Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Stilstaande Aarde

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Stilstaande Aarde
    Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:02

Q22:
ASSALAM-O-ALAIKUM, WHAT IS THE RULING OF SHARIA ON THE MOVEMENT OF EARTH. GIVE EXPLAINATION.

Answer:
According to the teaching of Quran and Hadith, the sky and earth are stationary and planets rotate. It is the sun that moves around the earth while the earth does not move around the sun. There are many verses of the Holy Quran, clearly show the rotation of the moon and the sun, which are given as under. 1) "O And made the sun and the moonsubservient. Each runs to a turns stated" (Al Quran, part 13, Sure Al-Ra'ad (The thunder)-13, V 2)
2) "And He made the sun and the moon subservient for you which are constantly moving" (Al-Quran, part 13, Sura Abraheem - 14, Verse 23) 3) And each (The moon the sun) is floating in an orbit." (Al-Quran, part 23, Sura Yaseen - 36, verse 140)
It is thus quiet clear that the sun moves and it is obligatory upon every muslim to believe it. Because it is waht Allah Almighty ordains us to believe. In the light of the Holy Quran and Hadit the theory of the rotation of the earth is absolutely wrong. Allah Almighty says : "Undoubtedly, Allah has with held the heavens and the earth least they move." (AL-Quran) In the look "Fiq-hus- Sahaba Baad-Al- Khulfa-e- Alarba" there has been recorded a statement/saying of k'ab in the
presense of Syedna Abdullah bin Masood, the man who keeps the secrets of messanger of Allah (Allah's Grace & Peace be upon Him) and syedna Huzaifa bin Alyaman (Allah weel pleased with them) . This statement of K'ab is "The heaven revolves". Both person said agreeably "K'ab said incorrect and undoubtedly . Allah has with held the heaven and the earth least they move. And Abdullah Bin Masood (Allah Well Pleased With Him) supporting this statement added that Allah's commandment is enough for
us, and they (Heavens & Earth) do not move. This statement has been narrated by Saeed bin Mansoor (Allah Well pleased With Him) and abd bin Hameed son of Jareer, son of Almanzer (Allah Well pleased With Him) and they narrated it with reference of Hafiz bin Abd ibne Hameed (Allah Well pleased With Him). There are few people in our times who try to explain the Holy Quran according to the modern theory of science. In this regard, they proclaim that the Holy Quran also proves the rotation of the earth, in order to divert the attention of scientest to the Hol Quran. Whether theses people are sinciar in their feeling or not but in this respect their behaviour is clearly against the teaching of Quran and Hadith. Because this type of thinking obviously, opposes the general consensus of the Ummah. We advise them to believe in what ever Allah Almighty has mentioned, Weather it is according to the science or not. In the past there were many people who tried to make the Holy Quran coordinate with science by changing the real meaning of the Holy Quran.

http://www.dawateislami.net/services/imam/answer.asp?questio nid=540

============================================================ =====================

 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 12:02
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Q22:
ASSALAM-O-ALAIKUM, WHAT IS THE RULING OF SHARIA ON THE MOVEMENT OF EARTH. GIVE EXPLAINATION.

Answer:
According to the teaching of Quran and Hadith, the sky and earth are stationary and planets rotate. It is the sun that moves around the earth while the earth does not move around the sun. There are many verses of the Holy Quran, clearly show the rotation of the moon and the sun, which are given as under. 1) "O And made the sun and the moonsubservient. Each runs to a turns stated" (Al Quran, part 13, Sure Al-Ra'ad (The thunder)-13, V 2)
2) "And He made the sun and the moon subservient for you which are constantly moving" (Al-Quran, part 13, Sura Abraheem - 14, Verse 23) 3) And each (The moon the sun) is floating in an orbit." (Al-Quran, part 23, Sura Yaseen - 36, verse 140)
It is thus quiet clear that the sun moves and it is obligatory upon every muslim to believe it. Because it is waht Allah Almighty ordains us to believe. In the light of the Holy Quran and Hadit the theory of the rotation of the earth is absolutely wrong. Allah Almighty says : "Undoubtedly, Allah has with held the heavens and the earth least they move." (AL-Quran) In the look "Fiq-hus- Sahaba Baad-Al- Khulfa-e- Alarba" there has been recorded a statement/saying of k'ab in the
presense of Syedna Abdullah bin Masood, the man who keeps the secrets of messanger of Allah (Allah's Grace & Peace be upon Him) and syedna Huzaifa bin Alyaman (Allah weel pleased with them) . This statement of K'ab is "The heaven revolves". Both person said agreeably "K'ab said incorrect and undoubtedly . Allah has with held the heaven and the earth least they move. And Abdullah Bin Masood (Allah Well Pleased With Him) supporting this statement added that Allah's commandment is enough for
us, and they (Heavens & Earth) do not move. This statement has been narrated by Saeed bin Mansoor (Allah Well pleased With Him) and abd bin Hameed son of Jareer, son of Almanzer (Allah Well pleased With Him) and they narrated it with reference of Hafiz bin Abd ibne Hameed (Allah Well pleased With Him). There are few people in our times who try to explain the Holy Quran according to the modern theory of science. In this regard, they proclaim that the Holy Quran also proves the rotation of the earth, in order to divert the attention of scientest to the Hol Quran. Whether theses people are sinciar in their feeling or not but in this respect their behaviour is clearly against the teaching of Quran and Hadith. Because this type of thinking obviously, opposes the general consensus of the Ummah. We advise them to believe in what ever Allah Almighty has mentioned, Weather it is according to the science or not. In the past there were many people who tried to make the Holy Quran coordinate with science by changing the real meaning of the Holy Quran.

