Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vrouwenrechten

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vrouwenrechten
    Geplaatst op: 17 november 2004 om 14:01

Hoi,

dit topic open ik omwille van een claim van Muhammad bin ab, meerbepaald dat de vrouwenrechten in de Islam al 1400 jaar vervolmaakt zijn en in het Westen pas sinds 15 jaar en maar half.  Omdat het ons niet goed leek er daar over door te gaan, open ik dit nieuw topic, waarin de hadiths en verzen kunnen bediscussieerd worden, alsook de weterse wetten, normen en waarden.

Maar eerst de uitdaging natuurlijk, Muhammad, ga je gang, kom maar met de bewijzen.  En misschien, om het voor de niet-moslims ook aantrekkelijk te houden, het niet enkel bij de theorie van verzen en hadiths te houden, maar inhoudelijk te discussieren.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 15:45
 okay, over welke vrouwenrechten wil je het gaan hebben. Om het een beetje gestructureerd en overzichtelijk te houden.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 15:54

Wat mij betreft, mogen ze allemaal de revue passeren.  Belangrijk vind ik echter gewoon te kunnen doen wat je wilt, op eigen verantwoordelijkheid en met dezelfde rechten en plichten te hebben als een man.  Zelf beslissen over het leven zonder broers, vaders, mannen die zich daarmee bemoeien als ware het hun zaak.  Zelf relaties aangaan zonder dat dat iemand aangaat, zelf beslissen over lijf en leden.  Niet meer de hidjaab moeten dragen omwille van mannen die hun hormonen niet kunnen controleren (de meer religieuze redenen laat ik erbuiten).
Dus je ziet, wat mij betreft, mogen ze allemaal even langstkomen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 16:13

Vooroordelen weghalen zal een dagtaak worden. Want je zit er vol mee.

 

Sluiers worden niet alleen in de buurt van mannen gedragen. Ook wanneer een vrouw in de omgeving met alleen maar andere vrouwen is houdt zij gewoon haar sluier aan. Wel of geen mannen in de buurt.

 

Hebben de mannen en vrouwen in militaire/politie dienst in Nederland ook altijd dezelfde rechten en plichten wanneer zij aan de minimale eisen moeten voldoen? Of wordt er ook op een bepaalde manier rekening gehouden met de sekse?

 

Okay ik ga even een onderwerp zoeken om mee te beginnen. Ik hoop dat een ieder zijn mening/bijdrage geeft in deze topic. Want het zal hard nodig zijn voor beide kanten.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 16:16
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

 

Sluiers worden niet alleen in de buurt van mannen gedragen. Ook wanneer een vrouw in de omgeving met alleen maar andere vrouwen is houdt zij gewoon haar sluier aan. Wel of geen mannen in de buurt.

 

Salaam,

dat is niet waar en ook geen islamitische regel. Hou het bij de feiten aub.

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 17:15

Kijk, het wordt nu al duidelijk dat de hele discussie leerzaam zal worden. Voor niet-moslims en moslims allebei. We komen er nog op Amier.

 

Direct een goed onderwerp om over te beginnen, de sluier.

Het is geen ding dat de Islam heeft uitgevonden. In eerdere religies vind je al teksten van de sluier terug. De Islam heeft het alleen compleet gemaakt. Gelukkig is de Quran in originele staat bewaard gebleven, dus zal het niet mogelijk zijn de verzen die over de sluier gaan te verdraaien. Ik hoop dat aan het eind van onze discussie over de sluier, zowel moslimas als niet-moslimas de echte betekenis van het dragen van een sluier zullen weten. En dat de vrouwen zullen vechten om een sluier, waarop ze recht hebben, te gaan kopen in een winkel. InshaAllah

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:16
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Vooroordelen weghalen zal een dagtaak worden. Want je zit er vol mee.

Eerder jij, denk ik.  Ik gaf gewoon aan wat voor mij vrouwenrechten zijn.  Als jij daar vermeende vooroordelen inziet, is dat een vooroordeel van jezelf...

 

Sluiers worden niet alleen in de buurt van mannen gedragen.
Gelieve mijn posts goed te lezen...  Dat staat er!

