Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is De Islam Nu Nog Niet Duidelijk Genoeg?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is De Islam Nu Nog Niet Duidelijk Genoeg?
    Geplaatst op: 16 december 2004 om 10:46
Vond je het geen mooi verhaal (is echt gebeurd !) van keizer Akhbar? Juist een poging om jullie imaan te versterken hoor!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 11:04

In eerste instantie geplaatst door Mohamed

Ik heb vele malen gevraagd om onderbouwde argumenten, alles wat ik heb gekregen is pure gevoelens.

Grappig. Juist jij appeleert alleen aan gevoelens, n.l. die van jezelf. Geloof is niet absoluut (goed of slecht), maar persoonlijk. Het �ne geloof is objectief gezien niet beter dan het ander. Je hoeft geen academicus te zijn om dat te begrijpen. In onze wereld is de Islam ��n van de vele geloven. Voor jou is dit geloof de beste, voor een ander niet. Als je er niet in slaagt om dat in te zien zul je een moeilijk leven tegemoet gaan.

Groet,
Vincent
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 11:42

Salam Aleikum,

Weet je wat het is aghy Mohamed,
Je kunt wel uren blijven praten en met van alles komen, maar zoals jij al eerder zei, en wat ook in de koran vermeld staat, hun harten zijn verzegeld. (derbom el7mar beliel hihi)
Allah is gekomen met al Zijn profeten en met Zijn Qur'an en nog willen ze niet geloven.
Verspil geen tijd aghy, en ga je idd bezig houden met mensen die WEL wat willen leren van je en jij van anderen, want zulke gesprekken zullen leiden tot niets.

Surat Yunus aya 84 t/m 91

84. Waqala moosa ya qawmi in kuntum amantum biAllahi faAAalayhi tawakkaloo in kuntum muslimeena

85. Faqaloo AAala Allahi tawakkalna rabbana la tajAAalna fitnatan lilqawmi alththalimeena

86. Wanajjina birahmatika mina alqawmi alkafireena

87. Waawhayna ila moosa waakheehi an tabawwaa liqawmikuma bimisra buyootan waijAAaloo buyootakum qiblatan waaqeemoo alssalata wabashshiri almu/mineena

88. Waqala moosa rabbana innaka atayta firAAawna wamalaahu zeenatan waamwalan fee alhayati alddunya rabbana liyudilloo AAan sabeelika rabbana itmis AAala amwalihim waoshdud AAala quloobihim fala yu/minoo hatta yarawoo alAAathaba al-aleema

89. Qala qad ojeebat daAAwatukuma faistaqeema wala tattabiAAanni sabeela allatheena la yaAAlamoona

90. Wajawazna bibanee isra-eela albahra faatbaAAahum firAAawnu wajunooduhu baghyan waAAadwan hatta itha adrakahu algharaqu qala amantu annahu la ilaha illa allathee amanat bihi banoo isra-eela waana mina almuslimeena

91. Al-ana waqad AAasayta qablu wakunta mina almufsideena

Moge Allah je behoeden van de shayateen en de kufar, en je verbleiden met Janah incha Allah

ma3a salama

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 02:16

In eerste instantie geplaatst door Mohamed

Zie dit mensen dat ik als anekdote heb gebruikt voor mijn inleiding, hiermee wil ik zeggen dat mensen die niet geloven in de islam de profeet mohammed(vzmh) als leugenaar en bedrieger zien! Terwijl deze beste der schepping de betrouwbaarste was in zijn hele stad, (voordat hij de boodschap kreeg van zijn Heer) en daarna tot leugenaar wred bestempeld. En hoe komt het dat een leugenaar het grootste geloof heeft gecreerd op aarde? Antwoord: het is geen l;eugenaar. Hoe kan een schapenherder het grootste geloof op aarde realiseren? Antwoord: omdat allah(swt) daarvoor heeft gezorgd. Hoe weet een eenvoudige analfabeet opeens alle letters van het alfabet en kan lezen en schrijven(opeens)? Antwoord: omdat Allah(swt) daarvoor heeft gezorgd. Hoe kan een eenvoudige analfabeet wetenschappelijke feiten vastleggen die pasgeleden zijn ontdekt? antwoord: allah is de schepper en weet het beste van zijn schepping! Hoe kan een man die nog nooit iets of iemand kwaad heeft gedaan het over zijn hart krijgen om miljoenen mensen te misleiden? Antwoord: hyet is geen misleiding maar de waarheid?

