Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Allah of God?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
elbygirl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elbygirl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Allah of God?
    Geplaatst op: 20 februari 2007 om 05:29

Salaam Alaikum!

Na wat gegoogle vond ik op een site de volgende vraag: Hoe kan ik kiezen tussen islam en christendom?
http://www.digitaledominee.nl/content/viewtopic.php?t=666
Er staan allemaal reacties op van christenen (begrijpelijk als je digitale DOMINEE heet) maar niemand (behalve de dominee...) die vertelt hoe mooi de Islaam is.

Dus...?

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2007 om 06:47
In eerste instantie geplaatst door elbygirl

Salaam Alaikum!

Na wat gegoogle vond ik op een site de volgende vraag: Hoe kan ik kiezen tussen islam en christendom?
http://www.digitaledominee.nl/content/viewtopic.php?t=666
Er staan allemaal reacties op van christenen (begrijpelijk als je digitale DOMINEE heet) maar niemand (behalve de dominee...) die vertelt hoe mooi de Islaam is.

Dus...?

Dus...?

Ik zou zeggen, laat diegenen die een beeld heeft die niet strookt met de praktijk een week lang serieus onderstaand portal doornemen. Dat zou voldoende moeten zijn voor de serieus geinteresseerden.

http://islam.startpagina.nl/

Plaats dit als voorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=wIxIk2Wta58&mode=related& amp; amp; amp;search=

ps. Ik begrijp je titel wel maar hij is een beetje verwarrend. God is Allah en andersom, je kiest in beide gevallen voor dezelfde God, het is alleen een heel ander verhaal of je de laatste openbaringen in de KoraN volgt, verkregen via de profeet Mohammed, vrede zij met hem.

Wa Salaam Alaikum

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2007 om 09:54

Tja het blijft en moeilijke disussie. Allh is een God Jahweh is een God , Brahma is een God etc.

Spreken we hier over dezelfde God?

zeker is het dat een absolute God enkel een kan zijn. vanuit dit standpunt zou jedus kunnen stellen dat al die Goden dezelfde moeten zijn of at anders een van hen slecht in ware God zijn kan.

De moeilijkheid voor Christenen en Joden ligt erin dat het karakter van de God van Mohamed een ander is dan die van het oude Israel.

bv Allah Jahweh (God jahweh) heeft Jahweh alks eeuwige naam.Allah van Mohamed niet.

Jahweh vind Israel heel belangrijk, Allah niet.

Jahweh heeft naar Eigen zeggen Zonen. Allah niet.

Kunne beiden toch dezelfde zijn?

Hoe dan is natuurlijk de vraag.

 

 

Terug naar boven
Fatima2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatima2000 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 01:12

Salaam moe alaikom,

Ik heb ooit van Abdel Jabar van de Ven gehoord dat je Allah in het spraakgebruik moet nemen omdat je van het woord God Goden kan maken en dat kennen we niet in islaam.

Alaikom as salaam wa rahmatoh allahi wabarakatoh

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 06:44
In eerste instantie geplaatst door Fatima2000

Salaam moe alaikom,

Ik heb ooit van Abdel Jabar van de Ven gehoord dat je Allah in het spraakgebruik moet nemen omdat je van het woord God Goden kan maken en dat kennen we niet in islaam.

Alaikom as salaam wa rahmatoh allahi wabarakatoh

Salaam Alaikum,

Klopt helemaal! Tegenover God staat Godin of Goden en het is duidelijk wat de Islam stelt. Allah heeft geen deelgenoten en/of gelijken.

Salaam

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 12:12

Waarom gebruiken Moslims de naam Jahweh niet?

Of zoals je wil Jahweh Allah.

Allah betekent niet meer dan God , maar wanneer Allah werkelijk dezezelfde is Al Jahweh dan is het vreemd dat die naam niet gebruikt wordt. Omadat Jahweh heeft gezegd dat dit zijn naam is in alle eeuwigheid.

schamen Moslims zich over de Naam van God?

Weet je iets anders wat er mee verwant is.

waarom noemen Moslims Jeshuah Isu?

Jeshuah betekent niets meer of minder dan Genade is uit Jawheh.

Waarom getuigenen Moslims niet opelijk dat Jawheh Allah is ?

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 12:36

Taalkundige betekenis van het Arabisch woord Allah

Het Arabisch woord 'Allah' kent geen meervoudsvorm en is mannelijk noch vrouwelijk. Etymologisch is het een samentrekking van {al} (lidwoord) en {ilah} (het opperwezen, het wezen dat aanbeden wordt). Het woord Allah is dus gewoon het Arabisch equivalent voor het Nederlandse woord 'God'. Zoals men in het Frans 'Dieu' zegt, of in het Nederlands 'God', zo zegt men in het Hebreeuws 'Yahweh' en in het Arabisch 'Allah'. Is God een andere god dan Dieu? De vraag klinkt absurd, maar ze is van hetzelfde gehalte als de uitdrukking dat Allah een andere god is dan God. 'Allah, de god van de Muslims', betekent precies hetzelfde als 'Dieu, de god van de Muslims', of 'God, de god van de Muslims'. Taalkundig slaat de uitdrukking dus nergens op, maar politiek wordt ze wel gebruikt om een kloof te slaan met Muslims, en hen te degraderen tot mensen die een andere God aanbidden - waarbij uiteraard ge�mpliceerd wordt dat de eigen God beter is.

