Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Polygamie

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Polygamie
    Geplaatst op: 07 januari 2012 om 16:29

De tekortkoming zit hem in de mens, niet in de koran. (lees Soerah An Nisa.. en je zult heel veel wijzer worden, hou er tafsir bij om de vertaling van verzen in de juiste context te begrijpen..)

De Islam leert ons dat ALS je in staat bent om te trouwen met een tweede vrouw, die beide vrouwen GELIJK behandeld, je dat kan doen.
 
Ben je daar niet toe in staat, dan kan je het op 1 vrouw houden.
 
Het gebeurt dat mannen teveel hooi op hun vork nemen, waardoor ze een tweede vrouw kunnen verwaarlozen om verschillende redenen..
 
Allahu a'lam!
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2012 om 16:43
@ Sandra
 
Trouwen is er om rust te vinden bij elkander! Zodat de partners elkaar kunnen helpen in goede tijden als in slechte tijden & zodat jullie elkaar kunnen helpen m.b.t. islam..
 
Kan je het niet op een andere manier bekijken?
 
Want als we het rationeel bekijken, weet je dat geen mens perfect is, anders gezegd, ieder persoon kent zijn tekortkomingen. Dit is een algemeen gegeven.
 
Op het moment dat (om de 1 of andere reden) je man er voor kiest om een tweede vrouw te nemen, is dat dan niet beter, dan dat jij altijd onder druk staat?
Of dat je altijd het gevoel hebt dat je moet presteren? Weet je dan niet dat daardoor mensen op korte/langer termijn, mensen allerlei psychische & fysieke klachten kunnen krijgen?
 
Naast dit allemaal, horen wij niet een voorbeeld te nemen aan onze Profeet (vrede en zegeningen zij met hem)?
 
& Mocht je denken van, wat bazel je broederrr, jij snapt niet wat ik bedoel/meemaak..
 
Dan zeg ik, nee ik zal het ook nooit kunnen begrijpen, maar ik probeer alleen duidelijk te maken, dat je veel zaken mist. Zoals de kinderdroom die je hebt. Waarom zou je dat laten varen?
 
Is eenzaamheid beter dan als je probeert gelukkig te zijn? Tevens komt het - naar mijn idee - niet veel voor, vele moslims in westerse landen kiezen er voor monogaam te blijven. (ook dit kent verschillende redenen, o.a. dat ze het financieel niet kunnen opbrengen.)
 
Tip: Probeer met iemand over jezelf te vertellen.. Probeer er achter te komen, waarom je 'echt' zo'n laagzelfbeeld hebt, zoals je in je bericht vermeldde. Naar mijn weten, heb je er te lang meegelopen.. Durf de eerste stap te zetten & vraag Allah veelvuldig om hulp..
 
Mocht ik iets beledigends hebben gezegd, mijn excuses daarvoor..
 
Groet,
 
Broederrr
 
 
 
 


Aangepast door Broederrr - 07 januari 2012 om 16:46
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door Sandra*

Salaam Marocaantje,
inderdaad. Stel dat ik zou getrouwd ziijn en mn man wil een andere vrouw. Heb zo al een laag zelfbeeld maar zou me dan eeuwig voelen alsof ik tekortschoot; en met dat gevoel zou ik niet kunnen leven.
Daarom wil ik mezelf de pijn besparen en blijf ik liever alleen. Mijn kinderdroom moet ik dan ook wel opgeven maar heb 2 babypoppen dus das toch al iets.
Salaam

Wa'alaikoum Salaam Sandra,

Ik denk dat je, wanneer je een man op het oog hebt, sowieso eerst duidelijk moet maken hoe jij in bepaalde zaken staat. Zodat ook hij weet wat hij kan verwachten (en jij natuurlijk ook). 

Gelukkig zijn er nog genoeg mannen die 1 vrouw wel zullen waarderen en niet bij voorbaat al met meerdere vrouwen willen gaan trouwen.

Wat betreft je laag zelfbeeld; is het geen idee om hierover met iemand te gaan praten?

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 14:12

Salaam alaikoum Broederrr,

Ook al is je bericht gericht aan Sandra, ik wilde er toch even graag op reageren.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Op het moment dat (om de 1 of andere reden) je man er voor kiest om een tweede vrouw te nemen, is dat dan niet beter, dan dat jij altijd onder druk staat?

