Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat moet ik doen???

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Bibo_22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibo_22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat moet ik doen???
    Geplaatst op: 13 januari 2007 om 07:59

mensen ik heb een probleem en heb jullie adviesen hard nodig

Iki ben 18 jaar en ken een jongen van 28 jaar die naar mijn ouders wil komen om mn hand te vragen maar er is een probleem hij heeft me zelf verteld dat hij getrouwd was geweest en een dochter van 2 jaar heeft en ik weet zeker dat als mn ouders dat te weten komen dat ze nee gaan zeggen maar aan de andere kant hij is zo eerlijk geweest en heeft het me vertelt ik kan m niet zomaar late gaan.

ik weet dat sommige mensen dit raar gaan vinden maar ik wil hem niet kwijtraken en hij mij ook niet maar ik weet zeker dat mn ouders het niet gaan willen.

Wat moet ik doen????

Toen ik kon zien,heb ik niet gezien,Nu ik heb gezien wil ik niet zien.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 08:17

Salaam Aleikom,

Tja, eerlijkheid duurt het langst, daar zou ik niet over twijfelen. Dacht je dat je een kind kon verzwijgen dan???

Verder zou ik ook zijn scheidingspapieren willen zien. Klinkt hard maar wonende in Egypte weet ik dat helaas dat daarover weleens zaken worden verzwegen onder het mom van de liefde. Verder zegt leeftijd niets wordt beweert, inderdaad dat kan mogelijk zijn, maar in de praktijk blijkt een dergelijk leeftijdsverschil weleens een struikelblok. Hoewel veel moslims het niet met mij eens zullen zijn vind ik 18 veel en veel te jong om te trouwen. Bespreek het met je ouders, eerlijk en open!

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 10:26
Beste Bibo_22,
Ik weet niet wat ik ga denken als mijn dochter (ze is van jouw leeftijd) met een VOLWASSEN MAN, met al een VOLWASSEN VERLEDEN achter zich, voor mijn neus zou staan. Ik zie haar toch liever met een leeftijdgenoot komen. Als ze nou bijvoorbeeld 28 was en ze kwam een man van 38 voorstellen (��k een leeftijdverschil van 10 jaar) dan ligt dat weer heel anders
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 10:52
wa maakt het nu uit of zij nu 18 is of 85 ? als zij nu wil trouwen, dan gaat ze nu trouwen met de wil van Allah.

weet je, bespreek het eerst even goed met jouw ouders. spreek met hen als een vrouw, en niet als hun kleine dochter. als je denkt dat je je gelukkig gaat voelen met deze man moet je dat zeggen, en inshallah zullen ze de juiste beslissing nemen.

en wat zeker kan helpen is het advies van Allah ;)
laa ilaha illalah
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 11:35

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

wa maakt het nu uit of zij nu 18 is of 85 ? als zij nu wil trouwen, dan gaat ze nu trouwen met de wil van Allah.

weet je, bespreek het eerst even goed met jouw ouders. spreek met hen als een vrouw, en niet als hun kleine dochter. als je denkt dat je je gelukkig gaat voelen met deze man moet je dat zeggen, en inshallah zullen ze de juiste beslissing nemen.

en wat zeker kan helpen is het advies van Allah ;)

Nou euch..verstandelijk maakt leeftijd erg veel uit. Vervang 85 voor 35 en vergelijk het met een meisje van 18! Verder zal Allah haar leiden als ze dat wil maar dat neemt niet weg dat de mens teneerste zelf de verantwoordelijkheid krijgt om de juiste beslissingen te nemen. Alles zonder nadenken kan niet gebruikt worden als de wil van God. In sha allah, is een gezegde dat bijv, in Egypte het meest misbruikt wordt en te vaak gezegt wordt bij de dingen die men gewoonweg nalaat, niet wil doen of geen zin in heeft. Iets waar ik me uitermate aan stoor. Maar goed dat is een ander topic.

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 11:52

Asalaam Aleikum,

Er zijn vrouwen van 18 jaar die verstandiger zijn dan vrouwen van 35 jaar. Maar goed, zoals al eerder gezegd is moet je het eerst bespreken met je ouders. Waarom zou er een probleem zijn als iemand al eens eerder getrouwd is geweest en een kind heeft? Deze broeder heeft ook recht op liefde en geluk. Ik hoor ook wel eens van sommige collega's en vrienden dat zij nooit met een vrouw zouden trouwen die al een kind heeft van iemand anders. Pffff...alsof zij geen recht zouden hebben op liefde. Ik hoop dat ALLAH Subhana Wa Ta'ala het gemakkelijk voor jou zal maken als hij de juiste broeder voor jou is.