http://www.dawateislami.net/services/imam/answer.asp?questio nid=540

 
hallo akbash,
 
Wat klopt er volgens jouw niet aan dat rode gedeelte??
De zon beweegt wel degelijk, ze draait namelijk om haar as, uit dat stukje kan ik niet concluderen dat de zon haar eigen eliptische baan heeft. Dat de zon en de maan in opdracht zijn voor de aarde is toch logische!!
Zowel de maan als de zon hebben grote invloed op de aarde, zoals:
 
-Door de zon is het leven hier op aarde mogelijk.
 
-Door de zon en de maan hebben we getijden.
 
-'s avonds zorgt de maan voor licht, de zon speelt hierbij natuurlijk de hoofdrol.
 
-Door oa de maan en de zon blijft de aarde in haar baan.
 
Zo zie je dat de zon en de maan in opdracht voor de aarde zijn geschapen.
 
Groeten,
Abdoe_allah
 
 
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 13:44
Hallo Abdoe, kernpunt van dit topic is dat er beweerd wordt dat de Zon om de Aarde zou heen draaien terwijl de Aarde stil zou staan.
En dat deze beweringen gebaseert zijn op Koran verzen, en daarom, ondanks dat het niet strookt met de werkelijkheid, iedere moslim verplicht is om het te geloven.
"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 18:27
Is het niet bij je opgekomen dat de zon ook zijn rondje draait in ons melkwegstelsel ? De Koran heeft dus wel gelijk.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 03:48
Er staat rondje om de aarde, niet rondje in onze melkweg.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 03:59
Er staat toch niet 'rond de aarde'?

Trouwens , alle hemellichamen bewegen ten opzichte van elkaar. Als je ��n als uitgangspunt neemt, en dus stil zet, beweegt alles ten opzichte van die ene. Als je de aarde als uitgangspunt neemt, draait de zon inderdaad om de aarde. Als je de maan als uitganspunt neemt draaien de aarde en de zon beiden om de maan. Je kunt dus niet zeggen dat de Koran op dit punt niet klopt met wat wij nu weten.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 06:14

Toch wel, want er staat niet stil...  Een bepaalde plek als uitgangspunt nemen, wil niet zeggen dat je m stil zet, immers de aarde staat niet stil ter onzer kijkcomfort, hoewel we het heelal meestal vanop aarde bekijken.

Verder staat in de tekst wel degelijk: 'It is the sun that moves around the earth'.  Inderdaad staat er niet in een rondje, maar wel dat de zon om de aarde zou bewegen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 06:25
And each (The moon the sun) is floating in an orbit." (Al-Quran, part 23, Sura Yaseen - 36, verse 140)

Hier staan de maan en de zon tussen haakjes, wat dus duid op commentaar. Je moet wel erg primitief (sorry dat ik het zeg) denkvermogen hebben om direct op de commentaar van de vertaler in op te gaan. Ik zou zeggen lees het arabisch. En het kan ook zelfs dat de aarde erbij tussen haakjes kan worden geplaatse, de zon kan ook verwijdert worden.
Bovendien, Kimmie, gebruik eerst gezond verstand eer je iemands input volledig na kwaakt (sorry dat ik het zo moet zeggen, maar daar heeft Allah ons niet voor geschapen, de mens(heid)).
Ik wordt helaas moe van dit soort voorbarige conclusies. Ik bedoel, een mens/moslims kan het ook toch fout hebben? Je gaat toch niet op een persoon pikken vanwege een misverstandje? Zo verspreid je alleen ellende en helaas dus ook leugens. Nuchter verstand, iets wat wij allen (mensen) moeten nuttigen wordt alleen maar zeldzamer (dus ook onder moslims). Ik hoop dat jullie mijn keiharde en scherpe commentaar kunnen dulden. Zo ben ik vaak niet, maar Akbash, sorry dat ik dit ook moet zeggen, doet gewoon te vaak m'n bloed koken. Maar, wil je echt op z'on manier moslims 'vernederen', weet dat de vernedering van Allah veelvuldiger is (wacht gewoon op het hiernamaals, leeft intussen alsof je maar een leven hebt, ik houd je niet tegen). Dat er veel fitnah (verdeeldheid/wrijving) is in de ummah hoef jij ons niet te vertellen (nog steeds Akbash). Ik moet toegeven dat je wel wijst op foutiefheden van mensen (en dus niet van de quran of soennah), toch hoef je ze niet tweeduizenden-een keer te herhalen (nog jouw mening veelvuldig 'dumpen' op deze forum als wij op de hoogt zijn, er is er een die dat ook vaak doet). Jij geloof wat jij geloof, wij (moslims) geloven wat wij geloven.

