Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

voor de gelovige wie draagt wel of niet h

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: wie draagt wel of niet een hoofdoek
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
111 [72.08%]
19 [12.34%]
4 [2.60%]
20 [12.99%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: voor de gelovige wie draagt wel of niet h
    Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 04:15

Selam Alleykum broeders,

 

Ik heb geprobeer jull�e vragen te beantwoorden,ik heb er maar een 3 in 1 -antwoord van gemaakt,zie onder.. 

 

Kan je mij de koranvers aanduiden waarin staat dat alles met een reden is verboden?

Ik bedoel dat de had�ths een doel hebben, een funct�e, een reden...d�e moet men kennen,begr�jpen, anders kan men n�et handelen, kenn�s verkr�jgen....toch? Het z�jn openbaringen, voor de ju�ste leefw�jze, de waarhe�d, etc..,zeer breed alles omvattend, �n alle s�tuat�es, wat er ook moge z�jn.

 

Dit is een feit: het beste woord is de Koran. Geen mens kan dit verbeteren. De moment dat je gaat twijfelen aan Allah's woord, zou ik mijn toevlucht zoeken bij Allah tegen de Satan, de vervloekte.

Ik twijfel niet.En,bij wat dan ook,zoek ik mijn toevlucht bij Allah(swt) En inderdaad Kor'aan is het beste woord.

 

Er is maar 1 reden. HET IS VERPLICHT. Allah zegt het. Welke reden, smoes, uitweg je ook zoekt. De Dood komt naar iedereen. En iedereen moet zich verantwoorden op de Dag des Oordeels. En nogmaals wat ga je zeggen. Allah weet ook wel wat er in je hart is, als je het goed bedoelt, dan weet Hij dat. Maar wat Hij zegt moet je nou eenmaal doen. Je veranderd iets aan de Islam.

Ik ben op de hoogte van de kledingvoorschriften en pas die toe.Ik pas de Islam zo goed als �k dat kan toe,(kenn�s neemt met op �n het hoofd, gaat naar het hart en word zo vertaald in handelen) om het doel te bere�ken van de openbar�ngen, dat �k me als vrouw vr�j voel, in haar waarde gelaten en n�et ongewenst belaagd word.

 

Yahya verhaalde aan mij van Malik van Zayd ibn Aslam dat de Boodschapper van Allah (vzmh), zei: Als iemand zijn dien veranderd, sla zijn nek

Broeder �k verander de d�en n�et, want �k zeg n�et dat het n�et verpl�cht �s,ik doe helemaal geen uitspraak,wie ben ik?,ik heb een stuk geschreven over mijn gedachten. �k volg het n�et op, want de verplichte handeling sch�et z�jn doel voorbij, en nogmaals.... �k lees alle openbar�ngen over het slu�ten van het haar, tegenover w�e , waarom etc...nogmaals , doe kenn�s op, ben daar bez�g me �n te verd�epen, maar bepaalde zaken volg �k n�et..En geloof m�j het doel (n�et een stuk vlees z�jn of dat er respectvol met je word omgegaan) �s voor m�j super-belangr�jk.  

 

Nou, ga er maar vanuit dat er letterlijk naar de salah, zakaat, sauwm en hadj gevraagd zal worden. Letterlijker dan dat kan het niet.

Ik bedoel daarmee de letterl�jke opvolg�ng van het slu�ten van m�jn haar, mijn �ntent�e ontbreekt of begr�p, of hoe je het w�lt noemen, en naar m�jn weten �s de �ntent�e tot wat je ook doet in, je zakaat,gebed, etc. het eerste wat beoordeelt word, je moet zu�ver z�jn in je handelen.(waarom doe je iets?)

