Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat wil je bereiken?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat wil je bereiken?
    Geplaatst op: 17 november 2004 om 06:31

Deze leugenaars zal ik Isnaha'Allah vanavond ontmaskeren.

Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 07:17

Dat was het, battle for peace, wat ik in je zocht! Heerlijk! Ja! Ga een open discussie aan! Zie je wel, het wordt toch nog hartstikke leuk met ONS SAMEN!

Al bij voorbaat dank voor je bijdrage hierover!

Salaam!!!

Jens

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:24

Laten we de leugens van de ''answering islam'' team weerleggen.

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

leugen nummer 1: Tientallen andere verzen in de koran spreken zeer hoog van de bijbel, en niet ��n beschuldigt hem van corruptie.

Dit is hun eerste leugen...wanneer Allah in de koran zegt:

koran 2:75 Verwacht je, dat zij je zullen geloven, terwijl een aantal hunner het woord van God heeft vernomen en het verdraait, nadat zij het hebben begrepen, tegen beter weten in?
koran 5:13 En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, God heeft degenen, die goeddoen, lief.

Wat begrijpen we hieruit? de bijbel is vervalsd.
Ze liegen terwijl ze beter weten...ze maken leugens achter de koran en de heilige profeet Mohammad may Peace Be Upon Him . en bovendien de bijbel zegt zelf dat de bijbel is vervalsd.

Jeremia 8:8 Hoe durven jullie te zeggen: "Wij zijn wijzen, wij hebben de wet van de HEER"? De pen van de schrijvers heeft hem vervalst.

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

Leugen nummer 2: Wat zou de koran bedoeld hebben toen het verwees naar de bijbel in de volgende verzen: "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was," surah Marjam: 19: 12.

Door gebrek aan kennis hebben ze deze verzen niet begrepen.
Zij weten beter dan ons dat de originele Nieuwe Testament verloren is gegaan. dat was geschreven door Johannes...niet wat wij nu hebben met duizenden tegenstrijdigheden. Zij weten zelf dat die boek veeel later dan Jezus is opgeschreven...de originele is weg dus wat ze nu hebben is een namaak...en is dus niet geschreven door Johannes maar door ''Johannes''.

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

Leugeb nummer 3: Tekstuele corruptie kan gemakkelijk in de bijbel worden ontdekt, aangezien de originelen beschikbaar zijn.

hahaha...kijk ze liegen...dit is een uitdaging voor iedere Christen hier...laat maar zien waar de originele bijbel ligt.
Die heb je niet...alleen maar 24.000 kopie�n van tot 350 jaar N.C...en niet 2 zijn hetzelfde. elke van die kopi�n is anders...ze hebben 1 van die 24.000 kopi�n gepakt en die vertaald naar wat we nu voor ons hebben.

http://netministries.org/Bbasics/BBVer.htm
''...There are no original manuscripts of any of the books of the Bible in existance today...''

http://www.bibletruths.net/Archives/BTAR124.htm
''...These are, of course, copies of the original letters there are no extant originals...''

Dus de originele kopi�n hebben jullie niet meer....dat zegt genoeg.
Maar hoe kunnen die leugenaars dan zeggen dat ze het hebben.......?

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

Leugen nummer 4: Zelfs als de koran de bijbel zou beschuldigen van corruptie, dan was het nog extreem moeilijk te bewijzen in het licht van de tekstuele en archeologische bewijzen.

2 Kronieken 9:25 Ook had Salomo 4.000 paardenstallen, en wagenen, en 12.000 ruiteren; en hij legde ze in de wagensteden, en bij den koning te Jeruzalem.
1 Koningen 4:26 Salomo had ook 40.000 paardenstallen tot zijn wagenen, en 12.000 ruiteren.

2 Samu�l 10:18 Maar de Syriers vloden voor Israels aangezicht, en David versloeg van de Syriers 700 wagenen, en 40.000 ruiteren; daartoe sloeg hij Sobach, hun krijgsoverste, dat hij aldaar stierf.
1 Kronieken 19:18 Doch de Syriers vloden voor het aangezicht van Israel, en David versloeg van de Syriers 7.000 wagenen, en 40.000 mannen te voet; daartoe doodde hij Sofach, den krijgsoverste.

2 Samu�l 8:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 600 ruiteren, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan 100 wagenen over.
1 Kronieken 18:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 7.000 ruiters, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield 100 wagens daarvan over.

2 Koningen 8:26 Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2 Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.

2 Kronieken 36:9 Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8 Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.

Dit zijn verschillen in maar 2 Boeken he...niet de hele bijbel...2 boeken spreken elkaar zo zwaar tegen...wat zou er gebeurt zijn als ze alle 24.000 boeken hadden vertaald en naast elkaar gezet?

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

Leugen nummer 5: In het geval van het vers hierboven verwijst het naar een meningsverschil tussen Mohammed en de Joden van Medina.

koran 69:44
En als hij een paar woorden had verzonnen in Onze Naam.
45 Dan zouden wij hem met kracht gegrepen hebben.
46 En dan zouden wij zijn Aorta doorgesneden hebben.
47 En niemand van jullie zou dat voor hem kunnen verhinderen.
48 En Voorwaar, hij (de koran) is zeker een vermanig voor de Godvrezenden.
49 En Voorwaar, wij kennen zeker de loochenaars onder jullie.
50 En Voorwaar, hij (de koran) zal voor de ongelovigen zeker een oorzaak van spijt zijn.

Deuteronomium 18:18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.
19 En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken.
20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

Leugen nummer 6: De koran beweert dat de Joden bijbelse profetie�n over Mohammed probeerden te verbergen en deze verdraaiden nadat zij ze begrepen.

Zoals de Gospels van Barnabas: http://www.barnabas.net/chapter_index.htm

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

Leugen nummer 7: Mohammed geloofde dat hij in de bijbel vermeld werd. Dus, hoe kon hij naar een boek verwijzen dat corrupt is en dat tegelijkertijd over hem spreekt?


Niet het hele boek is vals.

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

leugen nummer 8: Het is moeilijk te zeggen dat het woord van God gecorrumpeerd kan worden, aangezien de koran getuigt dat de woorden van God door God beschermd worden.


Als Allah de bescherming beloofd heeft dan bestaat de echte bijbel nog wel ergens....maar mischien wordt het verborgen gehouden door de Christenen?
Net zoals ze de Gospels van Barnabas verborgen hielden...? waar zijn die 24.000 kopie�n? heb je ze allemal gelezen?

koran 3:71 O, mensen van het Boek, waarom verwar je de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in?

In eerste instantie geplaatst door ''Answering Islam''

Leugen nummer 9: En de enige manier hiertoe is om woorden in de koran verkeerd te vertalen. Laat ik dat bewijzen.
 

hahaha...na 1400 jaar komt hij ons uitleggen wat er in de koran staat...
Wat komen deze leugenaars praten zonder kennis...? ze verdraaien de woorden zoals Allah dat zei.
grote leugenaars...ze zijn vervloekt met de mond van David en Jezus God's vrede zij met hen zoals Allah zegt in de koran...wegens hun ongeloof.
Wat zegt de bijbel zelf over hun geloof en hun omgaan en hun handelingen?

Jesaja 42:20 Gij ziet wel veel dingen, maar gij bewaart ze niet; of schoon hij de oren opendoet, zo hoort hij toch niet.
Jesaja 48:6
Gij hebt het gehoord, aanmerkt dat alles; zult gijlieden het ook niet verkondigen? Van nu af doe Ik u nieuwe dingen horen, en verborgen dingen, en die gij niet geweten hebt.
7 Nu zijn zij geschapen, en niet van toen af, en voor dezen dag hebt gij ze ook niet gehoord; opdat gij niet misschien zeggen zoudt: Ziet, ik heb ze geweten.
8 Ook hebt gij ze niet gehoord, ook hebt gij ze niet geweten, ook van toen af is uw oor niet geopend geweest; want Ik heb geweten, dat gij gans trouwelooslijk handelen zoudt, en dat gij van den buik af een overtreder genaamd zijt.
9 Om Mijns Naams wil zal Ik Mijn toorn langer uitstellen, en om Mijns roems wil zal Ik, u ten goede, Mij bedwingen, opdat Ik u niet afhouwe.
Matth�us 8:26 En Hij zeide tot hen: Wat zijt gij vreesachtig, gij kleingelovigen? Toen stond Hij op, en bestrafte de winden en de zee; en er werd grote stilte.
Matth�us 14:31 En Jezus, terstond de hand uitstekende, greep hem aan, en zeide tot hem: Gij kleingelovige! waarom hebt gij gewankeld?
Matth�us 16:8 En Jezus, dat wetende, zeide tot hen: Wat overlegt gij bij uzelven, gij kleingelovigen! dat gij geen broden mede genomen hebt?
Lukas 8:25 En Hij zeide tot hen: Waar is uw geloof? Maar zij, bevreesd zijnde, verwonderden zich, zeggende tot elkander: Wie is toch Deze, dat Hij ook de winden en het water gebiedt, en zij zijn Hem gehoorzaam?
Matth�us 15:16 Maar Jezus zeide: Zijt ook gijlieden alsnog onwetende?
Lukas 9:41 En Jezus, antwoordende, zeide: O ongelovig en verkeerd geslacht, hoe lang zal Ik nog bij ulieden zijn, en ulieden verdragen? Breng uw zoon hier.
Deuteronomium 9:24 Wederspannig zijt gij geweest tegen den HEERE, van de dag af, dat ik u gekend heb.
Matthe�s 23:37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild
Jeremia 8:8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.
Deuteronomium 31:29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.
Jesaja 42:18 Hoort, gij doven! en schouwt aan, gij blinden! om te zien.
Jesaja 50:11 Dat geschiedt u van Mijn hand, in smart zult gijlieden liegen.
Matth�us 7:22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

De eerste Christenen tot 300 jaar na Jezus waren geen Veelgodenaanbidders.
Zij gebruikten de verzen die ik aangaf waar wordt gesproken over de ��nheid van Allah. Zelf Allah noemden ze tot die tijd Ellah.
De bijbel zegt zelf dat Jezus was gestuurd naar de Israiliten en niet naar andere volkeren...Allah zegt in de ede koran:

koran 35:24. Voorwaar, Wij hebben u met de Waarheid gezonden als drager van blijde tijdingen en als waarschuwer; en er is geen volk waaronder zich geen boodschapper heeft bevonden.
koran 16:36. En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, "Aanbidt God en vermijdt de boze." Toen waren er sommigen onder hen die God leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reist daarom op aarde rond en ziet wat het einde was der loochenaars.
koran 10:47. Voor elk volk is er een boodschapper. Wanneer daarom hun boodschapper komt, wordt er met rechtvaardigheid onder hen geoordeeld en hun wordt geen onrecht aangedaan.
koran 14:4. Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat God dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze.

