Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Musharraf bevestigt uitspraken bedreiging

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Musharraf bevestigt uitspraken bedreiging
    Geplaatst op: 26 september 2006 om 03:12
Musharraf bevestigt uitspraken bedreiging VS
Uitgegeven op maandag 25 september 2006 om 23:23:32
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - De Pakistaanse president Pervez Musharraf heeft zijn omstreden uitspraken, dat de Verenigde Staten zijn land na de aanslagen van 11 september 2001 militair bedreigd hebben, bevestigd. Als hij zich niet had aangesloten bij de Amerikaanse oorlog tegen het terrorisme, dan had Pakistan een Amerikaanse aanval mogen verwachten en mogelijk een door Washington gesteunde Indiase inval in Kashmir, aldus Musharraf in zijn maandag verschenen memoires.

"Amerika zou zeker met geweld reageren, als een beer die gewond is", schrijft Musharraf in het boek, getiteld In The Line of Fire (In de Vuurlijn). "U bent met ons of u bent tegen ons", had de toenmalige Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Colin Powell hem op 12 september 2001 laten weten. Daags daarna had Powells plaatsvervanger Richard Armitage gedreigd Pakistan 'terug naar het Stenen Tijdperk' te bombarderen.

Zich bewust van de militaire, economische en sociale zwakte van Pakistan besloot hij de steun aan de Taliban-militie in Afghanistan op te geven, schrijft Musharraf verder. "Eigenbelang en zelfbescherming lagen aan deze beslissing ten grondslag." Tegelijkertijd bestrijdt hij de stelling van de Amerikaanse president George Bush dat de inval in Irak de wereld veiliger heeft gemaakt. Het tegendeel is het geval, schrijft Musharraf.

De Pakistaanse president maakte vorige week in een interview met CBS voor het eerst gewag van de Amerikaanse militaire dreigementen tegen zijn land. Armitage ontkende Pakistan te hebben bedreigd, maar gaf toe na 11 september in harde bewoordingen te hebben gewaarschuwd.

Musharraf verblijft momenteel in de VS. Woensdag is hij door president Bush uitgenodigd op het Witte Huis in Washington, tegelijk met de Afghaanse president Hamid Karzai.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2006 om 04:38
Salaam aleikoum

Dit is echt opmerkelijk. Ik had een docu gezien op ned3 waarin bleek dat zowel musharaf als de saoedische koning, ben zijn naam kwijt, hadden ingestemd met het terrorisme van de Amerikanen. Op een aantal vage voorwaarden dan, die geen betekenis hadden, er was steun en daar ging het om. Musharaf was toen ook aan het woord en leek erg enthousiast te zijn met zijn beslissing. Ben benieuwd wanneer die docu was opgenomen. Heeft iemand deze docu ook gezien? IK ben de naam vergeten.

Salaam aleikoum.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2006 om 10:41

Ieder mens heeft zijn prijs. Ook Musharaf. Hij ontving miljoenen dollars voor zijn �medewerking� � de bedragen werden destijds in alle media vermeld.

Hij is een generaal. Een echte (moslim)strijder moet juist de zwakkeren en onderdrukten van de samenleving helpen. Maar deze man kon het verleidelijke niet weerstaan.

 

Toen de Mekkanen de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) geld, vrouwen, macht, leiderschap en land beloofden, weigerde hij, al zouden ze hem de maan in z�n hand geven. Hij zou een hypocriet zijn als hij op de offerte was ingegaan. Dit staat bekend als �de offerte van de Quraish�.

Welke man zou dit kunnen weerstaan? Musharaf kon �de offerte van Bush� niet eens weerstaan.

 

Als ze zien dat niets anders helpt, proberen ze je eerst om te kopen met honderdduizenden/miljoenen euro�s. Als het met geld niet lukt en ze zien dat je toch sterker wordt, gaan ze je demoniseren en criminaliseren. De propagandamachine wordt op je losgelaten. �Je onderdrukt vrouwen�, �je slaat vrouwen� etc. dit deden ze ook met de Profeet (sallalaho alaihi wasallam), ze noemden hem een �gek� en �gestoord�. Met de Talibanregering ging het niet anders.

Daarna vormen ze een coalitie. De Quraish stuurden 7 mannen van 7 verschillende stammen om  de Profeet te doden. Op die manier, dachten ze, is het voor de Profeet van Allah moeilijker om later terug te vechten tegen alle 7 stammen tegelijk. Dit was het plan van Abu Jahl. (de �denktank� van Mekka)

Als dit ook niet lukt, zullen ze je uiteindelijk gaan vermoorden.