 

Houd dat in de dat je de meeste tijd geen rein hart hebt of niet bang bent voor Allah? D�e heb �k ju�st en wil dat ju�st bevorderen

(Uitgaande dat je de meeste tijd geen hoofddoek op hebt). Zuster, jouw stelling proeft toch gebouwd door shaytaan om twee redenen: 1, je gebruikt een stelling met als voorop. Dit is iets wat shaytaan gebruikt om een gelovige te doen twijfelen of overdrijven in bepaalde situaties.Ik tw�jfel n�et, nogmaals

2, je gaat ervan uit dat de hooddoek pas 'werkt' als je een rein hart hebt/vrees kent voor Allah. Dit is een onmogelijke opgave om puur te blijven, uitgaande van jouw stelling: altijd. Je begr�jpt me verkeerd, �k bedoel dat je er achter moet staan, je f�jn moet voelen, de waarhe�d ervan moet voelen etc.je in waarde gelaten etc.door mannen.K�jk eens hoe zusters het omschr�jven, dat gevoel, bedoel �k.Ik begr�jp somm�ge zaken n�et, het roept stress op en �k heb het gevoel dat �k een grotere fout maak, door te liegen, door te de hoofddoek te gaan dragen maar het in m�jn hart n�et te volgen. 

 

Een moslim maakt fouten, dus het is uitgesloten dat een moslims altijd een rein hart/vrees heeft voor Allah. Een moslim moet hier zoveel mogelijk moeit voor doen. Maar de systeem is niet statisch, zoals jouw stelling gaat, maar dynamisch. Er is geen enkele manier om van de hak op de tak te springen in realiteit. Het gaat altijd met stappen. En de hoofddoek, moet netals een baard voor een moslimman, zo lang mogelijk worden gedragen, zodat men continue hasanaats krijgt. Ik spring n�et op hak van de tak, een stelling;als vandaag de dag, alle on-gelovige een baard zouden dragen(islam�tische wijze,net zoals de sp�jkerbroek,b.v) wat dan mijn broeder?, is het niet....onderscheid u zelf van de on-gelovige,naast dat het een kenmerk �s voor een man, de baard laat hem niet op een vrouw l�jken. (Dit zeg �k je omdat �k vind dat je moet nadenken, waarom zaken zijn geopenbaard en wat het doel �s.)

 

Weet dat Allah weet of jouw hart rein is, zolang je dus probeert kun je niets verliezen, lijkt me.Dat probeer �k en m�jzelf steeds te verbeteren.
Ik probeer je hier niet kapot te maken, maar slechts een open manier vinden om met jouw stelling te gaan bekijken. Ik moet je echt zeggen dat zelfs niet-moslim wetenschappers erachter zijn gekomen dat 'als'-stellingen je leven ongelukkig kunnen maken. Je begr�jpt het als-verkeerd, het is geen sjaytaan, �k w�l geen hypocriet zijn.,Dus wees eens kritisch en open over de stellingen waarmee je jouw leven bepaalt (self-check). Daar ben �k nou ju�st mee bez�g Daarbij hoef je niet eens naar anderen te luisteren. 2 weten meer dan 1

 

Zuster Django is tegen slaafse opvolging , de kor'aan verpl�cht ons met kenn�s te handelen,  en wil graag weten waarom ze de Hijaab moet dragen, voordat ze die zal gaan dragen. Mijn hoop is dat al mijn zusters binnenkort altijd hun hijaab zullen dragen en niet af en toe. InshaAllah zal het volgende stukje antwoord kunnen geven op jouw de vragen die je nog hebt.

Ik heb in het kort 8 punten samengevat en vertaald uit een lezing over de Hijaab. Over de oorzaak van de mannen die jou een probleem aan je hoofd veroorzaakten, lees punt 8.

 

Je begr�jpt m�j helemaal n�et, �k weet wat de H�jaab �s,in de brede zin van het woord en die onderschr�jf ik.Broeder, je gaat niet in op mijn opmerkingen, je geeft een betoog met een sarcastische ondertoon en je veroordeeld mij, nog net n�et op het randje van beledigen in je twee reacties.Mijn eerste react�e na jouw schr�jven,staat het meest voorop als mijn antwoord.

 

Ghierah is wanneer een man niet wil dat een vreemde kijkt naar zijn vrouw of dochter. Een goede moslimman heeft ghierah voor alle moslimvrouwen.

 

Een goede mosl�m-man hoort Allah te vrezen, en zich normaal te gedragen,maar ook de eer van zijn vrouw te beschermen(�nd�en h�j getrouwd �s) en zich n�et met andere vrouwen bez�g te houden, want dan speelt h�j met wat z�j (zijn vrouw,haarzelf dus)aan hem geeft.

