Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hijab (de hoofddoek?) in de Koran.

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hijab (de hoofddoek?) in de Koran.
    Geplaatst op: 07 maart 2012 om 11:29
Salaam alaykoum,

Het is een gevoelig onderwerp maar toch had ik graag nog eens een poging gedaan om wat leugens, onwetendheid en macho-toestanden aan te klagen. 

Het woord hijab in de Koran.
Zoals hieronder wordt aangegeven komt de wortel "Haa Jiem Baa" 8 keer voor in de Koran waarbij 7 keer als zelfstandig naamwoord en 1 keer als vervoegd werkwoord. 
We zullen de bewuste verzen 1 voor 1 onderzoeken als het toegelaten wordt. Inshaa Allaah.
BarakaAllaahufik.

The triliteral root ḥā jīm bā (ح ج ب) occurs eight times in the Quran, in two derived forms:

  • seven times as the noun ḥijāb (حِجَاب)
  • once as the passive participle maḥjūbūn (مَحْجُوبُون)

The translations below are brief glosses intended as a guide to meaning. An Arabic word may have arange of meanings depending on context. Click on a word for more linguistic information, or to suggestion a correction.

Noun

(7:46:2) ḥijābun(will be) a partitionوَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ
(17:45:11) ḥijābana barrierجَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَسْتُورًا
(19:17:4) ḥijābana screenفَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا
(33:53:45) ḥijābina screenوَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ
(38:32:11) bil-ḥijābiin the veilفَقَالَ إِنِّي أَحْبَبْتُ حُبَّ الْخَيْرِ عَنْ ذِكْرِ رَبِّي حَتَّىٰ تَوَارَتْبِالْحِجَابِ
(41:5:14) ḥijābun(is) a screenوَمِنْ بَيْنِنَا وَبَيْنِكَ حِجَابٌ فَاعْمَلْ إِنَّنَا عَامِلُونَ
(42:51:12) ḥijābina veilوَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ
Passive participle
(83:15:6) lamaḥjūbūnasurely will be partitionedكَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2012 om 18:18
De bewuste verzen met het woord "hijab" en afgeleiden in de Koran: 

7/46. En er zal een scheiding (hijaabun) tussen beiden zijn; en er zullen op de verheven plaatsen mannen zijn die allen aan hun merktekenen herkennen. En zij zullen tot de bewoners van het paradijs roepen: "Vrede zij over u.'' Dezen zullen het paradijs nog niet zijn binnengegaan, maar zij hopen het. 

17/45 En wanneer gij de Koran voorleest, plaatsen Wij tussen u en degenen die niet in het Hiernamaals geloven een verborgen sluier. (hijaaban)

19/17  En zich van hen afzonderde achter een scherm (hijaaban) . Vervolgens zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man. 

33/53 O, gij die gelooft! Gaat de huizen van de profeet niet binnen tenzij gij uitgenodigd wordt tot een maaltijd, doch niet wachtend tot deze gereed is. Wanneer gij zijt uitgenodigd, komt dan binnen; en wanneer gij gegeten hebt vertrekt dan en blijft niet praten. Dat is lastig voor de profeet; hij is verlegen voor u, maar Allah aarzelt niet om de waarheid (te zeggen). En als gij haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter het gordijn (hijaabin). Dat is reiner voor uw hart en haar hart. En het past u niet de boodschapper van Allah lastig te vallen, noch dat gij ooit zijn vrouwen na hem zoudt huwen. Dat zou in de ogen van Allah inderdaad een grote (belediging) zijn. 

38/32 Dat hij zeide: "Ik houd van goede dingen vanwege de gedachtenis aan mijn Heer." Toen zij (de zon) door een sluier (bil hijaabi) verborgen waren. ( de paarden van Soulayman)

41/5 Zij zeggen: "Onze harten zijn gesluierd (hijabuun) voor datgene waartoe gij ons roept en er is doofheid in onze oren en tussen u en ons is een scherm. Daarom ga door met uw werk, wij werken ook." 

42/51 Het is voor een mens niet mogelijk dat Allah tot hem zou spreken anders dan door ingeving of van achter een sluier (hijabin) of door een boodschapper te zenden om door Zijn gebod te openbaren wat Hij wil. Voorwaar, Hij is de Verhevene, de Alwijze. 