Zo ook Isa God's vrede zij met hem...een profeet zoals de bijeb zelf ook zegt. Maar toch plaatsten ze hem naast Allah en werden afgodendienaren. Maar het verschil tussen Isa en Mohammad may Peace Be Upon Him was dat Mohammad may Peace Be Upon Him was gestuurd naar de mensheid en Isa naar dat volk alleen.
De koran spreekt dan ook de hele mensheid aan en niet all��n de Arabieren. Wanneer wij allemal Islam zouden praktiseren zoals het hoorde dan was nu meer dan de helft van Nederland moslim geworden.
Islam is niet 5 keer per dag bidden...nee een hele leefwijze.
Zelfs bij het groeten van iemand moet je oppassen dat je het goed doet.
Moge Allah ons allen leiden naar het rechte pad....AMIEN!!!

Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:33

Leuk, heel leuk om je zo bezig te zien, bfp!

Dank je wel!

Je zit er waarschijnlijk op te wachten: Ja, je hebt gelijk!

Salaam!

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 13:00

koran 41:53 Weldra zullen Wij hun Onze tekenen in henzelf en over afgelegen streken tonen, tot het hun duidelijk wordt dat dit de Waarheid is. Is het niet genoeg dat uw Heer Getuige over alle dingen is?

user posted imageuser posted image


user posted imageuser posted image

user posted image

Dit is een boom in de bossen van Australie. deze boomstam is zo gebouwd dat het lijkt op een man die lijkt zich te buigen,
als je goed kijkt zie je de handen die hij op zijn knieen zet.
dat noemen de Moslims ''Ruku''. moslims bidden vij keer per dag, in die gebeden zitten een aantal houdingen en dit is ��n van die houdingen.
moslims bidden richting het heilige huis van God in Mekka en dat is precies de richting waar deze boom naar is gericht.



In het noorden van Afrika waar dagelijk Christenen moslims proberen te bekeren werd deze kalf geboren met de naam van Mohammad erop....
user posted image

user posted image

koran 23:117 En diegene die naast God een andere god aanroept heeft daar geen bewijs voor: en de vergelding ervan berust bij zijn Heer. Voorzeker de ongelovigen slagen nooit!
koran 21:24 Hebben zij Goden buiten Hem genomen? Zeg: "Komt met uw bewijzen." Hier is de verkondiging dergenen die v��r mij waren. Doch de meesten hunner kennen de waarheid niet en zij zijn er afkerig van.
koran 2:111 En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".

Dit is een uitdaging voor iedere Christen...kom maar met je bewijzen als je de waarheid spreekt. Allah heeft zijn tekenen laten zien...waar zijn je bewijzen?
Waar steun je op? waar is je bewijs dat Jezus God is? Waar zijn je bewijzen?
Of zeggen jullie dingen waar jullie geen kennis over hebben?

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 13:54

Assalaam alaykoum Batle...

Deze plaatjes hoeven niet op Waarheid te berusten. Wij weten niet waar deze plaatjes waar dan komen en ook niet door wie ze zijn gemaakt? Is het niet zo, dat Allah Ta'ala foto's heeft verboden (alleen hetgeen wat noodzakelijk is, zoals pasfoto voor in je paspoort)?

Je weet niet welke stroming hierachter zit, misschien zijn het wel de Ahmaddiya...Allah A'lem. Ik houd het open en blijf zelf ook nadenken.

Ik hoop dat jij dat ook doet

Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 14:29

Salaam,

Battle for peace, altijd fijn om jouw bijdragen te lezen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 14:38

Assalamoe alykoem,

 

mashAllah bfp, djazaka allah kheir voor je post, ik zal inshAllah alleen de Quran gebruiken om dit te weerleggen, aangezien zij ook de Quran gebruiken; om te bewijzen dat de Bijbel niet veranderd (vervalst) is;

 

Nergens in de koran wordt de bijbel afgeschilderd als tekstueel corrupt. De verzen in de koran die moslims gebruiken om de bijbel te beschuldigen van tekstuele corruptie zijn slechts pogingen van sommige moslims om de islam te verdedigen. Zelfs als de koran de bijbel zou beschuldigen van corruptie, dan was het nog extreem moeilijk te bewijzen in het licht van de tekstuele en archeologische bewijzen. Ongeacht de beschuldigingen die mensen maken �f de koran �f de bijbel corrupt is, staan ze allebei op zichzelf. Om te bewijzen dat de koran goddelijk is, moet onderzocht worden of hij historisch, archeologisch, profetisch, wetenschappelijk en tekstueel betrouwbaar is. Hetzelfde moet met de bijbel gedaan worden. Deze beschuldigingen kunnen, echter, beantwoord worden door simpel enkele verzen nauwkeurig te bekijken: �Verwacht gij, dat zij u zullen geloven, terwijl een aantal hunner het woord van Allah heeft vernomen en het verdraait, nadat zij het hebben begrepen, tegen beter weten in.� (Al-Baqarah 2:75). �Er zijn onder de Joden, die woorden uit hun verband rukken. En zij zeggen: "Wij horen en gehoorzamen niet" en "luistert gij, zonder te horen" en "Raainaa", terwijl zij woorden verdraaien en het geloof zoeken te schenden.� (Al-Nisa 4: 46a)

 

Dit is hetzelde als je een mandje hebt met groene en rode appels, je pakt een groene appel uit de mand en zegt: �ja, de appels zijn groen, klaar....!!!�

 

Ze halen twee verzen naar voren, en beweren dat die over de joden gaan mtn de Thora, niet de christenen met de Bijbel, voor de verdere discussie zal ik hier meestemmen, maar wat moeten we met de volgende verzen doen?

 

Dit gaat duidelijk over de mensen van het boek (de joden EN de christenen): 3:75. Onder de mensen van het Boek is hij, die, als gij hem een schat toevertrouwt, u deze zal teruggeven, en er zijn er onder, die, als gij hun een dinar toevertrouwt, deze niet aan u zullen teruggeven, tenzij gij er voortdurend om vraagt. Dat komt, omdat zij (de Joden) zeggen: "Wij zijn niet aansprakelijk voor de zaak van de ongeletterden." Daarmede uiten zij tegen beter weten in een leugen tegen Allah.

 

76. Neen, maar wie zijn belofte vervult en vreest - voorwaar, Allah heeft de godvrezenden lief.

 

77. Die een geringe prijs (het wereldse) in ruil nemen voor hun verbond met Allah en voor hun eed, voor dezen is er geen voordeel in het Hiernamaals en Allah zal niet tot hen spreken, noch hen aanzien op de Dag des Oordeels, noch zal Hij hen als rein beschouwen en er zal een smartelijke straf voor hen zijn.

 

78. En voorzeker, onder HEN zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat gij het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is. En zij zeggen: "Dit is van Allah," ofschoon het niet van Allah is en zij uiten een leugen tegen Allah, tegen beter weten in.

 

Verder kan ik ook kleine bewijzen geven zoals dat christenen beweren dat er �drie-eenheid� is, �jezus de zoon van God�, of �de God zelf�, �Jezus gekruisigd is�, staat allemaal in de Bijbel, terwijl dat verzonnen is door mensen, Allah zegt in de Quran:

 

Over de kruisiging: 4:157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

 

Jezus de God is: 5:72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Isra�ls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper

 

Jezus de zoon van God is: 9:30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

 

Over de drie-eenheid: 5: 73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is E�n der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.

 

Dit zijn een paar kleine bewijzen uit de Quran dat de Bijbel vervalsd is, naast de ultieme bewijs (de vers 3:75, zie de rode gedeelte) en zij durven het woord �nergens� te gebruiken.

 

Tekstuele corruptie kan gemakkelijk in de bijbel worden ontdekt, aangezien de originelen beschikbaar zijn. In het geval van het vers hierboven verwijst het naar een meningsverschil tussen Mohammed en de Joden van Medina. De koran beweert dat de Joden bijbelse profetie�n over Mohammed probeerden te verbergen en deze verdraaiden nadat zij ze begrepen.

 

U zou kunnen vragen: Waarom alleen het Arabisch? Dat is omdat de vertalers van

de koran in het Engels de bedoeling hebben om aan het Westen te exporteren wat zij

geloven. En om het Westen de islam te laten aannemen, moeten zij het Westen leren de

bijbel terzijde te leggen. Om dit bereiken, moeten zij het Westen wijs maken dat de bijbel

corrupt is. En de enige manier hiertoe is om woorden in de koran verkeerd te vertalen. Laat ik

dat bewijzen.


