Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

man verbied zijn vrouw auto rijden

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: man verbied zijn vrouw auto rijden
    Geplaatst op: 22 juli 2005 om 05:53
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sorry ik kan het niet meer vinden. Het was in een boek over fatwas voor vrouwen.
Mjaaa....Vast weer een stukje buiten de Koran om.


Tuurlijk staat het niet in de Koran. Dat is logisch, want toen hadden ze nog geen opel astra's en peugeot 306'jes. Maar als er staat pleeg geen zelfdoding, dan staat er niet bij hoe je het niet mag doen, als je het maar niet doet. Dus niet langzaam: Roken, of snel: Voor een trein springen.

Dus als een iets over vervoer staat, is dat nog steeds relevant voor deze tijd.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 10:07
Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 10:33
Plus het zou me niet verbazen als Allah er nog heel veel dingen in de Koran heeft gezet, waar onze monden van openvallen
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sorry ik kan het niet meer vinden. Het was in een boek over fatwas voor vrouwen.
Mjaaa....Vast weer een stukje buiten de Koran om.


Tuurlijk staat het niet in de Koran. Dat is logisch, want toen hadden ze nog geen opel astra's en peugeot 306'jes. Maar als er staat pleeg geen zelfdoding, dan staat er niet bij hoe je het niet mag doen, als je het maar niet doet. Dus niet langzaam: Roken, of snel: Voor een trein springen.

Dus als een iets over vervoer staat, is dat nog steeds relevant voor deze tijd.
Tsjaaa....En dan verzin je het maar naderhand en plakt het er maar achter,ondanks het verbod hierop.Kleine vraag......Hoe lang rijden vrouwen al kamelen?  
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Doet me denken aan een Marokkaanse vrouw die ik ken. Een aantal weken geleden weigerde ze nog langer haar hoofddoek te dragen omdat haar man dat wilde. Ze werd 3 dagen in elkaar gestampt. Uiteindelijk besefte de man dat dit ook niet hielp. Van de week liep ze apetrots rond,...... zonder hoofddoek.


Salaam Pietjepuk,

Ze moet het doen omdat God (swt) dat wilt. De man moet haar op het rechte pad houden, net zoals zij hem op het rechte pad moet houden.

Wat bedoel je met GESTAMPT, dat klinkt wel erg hard.

Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot. (2:34)

Hij moet volgens God (swt) haar erop wijzen, veranderd zij niet, dan moet zij alleen slapen en als dat niet genoeg is dan mag je haar slaan.

En nu zie je de wenkbrauwen van de ongelovigen weer fronsen: "zie je wel dat de Islaam barbaars is". Nee! Je mag haar geen pijn doen. Dus heel zacht en er mogen geen plekken te zien zijn. Volgens de soenna, moet je slaan met een siwaak (een klein dun stokje) op de arm. Degene die mij dit vertelde vroeg ik: "maar dat doet toch geen pijn" Hij antwoordde: "wie heeft gezegt dat je je vrouw pijn moet doen?"

Als dit niet gaat, moet hij maar scheiden naar eigen keuze, of zij mag scheiden naar eigen keuze.

In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum,naar mijn weten moet d evrouw de man gehoorzamen en je kan die man zelf ook vragen waarom ze geen auto mag rijden, er zijn ook vrouwen die nooit buiten  mogen komen sommige broeders geven goede redenen ghair inshaAllah

wa aleikum salaam



Aleykoum as Salaam wR wB het Licht,

Dan wil ik wel een hele goede reden weten. Ze moet overal met de bus heen (de sleur), maar mag geen auto rijden (lekker comfortabel). Dat is toch dubbelop. Ik vind dat ze er een goede reden  moet bijkrijgen. Ze moet wel gehoorzamen, maar eigenlijk moet hij het haar gewoon niet verbieden. En je moet sowieso goed communiceren in een relatie, anders loopt het fout. Mijn vrouw mag dat zeker, geen twijfel. Als hij machtsredenen heeft, dan moet hij snel veranderen.

