Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Liever een kerk dan een Moskee

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Liever een kerk dan een Moskee
    Geplaatst op: 30 oktober 2006 om 03:06

Asalaam Aleikum,

Vrijheid van Godsdienst? Als het aan die kerel van de sgp lag niet.

Liever een kerk dan een moskee

door Maurits Sep


 

MIDDELBURG - Vrijheid van godsdienst is een groot goed voor de SGP. Toch is de fractie in Middelburg bezorgd over de bouw van een moskee aan de Stromenweg. �Omdat de invloed van andere godsdiensten in Nederland toeneemt�, verklaart fractievoorzitter C. Dekker.

U maakt zich zorgen over de ontkerkelijking en de groeiende invloed van andere religies.

Dekker: �Niet de ontkerkelijking, de ontkerstening. Dat is iets anders. Vanuit ons ideaal streven wij een christelijke natie na, waarin de wetgeving en de staatskunde gebaseerd zijn op Gods woord. Vanuit dat ideaal heb ik onze zorg uitgesproken over de ontkerstening, het afnemen van het christendom, en de toenemende invloed van andere godsdiensten.�

Zoals de islam.

�De islam, maar ook Keltische, Oosterse en primitievere religies. Ons land wordt minder christelijk en dat gaat gepaard met meer belangstelling voor andere godsdiensten.�

En dat is zorgelijk?

�Ja, omdat de SGP juist voor de kerstening van het volk is, en een dam wil opwerpen tegen de invloeden van andere godsdiensten in Nederland.�

U zou ook kunnen zeggen: liever een ander geloof dan geen geloof.

�Nee, dat kan ik niet. Wij pleiten juist voor de christelijke waarden en normen, zoals we die eeuwenlang hebben gehad. Wij sluiten dwang en geweld te allen tijde uit, maar proberen mensen wel ervan te overtuigen dat het christendom de ware godsdienst is.�

U heeft het over de toenemende invloed van andere godsdiensten zoals de islam. Maar de Turkse gemeenschap die de moskee gaat bouwen, woont al in Nederland. De invloed neemt als zodanig dus niet toe.

�Dat is waar. Het is ook best een moeilijke discussie. Daarom probeer ik mezelf heel zorgvuldig te uiten. Wij hebben niets tegen de islamitische naaste als persoon. Maar wij willen wel vanuit ons eigen geloof ons standpunt verwoorden. Wij kunnen niet anders dan dit signaal afgeven.�

In Nederland is de vrijheid van godsdienst een recht dat in de Grondwet is verankerd. De SGP beroept zich er regelmatig op. Die vrijheid geldt dan toch ook voor moslims die een moskee willen bouwen?

�Natuurlijk hebben zij die vrijheid. Wij maken ook geen bezwaar tegen de moskee op zich, al betreuren we wel dat die er komt. Ik zie liever dat er een kerk wordt gebouwd. Maar alle godsdiensten hebben recht op een eigen gebedsruimte. Wettelijk kunnen we dat niet tegenhouden en dat doen we dus ook niet. Daarom hebben we niet tegen de bouw gestemd. Ik heb wel namens de SGP een stemverklaring uitgebracht waarin ik onze zorgen heb uitgesproken.�

Als u de bouw wettelijk niet kunt en ook niet wilt tegenhouden, dan heeft die stemverklaring geen invloed en had u die ook achterwege kunnen laten.

�Dat klopt, maar bij bepaalde onderwerpen willen wij onze principi�le getuigenis laten horen. Dit was voor ons zo�n moment. Het ging hier om een moskee, maar onze zorgen zijn breder dan de islam.�

Naast de moskee komt ook een kerk voor het Leger des Heils. Baart dat u ook zorgen?

�De moskee is in dit verband niet op ��n lijn te plaatsen met de kerk van het Leger des Heils. Vanuit de SGP loopt er niet direct een lijn naar het Leger des Heils, maar dat is wel een instelling die op het gebied van hulpverlening en naastenliefde is gerelateerd en gebaseerd op het christelijk geloof.�

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 05:08
De SGP wil Nederland regeren vanuit een soort christelijke sharia. Dan krijg je dit. 
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 16:43

Een orthodoxe moslim zou zeggen liever een moskee dan een kerk (in bijvoorbeeld Turkije brengen ze dit dagelijks in de praktijk), een orthodoxe Christen zegt liever een kerk dan een moskee, een verstokte athe�st zegt liever niets dan een kerk of een moskee. Ik zie het probleem niet, je kan het met hem eens of oneens zijn, vanuit hem/hun gezien is dit een logisch standpunt. De SGP heeft een ideaal en dat mag je verkondigen, om vervolgens in beleid wel de realiteit onder ogen te zien door daarom dus niet tegen de komst van een moskee te stemmen.

