Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is De Islam Nu Nog Niet Duidelijk Genoeg?

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is De Islam Nu Nog Niet Duidelijk Genoeg?
    Geplaatst op: 14 december 2004 om 12:36

Assalam o 3alaikom wa ra7matoe allah, broeders en zusters en ongelovigen

Ik wil graag zeggen, wat is het dat jullie de duidelijke boodschap van onze profeet(vzmh) niet willen accepteren? Een man die nog nooit heeft gelogen vraagt aan het volk: zouden jullie mij geloven als achter deze berg een kudde paarden zal aan komen rennen? De ongelovigen zeggen: ja mohammed we hebben jou nog nooit op een leugen betrapt. Mohammmed(vzmh) zegt dan: Ik kom als duidelijke waarschuwer voor een geweldige bestraffer, dan zegt abou lahab: jij leugenaar laat je ons hier voor niks komen!!

Zie dit mensen dat ik als anekdote heb gebruikt voor mijn inleiding, hiermee wil ik zeggen dat mensen die niet geloven in de islam de profeet mohammed(vzmh) als leugenaar en bedrieger zien! Terwijl deze beste der schepping de betrouwbaarste was in zijn hele stad, (voordat hij de boodschap kreeg van zijn Heer) en daarna tot leugenaar wred bestempeld. En hoe komt het dat een leugenaar het grootste geloof heeft gecreerd op aarde? Antwoord: het is geen l;eugenaar. Hoe kan een schapenherder het grootste geloof op aarde realiseren? Antwoord: omdat allah(swt) daarvoor heeft gezorgd. Hoe weet een eenvoudige analfabeet opeens alle letters van het alfabet en kan lezen en schrijven(opeens)? Antwoord: omdat Allah(swt) daarvoor heeft gezorgd. Hoe kan een eenvoudige analfabeet wetenschappelijke feiten vastleggen die pasgeleden zijn ontdekt? antwoord: allah is de schepper en weet het beste van zijn schepping! Hoe kan een man die nog nooit iets of iemand kwaad heeft gedaan het over zijn hart krijgen om miljoenen mensen te misleiden? Antwoord: hyet is geen misleiding maar de waarheid? Als hij wel een leugenaar was(wat niet zo is) wat zou zijn doel zijn met dit nieuw geloof? Rijkdom(al het geld gaf hij aan de armen, hij sliep zelf op stenen en had geen lakens, en woonde in de moskee) macht? (waar hij geen gebruik van maakte). Hoe kan een schapenherder weten dat de maan en zon een eigen baan hebben, dat de aarde rond is, werking van de embryo, wetenschappelijke feieten die pas recent aan het licht zijn gekomen? Wetenschappers die massaal bekeren naar de islam hamdolilah? Hoe kan een man die nog nooit om een cent of macht heeft gevraagd hiermee las doel hebben? Antwoord: zijn doel ios om ons te behoeden voor een verschrikkelijke bestraffing!! Kijk naar je lichaam bouw, ogen, neus, gevoelens,hersens, geslachten, voortplanting? allemaal toeval???!!!

Ik wil hier zo veel duidelijke argumenten op hebben op elk punt, hopend dat jullie zullen realiseren dat jullie wat verschrikkelijks te wachten staat!!

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 12:55

Salamoen Aleykoem

Denk dat je ze wat meer tijd moet gunnen

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 12:57
Jullie krijgen van Vraag precies 4 minuten
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 13:07

Assalam o 3alaikom Vraag

ik heb de beste antwoorden voor jouw vragen en ik wil wel zien hoe je je er dan gaat uitredden:

Jullie hebben toch Profetie�n die zeggen dat ooit het huis vrede of zoiets kan komen als overal op de wereld de sharia heerst.    
Geen prettig idee voor niet islamieten.

Dit is ook voorspeld door Isa(jezus), Moussa(mozes) wat ook onze profeten zijn wat onze profeet mohammed niet heeft ontkend, hij heeft ze zelfs geprijsd, want het zijn de profeten van allah, allemaal!! De Sharia is de wet van allah, wat ook zo is in hjet christendom maar die in de loop van de eeuwen zijn vervaagd(zoals: jezus is de zoon van god) terwijl jezus dit nooit heeft gezegd wat veel christenen hebben bekend. De sharia is zeker wel een pretje voor de moslims, welke moslim wil niet onder de wet van allah leven?

Wat ik ook raar vind is :
De Bijbelse profeten vertellen van herstel van Isra�l.
Dat wil zeggen dat Joden vanuit de wereld weer naar hun eigen land zullen gaan.
Dat zien we nu denk ik ; de staat Isra�l.