Een man moet zich gewoon gedragen, en zichzelf niet voor schut zetten; een vrouw aangapen of achterna lopen,,,weinig eigenwaarde.

 

Wat je nu vaak ziet is dat mannen met verlangens kijken naar andere vrouwen, maar dat ze niet willen dat jij naar hun vrouwen/dochters kijkt.

 

Dat is hypocr�et

 

Het onnodig mixen van vreemde mannen en vrouwen is dodelijk voor de ghierah.

 

Onzin,zie hier boven eerste reactie.

 

Tegen een groep gelovige vrouwen die naar de markt gingen en tussen vreemde mannen liepen, zei Hazrat Ali (ra): �Er is geen goed in een persoon die geen gierah heeft�.

 

r

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 04:29

Selam Alleykum,

nou, verder wil ik het volgende kwijt,....na al die antwoorden tikken.

Dank je wel broeder Amier, het zou fijn zijn als we er eens zuiver op mijn verhaal in gaan, ben vr�j open geweest over hoe �k me voel.

Inderdaad, de hoofdmotivatie is, �k wil geen hypocriet zijn. 

En laten we nu de d�scussie zuiver houden en opbouwend, als je m�j wat wilt uitleggen, helpen, ga dan op mijn punten in.Ik hoop dat mijn uitleg enigzins verhelderend is geweest voor jullie volgende antwoorden.

En,verder heb �k een vraag die ik graag mee w�l nemen in dit gesprek, (deze heeft geen kinderachtig motivatie, mijn bedoeling met deze vraag is verre van dat ) voor de broeders die op mij gereageerd hebben, in welke mate kleed j�j je zoals dat is voorgeschreven en draag je een baard? En, motiveer je-zelf in je antwoord.(Waarom, hoe, wat, wanneer,je gevoel, motief etc.)  

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 06:08
Salaam

In eerste instantie geplaatst door Django

Ik begr�jp somm�ge zaken n�et


Laat ik dan een voorbeeld geven. Vroeger, toen ik nog een kind was begreep ik niet echt waar de salah voor diende. M'n nieuwsgierigheid groeide, terwijl ik gewoon bleef door bidden. Uiteindelijk weet ik wel waar het voor dient. Maar zuster, je moet begrijpen dat je als moslims niet bezig bent met slaafse opvolging als je het uitvoert terwijl je de bedoeling van die taak op een dag wenst te begrijpen. De probleem met jouw stelling lijkt me dat je en niet opvolgt (is eigen keus) en misschien niet gaat afvragen wat de bedoeling hiervan is. Vooral vanwege dit laatste reden voelt jouw stelling aan alsof shaytaan in de pap heeft geroerd. Begrijp mij goed, ik begrijp dat je niet twijfelt, maar weet je ook waar je je bevindt? Het probleem is dat je met dit soort stellingen shaytaan's aandeel niet 1 2 3 herkent. Dat is het enige wat ik zeg. Ik begrijp best dat je zelf helemaal alleen op jouw stelling bent gekomen.
M'n baard? Nou, ik scheer me niet omdat behalve de islamietische verplichting, m'n moeder het afraad. Gevoel: apathisch. Je gaat er niet dood aan, waarom ook niet? Ik ga niet hysterisch zitten ontkennen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 08:21

Je begr�jpt m�j helemaal n�et, �k weet wat de H�jaab �s,in de brede zin van het woord en die onderschr�jf ik.Broeder, je gaat niet in op mijn opmerkingen, je geeft een betoog met een sarcastische ondertoon en je veroordeeld mij, nog net n�et op het randje van beledigen in je twee reacties.

 

Zuster Django: Het spijt mij als ik verkeerd ben overgekomen. Het is mijn stijl van schrijven � geen spot of boosheid � anders zou ik geen �respect uiten� voor zusters of had ik niet eens de tijd genomen te reageren. Soms in alle haast om te antwoorden, lees ik niet goed, maar er is een regel die ik niet overtreed. Ik beledig anderen niet zolang ze mij niet beledigen.

