Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Smeekbede als je de Adzaan hoort

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ubaydah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ubaydah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Smeekbede als je de Adzaan hoort
    Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 11:38
Smeekbede als je de Adzaan hoort
Herhaal wat de Moeaddzin (oproeper) zegt behalve als hij zegt:

7ayya 3ala Salah, 7ayya 3alal Fala7

Haast je tot het gebed en haast je tot de redding.

Hier moet je zeggen:

Laa 7awla wala qoewata ila Billah

Er is geen macht of kracht behalve bij Allah

Wa ana Ash-hadoe an laa ilaha ila Allahu wa7dahoe laa sharika lahoe wa anna Moehammadan 3abdoehu wa Rasuluhu radietoe billahi Rabban, wa bi Moehammadin Rasulan wa bil Islami dienan.

Ik getuig dat er geen god is dan Allah,Hij heeft geen deelgenoten en dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is.Ik ben tevreden met Allah als mijn Heer,met Mohammed als boodschapper en met de Islam als mijn religie.

(Dit moet in het Arabisch gereciteerd worden nadat de Moeadzin de woorden van de geloofsbevestiging heeft uitgesproken).

Nadat de roep van de Moeaddzin beantwoord is moet je in het Arabisch de zegeningen van Allah over de profeet uitroepen.

Allahoema Rabba hadihi da3wati tammati wa salatil qa-imati, ati Moehammadanil wasielata wal fadielata, wab3ath-hoe maqama mahmuda nilladhi wa3adtahoe innaka la toekhlifoel mie3ad.

O, Allah, Heer van onze volledige gebeden geef Mohammed zijn eeuwige rechten van voorspraak,aanzien en de hoogste plaats die U hem hebt beloofd. waarlijk verbreekt geen belofte

Tussen de oproep tot het gebed en de iqamah moet je zelf smeekbeden maken.De smeekbeden in deze tijd worden niet verworpen.

Bron: het boekje Boek over doe'a
Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:11
selamo alykom
mashal mijn broer mashalah ga in ieder geval door
okl heel interesant
en verder heb ik nog een vraag
u naam is dat u naam
ik vind dat een zeer aangename naam
uit de tijd van de rasool en ik dacht namelijk dat er zeer weinig mensen waren in deze tijd die zulke namen gebruiken
ik ga inshalah mijn zoon hudayfah noemen
en mijn 2e ubaydah

jaj hahah ik weet mashalah nogmaals da ge die naamt hebt gekregen van allah sobhana o ta3ala

Terug naar boven
Ubaydah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ubaydah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 20:57

In eerste instantie geplaatst door hudayfah

selamo alykom
mashal mijn broer mashalah ga in ieder geval door
okl heel interesant
en verder heb ik nog een vraag
u naam is dat u naam
ik vind dat een zeer aangename naam
uit de tijd van de rasool en ik dacht namelijk dat er zeer weinig mensen waren in deze tijd die zulke namen gebruiken
ik ga inshalah mijn zoon hudayfah noemen
en mijn 2e ubaydah

jaj hahah ik weet mashalah nogmaals da ge die naamt hebt gekregen van allah sobhana o ta3ala

 

Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu beste broeder Hudayfah

Betreft de naam Ubaydah dat is mijn ware naam niet mijn broeder mijn ware naam is hassan aangenaam :)

En Moge Allah u Zegenen agie met rechtgeleide kinderen Amien

Wa 3alaik Asalaamu Allah wa Ra7matuhu wa Barakatuh

Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.