(Je gebruikt wel allemaal informatie uit de Koran, waar die niet-islamieten niet in geloven. Voor hen hoeven al deze vragen die je oppert helemaal niet op waarheid gebaseerd te zijn. Dat is net als wanneer ik tegen een niet-christen zegt: Jezus is de zoon van God want het staat in de bijbel. Je kunt het feit dat iets in de bijbel of Koran staat, niet als argument gebruiken.)

Als hij wel een leugenaar was(wat niet zo is) wat zou zijn doel zijn met dit nieuw geloof? Rijkdom(al het geld gaf hij aan de armen, hij sliep zelf op stenen en had geen lakens, en woonde in de moskee) macht? (waar hij geen gebruik van maakte). Hoe kan een schapenherder weten dat de maan en zon een eigen baan hebben, dat de aarde rond is, werking van de embryo, wetenschappelijke feieten die pas recent aan het licht zijn gekomen? Wetenschappers die massaal bekeren naar de islam hamdolilah? Hoe kan een man die nog nooit om een cent of macht heeft gevraagd hiermee las doel hebben? Antwoord: zijn doel ios om ons te behoeden voor een verschrikkelijke bestraffing!! Kijk naar je lichaam bouw, ogen, neus, gevoelens,hersens, geslachten, voortplanting? allemaal toeval???!!!

Wanneer je een niet-islamiet bent (zoals ik) hoef je niet meteen te geloven dat Mohammed een leugenaar of een misleider was hoor. Ik denk namelijk dat hij zelf misleid is. Het klopt dat Mohammed er zelf geen voordeel van had, maar degene die achter zijn misleiding zat heeft er wel degelijk baat bij om een zo groot mogelijke groep mensen op het verkeerde spoor te zetten. (Voel je alsjeblieft niet beledigd, dit geloof ik slechts.)

Ik wil hier zo veel duidelijke argumenten op hebben op elk punt, hopend dat jullie zullen realiseren dat jullie wat verschrikkelijks te wachten staat!!

Ik post zelf ook op christelijke forums, en ik raad je aan om ongelovigen niet zo aan te spreken. Het kan wel waar zijn dat je dit gelooft, maar het schrikt de mensen ook heel erg af.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 05:52
In eerste instantie geplaatst door Anne

Wanneer je een niet-islamiet bent (zoals ik) hoef je niet meteen te geloven dat Mohammed een leugenaar of een misleider was hoor. Ik denk namelijk dat hij zelf misleid is. Het klopt dat Mohammed er zelf geen voordeel van had, maar degene die achter zijn misleiding zat heeft er wel degelijk baat bij om een zo groot mogelijke groep mensen op het verkeerde spoor te zetten. (Voel je alsjeblieft niet beledigd, dit geloof ik slechts.)

Hallo Anne,
Ik snap het niet zo goed, door wie zou Mohammed vzmh misleidt zijn volgens jou???

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 06:18
Ik vind dit moeilijk om te zeggen zonder dat het klinkt als: 'jullie hebben het allemaal zwaar mis' maar als christen geloof ik natuurlijk dat wat jullie geloven niet de waarheid is.
Degene die er volgens mijn geloof baat bij heeft om zoveel mogelijk mensen te bedriegen is de duivel. Nogmaals, ik zeg hier wat ik geloof. Ik probeer dus niemand te overtuigen of dit werkelijk zo is of niet. Ik laat alleen zien dat niet-islamieten niet direct hoeven te geloven dat Mohammed een leugenaar was.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 06:28

Allah, heeft ons verstand gegeven....
Denk jij nou werkelijk dat zo'n 3 miljard mensen in de maling zijn genomen door de shaytaan??? Dat lijkt mij wel heel sterk.
Terwijl er steeds meer joden, christenen en noem maar op zich bekeren tot de islaam, het aantal blijft maar groeien, en dat 'dankzij' de shaytaan???
nee hoor, het is Allah die ons behoedt van de Hel, en de vervloekte shaytaan bij ons weg houdt, waardoor wij vol trots Zijn pad kunnen trotseren.