Laat ik je wat zeggen: de joden en christenen volgden ooit het juiste geloof, het is niet voor niets dat de profeet vzmh heeft gezegd: en jullie mogen met de chistenen trouwen. Redene hiervoor is, hun geloven in dezelfde god met dezelfde regels, helaas zijn deze regels veranderd en zijn er menselijke regels in de plaats gekomen, en dit kunnen wij moslims niet volgen, Allah zegt in de koran: en wij niet gelooft in onze BOEKEN! is waarlijk ongelovig, het is niet een boek maar meerdere boeken, hiermee word bedoeld de taurat, indjil(bijbel) en de andere boeken van de profeten, maar dit is tegenwoordig niet het geval omdat deze bopeken veel veranderingen hebben meegemaakt. En de koran is hetzelfde gebleven. het volk van israel word ook in de koran genoemd. En allah spreekt hier over het beloofde land. Dit was vopor de oprechte joden die nog de pure regels van allah volgden, helaas is dit geloof vol met innovaties en veranderingen, een van die veranderingen is: degenen die GEEN  jood zijn moeten vermoord worden, staat in de taurat!! Er staat niet - joden zijn varkens, hiermee word ook christenen en joden bedoel, een verandering, in de koran staat anders als je hebt gelezen, in de koran staat niet dat de chrsistenen en joden niet ongelovig zijn, maar dat ze verandering hebben doormaakt die onnacceptabel zijn, israel behoort rtot het ware volk van allah, en dat zijn de joden niet maar de moslims.

Jullie weten toch ook dat moslims denken dat ze gestraft zijn door Allah, en daarom Isra�l kwijt zijn geraakt omdat ze niet Allahs wil deden.
Vandaar de opleving van onze 2 woorden 'vrienden',
en misschien wel het wereldwijde terrorisme.

ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar als je me zegt waar je het vandaan hebt kan ik je antwoord geven.

Dit heb ik gelezen :

Volgens een traditie van de profeet Mohammed: �Het laatste uur zal niet komen voordat de moslims de joden bevechten en zullen doden opdat de joden zich zullen verstoppen achter rotsen en bomen. Dan zullen de rotsen en bomen uitroepen: O, moslim, dienaar van God! Er verschuilt zich een jood achter mij, kom en dood hem.� Zoals een goed leerboek betaamt, zijn de leringen van deze uitspraak samengevat in verscheidene stellingen

hiermee bedoel onze profeetvzmh: degenen die het geloof hebben veranderd, dit is op de dag van oordeels, waar een oorlog aan te voren is gegaan tussen joden en moslims, wat de profeet ooit heeft voorspeld. terwijl joden en moslims in die tijd vredelievend met elkaar waren, dat is nu niet meer het geval. Dus de profeet heeft deze oorlog voorspeld die nu aan de gang is. Hij heeft ook voorspeld dat de christenen altijd meer vredelievend met elkaar zullen zijn dan de joden. Maar ter verdeuilelijing de joden en moslims waren in de tijd van de profeet vredelievend met elkaar.

Het lijkt net of God de joden wil helpen en Allah de joden wil vernietigen.

Niet voor niks is er toch binnen de Arabische (moslim) wereld een enorme Jodenhaat.

god wil degenen helpen die zijn ware geloof volgen, dat waren de joden en chriostenen eens, zoals in de koran ook staat, helaas is dat niet meer zo, ghods regels zijn vervangen door menselijke, dit kan niet zoals je wel zult begrijpen

assalam o 3alaikom

 

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
Mo'mien82 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mo'mien82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 13:09

Kijk Vraag,

zo te zien geef je tijd aan het meedoen in discussies over islam, raar he, want normaal kijkt een niet-moslim niet eens naar islamsites, maar jij geeft hier tijd aan, en doet mee. omdat  je bang bent voor wat er gaat gebeuren na de dood. Want je denkt misschien:" wat gebeurt er nou als ik in m'n graf zit, zal het toch waar zijn wat die moslims al die tijd zeiden"

 

Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 13:13

salam o 3alaikom broeders en zusters

hamdolilah heeft allah ons het juiste geloof gewezen,

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
Mo'mien82 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mo'mien82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 13:32

Maar het is een islamitische site.

en dit gaat over niet-moslims.

dus je bent toch gaan meedoen. waarom ga je niet meedoen met christen of joodse sites, en kom je naar islam.

Weet je waarom:

Hier vind het LICHT!!!!!

Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 13:38

assalam o 3alaikom

ja vraag nu word het wel erg veel twijfelen voor jou he, iedereen ziet het behalve jij, ik hoop dat ej ooit de waarheid ziet. Ik raad je aan om eens goed na te denken

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 14:32

HOi vraag, sorry dat ik me ga bemoeien met wat je zei tegen Mohamed, van dat hij de Bijbel moet lezen en VOORAL het nieuwe testament...