 

Hebben de mannen en vrouwen in militaire/politie dienst in Nederland ook altijd dezelfde rechten en plichten wanneer zij aan de minimale eisen moeten voldoen? Of wordt er ook op een bepaalde manier rekening gehouden met de sekse?
Indien ze aan gelijke eisen voldoen, hebben ze gelijke rechten en plichten.  En da's logisch toch?

  

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:24
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Kijk, het wordt nu al duidelijk dat de hele discussie leerzaam zal worden. Voor niet-moslims en moslims allebei. We komen er nog op Amier.

 

Direct een goed onderwerp om over te beginnen, de sluier.

Het is geen ding dat de Islam heeft uitgevonden. In eerdere religies vind je al teksten van de sluier terug. De Islam heeft het alleen compleet gemaakt. Gelukkig is de Quran in originele staat bewaard gebleven, dus zal het niet mogelijk zijn de verzen die over de sluier gaan te verdraaien. Ik hoop dat aan het eind van onze discussie over de sluier, zowel moslimas als niet-moslimas de echte betekenis van het dragen van een sluier zullen weten. En dat de vrouwen zullen vechten om een sluier, waarop ze recht hebben, te gaan kopen in een winkel. InshaAllah

 

Daar mogen ze van mij best voor vechten.  Maar ik dan toch niet, wat natuurlijk mijn goed recht is, en het goed recht van iedere vrouw.  Sowieso zie ik nog steeds het nut niet in van een sluier.  Ik snap dat een moslima een sluier zou willen dragen, immers haar God heeft haar dat gezegd (nu ja, dat gelooft ook niet elke moslima, maar ik heb het dus over degenen die het geloven), maar te verwachten valt dat zelfs een God daar een reden voor zou hebben.  Ik ben alleen die goeie reden nog niet tegengekomen.
Wat ik wel raar vind, is dat ondanks al die bafaamde rechten voor de vrouw in de Islam, in de strenger islamitische landen westerse vrouwen toch wel eens verplicht worden gesluierd rond te lopen.  En dan bedoel ik niet enkel van overheidswege, maar ook omdat het 'gewone volk' anders beledigingen gaat roepen en zo, of erger.  Dat zou je toch niet verwachten dan...

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:28
Vrouwenrechten in Nederland..

-Het niet mogen dragen van een Niqaab(het liefst zelfs geen hijaab)

-Hoe minder kleding je draagt hoe geliefder je bent.
-Kinderen krijgen(2 max) ok, maar wel gelijk de creche in

wordt vervolgd moet weer les volgen
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:37

H� bah.. ik moet nou echt eerst even mijn werk inhalen van de afgelopen tijd... maaruh, mijn bijdrage aan dit onderwerp volgt spoedig! Voor de tussenliggende periode "go Kimmie, go go go"

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:38

Beste Nak,

voor een gezichtsbedekkende sluier zijn er prima argumenten waarom het niet handig en zelfs gevaarlijk kan zijn.
Voor de rest zit je gewoon fout, dat kunnen idd de keuzes van een vrouw zijn om het zo te doen, maar wie ben jij dan om er wat van te zeggen?  Verder kan het omgekeerde natuurlijk ook even makkelijk, en daar gaat het om.
Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:39
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

H� bah.. ik moet nou echt eerst even mijn werk inhalen van de afgelopen tijd... maaruh, mijn bijdrage aan dit onderwerp volgt spoedig! Voor de tussenliggende periode "go Kimmie, go go go"

Maak je over dat laatste maar geen zorgen

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:43

ik ken geen zusters die niet tevreden zijn met de vrouwenrechten binnen de Islam, althans als die zuster genoeg kennis heeft over de Islam om die rechten goed te begrijpen, dus wat zeuren jullie nou....?

ik weet dat hier voor de zusters spreek, maar aan de hand van de posten die zij hier op dit forum schreven, kan ik geen andere conclusie trekken...

dus zusters, gooooooooooo..............

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 07:12

In de naam van Allah Meest Barmhartige Schenker van alle Gunsten

Assalamoe3leikoem wr wbr broeders en zusters , niet moslims ook gegroet..

Alhamdoelilah dat Allah swt ons deze rechten heeft gegeven.In de tijd van de Djahilia werden meisjes levend begraven de vrouw had geen enkel recht en alahmdoelilah dat de Islaam deze rechten heeft vervolmaakt ook al wordt het soms helaas niet altijd in de praktijk toegepast.