 

voor de broeders die op mij gereageerd hebben, in welke mate kleed j�j je zoals dat is voorgeschreven en draag je een baard? En, motiveer je-zelf in je antwoord.(Waarom, hoe, wat, wanneer,je gevoel, motief etc.)

 

Voor mezelf geldt: Een moslim adviseert zijn broeder wanneer hij denkt dat het hem/haar kan helpen in dit tegenwoordige leven of in het hiernamaals. De enige reden dat ik in eerste instantie in deze topic reageerde is omdat ik alle andere zusters/broeders die hier meelezen, en ook vragen zullen hebben, een idee wilde geven van de perfectie in de Islam. ik richtte mij niet tot jou alleen. Mijn �betoog� komt uit een 3 uur lange toespraak vol met bewijzen en voorschriften van onze geleerden. Wat ik opschreef is slechts een klein gedeelte van de totale uitleg over de Hijaab.

Alles wat ik verder uit mijn mond laat komen, zal verantwoording voor afgelegd moeten worden. Daar ben ik mij van bewust. Ik zal dus nooit, moge Allah mij daarbij bijstaan, iets zeggen waar ik niet de volle 100% van overtuigd ben. Ook niet iets dat ik zelf niet naleef. Want dan zou ik mijn mond maar gewoon dichthouden.

 

Islamitische termen en Arabische woorden worden verdraaid, daarom zien wij vandaag de dag het verschil niet meer tussen een ongelovige en een gelovige. De Quran en de Soennah zouden moeten beslissen en niet onze meningen. Helaas zijn het tegenwoordig meer de woorden die spreken en niet de daden.

 

Ja, ik heb een baard. Het hoe wat wie wanneer en waarom komen voort uit mijn overtuiging van de waarheid van de boodschap van de Islam. En ik heb geen problemen met de regels van de Islam, beter nog, ik ben er zeer gelukkig mee.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door Django

voor de broeders die op mij gereageerd hebben, in welke mate kleed j�j je zoals dat is voorgeschreven en draag je een baard? En, motiveer je-zelf in je antwoord.(Waarom, hoe, wat, wanneer,je gevoel, motief etc.)  

Wa'Selam

Assalamu alaikum,

ik houdt me aan de kledingvoorschriften voor mannen, maar draag daarbij geen zeg maar arabische of pakistaanse klederdracht. Dus wel ruime kleding die mijn "awra" bedekt zoals is aangeraden, ook als ik bijvoorbeeld ga zwemmen. Overigens hoop ik binnenkort een speciaal voor mij gemaakt shalwar kameez krijgen insha Allah, waar ik heel blij mee ben. Mooi voor speciale gelegenheden zoals Eid en dergelijke.

Ik draag momenteel geen baard. Ik heb wel een tijd een baard gedragen, maar toen ik een keer de al te wilde haren bij wilde knippen, knipte ik per ongeluk een grote hap eruit. Dat zag er zo idioot uit dat ik hem maar helemaal afschoor, en sindsdien heb ik hem nog niet weer laten groeien.

Ik denk over de baard wel een beetje anders als over de hoofdoek. Terwijl in de koran de hoofdoek in zijn kontekst wel genoemd wordt, is de het dragen van een baard voor moslims enkel en alleen gebasseerd op ahadith die het dragen ervan vooral vanuit een sociale kontekst aanraden. Er is geen Goddelijk gebod, zelfs niet indirekt. Dat ik wel mijn baard liet staan en insha Allah weer laat staan, is omdat ik de redenatie vanuit de ahadith die erover gaan denk te begrijpen en er ook achter sta. Ik ben niet van mening dat het dragen van een baard een Goddelijk gebod is. Ik volg dus de mening dat het dragen van een baard voor de moslim een sterke soenna is, maar niet verplicht.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 02:17

Ik zal niet liegen dat ik mij nooit heb laten be�nvloeden door shaitaan. Dagelijks heb ik nog last van die gek. Maar ik heb gemerkt dat hoe meer ik de regels van de Soennah opvolg, hoe meer shaitaan wanhopig wordt en mij verder maar met rust laat.