Wiens God is God (Allah, Yahweh, Dieu, enz.)?

Als men aan Arabisch sprekende Christenen vraagt wie zij aanbidden, zullen zij antwoorden: Allah. De Arabische Bijbel vertaalt God inderdaad als Allah. Voor Muslims is hier meer aan de hand dan een taalkundig gegeven, vermits volgens de Islam Joden, Christenen en Muslims allen in dezelfde Ene God geloven. Het is ook zo dat volgens de Koran iedereen die in God gelooft en deugdelijk handelt, naar de hemel kan gaan, ongeacht de naam van het geloof waartoe men behoort.

Voor mij is dit een zeer heldere uiteenzetting hoe het zit. 

 http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert8.htm

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 14:21

 

doet me denken aan dit stukje:daar word het ook mooi uitgelegd

  http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=13821&st art=0

 

Uitleg:

Allah is een Naam.
God is een zelfstandig naamwoord.

Waarom?

Omdat God ook vrouwelijk kan zijn = Godin......en ook meervoud = Goden.

Vertel mij eens, heb je wel eens in het Arabisch een vrouwelijke naam-vorm gehoort van ALLAH??? [astagfirullahi]
NEE!!!!!!!!
En vertel mij eens is er een meervouds-vorm van de naam van ALLAH???
NEE!!!!!!!!

Dus waar halen de Christenen het vandaan om ALLAH [zoals Jezus dat in de Passion of the Christ ook zegt] een DRIEEENHEID toe te kennen????

Dat kan ook niet, want Allah is de Enige [= Hij die geen dualiteit bezit]

Je kunt onder het woord GOD, vele dingen plaatsen, zoals JHWH, Krishna, Buddha enz....maar geen ALLAH, omdat ALLAH niet een GOD-heid reperesenteert, maar ALLAH zelf.......oeoeoeoeo moeilijk he om te begriijpen, je moet het diep in je voelen om dit te kunnen begrijpen.....als je dit werkelijk wilt bereiken moet je dagelijks de Naam van ALLAH diep in jezelf reciteren....

Om het anders te zeggen:

Arabisch:

ILAAH.........ILAAHAT.........AALIHAT

Aramees:

ALAHA.........ALAHTA.........ALAHEH/ALAHTEH

Hebreeuws:

EEL.........EELAAH.........ELOHIM

Nederlands:

GOD..........GODIN.........GODEN

Dit zijn dus vertalingen van het woord GOD [en afgeleiden daarvan]

Maar NU:

Arabisch:

ALLAH

Aramees:

ALLAH

Hebreeuws:

ALLAH

Nederlands:

ALLAH

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 15:15
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

 

doet me denken aan dit stukje:daar word het ook mooi uitgelegd

  http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=13821&st art=0

 

Uitleg:

Allah is een Naam.
God is een zelfstandig naamwoord.

Waarom?

Omdat God ook vrouwelijk kan zijn = Godin......en ook meervoud = Goden.

Vertel mij eens, heb je wel eens in het Arabisch een vrouwelijke naam-vorm gehoort van ALLAH??? [astagfirullahi]
NEE!!!!!!!!
En vertel mij eens is er een meervouds-vorm van de naam van ALLAH???
NEE!!!!!!!!

Dus waar halen de Christenen het vandaan om ALLAH [zoals Jezus dat in de Passion of the Christ ook zegt] een DRIEEENHEID toe te kennen????

Dat kan ook niet, want Allah is de Enige [= Hij die geen dualiteit bezit]

Je kunt onder het woord GOD, vele dingen plaatsen, zoals JHWH, Krishna, Buddha enz....maar geen ALLAH, omdat ALLAH niet een GOD-heid reperesenteert, maar ALLAH zelf.......oeoeoeoeo moeilijk he om te begriijpen, je moet het diep in je voelen om dit te kunnen begrijpen.....als je dit werkelijk wilt bereiken moet je dagelijks de Naam van ALLAH diep in jezelf reciteren....

Om het anders te zeggen:

Arabisch:

ILAAH.........ILAAHAT.........AALIHAT

Aramees:

ALAHA.........ALAHTA.........ALAHEH/ALAHTEH

Hebreeuws:

EEL.........EELAAH.........ELOHIM

Nederlands:

GOD..........GODIN.........GODEN

Dit zijn dus vertalingen van het woord GOD [en afgeleiden daarvan]

Maar NU:

Arabisch:

ALLAH

Aramees:

ALLAH

Hebreeuws:

ALLAH

Nederlands:

ALLAH

Waarom zou God ook niet vrouwlijk kunnen zijn? Ken jij God? Of laat ik het zo zeggen,beschrijf Allah eens... Niemand kent God... Niemand.... En wie beweerd van wel,mag het bewijs laten zien.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 01:37

@Testudo:

Klopt niet veel van wat je zegt! Moslims 'kennen' Allah wel degelijk via de Heilige Koran. Hij heeft daarin duidelijk geopenbaard en getoond wat zijn wensen zijn. Daarme maakt Hij zich kenbaar. Hij is niet mannelijk noch vrouwelijk. Hij zegt dat zelf meerdere malen in de Koran Zelf. Ken mij geen deelgenoten toe, want die zijn er niet. Ik ben de Schepper en de Maker. Een deelgenoot is iets of iemand waarmee je iets deelt, het woord zegt het eigenlijk al.