Ik ben maar een mens, ik maak ook fouten. Aan Alleen Allah leg ik verantwoording af voor mijn daden.
En Alleen Allah Weet Het Beste (niet een artikel die akbash aanhaalt, en anders verwijs ik je naar het hiernamaals voor verdere conclusies)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 06:53
hallo :/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 07:13

Welk misverstand?
Hoe je t ook draait of keert, het staat er verkeerd, maar volledig consistent met de toen geldende denkbeelden.  Over primitiviteit gesproken. 
Verder zie ik nergens mij of Akbash op een persoon pikken, alleen jijzelf in je post.  Ga dus eerst even je eigen gezonde verstand na, voor je dat van mij wil beoordelen.  Alle wijsheid begint met zelfkennis, wordt wel eens gezegd. 

Maar goed, misschien kan je mijn post s opnieuw lezen, en er inhoudelijk op ingaan?  Want dat is de bedoeling van een discussie, iets tegen-argumenteren (een nogal groot onderscheid met iets afkraken dus).

Om zelf ook maar iets inhoudelijk te zeggen: hierbij een surah waar gezegd wordt dat de aarde vaststaat (maw dat je niet zomaar in die commentaar 'de aarde' als bewegend object zou kunnen bijzetten).

61 Is not He (best) Who made the earth a fixed abode, and placed rivers in the folds thereof, and placed firm hills therein, and hath set a barrier between the two seas ? Is there any God beside Allah ? Nay, but most of them know not!  (hoofdstuk 27)

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 07:33

Hoi Kimmie,

voordat je iets plaats controleer het of het klopt of niet, want wat moet ik nou van jou denken? ik kan het niet anders noemen dan zielig, dit is de vers die je aanhaalde, 27:61 Of wie heeft de aarde als een verbliijfplaats gemaakt en daardoor rivieren gestroken en daarop stevige bergen...

dus speel aub niet met woorden, in het arabisch staat duidelijk 'qararan', uit dat woord kun je echt niet concluderen dat de aarde stilstaat, onzin.

verder de verzen die genoemd zijn in dat artikel van Akbash, de eerste; 13:2 en Hij maakte de zon en de maan dienstbaar, ieder draait tot een vastgestelde tijd.

14:33 (in het artikel staat 23, maar ik denk dat ze vers 33 bedoelen) En Hij maakte voor jullie de zon en de maan dienstbaar, die onophoudelijk (draaien in hun baan).

de derde vers, kan ik niet vinden, omdat het niet bestaat, hoofdstuk 36 Yassin bestaat maar uit 83 verzen, dus waar komt 140 vandaan ?

het artikel is vol fouten, vooral de vertalingen.

dit zijn ene paar verzen die voorkomen in hoofdstuk 36 Yassin: 38 En de zon loopt in haar vaste baan. Dat is de verordering van de Almachtige, de Alwijze. 39 En Wij hebben voor de maan standen bepaald, zodat zij terugkeert als een oud sikkeltje van een dadeltros. 40 Het is niet mogelijk dat de zon de maan bereikt en de nacht kan de dag niet inhalen. Allen bewegen in een kringloop.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 07:42

Ik heb die vers gewoon van een engelse koransite gehaald, maar ik wil best even verder kijken:

027.061
YUSUFALI: Or, Who has made the earth firm to live in; made rivers in its midst; set thereon mountains immovable; and made a separating bar between the two bodies of flowing water? (can there be another) god besides Allah? Nay, most of them know not.
PICKTHAL: Is not He (best) Who made the earth a fixed abode, and placed rivers in the folds thereof, and placed firm hills therein, and hath set a barrier between the two seas? Is there any Allah beside Allah? Nay, but most of them know not!
SHAKIR: Or, Who made the earth a restingplace, and made in it rivers, and raised on it mountains and placed between the two seas a barrier. Is there a god with Allah? Nay! most of them do not know!

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/027.qmt.html

Handig, die verschillende vertalingen...  Hier op de site is het trouwens rustplaats.  De Koran onveranderbaar, ik merk het  Andere vertaling, andere betekenis.  Maar dan kan je natuurlijk wel degene nemen die het beste uitkomt, en dat is vaak een probleem bij dit soort discussies hier, merk ik.