 

Zo verzon ik vaak smoesjes om toch maar die baard weg te scheren. Of om die strakke jeans toch maar te dragen. Wanneer het dan gebedstijd werd en ik naar de moskee moest, waar ik mij dan ook bevond met die strakke broek aan, had ik een probleem: Mijn kleding zat zo strak dat ik mij kapot schaamde wanneer ik in de rijen van de salaat stond.

Niet alleen de schaamte, het is ook nog onhandig als je niet eens normaal de sujud kan maken met al die strakke kleding aan je lichaam. Vandaar dat ik mijn garderobe maar heb aangepast aan de Soennah van de Profeet.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 05:34

Salaam

haha geef mij maar weide jeans!!

 


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:14

Salaam Aleikum,

ik draag de hijaab ook elhamdullilah in het begin zag ik er erg tegenop voor de reakties enz maar toen ik hem voor het eerst droeg ik voelde dat Allah(swt) echt bij me was en nu als sommige mensen een opmerking maken over de hoofddoek dan voel ik ook dat Allah swt bij me is het is een onbeschrijvelijk gevoel soms lijkt iets moeilijk maar het is in feite niet moeilijk en het ligt aan je imaan of je hem wel of niet draagd.

Wa Aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:17
Precies, Een onbeschrijfelijk gevoel. Je voelt een soort 'Innerlijke kracht'. Ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Maar je hebt idd het gevoel dat Allah Soebhaanahoe Wata3aala bij je is. Soebhaana Allah
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:45

Zusters die de hoofddoek uit diepe overtuiging dragen zullen noch bezwijken noch buigen voor hun tegenstanders.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 23:53

Zo is dat! : )

Terug naar boven
female Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote female Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 14:04

Ik heb gereageerd op de pol en er werd gevraagd te reageren als je soms op schreef. Dus hier is mijn reden voor soms. om te beginnen ben ik geen moslim. (Ik geloof wel in 1 god.) Als ik naar een land ga dat islamitisch is dan probeer ik altijd een hoofdoek te dragen uit respect voor het gastland. soms lukt dit niet omdat ik alleen maar op onbegrip stuit. (mensen die me aanstaren enzo en vragen stellen of ik moslim ben maar niet genoeg engels spreken om het te begrijpen).

groetjes. female

 

Terug naar boven
moslima_s Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_s Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 05:00
salaam 3eilekom broeders&zusters,

hamdoelilah,ik draag wel een hijaab..!!!(smile)


3eilekom wa salaam

Terug naar boven
kadija Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kadija Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 14:17

assalam alaikum,

ik wilde graag ook even mijn mening weergeven...

 

ik draag zelf niqaab, sommige vinden dat extreem.. anderen zeggen mash'Allah,

maar ik heb zelf net zoveel respect voor een zuster die niqaab draagt , als voor een zuster die hijaab of helamaal geen hijaab draagt....

 

mijn opvatting en mening, mag ik wel uitten maar niet opleggen...

en oordelen is toch ook haram??

moge Allah subhan'Allah wa ta'ala mij vergeven als ik het fout heb...

 

liefs,

khadija

Terug naar boven
moslima 4 ever Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 4 ever Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:43
Asalamoealaikom zuster malikah ik heb gestemd op ja ik draag een hoofdoek ik ben nu 10 jaar alhamdoelilah en ik heb mijn hoofdoek al sinds ik 7 jaar ben waalaikom sallam
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:57
In eerste instantie geplaatst door malikah

salemaleykoem,

ik vind dit wel intressant om te weten,

als je GEEN,of SOMS, hoofdoek draagt, zet d�n even hier onder waarom niet los van het feit dat je hem wel wilt dragen.

wa aleykoem salem amina

Ja ik draag mijn hijaab. Toen ik m nog niet full time droeg, zat ik vaak alleen op mijn kamer en deed m om, omdat ik me dan zo fijn voelde. Ik voelde me dan heel mooi, heel gelukkig. Alsof ik heel dicht bij Allah Subhana Wa T'ala was. Toen ik dat vertelde aan mijn niet moslim vriendinnen vonden ze dat ik m dan vaker moest dragen. Daar was ik het wel mee eens, ten eerste is het fard en ten tweede voelde ik me er super bij.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.