zeg van de meeste hier. Broeder Nak daagt jullie uit en iedereen heeft geen tijd of geen zin om met bewijzen te komen. Ik sluit me aan bij broeder Nak. Nak zei dat monotheist.nl een niet betrouwbare site is. Dat vind ik nog licht opgevat.

De site Monotheist.nl is zeer onbetrouwbaar, de oprichters van deze site moeten bestreden worden. Deze mensen kun je geen moslims noemen. Als je de Sunna van Onze Profeet sala Allahoe 3alaihie wa salam verwerpt dan ben je geen moslim. Ik ben geen geleerde of Imaam om hier een uitspraak over te doen. Maar in dit geval is het gewoon duidelijk.

En inderdaad zoals Nak zei, waar staat in de Qur'aan hoe je moet bidden, in detaill, dus:

Gebed: Hoeveel gebeden, Hoeveel Rakaa'at per gebed, wat moet je reciteren in welke rakaa'at, wat moet je zeggen in Ruku3, wat te zeggen in sudjud, enz. enz.

Zakaat: Waar in de Qur'aan staat wanneer je zakaat moet betalen, hoeveel zakaat, aan wie.

Hadj: Waar in de Qur'aan staat dat je 7 maal om de qa3ba moet rondlopen. Wanneer moet je naar djebel Arafa, wanneer naar muzdalifah, wanneer moet je radjm ashaitan doen enz. enz.

Conclusie: Mensen kijk uit voor de site monotheist.nl, dit zijn dwalenden. Ik heb jullie gewaarschuwt, ik heb een nasiehah gegeven, ik heb mijn plicht gedaan.

PS: Omdat deze detaills niet in de Qur'aan te vinden zijn wil niet zeggen dat de Qur'aan incompleet is. Men moet bepaalde zaken uit elkaar halen. De Qur'aan geeft vooral de theorie aan. Wil je het praktiseren, dan moet je kijken naar de Sunna. Het was onze Profeet Mohammed Sala Allahoe 3alaihie wa salam die onze grote voorbeeld was, hij praktiseerde de Qur'aan op de juiste manier, wat wij moeten doen is hem hierin volgen. Waar halen wij onze informatie vandaan, van de ahadith.

Wa salamoe 3alaikoum,

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:44

In eerste instantie geplaatst door nak4life




Waarom hebben we de hadith nodig. Dit voorbeel heb ik vele malen in de moskee gehoord: In de koran staat beschreven dat wij het gebed moeten verichten. Dus als we de Koran volgen verichten we het gebed.
Maar als we ALLEEn de Koran volgen en niet de Koran en de Sunnah...dan kunnen we de moskee binnenlopen...drie rondjes draaien...een koprol maken en vervolgens de eindigen met het zeggen van "Assalaamoe Alaikoem". Niemand die komt uitleggen dat de Sunnah niet hoeft, kan hier commentaar op leveren. Want in de Koran staat niet uitgelegd hoe je het gebed moet verichten...


Dus je vindt je Koran toch niet zo perfect?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:54
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Waarom hebben we de hadith nodig. Dit voorbeel heb ik vele malen in de moskee gehoord: In de koran staat beschreven dat wij het gebed moeten verichten. Dus als we de Koran volgen verichten we het gebed. Maar als we ALLEEn de Koran volgen en niet de Koran en de Sunnah...dan kunnen we de moskee binnenlopen...drie rondjes draaien...een koprol maken en vervolgens de eindigen met het zeggen van "Assalaamoe Alaikoem". Niemand die komt uitleggen dat de Sunnah niet hoeft, kan hier commentaar op leveren. Want in de Koran staat niet uitgelegd hoe je het gebed moet verichten...


Dus je vindt je Koran toch niet zo perfect?



Zijn jullie nou zo dom, of doen jullie maar alsof?!?!?

De Koran is Perfect. Het geeft de richtlijnen weer.
Er staat dus duidelijk in dat je ook de Sunnah moet volgen. De Sunnah is de beschrijving van de Praktijk, hoe de profeet vrede zij met hem bepaalde handelingen heeft vericht.

Dus de ISlam is(ja nogmaals, sommige mensen zijn traag van begrip)compleet en perfect als Godsdienst. De koran is Perfect, daarom verwijst het ook naar de Sunnah!!!!