Neem bijvoorbeeld Soera Al-Ahqaaf 46: 30: [In het originele artikel wordt de vertaling van Abdullah Yusuf Ali hier genomen]"Zij zeiden: "O, ons volk, wij hebben een Boek horen voorlezen, dat na Mozes nedergezonden is, en dat het voorafgaande vervult, het leidt tot de Waarheid en tot de rechte weg.� Kijk naar het vet gemaakte woord. In het Arabisch is het woord niet �voorafgaande� maar �tussen zijn handen�zoals de woord-voor-woord-vertaling hieronder laat zien:
 

Arabisch:

Musadekan

Lima

Bayna

Yadayehe

Nederlands:

bevestigend

wat is

tussen

zijn handen

 

Arabisch:

Yahdee

ela

al-hak

wa-ela tareekin mustakeem

Nederlands:

Het leidt

tot

de waarheid

en tot een rechte weg

Als de woorden correct vertaald waren, zal de lezer concluderen dat de bijbel die Mohammed �tussen zijn handen� had, correct is en als gids naar de waarheid kan worden gebruikt. Echter, dit is wat sommige moslims blijkbaar willen verhullen.

De woorden �tussen zijn handen� zijn op verschillende plaatsen in de koran te vinden. Deze zijn in de gehele Engelstalige koran vervangen door het woord �voorafgaande� om zo de bijbel op een onbepaalde tijd v��r de koran te plaatsen. Hier is een ander dergelijk vers: "Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah [Yusuf Ali: (van Mozes)] en het Evangelie [Yusuf Ali: (van Jezus)] als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard." (Al-Imraan 3: 3). En hier is de woord-voor-woord-vertaling:  

Arab:

nazzala

alayka

alkitabu

bel-hakkee

musadekan

lima

bayna

yadayehe

NL:

Hij zendt

aan u

het boek

in waarheid

bevestigend

wat is

tussen

zijn handen

Arabisch:

wa-anzala

al-tawratah

wal-enjeel

Nederlands:

En hij zendt

De Torah

en het Evangelie

"Tussen zijn handen� wordt vertaald als " v��rafgaat'. Daarnaast insinueert de toevoeging �(van Jezus)� na �het Evangelie�, een bekende moderne moslimeis, namelijk dat het Evangelie van Jezus de naam is van het originele Evangelie, dat verloren is gegaan. Moslims beweren dat het Evangelie volgens Matheus, het Evangelie volgens Lucas... de woorden van mensen zijn. En zij zullen vragen: Wat gebeurde er met het Evangelie van Jezus? (Voor meer, zie Fatir :31, Yunus :37, Yusuf :111 en Al-Maidah :51).

En nu dit, ze willen bewijzen met dat vers, dat de Bijbel de waarheid is (dat zegt zogenaamd de Quran), maar ze snappen de vers niet, ik heb 1 vraag aan de christenen; Heeft Jezus gezegd dat de Thora vervalst is of niet? Het antwoord zal �ja� zijn, Jezus heeft idd verkondigd dat de Thora vervalst is door de joden, en nu deze vers, precies wat Mohamed zegt over de Bijbel (evangelie) zegt Jezus over de Thora: 61:6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

Hier (de arabische Quran natuurlijk) wordt hetzelfde woord gebruikt als in die vers die ze hebben aangehaald �bayna yadayhi�, dus met die woorden van Jezus in de vers 61:6 valt hun hele theorie ten onder, want jezus zegt hezelfde over Thora als Mohamed over de Bijbel, mss zullen sommige leden niet begrijpen waar ik het over heb, maar de schrijvers van dat artikel zullen heel goed weten waar ik heen wil.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 17:01

Hoi,

BfP ik ben het in sommige dingen met je eens, sommige niet. Die plaatjes zeggen me niks, kunnen vervalst zijn of toeval en dat ik totaal geen letters herken in het arabisch helpt ook niet mee..  Van de kritiek op vertaling van woorden kan ik dus ook niks zeggen, geen flauw idee.

En de Bijbel: voor mij is die inderdaad niet letterlijk Gods woord. De waarde zit voor mij vooral in de mooie dingen die ik erin vind, die mij kunnen leren over God en omgang met mensen. Dat Bijbel of Koran Gods woord is kan ik me ook niet voorstellen. Ik denk dat een God die zo groot is, en die wij als mensen niet kunnen bevatten, niet te vangen is in menselijke woorden, regeltjes en oordelen. Voor mij zijn beide boeken van mensen die o.a. ervaringen met/van God beschrijven. Jezus is voor mij niet God, wel 'n bijzonder mens. 

Paar vraagjes:

- Waar heb je dat Barnabas-Evangelie vandaan en kun je bewijzen dat dat betrouwbaar is?

- Je zegt dat de vervalsers van de Bijbel gestraft worden. Maar waarom worden christenen van nu daarvoor nog steeds gestraft? Ik heb ook gelezen dat moslims pogingen gedaan hebben de Bijbel te vervalsen en Mohammed ingevoegd hebben op plaatsen waar hij oorspronkelijk niet stond. Zijn ze dan ook vervloekt? 

- In dat verhaaltje over het verdraaien staat niet dat de schriftelijke tekst van de Bijbel zelf verdraaid is. Mensen verdraaien het als ze erover spreken. 

- Bfp, je noemt veel stukjes Bijbel (bv. "gij kleingelovigen" enzo), maar de meeste daarvan zijn gericht tegen 1 of meerdere personen in een concrete situatie, niet tegen ALLE joden in ALLE tijden. Christenen waren er nog niet en er staat ook niet dat t gericht is tegen alle niet-moslims. Waaruit leidt je dat af?  

- "De eerste Christenen tot 300 jaar na Jezus waren geen Veelgodenaanbidders". En dat zijn ze nog steeds niet, ze geloven in 1 God.

En over de Koran:

Ik begrijp niet hoe je met de Koran kunt aantonen dat de Bijbel vervalsd is, want wat dan als de Koran vals is..Kun jij objectief bewijzen, en dan niet met de Koran zelf natuurlijk maar op een andere manier, dat de Koran w�l Gods woord is? Want:

- Hoe weet je dat de Koran niet is veranderd in de tijd voordat hij werd opgeschreven? Geschied/godsdienstkundigen schrijven dat de Koran eerst geen geheel was. Mohammed was analfabeet. Verhalen van verschillende mensen, deels mondeling overgeleverd en deels op stukjes papyrus, zijn ongeveer 20 jaar na de dood van Mohammed gebundeld. 

- Waarom hechten jullie zoveel waarde aan de Hadith, als een deel daarvan zeker niet betrouwbaar is? Dat vind ik wel vergelijkbaar met christenen die slechts gedeelten van de Bijbel geloven eigenlijk. Zelfs de overleveringen die gekwalificeerd worden als zeer betrouwbaar, hoeven niet juist te zijn. Als het mondeling wordt doorgegeven veranderen vaak dingen. Je weet dan toch nooit zeker of t klopt?    

- Hoe kun je bewijzen of de tekst van God komt, of zelf is bedacht door Mohammed of andere mensen, of misschien door Satan ingefluisterd (dat laatste denk ik zelf niet. Maar kun je het bewijzen?)?

- En iets waar ik zelf helemaal niet uitkom..Hoe kan een barmhartige rechtvaardige God iemand straffen die goed heeft geleefd, maar geen moslim was? Bijv. moeder Theresa: geloofde heilig in God, stelde haar leven in het teken van het dienen van God en mensen, helpen van armen, etc. Maar TOCH zou God haar eeuwig martelen in de hel, omdat ze net toevallig de pech had opgevoed te worden in een christelijk gezin. Dat begrijp ik niet, kun je dit uitleggen? Gaat het niet om de goede bedoeling ipv de precieze regeltjes? 

Sorry, nu stel ik zelf ook zoveel vragen stellen dat het moeilijk is ze allemaal te beantwoorden... 

Groeten & Salaam, Femke

Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 17:07

Even een opmerking, zonder op dit moment dieper op jouw posting in te gaan (want dat laat ik even aan de "vakmensen" over), Femke:

Waarom spreek je van JOUW God?

Volgens mij is God, of noem Hem Allah, van ons allemaal, toch?

Groeten van Jens

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 17:11
Ja sorry, ik denk persoonlijk dat we met zn allen in dezelfde God geloven. Maar ik geloof niet dat God zoiets doet, vandaar. Maar ik haal t inderdaad even weg, t komt verkeerd over. dankje.  
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 17:57
In eerste instantie geplaatst door meri

voor mij is die inderdaad niet letterlijk Gods woord. De waarde zit voor mij vooral in de mooie dingen die ik erin vind, die mij kunnen leren over God en omgang met mensen. Dat Bijbel of Koran Gods woord is kan ik me ook niet voorstellen. Ik denk dat een God die zo groot is, en die wij als mensen niet kunnen bevatten, niet te vangen is in menselijke woorden, regeltjes en oordelen. Voor mij zijn beide boeken van mensen die o.a. ervaringen met/van God beschrijven. Jezus is voor mij niet God, wel 'n bijzonder mens.

koran 6:91 En zij schatten de juiste waarde van God niet wanneer zij zeggen: "God heeft aan niemand iets geopenbaard." Zeg: "Wie openbaarde het Boek dat Mozes bracht als licht en leiding voor de mensen dat gij op papieren schrijft, en bekend maakt, terwijl gij toch veel verbergt en (waardoor) aan u is onderwezen, hetgeen gij noch uw vaderen wisten?" Zeg: "God". Laat hen dan met rust om zich met hun ledig spel te vermaken.