Asalaam Aleikum.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 12:02

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Nou euch..verstandelijk maakt leeftijd erg veel uit. Vervang 85 voor 35 en vergelijk het met een meisje van 18!

Verstandelijk hoeft helemaal niet veel te zeggen en maakt dus naar mijn mening helemaal niet veel uit. Kennis is sowieso niet leeftijdsgebonden. Er zijn zat meiden die jong zijn qua leeftijd maar �oud�  in hun doen en denken. Dus ik ben het helemaal niet met je eens Nefertiti.

Beste Bibo_22,
Ik weet niet wat ik ga denken als mijn dochter (ze is van jouw leeftijd) met een VOLWASSEN MAN, met al een VOLWASSEN VERLEDEN achter zich, voor mijn neus zou staan. Ik zie haar toch liever met een leeftijdgenoot komen. Als ze nou bijvoorbeeld 28 was en ze kwam een man van 38 voorstellen (��k een leeftijdverschil van 10 jaar) dan ligt dat weer heel anders

Een 18-jarige meid kan net zo goed volwassen zijn als een 38-jarige man. Daarbij meegerekend dat mannen veel later volwassen worden.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 12:07

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Waarom zou er een probleem zijn als iemand al eens eerder getrouwd is geweest en een kind heeft? Deze broeder heeft ook recht op liefde en geluk. Ik hoor ook wel eens van sommige collega's en vrienden dat zij nooit met een vrouw zouden trouwen die al een kind heeft van iemand anders. Pffff...alsof zij geen recht zouden hebben op liefde. Ik hoop dat ALLAH Subhana Wa Ta'ala het gemakkelijk voor jou zal maken als hij de juiste broeder voor jou is.

Ik ben het helemaal met jou eens Rahil Amin! Iedereen heeft recht op en behoefte aan liefde + geluk. Ik zie er ook niet het probleem van in om te trouwen met iemand die al eens eerder getrouwd is geweest en een kind(eren) heeft. Als de vrouw (of omgekeerd) ermee instemt dan is er niets aan de hand lijkt mij.

Al moet ik wel toegeven dat dit bij een man eerder wordt geaccepteerd dan bij een vrouw. Althans, in mijn directe omgeving dan.

Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 12:17

Salaam Aleikom,

Ben het ook wel met Rahil Amin eens, hoewel ik toch sceptisch ben met leeftijden, gescheiden mannen etc. maar dat is persoonlijk. Ieder mens heeft inderdaad recht op liefde en geluk.

Ik had het niet over theoretische kennis maar over levenservaring. Lijkt mij in het algemeen, op enkele 'ouddenkende' jongeren na, toch wel degelijk van belang. Anyway, Bibi-22 praat met je ouders.

Salaam Nefertiti

 

 

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 12:30

assalaam alaikoem,

 

Laat ik mij hier ook maar ff mee bemoeien...meid ik denk dat je meer rationeel moet nadenken dan met je gevoel te werk te gaan. Want wat goed voelt hoeft niet altijd goed te zijn. En god heeft ons allen hersenen gegeven met de bedoeling hier gebruik van te maken...dus de keuzes die we maken zijn onze verantwoordelijkheid en daar worden we of op afgerekend of goed voor beoordeeld. Leeftijd is gewoon een 'state of mind' in mijn ogen en maakt wat liefde betreft niet zo heel gek veel oud. Maar denk dat ouders zich toch gaan afvragen of het wel een verstandige beslissing is voor jou als 18jarig meisje, omdat die broerder ook een dochter heeft. Je wordt zeg mar stiefmoeder op je 18de ...ben jij dan zelf wel zover vraag ik mij af. DAt je een voorbeeld kunt zijn voor iemand anders.  En idd het is het beste om eerst dit aan je ouders voor te leggen.

 

wa alaikoem wa salaaam,

Rahima

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=NL style="FONT-SIZE: 10pt; LINE-HEIGHT: 115%; FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'">Een 18-jarige meid kan net zo goed volwassen zijn als een 38-jarige man. Daarbij meegerekend dat mannen veel later volwassen worden.<o:p></o:p></SPAN>




Klopt. Ik hoor op mijn leeftijd n�g wel eens dingen waarvan mijn oren klapperen!