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 17:03

Salaam aleikum nak4life,

ik wou nog even zeggen dat het misschien flauw is, maar ik niet een artikel over ga schrijven.

Enne, God heeft toch gezegd dat Hij het gemakkelijk maakt voor ons, waarom bekruipt mij dan wel eens het idee dat dat maar zo over het hoofd wordt gezien? Ik vind de soennitische islam soms wel verschrikkelijk moeilijk hoor.

Trouwens, wel jammer dat een mooie godsdienst zo wordt vertroebeld door allerlei verschillende opinies over hadith en betrouwbaarheid.

Salaam happylady

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 17:16
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,


ik wou nog even zeggen dat het misschien flauw is, maar ik niet een artikel over ga schrijven.


Enne, God heeft toch gezegd dat Hij het gemakkelijk maakt voor ons, waarom bekruipt mij dan wel eens het idee dat dat maar zo over het hoofd wordt gezien? Ik vind de soennitische islam soms wel verschrikkelijk moeilijk hoor.


Trouwens, wel jammer dat een mooie godsdienst zo wordt vertroebeld door allerlei verschillende opinies over hadith en betrouwbaarheid.


Salaam happylady



Wa Alaikoem Salaam

Er is maar een Islam, en dat is de Islam volgens de Koran en de authentieke Sunnah. Daar is niets moeilijks aan. Pas als je het gaat aanpassen is het moeilijk. Weet je wat nog moeilijker is, als je de Sunnah weglaat en alleen de Koran gaat volgen... Ja, dan is het pas moeilijk. En nog moeilijker is het dat als men zegt dat we de Sunnah achterwege moeten laten terwijl de Koran weer het volgende zegt:

En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. (Koran 59:7)

Dus je kan het zo moeilijk maken wat je wilt...maar de ware Islam is de Islam zoals het beschreven staat in de Koran en de Sunnah!!!
En daar is niets moeilijks aan. Alles staat juist zo mooi beschreven.

Alhamdoelillah, de waarheid krijgen we in onze handen geduwd. Laat het niet los!! Het zal onze overwinning zijn Inshallah

ALAHO ALEM

Wa Alaikoem Salaam


Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 17:47

In eerste instantie geplaatst door nak4life



Zijn jullie nou zo dom, of doen jullie maar alsof?!?!?

Word je weer persoonlijk als je het in de discussie niet kan halen?

De Koran is Perfect. Het geeft de richtlijnen weer.
Er staat dus duidelijk in dat je ook de Sunnah moet volgen. De Sunnah is de beschrijving van de Praktijk, hoe de profeet vrede zij met hem bepaalde handelingen heeft vericht.

Jij mag geloven wat je wil, dat is je goed recht.  Besef echter goed dat de rest van de wereld andere definities heeft voor perfect en compleet.  Wat zijn de jouwe eigenlijk?  Die van mij kan je bv terugvinden in de 'Dikke van Dale' en gelijksoortige boeken.

Dus de ISlam is(ja nogmaals, sommige mensen zijn traag van begrip)compleet en perfect als Godsdienst. De koran is Perfect, daarom verwijst het ook naar de Sunnah!!!!

Volgens ben jij soms wat traag van begrip.  De Islaam is jouw waarheid, niet perse die van mij of iemand anders.  En nogmaals, je kan de Koran niet bewijzen met de Koran.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 03:32
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum nak4life,

