Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verkracht

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verkracht
    Geplaatst op: 11 november 2005 om 09:22

In eerste instantie geplaatst door Assie

Salaam wa aalekoem

ELHAMDOEILAH ZE ZIJN HET ER OVER UIT ZE GAAN ICNHALLAH AANGEFITE DOEN BIJ DE POLITIE

Wanneer en waar weet ik niet maar ik hoop dat deze schurk en vuile vieze indivudu gepakt wordt inchallah

Machallah zuster en broerders voor al jullie steun en toevertrouw

Mag Allah swt jullie belonen met al jullie wensen en jullie beschremen tot jullie laatste adem

Oegt Fi Din

Asma


Dat vind ik echt zo goed!!  Aangifte doen is zo ontzettend belangrijk, het mag niet in de doofpot worden gestopt, wie weet wie die man nog meer heeft aangerand of verkracht!! Verder ben ik het in deze discussie geheel met Marocaantje eens, die zegt het precies goed .

Ik geloof dat het meisje in kwestie nu het kindje gaat houden? Ik hoop dat iedereen haar steunt in die beslissing, want het lijkt mij een verschrikkelijk dilemma. Want ja, ze is getraumatiseert en het kind is van de verkrachter, maar het blijft je kind (in wording). Ik weet niet wat ik zou hebben gedaan.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 11:21

Salaam Aleikum alleen jammer he dat sommige viezerikken wegends te weinig gerechtelijk bewijs vrijgesproken worden echt ongelovelijk tis afwachten of de officier van justitie in hoge beroep wilt gaan als hij dat niet wilt dan heb ik pech maar dan kan het zijn dat ik voor eigen rechter ga spelen maar goed wat Allah wilt.

Tis jammer dat de leugenaars vaak geloofd worden en andere mensen manipuleren zodat het slachtoffer de dader worden nog mooier is dat men bij vrijspraak geld krijgt voor de dagen dat diegene in voor arrest zat in mijn geval dus een leuk zakcentje als hij de kids wil ontvoeren mooi wat extra geld om snel hier weg te gaanmaar goed inshaAlah zal het wel weer meevallen.....

Hoe is het met deze zustertje afgelopen?

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum alleen jammer he dat sommige viezerikken wegends te weinig gerechtelijk bewijs vrijgesproken worden echt ongelovelijk tis afwachten of de officier van justitie in hoge beroep wilt gaan als hij dat niet wilt dan heb ik pech maar dan kan het zijn dat ik voor eigen rechter ga spelen maar goed wat Allah wilt.

Tis jammer dat de leugenaars vaak geloofd worden en andere mensen manipuleren zodat het slachtoffer de dader worden nog mooier is dat men bij vrijspraak geld krijgt voor de dagen dat diegene in voor arrest zat in mijn geval dus een leuk zakcentje als hij de kids wil ontvoeren mooi wat extra geld om snel hier weg te gaanmaar goed inshaAlah zal het wel weer meevallen.....

Hoe is het met deze zustertje afgelopen?

wa aleikum salaam

Gelukkig zijn er ook mensen (waaronder ik) die wel vertrouwen op het Nederlands rechtsysteem  en ik weet zeker dat de dader krijgt wat hem toekomt, hier of in het hiernamaals.

Groetjes, Rahima

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 15:52

salaam aleikum dan hoop ik dat Allah jou dit soort dingen bespaard(amin) want je weet wat pas wat het is als je het zelf meemaakt en weet je hoeveel mensen GEEN VERTROUWENMEER HEBBEN IN DIT RECHTSSYSTEEM?ALSOF IK DE ENIGSTE BEN....

groetjes maryam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 17:06

Salaam wa aalekoem

Pffff het is een hele gedoe geworden uiteindelijk dat ze het niet meer willen doen deze oom is de lieveling van zijn vader, en het zal hem de dood zijn als de politie ermee te maken kreeg er zou dan uuh eerwraan ontstaan zoiets ik begreep het niet meer alemaal het werd gewoon te veel dus allho3lem hoe het nu zit....

wa aalekoem salaam 
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 05:05
ghair inshaAllah...
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 14:34

wat verrot allemaal nou ze kan iniedergeval bij mij terecht als ze een dask nodig heeft

wa salaam aleykoem malikah

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 15:17
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:38
Terug naar boven
Abu Ammaar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Ammaar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 06:38

As-salaamu alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh broeders en zusters,

Allereerst wil ik de zuster veel sterkte wensen en moge Allaah de dader geven wat hij verdient! En ik hoop dat hij inmidddels al is opgepakt. Ameen!