Staat een vrouw dan misschien niet méér onder druk? Omdat ze dan juíst het gevoel heeft dat ze meer moet presteren?

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Weet je dan niet dat daardoor mensen op korte/langer termijn, mensen allerlei psychische & fysieke klachten kunnen krijgen?

Hier kun je ook last van krijgen wanneer je man, tegen alle verwachtingen in, meerdere vrouwen heeft/wilt hebben.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

& Mocht je denken van, wat bazel je broederrr, jij snapt niet wat ik bedoel/meemaak.. 

Dan zeg ik, nee ik zal het ook nooit kunnen begrijpen, maar ik probeer alleen duidelijk te maken, dat je veel zaken mist. 

Met alle respect naar jou toe maar ik denk dat het sowieso voor de meeste mannen moeilijk te begrijpen is waarom veel vrouwen hier moeite mee hebben. Die (meeste mannen) verplaatsen zich niet genoeg in de vrouw (of doen daar de moeite niet eens voor).

Groetjes,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 16:36
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Salaam alaikoum Broederrr,

Wa'laikom salaam warahmatoe'Allahi wabarakatoeh, oegti,

Ook al is je bericht gericht aan Sandra, ik wilde er toch even graag op reageren.

 
Gair insh'Allah,

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Op het moment dat (om de 1 of andere reden) je man er voor kiest om een tweede vrouw te nemen, is dat dan niet beter, dan dat jij altijd onder druk staat?

Staat een vrouw dan misschien niet méér onder druk? Omdat ze dan juíst het gevoel heeft dat ze meer moet presteren?

Dit is maar net hoe je iets ziet. Hedendaags ziet men veel zaken 'alleen' van de negatieve kant. Dit zijn onze kwaaltjes waar van af moeten zien te komen.
 
Iedereen heeft zijn gebieden waarop die goed kan zijn en op de rest van de gebieden, voldoende of matig is, maar zijn/haar best doet!
 
Je doet alsof er een race/wedstrijd wordt gehouden, dit is totaal niet zo en zeker niet de bedoeling! Veel & veel voorbeelden zijn ons voorgegaan en nog steeds aanwezig, die het juiste voorbeeld zijn en het bewijs dat het wel kan, maar jammer genoeg, sluiten we onze ogen voor die groep en kijken we alleen maar naar hoe het 'mis' kan gaan.
 
Ik weet niet of je het ook in de gaten hebt, maar indirect claim je, dat de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) ook die indruk liet wekken bij de vrouwen en dat de vrouwen daar ook genoeg mee namen? Gezien het feit dat hij ook meerdere vrouwen had. (Ik neem aan dat je de biografieen hebt gelezen/beluisterd?)
 
Het is iets wat de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) deed. Het brengt vele voordelen met zich mee, voor zowel de man als de vrouw. (feit)
 
Als het geen voordelen had, dan zou de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) dit zelf nooit gedaan hebben.
 
In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Weet je dan niet dat daardoor mensen op korte/langer termijn, mensen allerlei psychische & fysieke klachten kunnen krijgen?

Hier kun je ook last van krijgen wanneer je man, tegen alle verwachtingen in, meerdere vrouwen heeft/wilt hebben.

 
Nogmaals, er zijn mannen die niet op de correcte wijze de stap ondernemen. Dit is (net zoals ik in het bericht, richting Alzukar) gezegd heb, dat dit de fout van de MENS is, dat wij tegenwoordig niet de juiste islamitische richtlijnen kennen, omtrent dit onderwerp.
 
Hierdoor kunnen er zich inderdaad problemen voordoen.
 
Ik wil nogmaals benadrukken, dat dit aan de persoon zelf ligt, die zich niet versterkt heeft met islamitische kennis, waardoor dit soort zaken fout gaan. Allahu ta'ala a'lam.
 
Tevens, denk ik dat maar zelden van de 'ene dag naar de ander' een tweede vrouw willen, dit gebeurt na lang nadenken en overleg. (uiteraard, zijn er uitzonderingen. Maar die zijn er altijd)
 
Ik denk zelf dat vele vrouwen erop tegen zijn, omdat ze westerse beeld kennen, dat ze direct of indrect in hun achterhoofd houden. De media heeft haar boodschap zodanig geindotrineerd in de verwesterde persoon, dat zij daar liever niet vanaf willen wijken.
 