83/15 Neen, zij zullen die Dag zeker van hun Heer afgescheiden zijn. (lamahjuubuuna)

Voor zover het voorkomen van het woord sluier (hijab) en de afgeleiden van dat woord in de Koran. 

Het heeft allemaal niet veel met kledingvoorschriften te maken. Niets in feite.

En Allaah3Alem.


Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2012 om 22:17
Beste MoHammed,

Mijn waardering voor je korankennis.

Ik heb 2 vragen:

1. Bovenstaande koranische teksten zijn voor mij onbegrijpelijk. Kun je wat meer informatie geven over deze teksten?
2. Waarom wordt het hoofddoek zo overgewaardeerd? 

Dank en groet,

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2012 om 23:40
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste MoHammed, (mohammad48)

Mijn waardering voor je korankennis.

Ik dank Allaah swt voor mijn kennis.

Ik heb 2 vragen:

1. Bovenstaande koranische teksten zijn voor mij onbegrijpelijk. Kun je wat meer informatie geven over deze teksten?
Niemand houd je tegen om de Koran in zijn geheel te lezen beste Whatalies. 
Alleen zou je jouw naam kunnen aanpassen in What'sinit?
Ik kan je dus niet persoonlijk adviseren temeer omdat ik ook door niemand wil geadviseerd worden want daar loopt het gegarandeerd mis.

Daarom Koran 75:17-18-19
Voorwaar het is aan Ons hem te doen bewaren en hem voor te doen dragen.
Wanneer Wij hem dan hebben doen voordragen, volg dan zijn voordracht.
Daarna is aan Ons de uitleg ervan.

Wie ben ik om iemand uitleg te verschaffen?

2. Waarom wordt het hoofddoek zo overgewaardeerd? 
Dat is een vraag die ik mijzelf ook stel. 
Ik heb een flauw vermoeden. Maar vermoedens mag je niet volgen.

Echter vraag ik mij ook af waarom de voorschriften alleen voor de vrouw gelden en de duidelijke voorschriften voor de man met de voeten worden getreden.
Ik ga dan ook met de nodige bewijzen de dress-code van moslimmannen naar het voorbeeld van de Profeet vzmh hier plaatsen. 
Spijtig genoeg zal dit verscheidene dagen in beslag nemen omdat de voorwaarden voor de vrouwelijke dress-code een fait-divers zijn ten opzichte van de gedetailleerde beschrijving die aan de mannelijke dress-code wordt gewijd. 

Dank en groet,

Zonder dank, wel met een groet terug.


Aangepast door mohammad48 - 31 maart 2012 om 07:40
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2012 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Voor zover het voorkomen van het woord sluier (hijab) en de afgeleiden van dat woord in de Koran. 

Het heeft allemaal niet veel met kledingvoorschriften te maken. Niets in feite.

En Allaah3Alem.

Wat probeer je hiermee eigenlijk te zeggen?

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2012 om 13:30
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Voor zover het voorkomen van het woord sluier (hijab) en de afgeleiden van dat woord in de Koran. 

Het heeft allemaal niet veel met kledingvoorschriften te maken. Niets in feite.

En Allaah3Alem.

Wat probeer je hiermee eigenlijk te zeggen?

Groeten,
Marocaantje
Salaam aleikoum, 

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er veel over de hijab gepraat wordt maar dat het woord hijab in de Koran niets te maken heeft met de betekenis die het woord hijab de dag van vandaag gekregen heeft. 
Het woord hijab en zijn afgeleiden komen 8 maal voor in de Koran maar nergens als hoofddoek. 

Ben je het daar mee eens? Dan kunnen we eens gaan kijken welke woorden er dan wel in de Koran vermeld worden, OK? 

Moge Allaah swt ons helpen en ons de uitleg laten kennen. Amien.

Wassalaam aleikoum
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2012 om 13:33
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Salaam aleikoum, 

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er veel over de hijab gepraat wordt maar dat het woord hijab in de Koran niets te maken heeft met de betekenis die het woord hijab de dag van vandaag gekregen heeft. 
Het woord hijab en zijn afgeleiden komen 8 maal voor in de Koran maar nergens als hoofddoek. 

Ben je het daar mee eens? Dan kunnen we eens gaan kijken welke woorden er dan wel in de Koran vermeld worden, OK? 

Moge Allaah swt ons helpen en ons de uitleg laten kennen. Amien.

Wassalaam aleikoum

Wa'alaikoum salaam,

Dus met andere woorden probeer je te zeggen dat de hijaab (hoe we die nu kennen) geen oorsprong kent in de Koran / Islaam?