De islaam, laatste godsdient en al heel lang op nummer 2, al als het zo door gaat, incha Allah op nummer 1... dit kan niet door de shaytaan komen die juist het slecht de met de mens voorheeft.

*De waarheid zal de leugen oversneeuwen*

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 06:47
Denk jij nou werkelijk dat zo'n 3 miljard mensen in de maling zijn genomen door de shaytaan??? Dat lijkt mij wel heel sterk.


Ik geloof echt dat dat kan. Ik onderschat in ieder geval de kracht van de duivel niet. In de bijbel staat dat hij de vader van de leugen is. Ik geloof dat hij heel goed is in liegen en bedriegen. Verder staan er in de bijbel voorspellingen over de misleiding van velen. (Dit zijn dus weer dingen die ik slechts geloof, ik probeer ze je niet op te dringen.)

Terwijl er steeds meer joden, christenen en noem maar op zich bekeren tot de islaam, het aantal blijft maar groeien, en dat 'dankzij' de shaytaan???

De islaam, laatste godsdient en al heel lang op nummer 2, al als het zo door gaat, incha Allah op nummer 1... dit kan niet door de shaytaan komen die juist het slecht de met de mens voorheeft.


Je begrijpt me niet helemaal. Vanuit een christen gezien is het toch juist heel verdrietig als iemand zich tot de islaam bekeerd? Net als het vanuit een moslim gezien verdrietig is als iemand christen wordt.
Volgens de christenen is de duivel er dus de veroorzaker van dat mensen het christendom de rug toe keren. Dat is toch logisch?

Nogmaals, ik zeg niet dat dit zo IS, ik zeg alleen dat ik het geloof.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 06:54
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Denk jij nou werkelijk dat zo'n 3 miljard mensen in de maling zijn

Hoi,
ik vraag me even af welke 3 miljard je hier bedoelt?  Er zijn immers rond het miljard moslims, of reken je hier de christenen ook bij?  Even in de war dus.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 08:40

Salaam Aleikum,

Wat ik hier lees is een standaard religieuze discussie. Christenen beweren dat onze profeet niet de ware profeet is en moslims beweren dat christenen de woorden van Jezus niet goed hebben vastgelegd en hebben verdraaid. Dit alles leidt tot niets, omdat mensen uiteindelijk elkaar van zijn of haar geloof gaat proberen te overtuigen. Iedereen moet individueel bekijken welke religie bij hem of haar past. Het is zinloos om anderen te kwetsten door te stellen dat hun profeet geen profeet was. Of dat iemands geloof gebaseerd is op verkeerde fundamenten.

Wat zowel Anne als Noor al-Islaam bv zeggen is als iemand als christen moslim wordt dan is hij door satan naar deze geloof gedreven. En als een moslim christen wordt dan is hij of zij door satan gedreven. Dit is toch zinloos. Bij beide beweringen wordt er gesteld dat eenieders geloof door satan in stand wordt gehouden. Zinloze discussie dus. 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 08:48

Salam Aleikum aghy,

daarom ben ik er ook mee opgehouden, en zou er niet meer op in gaan... want dit zal idd tot niets leiden.
Het gaat er weer om wie het laatste woord heeft en wie er gelijk heeft of niet en bla bla bla....

Dus het was erg wijs van aghy Mohamed om hiermee te stoppen, en dat voorbeeld zal ik ook volgen, want wijzer worden we er niet op!!!

Ma3a salama

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 08:54
Wat zowel Anne als Noor al-Islaam bv zeggen is als iemand als christen moslim wordt dan is hij door satan naar deze geloof gedreven.
En als een moslim christen wordt dan is hij of zij door satan gedreven.