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 13:21

Huwelijk, Afkomst en bij elkaar passen

 


Door Sheich Abdul Aziez ibn Abdullah Ibn Baaz

(al-Istiqama 1)

 

Van de slechte en berispelijke aangelegenheden is dat sommige beweren van de stam Haashim (zij beweren een sayyid , iemand verwant aan de Profeet zijn familie) te zijn en zeggen dat er geen �kafaa�ah� (huwelijks verenigbaarheid) tussen hen is en iemand van buiten hun eigen stam. Dus trouwen zij niet met iemand buiten hun stam, noch staan ze iemand van buiten toe te trouwen met iemand van hun eigen stam. Dit is een grote fout, een enorme onwetendheid, onderdrukking van de vrouw en het is een wettiging die nooit door Allah of Zijn Boodschapper salla Allah ou 'aleyhi wa sellem wettig is gemaakt of is voorgeschreven. Eerder zei Allah soubhanahou wa ta'ala :

"O mensheid! Wij hebben jullie van een man en een vrouw geschapen, en maakten jullie in naties en stammen, opdat jullie elkaar leren kennen. Waarlijk, de meest eerzame van jullie bij Allah is die (gelovige) die at-Taqwa (van de moettaqoen is) heeft. Waarlijk, Allah is Al-Wetend, Al-Bewust." (Al-Hoedjoeraat, 49: 13)

En:

"De gelovigen zijn niets anders dan broeders (in Isl. Geloof)." (Al-Hoedjoeraat, 49: 10)

En:

"De gelovigen, mannen en vrouwen, zijn awliyaa (helpers, ondersteuners, vrienden en beschermers) van elkaar�" (At-Tauwbah, 9: 71)

En:

"Aldus accepteerde hun Rabb van hun (hun smeekbedes en beantwoordde ze), �Nooit zal ik toestaan dat het werk van ��n van jullie verloren zal gaan, ofwel man of vrouw. Jullie zijn (leden) van elkaar�" (Ali-Imraan,3: 195)

Allahs Boodschapper salla Allah ou 'aleyhi wa sellem zei: "Zeker, er is geen uitmuntendheid van een Arabier boven een niet-Arabier, noch voor een niet-Arabier boven een Arabier, noch voor een blank persoon boven een zwarte, noch voor een zwart persoon boven een blanke, behalve door middel van taqwa. De mensen zijn van Aadam en Aadam was van aarde." (2)

De Profeet salla Allah ou 'aleyhi wa sellem zei ook: "Zeker, mijn awliyaa (vrienden en bondgenoten) zijn niet van de stam van die en die. Eerder mijn vrienden en bondgenoten zijn de moettaqoen (degenen met taqwa) waar zij ook moge zijn." (3)

De Profeet salla Allah ou 'aleyhi wa sellem zei ook: "Als er een persoon komt wiens religie en karakter jullie behagen, trouw met hem (dit betekent: geef het meisje in huwelijk aan hem). Als je dit niet doet, zal er fitnah (beproeving en onenigheid) en grote fasaad (corruptie) op de aarde zijn." (4)

De Profeet salla Allah ou 'aleyhi wa sellem huwde Zainab bint Djash van de Qoeraish aan Zayd ibn Haarithah, zijn bevrijde slaaf. Hij huwde Faatimah bint Qays van de Qoeraish stam aan Oesaamah, de zoon van Zayd.

Bilaal ibn Rabaah, de Ethiopi�r, trouwde met de zuster van Abdur-Rahman ibn Awf van de Qoeraish.

Dus het doel is hier de valsheid uit te leggen van degenen die beweren dat het is verboden of wordt verafschuwd dat iemand van de Profeet salla Allah ou 'aleyhi wa sellem zijn stam zou trouwen met iemand van buiten die stam. De Profeet salla Allah ou 'aleyhi wa sellem verwijderde Aboe Taalib en Aboe Lahab (zijn ooms) � omdat zij geen moeslims waren en liet ze dicht bij Salmaan de Persi�r, Soehaib de Romein en Bilaal de Ethiopi�r gaan. Dit is omdat zij Imaan en vroomheid bezaten en zij volgden de voorgeschreven wetten en het Rechte Pad.