Ik weet niet of hij dat gaat doen maar ik zou het nieuwe testament niet willen lezen, omdat er onzin in staat... Het NIEUWE testament---> werd veranderd door de MENS, Het oude testament zou ik nog mss lezen, maar ik vergelijk geen boeken, ik geloof wel in de bijbel maar de Koran, is het enige boek waarover ik ZEKER ben dat dat het juiste is. Ik ga ze niet vergelijken met de bijbel als ik 100% zeker ben dat de Koran beter is.

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door Mohamed

ja vraag nu word het wel erg veel twijfelen voor jou he, iedereen ziet het behalve jij, ik hoop dat ej ooit de waarheid ziet. Ik raad je aan om eens goed na te denken

Hmm, even een reactie.  Je bent nog nieuw, dus weet dit waarschijnlijk nog niet, maar er zijn hier heel wat mensen die de islam niet als waarheid zien, tenminste niet als hun waarheid, maar die het wel een interessante godsdienst vinden om over te discussieren.
Verder wil je niet perse alles worden waarin je ge�nteresseerd bent.  Ik vind het christendom ook erg interessant (en zeker de persoon Jezus) en zelfs op een manier die me veel meer aanspreekt dan Mohammed en de Islam, dat maakt me echter geen christen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 14:59
In eerste instantie geplaatst door Islamiya

HOi vraag, sorry dat ik me ga bemoeien met wat je zei tegen Mohamed, van dat hij de Bijbel moet lezen en VOORAL het nieuwe testament...

Ik weet niet of hij dat gaat doen maar ik zou het nieuwe testament niet willen lezen, omdat er onzin in staat... Het NIEUWE testament---> werd veranderd door de MENS, Het oude testament zou ik nog mss lezen, maar ik vergelijk geen boeken, ik geloof wel in de bijbel maar de Koran, is het enige boek waarover ik ZEKER ben dat dat het juiste is. Ik ga ze niet vergelijken met de bijbel als ik 100% zeker ben dat de Koran beter is.

Zelfs als je gelooft dat het niet meer de echte bijbel is, is het de moeite het NT een keer te lezen, en meerbepaald de evangelies, veranderd of niet, Jezus is een echt voorbeeldmens om het zo te noemen. En maakt het nu echt wat uit of ie echt bestaan heeft?  Mij niet hoor, Jezus is gewoon een symbool voor de ultiem goede mens.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Mohamed

ja vraag nu word het wel erg veel twijfelen voor jou he, iedereen ziet het behalve jij, ik hoop dat ej ooit de waarheid ziet. Ik raad je aan om eens goed na te denken

Hmm, even een reactie.  Je bent nog nieuw, dus weet dit waarschijnlijk nog niet, maar er zijn hier heel wat mensen die de islam niet als waarheid zien, tenminste niet als hun waarheid, maar die het wel een interessante godsdienst vinden om over te discussieren.
Verder wil je niet perse alles worden waarin je ge�nteresseerd bent.  Ik vind het christendom ook erg interessant (en zeker de persoon Jezus) en zelfs op een manier die me veel meer aanspreekt dan Mohammed en de Islam, dat maakt me echter geen christen.

Groetjes Kim

Salam Aleikum,

Hahaha heey aghy Mohamed,
Be3da nog ff welkom op deze site.
En voor wat hierboven staat, de gechikte topic "Al-kufar"
daar staat alles uitegbreid over.
Ieder die daar anders over denkt, over o.a. de islaam en God, wel interessant

Ma3a salama

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 15:05

Sallam ahleikom

Hey vraag als ik nou een priester was en schreef in de nieuwe testament jezus is zoon van god hij zei je moet stelen liegen bedriegen enz.

Zou je dan erin geloven ? nee denk ik ? Omdat ik dat heb geschreven ? Omdat een mens dat heeft geschreven? Dus hoe kan je nog in de nieuwe testament geloven als het door de mens is geschreven ( aangepast ) als het zo door gaat steeds aan passen wordt het van Handel goed --- > Handel slecht.

Je kan toch niet geloven van wat een mens schrijft allemaal leugens waarom zou ik het lezen terwijl er een godelijke boek is Koraan noch door de mens geschreven noch veranderd. Maar geloof maar lekker in wat mensen geschreven hebben en als je eenmaal in je grafje zit en je graf wordt zo krab dat je ribben samen komen en dan pas denken oh sh*t wat heb ik gedaan ik geloofde wat een mens geschreven heeft en de waarheid was zo dichtbij en ik was zo blind dat ik de godelijke boek Koraan niet zag ( negeerde ) Maar jah iedereen zijn eigen keuzes.