 

Deze mentaliteit van de niet-moslims is dat ze denken dat ieder mens zijn prijs heeft. Wie van jullie vast, bidt, de salaat verricht, naar Hajj gaat, geen alcohol drinkt, niet naar de disco en vrouwtjes gaat, vormt een bedreiging voor deze mensen.

Wat alle profeten hebben meegemaakt, zullen de ware moslims en geleerden ook meemaken. Dus erop voorbereid als Islam de weg is die je kiest.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2006 om 13:59

Ik heb dit voorbeeld al eens in een ander topic aangehaald.

Maar Jiyuu wat had Musharaf dan moeten doen?

Ik denk dat de bedreiging van de VS op dat moment waarachtig was.

Hadden ze in Pakistan moeten zeggen oke bombardeer ons maar naar de prehistory?

Of denk je dat dit niet heel gemakkelijk had kunnen gebeuren?

De tijd precies na 911 was geen tijd dat er grappen gemaakt werden.

Het had zomaar kunnen gebeuren dat een heel deel van de wereld een blanco vlek werd.

En die mogenlijkheid is er nog steeds.

Er is niets zo gevaarlijk als een ultramacht bedreigen in zijn bestaan. Wellicht bijt die terug!!

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2006 om 00:03

Heel simpel. Hij had Bush naar zijn moeder moeten terugsturen.

 

Een ieder sterft sowieso op z�n eigen vastgestelde tijdstip. Van een militair, die de eed heeft afgelegd en van een moslim die de Rechtvaardigheid van Allah op de wereld moet brengen, moet je kunnen verwachten dat hij allang eerder heeft nagedacht over dit soort zaken. Je geeft je leven voor de Rechtvaardigheid van Allah.

 

Als ik een Afghaanse vrouw was, van wie de vader is gedood, haar broers gekidnapped, haar zusters verkracht en kinderen door fosfor- en clusterbommen levend verbrand, zou ik willen dat er mannen kwamen die mij hielpen. Ik zou heel erg teleurgesteld zijn in mensen die op dat kritieke moment hun ziel verkopen aan een comfortabel leven, en het verder niks kan schelen., achter de tv plaatsnemen en gaan toekijken.

 

Het hele land haat hem en ziet hem als een verrader. Zodra Amerika hem niet meer nodig heeft en de CIA agenten in Pakistan hun handen boven zijn hoofd weghalen, wil ik wel zien hoe hij zich gaat redden in dat land.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2006 om 02:55
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Er is niets zo gevaarlijk als een ultramacht bedreigen in zijn bestaan. Wellicht bijt die terug!!

 



De Perzen, Romeinen, Tartaren alle grote Rijken die ooit de fout hebben gemaakt de Islam aan te vallen, maakt niet uit hoe sterk ze waren, zijn vernietigd. Zij vertrouwen op hun wapens, Moslims op Allah. Wie de Islam aanvalt, valt Allah aan, en dan zijn je dagen geteld. En dan maakt het echt niet uit wat voor wapens je bezit.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2006 om 04:19

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum

Dit is echt opmerkelijk. Ik had een docu gezien op ned3 waarin bleek dat zowel musharaf als de saoedische koning, ben zijn naam kwijt, hadden ingestemd met het terrorisme van de Amerikanen. Op een aantal vage voorwaarden dan, die geen betekenis hadden, er was steun en daar ging het om. Musharaf was toen ook aan het woord en leek erg enthousiast te zijn met zijn beslissing. Ben benieuwd wanneer die docu was opgenomen. Heeft iemand deze docu ook gezien? IK ben de naam vergeten.

Salaam aleikoum.

 

Salaam Aaleikom,

Ik heb deze docu ook gezien. Weet ook niet meer welke omroep maar heel interresant. De VS moest in een zeer korte tijd diverse landen voor zich winnen omdat ze hun land, luchtruim, basis nodig hadden voor de geplande aanval op Afghanistan. Daar waren verschillende landen bij betrokken uit de regio. Pakistan, SA en nog een aantal andere landen die ik niet meer weet. Ook zuidelijke landen van het voormalige Sovjet Unie. Deze landen kregen in ruil dollars, contracten voor betere economische betrekkingen etc. etc. Musharaf ging ook akkoord howel hij wel bang was voor de gevolgen van de oorlog. Maar waarschijnlijk na het zien van de nullen op zijn paycheck vond hij het helemaal best. Het komt op mij dubbel en hypocriet over dat hij nu zijn bedenkingen weer uitspreekt. Misschien moet je daarvoor het boek lezen om het te begrijpen maar zoals het nu overkomt dan zal Musharaf met wat extra zakcenten uit de VS terugkeren en daarna er wel weer een verklaring voor klaar hebben. Dus in deze zaak na het zien van wat er allemaal vooraf gebeurde is het heel dubbel allemaal. Wie waren hier nu eigenlijk de grootste hypocrieten? Meneer Bush of deze landen die uit eigenbelang handelden? Bush zei: Ik ga dit land aanvallen en heeft dat ook gedaan. Goed of niet goed, hij deed het. De anderen betrokken landen wilden misschien ook wel van de taliban af maar hebben voor hun geleverde diensten ontzettend veel geld en andere zaken aanvaardt.