Ik ben er tevreden en gelukkig mee en er zijn vast meer zusters die er zo over denken.Alhamdoelilah..

FiAmanillah, AmmatoelAziz

Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 07:35

Okay we beginnen over de sluier.

"omwille van mannen die hun hormonen niet kunnen controleren" zeg je zelf. Dus als ik je bewijs dat ze dat niet alleen om de mannen doen, maar ook wanneer ze in de buurt van alleen maar (bepaalde) vrouwen ook moeten doen, heb ik mijn punt bewezen en is je bezwaar tegen de sluier dan ook weg? Of kom je erna weer met iets anders. 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 07:50

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Deze site moet voldoende zijn:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/home/index.ht ml

Ik ga er verder niet op in, want wat je ook probeert men zal de moslimvrouw altijd als onderdrukt en achterlijk zien. Hetzij zo, zolang ik kan leven zoals ik dat wil, heb ik er vrede mee.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 07:53
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik ken geen zusters die niet tevreden zijn met de vrouwenrechten binnen de Islam, althans als die zuster genoeg kennis heeft over de Islam om die rechten goed te begrijpen, dus wat zeuren jullie nou....?

ik weet dat hier voor de zusters spreek, maar aan de hand van de posten die zij hier op dit forum schreven, kan ik geen andere conclusie trekken...

dus zusters, gooooooooooo..............

Vrouwen zijn t vaak wel eens met de wetten binnen de islam, maar de manier waarop de in de praktijk gebracht word is soms verschrikkelijk. Ga voor de grap eens langs bij een blijf-van-mijn-lijf-huis voor allochtone vrouwen, zitten veel moslima's bij, met een ernstig verhaal.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 07:59

Hoi Rahima,

Bedankt dat je de Blijf van mijn Huizen erbij haalt. Gezien het gegeven waarvoor ik studeer en ik daar ook te maken mee heb, wil ik je enorm bedanken. De vrouwen die daar zitten, hebben JUIST steun aan de Islam.

Velen denken dat de Islam hen heeft gebroken, ik kan je daarop antwoorden: De Islam maakt mensen!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:03

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Vrouwen zijn t vaak wel eens met de wetten binnen de islam, maar de manier waarop de in de praktijk gebracht word is soms verschrikkelijk. Ga voor de grap eens langs bij een blijf-van-mijn-lijf-huis voor allochtone vrouwen, zitten veel moslima's bij, met een ernstig verhaal.

dus een moslimvrouw met de regels eens, die verschrikkelijk zijn, moet ik het zo vatten?

en de vraag, zijn deze regels verschrikkelijk van aard of ligt het aan de mens die deze in praktijk brengt ? als je voor het tweede gaat, dan zeg ik jou dat de topic niet daarover gaat, de topic gaat over de islamitische regels die er op papier zijn (nl de vrouwenrechten binnen de Islam).

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:13

Ik ben geen feministe, ik ben een ANTI-FEMINISTE

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:40

Bismi Lahi Rahmani Raheem;

Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh zusters en broeders!

Zoals altijd weer draait het rond de positie van de vrouw in de Islam, alsof de positie van de niet-moslimvrouw zo perfect is. Worden jullie dat niet beu, of ben ik de enige die me hier enorm aan ergert?! Hoeveel je er ook over discussieert, hoeveel ahadeeth en soera's je ook maar aanhaalt over de vrouwvriendelijkheid van de islam; de islam zal in de ogen van de ongelovigen de vrouw blijven onderdrukken en als minderwaardig beschouwen. Ik heb eerder het gevoel onderdrukt te worden door de Westerse maatschappij, waar ik steeds mezelf moet verantwoorden voor mijn geloofsovertuiging en mijn uiterlijk. Het beste voorbeeld is de Hijaab: Deze is een deel van mij en ik draag ze uit volle overtuging alhamdoe lilah. Toch word ik er steeds op aangesproken en bekeken alsof ik een raar wezen ben. Men dwingt zelfs zusters de hijaab af te zetten op school, stageplaatsen, werkplaatsen etc; is dat niet een vorm van onderdrukking?! Niet de Islam onderdrukt mij, maar de ongelovige niet-respectvolle westerse maatschappij. Men zaagt dat moslimmeisjes niet mogen verderstuderen etc, maar ziet men dan niet in dat ze dat zelf in de hand werken door hen niet in hun waarde te laten, door hen te dwingen de hijaab af te zetten?! Ik kan daar uit ervaring over spreken, omdat men mij weigerde op stageplaatsen aan te nemen enkel vanwege van mijn hijaab, en dan nog in de sociale sector. Alhamdoe lilah is mijn geduld beloond geweest en heb ik een islamitische stageplaats gevonden waar ik wel wordt gewaardeerd.     