Het ene geloven christenen en het andere geloven moslims ja. Maar ik zeg niet: "Satan zorgt ervoor dat een christen moslim wordt." Ik zeg: "christenen kunnen geloven dat satan ervoor zorgt dat een christen moslim wordt." Dat is een verschil.
Jullie begrijpen mij verkeerd. Jullie denken dat ik zeg: "Mohammed is misleid door de satan." Mijn punt is juist dat ik als christen geloof dat Mohammed misleid is door satan. Het is een verschil als je zegt dat je iets gelooft of als je zegt dat iets waar is. En het is logisch dat een christen dit gelooft. Dat is niet beledigend.
En mijn conclusie is dat een niet-islamiet niet pers� hoeft te geloven dat Mohammed een leugenaar was.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 09:33

Assalamoe alykoem,

dit heb ik van het boek van Ahmed Deedat "Mohamed in de Bijbel" om het hele boek te lezen kunt u naar deze link gaan: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/mohamed_in_de_b ijbel/1.html

ik vind dit stuk wel belagrijk, natuurlijk is het hele boek intressant.

Wij (moslims) geloven dat hij (Jezus) de dode tot leven wekte, met de toestemming van God. Wij geloven dat hij de melaatsen en de blinden genas, met de toestemming van Allah. (Wilt u weten hoe Jezus (as) geplaatst wordt in de Islam, lees dan het boekje "Jezus in de Islam".) We bestrijden ook niet alle profetie�n in het Oude Testament over de komst van Jezus (as). Maar waar wij over praten, is dat de profetie in Deuteronomium 18:18 niet verwijst naar de komst van Jezus (as), maar dat dit verwijst naar de komst van Mohammed (voor meer uitleg lees het hele boek "Mohamed in de Bijbel").

Jezus (as) gaf zijn volk een test. Hij zegt dat er vele valse profeten en valse christenen zouden komen die grote wonderen zouden verrichten. Maar als valse profeten wonderen kunnen verrichten, hoe kan men dan de valse profeet onderscheiden van de ware profeet? Jezus (as) zegt in Matte�s 7:15-18
...Wacht u voor de valse profeten, die in schapenvacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen...

Wij moslims zijn geen uitzondering op alle andere gemeenschappen. Ook wij hebben zwarte schapen in onze gemeenschap. Er zal best wel een 'moslim' zijn die elke hindoe of christen onder de tafel drinkt, of een 'moslim' die steelt of een andere wet overtreed. Maar, en ik ben trots om het volgende te zeggen, dat wij moslims, het laagste percentage alcoholisten hebben, het laagste percentage zelfdoding, gok- en drugsverslaafden, laagste criminaliteit, laagste scheidingspercentage en wij hebben het hoogste liefdadigheidspercentage.
 
Met wat God ons gegeven heeft, zijn wij de meest liefdadige mensen, de meest gastvrije mensen, de meest sobere mensen. Nogmaals, wij hebben onze zwarte schapen. Onder de moslims zijn er ook criminelen, alcoholisten, verkrachters, etc. Maar er is geen ��n gemeenschap die zulk lage percentages heeft, dan de Islam. Op dit moment zijn er meer dan een miljard moslims in de wereld. En dit aantal neemt nog steeds toe. Ook de kennis, de wetenschap en al het goede uit de Edele Koran, heeft een enorme goede invloed gehad op onze huidige kennis van heel veel zaken. Ook heeft het een zeer goede invloed op de gehele samenleving, met "vrede" als kern. Dus al met al kunnen we concluderen dat de vruchten van de boodschap van Mohammed en al wat deze Zegel der Profeten achter heeft gelaten, goed is. Dus van een ware profeet.
 
wassalaam,
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 09:35
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Dus het was erg wijs van aghy Mohamed om hiermee te stoppen, en dat voorbeeld zal ik ook volgen, want wijzer worden we er niet op!!!

Als mohamed wijs was geweest, dan was hij de discussie niet begonnen. Zijn stelling was juist om niet-moslims te ridiculiseren en te bestempelen als domme (want 'de waarheid' ontkennende) mensen. Malcolm X wijst -gelukkig- terecht op het zelfde punt als ik in mijn eerdere posts: geloof is niet te bestempelen als 'juist' of 'onjuist'  of als 'waar' of 'niet waar'. Beetje het zelfde als een discussie over of rood een mooie of lelijke kleur is. Voor de ��n is het dat wel, voor de ander niet. Maar een objectieve uitspraak is per definitie onmogelijk.

