Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Oorzaak Tsunami???!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Muslim� Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim� Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Oorzaak Tsunami???!
    Geplaatst op: 13 januari 2005 om 09:59

nou.. ik vind dat niet slim gezegd

ten eerste het is niet juist om te zeggen dat ALLAH de schepper van de kwade is, zeer onbeleefd ten tweede ALLAH heeft je verstand gegeven om voor het juiste te kiezen gebruik dan ook je verstand !

ten derd� zulke dingen zijn nog te moeilijk voor jullie om te accepteren als jullie niet inzien dat allah de enige schepper is.

laten we eerst beginnen bij het begin ?

is er een god ja/nee ??

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 10:05
Pardon Muslim wie anders dan de moslims beweerde hier dat Allah het kwaad geschapen heeft?
Terug naar boven
Muslim� Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim� Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 10:12
niet elke muslim is gelijk aan een ander ?? lijkt je dat niet logish ?
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 10:20
Lotsbeschikking is alleen ter kennis bij God! Niet bij een mens!
Iedereen gaat dood, de dood discrimineert niet, zelfs niet een foetus. Jij dus ook ;-) . Ik dus ook ;-).
God heeft iedereen tijd gegeven. Kinderen gaan verder toch naar het paradijs, dus bekommer je daar niet om, God komt zijn beloftes na. Zo ook mensen die vroom hebben geleefd meen ik. Zolang de zwaartste verbod (afgoden aanbidding) niet wordt gedaan en er genoeg berouw wordt getoond voor diens daden.

Akbash, verder val jij ook in herhaling (merk ik zo nu en dan). Probeer wat te leren, want dat probeer ik ook. Want anders kunnen we geen discussie voeren met kennis.

En Alleen Allah Weet Het Beste (jij dus niet!)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 10:26
??

Luister, Allah heeft het goede en het kwade geschapen. De mens heeft vrijwil om daar naar te handelen, maar moet weten welke prijs er wordt betaald.
Verder is God niet verantwoordlijk, immers Hij heeft de mens een vrije wil gegeven. Hoe rammelt het? Immers de mens krijgt een keuze van God. Ernaar handelen zal men voor beoordeelt worden. Het klinkt toch nonsens om alles alleen goed te maken? De mens heeft de verplichting een keuze te nemen en wat is het minimum om een keuze uit te nemen, precies 2. Het goede en het kwade. Als je zou zeggen dat die kwade van Hem komt, heeft Hij slecht gehandelt of juist de mens (die verantwoordelijk is voor zijn eigen daden)? Juist, de mens heeft dan slecht gehandelt.
Ik kan er naast zitten, maar...

Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 10:28
In eerste instantie geplaatst door Muslim�

ik zou zeggen, schaam je !

Salaam alaikum,

waar moet ik me voor schamen?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muslim� Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim� Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 10:40

hierom :

Ik denk dat ik zelden tot nooit iets intelligents uit Saudi Arabie heb gehoord van officiele zijde sinds de vier khaliefen. Deze "geleerde" bevestigd dat maar weer.

Waarom gaat deze "sheich" niet naar Atjeh om zijn verhaaltje op te hangen over hoe verdorven die mensen wel niet zijn? Wat een arrogantie wordt er weer uitgespuugd vanuit Riyadh.

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 11:00
nou ik ben echt blij dat er ook Moslims bestaan als Amier.
Teminste iemand die zijn verstand gebruikt.
Trek je maar niks van mijn mening aan hoor .
Ik ben tenslotte maar een kafir in jullie ogen.
Weet je sommige Moslims en ook sommige Christenen zien God als de veroorzaker van de tsunami.
Daarbij beschuldigen ze GSmileod zonder het te weten of te beseffen van massamoord.
Ja arrogantie en onwetendheid kan tot vreemde dingen leiden.
Maar zeker ik geloof ook  dat een mens ooit rekenschap  zal moeten afleggen.
bv voor beschuldigingen die niet hard te maken zijn.
 
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 11:16

Herne,

jou probleem is dit: jij vergelijkt God met de mens

misschien leer je wat van deze vers: 16:17 Is Degene Die schept dan gelijk aan degene die NIET schept? Zullen jullie je niet vremanen?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 12:26

In eerste instantie geplaatst door Herne


Wanneer de wil van de mens zich zou bevinden binnnen de wil van een almachtige god dan zou de wil van de mens dus ondergeschikt zijn aan die wil van die almachtige god.

nee, dan is de wil van de persoon afhankelijk van de Wil van Allah, wanneer jij iets wil doen, gebeurt dat niet, totdat Allah dat toelaat, als Allah het niet wil, dan gebeurt het ook niet, logisch toch!!! dat bedoelde ik met BINNEN de cirkel/kader, je mag alles willen (dus een vrije wil), maar wanneer/als Allah dat niet wil, dan gebeurt het ook niet.