Ik ben er trots op een moslima te zijn en ik ben helemaal niet van mening dat de Islam mij op enige maier onderdrukt of mij minder beschouwt als de man. Alles wat de Islam toeschrijft aan de vrouw, heeft een goede reden. En, weet Allah swt niet wat het beste is voor Zijn dienaars? Hij heeft ons tenslotte geschapen. Waarom zouden we Zijn advies en regels in twijfel trekken of niet proberen na te leven?!  

Men moet gewoon stoppen met elke daad of handeling die een moslim stelt, toe te schrijven of te linken aan de Islam. Geen enkele moslim is perfect, maar is juist een zondaar. Niet alles wat een moslim doet, is een daad die gebaseerd is op de Islamitische regels. Jammer genoeg... Khayr InchaAllah.

Laten we bij onszelf beginnen en zoveel mogelijk da�wa doen. Wa Allahoe A3lam.

Fie Ammanie Allah, wa salaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh.

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:49

Assalamu alaikum,

Abou Jabir en Imaan, ik neem even de vrijheid voor Rahima te spreken. Als je haar post leest, staat er dit:

In eerste instantie geplaatst door Rahima

Vrouwen zijn 't vaak wel eens met de wetten binnen de islam, maar de manier waarop de in de praktijk gebracht word is soms verschrikkelijk

Rahima zegt hier niet dat de regels van islam deze vrouwen gebroken heeft, of dat deze regels zo verschrikkelijk van aard zijn, maar ze zegt dat hoe die regels soms in de praktijk worden gebracht verschrikkelijk is. Dit is niet te wijten aan de godsdienst, maar aan de domme en agressieve mannen van deze vrouwen of hun (mannelijke) familie die in die regels een vrijbrief zien voor mishandeling. Helaas komt dat regelmatig voor, dat zal je in je studie wel zijn opgevallen Imaan. Als deze vrouwen zich bewust worden van hun eigenlijke rechten die de godsdienst hun geeft, zien ze dat het hun arrogante en agresieve mannen, broers of vaders zijn die die rechten met voeten treden. Of vrouwen raken zo gedesilusioneerd door wat hun is overkomen dat ze de islam de rug toe keren. Wederom is dat de schuld van hun mannen, broers of vaders die blijkbaar in de preken van hun imaams een rechtvaardiging zien voor hun lompe en barbaarse gedrag. Ik heb het nu over die moslims die hun vrouw / zus / nichtje / dochter in elkaar trappen omdat ze niet goed genoeg luisteren e.d.; niet de normale huis tuin en keuken moslim natuurlijk.

Ik als man heb geen toegang tot blijf-van-mijn-lijf huizen, maar mijn nicht werkt er al jaren, en deze verhalen heb ik van haar.

Maar we hebben het over vrouwenrechten in de islam zoals Abou Jabir terecht aangeeft. Muhhamad bin Ab zou bewijzen dat moslima's altijd en overal hun hoofddoek ophouden of op moeten houden, zelfs in gezelschap van alleen vrouwen:

In eerste instantie geplaatst door Muhhamad bin Ab

 Ook wanneer een vrouw in de omgeving met alleen maar andere vrouwen is houdt zij gewoon haar sluier aan. Wel of geen mannen in de buurt.

Dus ik zou zeggen "brand los beste broeder, ik ben benieuwd!"

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:53
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Okay we beginnen over de sluier.

"omwille van mannen die hun hormonen niet kunnen controleren" zeg je zelf. Dus als ik je bewijs dat ze dat niet alleen om de mannen doen, maar ook wanneer ze in de buurt van alleen maar (bepaalde) vrouwen ook moeten doen, heb ik mijn punt bewezen en is je bezwaar tegen de sluier dan ook weg? Of kom je erna weer met iets anders. 