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2012 om 14:29
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Salaam aleikoum, 

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er veel over de hijab gepraat wordt maar dat het woord hijab in de Koran niets te maken heeft met de betekenis die het woord hijab de dag van vandaag gekregen heeft. 
Het woord hijab en zijn afgeleiden komen 8 maal voor in de Koran maar nergens als hoofddoek. 

Ben je het daar mee eens? Dan kunnen we eens gaan kijken welke woorden er dan wel in de Koran vermeld worden, OK? 

Moge Allaah swt ons helpen en ons de uitleg laten kennen. Amien.

Wassalaam aleikoum

Wa'alaikoum salaam,

Dus met andere woorden probeer je te zeggen dat de hijaab (hoe we die nu kennen) geen oorsprong kent in de Koran / Islaam?

Groeten,
Marocaantje
Wa'aleikoum salaam,

Niet te snel broeder. Geen woorden in mijn mond leggen aub.
Ben je het eens dat het woord hijab in de Koran nooit als hoofddoek kan gezien worden? Ja of neen?
Wassalaam.
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2012 om 21:53
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

[QUOTE=Whatalies]Beste MoHammed, (mohammad48)

Mijn waardering voor je korankennis.

Ik dank Allaah swt voor mijn kennis.

Ik heb 2 vragen:

1. Bovenstaande koranische teksten zijn voor mij onbegrijpelijk. Kun je wat meer informatie geven over deze teksten?
Niemand houd je tegen om de Koran in zijn geheel te lezen beste Whatalies. 
Alleen zou je jouw kunnen aanpassen in What'sinit?
Ik kan je dus niet persoonlijk adviseren temeer omdat ik ook door niemand wil geadviseerd worden want daar loopt het gegarandeerd mis.

Daarom Koran 75:17-18-19
Voorwaar het is aan Ons hem te doen bewaren en hem voor te doen dragen.
Wanneer Wij hem dan hebben doen voordragen, volg dan zijn voordracht.
Daarna is aan Ons de uitleg ervan.

Wie ben ik om iemand uitleg te verschaffen?

Beste, beste Mohammad,

Gelukkig reageerden mijn docenten niet zo. Ik begrijp echter ten volste je reactie en in de kern heb je gelijk. 

Een correctie dien ik echter te maken: De Koran heb ik gelezen. Helaas was dat onvoldoende. De Koran is, gelijk het OT, dubbelzinnig, gelijk het leven.

Groet,


Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2012 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

 

Beste, beste Mohammad,

Gelukkig reageerden mijn docenten niet zo. Ik begrijp echter ten volste je reactie en in de kern heb je gelijk. 

Een correctie dien ik echter te maken: De Koran heb ik gelezen. Helaas was dat onvoldoende. De Koran is, gelijk het OT, dubbelzinnig, gelijk het leven.

Groet,
Beste Whatalies,

Misschien kan je de Koran nog eens lezen? 
Toen ik de Koran voor de eerste keer las, dacht ik: wat is dit voor een boek?

Maar mijn eerste Koran heb ik ondertussen al talloze keren hersteld, aan elkaar geplakt enz. 
Hij is dringend aan vervanging toe. Hij is kapot gelezen. Maar ik vind er ondertussen mijn weg in. 

De Koran bestaat uit verzen die niet allemaal zo voor de hand liggend zijn en verzen die heel duidelijk zijn als je ze in hun context leest.

Zie naar soera Ali Imraan.

3/7. Hij is het, Die u het Boek heeft neder gezonden. Er zijn verzen in, die duidelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die minder voor de hand liggen (dubbelzinnig zijn). 
Maar degenen in wiens hart dwaling is, volgen die verzen, welke minder voor de hand liggen en zoeken de tweedracht en een verkeerde uitleg. 
Maar niemand kent de juiste uitleg behalve Allaah. En degenen, die sterk gegrondvest staan in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in: het geheel is van onze Heer". 
En niemand trekt er lering uit behalve de bezitters van verstand. 

Toen ik mijn hart had opengesteld voor de Koran en er voldoende tijd had ingestoken ben ik Boodschap stilaan beginnen begrijpen, de essentie van de Boodschap. De uitleg werd mij als het ware aangereikt.

Ik zocht het goede en ik vond het goede. InshaaAllaah.
Anderen zoeken soms het slechte en vinden het slechte. 