Vervolgens is het wel zeer beperkend om te denken dat Allah in de orde van grote van mensen kan worden ingedeeld (vrouwelijk en mannelijk). Dan sla je toch de plank heel erg mis en heb je wel een heel plat beeld van hoe Allah als entiteit moet worden geclassificeerd (voorzover je over classificatie kan of mag spreken).  

 

4. De Vrouwen (A-Nisaae)

48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 10:50

Maar nog steeds is niet beantwoord waarom men alah niet bij Zijn Naam Jahweh noemt.

 

 

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 12:08
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Maar nog steeds is niet beantwoord waarom men alah niet bij Zijn Naam Jahweh noemt.






was dat niet omdat Jahweh, "Ik ben" of "Ik ben er" of
"Ik ben die Ik ben" betekent en daarom niet toepasselijk
zou zijn voor mensen om dit uit te spreken?
Terug naar boven
*NiC* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *NiC* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2007 om 04:03
Beste Moslima82,

Je schreef: "...Dus waar halen de Christenen het vandaan om ALLAH [zoals Jezus dat in de Passion of the Christ ook zegt] een DRIEEENHEID toe te kennen????..."

In de bijbel staat God is de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. God is alles. Daar komt het vandaan.

Groetjes,
NiC
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 13:43
Laat het nou zo zijn dat Chriostenen in de arabische wereld God Allah
noemen, dan is het nog de vraag of hun Allah dezelfde is als de Allah van
de Moslims. Er zijn veel overeenkomsten, maar ook grote verschillen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 14:09

Het is spijkers op laag water zoeken!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 11:14
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Het is spijkers op laag water zoeken!


Raar dat de vraag van Herne  onbeantwoord blijft. Of het spijkers op laag water zoeken is betwijfel ik.
HEER staat voor YHWH.

Exodus 6:
2 God zei tegen Mozes: �Ik ben de HEER . 3 Ik ben aan Abraham, Isaak en Jakob verschenen als God, de Ontzagwekkende, maar mijn naam HEER heb ik niet aan hen bekendgemaakt.


Exodus 3:

14 Toen antwoordde God hem: �Ik ben die er zijn zal. Zeg daarom tegen de Isra�lieten: �IK ZAL ER ZIJN heeft mij naar u toe gestuurd.��

15 Ook zei hij tegen Mozes: �Zeg tegen hen: �De HEER heeft mij gestuurd, de God van uw voorouders, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob. En hij heeft gezegd: �Zo wil ik voor altijd heten, met die naam wil ik worden aangeroepen door alle komende generaties.��

 

 

Jesaja 42:

8 Ik ben de HEER , dat is mijn naam.

 

 

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 11:45
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Het is spijkers op laag water zoeken!


Raar dat de vraag van Herne  onbeantwoord blijft. Of het spijkers op laag water zoeken is betwijfel ik.
HEER staat voor YHWH.

[QUOTE] Exodus 6:
2 God zei tegen Mozes: �Ik ben de HEER . 3 Ik ben aan Abraham, Isaak en Jakob verschenen als God, de Ontzagwekkende, maar mijn naam HEER heb ik niet aan hen bekendgemaakt.


Exodus 3:

14 Toen antwoordde God hem: �Ik ben die er zijn zal. Zeg daarom tegen de Isra�lieten: �IK ZAL ER ZIJN heeft mij naar u toe gestuurd.��

15 Ook zei hij tegen Mozes: �Zeg tegen hen: �De HEER heeft mij gestuurd, de God van uw voorouders, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob. En hij heeft gezegd: �Zo wil ik voor altijd heten, met die naam wil ik worden aangeroepen door alle komende generaties.��

Jesaja 42:

8 Ik ben de HEER , dat is mijn naam.

Misschien helpt dit:

YHWH is een vertaling vanuit het Joods. De uitspraak is onbekend voor iedereen behalve voor God zelf. Het is de betekenis van het woord waar het om gaat! Als je eenmaal de betekenis kent en begrijpt snappen jullie denk ik beter dat dezelfde betekenis(sen) in de Koran staan vermeld.  

http://www.youtube.com/watch?v=J58Y7UCkrMA&mode=related& amp; amp; amp; amp; amp;search=

http://www.youtube.com/watch?v=kImtCArzfrc&mode=related& amp; amp; amp; amp; amp;search=

De vraag die Duideherne stelt (stelde) is er een die op vele (voornamelijk) Christelijke sites wordt gesteld in de hoop een 'hiaat' te vinden in de toch al zo onmogelijke taak, de Koran te kraken!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 13:40
Maar er staat wel :
�Zo wil ik voor altijd heten, met die naam wil ik worden aangeroepen door alle komende generaties.��


Dit wekt bij mij niet de indruk dat iemand die naam zomaar mag wijzigen door een andere naam.
Ook als die min of meer dezelfde betekenis kan hebben.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2007 om 16:25

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Maar er staat wel :
�Zo wil ik voor altijd heten, met die naam wil ik worden aangeroepen door alle komende generaties.��


Dit wekt bij mij niet de indruk dat iemand die naam zomaar mag wijzigen door een andere naam.
Ook als die min of meer dezelfde betekenis kan hebben.

