Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Dragen van een hoofddoek

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dragen van een hoofddoek
    Geplaatst op: 22 november 2004 om 04:46

Salaam,

Ik heb al een paar keer geprobeerd om een hoofddoek te dragen, maar het probleem is dat deze niet blijft zitten. Heeft iemand misschien tips, hoe doen jullie dat?

Wassalaam,

Marleen

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 04:48
In eerste instantie geplaatst door marleen

Salaam,


Ik heb al een paar keer geprobeerd om een hoofddoek te dragen, maar het probleem is dat deze niet blijft zitten. Heeft iemand misschien tips, hoe doen jullie dat?


Wassalaam,


Marleen



Assalaamoe Alaikoem,

Ben dan wel geen vrouw, heb ook nooit een hoofddoek omgehad ;-) maar wat d8 je van een veiligheidsspeld

Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 04:55
Salaam

Ik doe mijn hoofddoek vast met een veiligheidsspeld onder mijn kin. dan zit em goed vast ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen.
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 06:01

Mmm.. ik heb het wel geprobeerd met een veiligheidsspeld maar toch blijft hij niet goed op z'n plaats zitten. Ik heb zelf een hoofddoek van een gladde stof (satijn), maar ik zie hier meer moslima's meelopen en bij hen blijft hij wel goed zitten.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 06:14
Misschien doen zij er een klein hoofddoekje onder. Satijn blijft anders inderdaad niet goed zitten..En zeker niet als je van jezelf gladde haren hebt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 01:30

Dank je wel voor je berichtje. Ik heb het gister ook nog even aan een lieve vriendin gevraagd. Zij vertelde mij dat ik inderdaad het beste een klein hoofddoekje eronder kan doen. En dan mijn satijnen hoofddoek vastspelden. Mijn haar is nl heel erg glad en het glijdt er zo vanaf, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Wassalaam,

Marleen

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 05:47

Salaam alaikom,

je kan inderdaad wel een kleine hoofddoekje onder doen. Maar meestal moet je meerdere spelden gebruiken.

Ik zelf moet mijn hijaab zo strak mogelijk vastmaken, anders glijdt ie eraf. Daarnaast gebruik ik meerdere spelden (lijk net een speldenkussen!!!).

Succes verder!

Masalama

Souad

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 07:22

salaam Marleen,

Je kan er ook gewoon een haarband onder doen, dan blijft het ook beter zitten en die zijn er in allerlei kleuren. Makkelijker is nog geen satijnen hoofddoek want die zitten idd niet makkelijk.

 

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 07:59

Salam Aleikum,

Ik heb een goede methode die ik bijna altijd gebruik.

Je doet eerst een klein hoofddoekje, daarna bv een shemla (zo'n langwerpig doek) die doe je over je hoofd, en de 2 uiteinden heb je vast, aande ene kant is de uiteinde langer dan de ander. De kort pak je vast en die doe je zo langs onder je kin tot aan de andere kant van je gezicht, net onder je oor, en dan maak je die vast met een veiligheidsspeldje aan de andere kant waar je de lange kant hebt zitten, dan zit ie goed vast. Je pakt die lange en die doe jezo voor je langs en bij je oor omhoog en over je hoofd, en dan maak je als het ware en rondje om je hoofd en kom je weer bij waar je het vast had gemaakt met het speldje, daar doe je dan nog eens vast maken met zo'n langwerpige speld met zo'n bollletje eraan, ben de naam ff kwijt, persoonlijk gebruik ik de versierde met zilveren steentjes, net wat je mooi vind natuurlijk. Voor de stevigheid kun je rond om een paar speldjes vast maken zodat het er niet makkelijk afglijdt. hihi je ebnt ff bezig, maar dan heb je ook wat, het ziet er netjes uit, je kunt het bij gelegenheden dragen, maar ook gewoon voor op school of werk, ik denk dat meesten wel weten wat ik bedoel.

 

 Zo ziet het er dan uit, en aan 1 zijde heb je dan zo'n lang doek over je schouder hangen en achter je rug.

ghair incha Allah

ma3a salama

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 08:05

Jammer dat je t niet kan zien, kijk maar op http://zoek.vinden.nl/?where=image&vid=l2138473216I11013 03748&query=hijab en dan onderaan waar de 3 hoofden naast elkaar zijn, zop ongeveer ziet het er dan uit

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.