Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Genoeg consesus om te stemmen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Genoeg consesus om te stemmen
    Geplaatst op: 11 november 2006 om 09:55
Asalaam Alaikum beste broeders en zusters,

Meerdere topics zijn er nu al aan gewijd, de aanstaande verkiezingen zijn voor een aantal een heet hangijzer, waaronder ook voor mij. Ik ben al eerder begonnen met mijn onrust uit te spreken over de ontwikkelingen in Nederland. Steeds meer horen we signalen van politici dat de Islam, de moskee om de hoek of de Moslim meer van zich moet laten horen, en openlijker zich moet distancieren van terreur en andere kwaadaardigheden. Hoe grappig eigenlijk dat de Islam, de moskee om de hoek en de gemiddelde Moslim in een zucht en zin met het woord terreur wordt genoemd (het is eigenlijk schandalig). Maargoed, door het gedrag van sommige broeders en zusters in Nederland en daarbuiten (vervelende Marokkanen in Amsterdam en rellen opgestart door allochtonen jongeren in Frankrijk) kan ik me ook in sommige gevallen de ergernis wel voorstellen. We mogen als Umma niet onze ogen sluiten voor ongeregeldheden die worden opgestart door onze eigen jongeren. Veel van die jongeren hebben helemaal het recht niet om te klagen. Zij hebben 9/10 de kans gekregen in dit land om via hun ouders (welke vaak zeer oprechte Moslims zijn) om een "normaal" leven op te bouwen. Sommigen kiezen bewust voor het volgen van Iblis. Ik vind dus in dat verband, dat wij zelf als gemeenschap de politici (vooral rechts) de wind uit de zeilen moet houden en op moet komen voor het behoud van een sterke umma. Ik ben van mening dat je dit niet doet door niet te stemmen. Niet stemmen betekend gewoon dat je, jezelf buitenspel zet in het koeffaar land, zo simpel is het gewoon.

Omdat ik in Nederland weinig tot niets terugvind over duidelijke fatwa`s van geleerden, is mijn zoektocht over het net in het buitenland wel vruchtbaar gebleken.  Helaas is het allemaal Engels, maar dat zal voor de meesten hier geen probleem zijn, schat ik zo in!

  • http://islamqa.com/index.php?ref=3062&ln=eng&txt=vot ing ( Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid)

  • http://www.muhajabah.com/muslims4kucinich/voting.pdf (meerdere geleerden)

  • Choosing �Lesser of two evils � if confronted with a choice:

    As we are in a unique situation where all the parties are non-Islamic and secular parties will not be able to guarantee all our Islamic requirements and demands in their entirety.

    It would be naive to expect that Perhaps, some party will oblige by guaranteeing most of them, in which case the voter could then opt for a decision less detrimental to Deen. Rasulullah (Sallallaahu �layhi Wasallam) has said.

    He who is confronted with two crucial decisions, should opt for the decision that is less detrimental [Kashful-khina Lil-Ajlooni vol 2, 322 and Asraarul-Mar-fooaah, Mulla Ali Qari 323).


Zoals jullie kunnen lezen is er veel consesus onder de geleerden wat te doen in de kwestie van stemmen in koeffaarland. Het is inderdaad kiezen tussen twee kwaden, maar wel kiezen voor de minst kwade. Het is niet een kwestie van ongehoorzaamheid aan Allah, het is enkel toegestaan om je umma te beschermen.

Er bestaat dus geen algeheel verbod op stemmen. Althans niet een universele die door de Moslims wereldwijd worden gehanteerd. Op basis van deze uitspraken van geleerden, mogen we toch stellen dat het toegestaan is.

Mocht ik het mis hebben, dan is er maar een die het mij zal influisteren!

Als laatste wil ik zeggen dat een ieder die ondanks de duidelijke uitleg van de geleerden principieel tegen stemmen is en blijft, gerespecteerd dient te worden in zijn/haar mening. Ik kan het alleen maar jammer vinden , want elke stem telt.

Moge al-'Alim de Alwetende alle broeders en zusters zegenen met kennis, en leiden naar het rechte pad.

Alle lof aan ALLAH(swt), de Heer der Werelden

Salaam


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 10:20

Assalamu alaikum,

er is dus een hoop idjma die stemen in een niet-moslimland toestaat, en zijn echter ook goede argumenten om het niet toe te staan. In dit soort gevallen is het dus noodzakelijk datgene te doen waarvan jezelf denkt / weet dat het het beste is. Voor de bekeerden onder ons is zo'n keuze niet nieuw; we hebben al eens zo'n keuze gemaakt met alle ingrijpende gevolgen van dien voor ons hele leven, zelfs al werd het door alle kanten afgeraden.

Maak dus een keuze waar je volledig achter kan staan, en Allah weet het het beste.

Wassalaam.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 10:51

As-salamu alaikum Abdul-Khaliq

 

Misschien heb je hier iets aan: (engelstalig) Onderaan de pagina moet je dan op download file klikken.

 

�Democratie � Een Religie�

http://upload2.net/page/download/cOh30Pd5OZDnjxg/democratie+ -+een+religie.pdf.html

 

 

�Bedenkingen over het stemmen�

http://upload2.net/page/download/iFWBtd18emUwC4D/bedenkingen +over+het+stemmen.pdf.html

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 11:48
Asalaam Alaikum beste jiyuu,

Kunnen we stellen dat de umma (de geleerden) verdeeld is over deze zaak en dat het niet doorslaat naar een kant?

Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 12:07

Asalaam Aleikum,

Voor een ieder die twijfelt of stemmen nou wel of niet toegestaan is wil ik verwijzen naar onderstaande Hadieth. Het hoeft natuurlijk niet alleen voor het wel of niet stemmen op te gaan. (ik stem overigens NIET)

Aboe Moehammed Hasan ibn �Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah  leerde: �Geef datgene op wat je doet twijfelen en houd je vast aan datgene wat zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.�(Tirmidzie)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 12:15

Asalaam Aleikum,

Iyaka na'buddu wa iyaka nasta'in

U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.