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 09:43

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir


Maar, en ik ben trots om het volgende te zeggen, dat wij moslims, het laagste percentage alcoholisten hebben, het laagste percentage zelfdoding, gok- en drugsverslaafden, laagste criminaliteit, laagste scheidingspercentage en wij hebben het hoogste liefdadigheidspercentage.

Onzin! Waar haal je dat vandaan? Heb je zelf zitten tellen?

Hoogste liefdadigheidspercentage? Waar waren die duizenden Moslims die indertijd hun broeders en zusters in Bosni� en Kosovo te hulp hadden kunnen of zelfs moeten komen? Juist, die kwamen niet! Sterker: het waren niet-Moslims (i.c. de VS) die uiteindelijk de Moslims in Bosni� en Kosovo te hulp kwamen.

Waar zijn die duizenden Moslims die hun broeders en zusters in Palestina te hulp komen? Juist, die blijven gewoon thuis!

Met andere woorden: Moslims zijn in hun daden niet beter of slechter dan niet-Moslims.

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 09:46
Beste Abou Jabir

Maar, en ik ben trots om het volgende te zeggen, dat wij moslims, het laagste percentage alcoholisten hebben, het laagste percentage zelfdoding, gok- en drugsverslaafden, laagste criminaliteit, laagste scheidingspercentage en wij hebben het hoogste liefdadigheidspercentage.


Pardon? Waar baseer je dat op? Mij is altijd geleerd dat je niet zomaar dingen moet stellen zonder duidelijk bewijs. Kan ik ook zomaar zeggen: "onder de islam is de meeste eerwraak, meeste mishandeling van vrouwen en minste godsdienstvrijheid" zonder dat ik hier bewijs voor aanvoer? Nee.

Ik kom dus niet tot dezelfde conclusie als jij.

Groeten
Anne
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 12:33

Assalam walaikum wr.wb. en hallo

Waar ik me zolangzamerhand aan begin te storen,is het geouwehoer over de geloven.Men is alleen bezig hier op dit forum om de verschillen tussen de geloven breed uit te meten.Wordt het niet eens tijd om te praten over de overeenkomsten? We kunnen tot in den treure de verschillen blijven aanhalen,maar we komen op deze manier totaal niet nader tot elkaar,we verwijderen slechts van elkaar.En op deze manier ontstaat er slechts onbegrip voor elkaar.Muslims broeders en zusters begrijp,dat een christenen dezelfde vasthoudendheid heeft aangaande hun geloof als wij muslims,heb daar respect voor.De manier waarop we nu met elkaar praten,noem ik geen uitnodiging meer tot de islam.Vergeet niet,dat je vliegen met honing/stroop lokt en niet met azijn.

Echter ik moet ook iets duidelijk stellen naar de niet muslims,weet dat wij muslims,Jezus vzmh eren in de form van een profeet.Wij muslims maken hem hiermee niet belachelijk,zoals jullie misschien denken.Dus verwacht/hoop ik dat christenen op deze side,onze profeet Mohammad vzmh ook met respekt kunnen benaderen

Wasalm sabar

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 13:55
Wijs gesproken sabar.
Ik vind het op zich wel goed dat de kernen van beide geloven besproken worden. Zo worden er namelijk wel misvattingen uit de weg geholpen. Hier horen natuurlijk niet alleen de verschillen maar ook de overeenkomsten bij. Ik weet er alleen niet veel. Misschien een idee voor een nieuwe topic?

Echter ik moet ook iets duidelijk stellen naar de niet muslims,weet dat wij muslims,Jezus vzmh eren in de form van een profeet.Wij muslims maken hem hiermee niet belachelijk,zoals jullie misschien denken.Dus verwacht/hoop ik dat christenen op deze side,onze profeet Mohammad vzmh ook met respekt kunnen benaderen.


Ik doe mijn best. Ik vroeg me af, vinden jullie het erg dat ik niet vzmh achter zijn naam zet? Anders wil ik dit best doen hoor.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 15:44

Sub7anna ALLAH....