In je grafje hey Jezus welcom in me graf kom ff lekker babbelen hoe we de bijbel hebben veranderd, Oh wat zal die blij zijn

En Allah(swt) zegt zelf ook al laat je zijn tekenen zien ze zijn toch blind en zien dat niet.

wasallaam

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 15:10

Ik ben blij dat jij er ook zo over denkt Blackshadow...

Shoekran voor je woorden!

Ma3assalaam

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 15:15

sallaam

Zelfs als je gelooft dat het niet meer de echte bijbel is, is het de moeite het NT een keer te lezen, en meerbepaald de evangelies, veranderd of niet, Jezus is een echt voorbeeldmens om het zo te noemen. En maakt het nu echt wat uit of ie echt bestaan heeft?  Mij niet hoor, Jezus is gewoon een symbool voor de ultiem goede mens.  Gr Kim

Hey kimmie waarom is het de moeite waart om de bijbel te lezen.

Jij hebt al de twijfels of jezus heeft bestaan of niet bestaan en je zegt ook wat maakt het uit ? Over het lezen van de bijbel omdat jezus erin staat geschreven en over hem wordt vertelt. Kan ik ook in de koraan lezen In de koraan staat denk ik alles wat de bijbel vertelt en je  kan het vergelijken

Koraan de orginele en warheid boek.

Bijbel vervalste en leugens boek.

zo zie ik het tenminste dus waarom zou ik de leugen boek nou lezen ? terwijl alles in waarheid al vertelt is in de koraan.

Ik zal het niet lezen omdat het vol leugens bevat daar kwam me broeder nak4life al met bewijzen maar jah blijf maar lekker negeren

wasallaam

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 15:19

sallaam

jiazakoe allahoe gairen jah oegti Islamiya

Hey vraag waar blijft je antwoord ?? Echt vermoeiend he om met die christenen te discusseren. Kunnen jullie sneller nadenken halloooo???

Ik denk dat de bijbel gewoon een boek vol vervalsingen is. Maar jah we hebben ze vandaag goed gekraakt die christenen.

 

Hey vraag ik hoop dat je het inziet dat als je een bericht schrijft wel ff geduld kan tonen want sommige mensen zien de bericht later en reageren ook wat later dit wat ik nu doe is een zo vaag postje plaatsen als jij van wanneer jij een bericht plaats gelijk na 2 min een bericht wilt. ik hoop dat je het inziet dat het vervelend is en gewoon ff wachten tot iemand heeft gereageerd

heb geduldt anders zul je niet verder komen.

 

Sallaam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 17:12

Wel, ik lees toch wel eens vaker een boek dat fictief is, en waar toch waardevolle info instaat.  Ik weet niet hoe het met jou zit, maar lezen is nog steeds de beste manier om kennis op te doen, zolang de info of de moraal klopt, is het prima.  Of het verhaal fictief is, maakt dan niks uit
Zo ben ik bv ook gek van Scarlett O'Hara in 'Gone with the Wind, of de personages in de 'Nevelen van Avalon'. 

En zelfs als de Koran waar zou zijn, wat ik net zozeer betwijfel als de Bijbel, ligt Jezus (fictief of niet) mij nog steeds meer dan Mohammed (fictief of niet).  Persoonlijk geloof ik dat beiden echt bestaan hebben en misschien ook wel goddelijk geinspireerd naar tijd en ruimte.  Maar dan is Jezus wat dichter bij mijn tijd en ruimte, vrees ik.  Ik ben nu eenmaal een enorme pascifist.  En Jezus is het beste symbool van wijsheid en pascifisme dat je kan terugvinden, en dus maakt het me echt niet uit of ie bestaan heeft of niet.  Het gaat erom wat de figuur Jezus nu soms nog teweeg kan brengen, en denk hierbij aan moeder Theresa, pater Damiaan, priester Daens en anderen...

Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 04:31

assalaam aleikom lieve broeders en lieve zusters en ongelovige!

ik vindt dat de mensen die zo hard blijven ontkennen in het bestaan van ALLAH(swt) en alle profeten  ze diep in hun hart toch in twijvel zijn !!waarom gaan jullie zelf niet de koran lezen in de nederlandse vertaling??jullie adviseren zelfeen hele hoopdingen byv.de bijbel lezen etc.heel veel nederlandse moslims hebben voor dat ze moslim werden ,ALHAMDOELILAH,de bijbel gelezen of andere boeken van geloven!heel veel ongelovige begrijpen zelf ook niks van de3eenheid!als je zoals jullie beweren dat god de vader van jezus is ,wie is dan zijn opa???????leg me dat maar uit!!!!ik hoop dat ALLAH(SWT)mij vergeeft voor mijn woorden ik hoop dat jullie de waarheid (ISLAM) opeen dag ook zullen inzien ALLAH(SWT)leid wie hij wil !!!!!!!!lees het maandblad{wij moslims] eens daar staan harde bewijzen in over de woorden in de bijbel met argumenten vanuit de koran!!!