Het gaat mij erom dat er toch een goeie reden moet zijn, eer zoiets verplicht kan worden door een God.  Verder blijft het vrije keus het te doen of niet natuurlijk, maar zoals ik al zei, je verwacht toch een goeie reden voor zo iets ingrijpends.  En eigenlijk gaat het daar ook niet om, het gaat me meer om het recht dat je geen sluier hoeft te dragen, dat het een eigen keus blijft.
Oh ja, welk bezwaar heb ik tegen een sluier?  Ik stel me alleen vragen bij het waarom van de sluier, ik ontzeg niemand het recht om een sluier te dragen.
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Deze site moet voldoende zijn:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/home/index.ht ml

Ik ga er verder niet op in, want wat je ook probeert men zal de moslimvrouw altijd als onderdrukt en achterlijk zien. Hetzij zo, zolang ik kan leven zoals ik dat wil, heb ik er vrede mee.

Zolang je het vetgedrukte doet, vind ik je zeker niet onderdrukt of achterlijk, eerder het omgekeerde.  Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:56
In eerste instantie geplaatst door ra7matullah

  

Ik ben er trots op een moslima te zijn en ik ben helemaal niet van mening dat de Islam mij op enige maier onderdrukt of mij minder beschouwt als de man.

Salaam zuster,

dat denk je maar omdat je gehersenspoelt bent en eigenlijk zo onderdrukt dat je het niet eens meer doorhebt. Nee hoor, dat is natuurlijk onzin. Je hebt gelijk: vrijheid zit tussen de oren, dus als je je vrij voelt, ben je vrij. En "onderdrukt" worden we allemaal; door wetten, regels, natuurwetten enz.

In eerste instantie geplaatst door ra7matullah

Men moet gewoon stoppen met elke daad of handeling die een moslim stelt, toe te schrijven of te linken aan de Islam. Geen enkele moslim is perfect, maar is juist een zondaar. Niet alles wat een moslim doet, is een daad die gebaseerd is op de Islamitische regels. Jammer genoeg... Khayr InchaAllah.

Ik ben het helemaal met je eens.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 08:58
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

en de vraag, zijn deze regels verschrikkelijk van aard of ligt het aan de mens die deze in praktijk brengt ? als je voor het tweede gaat, dan zeg ik jou dat de topic niet daarover gaat, de topic gaat over de islamitische regels die er op papier zijn (nl de vrouwenrechten binnen de Islam).

Voor mij hoeft het niet alleen die op papier te zijn.  Want ik denk dat een groot probleem in de islamitische wereld is, dat ze enkel op papier zijn, en dan heb je er bijzonder weinig aan.  Ik bedoel hiermee dus landen als SA, Iran, Somalie, etc.  Maar ja, ik wil ze best wel s graag op papier zien om te beginnen, dat genoegen heb ik nl nog niet gehad.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 09:00
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Ik ben geen feministe, ik ben een ANTI-FEMINISTE

Ik wist dat je geen feministe was, maar anti-feministe is ook wel hmmm zwaar.  Feminisme wil de vrouw immers hoger hebben dan de man, dus anti-feminisme lager?  Maar ik neem aan dat je bedoelt dat je tegen feminisme bent, niet het omgekeerde van feminisme?

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 09:57

Hoi, hoi,

Goed over de rechten van de vrouw ging het h�? Ik zou eigenlijk wel willen weten wat ik moet laten als ik in een Islamitische staat ga wonen, aangezien een aantal mensen hier NL maar al te graag in een Islamitische staat zouden omturnen. Ik hang geen geloof aan waar een naamkaartje aanhangt, dus een autonome staat voor mij alleen binnen de Islamtische staat is waarschijnlijk al geen optie.

Dus nu even over de dingen die ik zoal in mijn leven thuis of buitenshuis doe en waarvan ik niet weet of ik dat dan nog mag, dit zijn: reizen, naar de kroeg gaan, houseparties bezoeken, muziekbandjes kijken, discussies aangaan, werken, alcohol drinken, roken, mediteren, filosoferen, lol maken, knuffelen met mijn hond, excentrieke mensen ontmoeten en leren kennen, etc. etc.