Ik ben geen aanhanger van de SGP, maar ik zie niet echt het probleem van deze mening.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 17:04
Hoe onrealistisch is dit alles?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2006 om 02:08
Ik denk dat christelijke waarden en normen ons allen goed zouden doen. Als wij in rechtvaardigheid dan ook onze godsdienst kunnen beleiden dan zal er een samenleving kunnen zijn die niet is verloederd door bepaalde zonden, waar je zowel als moslim of christen natuurlijk tegen bent. De christelijke samenleving zoals deze was in bijv de jaren 50 en verder de tijd in, dat zou stricter en veiliger zijn voor de jeugd en opvoeden zou een makkelijkere taak zijn.

Een extremistiche vijandigheid van christenen zoals de VS hoeft zeker niet. De SGP en christenunie zijn echter zionisten en oorlogzuchtig, onrechtvaardige christenen, dus veel goeds kan je niet van ze verwachten denk ik. 

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2006 om 02:25

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

De SGP wil Nederland regeren vanuit een soort christelijke sharia. Dan krijg je dit. 

een �soort christelijke sharia� ??? wat is dat?

 

Kun je deze drie woorden nader uitleggen, want ik denk dat je nu een hoop zaken door elkaar hutselt.

 

Wat is volgens jou een �christelijke sharia�? En wat is een �soort-�?

En wat staat er volgens jou dan in de �sharia� over gebedshuizen?

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2006 om 08:37

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik denk dat christelijke waarden en normen ons allen goed zouden doen. Als wij in rechtvaardigheid dan ook onze godsdienst kunnen beleiden dan zal er een samenleving kunnen zijn die niet is verloederd door bepaalde zonden, waar je zowel als moslim of christen natuurlijk tegen bent. De christelijke samenleving zoals deze was in bijv de jaren 50 en verder de tijd in, dat zou stricter en veiliger zijn voor de jeugd en opvoeden zou een makkelijkere taak zijn.

Een extremistiche vijandigheid van christenen zoals de VS hoeft zeker niet. De SGP en christenunie zijn echter zionisten en oorlogzuchtig, onrechtvaardige christenen, dus veel goeds kan je niet van ze verwachten denk ik. 

Ik denk dat je die laatste zin nog eens moet heroverwegen. Het klopt dat de SGP vijandig staat tegenover de islam, maar ze staan ook vijandig tegenover het jodendom. De ChristenUnie is heel anders en kan je naar mijn weten op geen enkel front oorlogzuchtig, zionistisch en onrechtvaardig noemen.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2006 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik denk dat christelijke waarden en normen ons allen goed zouden doen. Als wij in rechtvaardigheid dan ook onze godsdienst kunnen beleiden dan zal er een samenleving kunnen zijn die niet is verloederd door bepaalde zonden, waar je zowel als moslim of christen natuurlijk tegen bent. De christelijke samenleving zoals deze was in bijv de jaren 50 en verder de tijd in, dat zou stricter en veiliger zijn voor de jeugd en opvoeden zou een makkelijkere taak zijn.

Een extremistiche vijandigheid van christenen zoals de VS hoeft zeker niet. De SGP en christenunie zijn echter zionisten en oorlogzuchtig, onrechtvaardige christenen, dus veel goeds kan je niet van ze verwachten denk ik. 

Ik denk dat je die laatste zin nog eens moet heroverwegen. Het klopt dat de SGP vijandig staat tegenover de islam, maar ze staan ook vijandig tegenover het jodendom. De ChristenUnie is heel anders en kan je naar mijn weten op geen enkel front oorlogzuchtig, zionistisch en onrechtvaardig noemen.



Er valt niets te heroverwegen, want het is glashelder. Misschien is het handig om eens even te surfen op de website van de Christenunie en en paar zoektermen in te tikken.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2006 om 16:56
Het kan zijn dat de Christenunie, en niet alleen deze partij, zich solidair
verklaart met Isra�l. Dat heeft zo zijn redenen die gebaseerd zijn op oa
interpretaties van Bijbelteksten betreffende de terugkeer van Isra�l naar
het land dat God voor hen bestemd heeft. Daar is toch nix mis mee? het
betekent niet dat alle christenen die pro-Isra�l zijn of de Christen Unie de
ogen sluit voor het feit dat Isra�l niet altijd een rechtvaardige politiek
bedrijft; niet tegenover bvb de Palestijnen en ook niet tov de Joodse
Christenen.
Het gaat in deze nu eenmaal niet om de vraag wat wij mensen er van
vinden, maar wat God er van vindt.
Moslims geloven toch dat er niets gebeurt zonder dat Allah dat wil?
Is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat de aanwezigheid van Isra�l in
de regio Gods wil is? Temeer omdat deze feiten ook al in de oude Bijbelse
geschriften genoemd worden.

Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2006 om 14:05
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het kan zijn dat de Christenunie, en niet alleen deze partij, zich solidair
verklaart met Isra�l. Dat heeft zo zijn redenen die gebaseerd zijn op oa
interpretaties van Bijbelteksten betreffende de terugkeer van Isra�l naar
het land dat God voor hen bestemd heeft. Daar is toch nix mis mee? het
betekent niet dat alle christenen die pro-Isra�l zijn of de Christen Unie de
ogen sluit voor het feit dat Isra�l niet altijd een rechtvaardige politiek
bedrijft; niet tegenover bvb de Palestijnen en ook niet tov de Joodse
Christenen.
Het gaat in deze nu eenmaal niet om de vraag wat wij mensen er van
vinden, maar wat God er van vindt.
Moslims geloven toch dat er niets gebeurt zonder dat Allah dat wil?
Is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat de aanwezigheid van Isra�l in
de regio Gods wil is? Temeer omdat deze feiten ook al in de oude Bijbelse
geschriften genoemd worden.

Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...


Het koninkrijk van David en Salomon (vrede zij met hen) is in handen van de moslims, joden bezitten een klein stukje, verder zullen ze niet komen.

Wie gelooft in Allah, goede daden verricht en Zijn geboden nakomt, zal het land erven. Lees uw bijbel en zie hoe Jeruzalem werd verwoest en de thora werd verbrand, omdat de Kinderen van Israel niet vlgens de Boodschap van Allah leefden. En hoe daarna een groep kwam die  de thora opvolgde, en Allah hen een groot koninkrijk gaf.

Inmiddels heeft Allah Zijn laatste Boodschap gestuurd, hetzelfde is gebeurd en hetzelfde zal nog komen.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2006 om 15:11
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het kan zijn dat de Christenunie, en niet alleen deze partij, zich solidair
verklaart met Isra�l. Dat heeft zo zijn redenen die gebaseerd zijn op oa
interpretaties van Bijbelteksten betreffende de terugkeer van Isra�l naar
het land dat God voor hen bestemd heeft. Daar is toch nix mis mee? het
betekent niet dat alle christenen die pro-Isra�l zijn of de Christen Unie de
ogen sluit voor het feit dat Isra�l niet altijd een rechtvaardige politiek
bedrijft; niet tegenover bvb de Palestijnen en ook niet tov de Joodse
Christenen.
Het gaat in deze nu eenmaal niet om de vraag wat wij mensen er van
vinden, maar wat God er van vindt.
Moslims geloven toch dat er niets gebeurt zonder dat Allah dat wil?
Is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat de aanwezigheid van Isra�l in
de regio Gods wil is? Temeer omdat deze feiten ook al in de oude Bijbelse
geschriften genoemd worden.

Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...


Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...

Die stelling kan niet kloppen. Volgens mij is het zo dat de mens zelfbeschikking heeft gekregen van Allah. De mensheid maakt de mens en andersom. Ik denk dat Allah altijd en overal kan ingrijpen waar Hij wil en wenst. Daar is geen twijfel. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, waarom zou Allah uberhaupt willen ingrijpen? Hij weet tenslotte al hoe het gaat aflopen. Of juist niet? Ik denk zelf dat Allah ons de ruimte heeft gegeven er zelf iets van te maken met de middelen aangereikt. Als rode draad en als richtsnoer zijn ons de heilige schriften gezonden met als volmaking de Koran.

Daar staat alles in om in vrede te kunnen leven, maar dat moet wel van twee partijen komen.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Protestant Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Protestant Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2006 om 15:36

............verder zullen ze niet komen.   Dan moet ik je toch teleur stellen. Lees dit maar eens.