Je gelooft in de ene gedeelte wel en de andere niet?
Voorwaar, er is geen beloning voor mensen die zo handelen.
Zo zijn er mensen die all��n maar in de leuke kanten van hun God'sdienst geloven. De boodschapper van Allah gaf een voorbeeld hij zei: ''De wereld is een gevangenis voor een gelovige en een paradijs voor een ongelovige''. zo is het...de ongelovigen kunnen hier genieten spelen drinken meisjes disco's en weet ik veel wat...maar Allah zegt ''Zij zijn degenen die het hiernamaals hebben verkocht met dit leven''. dit leven is slechts spel en vermaak en tegelijkertijd een Examen zonder herkansingen. voor moslims is het zo dat ze dit niet mogen en dat niet mogen en dat niet mogen...zoals in een gevangenis. maar de kufaar kunnen genieten en spelen totdat er op de Bazuin wordt geblazen...dan hebben ze een probleem. ze zullen uit de graven komen als sprinkhanen en moeten uit gaan leggen waar ze op die dag op die plaats waarom ze zoiets deden.

In eerste instantie geplaatst door meri

Waar heb je dat Barnabas-Evangelie vandaan en kun je bewijzen dat dat betrouwbaar is?

Ik heb geen idee het was ergens opgedoken ik weet niet waar.
Je moet niet denken dat het letterlijk God's woord is he...als het de koran tegenspreekt dan is die vers wat in barnabas staat fout.
het is geschreven door Barnabas zelf...net zoals de hadith's werden geschreven...niet 100% God's woord dus.
Barnabas was een tijdgenoot van Jezus zoals de bijbel leert...en een goede man.In die Gospels he wordt de komst van Mohammad voorspeld...profeet Jezus vrde zij met hem zegt in Barnabas 97:

Jezus ging samen met zijn discipelen de wildernis in voorbij de Jordaan, en wanneer het middaggebed voorbij was, zette hij zich neer in de buurt van een palmboom, en onder de schaduw van deze palmboom zetten zijn discipelen zich neer. Dan zei Jezus: "Zo geheim is predistinatie, o broeders; dat ik u zeg dat waarlijk, slechts aan ��n man zal het duidelijk bekend zijn. Hij is het waar de naties naar uitkijken, aan wie de Goddelijke geheimen zo duidelijk zijn dat wanneer hij in deze wereld komt, diegenen die naar zijn woorden zullen luisteren gezegendd zullen zijn omdat God hen zal overschaduwen met zijn Genade zoals deze palmboom ons overschaduwt. Ja, zoals deze boom ons beschermt van de brandende zon, zo zal de Genade van God zij die in deze man geloven beschermen tegen Satan." De discipelen antwoordden: "O Meester, wie zal die man zijn waarover u het hebt, wie zal er in de wereld komen?" Jezus antwoordde met een blij hart: "Hij is Mohammed, Boodschapper van God, en wanneer hij in de wereld komt, zal zoals de regen de aarde vruchten doet dragen wanneer het lange tijd niet geregend heeft, zo zal hij de gelegenheid zijn van goede werken onder de mensen, door de uitbundige genade die hij zal brengen. Want hij is een witte wolk vol van de genade van God, genade die God op de gelovigen zal sprenkelen zoals regen."

zelfs bij naam wordt hij genoemd in die Gospels...verder zegt Barnabas dat God 1 is en Jezus slechts een profeet van hem.
Dat Jezus nietgekruisigt werd...maar verheven werd.

In eerste instantie geplaatst door meri

Je zegt dat de vervalsers van de Bijbel gestraft worden. Maar waarom worden christenen van nu daarvoor nog steeds gestraft? Ik heb ook gelezen dat moslims pogingen gedaan hebben de Bijbel te vervalsen en Mohammed ingevoegd hebben op plaatsen waar hij oorspronkelijk niet stond. Zijn ze dan ook vervloekt?

Want zij geloven die leugens...en zij zijn ongelovigen. De bijbel zegt zelf:

Hebr�en 11:6 Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.

Dus als je niet in God gelooft zoals het hoort volg je de verkeerde pad en die pad leidt naar de hel. Ze aanbidden beelden niet allemal maar toch...ze plaatsen Afgoden naast God en zeggen dat Mohammad een valse profeet is...hoever kan je dwalen? en over die moslims die de bijbel probeerden te vervalsen...hahaha ik weet niet hoor...best wel vaag vind je niet?

In eerste instantie geplaatst door meri

In dat verhaaltje over het verdraaien staat niet dat de schriftelijke tekst van de Bijbel zelf verdraaid is. Mensen verdraaien het als ze erover spreken.

Jeremia 8:8 Het is immers niets dan leugen wat uwe schriftgeleerden voorstellen;

In eerste instantie geplaatst door meri

Bfp, je noemt veel stukjes Bijbel (bv. "gij kleingelovigen" enzo), maar de meeste daarvan zijn gericht tegen 1 of meerdere personen in een concrete situatie, niet tegen ALLE joden in ALLE tijden. Christenen waren er nog niet en er staat ook niet dat t gericht is tegen alle niet-moslims. Waaruit leidt je dat af?

Jesaja 48:7 Nu zijn zij geschapen, en niet van toen af, en voor dezen dag hebt gij ze ook niet gehoord; opdat gij niet misschien zeggen zoudt: Ziet, ik heb ze geweten.
8 Ook hebt gij ze niet gehoord, ook hebt gij ze niet geweten, ook van toen af is uw oor niet geopend geweest; want Ik heb geweten, dat gij gans trouwelooslijk handelen zoudt, en dat gij van den buik af een overtreder genaamd zijt.

Dit zegt Jezus tegen jullie niet Mozes.
Dat jullie niet later zouden zeggen ''Ach ik heb het begrepen'' nee hij zegt ''Jullie hebben ze niet gehoord en ook niet begrepen'' en hij zegt dat hij wist dat jullie trouwelooslijk zouden handelen...dus...en hij zegt:

Jesaja 42:20 Gij ziet wel veel dingen, maar gij bewaart ze niet;

In eerste instantie geplaatst door meri

"De eerste Christenen tot 300 jaar na Jezus waren geen Veelgodenaanbidders". En dat zijn ze nog steeds niet, ze geloven in 1 God.

Ze zeggen Jezus is God tel maar mee dat is 1.
Ze zeggen De Heilige Geest is God dat is 2.
Ze zeggen De Vader Is God en dat is 3.

De Drie Goden die zij hebben geen van de drie is compleet.
De een is niks zonder het ander en zij zeggen 1+1+1=1.
Waar wil je heen? ze zeggen Jezus is God dan vraag ik me af waar hij zegt dat hij aanbeden moet worden...waar zegt hij aanbidt mij? waar zegt hij jullie zijn Christenen? waar in de bijbel komt het woord bijbel voor? nergens. ze zeggen hij is God en Groot en goed en dit en dat Jezus zegt:

Lukas 18:19 En Jezus zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed, dan Een, namelijk God.

In eerste instantie geplaatst door meri

Ik begrijp niet hoe je met de Koran kunt aantonen dat de Bijbel vervalsd is, want wat dan als de Koran vals is..Kun jij objectief bewijzen, en dan niet met de Koran zelf natuurlijk maar op een andere manier, dat de Koran w�l Gods woord is?

koran 10:38 Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten God wie je kunt (om hulp aan), als je waarachtig bent."

Vanaf de openbaring van de koraan, 1400 jaar geleden, tot de dag van vandaag, is er niemand in staat geweest om zelfs ��n enkel hoofdstuk te schrijven, gelijk de hoofdstukken van de koran, wat betreft hun schoonheid, welsprekendheid, pracht, wijze wetgeving, juiste informatie, ware profetie en andere perfecte eigenschappen van de koran. Merk ook op dat het kleinste hoofdstuk in de koran hoofdstuk 108 slechts uit 10 woorden bestaat, zelfs daarmee is niemand ooit in staat geweest deze uitdaging aan te gaan, toen niet en nu niet.


In eerste instantie geplaatst door meri

Hoe weet je dat de Koran niet is veranderd in de tijd voordat hij werd opgeschreven? Geschied/godsdienstkundigen schrijven dat de Koran eerst geen geheel was. Mohammed was analfabeet. Verhalen van verschillende mensen, deels mondeling overgeleverd en deels op stukjes papyrus, zijn ongeveer 20 jaar na de dood van Mohammed gebundeld.

De koran vanaf het begin tot nu toe heeft 77,807 letters 33,671 woorden en 6,336 verzen. De bescherming heeft Allah beloofd en bovendien zijn er nog 2 Kopie�n uit de tijd van Abu Bakr de politieke opvolger van Mohammad. je kan nacheken of wat wij nu hebben letterlijk is wat we openbaard kregen 1400 jaar terug en geloof mij maar dat alles letter voor letter klopt...en als je me niet gelooft ga maar kijken:

The Republic of Uzbekistan
Tashkent city
103, Zarkaynar straat, 700002, Tashkent, Uzbekistan
De naam van het instituut is ''The Muslim Board of Uzbekistan''


In eerste instantie geplaatst door meri

Waarom hechten jullie zoveel waarde aan de Hadith, als een deel daarvan zeker niet betrouwbaar is? Dat vind ik wel vergelijkbaar met christenen die slechts gedeelten van de Bijbel geloven eigenlijk. Zelfs de overleveringen die gekwalificeerd worden als zeer betrouwbaar, hoeven niet juist te zijn. Als het mondeling wordt doorgegeven veranderen vaak dingen. Je weet dan toch nooit zeker of t klopt?

Waarom hecht jij zoveel waarde aan de bijbel als een deel daarvan zeker onbetrouwbaar is? de hadith's hebben we nodig...zonder dat weten we niet hoe we Hadj moeten verrichten...hoe we wudu moeten doen...hoe onze karakter moet zijn...hoe we moeten bidden...dat we besneden moeten worden enz. enz. Door alleen koran te lezen begrijp je de islam niet.