Want hoe verklaar je anders, de zo 'harde' strijd van de verwesterde persoon in vergelijking met iemand die niks van de westerse boodschap heeft meegekregen?

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

& Mocht je denken van, wat bazel je broederrr, jij snapt niet wat ik bedoel/meemaak.. 

Dan zeg ik, nee ik zal het ook nooit kunnen begrijpen, maar ik probeer alleen duidelijk te maken, dat je veel zaken mist. 

Met alle respect naar jou toe maar ik denk dat het sowieso voor de meeste mannen moeilijk te begrijpen is waarom veel vrouwen hier moeite mee hebben. Die (meeste mannen) verplaatsen zich niet genoeg in de vrouw (of doen daar de moeite niet eens voor).

 
Allahu ta'ala a'lam,
 
Als iemand zich niet begrepen voelt, dan kan dat, naar mening, twee zaken zijn:
 
  • Het onderwerp waarover ze het hebben, is gewoon niet door beide kanten te begrijpen. Dus is & blijft het een doodlopend straatje. (wat mij onwaarschijnlijk lijkt, maar oké. We kunnen het als optie houden.)

 

  • Of de communicatie onderling is niet goed. Wat ik hiermee bedoel, is dat de boodschap die iemand wil geven aan een ander onvolledig kan zijn. Daarnaast kan de manier waarop je iemand aanspreekt of toespreekt, een excuus zijn waardoor de ander niet mee 'wilt' werken (dit is veelvoorkomend, achlaaq is ver te zoeken tegenwoordig). Zo zijn er nog een paar voorbeelden te noemen, waarom de communicatie slecht kan verlopen.

Dan wil ik dit bericht afsluiten door te zeggen, dat hetgeen hierboven door mij is gezegd, niet aangenomen hoeft te worden. Mocht dat het geval zijn, laten we dan terugkijken naar hoe de vrome vrouwen waren. Zie bijvoorbeeld de volgende lezing van Sheich Muhammad Musa ash-Shareef .. (het gaat over Khadija (Moge Allah tevreden over haar zijn) het stuk behandelt voornamelijk haar buitengewoon goed gedrag).

 
Naast de lezing raad ik, ten eerste mezelf en dan jullie aan om terug te keren naar de koran en de soennah, volgens het begrip van de salef a salih.
 
Zodat we insh'Allah zullen welslagen in zowel het wereldse leven als het hiernamaals.
 
 
Mocht ik iets beledigends hebben gezegd, dan ook jegens jouw mijn excuses daarvoor.
 
Groetjes,
Marocaantje
 
Wasalaam wa'laikom warahmatoe'Allahi wabarakatoeh!


Aangepast door Broederrr - 09 januari 2012 om 17:16
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 18:33

Salaam alaikoum Broederrr, 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Dit is maar net hoe je iets ziet. Hedendaags ziet men veel zaken 'alleen' van de negatieve kant. Dit zijn onze kwaaltjes waar van af moeten zien te komen.
 

Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe je een bepaalde situatie ervaart. 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Iedereen heeft zijn gebieden waarop die goed kan zijn en op de rest van de gebieden, voldoende of matig is, maar zijn/haar best doet!
 

Mee eens. 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Je doet alsof er een race/wedstrijd wordt gehouden, dit is totaal niet zo en zeker niet de bedoeling! Veel & veel voorbeelden zijn ons voorgegaan en nog steeds aanwezig, die het juiste voorbeeld zijn en het bewijs dat het wel kan, maar jammer genoeg, sluiten we onze ogen voor die groep en kijken we alleen maar naar hoe het 'mis' kan gaan.
 

Ik ben ervan overtuigd dat er gerust nog mannen zijn die het met de juiste beweegredenen doen en dit doen om de vrouwen te helpen. (Net zoals de profeet ,Vrede Zij Met Hem, destijds deed). Maar jammer genoeg mogen wij en kunnen wij niet ontkennen dat er maar al te veel mannen bestaan die meerdere vrouwen willen huwen voor hun eigen genot. 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Ik weet niet of je het ook in de gaten hebt, maar indirect claim je, dat de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) ook die indruk liet wekken bij de vrouwen en dat de vrouwen daar ook genoeg mee namen? Gezien het feit dat hij ook meerdere vrouwen had.
 

Welke indruk liet wekken en waar genoegen mee namen? 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

(Ik neem aan dat je de biografieen hebt gelezen/beluisterd?)
 