Als je goed hebt opgelet is het algemeen bekend dat men niet weet hoe YHWH dient te worden uitgesproken (toeval?). Dus de mens kan al niet (meer) voldoen aan de oproep van God, omdat de mens niet zorgvuldig genoeg geweest is bij het bewaren van de uitspraak. Zoals in het filmpje ook wordt gezegd was het in Joodse kringen (toen men nog wel kennis had over de juiste uitspraak) min of meer verboden buiten de synagoge (geloofsplaats) uberhaubt de naam uit te spreken. Het filmpje bevestigd enkel datgene dat in Joods en Christelijke kringen al heel lang bekend is. De betekenis van de vertaling van YHWH is wel bekend, en deze wordt uitgelegd in zeer duidelijke bewoordingen in het filmpje. Er wordt niets verandert of er wordt niet afgeweken. Luister nu even goed wat deel 2 van het filmpje uitlegt. Wat is de betekenis van de wortel van het woord YHWH, daar gaat het om. Als je die wortel dus vertaald in het Arabisch kom je dus uit op niet min of meer gelijke woorden, nee, de gelijkenis is zeer treffend. Toeval? Tsja op die manier is alles toeval en gaan we ook geloven dat we van de apen afstammen en dat alles om ons heen een grote kansberekening is zoals de atheistische wetenschappers ons graag doen geloven.  

Het is eigenlijk heel eenvoudig.

YHWH =

The Living

The Self-Subsisting

The Eternal

The One Who sustains and protect all that exists

=Al-Hayyul-Qayyum

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 12:44
Zelf denk ik niet dat je kunt stellen dat :
als  ik de betekenissen van de naam Abdul-Khaliq  neem -  en mij  zo noem- dan ben ik blijkbaar Abdul-Khaliq.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 13:15

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Zelf denk ik niet dat je kunt stellen dat :
als  ik de betekenissen van de naam Abdul-Khaliq  neem -  en mij  zo noem- dan ben ik blijkbaar Abdul-Khaliq.

Het is natuurlijk appels met peren vergelijken, maar ik doe een poging.

Abdul = dienaar, Khaliq = Schepper, vrij vertaald is het dienaar van de Schepper. Jij kunt jezelf ook zo noemen. Of je het wilt is een andere vraag. Dat betekent natuurlijk niet dat door het dragen van 'mijn' naam jij mij wordt. Dat snappen we allemaal wel. Maar ik herhaal wat al eerder is gezegd. Het gaat hier niet om de naam JHWH, want JWHW is een vertaling vanuit een Joods stamwoord te weten (zie hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:YHWH.svg) de betekenis van het woord (de stam) is waar het omgaat. 

(zie hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:YHWH.svg) = het orgineel JHWH is de vertaling

De betekenis van het woord (zie hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:YHWH.svg) =  

The Living

The Self-Subsisting

The Eternal

The One Who sustains and protect all that exists

Dit staat in de Koran vermeld als de belangrijkste namen van Allah te weten:

Al-Hayyul-Qayyum

Mocht ik het fout hebben, moge Allah mij vergeven.

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 13:47

Neen jongens en meisjes jullie redenen zijn allemaal frutututu.

Het is duidelijk dat een moslim de naam Jahweh helemaal nie mag gebruiken.

En het is tch wel een makkelijke naam JAHWEH.

Volgens Jahweh is dit zijn eeuwige naam.

Volgens Moslims niet.

dus Moslims volgen niet Jahweh.

Zo simpel is het.

Allah betekent God in hetArabisch prima. Bogu betekent God inhet salvish. Elohim betekent god in het hebrueews.

Maar Jaweh betekent niet God. Jahweh betekent  ik zal bewijze te zijn die Ik zijn zal.

Jahweh Elohin is dusniet hetzelfde als Elhim apart.

allah betekent dus niet noodzakerlijkerewijs Jahweh.

Dat  kan ook niet want Jahweh is de God van Israel.

En daar hebben Arabieren dan weer een hekel aan.

Maar ik wacht nog op de eerste Moslim die hier op die bord getuigd over de God van Mozes.

Laat hen slechts zeggen :" Ik geloof in de God van Israel, Jahweh"

Dan wordt het wellicht geloofwaardig datze de god van Mozes aanbidden en de God van Jezus. Want de naam jeshuah betekent genade is uit Jahweh. niet genade is uit god..

maar ik denk dat ze dit niet door hun strot kunnen krijgen. :-)

Ik denk dat de koran bewijs genoeg is. Mohamed durfde de naam Jahweh niet te gebruiken omdat Jahweh verboden had om Zijn naam ijdel te gebruiken.

Mohamed is NIET uit Jahweh.

De Islam is niet uit Jahweh.

Het is zo gemakkelijk aan te tonen:-)

Kijk ik ben Herne. Een Druide

.God is Jahweh en  Jeshua(genade is uit Jahweh) is Zijn Zoon . Zijn dood was als offer tot heil van de mensen.

Zie je.

Ik ben niet door de duivel bezeten ik kan dit heel gemakkelijk verklaren :-))

Kijk maar eens hoe moeilijk het is voor jullie moslims om dit zelfde te zeggen.

Probeer het maar eensdan zul je wetn hoe moeilijk dit is.

Probeer maar een luid te zeggen allah is Jahweh.