Allah zegt: 81:29 En jullie kunnen niets willen, behalve wanneer Allah, de Heer de Werelden, het wil.

Dat zou betekenen dat de mens geen onafhankelijke wil van zichzelf zou hebben.
En dat zou dan weer betekenen dat er geen enkel mens meer verantwoordelijk zou zijn voor wat  die doet.
Want alles zou dan volgens de wil van die almachtige god geschieden.
God zou dan in wat voor bestraffing dan ook aan wie dan ook een zeer onethisch wezen zijn.
Want hoe kun je iemand bestraffen die alleen maar deen waartoe hij gedwongen was door dezelfde als die hem eventueel straft?
Dat zou ziekelijk zijn.
Ik geloof daar dus ook helemaal niks van.
Herne

wat jij hier zegt, is jou geloof, je kan mij niet dwingen om te geloven zoals jij gelooft, allemaal veronderstellingen...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 12:29
Inderdaad abou Jabir,
Je hebt gelijk ik vergelijk in ethisch opzicht de mens met God.
Dat kan ik ook niet anders want ik ga er vanuit dat de mens zijn ethisch besef van het Goddelijke verkregen heeft.
Daarom kan ik dan ook niet geloven dat God de mens aan andere maatstaven zou oordelen dan de maatstaven die Hij Zichzelf oplegt.



Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Herne


Wanneer de wil van de mens zich zou bevinden binnnen de wil van een almachtige god dan zou de wil van de mens dus ondergeschikt zijn aan die wil van die almachtige god.

nee, dan is de wil van de persoon afhankelijk van de Wil van Allah, wanneer jij iets wil doen, gebeurt dat niet, totdat Allah dat toelaat, als Allah het niet wil, dan gebeurt het ook niet, logisch toch!!! dat bedoelde ik met BINNEN de cirkel/kader, je mag alles willen (dus een vrije wil), maar wanneer/als Allah dat niet wil, dan gebeurt het ook niet.

Je zegt dus hier dat er niks gebeurt totdat allah het toelaat.
Dus wanneer iemand een moord pleegt gebeurt dat dus omdat allah dat toelaat . volgens jouw redenatie.
Dat maakt allah dus medeverantwordelijk voor die moord.
Want je zei dat waneer allah niet wil dat iets gebeurst het ook niet gebeurt.
Deze bewerings maakt dus God medeverantwoordelijk aan alle massamoorden die op deze aarde plaatsgevonden hebben.
Sorrie Abou Ik geloof dat niet.

Allah zegt: 81:29 En jullie kunnen niets willen, behalve wanneer Allah, de Heer de Werelden, het wil.

Dat zou betekenen dat de mens geen onafhankelijke wil van zichzelf zou hebben.
En dat zou dan weer betekenen dat er geen enkel mens meer verantwoordelijk zou zijn voor wat  die doet.
Want alles zou dan volgens de wil van die almachtige god geschieden.
God zou dan in wat voor bestraffing dan ook aan wie dan ook een zeer onethisch wezen zijn.
Want hoe kun je iemand bestraffen die alleen maar deen waartoe hij gedwongen was door dezelfde als die hem eventueel straft?
Dat zou ziekelijk zijn.
Ik geloof daar dus ook helemaal niks van.
Herne

wat jij hier zegt, is jou geloof, je kan mij niet dwingen om te geloven zoals jij gelooft, allemaal veronderstellingen...

Nee Abou dat zijn geen verondrerstellingen, dit zijn enkel gevoltrekkingen aan de hand van een bepaalde redenering.
Met mijn geloof heeft dit allemaal niks vandoen.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 13:53

In eerste instantie geplaatst door Herne

Je zegt dus hier dat er niks gebeurt totdat allah het toelaat.
Dus wanneer iemand een moord pleegt gebeurt dat dus omdat allah dat toelaat . volgens jouw redenatie.
Dat maakt allah dus medeverantwordelijk voor die moord.
Want je zei dat waneer allah niet wil dat iets gebeurst het ook niet gebeurt.
Deze bewerings maakt dus God medeverantwoordelijk aan alle massamoorden die op deze aarde plaatsgevonden hebben.
Sorrie Abou Ik geloof dat niet.