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 16:28

Salamoen Aleykoem

Jah we KUNNEN wel naast elkaar leven hoor...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 09:33
We willen het alleen niet? :) Bedoel je dat? Nee hoor grapje. ;)
Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boedha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 09:57

De Islam is ten tijde v/h kalifaat het meest tolerante 'westerse' geloof geweest zoals Sabar het zegt: 

sabar

Echter ik moet ook iets duidelijk stellen naar de niet muslims,weet dat wij muslims,Jezus vzmh eren in de form van een profeet.Wij muslims maken hem hiermee niet belachelijk,zoals jullie misschien denken.Dus verwacht/hoop ik dat christenen op deze side,onze profeet Mohammad vzmh ook met respekt kunnen benaderen.

is het in het verleden altijd gezegd Moslims hebben altijd onderkend dat wij de gelovigen van het ene boek van de ene god dezelfde roots hebben.

Het zou inderdaad mooi zijn als we konden praten over overeenkomsten, het christendom en de islam zijn ook na de uitspraken van  hun voorgangers nog gevormd door diegene die een interpreatie probeerde te geven van hun woorden.

Ik persoonlijk weet met mijn achtergrond  dat een augustinus bijvoorbeeld een naar mijn mening verkeerde draai heeft gegeven aan de wijze waarop de christenen het geloof belijden zo zullen er wellicht ook 'vertalers' zijn biinen de Islam die 'zonder de woorden daadwerkelijk te veranderen' er een andere mogleijk onwenselijke draai aan gaven  ?, het zijn mensen, mensen kunnen falen. wellicht moeten we nu proberen een en ander naar elkaar toe te vertalen.

zo verschillende zijn we niet er zijn meer overeenkomsten dan verschillen

mvgr

Boedha

 



 

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 13:39

Assalam walaikum wr.wb.

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Sub7anna ALLAH....

Sorry,dat ik een beetje laat reageer.Mijn bedoeling is niet om te vertellen,dat de andere geloven "gelijk" zijn aan de islam,maar mijn bedoeling is,een discusie krijg je door wederzijds respekt.Als ik een ander kwets,zal die andere niet luisteren,maar hij/zij zal meteen in de verdedeging gaan.Op deze manier zal je niemand uitnodigen tot de islam.De meeste kufar op deze side,kennen de islam slechts vanuit de media.

En wat ik bedoel met overeenkomsten,is niet de manier van aanbidding van Allah swt,ik als "nieuw" muslim twijfel niet,dat de islam de enige en ware weg is om in Jannah te komen.Met overeenkomsten doel ik op de Profeten,het Adam en Eva verhaal,"de dag des oordeels",Ad-Dajjal en er zullen nog veel meer dingen zijn,maar mijn kennis is gering.

 Wasalam sabar

 

 

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 14:55
Salamoe 3alaikoum sabar

Sorry dat je je aangesproken volet door mijn antwoord maar het sloeg niet op jou...meer op antwoorden van sommige personen waar ik echter niet inhoudelijk op in wilde gaan....

Vergeef me dat je denkt dat et op jou sloeg...ghair insha allah...

M3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 16:16

Assalam walaikum wr.wb.

Toch wel moeilijk dat praten op forums.Ik viel je ook niet aan,was alleen bang,dat je me verkeerd begreep,maar goed ik begreep jou reaktie verkeerd,dus de fout lag bij mij.

En niemand hoeft/moet vergeving aan mij te vragen alsjeblief niet,dat moet je alleen aan Allah swt vragen,want Allah swt weet het beter.Ik ben slechts mens,ik weet dat ik ook fouten maak,dat blijkt wel.

Fia manila sabar

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 17:02
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Wat ik hier lees is een standaard religieuze discussie. Christenen beweren dat onze profeet niet de ware profeet is en moslims beweren dat christenen de woorden van Jezus niet goed hebben vastgelegd en hebben verdraaid. Dit alles leidt tot niets, omdat mensen uiteindelijk elkaar van zijn of haar geloof gaat proberen te overtuigen. Iedereen moet individueel bekijken welke religie bij hem of haar past. Het is zinloos om anderen te kwetsten door te stellen dat hun profeet geen profeet was. Of dat iemands geloof gebaseerd is op verkeerde fundamenten.