God stelt niemand teleur en geeft iedereen waar hij of zij om vraagt. 
Je zoekt vrede en je vindt vrede. Je zoekt een middel om anderen te haten en je vindt de middelen.
Iedereen is vrij om te zoeken. 
Als je anderen in jouw plaats laat zoeken dan vind je wat hij voor zichzelf zocht. 
Je bent dan zijn volgeling geworden. En daar kan het pas goed mis gaan lopen! 

Daarom is het beter dat iedereen voor zichzelf op zoek gaat naar de waarheid. Een waarheid die we nooit volledig zullen kennen al kunnen sommigen wel in de illusie gaan leven dat ze de waarheid hebben gevonden en daarna hun waarheid aan anderen gaan opdringen.

We zullen moeten leren zoeken naar een middel om van mening te mogen verschillen en vrede te bereiken.
Ik meen dat middel gevonden te hebben in de Koran maar velen delen mijn mening niet. 
Voor mij geen probleem: iedereen mag een een eigen mening, een eigen waarheid, hebben. 
Voor vele anderen is het soms wel een probleem want ze willen hun mening, hun waarheid, opdringen.

Wedijvert dus met elkaar op gebied van goede zaken. 
Tot Allaah is de terugkeer van jullie allemaal.
En Hij zal jullie hetgeen waarover jullie van mening verschillen vertellen. 5/48

Geen ontkomen aan, we zullen allemaal terugkeren. 
Ondertussen kunnen we elkaar helpen en respecteren en geduld hebben tot wij de uitleg zullen krijgen van Hogerhand of elkaar de duivel aandoen en onze uitleg opdringen aan elkaar.
Aan ons de keuze. Wij zijn immers vrij. 

MVG









Aangepast door mohammad48 - 11 maart 2012 om 18:11
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2012 om 20:07
Salaam aleikoum, 

Mijn opzoekwerk zit er op. 
Ik heb de 7 grote hadithverzamelingen onderzocht bij de titel: Dress. 

Er komen nogal wat andere zaken bij kijken dan alleen kleding. 
Vooral ringen schijnen de aandacht weg te dragen. 
Ook verfstoffen en kleuren staan in de belangstelling. 

Op 100 bladzijden van ahadith wordt er 1 bladzijde aan de vrouw besteed. 
De rest gaat over de kledij van de Profeet vzmh en alles wat hij graag zag en minder graag zag en wat hij niet graag zag. Kortom zijn persoonlijke smaak. 
Lengte van kledij wordt ook vaak besproken. Vooral de hoogmoed van de drager van de te lange kledij. 

Nu vraag ik aan ieder van jullie om de ideale kledij van de ideale moslimman in te geven via jullie browser en dat kan zowel in het Nederlands als in het Engels gebeuren en zie wat je als resultaat krijgt om je kleerkast aan de ideale voorwaarden aan te passen.

Wat heb je gevonden? Waarschijnlijk NIETS! Behalve wat verwijzingen naar de kledij van de moslimvrouw! 

Zeer eigenaardig toch. 
Je vindt haast niets in de sunna voor vrouwen en een massa info voor mannen.
Je vindt alles voor vrouwen en niets voor de mannen op het internet. 

Daar moet dringend verandering in komen. Mannen moeten de sunna gaan volgen! 

We beginnen best met een grootse informatiecampagne. 
Hopelijk zullen de mannen onze inspanningen in dank afnemen. InshaaAllaah.

Wassalaam aleikoum.
Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2012 om 20:13
Ik ben ook maar eens wat in mijn Koran (van Kramers) gaan neuzen en vond daar:

Surah 7:26: "O zonen Adam's, Wij hebben op u nedergezonden kleding, die uw slechtheden bedekt en vederen. Maar díe kleding, die de vreze is, is beter. Dat behoort tot de tekenen van Allah; wellicht dat gij u laat vermanen.

Mijn interpretatie van deze surah is dat het gaat om wat in het hoofd is en niet om wat op het hoofd is.