Maar nogmaals, jongens, kunnen jullie nu echt niet beter dan op de man/vrouw gaan?  Misschien is dat voor jullie de dagdagelijkse manier van met mekaar omgaan als jullie het niet met mekaar eens zijn, maar de mijne niet.  Waarom zoveel klagen eigenlijk dat jullie zoveel beledigd worden, als jullie het zelf zo normaal vinden om bij anderen te doen? 

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 07:58
Ten eerste horen moslims een nobel gedragscode aan te nemen. Dus correctie, ik kraak niet af, ik ben gewoon te scherp. (Helaas dat de discussie hierdoor worden afgeleid). Bovendien zeg ik verder dat ik fouten kan maken, zeg, dat zouden toch meer mensen eerlijk moeten zeggen of niet? Moslims gaan in ieder geval (op echt grote misverstanden na) beter om met elkaar dan met niet-moslims. Laten we nou eerlijk zijn en zeggen dat we moeilijk in elkaar kunnen leven.

Foute interpretaties zijn alleen een belediging voor diegene die interpreteerd. Zeg nou niet dat die interpretaties 'perfect' zijn en dat wij niet goed zitten. De Koran is onveranderbaar, leer arabisch en leest het. Dit soort discussies draaien vaak om vertalingsverschillen zoals je hebt gemerkt. Stug volhouden, of een standpunt innemen bij een interpretatie met weinig kennis leid tot frustratie bij moslims. Ik heb eerlijk toegegeven dat ik normaal nooit zo doen. Zodoende zouden niet-moslims zich ook 'netjes' kunnen gedragen (er zijn genoeg, maar er zijn er ook een paar bij die 'een scherpe tong hebben'). Als die foutieve of onvolledige vertalingen/interpretaties te vaak worden herhaald kan met de stoppen doorbreken. Nogmaals, krijg geen verkeerde indruk van mij. Deze interpretaties (waar ik voor een deel overheen ben gegroeid) doen moslims gewoon onrecht aan (lees: pijnlijk). Het eens zijn en eens worden is iets wat optreed als men genoeg kennis heeft (wederom). Een slechte/snelle reactie kan de discussie de verkeerde richting opdraaien als men weinig kennis heeft genomen. Of de bronnen niet kritisch heeft bestudeerd.

Overigens moet ik zeggen dat het lijkt alsof je van standpunt verandert bent Kimmie. Ik hoop dat Abou Jabir genoeg tegenargumenten heeft geworpen op deze foutiefheid te ontmaskeren. Met andere woorden: trekt niet snel een conclusie slechts van een bron. Ik wil je geen kwaad doen, noch Akbash, maar ik (en menig moslims hier) zou het respecteren rustig aan te doen (stap voor stap).
En achja, iedereen maakt toch fouten? Heb ik dat tenminste goed ;-).

Ik maak ook fouten. Ik ben ook een mens, maar voor mijn daden leg ik verantwoording af bij Allah.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 08:09

Hoi,

iedereen maakt fouten, maar fouten maken die je een ander verwijt, is nogal onnadenkend.  Scherpte is dan ook geen probleem, iemand ronduit beledigen wel, en sorry, maar dat deed je.
Verder vind ik het onzin dat de koran enkel in het arabisch te lezen zou zijn.  Waarom m niet gewoon goed vertalen?  Verder weet ik wel genoeg van het arabisch om te weten dat veel woorden gewoon (drie)dubbele betekenissen hebben, dus zelfs al kan je arabisch, dan heb je t nog voor t kiezen...

En van standpunt veranderd, nee hoor, ik vind dat hier allemaal pure kontdraaierij  Als je alles maar genoeg interpreteerd en verdraait, kom je altijd wel uit waar je wil.  Waar ik het wel mee eens ben, is dat de vele verschillende koranvertalingen en interpretaties de discussie erg bemoeilijken.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 08:52
Ik verwijt ten eerste iemand anders niet voor mijn fouten (en anders vergeef mij). Ronduit beledigen, nou, waar zit'em de belediging? Ik heb mij steeds toch zitten verontschuldigen? Als ik puur zou beledigen (of zelfs schelden) zou ik niet stap voor stap hebben gedaan.