P.Sflauw hoor om te zeggen dat wij zo langszaam reageren ,kinderachtig !!!!!

moge ALLAH(SWT)ons alle vergeven en veel sabr(geduld)geven AMIEN

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 04:56

Ik heb de koran wel s geprobeerd, maar het is niet echt wat je noemt een aangenaam leesboek, wel nogal hoogdravend en zo.  Heb dus ongeveer 1 pagina ervan gelezen.  Dat is wel een re�el verschil met de bijbel, da's best goed leesbaar.  Dat was trouwens ook een reden om de evangelies aan te raden.  En nu ja, je bent niet verplicht ze te lezen hoor, maar er zit gewoon wijsheid in, meer niet.  Ik ben zelf ook geen christen.

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 05:31

Assalam o 3alaikm wa ra7matoe allah

Ik heb heel wat leuke dingen gehoord, maar waar ik het toch over wil hebben, voordat ik de reacties van kimmie ga beantwoorden wil ik zeggen: hoe kan iemand die nog nooit betrapt is op een leugen, een boek verzinnen waar tientallen wetenschappelijke feiten in staan die pas geleden zijn ontdekt, en hoe kan een man die liegt, een boek schrijven die miljarden mensen al hun boek zien, zou er dan nooit menselijke fouten in zijn gevonden( wat nooit is gebeurd in 1400 jaar) is dat niet wat vreemd.

Kimmie ik heb wel eens de bijbel gelezen, ik geloof ook in de bijbel, maar ik moet helaas concluderen dat ik er teveel menselijke fouten in heb gevonden, dat komt dooor de veranderingen van de mens, hoewel de koran waar ik nog nooit een fout in heb gevonden, alleen dingen die heel logisch klinken, zoals: als je goed bent en allah aanbidt ga je naar djanna(paraijds, en als je slecht handelt de hel. Helaas geldt dit ook voor de topera, vol met menselijke fouten! in de tora staat de niet joden zijn varkens en die mag je vermoorden: zou God dat zeggenn? In een boek dat mensen als licht moeten beschouwen, helaas zijn er veel innovaties in deze chistendom en jodendom, daarom zie ik de koran als de enige zekerheid, en ik ben nooit tel;eurgesteld in de koran geweest, nooit een fout gevonden.

Isa(jezus)(vzmh) is een van de grootste profeten! Mohammed(vzmh) is de zegel der profeten zoals hij heeft voorspeld, er komt geen profeet na hem. Mohammed (vzmh) heeft nooit maar een vlieg kwaad gedaan. Zo betrouwbaar dat je altijd op hem kon rekenen, stelde mensen altijd gerust. Mohammed (vzmh) is de beste der schepping!! Geen een mens is met hem te vergelijken. Een man die van nature naar musk rook, zijn zweet dat na zijn dood werd bewaard om zijn heerlijke geur. Ongelooflijk. en man die altijd glimlachte naar zijn medemens, een man met zoveel geduld. Er kwam een keer een ongelovige naar hem toe en pakte de profeet mohammed(vzmh) bij zijn kraag en zei tegen hem geef me alles je geld, je bzittingen ander vermoord ik jou nu. De nek van de profeet werd helemaal rood, terwijl de profeet een zeer sterk man was, hij kon de man met een klap doodslaamn, maar deed dat niet,, en zei kom mee naar mijn huis dan geef ik je alles wat ik heb, eenmaal daar aangekomen zei de profeet(vzmh) pak alles maar, maar tot de stomste verbazing van de man was er niks in zijn huis, helemaal niks. Deze man twijfelde niet en werd meteen moslim.

Zo kunnen we aanschouwen wat voor een persoon de orofeet was, hoewel isa(jezus)(vzmh) ook een van de beste der schepselen was, ook een voorbeeld voor de moslims!!

En ik wou nog een ding zeggen, ik heb nog geen een argument gekregen tegen de dingen die ik over de profeet heb gezegd, alleen: het is geen profeet. Ik wil graag argumenten horen, want die zijn er niet.

Assalaam o 3alaikom wa ra7matioe allah

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 06:09

Geloof heeft niets met waarheid of onwaarheid te maken. De waarheid bestaat niet, alleen onze persoonlijke interpretatie er van. Niemand kan de goddelijkheid bewijzen van boeken zoals de Bijbel of de Koran. Je kunt hoogstens geloven dat ze het woord van God bevatten. Om e.e.a. nog even in het juiste perspectief te plaatsen: driekwart van de bewoners op deze aarde gelooft niet in Allah. Accepteer en respecteer dat, anders wordt onze wereld onleefbaar.