En de genade van Jahweh is ons heil (Vertaald jeshuah is ons heil.)

groetjes herne

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 14:03

Waarom ga je niet inhoudelijk in op het eerder genoemde filmpje waarin toch op een hele normale manier uit de doeken wordt gedaan hoe het zit? Waarom doe je dat niet Herke?

http://www.youtube.com/watch?v=J58Y7UCkrMA&mode=related& amp; amp; amp; amp; amp; amp;search=

http://www.youtube.com/watch?v=kImtCArzfrc&mode=related& amp; amp; amp; amp; amp; amp;search=

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 14:13

In eerste instantie geplaatst door Testudo[/QUOTE

Waarom zou God ook niet vrouwlijk kunnen zijn? Ken jij God? Of laat ik het zo zeggen,beschrijf Allah eens... Niemand kent God... Niemand.... En wie beweerd van wel,mag het bewijs laten zien.
Waarom zou God ook niet vrouwlijk kunnen zijn? Ken jij God? Of laat ik het zo zeggen,beschrijf Allah eens... Niemand kent God... Niemand.... En wie beweerd van wel,mag het bewijs laten zien.[/QUOTE]

]

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

 

in de Quran is de naam ALLAH een unieke NAAM....in Sura Maryam staat :

19:65 = HEL TA'LAM LAHU SAMIYYA = KEN JE EEN NAAM VOOR HEM????

Dus is Allah(swt) geen vrouwelijke naam,

 

In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

Zeg: "Hij is Allah, (als) Enige.

Allah is as-Sammad.

Hij heeft niet verwekt, noch is Hij verwekt.

En niet ��n is aan Hem gelijk."

Uitleg

Met 'Zeg' wordt hier bedoeld; zeg met volledige overtuiging en kennis van datgene wat uitgesproken wordt. Hij is Allah, als Enige. Die als kenmerk heeft; Eenheid. Zo is Hij de Enige Die compleet is. Hij beschikt over de Schone Namen, Verheven Eigenschappen en Daden. Zo is Hij de Alwetende Wiens kennis alles omvat, de Zachtaardige Wiens zachtaardigheid compleet is en de Meest Genadevolle Wiens genade alles overtreft. Zo is het ook met Zijn overige Eigenschappen. Hij kent geen gelijke. Alllah is as-Sammad, dit wil zeggen dat Hij Degene is van wie iedereen afhankelijk is, terwijl Hij van niemand afhankelijk is. Hij is Zichzelf Genoegzaam. Het spreekt voor zich dat uit Allah's Perfectie voortvloeit dat Hij niet verwekt, noch verwekt is en dat niet ��n aan Hem gelijk is, niet in Zijn Namen, Eigenschappen en Daden.

Deze Soerah behandelt de Eenheid van Allah wat betreft Zijn Namen en Eigenschappen.

  1. Allah (God in al zijn Majesteit)

  2. ar-Rahman (de Meest Barmhartige)

  3. ar-Rahim (de Meest Genadevolle)

  4. al-Malik (de Absolute Heerser)

  5. al-Quddus (de Heilige)

  6. as-Salam (de Bron van Vrede)

  7. al-Mu'min (de Beschermer van Geloof)

  8. al-Muhaymin (de Beschermer & Beheerder)

  9. al-'Aziz (de Machtige)

  10. al-Jabbar (de Onweerstaanbare)

  11. al-Mutakabbir (de Majesteuze)

  12. al-Khaliq (de Schepper)

  13. al-Bari' (de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen.)

  14. al-Musawwir (de Vormgever)

  15. al-Ghaffar (de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.)

  16. al-Qahhar (de Onderwerper)

  17. al-Wahhab (de Gever)

  18. al-Razzaq (de Schenker van onderhoud)

  19. al-Fattah (de Opener)

  20. al-'Alim (de Alwetende)

  21. al-Qabid (de Samentrekker)

  22. al-Basit (de Verruimer)

  23. al-Khafid (de Vernederaar)

  24. al-Rafi' (de Verheffer)

  25. al-Mu'izz (de Schenker van Eer)

  26. al-Mudhill (de Onteerder)

  27. as-Sami' (de Alhorende)

  28. al-Basir (de Alziende)

  29. al-Hakam (de Rechter)

  30. al-'Adl (de Rechtvaardige)

  31. al-Latif (de Subtiele)

  32. al-Khabir (de Bewuste)

  33. al-Halim (de Verdraagzame)

  34. al-'Azim (de Grote)

  35. al-Ghafur (de Meest Vergevingsgezinde)

  36. ash-Shakur (de Dank Aanvarende)

  37. al-'Ali (de Allerhoogste)

  38. al-Kabir (de Bezitter van Grootheid)

  39. al-Hafiz (de Beschermer)

  40. al-Muqit (de Onderhouder)

  41. al-Hasib (de Opsteller van de Rekening)

  42. al-Jalil (de Sublieme)

  43. al-Karim (de Edelmoedige)

  44. ar-Raqib (de Waakzame)

  45. al-Mujib (de Verhoorder)

  46. al-Wasi' (de Alomvattende)

  47. al-Hakim (de Wijze)

  48. al-Wadud (de Liefhebbende)

  49. al-Majid (de Luisterrijke)

  50. al-Ba'ith (de Opwekker van de Doden)

  51. ash-Shahid (de Getuige)

  52. al-Haqq (de Waarheid)

  53. al-Wakil (de Gevolmachtigde)

  54. al-Qawiy (de Sterke)

  55. al-Matin (de Standvastige)

  56. al-Waliy (de Beschermende Vriend)

  57. al-Hamid (de Prijzenswaardige)

  58. al-Muhsi (de Optekenaar)

  59. al-Mubdi' (de Voortbrenger)

  60. al-Mu'id (de Hersteller)

  61. al-Muhyi (de Levengevende)

  62. al-Mumit (de Levenontnemer)

  63. al-Hayy (de Eeuwiglevende)