Beslama,

abd al Wadud


abd al Wadud een vrouw slaan mag nooit!! Zie een ander topic over het slaan van vrouwen.
Weet je wat verboden is?
Mensen beperken in hun mogelijkheden.
Dat is verboden.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:19

Wat ik hieronder lees vind ik fantastisch. Niemand, maar dan ook niemand heeft het recht een ander te beperken in hun mogelijkheden. Laatst las ik een artikel over een turkse moslima die stelde dat ze er genoeg van had dat alle mannen uit haar direkte omgeving haar beperkten. Har genitalien waren een bezit van de man. Ze eiste in het artikel haar eigen vagina terug.

Zoals ik vaker vaker uitgeroepen heb: Hirshi, ga door, er is nog veel te doen.


abd al Wadud een vrouw slaan mag nooit!! Zie een ander topic over het slaan van vrouwen.
Weet je wat verboden is?
Mensen beperken in hun mogelijkheden.
Dat is verboden.

[/QUOTE]

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 19:55
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#0066cc size=2>Wat ik hieronder lees vind ik fantastisch. Niemand, maar dan ook niemand heeft het recht een ander te beperken in hun mogelijkheden. Laatst las ik een artikel over een turkse moslima die stelde dat ze er genoeg van had dat alle mannen uit haar direkte omgeving haar beperkten. Har genitalien waren een bezit van de man. Ze eiste in het artikel haar eigen vagina terug.


<FONT face=Arial color=#0066cc size=2>Zoals ik vaker vaker uitgeroepen heb: Hirshi, ga door, er is nog veel te doen.


abd al Wadud een vrouw slaan mag nooit!! Zie een ander topic over het slaan van vrouwen.Weet je wat verboden is?Mensen beperken in hun mogelijkheden.Dat is verboden.

[/QUOTE]

Salaam Aleikum,

Alleen jammer dat Hirshi Ali totaal geen respect en invloed heeft op moslima�s
Een niet moslim die een moslim probeert terecht te wijzen op islamitische zaken?
Denk toch eens even na, realistisch en logisch nadenken en je komt erachter dat je waanbeelden over Hirshi Ali op totale onzin berusten.

Daarnaast is Hirshi Ali overigens niet de enige niet moslim die over de arrogantie denkt te bezitten om op onfatsoenlijke wijze en totaal zonder respect moslims denkt te onderwijzen....
Toch wel duidelijk merkbaar dat sommige mensen gewoon een stukje opvoeding niet hebben meegekregen.


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 00:10
MalconX,
Er zijn naar mijn bescheiden mening toch wel diverse invalshoeken  van waaruit men een bepaalde religie bekijken kan.
De invalshoek van de gelovige is natuurlijk wel een andere dan de invalshoek van een niet gelovige.
Dat betekent ansich nog niet dat een van die invalshoeken een volledig verkeerd beeld oplevert.
Maar ik ben het wel met je eens dat Hirshi voor haar streven van gelijke rechten en emantiepatie zich niet  alleen op de Islam of zelfs religie zou moeten richten.
Dit is onnodig want wanneer het idee van gelijke rechten of emancipatie begrepen worden dan  vinden mensen zelf wel een manier om die in te passen binnen hun eigen geloofsovertuiging.
Nog steeds overeind blijft het gegeven dat in de tegenwoordige maatschappij Vrouwen en mannen even hard nodig zijn en dat een klassiek rollen patroon  zoals dit in oosterse landen plaats vind niet meer levensvatbaar is .
De niewe economische omstandigheden bepalen ook voor een groot deel de invulling tussen de verhoudingen.
Bv wanneer binnen een religie de stelling gehanteerd wordt dat de vrouw gecorrigeerd mag worden omdat de Man economisch verantwoordelijk is voor de vrouw dan heeft dit alang geen gelding meer in de huidige maatschappij.
Immers hier worden zowel de man als de vrouw geacht zelfstandig te zijn. Probeer nog maar eens als alleen verdiener door het leven te gaan.
Een corrigerende tik is zelfs ten opzichte van kinderen verboden laat staan tenopzichte van volwassenen.
Het is niet nodig om een religie hierop aan te vallen als politica.
Het zou voldoende zijn en waarschijnlijk meer effect hebben als politicie er meer op toezien dat deze wetten gehandhaaft worden.
Kinderen , vrouwen of mannen die lichamelijk of geestelijk mishandeld worden dienen door de maatschappij beschermd en geholpen te worden.
Deze zaken gebeuren door allerlei redenen. Menselijke zwakte is meestal de grootste. En menselijke zwakte kan ook bets wel een te beperkt religieus inzicht zijn door cultuur ingegeven.
Maar dit geldt wel voor alle mensen niet alleen voor sommige moslims.
Hirshi zou daar eens over moeten nadenken.





Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 02:18
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Tsjaaa....En dan verzin je het maar naderhand en plakt het er maar achter,ondanks het verbod hierop.Kleine vraag......Hoe lang rijden vrouwen al kamelen?  


WELK VERBOD RUUD?
ALS JE MIJ HET IN DE KORAN LAAT ZIEN OF EEN BETROUWBARE HADITH KAN ZEG IK OKE JE HEBT GELIJK.

A�sha was zelfs legeraanvoerster. Moest zij lopen?
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 02:23
abd al Wadud een vrouw slaan mag nooit!! Zie een ander topic over het slaan van vrouwen.
Weet je wat verboden is?
Mensen beperken in hun mogelijkheden.
Dat is verboden.


Voor de profijt van de vrouw wel en slaan met zo'n stokje mag wel bij moslims, dat staat in de koran. En wij zijn niet zo selectief dat we gaan zeggen, dat is geen gebruik of dat werd geopenbaard aan de arabieren. De koran is een richtlijn en de soenna ook.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:19

salaam aleikum dat stokje heet siwaak zelfde als tandenborstel daar voel je niets van.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:28
Dat is als symbool, ik HAAT die HATERS. WAT SNAPPEN JULLIE NIET? DE ISLAM IS NIET VROUWONVRIENDELIJK, STORT NU DE WERELD IN? WAAROM IS DAT ZO MOEILIJK TE BEGRIJPEN? GEFIXEERD NOEM IK JULLIE!!!

Veertienhonderd jaar geleden heeft Allah de Qoer'aan als een boek ter leiding aan de mensheid neer gezonden. Hij riep de mensen op zich door de waarheid te laten leiden door zich aan de Qoer'aan te houden. Want het vers zegt immers: Maar het is niets anders dan een overdenking voor allen van de wereldwezens.(Qoer'aan 68:52)

Vanaf de eerste dag dat hij geopenbaard werd tot aan de dag des oordeels, zal dit laatste goddelijke boek de enige gids voor de mensheid blijven. (www.harunyahya.com)

SNAP HET DAN, ALLAH IS DE GOD WAARIN DE JODEN EN CHISTENEN GELOVEN EN MOHAMMED WORDT DOOR ALLE PROFETEN (124.000) AANGEKONDIGD!!! HET BEWIJS LIGT VOOR JULLIE, WAAROM ZIJN JULLIE ZO BLIND, JE HEBT EEN KANS, ALS JE HET VERWERPT DAN KOM JE ER TOCH ZELF ACHTER (ZOALS JULLIE ZEGGEN). NOU VEEL SUCCES EN A.U.B. NIET ALLES WAT WIJ ZEGGEN AANVALLEN.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:44

salaam aleikum agie sommige blijven blind en doof dat staat ook in de koraan Allah rekend later wel met hun af inshaAllah zitten schreeuwen van waarom snap je de islam niet heeft geen zin hoor dat heb ik ook 3 jaar lang gedaan alleen met Allahs toestemming zullen ze bij de waarheid komen inshaAllah.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:00

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Tsjaaa....En dan verzin je het maar naderhand en plakt het er maar achter,ondanks het verbod hierop.Kleine vraag......Hoe lang rijden vrouwen al kamelen?  


WELK VERBOD RUUD?
ALS JE MIJ HET IN DE KORAN LAAT ZIEN OF EEN BETROUWBARE HADITH KAN ZEG IK OKE JE HEBT GELIJK.