In eerste instantie geplaatst door meri

Hoe kun je bewijzen of de tekst van God komt, of zelf is bedacht door Mohammed of andere mensen, of misschien door Satan ingefluisterd (dat laatste denk ik zelf niet. Maar kun je het bewijzen?)?

koran 26:210 De duivelen hebben (de Koran) niet nedergebracht,
211 Noch is het passend voor hen, noch zijn zij in staat, dat te doen.
212 Voorzeker het horen (hiervan) is hun ontnomen.


Denk jij dat iemand komt een valse profeet en iets bedenkt en hij miljarden volgelingen krijgt? nu leven 1.000.000.000 volgelingen van hem...en het is nu 1400 jaar na hem...mogelijk? ach welnee het is Allah die leidt wie hij wilt en dwaalt wie hij wilt. de koran is de grootste wonder...probeer een eraan gelijke hoofdstuk te schrijven als je zegt dat mensen het schreven.

In eerste instantie geplaatst door meri

En iets waar ik zelf helemaal niet uitkom..Hoe kan een barmhartige rechtvaardige God iemand straffen die goed heeft geleefd, maar geen moslim was?

De hindu's zijn ook aardige mensen...de budhisten ook...maar wat doen ze verkeerd? Ze aanbidden Allah verkeerd...daarom levert hun handel geen winst op zoals Allah zegt. hun daden zijn net als as dat op een regenachtige dag op een rots liggen...er komt regen en wind en blaast alles weg..boem niets meer over. Zo zijn hun daden....en Allah accepteert je daden niet als je niet de Shalat verricht.Wanneer ze iets goed doen wordt het geschreven op zand maar als ze in Allah geloven zoals het hoort dan wordt het in steen gemarkeerd en dat is onwisbaar. Dit zijn voorbeelden voor mensen die nog twijfelen...altijd als mensen leugens over Allah bedenken lopen ze vast...net als de Ahmadiya's en net als de Joden en net als de Christenen en net als de Shia's ze lopen vast in hun leugens.

Wat ik fout zei komt van mij en van Shajtaan...Moge Allah mij daarvoor vergeven...Allah en zijn boodschappers zijn daarvan ver verwijderd...moge Allah ons allen leiden op het rechte pad.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 18:04

Ik vind enkele wetenschappelijke stukken veel beter dan de Koran. Lees bijvoorbeeld het atheistisch manifest van Philipse maar eens. Geweldig stukje wijsbegeerte.

Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 18:09

Battle for peace,

mijn hartelijk dank voor deze prachtige reactie!

Ik ben Allah zeer dankbaar, dat we nu eindelijk in een zo mooi gesprek terecht zijn gekomen!

Heb je niet ook het gevoel, dat deze manier om te discussieren ons allen verder (tot elkaar) brengt?

Salaam!

Jens

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 03:28

Hoi,

Dankje voor je reactie inderdaad, leuk dat we nu wel gewoon kunnen praten. Ik reageer er later inhoudelijk op, moet zo naar college. Wel wou ik alvast even zeggen:

Voor de duidelijkheid, ik heb absoluut niet het doel je over te halen tot een ander geloof ofzo. Ik ben blij voor je dat je zoveel zekerheid, richting en steun uit je geloof in Allah krijgt. Ik wilde alleen wat begrip voor het feit dat religie vooral te maken heeft met ervaren, voelen, geloven en het niet objectief vast te stellen is wie gelijk heeft en wie niet. Ieder mens heeft een ander idee van God. En dat je als mens niet zo'n simplistische indeling kunt maken in goed en slecht: alle moslims zijn goed en alle niet-moslims zijn slecht. Al vinden mensen dat altijd wel erg prettig om te doen. Maar alleen al binnen de islam zijn vele verschillende stromingen, die elkaar er ook weer van beschuldigen dat ze de verkeerde weg volgen naar God. Wat nou als je per ongeluk net op de verkeerde stroming hebt gegokt?  

Maar ik denk niet dat ik je ga overtuigen...Hoeft ook niet, jij mij ook niet. Maar wil je alsjeblieft nu voor de rest van ons gesprek van me aannemen dat:

Ik niets anders gelijkstel aan God. Geen beelden, Maria (past ook helemaal niet binnen de protestantse Kerk, die geloven JUIST niet in heiligen, Mariaverering, beelden in de Kerk, etc. De meeste NL'ers "boven de rivieren" horen bij die kerk.), Jezus, Mohammed, maar ook geen Bijbel of Koran. Maar goed, kun je dat van me aannemen, dus dat ik niets gelijkstel aan God? Want daar kom je steeds op terug. Ook voor christenen die geloven in de drie-EENHEID geldt dat ze maar in 1 God geloven. God is 1. Jullie hebben ook vele namen voor God, dan zeg je toch ook niet dat al die namen een verschillende God is, dat zijn allemaal "kenmerken" van dezelfde. 

Maar ehm...volgens mij geloof ik best wel een aantal dingen die jij ook gelooft, dat moet je toch blij stemmen . 1 God, Jezus als heel bijzonder mens, Bijbel niet letterlijk Gods woord. En Mohammed als iemand die God ervaren heeft en een poging heeft gedaan dat door te geven.

Groeten en vrede, Femke 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 04:45

In eerste instantie geplaatst door meri

Maar alleen al binnen de islam zijn vele verschillende stromingen, die elkaar er ook weer van beschuldigen dat ze de verkeerde weg volgen naar God. Wat nou als je per ongeluk net op de verkeerde stroming hebt gegokt?

Islam is en de koran is een het is niet zo dat iedereen andere stromingen kan nemen...Allah waarschuwt ons daarvoor in dekoran en Rasoel Allah in zijn Hadith's.Suni's en Shia's zijn de grote stromingen...eerst was iedereen Suni...tien mensen liepen rechtdoor en 1 ging naar links en noemde zich Shia. Nu lopen negen mensen rechtdoor Suni's 90% en ��n man loopt naar links 10% Shia's.

Zij hebben dingen toegevoegd aan Islaam en aanbidden graven. Wallahi Mohammad waarschuwde ons daarvoor hij zei dat de Christenen hun graven ombowden in kerken en daar gingen bidden...daarvoor moesten wij heel erg oppassen. ik zat TV te kijken en ze vertelden waar het woord ''Rijke Stinkerd'' vandaan kwam. dat kwam van vroeger toen ze rijke mensen in de kerken begroeven...dan een stenen plaat eroverheen en je rook die dooie mensen nog. Ze waren Rijk en ze stonken.. 
De profeet zei: ''Ik heb tussen jullie iets achtergelaten, als jullie dit goed vasthouden zullen jullie nooit dwalen; Het boek van Allah en de Sunnah van zijn Profeet''...en hij zei: "Wie zich afwendt van mijn Sunnah, diegene behoort niet tot mij". klaar. Volg de koran en de Sunnah zoals Suni's doen vandaar die naar dan loop je recht.

In eerste instantie geplaatst door meri

Jullie hebben ook vele namen voor God, dan zeg je toch ook niet dat al die namen een verschillende God is, dat zijn allemaal "kenmerken" van dezelfde.
 
Wij hebben God die
namen niet gegeven.
Die 99 namen zijn de eigenschappen van de Almachtige.
Maar het gaat niet om die namen maar omdat ze zeggen Jezus is God, Heilige Geest is God en Vader is God.
Dat is drie-eenheid terwijl in de bijbel staat de ��nheid van Allah.
 

In eerste instantie geplaatst door meri

1 God, Jezus als heel bijzonder mens, Bijbel niet letterlijk Gods woord.
 


. Deuteronomium 32:39 Ziet nu, dat Ik, Ik Die ben, en geen God met Mij, Ik dood en maak levend; Ik versla en Ik heel; en er is niemand, die uit Mijn hand redt!

. Handelingen 2:22 Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;

. Jeremia 8:8 Hoe durven jullie te zeggen: "Wij zijn wijzen, wij hebben de wet van de HEER"? De pen van de schrijvers heeft hem vervalst.

Dit zijn de drie verzen die je steunen en daar zijn we het allebei over eens.
Maar het kan niet zo zijn dat je de ene gedeelte gelooft en de ander niet...dat kan niet. nu is er een grote meningsverschil tussen de kinderen van Israel. De Joden geloven iets heel anders dan de Christenen terwijl ze allebei claimen de waarheid te hebben. Allebei spreken ze elkaar zwaar tegen. Allah zegt in surah 2 vers 113 ''De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen.'' Allebei lezen ze 1 boek de Thora en toch zoveel meningsverschil...wie heeft er gelijk tussen hen?

Allah kwam met de koran om alle leugens over Maria Jezus en andere Boodschappers God's vrede zij met hen weg te halen.
Alle denkbeelden en leugens tegen deze edele boodschappers werd weggewerkt.

Als jij zegt God is 1 daar ben ik het met je eens.
Als jij zegt JEzus een bijzonder mens daar ben ik het met je eens.
Als jij zegt Bijbel is niet 100% God's woord daar ben ik het met je eens.

Als je dit weet en je weet dat God streng en hard is in het straffen...wil je dan geen bescherming zoeken bij hem tegen zijn bestraffing?

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 10:08

battle , je screef dit

Denk jij dat iemand komt een valse profeet en iets bedenkt en hij miljarden volgelingen krijgt? nu leven 1.000.000.000 volgelingen van hem...en het is nu 1400 jaar na hem...mogelijk? ach welnee het is Allah die leidt wie hij wilt en dwaalt wie hij wilt. de koran is de grootste wonder...probeer een eraan gelijke hoofdstuk te schrijven als je zegt dat mensen het schreven.

Denk je echt dat dit iets zegt over de waarheid van iets?

zoja dan moet Mao toch wel een grotere profeet zijn geweest. Die kreeg meer volgelingen zelfs tijdens zijn leven.