ik zal het nog een keer proberen,

Enne, God heeft toch gezegd dat Hij het gemakkelijk maakt voor ons, waarom bekruipt mij dan wel eens het idee dat dat maar zo over het hoofd wordt gezien? Ik vind de soennitische islam soms wel verschrikkelijk moeilijk hoor. Is de soennitische islam niet moeilijk dan met een speciale hoofddoek en alle regels over wat wel en niet mag in detail (ik heb geen moeite met regels, maar wel met artikelen die soms wel eens boven komen drijven over die 100 regels met een huwelijk bv. Daar ben ik toch zeker zelf bij) Ik vind dat er wel eens gedacht wordt dat iedereen niets zelf kan verzinnen en het allemaal wel voor hen verzonnen wordt. Ik vind het idee dat de shariah fitna helpt verminderen, echte kul. Fitna gebeurt toch wel; als de mens iets wil, dan gebeurt het ook. Daar heeft de shariah helemaal niets mee te maken. Je moet gewoon zelfrespect hebben enne, zoals ergens anders gezegd door mij: ik krijg het onbehagelijke gevoel dat in de fundi-soenna de vrouw wordt gereduceerd tot een geslachtsdeel. Dat gevoel kun je me niet door 1000 woorden afnemen. Daar weiger ik dus ook aan mee te werken. Verder vind ik bv sommige hadith heel vreemd: als je dit of dat zo vaak doet, dan kom je in het paradijs. VOlgens mij gaat het om intentie, niet om hoe vaak je iets doet. Islam is geen toverspreuk.

Trouwens, wel jammer dat een mooie godsdienst zo wordt vertroebeld door allerlei verschillende opinies over hadith en betrouwbaarheid. Ik heb een groot vertrouwen in God. Hij heeft ons als redelijke mensen op aarde gezet. Ik doe mijn best een goede moslim te zijn. Ik snap niet hoe het soms niet gezien wordt dat die discussie over de betrouwbaarheid van de hadith soms als het allerbelangrijkste wordt gezien. Ik denk dat de Qoran de openbaring is volmaakt en compleet is. Hoe zit het met het stuk over de wudu, zoals die in de Qoran staat beschreven? Er staat toch duidelijk hoe dat moet? 5:6: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je opstellen voor de Salaat, was dan jullie gezichten en handen tot aan de ellebogen en veeg jullie hoofden en voeten tot de enkels�". Waarom zijn daar sowieso nog hadith over nodig?

Salaam happylady

ik hoop dat het duidelijk is, dat dit geen aanval is, maar dit is mijn gevoel. Geef maar veel argumenten, want ik ben zeker niet negatief, maar tot nu toe blijf ik het moeilijk vinden .

Nogmaal salaam happylady

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 03:51

 

Salaam alaikoum,

Broeder YounesF hele goede vragen over het bidden, wat ik me ook afvraag wat zeggen ze tijdens de tashoed in het gebed. Achhadoe an la ilaha ila Allah wa ashadoe ana mohamadan rasoeloe Allah. Soubhana allah en als de doodsengel naar hen toe komt wat zullen dan de laatste woorden zijn soubhana allah...en wat zijn de 5 pilaren in de islam.

-1e getuigenis dat allah de enige schepper is en de profeet de boodschapper is van allah

-2e het gebed ....hoe bidden zei die de soena verwerpen...

-3e sawm vasten

-4e zakaat

-5e hadj verrichten.. wat doen ze in de hadj is het niet de heilige plaatsen bezoeken waar de profeet allemaal is geweest bijv...arafat

soubhana allah 1e pilaar in de islaam is getuigenis afleggen en wat moet een nieuwe moslim(a) zeggen in de moskee als die zich bekeerd ashadoe an la ilaha ila Allah wa ashadoe ana mohamadan rasoeloe allah...

soubhana allah..of denken geboren moslim ah dat hoef ik niet te doen..ik was al moslim toen ik geboren werd..wat zeggen ze dan als malik al mout komt (engels des doods) dan zeker wel de getuigenis...soubhana allah...

wa alaikoum asalaam,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:05

Misschien helpt het om gewoon eens te gaan lezen wat er staat, dan hoef je het ook niet te vragen . Dat betekent NIET dat ik zeg dat het ook aangenomen moet worden, maar gewoon lezen. Als moslim moet je kennis vergaren, dus waarom niet gewoon lezen?

Salaam happylady

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:16

 

waarom mag ik het niet vragen..als jij antwoorden hebt beantwoord dan mijn vragen ik heb niet zo'n zin om de onbetrouwbare site te gaan na lezen...wil ik niet...als je geen antwoorden hebt..dan wacht ik wel op een andere reactie..

dag happylady...

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 04:19

Salaam aleikum Umm Umarah,

Maar jij vraagt wat er op die site staat, dus of ik jou antwoord geef wat er op die site staat, of dat je de site leest, is toch hetzelfde , of ben ik nou blond?

Maar goed, no hard feelings

Salaam happylady

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.098 seconden.