Dus een ieder die deze valse en onwetende praktijk aanneemt van Haashimie vrouwen niet te laten trouwen met iemand van buiten hun stam, zal enkel schuldige resultaten hierdoor bereiken; zoals corruptie van de mensen, of daartegenover schade toebrengen aan geboortecijfers, zelfs hoewel Allah zei:

"En huw degenen onder jullie die alleen zijn (dit betekent een man die geen vrouw heeft en de vrouw die geen man heeft) en (trouw ook) de Salihoen (vrome en die in staat zijn) van jullie (mannelijke) slaven en bediendes (vrouwelijke slaven)." (An-Noer, 24: 32)

Aldus beval Hij soubhanahou wa ta'ala degenen die alleen zijn te trouwen � en te trouwen met alle andere categorie�n moeslims- ofwel zij rijk of arm zijn. Dus de Islamitische Shariah dringt en moedigt een huwelijk aan.

De moeslims moeten zich dus haasten dit bevel van Allah soubhanahou wa ta'ala en van Zijn Boodschapper salla Allah ou 'aleyhi wa sellem te vervullen toen hij zei: "O jongelingen! Een ieder die in staat is te trouwen, laat hem het doen, want het laat de blik neerslaan en bewaakt de geslachtsdelen. Maar een ieder die niet de mogelijkheid heeft te trouwen laat hem vasten; want zeker het is een schild voor hem." (5)

Het is dus verplicht voor de bewakers/beschermers Allah te vrezen betreffende hun bewakerschap, aangezien het een �amaanah�(verantwoordelijkheid) rond hun nekken is en Allah soubhanahou wa ta'ala zal hun ondervragen over dit vertrouwen. Het rust op hen zich te haasten hun dochters, zonen en zusters te laten trouwen tot de hoogte dat deze taak een volledig effect in het leven heeft genomen en de corruptie en schade om het niet te doen geminimaliseerd worden.

En het is bekend dat wanneer vrouwen weerhouden worden te trouwen, of als hun huwelijk wordt uitgesteld, dit een oorzaak is voor rampen die plaatsvinden, een oorzaak voor schandelijke morele misdaden die plaatsvinden en een oorzaak voor een daling in de gedragsstandaard.

Dus aanbidders van Allah - het rust op jullie Allah te vrezen met betrekking tot jezelf en met betrekking tot jullie dochters, zusters en andere vrouwen die Allah onder jullie toezicht en gezag heeft geplaatst en dat de moeslims zover komen dat zij zich het goede en het geluk voor de gemeenschap realiseren en het pad volgen dat het goede laat toenemen en de misdaden laat verminderen.

En je moet weten dat jullie allemaal ondervraagd zullen worden en verantwoordelijk zullen worden gehouden voor jullie handelingen zoals Allah soubhanahou wa ta'ala zei:

"Dus bij jouw Rabb! Wij zullen zeker hen allemaal ter verantwoording roepen, voor alles dat zij gewend waren te doen. " (Al-Hidjr, 15: 92)

En Allah de Al-Machtige en Majestueuze zei:

"En aan Allah behoort alles dat in de hemelen is en alles dat op de aarde is, en dat Hij degenen mag straffen die slecht doen met datgene wat zij hebben gedaan en degenen belonen die goed doen, met wat het beste is (het Paradijs)." (An-Nadjm, 53: 31)

Dus haast jullie om jullie zonen en dochters getrouwd te krijgen, daarbij volgend de voetstappen van jullie Profeet salla Allah ou 'aleyhi wa sellem , en de voetstappen van de nobele Sahaabah (Radi Allahoe Anhoemma) en al degenen die hun pad en leiding volgen. Ik adviseer jullie ook geen buitensporige mahr (bruidschat) te vragen, maar eerder gemiddeld, en dat jullie ernaar streven vrome en rechtschapen personen voor een huwelijk te zoeken.

We vragen Allah soubhanahou wa ta'ala ons het begrip van de religie te schenken; en ons krachtigheid erop schenkt en dat Hij ons en alle moeslims tegen de slechte verleidingen van onze eigen zielen beschermt en onze slechte daaruit volgende handelingen; en dat Hij de afgedwaalde beproevingen en onenigheden van ons weghoudt, ofwel openlijk of verborgen. En we vragen Allah al degenen te corrigeren die een positie van gezag hebben over de zaken van de moeslims en dat Hij hen rectificeert. Voorzeker Hij is de Ene Die geen partner heeft dat te doen. En moge Allah zegeningen van vrede sturen op Mohammed salla Allah ou 'aleyhi wa sellem, en op zijn familie, metgezellen en al degene die hen volgen.