In deze wil ik even een sprong maken naar de uitzending van gisteren over Samir A en het interview met zijn vrouw. Ik heb me daar behoorlijk over opgewonden, wat een hypocrieten weer. In het video testament spreekt Samir A de woorden uit dat NL zal moeten boeten voor het lijden van zijn moslim broeders en zusters. Niet Nederland of het westen is schuldig aan zijn hersenkronkel maar werdeom moet je de zaken eens logisch bekijken zonder je verstand te laten vertroebelen door haat maar de schuld geven aan de tiranieke, corrupte leiders in het Midden Oosten. Aan mannen zoals boven beschreven daar ligt de oorspronkelijke oorzaak van alle ellende. Als Samir dan zo begaan is met het lot van zijn lijdende broeders en zusters dan kan hij beter iets nuttigs gaan doen voor hem. Helpen op de plek waar nodig is, in de landen waar het nodig is. Zijn koffers pakken en verhuizen. Alleen kan hij in een islamitisch land  zijn mond helemaal niet opendoen want dan wordt hij meteen opgepakt. En de gevangenissen hier zijn stukken minder prettig als zijn plekkie in Vught.  Ik bedoel hiermee te zeggen dat men zich vaak druk maakt om de verkeerde redenen. Deze lieve huisvader (zegt zijn vrouw) heeft zijn hart zwart laten maken en zijn verstand vertroebelt. Door haat, hij voelt zich machteloos. Maar hij denkt fout, zo denk ik er over. Hoe het komt dat ik er zo over denk, omdat ik nu proef hoe de zaken ervoor staan in het Midden Oosten. Je zal eerst eens moeten gaan kijken bij jezelf, naar je land en je eigen tiranieke leiders. Ik stuur ook mails naar de overheid hier, krijg nooit geen antwoord, misschien staan ze ope een dag ook weleens op mijn stoepie. Haha. Daarmee wil ik beslist niet zeggen dat ik het beter weet. Want Allah weet het beter.

Ramadan Karim

Nefertiti

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2006 om 23:01

Salam aleykum,

Ik weet niet ofdat volgende link al bekend is, maar ik wil nog een kleine bijdrage toevoegen.

link: Islam in 22st century


Ma3a salaam,

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2006 om 03:04

  122     Teletekst vr 29 sep         &am p;am p;am p;am p;nb sp;
 ***************************************
    Amnesty:verdwijningen in Pakistan  

 ***************************************
 ` Pakistan schendt in de strijd tegen 
 terrorisme de mensenrechten op grote  
 schaal.Dat staat in een rapport van   
 Amnesty International.Volgens de      
 mensenrechtenorganisatie zijn grote   
 aantallen mensen illegaal opgepakt.   
                                          
 Gevangenen worden soms maandenlang    
 zonder aanklacht vastgehouden en in   
 geheime gevangenissen ondervraagd.Ook 
 zijn mensen illegaal overgedragen aan 
 de Amerikanen,meestal door medewerkers
 van Pakistaanse inlichtingendiensten.
De
 Amerikanen
betaalden daarvoor premies.

                                          
 Hoeveel mensen op deze manier verdwenen
 zijn weet Amnesty International niet, 
 maar het zouden er honderden zijn.    
 ***************************************
 volgende  nieuws  financieel  sport   

�Iedereen heeft een z�n prijs�, zeggen ze. Het hangt af van de Noer op iemands gezicht hoe hoog die prijs is. In Somalie betalen de Amerikanen 5000 USdollar voor iedere �verdachte� die wordt afgeleverd bij de Amerikanen. Daar is Noer 5000 dollars waard. In Pakistan is het gemiddelde ietsjes minder geloof ik. Misschien kan Musharaf daar antwoord op geven? Hij is degene die het voorbeeld heeft gegeven.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.