Uiteraard. 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Het is iets wat de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) deed. Het brengt vele voordelen met zich mee, voor zowel de man als de vrouw. (feit) 

Als het geen voordelen had, dan zou de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) dit zelf nooit gedaan hebben.

 

Als het wordt gedaan zoals in de tijd van de profeet, Vrede Zij Met Hem, dan zal het vanzelfsprekend velen voordelen met zich meebrengen maar wordt het gedaan zoals hedendaags het geval is (voor eigen lust), dan zie ik daar geen enkele voordeel in voor de vrouw. 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Nogmaals, er zijn mannen die niet op de correcte wijze de stap ondernemen. Dit is (net zoals ik in het bericht, richting Alzukar) gezegd heb, dat dit de fout van de MENS is, dat wij tegenwoordig niet de juiste islamitische richtlijnen kennen, omtrent dit onderwerp. 

Hierdoor kunnen er zich inderdaad problemen voordoen. 

Ik wil nogmaals benadrukken, dat dit aan de persoon zelf ligt, die zich niet versterkt heeft met islamitische kennis, waardoor dit soort zaken fout gaan. Allahu ta'ala a'lam.

 

En dáár heb ik dus moeite mee. Niet met de Islaam die polygamie toestaat (onder voorwaarden) maar met de moslims die dit om de verkeerde redenen doen. 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Tevens, denk ik dat maar zelden van de 'ene dag naar de ander' een tweede vrouw willen, dit gebeurt na lang nadenken en overleg.
 

Ik denk dat 9 van de 10 keer dit gebeurt zonder overleg. Hoogstens wordt het aangekondigd. 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Ik denk zelf dat vele vrouwen er tegen zijn, is de westerse beeld, dat ze direct of indrect in hun achterhoofd houden. De media heeft haar boodschap zodanig geindotrineerd in de westerse persoon, dat we liever daar niet vanaf willen wijken. 

Want hoe verklaar je anders, de zo 'harde' strijd van de westerse persoon in vergelijking met iemand die niks van de westerse boodschap heeft meegekregen?

Dat zou kunnen maar het is echt niet alleen maar in het Westen dat vrouwen (moslims) niet staan te popelen dat hun man met een tweede vrouw thuis komt.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Als iemand zich niet begrepen voelt, dan kan dat, naar mening, twee zaken zijn:

Ik kan me in beide opties van je vinden.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Zie bijvoorbeeld de volgende lezing van Sheich Muhammad Musa ash-Shareef .. (het gaat over Khadija (Moge Allah tevreden over haar zijn) het stuk behandelt voornamelijk haar buitengewoon goed gedrag).

Hele mooie en heldere lezing! Bedankt daarvoor.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Zodat we insh'Allah zullen welslagen in zowel het wereldse leven als het hiernamaals.

InchaAllaah.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Mocht ik iets beledigends hebben gezegd, dan ook jegens jouw mijn excuses daarvoor.

Attent maar nergens voor nodig.

Wa salaam :)
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Sandra* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2012
Locatie: Leuven
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sandra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 21:25
Ik zit in de psychiatrie vanwege een depressie die al maanden aansleept. Om deze redenen wil ik me liever niet binden, wetende dat mijn man misschien vroeg of laat aankomt met 'ik wil nog een vrouw'. Liever niet, echt niet
Every day i find a war against the mirror, i can't take the person staring back at me
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 22:03
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Salaam alaikoum Broederrr, 

 
Wa'laikom salaam warahmatoe'Allah wabarakatoeh, oegti,
 
Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe je een bepaalde situatie ervaart. 
 
Ongeacht de situatie, kunnen mensen een bepaalde zienswijze altijd vasthouden. Zoals iemand die begunstigd is met sabr (geduld) dit in elke situatie laten zien, met de Wil van Allah.
 
Dus nogmaals, zeg ik het ligt eraan hoe iemand is, hoe een individu naar dit leven kijkt.
 
Ik wil niet generaliseren, maar tegenwoordig kijken velen alles vanuit een negatief aspect, daar moeten we echt mee ophouden.

Ik ben ervan overtuigd dat er gerust nog mannen zijn die het met de juiste beweegredenen doen en dit doen om de vrouwen te helpen. (Net zoals de profeet ,Vrede Zij Met Hem, destijds deed). Maar jammer genoeg mogen wij en kunnen wij niet ontkennen dat er maar al te veel mannen bestaan die meerdere vrouwen willen huwen voor hun eigen genot. 