Hierbij nog de arabische tekst van de surah:
يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ


alsmede enkele van de vele geccepteerde Engelse vertalingen (bron: www.islamawakened.com/quran/7/26/default.htm)

O CHILDREN of Adam! Indeed, We have bestowed upon you from on high [the knowledge of making] garments to cover your nakedness, and as a thing of beauty: but the garment of God-consciousness is the best of all. Herein lies a message from God, so that man” might take it to heart (Muhammad Asad);

O children of Adam! We have sent down to you clothes to cover your nakedness, and to be pleasing to the eye; but the raiment of righteousness is the best. That is one of the signs of God. So that people may take heed (Wahiduddin Khan)




Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2012 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Ik ben ook maar eens wat in mijn Koran (van Kramers) gaan neuzen en vond daar:

Surah 7:26: "O zonen Adam's, Wij hebben op u nedergezonden kleding, die uw slechtheden bedekt en vederen. Maar díe kleding, die de vreze is, is beter. Dat behoort tot de tekenen van Allah; wellicht dat gij u laat vermanen.

Mijn interpretatie van deze surah is dat het gaat om wat in het hoofd is en niet om wat op het hoofd is.

Hierbij nog de arabische tekst van de surah:
يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ


alsmede enkele van de vele geccepteerde Engelse vertalingen (bron: www.islamawakened.com/quran/7/26/default.htm)

O CHILDREN of Adam! Indeed, We have bestowed upon you from on high [the knowledge of making] garments to cover your nakedness, and as a thing of beauty: but the garment of God-consciousness is the best of all. Herein lies a message from God, so that man” might take it to heart (Muhammad Asad);

O children of Adam! We have sent down to you clothes to cover your nakedness, and to be pleasing to the eye; but the raiment of righteousness is the best. That is one of the signs of God. So that people may take heed (Wahiduddin Khan)

Heel mooi, beste Surah 24:35

3 soorten kledij
- de kledij die je schaamte bedekt.  
- de kledij die je warm houdt of beschermt tegen de zon en de regen enz.
- de kledij van de taqwa die je beschermt tegen slechte daden (de beste van de drie)

En God kijkt niet naar het uiterlijk maar naar wat in de harten is ! 
De mens kijkt vooral naar het uiterlijk en weet niet wat er in de harten is !




Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 00:25
Beste Mohammad48,

Ik begrijp niet zo goed wat hierboven word bedoeld met "kledij die je schaamte bedekt".

Bedekt die kleding soms iets waarvoor ik me moet schamen? Dat lijkt me uitermate vreemd. Allah die mij maakt met een geslachtsdeel voor welk geslachtsdeel ik mezelf dan vervolgens weer zou moeten schamen. Moge Allah mij vergeven als ik hier een fout maak.




Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Beste Mohammad48,

Ik begrijp niet zo goed wat hierboven word bedoeld met "kledij die je schaamte bedekt".

Bedekt die kleding soms iets waarvoor ik me moet schamen? Dat lijkt me uitermate vreemd. Allah die mij maakt met een geslachtsdeel voor welk geslachtsdeel ik mezelf dan vervolgens weer zou moeten schamen. Moge Allah mij vergeven als ik hier een fout maak.

Beste Surah,

Begrijpe wie begrijpe kan. 
Niemand hoeft zich te schamen voor de schepping. 
Maar misschien hebben sommige mensen geen natuurlijke behoefte om hun geslachtsdeel aan Jan en alleman ten toon te stellen?
Een kwestie van aanvoelen die overigens niet enkel Islam gebonden is.
Wie houd je tegen om in de winkelwandelstraat je trots te tonen? De niet-toleranten?


Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 15:07
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Wa'aleikoum salaam,

Niet te snel broeder. Geen woorden in mijn mond leggen aub.
Ben je het eens dat het woord hijab in de Koran nooit als hoofddoek kan gezien worden? Ja of neen?
Wassalaam.

Asalaam alaikoum,

Ok, mee eens. Wat probeer je ons duidelijk te maken?

Groeten,
Marocaantje

P.s. Ben geen broeder.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 15:11
In eerste instantie geplaatst door Mohammad48

En God kijkt niet naar het uiterlijk maar naar wat in de harten is !  

Ik denk niet dat het allemaal zo zwart-wit is. Als onze innerlijk er alleen aan toe zou doen dan lijkt mij dat er geen voorschriften nodig waren voor bijvoorbeeld klederdracht etc.

Valt me trouwens op dat dat soort uitspraken meestal worden gedaan door mensen die wat betreft het uiterlijk het niet zo nauw nemen met de voorschriften, omdat er immers toch wordt gekeken naar het innerlijk.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 16:14
Welke voorschriften?

Groet,

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 16:21
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Welke voorschriften?