Goeie vertalingen bestaan niet: immers er zijn altijd vertaalfouten. Hmmm, er wordt beledigd met 'kontdraaierij' (maakt al niet meer uit). Ik zeg toch dat er ook fouten gemaakt kunnen worden door mensen/moslims? Is dat nu kontdraaierij? Ik zeg toch, dat is duidelijke foutief, waarbij ik zeg dat mensen ook fouten kunnen maken? Ik probeer dingen alleen recht te zetten. En Abou Jabir hierboven maakt een duidelijke punt, geen draaierij. Immers het is zo dat de surah niet 140 verzen heeft. Toch? Als moslims dienen wij deze misstanden weg te werken. Daarbij merken wij wel dat sommigen liever niet hun standpunt verlaten en deze blijven herhalen. Bovendien is het niet aan iedereen de eigenschap lering uit de quran te trekken. Het is echt waar, sommige extremisten leunen op deze 'professie'. Dus dat men de aarde 'vast' ziet is een extremistisch en helaas onverstandige standpunt. Verder is het helemaal verkeerd een standpunt te nemen van tekst van personen. Mensen zijn zelf goed genoeg kritisch informatie van andere te verwerken, dus herhalen van een standpunt kan vaak ook onprettig uitvallen.

Maar goed, ik ben nu erg wazig aan het discussieren. Niet echt een doel voor een moslim. Inscha-Allah zal het recht zegevieren (en Allah is rechtvaardig).

Zoals al de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) zei dat je eerst je eigen fouten dient te tellen eer je die van anderen telt. Dus,...
Ik maak ook fouten, ik ben ook maar een mens. Verantwoording voor mijn daden leg ik aan Allah.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 12:47

Als je de 'verontschuldiging' en belediging in 1 zin doet, klinkt het niet erg oprecht.  Als je het echt niet wou zeggen en al weet dat het fout is, zou je het er immers niet neerzetten.  Maar goed, het verschil tussen iets scherps zeggen en beledigen, ik kan bv best zeggen dat hier rond de pot wordt gedraaid maw kontdraaierij.  Beledigen zou bv tegen jou zeggen 'je hebt een primitief denkvermogen'.  Dan gaat het niet meer over de discussie, maar over een persoon.

Je zei ook:

'Bovendien is het niet aan iedereen de eigenschap lering uit de quran te trekken. Het is echt waar, sommige extremisten leunen op deze 'professie'. Dus dat men de aarde 'vast' ziet is een extremistisch en helaas onverstandige standpunt. Verder is het helemaal verkeerd een standpunt te nemen van tekst van personen. Mensen zijn zelf goed genoeg kritisch informatie van andere te verwerken, dus herhalen van een standpunt kan vaak ook onprettig uitvallen.'

Ik ben het hier redelijk mee eens.  Het is natuurlijk een probleem dat sommige dingen in de Koran nogal onwetenschappelijk zijn, maar op zich maakt dat niets uit, als de koran blijft wat het is, nl een geloofsboek, en geen wetenschapsboek.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 13:26
Ik ga alleen uit van de Koran teksten in dat bericht, en niet van de uitleg die volgens mij niet helemaal klopt. Uit de Koran teksten kan ik in ieder geval nergens lezen dat de zon om de aarde draait. Er staat alleen dat de zon in een baan draait, en dat kan heel goed kloppen als je ervan uitgaat dat hij in een baan door het melkwegstelsel draait, en dat ze om hun as draaien, en dat klopt ook. Ik zie dus geen problemen.

p.s.:
The Sun and you and me, and all the stars that we can see,
are moving at a million miles a day,
In the outer spiral arm, at 40,000 miles an hour,
of the Galaxy we call the Milky Way.
;)
Terug naar boven
Hadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2005 om 04:21
In de Koran staat juist dat de aarde draait om z'n eigen as
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2005 om 04:47

salaam allemaal
kimmie schreef
altijd zulke icoontjes wil je die misschien niet meer zetten het past niet bij je gedrag om zo een mooie knipoogje te geven
tot ziens

Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2005 om 05:06

Selam Kimmie,

In de Qor-aan staat dat als dit boek niet van Allah (s.w.a.) komt van wie komt het dan?

Ik heb een paar berichten van je gelezen en ik merk dat je best wetenschappelijk bent ingesteld.

In the Qur'an, which was revealed fourteen centuries ago at a time when the science of astronomy was still primitive, the expansion of the universe was described in the following terms:

And it is We Who have constructed the heaven with might, and verily, it is We Who are steadily expanding it. (Qur'an, 51:47)

The word "heaven," as stated in the verse above, is used in various places in the Qur'an. It is referring to space and the wider universe. Here again, the word is used with this meaning, stating that the universe "expands." The Arabic word "moosiaaoona" in the term "inna lamoosiaaoona," translated into English as "it is We Who are steadily expanding it", comes from the verb "evsea," meaning "to expand." The prefix "la" emphasises the following name or title and adds a sense of "to a great extent." This expression therefore means "We expand the sky or the universe to a great extent." This is the very conclusion that science has reached today.