 
Oké, misschien kan ik het één en ander verduidelijken, met het volgend voorbeeld, insh'Allah:
 
Stel je voor, jij bent getrouwd .. je leidt een normaal leventje, niet anders de rest. Je kan het goed met je man vinden en vullen elkaar aan waar nodig! Kortom, je had bijna niet beter kunnen wensen. Alleen jouw man is een beetje anders dan jij, dit omdat zijn libido veel en veel hoger is dan dat van jou. Je snapt al wat er gaat gebeuren, jij weigert steeds je man, terwijl je man blijft aandringen. Dit kan leiden tot frustratie en misschien zelfs scheiden.
 
Nou kan je denken,
 
Nee, dan weiger ik niet meer enz. Maar hoelang denk je het vol te houden? een maand? een jaar? 2 jaar?
 
Dan zit je er echt doorheen.
 
Een veilige optie hierin is een tweede vrouw te nemen, dan doe je eigenlijk twee dingen ..
 
1) Je helpt een vrouw
2) Je lost problemen op, die al gaande zijn of op het punt stonden te gebeuren.
 
Wie weet, kan je het nog goed vinden met die vrouw & als het een vrome vrouw is, kan je er nog veel van leren ook & misschien zij van jou.
 
Welke indruk liet wekken en waar genoegen mee namen? 
 
Je gaf (vragend) aan of de vrouw dan niet méér onder druk kwam te staan, als een man een tweede vrouw nam.
 
De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) had er meer dan 2 en dit is naar mijn weten nooit het geval geweest. Volgens mij kunnen meerdere vrouwen dat ook tegenwoordig beamen, die in een huwelijk zijn getreden waarin sprake is van polygamie of juist eerst met z'n tweeen waren en uiteindelijk een tweede vrouw kwam.
 
Nogmaals, vooral het westen heeft die gevaren zo uitvergroot, dat we nergens anders meer stil bij staan, dan bij de gevaren.
 
Allahu a'lam

Uiteraard. 

 
Had niet anders verwachten!
 
Als het wordt gedaan zoals in de tijd van de profeet, Vrede Zij Met Hem, dan zal het vanzelfsprekend velen voordelen met zich meebrengen maar wordt het gedaan zoals hedendaags het geval is (voor eigen lust), dan zie ik daar geen enkele voordeel in voor de vrouw. 
 
Zie voorbeeld, een paar alinea's terug.

En dáár heb ik dus moeite mee. Niet met de Islaam die polygamie toestaat (onder voorwaarden) maar met de moslims die dit om de verkeerde redenen doen. 

 
Kan je me een aantal van die redenen opnoemen, zodat ik goed begrijp wat je bedoelt, insh'Allah.
 
Ik denk dat 9 van de 10 keer dit gebeurt zonder overleg. Hoogstens wordt het aangekondigd. 
 
Met alle respect van dien, maar statistieken kan je pas aanhalen als ze onderzocht zijn.
 
Ik snap wel dat je '9 van de 10' zegt, dit kan omgeving zijn of weer de media die polygamie altijd al als iets slechts neerzet.
 
Laten we onze horizon eens verbreden ..

Dat zou kunnen maar het is echt niet alleen maar in het Westen dat vrouwen (moslims) niet staan te popelen dat hun man met een tweede vrouw thuis komt.

Jaloezie is een ziekte.
 
Beetje het 'ikke. ikke, ikke en de rest kan stikken-idee' .. Nogmaals, verplaats je in de ander en als je er echt over nagedacht hebt, zal je als het goed is tot inkeer komen.

Ik kan me in beide opties van je vinden.

Al hamdoelilah.
 
Hele mooie en heldere lezing! Bedankt daarvoor.
 
La shoekran.
 

Attent maar nergens voor nodig.

It can happen, im just human.
 
Wa salaam :)
 
Wa3laikom salaam wara7matoe'Allahi wabarakatoeh.
 
Allahu ta'ala a'lam
 


Aangepast door Broederrr - 09 januari 2012 om 22:05
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 22:07
In eerste instantie geplaatst door Sandra*

Ik zit in de psychiatrie vanwege een depressie die al maanden aansleept. Om deze redenen wil ik me liever niet binden, wetende dat mijn man misschien vroeg of laat aankomt met 'ik wil nog een vrouw'. Liever niet, echt niet
 
Moge Allah jouw genezen en de ziekte aanleiding zijn waardoor jouw zondes worden vergeven.
 