 

 

Groet,
Vincent
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 06:24

Assalam o 3alaikom Vincent,

voor zulke uitspraken zoals die van jou, heeft Allah(swt) duidelijk gewaarschuwd,Ik wil graag dat jullie dit heel goed lezen, allah geeft al antwoord op deze reactioe die gebasseerd is op menselijke verlangens:

 

Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

4. En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen v��r u is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.

5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen.

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. Allah zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hun geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.

17. Hun toestand is als de toestand van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam Allah hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.

18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;

19. Of, (dat zij) bij zware regen uit de hemel waarmede dichte duisternis, donder en bliksem komt, uit doodsangst hun vingers in de oren steken vanwege de donderslagen. Allah omringt de ongelovigen.

20. Bijna beneemt het bliksemlicht hun het gezichtsvermogen; telkens als het hen beschijnt, wandelen zij daarin, maar wordt het weder donker, dan staan zij stil. En, zo Allah het wilde, zou Hij hun het gehoor en het gezicht kunnen ontnemen, waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen.

21. O gij mensen, aanbidt uw Heer, die u en degenen, die v��r u waren, schiep - opdat gij behouden zult worden.

22. Die u de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed nederkomen en daardoor vruchten voortbracht, als voedsel voor u. Plaatst derhalve geen gelijken nevens Allah, tegen beter weten in.

23. En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten Allah, als gij waarachtig zijt.

24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zign.

assalam o 3alaikom wa ra7matoe allah

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 06:42

Beste Mohamed,

wat betreft geen fouten in de Koran, tja daarover lopen hier al honderden discussies.  Suffice it to say, dat de koran wetenschappelijk voor geen hout klopt.  Wil je meer weten over hoe ik daarover denk, het specifieke forum-onderdeel staat er vol van.  Wat betreft Mohammed, tja, ik lees toch wel eens geweldadigere dingen over hem dan over Jezus, en dat stoort me wel.  Hij leidde oorlogen, enz.  Niet bepaald mijn voorbeeldfiguur dus.  Net zoals die persoonscultus rond Mohammed me stoort, ik bedoel, wie kan het wat schelen dat ie naar muskus rook?  Ik las hier wel eens stukken over z'n uiterlijk, dat ie helemaal behaard was of zo (nu ja, wat bij mij niet echt het idee van een knappe man is maar ja), en zo-en-zo een neus had, etc.  En dan vraag ik me echt af of er geen nuttigere dingen zijn om je mee bezig te houden.
Ik kan me best inbeelden dat mensen Mohammed fascinerend vinden, dat is immers je keuze of geloof.  Net zoals ik ook ook in vanalles geloof. 

Groetjes Kim (en bedankt voor je uitgebreide antwoord)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 07:31

asslaam o 3alaikom

wat betreft geen fouten in de Koran, tja daarover lopen hier al honderden discussies.  over of er fouten staat in de koran valt niet te discusiieren, het is een algemeen feit dat er in de laatste 1400 jaar geen gebrekkigheid is aangetroffen in de koran. dat is door vele mensen die de koran hebben bestudeerd vastgesteld.

Suffice it to say, dat de koran wetenschappelijk voor geen hout klopt.  Wil je meer weten over hoe ik daarover denk, het specifieke forum-onderdeel staat er vol van.   ik denk dat jij bedoeld met fouten dat er word gezegd dat de islam geweldadig is tegenover joden en christenen, dit is niet het geval, de joden en christenen behoorden een stot het juiste volk, helaas zoals ik vaak heb gezegd zijn deze twee religies vol met innovatioes van de menselijke hersens, dit is onaccpeptabel, hoewel de koran hetzelfde is gebleven. de koran staat vol met wetenschappelijke feiten, het is niet voor niets, dat veel wetenschappers die de koran bestuderen voor een bepaald onderwerp, massal zijn bekeerd naar de islam, dit is geen toeval, en dat er word gezegd dater geen snars van klopt, lees een keer de wonderen en wetenschappelijke feiten van de koran. ik kan je die slef geven als je dat wilt.

