Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

2 vragen over baby,s

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 2 vragen over baby,s
    Geplaatst op: 17 januari 2005 om 01:48

mijn man vertelde mij dat als een jongetjes baby hebt die nog borst voeding krijgt in je schoot plast dat je dan geen wudu over moet doen, en als je een meisjes baby hebt die in je schoot plast en nog borst voeding krijgt dat je dan wel je wudu over moet doen,

vraag1 klopt het dat je je wudu niet over hoeft te doen bij een jongetjes baby,

en: zo ja?, waarom niet bij een jongen en wel bij een meisje?

vraag 2, als ik een baby krijg insha Allah, wil ik gelijk beginnen met onderandere smeekbedes voor in de avond en in de ochtend zo dat het een ''ritueel word'' mag ik dit ook met een melodi (geen bekende maar een die ik zelf verzin) reciteren? zodat het voor het kind leuk word om naar te luisteren en zodat hij/zij het zo sneller leert?

Djazakalahu gairan, asalem aleykoem

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 05:09
Goed nieuws :-)
Er bestaan in Nederland luiers die niet doorlekken.
Maar los daarvan is een meisjes baby onrein?

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 06:37

salaam alaikoem!!

Ten eerste wil ik je feliciteren. Subhana Allah! Tenminste als je al zwanger bent dan he... :) Ten tweede wou ik even zeggen dat je maar niet naar Herne moet luisteren, want van hem krijg je nooit normale antwoorden.. Ow en ikzelf weet het ook niet hoe dat zit. Van die dua's, ikzelf doe het ook altijd zingend ahahaa, ik hoop insha'Allah dat ik het niet verkeerd doe.. :)

ma'asalama

oeghty Thara

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.