Je kan vooraf aangeven, dat je ergens zwaar op tegen bent, bijvoorbeeld dat je geen tweede vrouw wilt hebben.
 
Dit kan je gewoon bespreekbaar maken met die potentiele man.
 
Niet geschoten is altijd mis.
 
 
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 23:14

Salaam alaikoum Broederrr,

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Ik wil niet generaliseren, maar tegenwoordig kijken velen alles vanuit een negatief aspect, daar moeten we echt mee ophouden.

Ik kan dit alleen maar beamen.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Oké, misschien kan ik het één en ander verduidelijken, met het volgend voorbeeld, insh'Allah: 

Stel je voor, jij bent getrouwd .. je leidt een normaal leventje, niet anders de rest. Je kan het goed met je man vinden en vullen elkaar aan waar nodig! Kortom, je had bijna niet beter kunnen wensen. Alleen jouw man is een beetje anders dan jij, dit omdat zijn libido veel en veel hoger is dan dat van jou. Je snapt al wat er gaat gebeuren, jij weigert steeds je man, terwijl je man blijft aandringen. Dit kan leiden tot frustratie en misschien zelfs scheiden.

Nou kan je denken, Nee, dan weiger ik niet meer enz. Maar hoelang denk je het vol te houden? een maand? een jaar? 2 jaar?

Dan zit je er echt doorheen.

Is het dan niet een kwestie van geven en nemen? De man past zich aan de vrouw aan en andersom ook. Ik zou een tweede vrouw in zo’n geval alsnog niet als een optie zien. Mochten zijn lustgevoelen ‘buitensporig’ zijn dan kun je nog altijd overwegen om daar medisch iets aan te laten doen. Denk aan therapie bijvoorbeeld.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Een veilige optie hierin is een tweede vrouw te nemen, dan doe je eigenlijk twee dingen ..

 1) Je helpt een vrouw

2) Je lost problemen op, die al gaande zijn of op het punt stonden te gebeuren.

 

Zijn er vrouwen hier in Nederland die deze ‘hulp’ echt nodig hebben? 

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Wie weet, kan je het nog goed vinden met die vrouw & als het een vrome vrouw is, kan je er nog veel van leren ook & misschien zij van jou.

Van een andere vrouw leren kan ik ook zonder dat ze de tweede vrouw zou hoeven worden van mijn man.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Volgens mij kunnen meerdere vrouwen dat ook tegenwoordig beamen, die in een huwelijk zijn getreden waarin sprake is van polygamie of juist eerst met z'n tweeen waren en uiteindelijk een tweede vrouw kwam.

Dat kan. Ik blijf het moeilijk te geloven vinden dat het het huwelijk van een vrouw beter maakt.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Kan je me een aantal van die redenen opnoemen, zodat ik goed begrijp wat je bedoelt, insh'Allah.

-Lustgevoelens van de man
-Status/aanzien (door meerdere vrouwen te hebben)
-Uitgekeken zijn op eerste vrouw

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Jaloezie is een ziekte.

Er bestaat ook positieve jaloezie.

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Beetje het 'ikke. ikke, ikke en de rest kan stikken-idee' .. Nogmaals, verplaats je in de ander en als je er echt over nagedacht hebt, zal je als het goed is tot inkeer komen.

Kan de man de meerdere vrouwen rechtvaardig en gelijk behandelen dan heb ik er niets op tegen. Worden de vrouwen (in bepaalde situaties) ermee geholpen dan ben ik de laatste persoon die er wat over zegt maar worden de vrouwen niet gelijkwaardig behandelt en denkt de man alleen aan zijn eigen lustgevoelens dan dringt dat gewoon niet tot mij door.

Wa salaam,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 23:20
Salaam alaikoum Sandra,

In eerste instantie geplaatst door Sandra*

Ik zit in de psychiatrie vanwege een depressie die al maanden aansleept. Om deze redenen wil ik me liever niet binden, wetende dat mijn man misschien vroeg of laat aankomt met 'ik wil nog een vrouw'. Liever niet, echt niet

Misschien zou een man je er juist wel bovenop kunnen helpen. Wie weet. Wat wel belangrijk is, is dat je natuurlijk van te voren duidelijk maakt wat voor jou absoluut onacceptabel is. Als een man aangeeft dat hij in de toekomst er open voor staat dan weet je waar je aan toe bent. Indien hij stellig aangeeft dat hij hier geen behoefte aan heeft dan lijkt het me sterk dat hij 360graden zal veranderen.