  64. al-Qayyum (de Zelfbestaande)

  65. al-Wajid (de Vinder)

  66. al-Majid (de Nobele)

  67. al-Wahid (de Unieke)

  68. as-Samad (de Onafhankelijke)

  69. al-Qadir (de Machtige)

  70. al-Muqtadir (de Meest Machtige)

  71. al-Muqaddim (Degene die Bevordert)

  72. al-Mu'akhkhir (de Vertrager)

  73. al-Awwal (de Eerste)

  74. al-Akhir (de Laatste)

  75. az-Zahir (de Openlijke)

  76. al-Batin (de Verborgene)

  77. al-Waali (de Legeerder)

  78. al-Muta'ali (de Meest Verhevene)

  79. al-Barr (de Bron van Alle Goedheid)

  80. at-Tawwab (de Berouwaanvaardende)

  81. al-Muntaqim (de Vergelder)

  82. al-'Afuw (de Schenker van Vergiffenis)

  83. ar-Ra'uf (de Milde)

  84. Maliku-l-Mulk (de Bezitter van Soevereiniteit)

  85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram (de Heer van Glorie en Eer)

  86. al-Muqsit (de Billijke)

  87. al-Jami' (de Verzamelaar)

  88. al-Ghani (de Zelftoerijkende)

  89. al-Mughni (de Verrijker)

  90. al-Mani'eh (de Verhinderaar)

  91. ad-Darr (de Brenger van Nood)

  92. an-Nafi'eh (de Begunstiger)

  93. an-Nur (het Licht)

  94. al-Hadi (de Gids)

  95. al-Badi'eh (de Blijvende)

  96. al-Baqi' (de Eeuwige)

  97. al-Warith (de Erfgenaam)

  98. ar-Rashid (de Gids naar het Juiste Pad)

  99. as-Sabur (de Geduldige)


 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 14:26

Een schrijffoutje waarschijnlijk Mijn titel is Herne Niet Herke.

En waarom probeer je erom heen te huppelen.

Zeg gewoon wanneer je gelooft dat Mozes een profeet is jahweh is allah. oftewel Jahweh is God.

en wanneer je gelooftdat jeshuaheen profeet was noem hem dan bewust bij zijn naam jeshuah. niet ISU. geen jood weet waar je het over hebt. jeshuah was geen arabie.r jeshuah. Vertaalt genade is uit jahweh. Dat was de naam van die profeet.

Jeshua.

Wat is jouw probleem?

Waarom durf jij niet te getuigen dat Mozes de profeet was van Jahweh.

Waarom durf je niet de werkelije naam tegebruien van die mens die jij Isu noemt. jeshua. Genade is uit Jahweh.

Ben je soms bezeten????

 

 

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 14:33

Mijn probleem? Zo zie ik het niet. Ook dat huppelen zie ik ook niet. Wat ik zie zijn voldoende tegenargumenten over waar het om te doen is. Jij begon over JHWH en waarom de Moslim deze vertaling van de wortel Ik Ben of To Be niet gebruikt. Wel hij wordt gebruikt enkel op de Arabische manier en op de wijze zoals deze in de Koran vermeld staat. Dat jij dit niet kan erkennen is eerder jouw probleem. Bezeten? Ik weet niet waar je het over hebt.

ps. excuses voor de typefout met je naam. Dat ging in de haast denk ik. Hopelijk ga je daar niet al teveel op letten want dan heb ik met jou een dagtaak .

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 14:45
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Een schrijffoutje waarschijnlijk Mijn titel is Herne Niet Herke.

En waarom probeer je erom heen te huppelen.

Zeg gewoon wanneer je gelooft dat Mozes een profeet is jahweh is allah. oftewel Jahweh is God.

en wanneer je gelooftdat jeshuaheen profeet was noem hem dan bewust bij zijn naam jeshuah. niet ISU. geen jood weet waar je het over hebt. jeshuah was geen arabie.r jeshuah. Vertaalt genade is uit jahweh. Dat was de naam van die profeet.

Jeshua.

Jou praatjes komen voort uit het christendom niet vanuit de islam dus hoef je dat ook niet andere mensen aan te praten

Ben je soms bezeten????

Jou topics lijken wel te komen van een bezeten iemand,hieronder jou christelijke verklaring,

en hier nog een leuke spreuk

Spreuk:
Het evangelie is veel te ingewikkeld voor volwassenen.
Alleen een kind kan het begrijpen.
(naar Matth��s 18:3)

Wij moslims houden het bij de koraan dus hoef je het niet verder te proberen

Jahweh is redding.