En zalig zijn dan de Hindoes , daar zijn me er toch een stapel van:-)

En Natuurlijk de Rooms katholieken die zijn er nog altijd de meesten :-)

dus Battle laten we het eens concreet stellen.

Noem mij eens drie echte bewijzen dat Mohamed een profeet was.

Noem me eens EEN bewijs dat de Koran het woord van God is.

En ten laatste noem me eens een enkel bewijs dat het Allah is die de Aarde en Hemel geschapen heeft.

Waarom is dat niet Brahma, of Krishna bv.

Battle binnen de Koran kun je als een zogenaamd bewijs lezen dat God het weer regelt.

Dit is maar een enkel voorbeeld om te laten zien wat een ideefix dit alles is.

Je hebt maar een kleine cursus weerkunde nodig om te weten hoe achterhaald dat idee is.

Trouwens tonen de effecten van El ninja die veroorzaakt worden door verkeerd mensenlijk gedrag aan dat God onmachtig is zijn woord gestand te doen om regen op de juiste tijd te zenden?

Aardig is trouwens dat de meest vruchtbare gebieden van de wereld in het Westen zijn..

Wat een rare God die zijn eigen gebieden in arabie een onvruchtbare woestijn laat zijn en De landen van de ongelovigen als een paradijs.

En mischien is Jezus wel de echte God want het is duidelijk dat het zijn volgelingen zijn die op de beste plaatsen van de wereld wonen en ook nog eens de meest machtige beschavings vorm gerealiseerd hebben die de wereld ooit gekend heeft.

Is het niet erg dat al die Moslims hier moeten komen bedelen om een menswaardig bestaan te kunnen hebben?

Dus kom niet met het verhaal dat aantallen mensen iets zeggen over de geloofwaardighied van God.

 

 

Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 10:17
In eerste instantie geplaatst door Herne

En mischien is Jezus wel de echte God want het is duidelijk dat het zijn volgelingen zijn die op de beste plaatsen van de wereld wonen en ook nog eens de meest machtige beschavings vorm gerealiseerd hebben die de wereld ooit gekend heeft.

Is het niet erg dat al die Moslims hier moeten komen bedelen om een menswaardig bestaan te kunnen hebben?

Dus kom niet met het verhaal dat aantallen mensen iets zeggen over de geloofwaardighied van God.

Herne, wat jij schreef, is volkomen onterecht en een diskwalificatie voor een eerlijke discussie!

Blijkbaar ben je niet in staat om eens goed te kijken naar de leefonstandigheden in sommige islamitische landen. Het is nogal de vraag of een leiderschap zoals vertoond door bijvoorbeeld Sassam Hoesse�n verenigbaar is met de islamitische leer! En in Saoedie Arabie of Jordanie bijvoorbeeld kun je best leven, hoor!

Ik vind dat je wel je excuses mag aanbieden!

Groeten van Jens

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 11:45

Torenpad, natuurlijk biedt ik geen excuses aan . Waar heb ik trouwens Sadam Hoessein genoemd??

Waarom zijn mijn woorden volkomen onterecht?

Geef eens een voorbeeld.

Neem eens alle invloeden en uitvindingen weg uit de arabische landen.

bv alle moderne medische wetenschap.

En de laatste 400 jaar is daar vanuit die landen niks meer aan bijgedragen.

Is het de Godheid niet die inspiratie biedt aan zijn volgelingen? (ik geloof dat niet hoor maar ik neem voor het moment maar dit standpunt in om duidelijk te maken dat mischien God er wel niks mee van doen heeft)

maar goed wanneer de Godheid de inspiratie biedt aan zijn volgelingen dan is het toch wonderbaarlijk dat de christenheid zo een overmacht op allerlei gebied heeft opgebouwd.

Wat  betreft Saoudi - Arabie , zonder de Westerse(uit de Christenheid geboren ) technologie zou het niet meer als een grote zandbak zijn.

Kom nou het is na de val van het osmaanse rijk dat die Sheiks daar met behulp van het Westen iets van hun land mochten maken. Als beloning voor hun verdienstenaan het westen in de strijd tegen het Osmaanse Rijk zal ik maar zeggen.

Al deze zogenaamde landen in het Midden -Oosten zijn uit de koker van engeland gekomen.

Niet een van die landen bestond tijdens of voor de tijd van het Osmaanse Rijk.

Maar dit is niet begonnen als een politieke maar als een religieuze discussie.

Waar ik op reageerde is de stelling dat de Islam geloofwaardig moet zijn omdat er een miljard moslims zijn.

Mischien wel ja maar dan wel als los zand.

Bv Hoeveel Turken gaan hier naaar een marokaanse moskee en idem dito?

Face it de Moslims zijn niet instaat om een eenheid te vormen. Daarom kunnen ze ook niet als een groep aangeduid worden.

De zogenaamde Ummah die zo verlekkert wordt door sommige , die bestaat niet.

Men kan duidelijk stellen dat de zogenaamde eenheid tussen Moslims niet meer bestaat.

1400 jaar Islam heeft niets meer opgeleverd dan een failliete jaloerse menigte die hun handen moet richten naar anders denkenden.

Is dat de leiding van een almachtige God?

Ik ben blij dat ik een Druide ben :-) Daar zijn er maar een paar van :-)

 

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 11:55

Herne,

je hoeft je ook geen excuses aan te bieden, en je woorden zijn niet onterecht of so, maar het zijn wel gissingen, woorden zoals "stel dat...., stel dit....", "waarom het westen goed leeft en Afrika niet?", ik denk dat je bij de Schepper moet zijn om jou de antwoorden te geven, niet ?

of ik kan je wel een antwoord geven, die jij ook wel weet, lees de geschiedenis..!!, dan weet je hoe het allemaal is gegaan, ik denk dat je wel van kolonisatie hebt gehoord, niet ? indonesie bv, daar weet jij als Hollander veel over, zo ook de Fransen alles over Marokko en Algerije weten, Spanjaarden over Noord-marokko, Italianen over Libie, tja....ik zal nooit alles kunnen noemen.....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 12:32

Zeker abou Jabir ik geef je gelijk.

Voor echte antwoorden moeten we bij de Schepper zijn.

En Ja de voormalige kolonistie is in mijn ogen zeker verantwoordelijk voor de vele onrechtmatige verdeeldheden in onze wereld.

een van de grootste fouten van de geschiedenis is naar mijn mening dat men het  kalifaat vernietigd heeft.

Het was voldoende dat men het verslagen had.

Wanneer men het kalifaat in werking had gelaten en niet aan de afbraak van het Osmaanse rijk vorm gegeven had dan had men nu een waardige gesprekspartner gehad en had de midden -Oosten crisis nooit bestaan.

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door Herne

Noem mij eens drie echte bewijzen dat Mohamed een profeet was.

Die vraag moet je andersom stellen...jij moet bewijzen waarom Mohammad een valse profeet was...wij weten dat hij de boodschapper is van de Heer der werelden omdat God het zelf zegt in de koran. 

In eerste instantie geplaatst door Herne

Noem me eens EEN bewijs dat de Koran het woord van God is.

het feit dat jij niet een daraan gelijke hoofdstuk kan voortbrengen is voor mij genoeg bewijs.

In eerste instantie geplaatst door Herne

En ten laatste noem me eens een enkel bewijs dat het Allah is die de Aarde en Hemel geschapen heeft.

De wetenschappers zeggen het. jij hebt geen idee hoe klein de kans is dat wij hier kunnen zijn.

koran 21:30. Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

In eerste instantie geplaatst door Herne

Aardig is trouwens dat de meest vruchtbare gebieden van de wereld in het Westen zijn.

Dat zij genietingen hebben...ja daar ben ik het met je eens.
Maar de reden van Waarom dat weet jij niet.

koran 11:15-16. Wie het tegenwoordige leven en de schoonheden er van wenst, Wij zullen hen volgens hun werken in dit leven ten volle belonen en zij zullen daarin niet tekort worden gedaan. dezen zijn degenen, die in het Hiernamaals niets dan het Vuur zullen ontvangen en hetgeen zij in dit leven verrichtten zal teniet gaan en hetgeen zij doen is vergeefs.
koran 2:86. Dezen zijn het, die het Hiernamaals voor het tegenwoordig leven hebben verkocht. Derhalve zal hun straf niet worden verzacht, noch zullen zij worden geholpen.
koran 2:212. Het leven dezer wereld is voor de ongelovigen schoonschijnend gemaakt en zij bespotten de gelovigen. Maar de godvrezenden zullen boven hen verheven zijn op de dag der opstanding: God schenkt Zijn gaven overvloedig aan wie Hij wil.
koran 14:3. Die het tegenwoordige leven boven het Hiernamaals verkiezen en (anderen) van het pad van God afhouden het krom wensend - dezen zijn het die ver afgedwaald zijn.
koran 10:23. Maar wanneer Hij hen heeft gered, ziet, beginnen zij ten onrechte een opstand in het land te ontketenen. O, gij mensen, voorzeker uw opstand keert zich slechts tegen u zelf. Thans geniet je het genoegen van het tegenwoordige leven. Daarna zal uw terugkeer tot Ons zijn en Wij zullen u inlichten over hetgeen je deedt.
koran 3:185. Elke ziel zal de dood ondergaan. En voorzeker zal u op de Dag der Opstanding uw beloning ten volle worden uitbetaald. Wie daarom van het Vuur wordt verwijderd en de Hemel binnengelaten, heeft inderdaad zijn doel bereikt. Het leven dezer wereld is niets dan een middel tot bedrog.
koran 2:96. Voorzeker, je zult hen het meest van alle mensen verlangend naar het leven vinden, zelfs meer dan de afgodendienaren. Ieder van hen wenst, dat hem een leven van duizend jaren geschonken moge worden, doch al ware hem zulk een lang leven vergund, dan zou het hem tegen de straf toch niet beschermen. God ziet hetgeen zij doen.
koran 15:3. Laat hen eten en zich vermaken en laat hun ijdele hoop hen achteloos maken; zij zullen het weldra te weten komen.
koran 11:116. Waarom waren er onder de geslachten die v��r u waren dan geen verstandige mensen, die het verderf op aarde konden verhinderen op enkelen na, die Wij uit hun midden redden? Maar de onrechtvaardigen volgden datgene waarin hun overvloed werd verleend en zij waren schuldig.
koran 13:26. God vergroot en vermindert de voorziening voor wie Hem behaagt. En zij verheugen zich in het tegenwoordige leven, terwijl het tegenwoordige leven slechts een (kortstondig) vermaak is vergeleken met het volgende.
koran 3:145. Geen ziel kan sterven zonder God's toestemming, daar de tijd is vastgesteld. En wie de beloning van de tegenwoordige wereld wenst, zullen Wij er van geven; en wie de beloning van het Hiernamaals wenst, hem zullen Wij daar van geven en Wij zullen de dankbaren gewis belonen.
koran 3:14. Voor de mensen is de liefde tot begeerten schoonschijnend gemaakt, vrouwen, kinderen, stapels goud en zilver, raspaarden, vee en akkers. Dat is de voorziening van het leven dezer wereld, maar God is het, bij Wie het juiste einddoel ligt.