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2012 om 00:35
In eerste instantie geplaatst door Sandra*

Ik zit in de psychiatrie vanwege een depressie die al maanden aansleept. Om deze redenen wil ik me liever niet binden, wetende dat mijn man misschien vroeg of laat aankomt met 'ik wil nog een vrouw'. Liever niet, echt niet



Hallo Sandra,
Probeer via hulpverlening te bereiken dat je financieel onafhankelijk wordt.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Sandra* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2012
Locatie: Leuven
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sandra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2012 om 07:23
Ik heb al een aantal keer willen trouwen met een man, maar de ouders waren nooit akkoord, omdat ik van Europa ben, en niet eens echt moslim doordat ik maar bekeerd ben.
Misschien wilt Allah gewoon niet dat ik trouw :) Allahu Alem.
Every day i find a war against the mirror, i can't take the person staring back at me
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2012 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door Sandra*

Ik heb al een aantal keer willen trouwen met een man, maar de ouders waren nooit akkoord, omdat ik van Europa ben, en niet eens echt moslim doordat ik maar bekeerd ben.Misschien wilt Allah gewoon niet dat ik trouw :) Allahu Alem.



Hallo Sandra,

Waaróm heb je jezelf tot de Islam gewend? Wát meende je daar te zullen vinden?

Groet, Alzukar

Aangepast door alzukar - 10 januari 2012 om 12:05
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2012 om 19:23
Polygamie is verboden in het westen.

Eigenlijk heel eenvoudig.

Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2012 om 19:52
@ Maroccaantje..
 
Ik denk dat ik een miljoen woorden kan typen, maar dat niemand jouw kan overtuigen dat er niks slechts is, wanneer de man besluit een tweede vrouw te nemen.
 
Dit gevoel krijg ik van jou, dus is het ook zinloos voor mij, om het één en ander uit te leggen.
 
Mocht dit toch niet het geval zijn, zal ik op je vorig bericht inhoudelijk reageren, insh'Allah.
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2012 om 19:56
In eerste instantie geplaatst door Sandra*

Ik heb al een aantal keer willen trouwen met een man, maar de ouders waren nooit akkoord, omdat ik van Europa ben, en niet eens echt moslim doordat ik maar bekeerd ben.
Misschien wilt Allah gewoon niet dat ik trouw :) Allahu Alem.
 
Heb geduld met de beproevingen en insh'Allah, zul je beloond worden voor je geduld!
 
Waarlijk, iedereen wordt beproefd, om te kijken of we waarachtig zijn.
 
Insh'Allah, zul je slagen.
 
Allahu ta'ala a'lam.
 
 
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2012 om 13:51
In eerste instantie geplaatst door Broederrr

@ Maroccaantje..
 
Ik denk dat ik een miljoen woorden kan typen, maar dat niemand jouw kan overtuigen dat er niks slechts is, wanneer de man besluit een tweede vrouw te nemen.
 
Dit gevoel krijg ik van jou, dus is het ook zinloos voor mij, om het één en ander uit te leggen.
 
Mocht dit toch niet het geval zijn, zal ik op je vorig bericht inhoudelijk reageren, insh'Allah.

Salaam alaikoum Broederrr,

Ik heb je proberen uit te leggen dat ik er niet per definitie op tegen ben maar voor de rest lijkt het me wel het verstandigst om deze discussie te staken want anders wordt het alleen maar een welles-nietes verhaal.

Gayr InchaAllaah.

Wa salaam,
Marocaantje


Aangepast door Marocaantje - 11 januari 2012 om 13:52
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2012 om 13:53
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Polygamie is verboden in het westen.

Eigenlijk heel eenvoudig.

Zo eenvoudig is het dus niet aangezien het nog veelvuldig gebeurd.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Sandra* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2012
Locatie: Leuven
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sandra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2012 om 09:47
Misschien de pro's en de contra's eens op een lijstje zetten? :)
Every day i find a war against the mirror, i can't take the person staring back at me
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2012 om 22:48
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Polygamie is verboden in het westen.