Voetnoten:

  1. Madjmoe ul-Fataawa wa maqaalaat moetanaw�wiah
  2. Sahih Ahmed (Authentiek verkaard door Ibn Taimiyya
  3. Al-Boechaarie & Moeslim, van Amr ibn Al-Aas (Radi Allah ou 'anhoe)
  4. Hadith Hasan At-Tirmidhie, van Aboe Haatim, al Moezanie en Aboe Hoeraira (Radi Allahoe Anhoemma) (Sahih verklaard door al-Albaanie)
  5. Al-Boechaarie & Moeslim, van Ibn Mas�oed (RadiAllah ou 'anhoe)

 

Oem Abdullah Clasie

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 13:22
Salaam aleikoum,

Twee dingen die iedere moslim moet doen. Punt 1, vrees Allah en bega geen haram. Het is strict verboden in de Islam om informeel contact te hebben. Enkel formeel zakelijk contact is toegestaan. Tot het punt komen van vrees van"kwijtraken" is zeker haram. Het pad van haram heeft geen enkel succes, en wie dit pad volgt is geen goede man en heeft geen succes, tenzij hij berouw toont.

Dit vers staat in de Koran.

24:30 - Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven

Ten tweede. Luister naar jouw ouders en respecteer hun beslissing. Succes ligt in de gehoorzaamheid van hen.

Deze verzen staan in de Koran.

17-23: En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit �foei� tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord.

 

17-24: En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: �O mijn Heer schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.��


Als deze twee goed zijn, uit aanbidding en liefde voor Allah op de eerste plaats, dan is dit de oplossing. Als Allah het huwelijk laat gebeuren zoals je wenst dan wordt hij geprezen uit dankbaarheid en als Allah het niet laat gebeuren, dan is hij geprezen uit geduld. Alhamdoe li Allah ala koelli 7aal.


Salaam aleikoum




15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Bibo_22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibo_22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 09:38

Dank je wel voor jullie raeacties mensen.

aan de ene kant wil ik heel graag met hem trouwen aan de andere kant wil ik t ook niet omdat het meisje dan een stiefmoeder en een stiefvader krijgt net als ik en ik vind dat niet leuk dus ik wil ook niet dat zij hetzelfde als ik mee gaat maken.maar hij zelf wil niet meer terug naar zijn vorige vrouw.

 

Toen ik kon zien,heb ik niet gezien,Nu ik heb gezien wil ik niet zien.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 10:11

assalaam,

bespreek het gewoon met je ouders, ouders willen het beste voor hun kinderen.

asslaam.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 12:45

Hey bibo_22 (grappige naam trouwens!)

't zal vast een hardstikke leuke man zijn, maar ook al met een stuk meer levenservaring. Ik zou (even je ouders buiten beschouwing latend) de man eerst een stuk beter leren kennen (op een wijze dat het halal is) voordat ik ermee zou trouwen. Zo kom je erachter of je ondanks het leeftijdsverschil genoeg overeenkomsten hebt om te trouwen.

Wat betreft je ouders: Tsja. Ik zou sowieso eens een goed gesprek met ze hebben. Kijken wat hun ervan vinden. En vervolgens heb je hun mening en die kun je naast je neer leggen. Die vrijheid heb je. Je kunt je er ook wat van aantrekken. Je moet doen wat jou het beste lijkt.

Ik zou persoonlijk in ieder geval wachten (en hem beter leren kennen) en kijken of je over 2 jaar nog zo graag met die man wil trouwen.