A�sha was zelfs legeraanvoerster. Moest zij lopen?
2. Dit is het volmaakte Boek, daaraan is geen twijfel, een gids voor de godvrezenden.

79. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen.

85. Toch zijn jullie het volk, dat je eigen broeders doodt en een gedeelte van je volk uit hun huizen verdrijft, elkaar tegen hen helpende in zonde en overtreding. En, indien zij als gevangenen tot je terugkomen, koop je hen vrij, terwijl juist hun verdrijving voor je verboden was. Geloof je dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt je een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want God is niet onachtzaam betreffende hetgeen je doet. (Veel sterkte daar in Irak......)

86. Dezen zijn het, die het Hiernamaals voor het tegenwoordig leven hebben verkocht. Derhalve zal hun straf niet worden verzacht, noch zullen zij worden geholpen.

87. Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen. En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Telkens als een boodschapper tot jullie kwam, met hetgeen je ziel niet behaagde, heb je je laatdunkend gedragen, sommigen hunner heb je verloochend en anderen gedood.

75. Verwacht je, dat zij je zullen geloven, terwijl een aantal hunner het woord van God heeft vernomen en het verdraait, nadat zij het hebben begrepen, tegen beter weten in.

Kan iemand nog die site herrineren waar ik naar verwees......Waar een schrijver wat extra toevoegde aan de woorden van God?Waarop moslims een andere kijk naar christenen kunnen krijgen,door ze anders te behandelen?

Hmmmm... Het ging over kwaadsprekerij....

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:29
Neen vrouwen mogen hier in Nederland niet geslagen worden ook niet met een stokje.
En de vrouw is niet meer verantwoording verschuldigd aan de man dan de man aan de vrouw.
Ik weet dat sommige van jullie de Koran uitleggen dat dit wel zo moet , maar dta veranderd niets!
Houdt het er maar op dat in dit opzicht je je geloof in Nederland niet mag uitoefenen.
Maar troost je ook sommige Christelijke stromingen zoals de Noorsebroederschap zijn in dit opzicht in een kwaad daglicht gesteld.
Die  vonden het prima om kinderen met een riem af te ranselen.
Allemaal geloof. Maar wel VERBODEN GELOOF.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:05
Wat denk je dat ik voorop stel. De Koran (wetboek van God) of het wetboek van Strafrecht. Ik zal mijn vrouw niet slaan en zo'n stokje is symbolisch. Dat is iets van Moslims onder elkaar, toch? Ze weet dat het komt, het is geen verassing. Als je met een echte moslims trouwt, snap je toch ook dat hij aardig is en 5x bid per dag.
Terug naar boven
houria Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote houria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:46
Ach ja je kan niet alles hebben in het leven.
Elhemdollah met wat er is.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:52
EEN SIWAAK IS GEEN STOK BETER LEZEN AUB!!!! ANDERS KOOP JE MAAR EEN BRIL
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:21
Luister ik zie echt het kolderieke wel in van het recht op slaan met een stokje van de grootte van een tandenborstel:-)
Wanneer dit werkelijk zou worden toegepast zou ik het voornamelijk zien als een methode om de onmacht van een bepaalde man  om met zijn hormonen om te gaan belachelijk te maken.
En Neen ik geloof helemaal niet dat de Moslims grotere vrouwen bedreigers zijn dan welke andere groep van mensen.
Gelukkig weet ik nog echt wel te relativeren.
Maar los hiervan blijft nog over de psychologische plaatsing van de vrouw.
Boven, onder of gelijk aan de man.
Laat ik de discussie een andere wending geven met een stelling.

nl De vrouw heeft recht op dezelfde ontwikkeling als de man en hiermee gelijk recht op het vermogen om zelfstandig in haar onderhoud te voorzien.
Let wel dat ik zeg recht. Niet plicht.

Iemand mee oneens?


Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:22

Asalamo alaikoem Warahamtul allahi wabaraktu

De plicht van de vader is om zijn kinderen goed op te voeden en voor ze te zorgen, en het kind een tik geven kan gebruikt worden als een vorm van discipline. De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) beval ons dat we kinderen een tik moeten geven als ze niet bidden vanaf hun tiende jaar, maar dit mag alleen als laatste hulpmiddel, wanneer alle andere manieren hebben gefaald, en men zou niet hard moeten slaan, en uberhaupt nooit in het gezicht. De vader zou zijn kind ook niet moeten slaan uit blinde woede, of met iets scherps dat het kind pijn kan doen, of met iets dat tot verwondingen of botbreuken kan veroorzaken. Hij mag hem nooit slaan op een plek die voor een klein kind fataal kan zijn. Zwaaien (of dreigen) met een stok kan effectiever zijn dan het echte slaan. Het punt is, dat wanneer een vader zijn kind discipline bijbrengt, hij de meest zachte en subtiele manier moet aanpakken. Hij zou geen toevlucht moeten zoeken in harde en zware middelen (voor het kind) als hij het kan bereiken met iets dat makkelijker en zachtaardiger is.

Met betrekking tot het slaan van uw vrouw, dit is niet de eerste optie bij een conflict. Ten eerste zou u met haar moeten praten en haar adviseren (wanneer zij schuld draagt aan het conflict). Als dat na een tijd niet blijkt te werken, dat zou de man haar moeten verlaten in haar bed (d.w.z., dat hij gedurende een periode geen gemeenschap met haar heeft). Als dat niet helpt (en er geen enkele andere uitweg beschikbaar is) mag hij haar slaan, maar niet hard, zoals Allah zegt (vertaling):

Een verbeterende tik moet kunnen!

W.salaam

Jullie zwakke broeder tarik Fi Allah


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:26

Hallo,

Ik zal Abd al Wadud even een steuntje in de rug geven over wat hij nou bedoelt. Misschien dat jullie het dan wat beter zullen begrijpen insha'Allah. Ik hoop dat je het op prijs stelt insha'Allah.

In de Islaam is het zo dat als een vrouw iets doet wat niet gerechtvaardigd is volgens de Islaam, de man haar dan terecht mag wijzen. Als ze niet naar hem luistert is ze koppig bezig, en heeft het slechte van haar over haar ziel bezit genomen want ze handelt niet volgens de Islaam, dus moet de man met iets beters komen om haar in te laten zien dat ze verkeerd bezig is. Dus moet hij weigeren om met haar te slapen. Als ze dan nog koppig blijft (dit is een ernstig koppige vrouw dan trouwens, en de sjaytan heeft erg veel macht over haar) Mag hij haar een tik geven. Abd al Wadud gaf aan dat het met "een stokje" gebeuren moest. Dit is volgens mij gebaseerd op het verhaal van Ayyoeb, toen zijn vrouw haar vlechten had afgeknipt om te verkopen omdat Ayyoeb ziek was, en niet kon werken voor geld. Terug te vinden in de heilige Koran:

En neem een bundel dun gras in jou hand en sla daarmee je vrouw en verbreek je eed niet. Waarlijk! Wij hebben hem geduldig bevonden. Wat een uitmuntende slaaf! Waarlijk, hij keerde zich altijd in berouw tot ons! 38:44

(hij wilde er eigenlijk vanaf zien omdat haar intentie goed was. Maar hij had een belofte gemaakt, dus zei Allah swt hem die te vervullen met een bundel dun gras.)

Nu, jullie spreken alsof dit een wrede daad is, maar het is gewoon een poging om de vrouw wakker te schudden, en het is alleen maar voor haar eigen bestwil. Het is haar eigen domme schuld als ze tegen die tijd nog niet luistert. Ikzelf, ik zou het niet eens erg vinden als mijn man mij een klap zou geven in zo'n situatie. Dat zou ik alleen maar liever hebben als dat helpt om mij van mijn zonde weg te houden. 