Vatten we het voorgaande nu samen dan is om te beginnen hierboven gesteld dat Jezus Christus de vorst is van de heerscharen die in de hemel zijn en die onder aanvoering van Jezus de eindstrijd zullen aangaan met de antichrist en zijn leger. De man met het zwaard die tegenover Jozua stond maakte zich bekend als de vorst van ditzelfde heer (leger) des Heren. Dat betekent dat hij dezelfde vorst is die later onder de naam Jeshua (Jahshua) als mens Zijn discipelen onderrichtte en hen voorbereidde op hun taak om het door Hem op deze wereld gevestigde Koninkrijk Gods verder uit te breiden. De naam Jeshua (Jahshua) betekent �Jahweh is redding� of ook �redding� en is dezelfde naam als Jozua. Dus: Jozua = Jeshua (Jahshua). Uit Numeri 13:16 blijkt dat Jozua zijn naam op latere leeftijd van Mozes ontving: �Dit zijn de namen der mannen, die Mozes uitzond om het land te verspieden; en Mozes noemde Hosea, de zoon van Nun, Jozua�. De profeet Mozes zag met deze naamsverandering al vooruit naar de Jozua van het nieuwe verbond.
De naam Jeshua is daarom niet zomaar een loze kreet want de enige redder die wij kennen is Jezus Christus, die ten tijde van Zijn aanwezigheid op deze wereld de naam Jeshua droeg. Deze naam had daarom ontegenzeggelijk betrekking op Hemzelf want Hij was Jahweh(!) die als redder der wereld kwam.
Abraham besefte dat hij Jahweh, de rechter der ganse aarde, tegenover zich had staan. Dit komen we opnieuw tegen in de belijdenis van Petrus in Handelingen 10:42: �en Hij heeft ons geboden het volk te prediken en te betuigen, dat Hij het is, die door de Vader is aangesteld tot rechter over levenden en doden�. Wat wordt bevestigd door de uitspraak van Jezus in Joh. 5:22: �Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft het gehele oordeel aan de Zoon gegeven�.
Abraham herkende Jahweh en Petrus sprak over Jeshua. Beiden herkenden dezelfde Jahweh, waarbij Petrus Hem had leren kennen als de timmerman uit Nazareth die als Jeshua (Jahshua) door het leven ging. Jozua ontmoette op zijn beurt Jahweh als de vorst van het heer des Heren, de Jozua (Jeshua) van het nieuwe verbond.

Zetten we het een en ander op een rij dan ziet het er zo uit:

  • Abraham ontmoette Jahweh, als rechter der gehele aarde.
  • Jozua ontmoette Jahweh, als vorst van het heer des Heren, de Here der heerscharen en de Jozua van het nieuwe verbond.
  • Petrus getuigde van Jahweh die als mens de naam Jeshua (Jahshua) droeg, de rechter over levenden en doden.

Alles bij elkaar opgeteld is de uitkomst: Jahweh = Jahshua HaMoshieyach = Jezus Christus. Dit heeft nogal wat gevolgen voor bepaalde lieden die zich er tot op heden op beroepen dat zij als nazaten van Abraham terug kunnen vallen op het (verouderde) verbond wat Jahweh ooit met Abraham heeft gesloten. Diezelfde Jahweh hebben zij als Jahshua HaMoshieyach (= Messias) afgewezen en daar zullen ze t.z.t. nog wel iets over te horen krijgen!

 

 

Waarom durf jij niet te getuigen dat Mozes de profeet was van Jahweh.

Waarom durf je niet de werkelije naam tegebruien van die mens die jij Isu noemt. jeshua. Genade is uit Jahweh.

schamen Moslims zich over de Naam van God?

Deze naam komt niet voor bij de 99 namen van Allah

Weet je iets anders wat er mee verwant is.

waarom noemen Moslims Jeshuah Isu?

Isa bedoel je?en geen Isu.......

Jeshuah betekent niets meer of minder dan Genade is uit Jawheh.

Waarom getuigenen Moslims niet opelijk dat Jawheh Allah is ?

 

Ik ben deze hele naam nooit eerder tegengekomen bij de islam alleen bij het christendom zie bovenstaande,

dus wie is er nu bezeten? jij verward het christendom met de islam.....

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 15:21
Ik vind wel dat Druide hier een punt heeft. Het is niet voor niks dat
Jehshua in de koran niet bij zijn echte naam genoemd wordt. want wat
betekent de naam Isa nu eigenlijk? De naam Jehshua uitsprken impliceert
in feite al een erkenning van zijn bijzondere status.

Zo kom ik tot de conclusie dat het mogelijk is dat Je het over dezelfde
God kunt hebben, terwijl er sprake is van verschillende namen en dat het
evengoed mogelijk is dat je het over verschillende Goden hebben ook al
is er sprake van dezelfde naam (zoals de christenen in het MO GOD Allah
noemen.

Het komt me overigens voor dat Druide ten aanzien van de persoon van
Jehsua voortschrijdend inzicht deelachtig is geworden
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 15:29
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Een schrijffoutje waarschijnlijk Mijn titel is Herne Niet Herke.

En waarom probeer je erom heen te huppelen.

Zeg gewoon wanneer je gelooft dat Mozes een profeet is jahweh is allah. oftewel Jahweh is God.

en wanneer je gelooftdat jeshuaheen profeet was noem hem dan bewust bij zijn naam jeshuah. niet ISU. geen jood weet waar je het over hebt. jeshuah was geen arabie.r jeshuah. Vertaalt genade is uit jahweh. Dat was de naam van die profeet.

Jeshua.

Jou praatjes komen voort uit het christendom niet vanuit de islam dus hoef je dat ook niet andere mensen aan te praten

Neen hoor met /christendom heeft dit niks te maken. Enkel met geschiedenis.

 

Ben je soms bezeten????

Jou topics lijken wel te komen van een bezeten iemand,hieronder jou christelijke verklaring,

en hier nog een leuke spreuk

Spreuk:
Het evangelie is veel te ingewikkeld voor volwassenen.
Alleen een kind kan het begrijpen.
(naar Matth��s 18:3)

Hahaha:-) geweldig Moslima:-) Neen ik ben geen Christen. teminste ik bedoel hiermee dat ik geen deel uitmaak van die kerken die zich christen noemen.

maar dat wil niet zeggen dat ik jahweh of Zijn Zoon jeshua ontken.

integendeel, Mijn Heer El die ik persoonlik ken is dezelfde als jahweh.