Oja nog iets, ik zag een stukje van een docu op tv. ging over evolutie. ze lieten onze verste zogenaamde voorouder zien. dit beestje leeft nu dus nog. Als dat onze zogenaamde voorouder is waarom is dat beestje niet "groot" geworden. Evolutietheorie spreekt zich op vele fronten tegen. voor verdere informatie over dit soort onderwerpen verwijs is ik je naar http://www.harunyahya.com <-(op deze site moet je eens de docu's bekijken )    http://www.miraclesofthequran.com is ook een hele leuke site. Kimmie ook jij zal je eens een keer neer moeten leggen dat achter de perfectie van wat je ziet en wat in je zelf is een Maker zit. Vele grote wetenschappers zijn hier al achter gekomen en die weten iets meer van wetenschap af dan jij. Het heelal is uit het niets ontstaan, hoe denk je hoe dat zit?Moge Allah je hart openen voor Zijn creatie.

Selam,

Bilal

 

 

Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2005 om 05:16
Salaam allemaal
Bilal MashAllah gesproken
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 04:06
In eerste instantie geplaatst door Bilal

Oja nog iets, ik zag een stukje van een docu op tv. ging over evolutie. ze lieten onze verste zogenaamde voorouder zien. dit beestje leeft nu dus nog. Als dat onze zogenaamde voorouder is waarom is dat beestje niet "groot" geworden. Evolutietheorie spreekt zich op vele fronten tegen. voor verdere informatie over dit soort onderwerpen verwijs is ik je naar http://www.harunyahya.com <-(op deze site moet je eens de docu's bekijken )    http://www.miraclesofthequran.com is ook een hele leuke site. Kimmie ook jij zal je eens een keer neer moeten leggen dat achter de perfectie van wat je ziet en wat in je zelf is een Maker zit. Vele grote wetenschappers zijn hier al achter gekomen en die weten iets meer van wetenschap af dan jij. Het heelal is uit het niets ontstaan, hoe denk je hoe dat zit?Moge Allah je hart openen voor Zijn creatie.

Selam,

Bilal

 

Je moet nu niet gaan overdrijven. We weten allemaal dat er een evolutieleer is en dat de hele aarde een evolutie heeft doorgemaakt en is an het doormaken. Het is heel moeilijk om deze bewering naast je neer te leggen.
Ik wil wel aanvaarden dat God (zoals die man/vrouw wordt genoemd maar waar ik niet in geloof in die vorm)  er een hand in heeft gehad maar ik weiger te aanvaarden dat alles is zoals het is en dat er niets nieuws is gekomen.
Ik wil grag eens een stuk tekst van je krijgen waarin je kan bewijzen dat er geen evolutie is geweest. MAAR. Er is 1 voorwaarde. Ik wil geen enkel citaa uit de koran, bijbel of een ander geloofsboek. Ik weet dat jullie de koran goed vanbuiten kennen, maar wat ik vraag is dat je de evolutieleer met rede en verstand weerlegt. KAN JE DIT? EN KAN IK ER NIETS TEGENIN BRENGEN? DAN ZAL IK JE GELIJK MOETEN GEVEN. VEEL SUCCES

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 10:51
Salaam

Micro-evolutie wordt niet uitgesloten door moslims. Dat kan natuurlijk zijn gebeurd. Maar ik zou de Quraan beter lezen, daarin staat dat God zijn schepsels 'vervangt' door beteren. In de vers stond dat het ging om de mens, als je erg oppervlakkig wilt kijken, maar ik ken de Quraan ook niet als de beste.
Slotsom, trek leering (zoek voor antwoorden), daarna conclusie. Iets wat de meeste mensen eigenlijk fouten/andersom doen.
Luister, deze dwangbuis-argument de Quraan niet te gebruiken is volstrekt onzinnig. Ik heb genoeg keren mijn verstand gebruikt en mijn verstandige keuzes terug kunnen vinden in de Quraan. Dus, waarom wijsheid opnieuw 'scheppen' als ik het allemaal ik een boek kan vinden? Ik wil niet zomaar mijn hele leven verkwisten slechts een paar zinnen te reproduceren die in de buurt van de Quraan komen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 11:23

De aarde draaid om de zon en zowel de zon als de aarde draaien weer gezamelijk om het centrum van onze melkwegstelsel.De zon verbuigd door zijn massa ruimtetijd waarin onze aarde gevangen zit.Zo ook zit onze zon en aarde weer gevangen in de ruimte/tijds verbuiging van het centrum van onze melkwegstelsel.

Dit zijn gewoon feiten die niet te weerleggen zijn.

Zwaare massa's verbuigen de ruimte....Waardoor tijd relatief wordt.

Waarom is tijd relatief.......Omdat tijd gebonden is aan snelheid en afstand.

Om dit te begrijpen is een simpel proefje erg handig.Leg een bal op een harde tafel en rol er een knikker langs van de eene naar de andere kant van de tafel.Je zal zien dat de knikker met een rechte lijn naar de overkant rolt.Nu leg de bal in een rubber vel en rol de knikker met dezelfde snelheid over de zelfde afstand.