Maar wat het probleem bij dit onderwerp is, is dat niet altijd iedereen hier rechtvaardig mee omgaat. Kijk, het is niet zo dat de man zijn handjes mag laten wapperen als hij zijn zin maar even niet krijgt. Alles wat je doet, moet je uit opzicht van de Islaam doen. Zolang je dit doet, heeft jou man ook geen reden om je te slaan. En misschien dat je wel eens geirriteerd raakt aan elkaar ofsow, maar ook nog geen reden om te slaan. Pas wanneer de vrouw iets doet wat in tegenstrijd is met de Islaam, mag hij haar terechtwijzen. En dat is alleen maar goed ook dat er iemand is die haar terecht kan wijzen, want zo is er alleen maar meer kans dat ze een beter persoon word. En het is nu ook niet zo, dat de vrouw haar man niet terecht mag wijzen. Ze mag hem wel terecht wijzen als hij iets doet wat verkeerd is volgens de Islaam. Maar, de stappen die de man wel uit mag voeren, dus het weigeren, en de tik, om het zo maar even te formuleren, mag zij niet uitvoeren. 

Moge Allah ons leiden naar het rechte pad.

Doei doei

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:32

Hoi Druide,

nl De vrouw heeft recht op dezelfde ontwikkeling als de man en hiermee gelijk recht op het vermogen om zelfstandig in haar onderhoud te voorzien.

Ik ben het eens met de stelling. Een vrouw heeft de recht om een opleiding te volgen als ze dat wil, mits ze haar gezin ook de rechten vervuld die hun hebben. Kijk, als ze de man tekortschiet door de opleiding of door haar baan, dan moet ze op zoek gaan naar oplossingen. Bijv. deeltijdopleiding, of part-time baan.. En als ik het goed zeg, is het geld wat ze daarmee dan verdient als ze wil ook voor haarzelf. Want het is de taak van de man om hemzelf en de vrouw en kinderen te onderhouden. Ikzelf zou dat dan weer niet doen. Maar goed, als ze haar plichten tegenover haar man en kinderen vervuld, en het geen obstakel is in hun relatie mag dat zeker. Dan vind ik wel dat je zoiets goed moet bespreken met je man maar dat begrijp je natuurlijk wel he. Een vrouw heeft het echt zo slecht nog niet hoor, in een islamitisch huwelijk. Naar mijn mening nog wel het beste, als het volgens de Islaam gaat. Kijk, dat niet alle moslims perfect zijn is dan een ander verhaal. Vaak komt dit ook door invloeden van de cultuur trouwens.

Groetjes.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:00
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Wat denk je dat ik voorop stel. De Koran (wetboek van God) of het wetboek van Strafrecht. Ik zal mijn vrouw niet slaan en zo'n stokje is symbolisch. Dat is iets van Moslims onder elkaar, toch? Ze weet dat het komt, het is geen verassing. Als je met een echte moslims trouwt, snap je toch ook dat hij aardig is en 5x bid per dag.
Hier in Nederland het wetboek van strafrecht in dit wetboek zitten namelijk de wetten van God aan de Christenen overgelevert via de Bijbel.....Bevalt het je niet dan moet je gaan!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:11
Wel 3khadidjah3 Ik denk dat hier alles mee gezegd is. :-)
De verplichting om voor het gezin en kinderen te zorgen zit ingebakken in elk normaal mens.
De meeste mensen  maken hierop echt geen uitzondering naar mijn mening.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:13
WAAR MOET IK HEEN RUUD?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:29
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Wat denk je dat ik voorop stel. De Koran (wetboek van God) of het wetboek van Strafrecht. Ik zal mijn vrouw niet slaan en zo'n stokje is symbolisch. Dat is iets van Moslims onder elkaar, toch? Ze weet dat het komt, het is geen verassing. Als je met een echte moslims trouwt, snap je toch ook dat hij aardig is en 5x bid per dag.
Hier in Nederland het wetboek van strafrecht in dit wetboek zitten namelijk de wetten van God aan de Christenen overgelevert via de Bijbel.....Bevalt het je niet dan moet je gaan!