Zowat...wat hebben ze aan die genietingen Als God niet tevreden met ze is?
Wie wilt spelen die krijgt geld en spelletjes van Allah om mee te spelen...maar die heeft het hiernamaals verkocht met dit leven.
Dus ga maar spelen tot je tijd komt...dan gaan we zien hoe leuk het was.
Dit leven is net als een kamer je komt binnen en je neemt die deur gelijk weer naar buiten...zo snel gaat dit leven. ik zal weer het voorbeeld van Mohammad geven hij zei ''Als je je vinger in een Oceaan zous teken en het er weer uit zou halen dan was dat vocht dat nog aan je vinger hing dit leven en het Oceaan is het hiernamaals''. snap je dit? dit leven is een spel...die je niet mee moet spelen.
Ik weet niet wat jij gelooft maar ik geef je ook wat bijbel verzen.

Markus 8:36 Want wat zou het den mens baten zo hij de gehele wereld won, en zijner ziele schade leed?
Matth�us 25:20 En Hij, Zijn ogen opslaande over Zijn discipelen, zeide: Zalig zijt gij, armen, want uwer is het Koninkrijk Gods.
21 Zalig zijt gij, die nu hongert; want gij zult verzadigd worden. Zalig zijt gij, die nu weent; want gij zult lachen.
Matth�us 6:19 Vergadert u geen schatten op de aarde, waar ze de mot en de roest verderft, en waar de dieven doorgraven en stelen;
20 Maar vergadert u schatten in den hemel, waar ze noch mot noch roest verderft, en waar de dieven niet doorgraven noch stelen;
Jakobus 4:4 Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld.
1 Johannes 2:15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is;

In eerste instantie geplaatst door Herne

Wat een rare God die zijn eigen gebieden in arabie een onvruchtbare woestijn laat zijn en De landen van de ongelovigen als een paradijs.

koran 10:24. De gelijkenis van het tegenwoordige leven is slechts als water, dat Wij uit de wolken neerzenden, daarna groeit hierdoor het gewas van de aarde weelderig, waarvan mensen en vee eten, totdat, wanneer de aarde haar sier ontvangt en er schoon uitziet en haar eigenaars denken, dat zij er macht over bezitten, Ons gebod bij dag of bij nacht tot haar komt, dan maken Wij haar tot een gemaaid veld, alsof er de vorige dag niets was geweest. Zo leggen Wij de tekenen uit aan een volk, dat nadenkt.

In eerste instantie geplaatst door Herne

En mischien is Jezus wel de echte God want het is duidelijk dat het zijn volgelingen zijn die op de beste plaatsen van de wereld wonen en ook nog eens de meest machtige beschavings vorm gerealiseerd hebben die de wereld ooit gekend heeft.

Weet het is Allah die de kufaar de mogelijkheden geeft...hopelijk zullen ze nadenken. het is Allah die ze al die uitvindingen mogelijk maakt om te maken...als grote tekenen voor ze maar ze willen het niet inzien. het is Allah die ze mogelijkheden gaf om naar de hemel te klimmen...maar ze zien de grootheid van Allah niet. het is Allah die ons mogelijkheid gaf om op zee�n te gaan met onze schepen...Allah is het. hij heeft alles voor ons in dienst gesteld...alles en wij zeggen tegen hem...ach je bestaat niet ik aanbid je niet. zo zijn de meeste mensen...de meesten zijn onrechtvaardigen. Allah zegt ons kijk naar jullie eten naar het vuur dat we aansteken naar het water naar de aarde naar de dieren...overal zitten zijn tekenen. ze hebben zelf's op de maan gelopen en zij zien de Almacht van Allah niet. wie gaf ze die mogelijkheid? Als God het wou had hij de aarde zo'n zwaarte kracht gegeven dat alleen onze duim 1000000000 kilo woog...jullie kunnen de Gunsten van God niet optellen.

haha...mischien is jezus wel de God...hahaha...
Je hebt noch islam nog Christendom begrepen....een beginnersboek wil ik je gratis aanbieden als je wilt. de bijbel is een en al een error en de bijbel zegt dat de bijbel is vervalsd. en al was het nog goed...dan noch zegt Jezus nergens ik ben God.
 
In eerste instantie geplaatst door Herne

Is het niet erg dat al die Moslims hier moeten komen bedelen om een menswaardig bestaan te kunnen hebben?

De hele wereld is van Allah...ik zie niet zoveel verschil het zijn maar streepjes die een land in twee�n verdelen. waar je ook bent Allah is daar.
Dat moslims geen goede leven hier is juist een goede teken.
Als een moslim iets slechts doet krijgt hij een grote tegenslag hier...door zijn geduld kan Allah zijn zonden wegwissen. de profeet zei ook al prikt een mug je ofzo er is iets slechts van je weggewist. laat staan aardbevingen en tornado's. over tornado's gesproken...duizenden tornado's komen er elk jaar in Amerika...miljarden schade...honderen doden...hele leven is kapot gemaakt daar...wat is dat allemal? zie je dat niet als een straf van God?
Maarjah alles is een test hier...Allah zegt in de koran:

koran 2:214 Denkt je dat je de Hemel zult binnengaan, terwijl de toestand van degenen, die v��r je gingen, nog niet over je is gekomen? Armoede en tegenslagen kwamen over hen en zij werden hevig geschokt, totdat de boodschapper en de gelovigen met hem zegden: "Wanneer komt God's hulp?" zeker, de hulp van God is nabij.

In eerste instantie geplaatst door Herne

Neem eens alle invloeden en uitvindingen weg uit de arabische landen. Is het de Godheid niet die inspiratie biedt aan zijn volgelingen? (ik geloof dat niet hoor maar ik neem voor het moment maar dit standpunt in om duidelijk te maken dat mischien God er wel niks mee van doen heeft)

God geeft zijn tekenen aan hun zodat ze aan het denken worden gezet.

In eerste instantie geplaatst door Herne

Bv Hoeveel Turken gaan hier naaar een marokaanse moskee en idem dito?
 
Alle moslims gaan naar de moskee.

In eerste instantie geplaatst door Herne

Is dat de leiding van een almachtige God?
 
De enige echte....

In eerste instantie geplaatst door Herne

Ik ben blij dat ik een Druide ben :-) Daar zijn er maar een paar van :-)
 
Wat je ook bent uit de hel zal je niet ontsnappen.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 03:00

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

In eerste instantie geplaatst door Herne

Noem mij eens drie echte bewijzen dat Mohamed een profeet was.

Die vraag moet je andersom stellen...jij moet bewijzen waarom Mohammad een valse profeet was...wij weten dat hij de boodschapper is van de Heer der werelden omdat God het zelf zegt in de koran

En de koran is weer aan ons gebracht als het woord van god door Mohammad himself. Dat zou een cirkelredenering zijn.

Als je het mij vraagt is het niet te bewijzen. Het is een geloofskwestie en het kenmerk van geloof is juist dat het gaat over dingen die niet te weten vallen (sommige gelovigen zullen zeggen van wel, maar ik bedoel met 'weetbaar' dat het te toetsen is). Wel zijn er dingen (bijvoorbeeld hoe goed de Qur'�n in elkaar zit) die gelovigen bevestigen in hun geloof. Dat de Qur'�n het woord van god is en Mohammad de profeet van god valt volgens mij niet te weten, in acht nemende hoe ik 'weetbaar' net heb uitgelegd, maar dat doet er ook niet toe.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 05:26
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Wil Allah (volgens Mohammed dan) alleen maar volgelingen krijgen door te dreigen met verschrikkelijke straffen. Hoeven ze dan niet van Allah te houden. Ik heb het idee dat Christus leert dat God van mensen houdt en wil dat men uit liefde voor Hem kiest. Kun je liefde krijgen van mensen door te dreigen met gruwelijke straffen? Ik zie in de bijbel heel veel verhalen van Jezus dat hij de zonden van mensen vergeeft. Van jou lees ik steeds dat (volgens Mohammed) Allah zondaars straft.


Ar-Rahmaan ''De Barmhartige'' wist jij dat God met die naam in de koran 57X aangeeft dat hij de Meest Barmhartige is tegenover de mensen? 

Ar-Rahiem ''De Genadige'' wist je dat hij 115X met die naam aangeeft in de koran dat Allah de Meest Genadige is tegenover de mensheid? 