Wat betreft Mohammed, tja, ik lees toch wel eens geweldadigere dingen over hem dan over Jezus, en dat stoort me wel.  Hij leidde oorlogen, enz.  Niet bepaald mijn voorbeeldfiguur dus.  Net zoals die persoonscultus rond Mohammed me stoort, ik bedoel, wie kan het wat schelen dat ie naar muskus rook?  Ik las hier wel eens stukken over z'n uiterlijk, dat ie helemaal behaard was of zo (nu ja, wat bij mij niet echt het idee van een knappe man is maar ja), en zo-en-zo een neus had, etc.  En dan vraag ik me echt af of er geen nuttigere dingen zijn om je mee bezig te houden.
geweldadigere dingen in de zin van je zelf verdedigen, 99% van de mensen vind jezelf verdedigen geen geweddadig iets. De Quraish(vijanden van de islam) vielen de profeet en zijn metgezellen vaak aan, de profeet had veel geduld maar uiteindelijk wist hij ook dat de enige oplossing een oorlog was om zichzelf te verdedigen, en de islamitische strijders hebben nooit maar dan ook nooit een onschuldig iemand gedood. het ging alleen om degenen die de islam aanvielelen in die tijd. Het is erg vreemd voor iemand dat hij van nature naar muskus rook, zijn zweet rook naar muskus, dat is uniek. De profeet(vzmh) was eebn zeer aangenaam man om naar te kijken zoals velen metgezellen hebben overgeleverd. Het behaard zijn van een man is een natuurlijk iets, en ik denk niet dat dat verkeerd is.

ik heb nog steeds geen argument gehad gebasseerd op feiten, alleen argumenten gebasseerd op gevoelens.

assalam o 3alaikom

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 07:48

Hoi,

met dat betreffende forum-onderdeel bedoelde ik het onderdeel over de 'wetenschappelijke wonderen'.  Misschien wat onduidelijk gezegd.  Ik zeg ook niet dat men 1400 jaar geleden express foute dingen hebben opgeschreven in de Koran, het is immers logisch dat veel nog niet geweten was, maar nu staat de wetenschap verder.  Wetenschap is nu eenmaal agnostisch, maar wetenschap hoeft ook niet je geloof in de weg te staan.  Het zijn gewoon 2 compleet andere dingen.
Wat betreft die gevoels-argumenten, tja dat is ook heel belangrijk bij geloof, want dat is vaak gevoelsmatig.  Ik geloof gewoon niet in God-in-de-hemel en hou niet van mensen die oorlogen leidden (in het begin was het misschien verdediging, maar dan snap ik bv niet waarom Jeruzalem, toch nog steeds onder Mohammed werd ingenomen).  Dat is persoonlijk.  Natuurlijk mag je jezelf verdedigen, maar soms gaat dat te ver.  De USA vindt ook dat ze gewoon zichzelf erdedigen, maar daar is de rest van de wereld het niet zo mee eens.

En wat betreft dat behaard zijn, muskusgeur, etc...  Dat kan me echt niet schelen, ik bedoel, een mens is niet goed omdat ie aan een schoonheidsideaal (wel dat van het midden-oosten) voldoet, en dat heeft ook niets te maken met goede/slechte daden, dus ik snap niet waarom zoiets steeds vermeld dient te worden.  Oh ja, ik bedoelde gewoon dat ik niet zo van volledig behaarde mannen hou, als in een buik (of rug - nog erger) vol pluizende krulletjes.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 10:36

Beste Mohamed,

Alles wat jij als waarheid kwalificeert is dat alleen voor hen die daarin geloven. Er bestaat geen absolute waarheid, enkel een relatieve (i.c. persoonlijke). Als jij in de Koran gelooft en de daarin vervatte voorschriften als waarheid aanneemt, is dat je goed recht. Het is daarentegen niet je goed recht om allen die daarin niet geloven te diskwalificeren. Het is geen kwestie van niet willen geloven, maar van niet geloven sec. En dat niet geloven is niet beter of slechter dan wel geloven. Misschien voor jou wel, maar accepteer en respecteer het niet-geloven van anderen. Overigens heb ik geen enkele angst voor de hel en verdoemenis die de door jou geciteerde teksten mij in het vooruitzicht stellen. Angst en beven zullen van mij dus geen Moslim maken.

Gr.,

Vincent

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 12:30
Black shadow schreef:
Je kan toch niet geloven van wat een mens schrijft allemaal leugens waarom zou ik het lezen terwijl er een godelijke boek is Koraan noch door de mens geschreven noch veranderd. Maar geloof maar lekker in wat mensen geschreven hebben en als je eenmaal in je grafje zit en je graf wordt zo krab dat je ribben samen komen en dan pas denken oh sh*t wat heb ik gedaan ik geloofde wat een mens geschreven heeft en de waarheid was zo dichtbij en ik was zo blind dat ik de godelijke boek Koraan niet zag ( negeerde ) Maar jah iedereen zijn eigen keuzes.