Herne, wie houdt het in zijn hoofd om een moord te plegen? Allah NIET !!! die keuze maak jij, als Allah het niet toelaat moet je van geluk spreken, Allah heeft jou beschermd tegen dat gedachte, omdat Hij van jou houdt, wegens het gehoorzamen van Hem bv, er kunnen meerdere redenene zijn, als Allah jou laat tot jouw wil, dan kun je alleen de schuld geven aan jezelf.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 14:01

Abdulkadir: "Lotsbeschikking is alleen ter kennis bij God! Niet bij een mens!

Precies, lotsbeschikking is bekend bij God, niet bij de mens, die omdat hij zijn lotsbestemming niet weet, denkt dat hij een vrije wil heeft.

Iedereen gaat dood, de dood discrimineert niet, zelfs niet een foetus. Jij dus ook ;-) . Ik dus ook ;-).

Als het God is die de dood veroorzaakt, dan discrimineert God, hij trekt in het algemeen genomen vrouwen voor op mannen en rijke mensen voor op arme mensen, tevens is de kindersterfte in ontwikkelings landen schrikbarend hoger als in de westerse wereld.
Als God hier al een hand in zou hebben, met al zijn almacht, dan vind ik hem discriminerend.

Akbash, verder val jij ook in herhaling (merk ik zo nu en dan). Probeer wat te leren, want dat probeer ik ook. Want anders kunnen we geen discussie voeren met kennis.

Ik val in herhaling omdat het maar niet duidelijk wil worden, dat almacht en barmhartigheid niet in ��n noemer te plaatsen zijn.
Daar heb je geen kennis voor nodig om dit te kunnen begrijpen.
Ik lees de beweringen die dit tegen spreken aandachtig, maar het blijven cirkel redenaties.

En Alleen Allah Weet Het Beste (jij dus niet!)

Jij toch ook niet......

Luister, Allah heeft het goede en het kwade geschapen. De mens heeft vrijwil om daar naar te handelen, maar moet weten welke prijs er wordt betaald.

Goed, dus volgens jou is het kwade ook geschapen door Allah, en heeft de mens een vrije wil.
Maar Allah is Almachtig, het is bij hem al lang bekent wat jij met je zogenaamde vrije wil gaat doen.

Het klinkt toch nonsens om alles alleen goed te maken?

Ik vind het eerder onlogisch dat Allah ,met zijn barmhartige almacht, het kwaad heeft geschapen.
Eerder het werk van een sadist die een wreed spelletje speelt.

De mens heeft de verplichting een keuze te nemen en wat is het minimum om een keuze uit te nemen, precies 2. Het goede en het kwade

Dit is wel een heel zwart wit stelling van de "vrije" keuze die we zouden hebben.
Ik weet niet hoeveel keer ik in herhaling moet vallen, maar als je uitgaat van een vrije wil, dan houd dit in dat al jouw handelingen en de gevolgen daarvan nog niet vast staan, voor niemand! ook niet voor Allah.
En dit gaat op zijn beurt weer tegen de Almachtigheid van Allah in.

vr.gr Akbash

 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 14:02

Herne schreef:

Wanneer de wil van de mens zich zou bevinden binnnen de wil van een almachtige god dan zou de wil van de mens dus ondergeschikt zijn aan die wil van die almachtige god.
 
 

Abou:
nee, dan is de wil van de persoon afhankelijk van de Wil van Allah, wanneer jij iets wil doen, gebeurt dat niet, totdat Allah dat toelaat, als Allah het niet wil, dan gebeurt het ook niet, logisch toch!!! dat bedoelde ik met BINNEN de cirkel/kader, je mag alles willen (dus een vrije wil), maar wanneer/als Allah dat niet wil, dan gebeurt het ook niet.

Abou je zegt "Nee", maar beweert hetzelfde als Herne, namelijk dat de wil van de mens ondergeschikt is aan de wil van Allah.

vr.gr Akbash

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 14:13
Akbash ik denk dat je het me eens bent dat de moslims dit dillema niet kunnen oplossen.
Hier laat hun wijsheid het afweten denk ik .

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 15:50
Salaam

Herne, alle Wijsheid is bij God en God geeft het aan wie hij wilt. Dus ook aan mensen die dit oprecht vragen (om lering op te doen, zoals wetenschappers etc...). Dus oordeel niet over wie deze heeft, want alleen God zal rechtvaardig zijn in Zijn Oordeel. God is niet mede verantwoordelijk. Immers Hij schept alleen de mogelijkheid. En wie benut deze? Juist, de mens? Maar wat de oorspronkelijke doel van de mens? God gehoorzamen en het goede doen.
Ik zal wel nog een vers aanhalen over het schapen van slechts rechtgeleide mensen etc...