Zij (Israel) zullen komen met geween, en met smekingen zal Ik hen voeren; Ik zal hen (Israel) leiden aan de waterbeken, in een rechten weg waarin zij (Israel) zich niet zullen stoten; want Ik ben Israel tot een Vader en Efraim is Mijn eerstgeborene. Hoort des Heeren woord, gij heidenen, en verkondigt in de eilanden, die verre zijn, en zegt: Hij (is God)  Die Israel verstrooid heeft, zal hem weder vergaderen en hem bewaren als een herder zijn kudde. Jeremia 31 vers 10

vers 37 zegt het nog sterker,  Zo zegt de Heere: Indien de hemelen daarboven gemeten en de fundamenten der aarde beneden doorgrond kunnen worden, zo zal IK ook het ganse zaad Israels verwerpen om alles, wat zij gedaan hebben, spreekt de Heere.

Jesaja 43 vers 15  Ik ben de Heere, uw Heilige; de Schepper Israels, ulieder Koning.  vers 25  Ik (God), Ik ben het, Die uw overtredingen uitdelg om Mijnentwil, en Ik gedenk uwer zonden niet.

En een klein stukje land schrijf jij????? Zal hier maar niet schrijven, hoe groot Israel zal worden straks, want dan zul je toch raar op je neus kijken.

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2006 om 23:58
Je doet in dit geval een beetje aan wishful thinking 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2006 om 17:03
De Schrift is er in ieder geval duidelijk over dat het Joodse volk weer terug
geleid zou worden naar het land dat door God voor hen bestemd was.
Moslims die menen dat de Joden bij God afgedaan hebben en dat de
Moslims nu de lievelingetjes van God zijn maken in feite dezelfde fout als
de katholieke kerk die meende in de plek van Isra�l gesteld te zijn,
vanwege de zonden (met als topper de verwerping van Isa). Wat in feite
gebeurt is dat zowel de RKK als de Moslims in deze menen voor God te
moeten spelen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 09:49

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

De Schrift is er in ieder geval duidelijk over dat het Joodse volk weer terug
geleid zou worden naar het land dat door God voor hen bestemd was.
Moslims die menen dat de Joden bij God afgedaan hebben en dat de
Moslims nu de lievelingetjes van God zijn maken in feite dezelfde fout als
de katholieke kerk die meende in de plek van Isra�l gesteld te zijn,
vanwege de zonden (met als topper de verwerping van Isa). Wat in feite
gebeurt is dat zowel de RKK als de Moslims in deze menen voor God te
moeten spelen.

Daarin heeft de Kerk toch de nodige veranderingen ondergaan sinds Vaticanum II.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 17:07
Ik hoop dat t tot in alle geledingen van de RKK door gedrongen is, maar
ik heb daar zo mijn twijfels over. Zo vraag ik je af wat het standpunt van
Opus Dei in deze is.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 09:38

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het kan zijn dat de Christenunie, en niet alleen deze partij, zich solidair
verklaart met Isra�l. Dat heeft zo zijn redenen die gebaseerd zijn op oa
interpretaties van Bijbelteksten betreffende de terugkeer van Isra�l naar
het land dat God voor hen bestemd heeft. Daar is toch nix mis mee? het
betekent niet dat alle christenen die pro-Isra�l zijn of de Christen Unie de
ogen sluit voor het feit dat Isra�l niet altijd een rechtvaardige politiek
bedrijft; niet tegenover bvb de Palestijnen en ook niet tov de Joodse
Christenen.
Het gaat in deze nu eenmaal niet om de vraag wat wij mensen er van
vinden, maar wat God er van vindt.
Moslims geloven toch dat er niets gebeurt zonder dat Allah dat wil?
Is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat de aanwezigheid van Isra�l in
de regio Gods wil is? Temeer omdat deze feiten ook al in de oude Bijbelse
geschriften genoemd worden.

Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...


Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...

Die stelling kan niet kloppen. Volgens mij is het zo dat de mens zelfbeschikking heeft gekregen van Allah. De mensheid maakt de mens en andersom. Ik denk dat Allah altijd en overal kan ingrijpen waar Hij wil en wenst. Daar is geen twijfel. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, waarom zou Allah uberhaupt willen ingrijpen? Hij weet tenslotte al hoe het gaat aflopen. Of juist niet? Ik denk zelf dat Allah ons de ruimte heeft gegeven er zelf iets van te maken met de middelen aangereikt. Als rode draad en als richtsnoer zijn ons de heilige schriften gezonden met als volmaking de Koran.

Daar staat alles in om in vrede te kunnen leven, maar dat moet wel van twee partijen komen.

Ik ben het hier persoonlijk helemaal met je eens assur vooral dat het de mens is die de mens maakt.