Black shadow13 ,
Met alle respect maar ook de Koran is uiteindelijk opgeschreven door een mens.
Natuurlijk je kan zeggen , maar de Koran is gegeven door God voordat die door een mens werd opgeschreven, maar hetzelfde wordt beweerd van de evangelien en het oude testament.
Alleen de tafelen van Mozes werden rechtstreeks door God geschreven. Is het niet jammer dat die nooit meer terug gevonden zijn?
Uiteindelijk is alles enkel geloof.
Jij moet geloven dat de Koran zoals die is overgeleverd werkelijk de woorden van God zijn.
De koran is pas later dan Mohamed verzameld. Het zijn mensen geweest die bepaald hebben welk vers wel en welk niet tot de Koran behoren.
Zelfs Mohamed had hier geen stem meer in want die was al dood.
Weet je stel dat je gelijk hebt dat elk boek waar een menselijke invloed van bewezen kan worden tot echt verklaart kan worden.
Wat zijn de woorden van Mohamed dan?
 Was die meer dan een mens?
En stel nu dt Mohamed meer was dan een mens, laten we zeggen een perfect  en volmaakt mens zonder de eigenschap om ook maar een fout te kunnen maken.
Stel dat we dit als uitgangs punt nemen.
Betekent dat dan ook automatisch dat alle mensen die de overlevering van Mohamed geven ook volmaakt en foutloos waren?
Want het waren uiteindelijk anderen dan Mohamed die de overlevering van de Koran tot een voltooing maakten.
Ik bedoel dit zeker niet als spot. Ik Herne Spot niet met deze dingen.
Ik begrijp enkel niet de redenatie achter deze dingen.
ps ik kan me niet voorstellen dat niemand van jullie ooit deze zelfde vragen hadden.
Herne


Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 06:39
Ik denk dat bij heel veel moslims hier een zeer ernstige zonde in de weg zit: ijdelheid! Die druist totaal in tegen de ideeen die mijn geloof mij heeft meegegeven.En ik denk ook dat het in de Islaam niet erg op prijs wordt gesteld. En wat dan met al die andere geloven die over de wereld verspreid zijn , die ouder waren dan de Islam, waarin toch wel een heel overeenkomstig beeld wordt geschapen van God. Jullie, willen beweren dat al die geloven geen enkele waarde hebben, dat alle perioden van vredelievendheid en ontzag voor de schepping, die andere geloven hebben voortgebracht niet te vergelijken zijn met wat de Islam heeft voortgebracht. Ik denk dat er in jullie geloof een hoop mooie dingen te vinden zijn, maar zo'n soort houding bekoort mij totaal niet.
Om een voorbeeld te geven hoe het ook anders kan: er was eens een moslim-keizer Akhbar, in het rijk van de Mongolen. Hij wilde de Islam overbrengen op India, waar zoals jullie misschien weten het hindoeisme heerst. Een lastig taak, lijkt mij, met zo'n veel-godendom. Toch bestudeerde Akhbar de mensen en zag dat het zeer vrome gelovigen waren. In het Hindoeisme heb je nl. een stroming "het devotisme" die zeer overeenkomt met het "soefisme" uit de Islaam. Bovendien hebben ze de god Brahma die zij als oppergod zien en die in sommige streken erg lijkt op onze God/Allah.Door vreedzaam samenleven is het Akhbar op een gegeven moment gelukt om een compromis te maken. De hindoes konden de islam accepteren door Brahma als Allah te zien en alle andere goden als de profeten. De verafgoding van de andere goden verviel en maakte plaats voor herdenkingen aan de profeten en heiligen uit de Koran.Andersom accepteerde Akhbar het om kennis te nemen van de uitgebreide meditatietechnieken die (via het Boeddhisme) gebruikt werden in het "devotionalisme". Voor de Islam was er dus amper iets veranderd en de hindoes gingen er ook nog mee akkoord. Zou een geweldige verandering in de geschiedenis hebben gebracht (eindigen van het kastenstelsel in India)! Maar helaas, helaas, Akhbar werd vermoord door zijn geweldadige broer, die het beter vond om India met geweld tot de Islaam te dwingen. En het resultaat? Hedentendage is er bijna geen spoor meer van de Islam te vinden in India. Welke tactiek werkt dus beter? De hand uitsteken naar anders-gelovigen of met geweld je mening opdringen? Lijkt mij zo duidelijk als wat..
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 10:35

assalam o 3alaikom

ik heb besloten geen antwoorden meer te geven, wat toch geen zin heeft 

k heb vanaf nu besloten om alleen met mijn broders en zusters te praten over onze geliefde dinn

ik raad ook mijn andere broeders en zusters om zoveel mogelijk discussies uit de weg gaan, het enige wat hier het resultaat van is is dat ze onze imaan gaan verzwakken.

het is geen aanval, maar ik zie er het nut niet van in. Ik heb vele malen gevraagd om onderbouwde argumenten, alles wat ik heb gekregen is pure gevoelens.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

assalam o 3alaikom wa ra7matoe allah

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 10:44
Mijn berichtje hierboven barst anders van de feiten hoor. Ik kan moeilijk steeds alles zo gortdroog zonder emotie brengen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.