Groetjes Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 17:48
Iemand die al een (huwelijkse) relatie achter de rug heeft kan mijns inziens maar het best "opnieuw beginnen" met iemand die dat ��k heeft �f met iemand die, langs andere weg, een "zekere rijpheid des levens" bereikt heeft. Iemand van 18 die groen van z'n ouders komt heeft geen idee van wat hem/haar te wachten kan staan. Het k�n goed uitpakken, dat zeg ik niet, maar t�ch......
Terug naar boven
Bibo_22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibo_22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2007 om 05:21

Ik ken hem al een jaar en we kennen elkaar beter dan wie dan ookhet was niet op een halal manier dat geef ik toe.maar door hem ben ik zo anders ik bidde niet nu wel dankzij hem.ik droeg geen hoofddoek nu wel ook dankzij hem hij respecteert me en leidt me op het goede pad het minste wat ik terug kan doen is hem gelukkig maken maar hoe moet ik dat aan mijn ouders uitleggen????

Toen ik kon zien,heb ik niet gezien,Nu ik heb gezien wil ik niet zien.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2007 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door Bibo_22

Ik ken hem al een jaar en we kennen elkaar beter dan wie dan ookhet was niet op een halal manier dat geef ik toe.maar door hem ben ik zo anders ik bidde niet nu wel dankzij hem.ik droeg geen hoofddoek nu wel ook dankzij hem hij respecteert me en leidt me op het goede pad het minste wat ik terug kan doen is hem gelukkig maken maar hoe moet ik dat aan mijn ouders uitleggen????




Als je niet weet hoe je ouders hierover denken, als je bang/onzeker bent wat betreft hun reactie, zou je allereerst eens kunnen informeren naar hun "zienswijze-in-het-algemeen". Dus vragen stellen als: "Gesteld dat ik verliefd zou worden op iemand die zus-en-zo enz., w�t zouden jullie daarvan vinden?".
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 13:27
Assalaam-aleykum,

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Twee dingen die iedere moslim moet doen. Punt 1, vrees Allah en bega geen haram. Het is strict verboden in de Islam om informeel contact te hebben. Enkel formeel zakelijk contact is toegestaan. Tot het punt komen van vrees van"kwijtraken" is zeker haram. Het pad van haram heeft geen enkel succes, en wie dit pad volgt is geen goede man en heeft geen succes, tenzij hij berouw toont.

Dit vers staat in de Koran.

24:30 - Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven

Ten tweede. Luister naar jouw ouders en respecteer hun beslissing. Succes ligt in de gehoorzaamheid van hen.

Deze verzen staan in de Koran.

17-23: En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit �foei� tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord.

 

17-24: En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: �O mijn Heer schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.��


Als deze twee goed zijn, uit aanbidding en liefde voor Allah op de eerste plaats, dan is dit de oplossing. Als Allah het huwelijk laat gebeuren zoals je wenst dan wordt hij geprezen uit dankbaarheid en als Allah het niet laat gebeuren, dan is hij geprezen uit geduld. Alhamdoe li Allah ala koelli 7aal.


Salaam aleikoum





mooi gesproken, akhie, (evenals de bovenstaande post die op de Qor-aan en de Sunnah gebaseerd zijn.

Je moet je ouders trouwens hierover informeren als je met hem wilt trouwen (anders verbreek je het contact).

Ik vind er trouwens niets raars aan dat hij kinderen heeft, als hij maar een moslim is die de rechten van de vrouw kent en de zijn eigen rechten en de salaat niet verwaarloost en Allah de Verheven vreest.

Met andere woorden zijn acties op de Qor-aan en de Sunnah baseert en niet uit begeert of andere interpretaties van huidige geleerdes en hen aanbidt aangezien Allah (Verheven en Geprezen is Hij) zegt:

009.031 اتَّخَذُ 08;ا أَحْبَار 14;هُمْ وَرُهْبَ 75;نَهُمْ أَرْبَاب 11;ا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَالْمَس 16;يحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلا لِيَعْبُ 83;ُوا إِلَهًا وَاحِدًا لا إِلَهَ إِلا هُوَ سُبْحَان 14;هُ عَمَّا يُشْرِكُ 08;نَ
009.031 They take their priests and their anchorites to be their lords in derogation of Allah, and (they take as their Lord) Christ the son of Mary; yet they were commanded to worship but One Allah: there is no god but He. Praise and glory to Him: (Far is He) from having the partners they associate (with Him).