Eigenlijk heel eenvoudig.

Zo eenvoudig is het dus niet aangezien het nog veelvuldig gebeurd.

Groeten,
Marocaantje

Als idd. door imams in duistere hokjes polygame huwelijken sluiten, dan is hij in overtreding, evenals de getrouwden.
Ze overtreden de wet omdat ze god,s wetten hoger schatten dan de Nederlandse. Behalve de arrogantie te weten God In hun domheid te kennen, hebben ze geen reden nog langer deel te nemen aan onze maatschappij. 
Als je ervoor kiest om in Nederland te wonen, dan accepteer je haar wetgeving. Take it or leave it.

Ik wil je erop wijzen dat er moslims zeggen dat moslims zich dienen te conformeren met de wetgeving van het land waarin ze leven. Ook dat is een islamitisch uitgangspunt, niet door mij bedacht.

De moslims die kiezen voor een polygaam huwelijk verwerpen onze wetten: ze erkennen slechts Allah's wet. Ze missen echter de moed zich terug te trekken naar landen waar hun wetten opgeld doen. De uitkeringen, gezondheidszorg, de vrijheid van ons land biedt hun de ruimte hun dictaten ruimte te geven.

Eenzelfde ruimte die ze "eisen" en ik nooit zal krijgen als deze fanatici politieke macht krijgen.

Kortom, behalve wetontduiker zijn ze hypocriet, tot op hun bot.

Voor mij mogen ze, in aansluiting op de woorden van Alzukar, vertrekken.

En neen, ik ben geen aanhanger van Wilders. Ik verafschuw zijn denkbeelden. Zijn ideeën lijken teveel op de ideeën van de orthodoxe gelovigen: eenzelfde gedachte, gebaseerd op uitsluiting.

Wat lijken ze op elkaar!



Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2012 om 23:28
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Polygamie is verboden in het westen.

Eigenlijk heel eenvoudig.



Zoals ook door rood rijden heel eenvoudig verboden is, en bij oranje sprake is van twijfel.
Ten voorbeeld: is iemand die elke week met slechts één - doch telkens verschillend- persoon het bed deelt nou monogaam of polygaam? Zélf vind ik dat zo iemand niet thuishoort in een huwelijk met het oog op de gevolgen voor de, in zo'n "huwelijk", verwekte kinderen.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2012 om 23:51
Waarbij ik hetzelfde vind in gevallen waarbij gelijkgeslachtigen elkaar (bv. in Marokko) "bedienen" zolang geen "huwelijkspartner" voorhanden is (schandknaperij).
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2012 om 12:16
Wat te denken van tijdelijke huwelijken om een aantal dagen met een prostituee te kunnen doorbrengen.
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2012 om 20:15
De een wil een Porsche, de ander 2 of meer vrouwen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2012 om 23:25
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Wat te denken van tijdelijke huwelijken om een aantal dagen met een prostituee te kunnen doorbrengen.


Aanbevolen literatuur: "Mekka" door Christiaan Snouck Hurgronje (1888)
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2012 om 23:37
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

De een wil een Porsche, de ander 2 of meer vrouwen.



Geen van beide hebben mij ooit geïnteresseerd. Misschien dat Broederrr iets kan zeggen over de Porsche.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

De een wil een Porsche, de ander 2 of meer vrouwen.


Porsche Cayenne 2011...Evil Smile


Aangepast door Marocaantje - 23 januari 2012 om 14:03
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2012 om 00:42
In eerste instantie geplaatst door Broederrr

De tekortkoming zit hem in de mens, niet in de koran. (lees Soerah An Nisa.. en je zult heel veel wijzer worden, hou er tafsir bij om de vertaling van verzen in de juiste context te begrijpen..)

De Islam leert ons dat ALS je in staat bent om te trouwen met een tweede vrouw, die beide vrouwen GELIJK behandeld, je dat kan doen.
 
Ben je daar niet toe in staat, dan kan je het op 1 vrouw houden.
 
Het gebeurt dat mannen teveel hooi op hun vork nemen, waardoor ze een tweede vrouw kunnen verwaarlozen om verschillende redenen..
 
Allahu a'lam!


Dus het komt er op neer dat je als man "krachtig genoeg" moet zijn? Zoals de mannetjes in een bavianengemeenschap?
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2012 om 07:50
Je maakt een goed vergelijk.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.