De knikker wordt gedwongen om de ronding van het wegzakken van de bal in het rubberen vel te volgen.De af te leggen afstand voor de knikker wordt groter,dit merk je dan als je niet zou kijken doordat de knikker later aankomt aan het einde van het rubberen vel wat de zelfde breedte heeft als de tafel.De knikker mag dezelfde snelheid houden.....Maar omdat hij langer onderweg is doordat hij een grootere afstand moet afleggen geldt voor hem een ander tijdsverloop,die wij weer waarnemen op ons klokje.

Omdat de massa van de zon veele malen grooter is als de aarde......Is het niet meer dan logisch dat de aarde de ruimtetijds verbuiging van de zon volgt en niet andersom.De zon zou hoogstens iets wiebelen (heen en weer bewegen),maar het is de aarde die rond om de zon valt in een kromming van ruimte en tijd.

Ok?

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 13:32

,

Bilal[/QUOTE]

 

Je moet nu niet gaan overdrijven. We weten allemaal dat er een evolutieleer is en dat de hele aarde een evolutie heeft doorgemaakt en is an het doormaken. Het is heel moeilijk om deze bewering naast je neer te leggen.
Ik wil wel aanvaarden dat God (zoals die man/vrouw wordt genoemd maar waar ik niet in geloof in die vorm)  er een hand in heeft gehad maar ik weiger te aanvaarden dat alles is zoals het is en dat er niets nieuws is gekomen.
Ik wil grag eens een stuk tekst van je krijgen waarin je kan bewijzen dat er geen evolutie is geweest. MAAR. Er is 1 voorwaarde. Ik wil geen enkel citaa uit de koran, bijbel of een ander geloofsboek. Ik weet dat jullie de koran goed vanbuiten kennen, maar wat ik vraag is dat je de evolutieleer met rede en verstand weerlegt. KAN JE DIT? EN KAN IK ER NIETS TEGENIN BRENGEN? DAN ZAL IK JE GELIJK MOETEN GEVEN. VEEL SUCCES jij beweert dat er toevallig een knal is gebeurd in de ruimte waardoor de aarde is ontstaan,jij beweert dat er toevallig een komeet op Aarde is neergeslagen en plotseling aapjes tevoorschijn kwamen die zo in de mens die we nu kenne veranderde,jij beweert dat de natuur plotseling verscheen en voor regen,sneeuw,wind en wolken zorgde en dat allemeel zonder enige hulp van Allah (s.w.t). ik denk het toch efkes dat da ni klopt zenne wat jij beweert.

[/QUOTE]
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2005 om 02:15
Beste Moslimboy,

Goed dat je een quote hebt bijgezet.

Ik citeer een zin die er in staat en die rechtstreeks een antwoord zal geven op je vraag. "IK WIL AANVAARDEN DAT GOD (ZOALS DIE MAN/VROUW WORDT GENOEMD MAAR WAAR IK NIET GELOOF IN DIE VORM) ER EEN HAND HEEFT GEHAD MAAR IK WEIGER TE GELOVEN DAT ALLES IS ZOALS HET IS EN ER NIETS NIEUWS IS GEKOMEN"

Dat staat er letterlijk in mijn post. sorry h�.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2005 om 18:49
In eerste instantie geplaatst door Generaal

In eerste instantie geplaatst door Bilal

Oja nog iets, ik zag een stukje van een docu op tv. ging over evolutie. ze lieten onze verste zogenaamde voorouder zien. dit beestje leeft nu dus nog. Als dat onze zogenaamde voorouder is waarom is dat beestje niet "groot" geworden. Evolutietheorie spreekt zich op vele fronten tegen. voor verdere informatie over dit soort onderwerpen verwijs is ik je naar http://www.harunyahya.com <-(op deze site moet je eens de docu's bekijken )    http://www.miraclesofthequran.com is ook een hele leuke site. Kimmie ook jij zal je eens een keer neer moeten leggen dat achter de perfectie van wat je ziet en wat in je zelf is een Maker zit. Vele grote wetenschappers zijn hier al achter gekomen en die weten iets meer van wetenschap af dan jij. Het heelal is uit het niets ontstaan, hoe denk je hoe dat zit?Moge Allah je hart openen voor Zijn creatie.