Al-Qur'an, 009.031 (At-Tawba [Repentance, Dispensation])

    Ten tijde dat bovengenoemde ayah werd geopenbaard had Adi bin Hatim r.a. het christendom verlaten en was moslim geworden. Hij vertelde de Profeet salAllahu 'alayhi wa sallam dat geen enkele christen een priester aanbidt. De Profeet salAllahu 'alayhi wa sallam antwoordde hierop:
    �Het is waar dat zijn hun niet aanbidden. Maar wanneer zij (de priesters) iets toestaan, volgen zij (de christenen) het op. En wanneer zij iets verbieden, accepteren zij het als verboden. En dat is het zelfde als aanbidden.�


Als je ouders het niet toelaten ga aub niet dom doen, en als het niet lukt onderschat dan de smeekbedes niet en Allah (Verheven en Geprezen is Hij) zal hem met iemand beters veranderen.

Mijn intentie was niet om iemand te kwesten, moge Allah mij daarvoor vergeven.

En Allah weet het als beste


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Bibo_22

Ik ken hem al een jaar en we kennen elkaar beter dan wie dan ookhet was niet op een halal manier dat geef ik toe.maar door hem ben ik zo anders ik bidde niet nu wel dankzij hem.ik droeg geen hoofddoek nu wel ook dankzij hem hij respecteert me en leidt me op het goede pad het minste wat ik terug kan doen is hem gelukkig maken maar hoe moet ik dat aan mijn ouders uitleggen????


Assalaamu alaikum zuster,

MaanshAllaah dat je het gebed verricht, je hijaab draagt etc. Maar weet beste zuster dat het Allaah Subhana Wa Ta'alaa diegene is die je hiertoe heeft geleid hij is slechts een middel. Als hij er niet was geweest dan had Allaah Subhana Wa Ta'alaa je op een ander manier geleidt naar het gebed, het dragen van een hiijaab etc. Allaah Subhana Wa Ta'alaa is diegene die ons leidt op het rechte pad.
''Allaah leidt hen ermee die Zijn welbehagen zoeken naar wegen van vrede, en Hij brengt hen vanuit de duisternissen naar het licht, met Zijn verlof, en Hij leidt hen naar een rechte pad''.
(5:16)



Moge Allaah Subhana Wa Ta'alaa je bijstaan. Vraag Allaah Subhana Wa Ta'alaa om hulp Hij weet namelijk wat het beste voor je is en wat niet. En zoals de broeders en zusters je hebben geadviseerd, praat met je ouders inshAllaah.

Wassalaam,

Terug naar boven
Bibo_22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibo_22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 02:06

Dank jullie wel voor al jullie reacties.Ik heb met mn ouders gesproken maar die vinden me te jong,ze hebben geen bezwaar tegen hem persoonlijk maar ze willen niet dat ik op mijn 18 trouw mischien komt er van verloving wel wat maar ze vonden het nu niet nodig.

nogmaals erg bedankt voor jullie reacties ik er echt veel aan gehad want ik zat er erg mee.

salam

Toen ik kon zien,heb ik niet gezien,Nu ik heb gezien wil ik niet zien.
Terug naar boven
rachidaela Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 februari 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rachidaela Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2010 om 15:21
Vertel het eerlijk aan je ouders ze komen er tog achter , of vraag Allah om hulp ik weet zeker op een of andere manier gaat Allah je helpen.
Maar je moet ook vragen wrm hij is gescheiden.....?

doei groetjes xxx
Terug naar boven
rachidaela Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 februari 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rachidaela Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2010 om 15:30
kijk, ga naar www.chaima.nl

en dan moet je bij verhalen gaan en dan moet je kijken bij :laat me zien waarvoor ik leef
ddaaar krijg je al je vragen een antwooord van egt waar
dat is ook bik mij gelukt
Terug naar boven
Bibo_22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibo_22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2010 om 18:42

In eerste instantie geplaatst door rachidaela

kijk, ga naar www.chaima.nl

en dan moet je bij verhalen gaan en dan moet je kijken bij :laat me zien waarvoor ik leef
ddaaar krijg je al je vragen een antwooord van egt waar
dat is ook bik mij gelukt

 

Salam alekom, heel erg bedankt voor je tip, ik ben inmiddels geen 18 meer . Ik ben al 21 en die man heb ik al meer dan 2 jaar niet gesproken. Het was gewoon niet voorbestemd dat wij verder zouden gaan Toch nog shokran voor het reageren, ik was dit topic vergeten, grappig eigenlijk om na zo n lange tijd te lezen waar ik 3 jaar geleden aan d8

Toen ik kon zien,heb ik niet gezien,Nu ik heb gezien wil ik niet zien.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.