En Jeshua is zijn zoon.

er is werkelijk geen andere getuigenis die van enige waarde is.

Nu zul je weillicht willen  inbrengen dat mijn getuigenis vals is.

Wel laat ik het zo zeggen.

Er zijn twee druiden genaamd herne en cernunos die getuigenis zullen afleggen op de straten van Jerusalem.

laat Jahweh maar oordelen wiens getuigenis meer van waarde is.

ps ik snap werkelijkniet waarom mensen zograag naar de hel gaan.

Groetejes Herne

 

 

 

Wij moslims houden het bij de koraan dus hoef je het niet verder te proberen

Jahweh is redding.

Vatten we het voorgaande nu samen dan is om te beginnen hierboven gesteld dat Jezus Christus de vorst is van de heerscharen die in de hemel zijn en die onder aanvoering van Jezus de eindstrijd zullen aangaan met de antichrist en zijn leger. De man met het zwaard die tegenover Jozua stond maakte zich bekend als de vorst van ditzelfde heer (leger) des Heren. Dat betekent dat hij dezelfde vorst is die later onder de naam Jeshua (Jahshua) als mens Zijn discipelen onderrichtte en hen voorbereidde op hun taak om het door Hem op deze wereld gevestigde Koninkrijk Gods verder uit te breiden. De naam Jeshua (Jahshua) betekent �Jahweh is redding� of ook �redding� en is dezelfde naam als Jozua. Dus: Jozua = Jeshua (Jahshua). Uit Numeri 13:16 blijkt dat Jozua zijn naam op latere leeftijd van Mozes ontving: �Dit zijn de namen der mannen, die Mozes uitzond om het land te verspieden; en Mozes noemde Hosea, de zoon van Nun, Jozua�. De profeet Mozes zag met deze naamsverandering al vooruit naar de Jozua van het nieuwe verbond.
De naam Jeshua is daarom niet zomaar een loze kreet want de enige redder die wij kennen is Jezus Christus, die ten tijde van Zijn aanwezigheid op deze wereld de naam Jeshua droeg. Deze naam had daarom ontegenzeggelijk betrekking op Hemzelf want Hij was Jahweh(!) die als redder der wereld kwam.
Abraham besefte dat hij Jahweh, de rechter der ganse aarde, tegenover zich had staan. Dit komen we opnieuw tegen in de belijdenis van Petrus in Handelingen 10:42: �en Hij heeft ons geboden het volk te prediken en te betuigen, dat Hij het is, die door de Vader is aangesteld tot rechter over levenden en doden�. Wat wordt bevestigd door de uitspraak van Jezus in Joh. 5:22: �Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft het gehele oordeel aan de Zoon gegeven�.
Abraham herkende Jahweh en Petrus sprak over Jeshua. Beiden herkenden dezelfde Jahweh, waarbij Petrus Hem had leren kennen als de timmerman uit Nazareth die als Jeshua (Jahshua) door het leven ging. Jozua ontmoette op zijn beurt Jahweh als de vorst van het heer des Heren, de Jozua (Jeshua) van het nieuwe verbond.

Zetten we het een en ander op een rij dan ziet het er zo uit:

  • Abraham ontmoette Jahweh, als rechter der gehele aarde.
  • Jozua ontmoette Jahweh, als vorst van het heer des Heren, de Here der heerscharen en de Jozua van het nieuwe verbond.
  • Petrus getuigde van Jahweh die als mens de naam Jeshua (Jahshua) droeg, de rechter over levenden en doden.

Alles bij elkaar opgeteld is de uitkomst: Jahweh = Jahshua HaMoshieyach = Jezus Christus. Dit heeft nogal wat gevolgen voor bepaalde lieden die zich er tot op heden op beroepen dat zij als nazaten van Abraham terug kunnen vallen op het (verouderde) verbond wat Jahweh ooit met Abraham heeft gesloten. Diezelfde Jahweh hebben zij als Jahshua HaMoshieyach (= Messias) afgewezen en daar zullen ze t.z.t. nog wel iets over te horen krijgen!

 

 

Waarom durf jij niet te getuigen dat Mozes de profeet was van Jahweh.

Waarom durf je niet de werkelije naam tegebruien van die mens die jij Isu noemt. jeshua. Genade is uit Jahweh.

schamen Moslims zich over de Naam van God?

Deze naam komt niet voor bij de 99 namen van Allah

Weet je iets anders wat er mee verwant is.

waarom noemen Moslims Jeshuah Isu?

Isa bedoel je?en geen Isu.......

Jeshuah betekent niets meer of minder dan Genade is uit Jawheh.

Waarom getuigenen Moslims niet opelijk dat Jawheh Allah is ?

 

Ik ben deze hele naam nooit eerder tegengekomen bij de islam alleen bij het christendom zie bovenstaande,

dus wie is er nu bezeten? jij verward het christendom met de islam.....

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2007 om 16:13

Moslims Laat ik het op een simpele manner zeggen.

een ieder die niet kan getuigendat Allah Jahweh is gaat naar de Hel.

Hij  die de naam van god ontkent is een leugenaar.

God heeft geen 99 namen. Een is slechts genoeg en blijkbaar te machtig en te heilig voor julie om die te erkennen.

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.