Al-Gafoer ''De meest vergevensgezinde'' en wist je dat daarmee Allah meer dan 70X in de koran zegt Allah is de meest vergevensgezinde voor jullie?

Al-Afoew ''De Schenker van vergiffenis'' of ''De Uitwisser van zonden'' Deze naam gebruikt Allah 5X in zijn boek...de uitwisser van zonden.

At-Tawaab ''De Meest Berouwaanvaardende'' Allah zet deze naam 11X in de koran...hij aanvaardt het berouw van iedereen.

Al-Haleem wist je dat die naam ''de verdraagzame'' betekent? Al-Haliem is Degene Die nooit Zijn zelfbeheersing zal verliezen, zelfs niet gedurende Zijn boosheid en toorn. Hij zal, ondanks al Zijn macht, Zich niet haasten om iemand te bestraffen. deze naam komt 15X voor in de koran.

Wat een Genade.....En naast dit beginnen alle hoofdstukken van de koran op ��n na met ''In de naam van God, De Erbarmer de Meest Barmhartige''....dat genade hebben we nodig ook. we kunnen niet het Paradijs binnenkomen zonder de Genade van Allah.

koran 4:116 God vergeeft niet dat iets met Hem vereenzelvigd wordt en Hij zal, buiten dat, vergeven wie Hij wil. En wie iets met God vereenzelvigt, is inderdaad ver afgedwaald.

Maar weet je wat ''Jezus'' zegt in de bijbel van nu?
Lukas 19:27 Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slacht ze hier voor mij dood.

Maar weet je wat Allah zegt in de koran?
koran 2:256 Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

De bijbel geeft je geen vrijheid van geloof als je het ooit gelezen hebt.
De bijbel zet strijd aan tegen de ongelovige volkeren...vandaar vroeger die ''Kruistochten''...daarvoor gebruikten ze bijbel verzen...en die verzen bestaan nog steeds. dat was de echte bijbel maar nu houdt niemand zich meer aan de bijbel.De bijbel is niet meer wat het was.

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Kun je liefde krijgen van mensen door te dreigen met gruwelijke straffen ?
Ik zie in de bijbel heel veel verhalen van Jezus dat hij de zonden van mensen vergeeft. Van jou lees ik steeds dat (volgens Mohammed) Allah zondaars straft.
 
Stel je voor iemand komt en verkracht en doodt een kleine meisje..en dan pleegt hij lachend zelfmoord. wat zou jij voelen? zou het niet beter voelen dat je wist oww de Almachtige God zal hem straffen voor die zonde van hem? ja toch? Allah is de rechtvaardige Heerser. hij straft niemand meer dan hij verdiend heeft...en hij beloont veel en veeel meer dan wat je verdiende. dus als je ��n ding goed deed kan het wel tien keer beloont worden...Allah is de meest Barmhartige de Vergevensgezinde. maar wat jij zegt...dan denk ik je hebt noooit de bijbel of de koran gelezen. de bijbel stuurt alle besnedenen naar de hel...als je dat maar wist. en de wet zegt dat je besneden MOET worden...anders heb je geen leven in het hiernamaals. dus alles zit raar in elkaar in de bijbel. je moet een Goed mensen zijn en God aanbidden zoals het hoort.

1 Korinthi�rs 6:9 Of weet jij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beerven?

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 11:50

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

In eerste instantie geplaatst door Niet Martinuzz maar iemand anders

Wil Allah (volgens Mohammed dan) alleen maar volgelingen krijgen door te dreigen met verschrikkelijke straffen. Hoeven ze dan niet van Allah te houden. Ik heb het idee dat Christus leert dat God van mensen houdt en wil dat men uit liefde voor Hem kiest. Kun je liefde krijgen van mensen door te dreigen met gruwelijke straffen? Ik zie in de bijbel heel veel verhalen van Jezus dat hij de zonden van mensen vergeeft. Van jou lees ik steeds dat (volgens Mohammed) Allah zondaars straft.


(...)

In eerste instantie geplaatst door Wederom iemand anders dan Martinuzz

Kun je liefde krijgen van mensen door te dreigen met gruwelijke straffen ?
Ik zie in de bijbel heel veel verhalen van Jezus dat hij de zonden van mensen vergeeft. Van jou lees ik steeds dat (volgens Mohammed) Allah zondaars straft.
 

Dat zijn geen quote's uit iets dat ik heb geschreven, btf!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 16:18

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Hai batle_For_peace

Jammer dat ik reactie krijg op mijn vragen.
't Is niet mijn bedoeling om je te kwetsen.

Klopt het dat Mohammed eerst tolerant en later in zijn leven steeds bozer werd toen mensen niet wilden geloven dat hij de Profeet was.

de profeet is altijd tolerant geweest, hij heeft alleen tegen degene gestreden die aan de Islam een einde wouden maken met alle kracht en macht die ze hadden.

In eerste instantie geplaatst door Vraag

Wil Allah (volgens Mohammed dan) alleen maar volgelingen krijgen door te dreigen met verschrikkelijke straffen.
Hoeven ze dan niet van Allah te houden ?

wij moslims leven tussen hoop en vrees, hopen dat Allah ons vergeeft en vrezen dat Allah ons straft voor onze zondes die we dag en nacht begaan. maar jullie christenen geloven toch ook dat er een hel bestaat, de duivel en zijn volgelingen gaan toch niet naar het paradijs, dat is toch niet eerlijk !! verder God heeft niet voor niets de hel geschapen...

verder de deur naar God is open, je kan altijd vergeving vragen en berouw tonen, net zoals je de vrijheid hebt om je eigen religie te kiezen, waarna je over gevraagd zal worden, er is namelijk een dag des oordeels.  

mvg,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 06:26

de profeet is altijd tolerant geweest, hij heeft alleen tegen degene gestreden die aan de Islam een einde wouden maken met alle kracht en macht die ze hadden.

Tolerant ten op zichte van zijn eigen opgestelde regels dat wel ja...4 vrouwen waren toegestaan maar Mohammed had er 3 maal zoveel!
 Ten op zichte van de verschillende dichters die Mohammed bekritiseerden bestond de tolerantie uit het laten vermoorden van die dichters.
Tolerant zijn ook de diverse latere verzen die oproepen tot de verspreiding van de Islam ,desnoods met het zwaard.
En zei Mohammed niet op zijn sterfbed...... dat alle ongelovigen van het Arabisch schiereiland verdreven moesten worden.....wat een tolerant persoon.

Over de tolerantie van Allah maar niet te spreken.......................

vr.gr Akbash

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 08:29
koran 33:50 O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 15:43


koran 33:50 O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Tolerant h� van "Allah", weet je wat Aisja zei in een hadith over de vele vrouwen van Mohammed:
 
Narrated Aisha:
I used to look down upon those ladies who had given themselves to Allah's Apostle and I used to say, "Can a lady give herself (to a man)?" But when Allah revealed: "You (O Muhammad) can postpone (the turn of) whom you will of them (your wives), and you may receive any of them whom you will; and there is no blame on you if you invite one whose turn you have set aside (temporarily)." (33.51) I said (to the Prophet), "I feel that your Lord hastens in fulfilling your wishes and desires." (Sahih Al-Bukhari, Volume 6, Book 60, Number 311)

Frapant, niet?

Wat in deze ook opvallend is dat de profeet zich niet alleen aan het maximale aantal van 4 vrouwen hield, maar hij hield zich ook niet aan de gelijkwaardige behandeling van zijn vrouwen, zoals wel wordt voorgeschreven, in de Koran, indien men meer dan ��n vrouw trouwd.
Dat hij zich daar niet aan hielt blijkt uit onderstaande hadith:

Narrated 'Urwa from 'Aisha:
The wives of Allah's Apostle were in two groups. One group consisted of 'Aisha, Hafsa, Safiyya and Sauda; and the other group consisted of Um Salama and the other wives of Allah's Apostle. The Muslims knew that Allah's Apostle loved 'Aisha, so if any of them had a gift and wished to give to Allah's Apostle, he would delay it, till Allah's Apostle had come to 'Aisha's home and then he would send his gift to Allah's Apostle in her home. The group of Um Salama discussed the matter together and decided that Um Salama should request Allah's Apostle to tell the people to send their gifts to him in whatever wife's house he was. Um Salama told Allah's Apostle of what they had said, but he did not reply. Then they (those wives) asked Um Salama about it. She said, "He did not say anything to me." They asked her to talk to him again. She talked to him again when she met him on her day, but he gave no reply. When they asked her, she replied that he had given no reply. They said to her, "Talk to him till he gives you a reply." When it was her turn, she talked to him again. He then said to her, "Do not hurt me regarding Aisha, AS THE DIVINE INSPIRATIONS DO NOT COME TO ME ON ANY OF THE BEDS EXCEPT THAT OF AISHA." On that Um Salama said, "I repent to Allah for hurting you." Then the group of Um Salama called Fatima, the daughter of Allah's Apostle and sent her to Allah's Apostle to say to him, "Your wives request to treat them and the daughter of Abu Bakr on equal terms." Then Fatima conveyed the message to him. The Prophet said, "O my daughter! Don't you love whom I love?" She replied in the affirmative and returned and told them of the situation. They requested her to go to him again but she refused. They then sent Zainab bint Jahsh who went to him and used harsh words saying, "Your wives request you to treat them and the daughter of Ibn Abu Quhafa on equal terms." On that she raised her voice and abused 'Aisha to her face so much so that Allah's Apostle looked at 'Aisha to see whether she would retort. 'Aisha started replying to Zainab till she silenced her. The Prophet then looked at 'Aisha and said, "She is really the daughter of Abu Bakr." (Sahih Al-Bukhari, Volume 3, Book 47, Number 755)

vr.gr Akbash

P.S heeft iemand mijn hond gezien??

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.