Selam,

Bilal

 

Je moet nu niet gaan overdrijven. We weten allemaal dat er een evolutieleer is en dat de hele aarde een evolutie heeft doorgemaakt en is an het doormaken. Het is heel moeilijk om deze bewering naast je neer te leggen.
Ik wil wel aanvaarden dat God (zoals die man/vrouw wordt genoemd maar waar ik niet in geloof in die vorm)  er een hand in heeft gehad maar ik weiger te aanvaarden dat alles is zoals het is en dat er niets nieuws is gekomen.
Ik wil grag eens een stuk tekst van je krijgen waarin je kan bewijzen dat er geen evolutie is geweest. MAAR. Er is 1 voorwaarde. Ik wil geen enkel citaa uit de koran, bijbel of een ander geloofsboek. Ik weet dat jullie de koran goed vanbuiten kennen, maar wat ik vraag is dat je de evolutieleer met rede en verstand weerlegt. KAN JE DIT? EN KAN IK ER NIETS TEGENIN BRENGEN? DAN ZAL IK JE GELIJK MOETEN GEVEN. VEEL SUCCES

wat is dit nou weer voor domheid? generaal jij gelooft iin de evolutie theorie waarom moeten de moslims bewijzen dat de evolutie niet bestaat.

als jij ergens in gelooft zuk jij met de bewijzen moeten komen wij geloven in Allah de schepper van alles wat leeft en niet leeft. en wij hebben daar bewijzen voor dat allah alles geschapen heeft.

wij hebben bewijzen en argumenten voor jou bewijzen als jij met een moslim of iemand die in god gelooft in debat gaat dan zul je het nooit winnen met je evolutie theorie.

zelfs de uitvinder van die theorie twijfelde aan zijn idee.

heb je wel eens het boek van darwin gelezen?

lees voor je van die domme uitspraken maakt

p.s vergeet niet na te denken over wat je leest want daarom heb je verstand gekregen.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door Generaal

IK WEIGER TE GELOVEN DAT ALLES IS ZOALS HET IS EN ER NIETS NIEUWS IS GEKOMEN"wat bedoel je nu exact met deze zin?
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 05:04

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Generaal

IK WEIGER TE GELOVEN DAT ALLES IS ZOALS HET IS EN ER NIETS NIEUWS IS GEKOMEN"wat bedoel je nu exact met deze zin?
Dat alles gemaakt is zoals je het ziet.....En er geen nieuw leven ontstaat......Maar dat doet de natuur bijna elke dag.....Nieuw leven inblazen.....

Alleen 1 zaak kunnen we niet verklaren.......Alles wat je ziet is een stroming van Energie...Al het niet leefbaare materiaal,zoals....Ijzer,steen,koper enz......Wordt op een eenvoudige manier warm......of koud.....Waarom moet er dan leven zijn......WAAROM!!!!.......Als alles eigenlijk gewoon via trillingen afgegeven kan worden....Maw...Wat is de logica van de natuur,als al het niet organische zich zo eenvoudig gedraagd.......

Misschien dat ik 1 antwoord heb........

De mens wordt misschien een verspreider van de natuur.......En dan bedoel ik verder als de aarde....

Ook zijn wij mensen in staat processen op gang te brengen van niet organisch materiaal.....Ja..ja....Dat zet aan het denken....

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 05:39
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

,

Bilal

 

Je moet nu niet gaan overdrijven. We weten allemaal dat er een evolutieleer is en dat de hele aarde een evolutie heeft doorgemaakt en is an het doormaken. Het is heel moeilijk om deze bewering naast je neer te leggen.
Ik wil wel aanvaarden dat God (zoals die man/vrouw wordt genoemd maar waar ik niet in geloof in die vorm)  er een hand in heeft gehad maar ik weiger te aanvaarden dat alles is zoals het is en dat er niets nieuws is gekomen.
Ik wil grag eens een stuk tekst van je krijgen waarin je kan bewijzen dat er geen evolutie is geweest. MAAR. Er is 1 voorwaarde. Ik wil geen enkel citaa uit de koran, bijbel of een ander geloofsboek. Ik weet dat jullie de koran goed vanbuiten kennen, maar wat ik vraag is dat je de evolutieleer met rede en verstand weerlegt. KAN JE DIT? EN KAN IK ER NIETS TEGENIN BRENGEN? DAN ZAL IK JE GELIJK MOETEN GEVEN. VEEL SUCCES jij beweert dat er toevallig een knal is gebeurd in de ruimte waardoor de aarde is ontstaan,jij beweert dat er toevallig een komeet op Aarde is neergeslagen en plotseling aapjes tevoorschijn kwamen die zo in de mens die we nu kenne veranderde,jij beweert dat de natuur plotseling verscheen en voor regen,sneeuw,wind en wolken zorgde en dat allemeel zonder enige hulp van Allah (s.w.t). ik denk het toch efkes dat da ni klopt zenne wat jij beweert.

[/QUOTE] [/QUOTE] En wij beweren dat er toevallig een God is die alle kennis heeft die er bestaat.Maar verklaren waar de beste man dan vandaan zou zijn gekomen kunnen ook wij niet.  (En om nu te zeggen....Hij was er altijd al,is dan ook te eenvoudig.)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.