Ten tweede: Ik heb maashaa Allaah veel medeleven gezien bij de broeders en zusters. Moge allaah jullie hiervoor belonen.

Ten derde: Jammer dat er weinig bruikbare info is geschreven aangaande dit onderwerp. Hieronder plak ik wat info mocht zoiets (onverhoopt) weer gebeuren. Ik heb helaas geen tijd om het te vertalen in het nederlands. Het is een beetje lang vergeef mij hiervoor maar wel goede info. Lees het goed door. Moge Allaah iedereen hiervan profijt geven.Ameen!

P.S Ik heb begrepen dat de zuster inmiddels al haar beslissing heeft genomen. ik adviseer alsnog dit goed door te lezen en de geleerden hierover nog extra te vragen , omdat haar situatie misschien details kunnen bevatten die een ander licht werpen op deze verschikkelijke gebeurtenis. 

Jullie broeder Abu Ammaar

Here some important points concerning the woman who has been raped:

1 � The raped woman who did her utmost to resist these thugs and their ilk is not guilty of any sin, because she was forced into it, and the one who is forced to do something is not guilty of sin in the case of kufr, which is worse than zinaa (unlawful sexual activity), as Allaah says (interpretation of the meaning):

�except him who is forced thereto and whose heart is at rest with Faith��

[al-Nahl 16:106]

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: �Allaah has forgiven for my ummah for their mistakes, what they forget and what they are forced to do.� (Narrated by Ibn Maajah in al-Talaaq, 2033; classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh Sunan Ibn Maajah, 1664).

The Muslim woman who has fallen prey to a rapist will be rewarded for bearing this calamity with patience, if she seeks reward with Allaah for the harm that has befallen her. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: �No stress or exhaustion befalls the Muslim, nor worry or distress, even a thorn which pricks him, but Allaah will expiate for his sins because of that.� (Narrated by al-Bukhaari and Muslim).

2 � Young Muslim men should hasten to marry women such as these who have been tormented, so as to reduce their suffering and console them, to compensate them for the loss of the most precious thing that they possess, which is their virginity. (mijn eigen kritische noot: Volgens mij is imaan het meest kostbare bezit en niet maagdelijkheid!)

3 � With regard to their having abortions � the basic principle concerning abortion is that it is haraam and is not allowed from the moment of conception when it becomes a new being and is �placed in a place of safety� [cf. al-Mursalaat 77:21], i.e., the womb, even if this being is the result of a haraam relationship such as zinaa. In the case of the Ghaamidi woman who had confessed to zina and thus the punishment of stoning became obligatory, the Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him) told her to go away until after she had given birth, then after she had given birth, he told her to go away until the child was weaned.

4 � There are some fuqahaa� who think that it is permissible to have an abortion within the first forty days of pregnancy. Some of them even permit it until before the soul is breathed into the embryo. The stronger the excuse, the clearer the reason for the concession is, and if that is within the first forty days it is, this means that the concession is more appropriate.

5 � Undoubtedly the rape of a Muslim woman by an evil enemy is a strong reason for the Muslim woman and for her family to have an abortion. For she will hate this foetus, the result of this iniquitous attack, and she will want to get rid of it. So this concession is to be given because of necessity, especially in the first days of the pregnancy.

6 � Nevertheless, there is nothing wrong with a Muslim woman who has suffered this disaster keeping the foetus without being forced to get rid of it. If it is decreed that it should remain in her womb for the usual term and she gives birth to it, then it will be a Muslim child, as the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: �Every newborn is born in a state of fitrah (the natural state of man, i.e., Islam).� (Narrated by al-Bukhaari). The fitrah is the religion of Tawheed, i.e., Islam. It has been stated in fiqh that if the parents have different religions, the child should follow the parent who has the best religion. This is in cases where the father is known, but what about the child who has no father? He is a Muslim child, no doubt, and the Muslim society is obliged to take care of his upbringing, to spend on him and to bring him up well. They should not leave the burden to his poor, suffering mother.

One of the basic principles of Islam is to relieve distress and hardship, so if a Muslim girl who is keen to remain chaste is exposed to bestial aggression and fears the effect that this may have on her reputation or her honour, or fears that she may be an outcast or that she may be subjected to harm such as being killed, or she fears that she may suffer psychological or nervous diseases, or that her sanity may be affected, or that shame may be brought upon her family for a matter in which she is not guilty of any sin, or that the child will not find any place of safety, then I say: that if this is the case, there is nothing wrong with her aborting the foetus before the soul is breathed into it, especially when it has become easy for a woman to find out if she is pregnant or not, with the advance of medical means of detecting pregnancy in the first week. The earlier the abortion is carried out, the more appropriate this concession is. And Allaah knows best.