Maar het moet gezegd worden volgens Allah.s eigen woorden ,maar het kan natuurlijk ook zijn dat Allah.s woorden niet serieus te neme zijn, staat wel geschreven dat diegene die Israel vervloeken door Allah vervloekt zullen worden

Binnen jullie gedeelde dogmatiek heeft Postpentacost hier wel een heel sterk punt.

Maar het kan natuurlijk ook anders nl at dit soort van tegenstellingen bewijst dat jullie Godsbeeld enkel een mensen beeld is en dus afhankelijk van tijd en cultuur.

Er zit geen enkele bestenigheid in en ka dus volkomen als vals worden omschreven.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het kan zijn dat de Christenunie, en niet alleen deze partij, zich solidair
verklaart met Isra�l. Dat heeft zo zijn redenen die gebaseerd zijn op oa
interpretaties van Bijbelteksten betreffende de terugkeer van Isra�l naar
het land dat God voor hen bestemd heeft. Daar is toch nix mis mee? het
betekent niet dat alle christenen die pro-Isra�l zijn of de Christen Unie de
ogen sluit voor het feit dat Isra�l niet altijd een rechtvaardige politiek
bedrijft; niet tegenover bvb de Palestijnen en ook niet tov de Joodse
Christenen.
Het gaat in deze nu eenmaal niet om de vraag wat wij mensen er van
vinden, maar wat God er van vindt.
Moslims geloven toch dat er niets gebeurt zonder dat Allah dat wil?
Is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat de aanwezigheid van Isra�l in
de regio Gods wil is? Temeer omdat deze feiten ook al in de oude Bijbelse
geschriften genoemd worden.

Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...


Met een logisch stapje verder zou je dan kunnen concluderen dat een
ieder die de aanwezigheid van Isra�l in de regio bestrijdt in feite tegen
Allah strijdt...

Die stelling kan niet kloppen. Volgens mij is het zo dat de mens zelfbeschikking heeft gekregen van Allah. De mensheid maakt de mens en andersom. Ik denk dat Allah altijd en overal kan ingrijpen waar Hij wil en wenst. Daar is geen twijfel. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, waarom zou Allah uberhaupt willen ingrijpen? Hij weet tenslotte al hoe het gaat aflopen. Of juist niet? Ik denk zelf dat Allah ons de ruimte heeft gegeven er zelf iets van te maken met de middelen aangereikt. Als rode draad en als richtsnoer zijn ons de heilige schriften gezonden met als volmaking de Koran.

Daar staat alles in om in vrede te kunnen leven, maar dat moet wel van twee partijen komen.

Ik ben het hier persoonlijk helemaal met je eens assur vooral dat het de mens is die de mens maakt.

Maar het moet gezegd worden volgens Allah.s eigen woorden ,maar het kan natuurlijk ook zijn dat Allah.s woorden niet serieus te neme zijn, staat wel geschreven dat diegene die Israel vervloeken door Allah vervloekt zullen worden

Binnen jullie gedeelde dogmatiek heeft Postpentacost hier wel een heel sterk punt.

Maar het kan natuurlijk ook anders nl at dit soort van tegenstellingen bewijst dat jullie Godsbeeld enkel een mensen beeld is en dus afhankelijk van tijd en cultuur.

Er zit geen enkele bestenigheid in en ka dus volkomen als vals worden omschreven.

 



Maar het kan natuurlijk ook anders nl at dit soort van tegenstellingen bewijst dat jullie Godsbeeld enkel een mensen beeld is en dus afhankelijk van tijd en cultuur.

Er zit geen enkele bestenigheid in en ka dus volkomen als vals worden omschreven.

Ik begrijp wat je bedoeld,  en dat gaat uiteindelijk voor alles op, ook jou stroom is ontsprongen uit de menselijke geest en kan dus compleet onjuist zijn! Maar daar ga ik in beginsel niet vanuit, ik ga uit van mijn gevoel, niet de rede of denkwijze van de ander. Mijn gevoel zegt dat de Koran als laatste boek het juiste Woord tot ons heeft gebracht. Er bestaat bij mij geen twijfel aan de goedheid van de Koran en de Islam in zijn algemeenheid. Dat gevoel overwint grote obstakels die je als mens meemaakt. Gevoel en ziel ontlopen elkaar niet zo veel denk ik.




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 10:18

Ja Abdul-Khaliq  ben dit geheel met je eens.

Ik begrijp en respecteer dit.

 


 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 10:29
Dat is fijn om te horen en natuurlijk geheel wederzijds.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.