Ruud blijkbaar heb je niet begrepen wat door Abd al
Walud gezegd is .
En dat in Nederland de wetten van Christenen gelden lijkt me twijfelachtig.
Of zou je het recht op abortus een Christelijke waarde willen noemen?
als een klein voorbeeldje :-)
En neen niemand die een religieus afwijkend standpunt heeft zou Nederland moeten verlaten.
een afwijkend standpunt hebben is nog niet hetzelfde als dit standpunt doorrammen.
Waarom zou een moslim hetzelfde moeten denken als bv ik;-)
We moeten ons wel aan dezelfde wetten houden , maar tergelijker tijd is het vrij aan ons ieder om deze wetten veranderd te krijgen naar meer ons eigen idee en wens.
Dat is democratie.
En die democratie moet ook gelding kunnen hebben voor de Islam.


Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:36
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Wat denk je dat ik voorop stel. De Koran (wetboek van God) of het wetboek van Strafrecht. Ik zal mijn vrouw niet slaan en zo'n stokje is symbolisch. Dat is iets van Moslims onder elkaar, toch? Ze weet dat het komt, het is geen verassing. Als je met een echte moslims trouwt, snap je toch ook dat hij aardig is en 5x bid per dag.
Hier in Nederland het wetboek van strafrecht in dit wetboek zitten namelijk de wetten van God aan de Christenen overgelevert via de Bijbel.....Bevalt het je niet dan moet je gaan!

Ruud blijkbaar heb je niet begrepen wat door Abd al
Walud gezegd is .
En dat in Nederland de wetten van Christenen gelden lijkt me twijfelachtig.
Of zou je het recht op abortus een Christelijke waarde willen noemen?
als een klein voorbeeldje :-)
En neen niemand die een religieus afwijkend standpunt heeft zou Nederland moeten verlaten.
een afwijkend standpunt hebben is nog niet hetzelfde als dit standpunt doorrammen.
Waarom zou een moslim hetzelfde moeten denken als bv ik;-)
We moeten ons wel aan dezelfde wetten houden , maar tergelijker tijd is het vrij aan ons ieder om deze wetten veranderd te krijgen naar meer ons eigen idee en wens.
Dat is democratie.
En die democratie moet ook gelding kunnen hebben voor de Islam.


MAAR DAN IS MIJN VRAAG NOG STEEDS, WAAR ZOU IK HEEN MOETEN?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:51
Die vraag is simpel te beantwoorden.
Jij moet nergens heen waar je niet naartoe zou willen net zomin als ik.
En het mag dan wel zo zijn dat ik wellicht anders denk als jij in verscheidenen onderwerpen, maar dat houdt nog niet in dat ik niet jouw recht zal beschermen op de zelfde manier als het mijne.
Tot elke prijs!
Ik Herne neem rechtsgelijkheid zeer serieus.
En laat dit duidelijk zijn vele vele Nederlanders waaronder waarschijnlijk ook vele Moslims.


Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 12:27

Hoi Herne,

Vind je dit een negatief iets dan? Zorgzaamheid is zowiezo een eigenschap die een vrouw meer heeft (in het algmeen) dan een man, en andersom heeft de man weer eigenschappen die beter bij zijn taken passen. De taken zijn niet voor niets zo verdeeld.

Groetjes..

Ow, misschien dat we (alle moslims hier in Nederland) maar een plekje op de maan moeten gaan reserveren voor onszelf, want we mogen hier niet meer blijven van Ruud.  Ow Ruudje, betaal jij de reis??  Dan ga ik met genoegen!  Ik zou wel naar Egypte willen als de maan al bezet is, tenzij je nog een plekje voor me kunt regelen in Mekkah of Medinah. Nou ik hoor het wel van je he!

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 13:57
Nee hoor zorgzaamheid naar elkaar toe vind ik niet negatief maar positief.
En hoe de taak verdeling is is voor een groot gedeelte afhankelijk van de omstandigheid waarin je verkeerd. En natuurlijk hoe je dit met je partner afspreekt.
en verder  hangt dit natuurlijk ook af van hoe de persoonlijke kwaliteiten verdeelt zijn tussen de man en de vrouw.
Alleshangt af van balance en het  streven van twee personen die iets met elkaar willen opbouwen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.