Groet,

Excuus. Ik had specifieker moeten zijn. Ik bedoel kledingvoorschriften.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 16:30
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Wa'aleikoum salaam,

Niet te snel broeder. Geen woorden in mijn mond leggen aub.
Ben je het eens dat het woord hijab in de Koran nooit als hoofddoek kan gezien worden? Ja of neen?
Wassalaam.

Asalaam alaikoum,

Ok, mee eens. Wat probeer je ons duidelijk te maken?

Groeten,
Marocaantje

P.s. Ben geen broeder.
Wa'aleikoum salaam, 

Vooreerst, excuses aan mijn zuster in de Islam. 
Ik zou niet weten hoe ik het had kunnen zien. 
Marocaantje is nogal onzijdig.
Er staat op dit forum geen info naar ik meen.

Wat ik probeer te doen is moslim(a)s uit te dagen opdat ieder voor zichzelf eens op zoek zou gaan in de bronnen.
Zodat men niet afhankelijk blijft van anderen die hun interpretatie willen opdringen. 
Voor dat zelf opzoeken blijkt een grote vrees te bestaan. 
Een vrees voor de andere moslims en een gebrek aan vrees voor Allaah swt Die geen helpers wil naast Hemzelf.   
Durfde je mijn vraag eerst niet te beantwoorden?

Het woord hijab en zijn afgeleiden komen 8 maal voor in de Koran maar nergens als hoofddoek. 

Ben je het daar mee eens? Dan kunnen we eens gaan kijken welke woorden er dan wel in de Koran vermeld worden, OK? 

Goed je bent het er mee eens. Dat is positief. Het zijn ook duidelijke verzen.

Volgens Gamal al-Banna mag het religieuze denken op geen enkel manier worden beperkt. Vrijheid moet heersen, en er mogen geen taboes zijn als het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Zijn stellingname over absolute vrijheid van geloof betekent ook dat een moslim van geloof kan veranderen en het niet is toegestaan hem of haar te schaden. Er kan geen dwang zijn in de godsdienst of het geloof dat een persoonlijke kwestie is tussen elke mens en God. Gamal al-Banna eist ​​ook de bevrijding van vrouwen uit de ketens van de shariajuristen. Hoewel hijzelf de overtuiging heeft, dat het dragen van een hoofddoek (veelal vereenzelvigt met de term hijab) geen religieuze plicht is voor een vrouw, wat hij ook telkens herhaalt, wil hij vrouwen ook geen beperkingen opleggen in wat ze zelf beschouwen als juiste religieuze praktijk. Gamal Al Banna is toch niet de eerste de beste.


Bovendien volg ik de voorschriften qua kledij en ga ik iedere morgen naar het ochtendgebed in de voorgeschreven Islamitische kledij maar met slippers in plaats van sandalen omdat ze handiger zijn. 

(Allaah swt wil het niet moeilijk maken)


Ik zal de bronnen stuk voor stuk in de vorm van een synthese plaatsen. 

Beginnend met Sunnan Muslim. 

Wassalaam aleikoum. 


Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 16:45
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Mohammad48

En God kijkt niet naar het uiterlijk maar naar wat in de harten is !  

Ik denk niet dat het allemaal zo zwart-wit is. Als onze innerlijk er alleen aan toe zou doen dan lijkt mij dat er geen voorschriften nodig waren voor bijvoorbeeld klederdracht etc.

Valt me trouwens op dat dat soort uitspraken meestal worden gedaan door mensen die wat betreft het uiterlijk het niet zo nauw nemen met de voorschriften, omdat er immers toch wordt gekeken naar het innerlijk.

Groeten,
Marocaantje
Salaam aleikoum, 

Het is inderdaad niet allemaal zo zwart-wit. 
Maar ik zie helaas niets anders dan zwart-wit. 
Indien je dit niet doet dan..... als je dat doet dan.... 
De voorschriften zijn vooral toegespitst op vrouwen. Mannen zitten in de moskee zoals ze willen. Met jeans, met T-shirts, kaalgeschoren, met baarden zonder snor, met snor zonder baard, met "iets" op hun hoofd of niets op hun hoofd. In alle kleuren van de regenboog. 

Daar waar voor de vrouwen nauwelijks voorschriften staan in de bronnen, vind je massa's ahadith voor mannen. Vrouwen worden door mannen als ongehoorzaam bestempeld als ze niet aan de, door hun bepaalde, voorwaarden voldoen. Mannen dwingen vrouwen om zich te conformeren aan hun wensen onder voorwendsel van gehoorzaamheid aan Allaah swt. 
En de lat wordt ook steeds meer verlegd. 