 

From Ahkaam al-Janeen fi�l-Fiqh al-Islaami by �Umar ibn Muhammad ibn Ibraaheem Ghaanim

 

Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 07:20

 souphanallah dat er zulke mensen zijn hier op deze wereld.

 

Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 04:47

pfffffffff

 

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2006 om 01:16

veel sterkte ..

er is een forum waar je kan praten over wat er gebeurt is .. specifiek voor lotgenoten (wel geen islamitisch forum) maar voor slachtoffers van ..

wat ik me afvraag .. als ze kindje houd? of zelfs anders .. een bruid moet maagd zijn ? hoe zit dat in dit geval .. zal zij er op aangekeken worden ?? nee toch ?? vind zij ooit nog man ?

(zijn nog moslim meisjes bij ons op site .. en daarom wil ik dit ook weten .. zodat ik hen passend antwoord kan geven)

Trouwens sorry maar aan iemand die zei dat ze volgende dag hoofdoek droeg .. en daarna geen last meer had .. dit kan als verwijt gezien worden ..

De dader is hij die het gedaan heeft en NIEMAND anders .. laat je aub door niemand schuldgevoel aanpraten .. hoofddoek op of niet .. welke kledij je ook droeg NIEMAND heeft dat recht !!!

xxx,

stampertje

www.seksueelgeweld.nl/ www.seksueelgeweld.be

 

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2006 om 01:21

en uehm .. vertrouwen in rechtsysteem ..

het niet vertrouwen is in dit geval niet zo raar..

(ik ben dan wel belgje .. maar zit even fout in elkaar als in nederland)..

STERKTE !!!

 

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2006 om 04:24
In eerste instantie geplaatst door Assie

<br style="color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">Salaam wa aalekoem</span><br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">Mijn vriendin
is pas geleden verkracht door een familielid en is daardoor zwanger
geraakt, haar grootste wens is dat kind weg halen een abortus dus.</span><br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">Ze weet dat het haram is maar ze weet ze echt helemaal geen raad meer </span><br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">mijn vraag aan
jullie is wat advisreren jullie haar te doen het kind te laten en
opvoeden en later vertellen dat '�emi' verkracht is door 1 of de andere
"3mo"</span><br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">of het kind weg te halen</span><br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">p.s. haar ouders en andere familieleden zijn hier niet op de hoogte van</span><br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">Wa aalekoem salaam</span><br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<br style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">
<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 153, 0);">Asma </span><br style="font-weight: bold;">



Uhm dit is een zeer lastige vraag , want al zou een vrouw verkracht zijn ,zelfs door een ongelovige moet ze het kind houden , want het kind mag niet sterven voor de zonde van zijn vader.

Echter , door familie verkracht is weer iets anders.
Familie mag al niet met elkaar trouwen , laat staan zonde op elkaar begaan zoals verkrachting.

Als je zwangere vriendin er erg onder te lijden heeft , qua familie, geloof en gezondheid(dus ook van kind, want incest is heel slecht daarvoor) is het toegestaan om abortus te nemen.

Bedenk echter wel dat 90% van de vrouwen na abortus hier later trauma's aan overhoudt.

Ik heb het erg met je te doen en dit is zeker een lastige keuze en moge het familielid dat dit heeft gedaan
zijn straf verdienen die hem toebehoort.InsyaAllah
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2006 om 11:17
In eerste instantie geplaatst door Trappistje

Als westerling sta ik toch wel verbaasd bij een aantal dingen die ik hier lees

Men is voorzichtig ''want de oom is de lieveling van zijn vader''......is het niet zo dat hij het niet waard is de lieveling te zijn......en heeft die vader niet het recht te weten wat voor iemand ''zijn lievelingetje'' is, zodat hij de mogelijkheid heeft die man eens goed terecht te wijzen, en een gepaste ''ranking'' te geven in het lijstje met lievelingen''

Men is voorzichtig ''wegens de banden in de familie''.....maar als de familiebanden gebassserd zijn op leugenachtige verhoudingen, en achterhouden van informatie dan is er helemaal geen waardevolle familierelatie. De ''waardevolle relatie'' ontaard in hypocritie. De engelsen zouden zeggen ''keeping up appearances''

Als een ''ongelovige'' de dader zou zijn geweest hadden koran texten als ''smyte their necks'' je om de oren gevlogen, nu moet het allemaal een beetje verborgen blijven. In plaats van dat het kwaad uit hun midden uitgeroeid wordt wordt het in stand gehouden met een leugenachtige stilte. Satan zal dankbaar zijn voor de stille acceptatie van zonde, en voor het verborgen houden.