Akbash, ik denk dat moslims hier met jou duidelijk verschillen in mening. Jij denkt God te kunnen beschrijven met jouw woorden. Doe je best maar. Maar weet dat moslims dit niet geloven, dus herhaal jezelf niet overdreven, want het is mij wel duidelijk dat hier geen communicatie mogelijk is van beide kanten.
Uit dode mensen dient men lering te trekken. Immers het was al gauw zo dat er ziekenhuizen en dergelijke werden gebouwd om deze lijken te bestuderen en zo ziektes beter te kunnen genezen. En, tsja, aan de krachten van de natuur (die zo is geschapen) kun je weinig doen. Zelfs de modernste beschaving laat het afweten als de aarde bijvoorbeeld langzamer zou draaien etc...

Jullie beiden begrijpen nog steeds niet dat God de mens een vrijwil heeft gegeven. Dus God bepaalt wat er allemaal met die wil gedaan kan worden. Hij schept de kans voor de mens slechts de mogelijkheid om het goede of het kwade te doen. God is geen mens, behandel Hem ook niet als een! Als alles bekend is bij God dan is het alleen bekend bij God en kunnen mensen er slechts naar gissen. Hoewel zij nooit al Zijn Kennis kunnen bevatten.

Ik maak ook fouten, ik ben ook een mens. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 15:55

Akbash,

als je vind dat God discrimineert of een sadist is, pak vliegtuig, en ga klagen bij de joodse klaagmuur...

wanneer je niet in God gelooft, wat zit je dan al die onzin te typen, wat is het nut ervan ?

er was eerder zo een discussie, ik vroeg je: sinds wanneer is het zo dat als iemand iets wat er gaat gebeuren al weet dat hij per see dat al bepaalt heeft ???

je antwoordde met: sinds de tijd dat Allah als Almachtig wordt aangemerkt, Abou.

nou, hierbij dus, 1,4 miljard moslims op de wereld gelooft dat Allah de AlMachtige is.., dus wat is jou probleem ? 

en barmhartigheid en almacht gaan niet samen?? maak maar die 1.4 miljard maar wijs.

weet, er zijn 6 miljard mensen, dus er kunnen ook 6 miljard denkbeelden zijn...

als laatste de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 17:46

 

Akbash ik denk dat je het me eens bent dat de moslims dit dillema niet kunnen oplossen.
Hier laat hun wijsheid het afweten denk ik .

Na bovenstaande gelezen te hebben zeer zeker Herne!
Daarbij is dit altijd al een dillema geweest binnen de Islamitisch theologie, waar men niet uitkwam, en zich daardoor in allerlij onoverzichtelijke vreemde kronkels moest bewegen, om de eventuele kritische achterban te overtuigen.

groetjes Akbash.

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 17:49

als je vind dat God discrimineert of een sadist is, pak vliegtuig, en ga klagen bij de joodse klaagmuur...

Graag...betaal jij mijn ticket?

wanneer je niet in God gelooft, wat zit je dan al die onzin te typen, wat is het nut ervan ?

Insha Allah......

nou, hierbij dus, 1,4 miljard moslims op de wereld gelooft dat Allah de AlMachtige is.., dus wat is jou probleem ?

Heb ik geen probleem mee.....alleen dat ze hem ook nog de Barmhartige noemen, moeten ze zelf weten hoor, alleen kan dat niet van toepassing zijn op de God die de mensen op deze aarde aanbidden.
Het is net zoiets als "de levende dode".................

en barmhartigheid en almacht gaan niet samen?? maak maar die 1.4 miljard maar wijs.

Ha ha ha...dat hoef ik ze niet wijs te maken, dat maken ze zichzelf wijs!

groetjes Akbash.

 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 18:28
Niet van toepassing ? Wie anders is in staat om vergeving te schenken aan de mens voor zijn zonden ? Zeg me dat eens..
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 06:59

In eerste instantie geplaatst door elroyal

Niet van toepassing ? Wie anders is in staat om vergeving te schenken aan de mens voor zijn zonden ? Zeg me dat eens..

De enigste die,aantoonbaar,in staat is om vergeving te schenken is de mens zelf.

vr.gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 12:10
Toon mij jouw ziel dan!
Of maak je jezelf wijs over anti-islam assumpties? (een gewone vraag)

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede), als dat 'barmhartig' moet overkomen.
De profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) zei dat, geen medelijden/barmhartigheid voor anderen toont, zal medelijden/barmhartigheid worden ontbeert door Allah.
Terug naar boven
tsunami Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tsunami Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 09:10
Ik ga me haast schuldig voelen.... 
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 16:35

Oorzaak Tsunami.....dat doet er voor mij niet toe. Ik weet dat dit een teken van Allah Ta'ala is. Zoals Zijn vele tekenen die duiden op de Dag des Oordeels.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.