Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

voor de gelovige wie draagt wel of niet h

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: wie draagt wel of niet een hoofdoek
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
111 [72.08%]
19 [12.34%]
4 [2.60%]
20 [12.99%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: voor de gelovige wie draagt wel of niet h
    Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 14:54

salaam

ASTAGFERULLAH...liever niet broeder...SPUUGLELIJK!!!

  INA LILLAHI WA INNA ILAI RAAJIUN

(nee hoor)

W.salaam

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 14:44
Nou, pietjepluk ik had je zo graag met een hoofddoek opgezien.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 03:54

 

 

Salaamoe alaikum warhamtoe allah wa barakatuhoe

ik draag nu die grote 4kante hoofddoek, dus als je hem omhebt lijkt het net een ghimaar, alleen kan je dan makkerlijker dingen doen met je handen.. maar voor de rest is mijn hoofddoek net zo groot als een normale grote ghimaar, en dan draag ik daaronder djelleba's of djellebas tot de knie met een rok of een wijde broek er onder,,,

walaikum Salaam war'hamtoe allah

oegtykoem fie dien Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 03:09
wat dragen jullie dan?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 01:06
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 16:32
Ehm.. ik heb optie 2 gekozen.
Jullie vinden het toch niet erg h�?
Maar het hoort niet echt vind ik.

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 15:43

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe,

ik heb ook voor de optie "ja"gekozen alhamdoulillah, draag hem nu 2jaar, in het begin(mssn net een maand) droeg ik hem naar achter met een sjaaltje er over zodat me nek wel was bedekt maar me hals niet,, en na een maand dus ongeveer ben ik hem helemaal gaan dragen, alhamdoulillah,

Marleen moge Allah je belonen, je standvastig laten zijn, en je geduldig laten zijn inshallah,

 

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2005 om 13:37

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh,

Ik heb gekozen voor ja, draag hem al sinds 8 jarige leeftijd maar pas echt correct toen ik een jaar of 16 werd Alhamdulilah en Moge Allah mij vergeven voor mijn fouten Ameen.

Maschallah Marleen en Moge Allah het makkelijk voor je maken Ameen. Ik heb een vriendin ook nederlandse moslima en maschallah haar ouders soebhanallah zijn echt trots op haar ze draagt ook al een aantal jaren de hijaab inschallah lukt het jouw ook Moge Allah je sterk en standvastig maken Ameen

FiAmanillah,

Wasalamoe3leikoem war7matu Allah wa barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
HaDjAr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote HaDjAr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 14:24

Salaam aleikum

 

Ik had hetzelfde probleem als jou, ik heb ook gewacht tot ik uit huis woonde. Toen ik kwam vertellen dat ik een hoofddoek ging dragen heeft mijn vader drie maanden niet met me gesproken en mijn moeder vond dat ik te ver door ging in mijn geloof. Gelukkig heeft ALlah me sterk gemaakt en ik draag nu alweer 8 jaar een hoofddoek en mijn ouders zijn er ondertussen al aardig aan gewend.

Inshaallah word het jou ook makkelijk gemaakt en zullen je ouders je keuze accepteren.

 

Moge Allah je steunen in je geloof.

 

Hadjar

 

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 06:15

Hoi Ruud,

Mijn ouders hebben eigenlijk helemaal geen geloof. Op zich hebben ze niets tegen moslims, maar als het om hun eigen dochter gaat dan is het toch iets anders.

Groetjes,

Marleen

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door marleen

Wa aleikoum salaam,

Ik heb gekozen voor ik ga hem inshaAllah later dragen. Ik zou hem graag nu al willen dragen, maar mijn ouders hebben daar veel problemen mee. InshaAllah ga ik volgend jaar op mezelf wonen en dan wil ik meteen de hoofddoek gaan dragen.

Wasalaam

Is dat omdat je ouders christelijk zijn opgevoed of anders gelovig?
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 04:26
 mashaAllah. inshaAllah, moge Allah swt. het makkelijk voor je maken!
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 03:34

Wa aleikoum salaam,

Ik heb gekozen voor ik ga hem inshaAllah later dragen. Ik zou hem graag nu al willen dragen, maar mijn ouders hebben daar veel problemen mee. InshaAllah ga ik volgend jaar op mezelf wonen en dan wil ik meteen de hoofddoek gaan dragen.

Wasalaam

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 02:48

assalemaleykoem

ook een poll wat toevallig, nee dat wist ik niet maar gair inshaAllah deze bestaat uit twee delen de rest staat in de topic erboven inshaAllah,

wa aleykoem salem

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 02:31

Assalamoe Alaikoem,

misschien weet je het niet oegty, maar hier is een tijd terug ook een topic over geopend.. genaamd: Hijaab
maar ik heb voor ja gekozen hamdolillah :)

wasalaam

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 02:13

salemaleykoem,

ik vind dit wel intressant om te weten,

als je GEEN,of SOMS, hoofdoek draagt, zet d�n even hier onder waarom niet los van het feit dat je hem wel wilt dragen.

wa aleykoem salem amina

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.