Misschien moet je nog eens goed kijken voor je oordeelt over anderen. 
En vooral jezelf goed informeren. 
Moge Allaah aan iedereen wijsheid geven. Amien.




Aangepast door mohammad48 - 13 maart 2012 om 17:53
Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 23:56
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Welke voorschriften?

Groet,

Excuus. Ik had specifieker moeten zijn. Ik bedoel kledingvoorschriften.

Groeten,
Marocaantje


Je ontwijkt hier de vraag van Whatalies, vandaar mijn vraag aan jou:
Wélke kledingvoorschriften? Graag specifiek en met daliel.




Aangepast door Surah 24:35 - 13 maart 2012 om 23:59
Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 00:38
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Mohammad48

En God kijkt niet naar het uiterlijk maar naar wat in de harten is !  

Ik denk niet dat het allemaal zo zwart-wit is. Als onze innerlijk er alleen aan toe zou doen dan lijkt mij dat er geen voorschriften nodig waren voor bijvoorbeeld klederdracht etc.

Valt me trouwens op dat dat soort uitspraken meestal worden gedaan door mensen die wat betreft het uiterlijk het niet zo nauw nemen met de voorschriften, omdat er immers toch wordt gekeken naar het innerlijk.

Groeten,
Marocaantje


Volgens de Koran word je uiteindelijk afgerekend op je innerlijk. Uit bovenstaande meen ik te mogen concluderen dat jij daarover een andere mening hebt ("voorschriften"). Graag daliel.

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 01:10
In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Mohammad48

En God kijkt niet naar het uiterlijk maar naar wat in de harten is !  

Ik denk niet dat het allemaal zo zwart-wit is. Als onze innerlijk er alleen aan toe zou doen dan lijkt mij dat er geen voorschriften nodig waren voor bijvoorbeeld klederdracht etc.

Valt me trouwens op dat dat soort uitspraken meestal worden gedaan door mensen die wat betreft het uiterlijk het niet zo nauw nemen met de voorschriften, omdat er immers toch wordt gekeken naar het innerlijk.

Groeten,
Marocaantje

Volgens de Koran word je uiteindelijk afgerekend op je innerlijk. Uit bovenstaande meen ik te mogen concluderen dat jij daarover een andere mening hebt ("voorschriften"). Graag daliel.

Het is ook niet alleen innerlijk maar vooral de intentie waarmee je een daad verricht is het belangrijkst. 
Het is de meest gedocumenteerde hadith in de hadithverzamelingen. 

Wat vindt Allaah belangrijk?


Allaah kijkt niet naar de uiterlijke verschijnselen.

Hij is geïnteresseerd in de binnenkant.


Allaah kijkt niet naar die dingen waar de mens naar kijkt.

De mens kijkt namelijk naar het uiterlijke vertoon maar Hij kijkt naar de harten.


Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 01:17
In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Je ontwijkt hier de vraag van Whatalies, vandaar mijn vraag aan jou: 


Ik heb zijn vraag niet ontweken. Mocht hij dat wel zo ervaren dan hoor ik dat graag van hem.

In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Wélke kledingvoorschriften? Graag specifiek en met daliel. 

Hier een klein voorbeeld:

24:31
And tell the believing women to lower their gaze, and protect their private parts and not to show off their adornment except that which is apparent, and to draw their veils all over their Juyub and not to reveal their adornment except to their husbands, or their fathers, or their husband's fathers, or their sons, or their husband's sons, or their brothers or their brother's sons, or their sister's sons, or their women, or their right hand possessions, or the Tabi`in among men who do not have desire, or children who are not aware of the nakedness of women. And let them not stamp their feet so as to reveal what they hide of their adornment. And all of you beg Allah to forgive you all, O believers, that you may be successful.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 01:19
In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

 Volgens de Koran word je uiteindelijk afgerekend op je innerlijk. Uit bovenstaande meen ik te mogen concluderen dat jij daarover een andere mening hebt ("voorschriften"). Graag daliel.

Als we alleen maar op innerlijk "afgerekend" zouden worden, dan snap ik niet waarom er voorschriften zijn m.b.t. je uiterlijk. Zowel voor de man als vrouw. Of we het nu hebben over het laten staan van een baard of bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoek.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 01:22
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Het is ook niet alleen innerlijk maar vooral de intentie waarmee je een daad verricht is het belangrijkst. 
Het is de meest gedocumenteerde hadith in de hadithverzamelingen.