Wat zowel Anne als Noor al-Islaam bv zeggen is als iemand als christen moslim wordt dan is hij door satan naar deze geloof gedreven. En als een moslim christen wordt dan is hij of zij door satan gedreven. Dit is toch zinloos. Bij beide beweringen wordt er gesteld dat eenieders geloof door satan in stand wordt gehouden. Zinloze discussie dus. 

Je slaat de spijker op de kop, maar ik zou het niet zinloos noemen.  Het is goed te weten dat anderen over erg belangrijke dingen soms helemaal anders denken, zonder daarbij een slecht mens te zijn.  En het is ook belangrijk te begrijpen dat een ander mens even overtuigd is van zijn waarheid, en dat net zogoed zijn waarheid de uiteindelijke waarheid kan zijn als de jouwe (als dit nog begrijpelijk klinkt).
Verre van zinloos dus, aangezien we met z'n allen op dit aardbolletje leven.

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 01:48
Goed zo Kim.

Niemand heeft mijn vraag nog beantwoord. :( Vinden moslims het beledigend als mensen (niet-moslims) over Mohammed praten zonder dat ze (vzhm) er achter zetten? (Zoals ik net deed?) Ik weet namelijk niet hoe het op jullie overkomt...
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 03:44
Hey Anne

Als ik de naam mohamed lees/hoor en ik weet dat het over onze profeet salalhoe 3alaihi wasalaam gaat dan zeg ik et er automatisch achter....

Voel je niet verplicht het er neer te zetten want ik zeg het toch wel....

groetjes merjem

ps: maar ik weet niet wat de andere vinden of denken .....insha allah zullen ze me aanvullen..



Salamoe 3alaikoum SABAR

haha masha allah.......djazaka allahoe gairan voor je uitleg.....
Moge ALLAH je bijstaan aghi...

m3a salama

merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 06:22

In eerste instantie geplaatst door Anne

Goed zo Kim.

Niemand heeft mijn vraag nog beantwoord. :( Vinden moslims het beledigend als mensen (niet-moslims) over Mohammed praten zonder dat ze (vzhm) er achter zetten? (Zoals ik net deed?) Ik weet namelijk niet hoe het op jullie overkomt...

Hoi Anne,

het is wel verplicht voor de moslims om die woorden uit te spreken, dus waarom zal ik me beledigd voelen als ene niet-moslim dat niet doet, trouwens als ik me beledigd zal voelen, zal dat ook zijn bij het niet geloven in Mohamed, maar ik weet dat er mensen zijn die niet in hem zullen geloven tot de dag des oordeels.

echter ik voel me wel beledigd wanneer de profeet wordt uitgescholden en beledigd.

maar nu het onderwerp Jezus, onze eer aan hem is dat wij hem als een boodschaper van Allah zien, dat is volgens ons de enige waarheid, dus wanneer ik Jezus de boodschapper/profeet/dienaar van Allah noem, of laten we het nog mooier maken, de geliefde boodschapper van Allah, en niet de zoon van Allah, noch de God zelf, voel je je dan beledigd ?

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 08:41

Beste Anne,

Ik ben het met Abou Jabir eens. Hij legt het goed uit. Ik weet dat je het goed bedoeld en gewoon op een eerlijke wijze een vraag stelt. Maar ik merk wel (niet bij jou) dat sommige niet-moslims denken of bang zijn dat alles wat ze over moslims zeggen of doen beledigend kan worden opgevat. Het is voor mij totaal geen probleem als een niet moslim de betreffende woorden niet uitspreken. Moslims zijn denk niet zo snel beledigd. Tenzij je ze geitenneukers of achterlijk gaat noemen om een discussie  te starten dan denk ik dat ze zich wel beledigd zouden voelen. Net als bv mensen deze woorden tegen jou of ieder ander mens zouden zeggen.

Ik ben wel blij dat je hierover hebt nagedacht en uiteindelijk de vraag aan ons hebt gesteld. Teken van respect die je toont richting moslims, waarbij je hierbij ook mijn respect hebt verdiend (ook adhv andere berichten die je geplaatst hebt).

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.