Niemand die eens aan anderen denkt? Zoals....Als we niets doen komen er nog meer slachtoffers? Het doen van aangifte is een sociale PLICHT ter bescherming van alle meisjes die ooit nog in de omgeving van deze man komen.

Als je een echte en oprechte familieband wil krijgen en bewaren dan is er mijns inziens maar een oplossing: Zorg dat de hele familie het weet.....En hoop dat de hele familie eenparig hetzelfde besluit: Het bestraffen van de dader, bijvoorbeeld door volledige sociale uitsluiting.

Ik hoop maar dat het niet op pakistaanse toestanden gaat lijken: Daar wordt het meisje tot ''oorzaak'' verklaard, en bestraft, en de dader is bly, en de ''familieeer'' is gered. Hypocricie en onrechtvaardigheid van de bovenste plank.

Wijsheid mensen,

Maar voorlopig ben ik nog even blij met m'n eigen cultuur en familie.  

 

 

Helaas is het zo dat sommige mensen hun cultuur boven hun Godsdienst plaatsen, misschien uit arrogantie of onwetendheid of omdat ze vastgeroest zitten in hun culturele waarden en normen. Een verkrachter blijft voor mij een verkrachter, of het nou een familielid is of niet. Gelukkig weet ALLAH Subhana Wa Ta'ala wat er zich in de harten van de mensen afspeelt en zal de dader van dit misdrijf zijn verdiende loon krijgen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2006 om 11:33
Sorry hoor maar ik heb het niet over jou.....maar over de familieleden van het meisje dat verkracht is. (over de plank mis slaan gesproken)
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2006 om 11:47
Binnen de shari3a staat op verkrachting de doodstraf. Binnen de Marokkaanse cultuur is dit een schending van de eer van het slachtoffer en een grove mishandeling. De dader moet in alle gevallen worden gestraft. Ik begrijp dan ook niet dat hier wordt gezegd dat oompje gespaard moeten worden. Dit is absoluut niet islamitisch of Marokkaans. De topic is van een tijdje terug maar ik raad het meisje aan om naar de politie te stappen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2006 om 11:47
Sorry, maar het was meer een reactie/aanvulling op wat jij zei betreffende het eerste gedeelte van je tekst. (er zijn overigens weinig mensen die mij verkeerd begrijpen...denk ik)....maar goed, ik geef toe dat het mijn fout was.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2006 om 17:34
In eerste instantie geplaatst door Amin

Binnen de shari3a staat op verkrachting de doodstraf. Binnen de Marokkaanse cultuur is dit een schending van de eer van het slachtoffer en een grove mishandeling. De dader moet in alle gevallen worden gestraft. Ik begrijp dan ook niet dat hier wordt gezegd dat oompje gespaard moeten worden. Dit is absoluut niet islamitisch of Marokkaans. De topic is van een tijdje terug maar ik raad het meisje aan om naar de politie te stappen. </SPAN>


Yarhamukallah
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2006 om 03:08

trouwens trapistje .. zwijgen uit angst niet geloofd te worden .. om om daders ergens te beschermen .. of jezelf te beschermen tegen reacties .. is g��n cultureeel bepaalde reactie !! het is reactie van angst .. en absoluut niet abonormaal of cultureel bepaald bij dit soort toestanden .. zeker als dader bekende is ..

wat niet wil zeggen dat het ideale situatie is .. het meisje verdiend alle steun die zekan krijgen .. en puur logisch denkend is jouw uitleg h��l wijs .. alleen vergeet je even alle angst en schaamte dat het meisje voelt.

(wat trouwens niet nodig is .. zij hoeft zich niet te schamen .. dader daarentegen ..)

maar dat is w�l wat je voelt na dergelijke dingen

sterkte meid

xxx,

stampertje

Terug naar boven
engelsoesie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote engelsoesie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2006 om 09:12

hallo salem

ik  ben hier voor het eerst ik weet niet precies hoe het werkt ,maar ik vindt het vreselijk voor je vriendin ik kan je aanraden om de kinder telefoon te bellen dat is geheel gratis en anoniem http://www.spreekbeurten.info/kindertelefoon.html

probeer daar mee te  praten en als je vriendin ouder dan 18 is dan raad ik je aan toch te bellen en hun kunnen je weer verwijzen ergens heen  ik wens je vriendin veel sterkte toe liefs haagse engel

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.