Mee eens maar als dat het enige zou zijn dan zou het niet uit hoeven maken hoe je erbij loopt omdat Hij toch kan zien wat er in je hart afspeelt.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 01:34
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Wa'aleikoum salaam, 

Vooreerst, excuses aan mijn zuster in de Islam. 
Ik zou niet weten hoe ik het had kunnen zien. 
Marocaantje is nogal onzijdig.
Er staat op dit forum geen info naar ik meen.

Geen probleem. Kan gebeuren.

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Durfde je mijn vraag eerst niet te beantwoorden?

Ik was aan het nagaan of hetgeen je zei wel klopte.

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Hoewel hijzelf de overtuiging heeft, dat het dragen van een hoofddoek (veelal vereenzelvigt met de term hijab) geen religieuze plicht is voor een vrouw, wat hij ook telkens herhaalt, wil hij vrouwen ook geen beperkingen opleggen in wat ze zelf beschouwen als juiste religieuze praktijk

Ermm

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Het is ook niet alleen innerlijk maar vooral de intentie waarmee je een daad verricht is het belangrijkst. 
Het is de meest gedocumenteerde hadith in de hadithverzamelingen.

Mee eens maar als dat het enige zou zijn dan zou het niet uit hoeven maken hoe je erbij loopt omdat Hij toch kan zien wat er in je hart afspeelt.

Groeten,
Marocaantje

Salaam, 
Dat staat er niet. Er staat dat de niyya van een daad zal worden beoordeeld. 
Je stelt dus een daad waarvan je overtuigd bent dat ze het goede nastreeft. 
Is de daad verkeerd maar was je bedoeling goed dan zal de daad als goed gezien worden.
Was de daad verkeerd, zoals mogelijk is bij moslimas die de niqaab willen dragen om te rebelleren 
dan zal Hij die in de harten kan kijken daaraan de juiste gevolgen geven.

Het maakt dus wel uit hoe je er bij loopt. 
Het maakt dus wel uit wat geleerden, in qasu de fiqh-geleerden vertellen, want ook hun niyya is bij Allaah swt bekend.
Als jij overtuigd bent dat het jouw plicht is om een hoofddoek te dragen want dat je anders ongehoorzaam bent dan zou je tegen je niyya ingaan om de hoofddoek niet te dragen en dat is niet afhankelijk van het waarlijk aanwezig of niet aanwezig zijn van een Goddelijke verplichting.   
Gamal al-Banna eist ​​ook de bevrijding van vrouwen uit de ketens van de fuqaha.
Gamal al-Banna is een faqih. Hij vindt het niet verplicht om een hoofddoek te dragen 
en hij kan het toch weten? Hij vindt dus dat de geleerden overdrijven. Ik vind dat ook.







Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2012 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Durfde je mijn vraag eerst niet te beantwoorden?

Ik was aan het nagaan of hetgeen je zei wel klopte.

En blijkbaar klopte het, is het niet?

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Hoewel hijzelf de overtuiging heeft, dat het dragen van een hoofddoek (veelal vereenzelvigt met de term hijab) geen religieuze plicht is voor een vrouw, wat hij ook telkens herhaalt, wil hij vrouwen ook geen beperkingen opleggen in wat ze zelf beschouwen als juiste religieuze praktijk

Ermm

Groeten,
Marocaantje

Zodoende laat Gamal al-Banna iedere vrouw vrij om voor zichzelf te bepalen hoe ze het dragen van de hoofddoek ervaart.
En mijns inzien is dat de juiste weg. 
En dan als je an-Nur vers 31 aanhaalt dan zie je khumur staan. Meervoud van khimar. 
En dan staat er in de hadith:

Abu Dawud Book 2 #641. Narrated Aisha, Umm al-Mu'minin "The Messenger of Allah said, 'Allah does not accept the prayer of a woman who has reached puberty unless she wears a khimar'."

Net zoals in de Bijbel wordt er verwacht dat een vrouw haar gebed verricht met een hoofddoek.
En daarnaast moeten ze met die sluiers hun boezems bedekken en niet meer rondlopen zoals in de tijd van jahiliyah. Zie tafsir.
Wassalaam.




Aangepast door mohammad48 - 14 maart 2012 om 05:09
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.