Verder woon ik nu voor de 2e x samen, (viel in mijn jongere jaren vaak op het 'verkeerde' type man), heb geen kinderen, maar mocht dit in de toekomst wel het geval zijn en stel wij gaan scheiden dan wil ik dat wij beiden de kinderen blijven zien cq. opvoeden.

O ja, en als ik mijn man heel erg zat ben (en hij mij..) dan wil ik van  hem kunnen scheiden, waarbij onze bezittingen eerlijk door de helft worden gedeeld. Ik eis van hem dat hij geen andere vrouwen/sexuele relaties naast mij heeft, om de simpele reden dat ik dat ook niet doe. En verder probeer ik hem zover te krijgen dat wij zoveel mogelijk de huishoudelijke taken delen... 

O ja, mijn broer (zonder Goddelijk geloof) woont samen met zijn vriend (homofiel) wat voor plaats zou er voor hem zijn?...

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 10:20

Om het nog maar even heel duidelijk te stellen.... ik heb een zeer oprecht respect voor een ieder die anders leeft / is dan ik. Voor mij zijn vrouwen die bv. niet roken/drinken/of naar feesties gaan echt niet dommer of minder dan ik.

Ik denk eerder dat ik dom ben omdat roken gewoonweg slecht voor je is. Ach... ik zal binnenkort weer eens een stoppoging ondernemen, in de tussentijd blijf ik in ieder geval de Staatskas spekken!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 11:33
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

Abou Jabir en Imaan, ik neem even de vrijheid voor Rahima te spreken. Als je haar post leest, staat er dit:

In eerste instantie geplaatst door Rahima

Vrouwen zijn 't vaak wel eens met de wetten binnen de islam, maar de manier waarop de in de praktijk gebracht word is soms verschrikkelijk

Rahima zegt hier niet dat de regels van islam deze vrouwen gebroken heeft, of dat deze regels zo verschrikkelijk van aard zijn, maar ze zegt dat hoe die regels soms in de praktijk worden gebracht verschrikkelijk is. Dit is niet te wijten aan de godsdienst, maar aan de domme en agressieve mannen van deze vrouwen of hun (mannelijke) familie die in die regels een vrijbrief zien voor mishandeling. Helaas komt dat regelmatig voor, dat zal je in je studie wel zijn opgevallen Imaan. Als deze vrouwen zich bewust worden van hun eigenlijke rechten die de godsdienst hun geeft, zien ze dat het hun arrogante en agresieve mannen, broers of vaders zijn die die rechten met voeten treden. Of vrouwen raken zo gedesilusioneerd door wat hun is overkomen dat ze de islam de rug toe keren. Wederom is dat de schuld van hun mannen, broers of vaders die blijkbaar in de preken van hun imaams een rechtvaardiging zien voor hun lompe en barbaarse gedrag. Ik heb het nu over die moslims die hun vrouw / zus / nichtje / dochter in elkaar trappen omdat ze niet goed genoeg luisteren e.d.; niet de normale huis tuin en keuken moslim natuurlijk.

Ik als man heb geen toegang tot blijf-van-mijn-lijf huizen, maar mijn nicht werkt er al jaren, en deze verhalen heb ik van haar.

Maar we hebben het over vrouwenrechten in de islam zoals Abou Jabir terecht aangeeft.

Assalamoe alykoem Amier,

helemaal mee eens broeder, je neemt woorden uit me mond, en wat betreft Rahima, ik begreep haar heel goed, daarom zei ik; (zie vetgedrukt)

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

en de vraag, zijn deze regels verschrikkelijk van aard of ligt het aan de mens die deze in praktijk brengt ? als je voor het tweede gaat, dan zeg ik jou dat de topic niet daarover gaat, de topic gaat over de islamitische regels die er op papier zijn (nl de vrouwenrechten binnen de Islam).

ik zie ook aan jou ondergestreepte woorden dat je me ook begreep, alhamdulillah, alleen Kimmie wil het ook over de mishandelde vrouwen hebben, tja...wat moet ik daarover zeggen? de politie gaat daarover....

maar Kimmie, je kan best met andere zusters daarover praten, ik wil alleen dat je niet zoals Hirsi Ali gaat veroordelen, namelijk een paar mishandelde vrouwen noemt die toevallig van achtergrond moslims zijn, en een stempel op de Islam zetten.

vrouwenrechten in de Islam kom ik nog op terug inshAllah...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.